User Tag List

14 sonuçtan 1 ile 14 arası

Konu: Rektifiye ücreti hk.

  1. #1

    Üyelik
    Sep 2007
    Şehir
    TÜRKİYE/İSTANBUL
    Mesaj
    5.793
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    23 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Rektifiye ücreti hk.

    Merhaba,

    Mesela km'si yüksek (200k, 250k), dinamometrede de ortalama sonuç veren bir araba aldık diyelim. İçimizin rahat etmesi için motoru açıp rektifiye ederek sıfırlamak ortalama kaç TL'ye mal olur?
    Muhtemelen birçok pahalı parça (krank, piston, piston kolu, yataklar vb) tekrar kullanılır, segman, kapak contası vb parçalar değişir, bir ihtimal honlama işlemi yapılır gibi düşünebiliriz.
    Model olarak ise 1999 M3, 2001 530i veya 1.6 - 2.0 turbo bir araba falan düşünebiliriz.

  2. #2
    fatiii - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    38
    Şehir
    AnkarA
    Mesaj
    4.826
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı DOHC Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Merhaba,

    Mesela km'si yüksek (200k, 250k), dinamometrede de ortalama sonuç veren bir araba aldık diyelim. İçimizin rahat etmesi için motoru açıp rektifiye ederek sıfırlamak ortalama kaç TL'ye mal olur?
    Muhtemelen birçok pahalı parça (krank, piston, piston kolu, yataklar vb) tekrar kullanılır, segman, kapak contası vb parçalar değişir, bir ihtimal honlama işlemi yapılır gibi düşünebiliriz.
    Model olarak ise 1999 M3, 2001 530i veya 1.6 - 2.0 turbo bir araba falan düşünebiliriz.
    200 250 k daki bir bmw oyle dusuk bir maliyetle toplanmaz yani düşük derken şöyle diyim 4-5 i gene bulur size gore dusuk veya yuksek siz karar verin.bu işin icine 250 k da orjinal motorlu bi M3 girerse ki oyle bi olasılık cok dusuk işler cok degisir 8 ila 10 liraya kadar yolu var...turbo arabnında marka ve modeline gore maliyeti degisir illa turbo olarak tek segmentte parca fiyatı olusturamassınız
    remaps.tr & Turbo Zone Garage

  3. #3
    maxpower - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    37
    Şehir
    ank
    Mesaj
    1.466
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    içinizin rahat etmesi için bu işe girmek çok mantıklı değil. gerek varsa yaptırılır

    m makineler için fiyat katlanır bu arada

  4. #4
    mmustu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul / Levent
    Mesaj
    15.629
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    iş rektefiyeci ile bitse tamamda en kötü çıkan parçalarda sıkıntı yok diyelim

    rektefiye işçiliği
    takım segman
    ana kol yatak
    takım conta
    yağ ve filtreler
    mekanik işçilik

    falan filan derken arabasına göre 4-5 liradan aşağı çıkmaz

  5. #5
    EREN34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    34 / 41
    Mesaj
    9.557
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    41 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mmustu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    iş rektefiyeci ile bitse tamamda en kötü çıkan parçalarda sıkıntı yok diyelim

    rektefiye işçiliği
    takım segman
    ana kol yatak
    takım conta
    yağ ve filtreler
    mekanik işçilik

    falan filan derken arabasına göre 4-5 liradan aşağı çıkmaz

    Abi bu bahsettiğin ///M makina içinmidir? Yada şöyle sorayım: Bugün bir e36 3.18is yada 3.20i alsak durum ne olur 3 aşağı 5 yukarı?

  6. #6

    Üyelik
    Sep 2007
    Şehir
    TÜRKİYE/İSTANBUL
    Mesaj
    5.793
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    23 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    M serisini geçelim, 530i falan düşünelim.....
    Dizel-benzinli fiyatı fark ettirir mi?

  7. #7
    EREN34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    34 / 41
    Mesaj
    9.557
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    41 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı DOHC Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    M serisini geçelim, 530i falan düşünelim.....
    Dizel-benzinli fiyatı fark ettirir mi?

    Benim bildiğim dizel makina toplatmak daha maliyetli bir iş.Daha fazla tecrübe sahibi olan vardır aramızda illaki...

  8. #8
    mmustu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul / Levent
    Mesaj
    15.629
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    gülüm rektefiyeciye gittin çok extrem bişi olmadıkça 500-600 lira işçilik alır
    ortalama ustanda 700-1000 lira işçilik alır
    yağ ve filtreler 80-90 lira ( parçalar yan sanayi )
    takım conta 120-170 lira
    yataklar 150-180 lira
    komple piston segman alsan 450-550 lira

    çok kez aldım bu parçaları markasına ve aldığın tükkana göre değişiyor tabi

  9. #9
    EREN34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    34 / 41
    Mesaj
    9.557
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    41 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mmustu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    gülüm rektefiyeciye gittin çok extrem bişi olmadıkça 500-600 lira işçilik alır
    ortalama ustanda 700-1000 lira işçilik alır
    yağ ve filtreler 80-90 lira ( parçalar yan sanayi )
    takım conta 120-170 lira
    yataklar 150-180 lira
    komple piston segman alsan 450-550 lira

    çok kez aldım bu parçaları markasına ve aldığın tükkana göre değişiyor tabi
    Devir değişti e36 korkulacak bir araba değil yani Niyet var yaza doğru bakalım ksımet.Fırsat buldukça işi bilenlerden bilgi sahibi oluyorum şu an

  10. #10
    mmustu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul / Levent
    Mesaj
    15.629
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    e tabi iş bunla bitmiyo çoğu zaman

    açıyosun bi bakıyosun
    yağ pompası
    su pompası
    triger seti
    gergi bilyası
    bujiler
    vırık cırık diye gidiyo liste

  11. #11
    mmustu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul / Levent
    Mesaj
    15.629
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    e36 dan korkma 316-318-320 hiç korkma her türlü hallolur sıkıntı yok

  12. #12
    EREN34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    34 / 41
    Mesaj
    9.557
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    41 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mmustu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    e tabi iş bunla bitmiyo çoğu zaman

    açıyosun bi bakıyosun
    yağ pompası
    su pompası
    triger seti
    gergi bilyası
    bujiler
    vırık cırık diye gidiyo liste
    Alıntı mmustu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    e36 dan korkma 316-318-320 hiç korkma her türlü hallolur sıkıntı yok

    Abi kafamdaki bir takım ??? leri kayboldu.Teşekkürler

  13. #13
    hddsheriff - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    43
    Şehir
    Crna Gora
    Mesaj
    4.827
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı DOHC Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Merhaba,

    Mesela km'si yüksek (200k, 250k), dinamometrede de ortalama sonuç veren bir araba aldık diyelim. İçimizin rahat etmesi için motoru açıp rektifiye ederek sıfırlamak ortalama kaç TL'ye mal olur?
    Muhtemelen birçok pahalı parça (krank, piston, piston kolu, yataklar vb) tekrar kullanılır, segman, kapak contası vb parçalar değişir, bir ihtimal honlama işlemi yapılır gibi düşünebiliriz.
    Model olarak ise 1999 M3, 2001 530i veya 1.6 - 2.0 turbo bir araba falan düşünebiliriz.
    Koray bin cettana ne işin var rektefiyeyle filan yada git fatihin m3 ü al hafta sonu ilan verecekmiş. İlla bu işe giricem diyorsan gel yanıma rektefiyecide var motorcuda kaportacıda parçacıda

  14. #14
    Dou - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    35
    Şehir
    Toronto / Istanbul
    Mesaj
    5.034
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    O rektifiye sadece aç değiştirle olmuyor

    Ben vaktinde eski aracıma sadece zincir değiştireyim derken yağ pompası, devirdaim pompası, subap lastikleri, tüm contalar, sıvılar, tüm kasnaklar (eksantrik kasnakları dahil), bujiler, buji kabloları, bobinler vs. daha bi sürü şeyi "hadi açılmışken kurcalamışken değişelim bir daha sıkıntı yaratmasın" diye değiştirmiştim. Toplamda 1-1.5 maksimum tutacak bir olay bana tam 6.000 tl ye çıkmıştı.

    Bir de şöyle bir şey var, özellikle yaşadığım bir tecrübe, bir şey yaptırırken kağıt üstünde x bir rakam hesapladıysam, mutlaka pratikte x+ %30-40 daha fazla masraf yapmışımdır hep bu yüzden. Buna göre maddi durum ayarlanırsa iyi olur, çünkü motor kapalı kutu içinden ne çıkacağı neyin su koyvereceği belli olmuyor .

    Bir de bildiğim kadarıyla, normal bir bmw ile M arasında parça fiyatı olarak inanılmaz fark var. Normalde Alman arabalarının yan sanayi parçaları tahmin edilmeyecek kadar ucuzdur kaç model olursa olsun, ama söz konusu araç m-amg falan olunca iş pek öyle olmuyor

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •