User Tag List

Sayfa 17/23 İlkİlk ... 71516171819 ... SonSon
419 sonuçtan 305 ile 323 arası

Konu: Yokuş aşağı inerken boşuna yakıt tüketmeyin !!

  1. #305
    Murat48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2012
    Yaş
    37
    Şehir
    Muğla
    Mesaj
    39
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı CGR328 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    karburatorlulerde knock sensoru olmadıgı için boşdada vitesdede benzini emer
    Karbüratöründe elektrikli rolanti valfi olan çoğu araçta bu sistem bulunuyor.En basitinden kendimden örnek verirsem, aracıma tempra ve slx lerde bulunan weber 32/34 TLDE karbüratörden takıp ilk seferde rolantide çalıştıramamıştım.Nedeni rolanti valfine elektrik gitmemesi olduğunu öğrendim.Tempra ve tempra motorlu kuş serisinde ateşleme sistemi üzerindeki bir beyin ile(devir ölçer gibi birşey), motor 1800 d/dak.nın üzerinde iken ayak gaz pedalından çekildiği anda beyin,gaz kelebek levyesinden şaselenir ve beslediği selenoid valfin enerjisini keser.Bu da araç viteste rampa iniyorken 1800d/dk altına düşene kadar benzinsiz ilerlemesi demek oluyor.

    Çok bilindik bişey olmadığından bu beyinden bulamadım.Ancak yine bu sistemi karbüratörlü ladalarında kullandığını öğrendim.Lada beyniyle karbüratör üzerindeki cut-off selenoidini aynı şekilde çalıştırmayı başardım ve kullanıyorum. Modern tip karbüratörlü araçların genelinde bu sistem aynı şekilde kullanılıyor.
    Benzinlikte sigara içmeyiniz!!! Hayatınız ucuz olabilir ama benzin pahalı...

  2. #306
    Murat Özcan
    Misafir
    Alıntı lncdlt Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bunu bizim bir arkadasa yolda anlattim, 45 sn sonra rampa inerken yine bosa atti
    sesli güldüm

  3. #307
    Sert@ç - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.139
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Acaba yokus asagi yuksek devirle kompresyon yapmanin zarari varmi ?
    Evimin yakininda bi yokus var 1kmden uzun ve %15 egimden fazla yani yokusun basinda 40la 2de giderken sonunda 2de 7devire kadar cikiyo
    Alıntı hakotech Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    3 tane daha konu acarsan magnumdan lamboyu kazanıcaksın hemde yalamadan..

  4. #308

    Üyelik
    Mar 2012
    Yaş
    36
    Şehir
    Adapaza-R
    Mesaj
    1.885
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    teşekkürler güzel bir konu olmuş

  5. #309
    AtmoSpheriC
    Misafir
    Alıntı Murat48 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Karbüratöründe elektrikli rolanti valfi olan çoğu araçta bu sistem bulunuyor.En basitinden kendimden örnek verirsem, aracıma tempra ve slx lerde bulunan weber 32/34 TLDE karbüratörden takıp ilk seferde rolantide çalıştıramamıştım.Nedeni rolanti valfine elektrik gitmemesi olduğunu öğrendim.Tempra ve tempra motorlu kuş serisinde ateşleme sistemi üzerindeki bir beyin ile(devir ölçer gibi birşey), motor 1800 d/dak.nın üzerinde iken ayak gaz pedalından çekildiği anda beyin,gaz kelebek levyesinden şaselenir ve beslediği selenoid valfin enerjisini keser.Bu da araç viteste rampa iniyorken 1800d/dk altına düşene kadar benzinsiz ilerlemesi demek oluyor.

    Çok bilindik bişey olmadığından bu beyinden bulamadım.Ancak yine bu sistemi karbüratörlü ladalarında kullandığını öğrendim.Lada beyniyle karbüratör üzerindeki cut-off selenoidini aynı şekilde çalıştırmayı başardım ve kullanıyorum. Modern tip karbüratörlü araçların genelinde bu sistem aynı şekilde kullanılıyor.
    şmdi bnde 95 doğan s var.. bu bahsettiğin sistem bunun orjinalinde var mı ?

  6. #310
    Murat48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2012
    Yaş
    37
    Şehir
    Muğla
    Mesaj
    39
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı A/R60 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    şmdi bnde 95 doğan s var.. bu bahsettiğin sistem bunun orjinalinde var mı ?
    Evet,tempra motorlu olanlarda orjinalde var diye biliyorum.Hatta beynin bir fotosunu buldum;

    http://hizliresimyukle.com/view-pic-...g=334171&w=720

    Senin aracında olup olmadığını karbüratör üzerindeki valf kablosunu takip ederek bulabilirsin.Yeni araçlardaki cut-off sistemlerinin öncüsü yada atası olsa gerek bunlar
    Benzinlikte sigara içmeyiniz!!! Hayatınız ucuz olabilir ama benzin pahalı...

  7. #311
    AtmoSpheriC
    Misafir
    Alıntı Murat48 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Evet,tempra motorlu olanlarda orjinalde var diye biliyorum.Hatta beynin bir fotosunu buldum;

    http://hizliresimyukle.com/view-pic-...g=334171&w=720

    Senin aracında olup olmadığını karbüratör üzerindeki valf kablosunu takip ederek bulabilirsin.Yeni araçlardaki cut-off sistemlerinin öncüsü yada atası olsa gerek bunlar
    evet o malzeme var araçta

  8. #312
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı A/R60 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    enjeksiyonlarda bunun olduğunu biliyodumda bizim karbrtrlü doğanda da işe yaradığını bilmiyodum bilgi için tşk..
    Alıntı CGR328 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    karburatorlulerde knock sensoru olmadıgı için boşdada vitesdede benzini emer
    Alıntı Maxi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Karbüratörlü araçlarda bu sistem olmayabilir
    %100 bilemiyorum, o yüzden kesin konuşmak doğru değil.
    karbüratörlü araçları konu dışı tutalım bence.
    Alıntı Murat48 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Karbüratöründe elektrikli rolanti valfi olan çoğu araçta bu sistem bulunuyor....
    Klasik karbüratörlerde komprasyonda yakıt akışı devam eder. Bu da ihtiyaç olmayan zamanda gereksiz yakıt tüketimi ve bu yakıtın düzensiz yanması, daha doğrusu yanmaması durumunu ortaya çıkarır. Bu tip karbüratörlerde ortalama 2000 devir üstünde ayak gazdan çekilince oluşan bu zengin karışımdan dolayı egzozdan patırdamalar rahatlıkla duyulur. Hatta bir miktar siyah dumana da sebep olabilir. Bu tür araçlarda komprasyonda bir miktar yakıt israfı vardır. Yani aracının karbüratörü bu tipte olanlar viteste gazdan ayak çekerek tasarruf sağlayamazlar. Ancak halen unutmamak lazım ki çoğu yol şartında viteste kalmak aracın kontrolünü, frenajını kolaylaştırır. Ekonomi gerekçesiyle olmasa bile güvenlik gerekçesiyle viteste kalınabilir.

    Ancak daha güncel karbüratörlü sistemlerde viteste ve yüksek devirde manifoldda oluşan yüksek vakum sebebiyle yakıtın soğurulmasını, akışını engelleyecek sistemler vardır. Bu sistemlerden bir kısmı shut-off valve veya cut-off valve denen selenoidlerle devir ve vakum şartı sağlandığında, yani araç yeterli devirin üzerinde(genelde 1500-2000 arası) ve yeterli vakuma ulaşmışsa bu selenoid valfler yakıt akışını keser. Bu nispeten daha güncel bir sistem. Bir diğer alternatif ise gerekli şartlarda, yani, vakum rölanti vakumunu aştığında mekanik olarak rölanti vakum hattına hava alınmasıyla basıncı dengeleyip yakıtın manifolda akmasına engel olan sistemdir.

    Bu sistemler hakkında daha ayrıntılı bilgiyi bu sistemlerin zamanında alınmış patent evraklarından edinebilirsiniz;
    Patent US2957463 - FUEL CUT-OFF FOR CARBURETOR EQUIPPED ENGINE - Google Patentler
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  9. #313
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hala itiraz eden var beyler
    artık bu kadar kanıtın üzerine başka söyleyecek laf bulamıyorum.
    ŞAKA GİBİ !!


    fiat marea servis kitabı
    sayfa 406 ve 458 bakın ne yazıyor
    http://www.fiat-lancia.org.rs/Manual...anual96-98.pdf


    fiat bravo-brava servis kitabı
    sayfa 156 bakın ne yazıyor
    http://www.fiat-lancia.org.rs/Manual...anual_Vol1.pdf


    tabi hepsi ingilizce
    ihtiyacı olan indirsin başka çok döküman var
    Index of /Manuals

  10. #314
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    [QUOTE=o.b.k;5921467]Fiat grubunda cut-off'da anlık tüketim olarak 2lt/100km görülür. Tıpkı çoğu araçta maksimum tüketimin 49.99lt/100km de sabitlenmesi gibi. Tabi her iki durumda da gerçek tüketim daha farklıdır. Tamamen yazılımsal bir tercih.[/QUOTE]

    BU YAZIYI TEKRAR TEKRAR VEREYİM

    ADAMIN BİRİ VAR
    YOK DİYOR, OLMAZ DİYOR
    böyle birşeyin olması imkansızmış
    ZİLYON TANE YAZIYA, AÇIKMALAYA RAĞMEN HALAAA KABUT ETMİYOR

    fiat aracı 2 litre gösteriyormuş en az

    benzin deposundaki benzini boşalttık denedik diyor????
    ne dediğini ne düşündüğünüde anlamış değilim, depoyu niye boşalttın birader !

    video çekecek ve buraya koyacak
    bekliyoruz diyelim madem..

  11. #315
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hakan abi,

    Benim t-jet'in enjeksiyon süresi / devir / tps değerini loglayıp ekleyeyim istersen

    Evet, tekrarlayalım;

    Üreticilerin bazı yazılımsal tercihleri vardır. Bazı markalar maksimum tüketimi kendine göre bir seviyede sabitler, bir limit değer set eder. Çünkü bunun üstü değerler hiç de iç açıcı veya mantıklı, makul gelmeyebilir sıradan kullanıcıya. Bazı markalar da minimum tüketim değerine bir limit koyar. Çünkü herkese 0lt/100km anlık tüketimle aracın ilerlediğini anlatmak burada da olduğu gibi pek de kolay olmayabilir. Fiat grubunda da yol bilgisayarında minimum anlık tüketim 2t/100km değerine sabittir. Yani viteste, 2000 devir üstünde gazdan ayağınızı çekseniz ve araç cut-off'a geçse bile yol bilgisayarında anlık tüketimi 2lt/100km görebilirsiniz. Bu gerçekte de enjektörlerin yakıt püskürttüğü anlamına gelmez. Fiat gibi motor işletim sistemlerinde son derece üstün işler yapan bir firmada cut-off olmaması düşünülemez. Ki enjeksiyonlu hiçbir motorda cut-off olmaması düşünülemez zaten.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  12. #316
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    valla bir log dökümanı koyarsan iyi olur
    bazları sanki yemin etmiş anlamamaya

  13. #317

    Üyelik
    Mar 2012
    Yaş
    38
    Şehir
    Türkiye
    Mesaj
    160
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yorumların tamamını okudum hatta bazılarınıda hayretle okuyorum
    araç bayır aşşağa viteste devirli fakat gaza basmadan inilirse benzin harcanmayacagı gibi bi düsünce olusmus oyle bisey yok arkadaşlar
    heleki bi yorum varki adam 1.5 kilometre yayladan assaga devirli ama gaza basmadan inmis hiç benzin harcamamış yok ya
    araç bayır aşşağa viteste devirli giderken gaza basmadan rölanti civarına gelene kadar araç enjektörleri durduracaktır "AMA" motorun içindeki benzin bitene kadar sen öyle 1.5 km 'lik yolu hiç benzin yakmadan gidemezsin öyle bi dava yok enjeksiyonlu araçlarda genel olarak "ECU" yani beyin bulunur.. diyelimki 3km'lik bir rampa aşşağı aracınızla 3. vites 4000 devirle gidiyorsunuz fakat gaza basmıyorsunuz ve bu rampanın biraz dik oldugunu düşünün yani rampa bitene kadar araç rölanti seviyesine inemeyecek.. araç rampanın sonuna kadar benzinsiz gider gibi bişey söz konusu değil araç motorunun içinde bulunan yakıt bittiği anda araç ecudan benzin takviyesi isteyecektir (motorun stop etmemesi için) dolayısı ile enjektörler hangi vites hangi devir olsun farketmez pompadan bir miktar benzin daha ilave edecektir motora , dolayısı ile enjektörler açılacaktır kısacası silindir odalarında yakıt bittiği anda enjektörler tekrar benzin püskürtecek ve duracaktır taki motorun içindeki yakıt tekrar bitene kadar hani ses değişmiyor diyorsunuz ya o ses sıkıştırılmış havadan gelmiyor o sesle aracın normal sesi arasıda bi farkta yok zaten zaten farkta olamazda o ses hala motorun içindeki yakıt yandıgı için geliyor yani değişen bişey olmuyor ama şunu unutmayın araç zaten normal rölantide ikende sürekli benzin harcamıyor enjektörler kapanıp açılıyor sürekli , motordaki yakıt bittikçe enjektör açılıyor , yakıt rölantide tutmaya yetecekse ecu enjektörleri durduruyor , sıkışınca hemen ecuya sinyal göderip enjektörleri tekrar açıyor kısacası boşta olmakla devirli fakat gaza basmadan gitme arasında bi fark yok her iki durumdada azda olsa benzin harcayacak ve her iki durumdada enjektörler sürekli açıklıp kapanacak (motordaki yakıta bağlı olarak) ; tek fark şu viteste gitmek daha güvenli ama sıfır yakıt gibi bişey yok yanma odasında yakıt bittiği anda ecu enjektörleri açacak HANGI DURUMDA OLURSA OLSUN
    ZATEN OBUR TURLU OLAMAZ NEDENI ISE ORNEK VEREREK YAZAYIM , ARACI BAYIRIN EN YUKARISINDA TUTUN ICINE AZCIK BENZIN KOYUN SONRA SALIN ASSAGA 5 KM'LIK BI BAYIR OLDUGUNU DUSUNUN ARAC 1KM'YI GECTIKTEN SONRA STOP EDECEKTIR HANGI DURUMDA OLURSA OLSUN ISTER BOSTA , ISTER VITESTE DEVIRLI FAKAT GAZA BASMADAN , ISTER GAZA BASARAK

  14. #318
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı dicaser Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yorumların tamamını okudum hatta bazılarınıda hayretle okuyorum
    araç bayır aşşağa viteste devirli fakat gaza basmadan inilirse benzin harcanmayacagı gibi bi düsünce olusmus oyle bisey yok arkadaşlar
    heleki bi yorum varki adam 1.5 kilometre yayladan assaga devirli ama gaza basmadan inmis hiç benzin harcamamış yok ya
    araç bayır aşşağa viteste devirli giderken gaza basmadan rölanti civarına gelene kadar araç enjektörleri durduracaktır "AMA" motorun içindeki benzin bitene kadar sen öyle 1.5 km 'lik yolu hiç benzin yakmadan gidemezsin öyle bi dava yok enjeksiyonlu araçlarda genel olarak "ECU" yani beyin bulunur.. diyelimki 3km'lik bir rampa aşşağı aracınızla 3. vites 4000 devirle gidiyorsunuz fakat gaza basmıyorsunuz ve bu rampanın biraz dik oldugunu düşünün yani rampa bitene kadar araç rölanti seviyesine inemeyecek.. araç rampanın sonuna kadar benzinsiz gider gibi bişey söz konusu değil araç motorunun içinde bulunan yakıt bittiği anda araç ecudan benzin takviyesi isteyecektir (motorun stop etmemesi için) dolayısı ile enjektörler hangi vites hangi devir olsun farketmez pompadan bir miktar benzin daha ilave edecektir motora , dolayısı ile enjektörler açılacaktır kısacası silindir odalarında yakıt bittiği anda enjektörler tekrar benzin püskürtecek ve duracaktır taki motorun içindeki yakıt tekrar bitene kadar hani ses değişmiyor diyorsunuz ya o ses sıkıştırılmış havadan gelmiyor o sesle aracın normal sesi arasıda bi farkta yok zaten zaten farkta olamazda o ses hala motorun içindeki yakıt yandıgı için geliyor yani değişen bişey olmuyor ama şunu unutmayın araç zaten normal rölantide ikende sürekli benzin harcamıyor enjektörler kapanıp açılıyor sürekli , motordaki yakıt bittikçe enjektör açılıyor , yakıt rölantide tutmaya yetecekse ecu enjektörleri durduruyor , sıkışınca hemen ecuya sinyal göderip enjektörleri tekrar açıyor kısacası boşta olmakla devirli fakat gaza basmadan gitme arasında bi fark yok her iki durumdada azda olsa benzin harcayacak ve her iki durumdada enjektörler sürekli açıklıp kapanacak (motordaki yakıta bağlı olarak) ; tek fark şu viteste gitmek daha güvenli ama sıfır yakıt gibi bişey yok yanma odasında yakıt bittiği anda ecu enjektörleri açacak HANGI DURUMDA OLURSA OLSUN
    ZATEN OBUR TURLU OLAMAZ NEDENI ISE ORNEK VEREREK YAZAYIM , ARACI BAYIRIN EN YUKARISINDA TUTUN ICINE AZCIK BENZIN KOYUN SONRA SALIN ASSAGA 5 KM'LIK BI BAYIR OLDUGUNU DUSUNUN ARAC 1KM'YI GECTIKTEN SONRA STOP EDECEKTIR HANGI DURUMDA OLURSA OLSUN ISTER BOSTA , ISTER VITESTE DEVIRLI FAKAT GAZA BASMADAN , ISTER GAZA BASARAK
    Arkadaşım, şu yazdıklarını birisine okut. Sonra sor ne anladın diye...

    Karşındaki adamlar bırak nerede ne kadar yakıt püskürtüleceğini, enjeksiyon sürelerini bilmeyi, baştan aşağı araca her durum ve yük için mapping yapabilecek kapasitede adamlar. Bilmediğin konularda yazman talihsizlik olmuş. Önce araştır cut-off nedir diye. Sonra gel burada kendinden emin bir şekilde yaz.

    Ben meseleyi anlamanın bu denli zor olabileceğini hiç aklıma getirmemiştim. Gördüğüm durum karşısında hayrete düştüm. En kısa sürede senin de arabanda olan t-jet motorla yakıt enjeksiyon süreleri / devir / map değeri üzerinden bir log alıp buraya eklerim. Hatta mümkün olursa, yanımda birisi olursa vidyo da eklerim. Bulabilirsem seni tatmin edebilecek kadar uzun bir iniş, senin tabirinle "bayır" da bulur, denerim
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  15. #319

    Üyelik
    Mar 2012
    Yaş
    38
    Şehir
    Türkiye
    Mesaj
    160
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yani butun yazdıklarının kısaltılmısı su ;
    aracı 10km bayırın yukarısına koyacagız icine sadece 200m gidebilecek kadar benzin koyacagız (en basta aracı calıstırmak ve birazda rampa assaga inebilmesi icin) rampada dik zaten assagı inene kadar rölanti civarınada gelemeyecek vitesli ve devirli fakat gaza basmadan ve motor stop etmeden assaga inecek diyorsun öylemi

  16. #320
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı dicaser Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yani butun yazdıklarının kısaltılmısı su ;
    aracı 10km bayırın yukarısına koyacagız icine sadece 200m gidebilecek kadar benzin koyacagız (en basta aracı calıstırmak ve birazda rampa assaga inebilmesi icin) rampada dik zaten assagı inene kadar rölanti civarınada gelemeyecek vitesli ve devirli fakat gaza basmadan ve motor stop etmeden assaga inecek diyorsun öylemi
    Hatta üstüne üstlük sen yorulma depoyu boşaltacağım diye, enjeksiyon süresi diye bir değer vardır bizim bu işlerde baz alınan, motora ne kadar yakıt püskürtüldüğünü gösterir, ona bakar görürüz diyorum.

    Cidden soruyorum, hiç mi aklına gelmiyor bu kadar bilen adam hep aynı şeyi söylüyorsa vardır bir bildikleri diye?
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  17. #321

    Üyelik
    Mar 2012
    Yaş
    38
    Şehir
    Türkiye
    Mesaj
    160
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı o.b.k Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hatta üstüne üstlük sen yorulma depoyu boşaltacağım diye, enjeksiyon süresi diye bir değer vardır bizim bu işlerde baz alınan, motora ne kadar yakıt püskürtüldüğünü gösterir, ona bakar görürüz diyorum.

    Cidden soruyorum, hiç mi aklına gelmiyor bu kadar bilen adam hep aynı şeyi söylüyorsa vardır bir bildikleri diye?
    bana ve bu konu hakkında bir cok kiside bulunan kafa karısıklıgına ilac olmus olursunuz siz bi dediğim şekilde bi örnek yapabilirseniz bi görelim bakalım yakıt harcıyormu harcamıyormu motor stop ediyormu etmiyormu

  18. #322
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)


    Görüntüyü büyüt.

    En üstteki RPM, yani motor devri.
    İkinci sırada TP, yani gaz pozisyonu,
    Üçüncü sırada PW(pulse width), yani enjektör sinyali (enjektöre gelen sinyalin süresi, yani enjektörün milisaniye cinsinden açık kalma süresi)
    Dördüncü sırada ise AFR, yani hava/yakıt oranı

    Üçüncü sıradaki PW grafiğinden motorun nereden nereye kadar cut-off'ta kaldığını görebilirsin.

    En kısa sürede t-jet'imle tüm datalar ekranda canlı iken yolda anlatımlı bir vidyo ekleyeceğim.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  19. #323

    Üyelik
    Mar 2012
    Yaş
    38
    Şehir
    Türkiye
    Mesaj
    160
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı o.b.k Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster


    Görüntüyü büyüt.

    En üstteki RPM, yani motor devri.
    İkinci sırada TP, yani gaz pozisyonu,
    Üçüncü sırada PW(pulse width), yani enjektör sinyali (enjektöre gelen sinyalin süresi, yani enjektörün milisaniye cinsinden açık kalma süresi)
    Dördüncü sırada ise AFR, yani hava/yakıt oranı

    Üçüncü sıradaki PW grafiğinden motorun nereden nereye kadar cut-off'ta kaldığını görebilirsin.

    En kısa sürede t-jet'imle tüm datalar ekranda canlı iken yolda anlatımlı bir vidyo ekleyeceğim.
    mümkünse rampa aşağı uzun bi yolda gösterirseniz

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •