User Tag List

Sayfa 1 Toplam 3 Sayfadan 123 SonuncuSonuncu
Toplam 43 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 19 arasi kadar sonuc gösteriliyor

Konu: 1973 Taunus Coupe Yalıtım

  1. #1

    Üyelik
    16.Kasım.2014
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    14
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    1973 Taunus Coupe Yalıtım

    Herkese merhaba.

    Uzun zamandır forumun restorasyon bölümünü takip ediyordum en sonunda öğrenci işi de olsa yaptıklarımı paylaşmak, tavsiyelerinizden faydalanmak istedim.

    Arabam 1973 model Ford Taunus Coupe Mk1

    Aracı lisedeyken tesadüf eseri Karşıyaka'da gördüm. O ilk görüşüm tabiri caizse vurulma anımdı.

    İlk gördüğümde çektiğim fotoğraf




    Kavuşma anım ise üniversiteye geçişimle güç bela da olsa gerçekleşti. (Babam sağolsun.) Aldıktan sonra üniversitemin olduğu Urfa'ya da çok şükür tık demeden götürdük.


    Araç epeyce bi yatmasına rağmen görünen kaporta bana göre gayet iyi durumdaydı. Baya bi temizlikten sonra ilk zamanlar İzmir'de çektiğim fotoğrafları paylaşayım.















    Arabamda aldığımda hiç arma-yazı yoktu. Taunus yazısını bornova sanayide hurdacıdan şans eseri buldum. Üstündeki boyayı çıkartıp taktım.







    Karbüratör ve genel bi bakımla motorda gayet iyi hale geldi. Fakat her yağmur yağdığında arabayı yıkattığımda taban su içinde kalıyodu, sebebi ise ızgaralardan giren zamanla orayı çürüten yapraklar.






    Çürüyen yer baya bi delik halini almış tahliye yerine tüm su arabanın içine dolup tabanı seneler içinde mahvetmişti. Farkettiğimde araca kendimce yalıtım yapmaya karar verdim. Bazı şeyleri usulüne uygun olmadan halletmeye çalıştım. Umarım mezun olup restorasyon yapacak ekonomiye sahip olana kadar arabanın çürümesi en yavaş şekilde ilerler.


    İnternetten araştırmalar yapıp malzemeleri sipariş ettim. Kapının önünde 2 hafta diye planladığım iş aynı zamanda okula da giderek 1 ay falan sürdü.

    Yalıtım malzemeleri 210 lira tuttu.




    350 civarı da yaparken kullandığım aletlere antipasa mastiklere falan gitti.

    Yaptığım dönem kışın başına denk geldiği için soğuk beni epey zorladı. Arabanın dışında çalışmak kolay olmadığı için su alan yerle taban işinden sonra uğraştım.

    Koltukları ve taban halısını sökünce vaziyet içler acısıydı.




    Tabandaki pası çürüğü sökmek için spatulayla fırçayla işe giriştim, ilk önce fabrika çıkışı sandığım ses yalıtım malzemelerini kazıdım. Daha sonra Cif ve wd40 yardımıyla pasları sökmeye çalıştım.

















    Sağ taraf biraz elden geçmiş hali, sol taraf ise daha hiç dokunulmamışken




  2. #2

    Üyelik
    16.Kasım.2014
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    14
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Tabanın sol tarafında baya büyük bi delik oluşmuştu. Sen napıyosun arkadaşım diyebilirsiniz ama ona da kendimce bi çözüm ürettim.




    Bu malzeme ve silikon mastik yardımıyla deliği kapatmaya karar verdim.









    İki kat halinde sıvayarak deliği kapattım önlerde de çok küçük çaptaki deliklere aynısını uyguladım.






    Deliğin olduğu yer kuruyana kadar sağ tarafı temizleyebildiğim kadar temizledikten sonra antipası sürmeye başladım.









    Daha sonra da tüm tabana antipası sürdüm.




    Kapı lastiklerinin takıldığı yerlerde ki pası da Cifle sertçe silerek temizledim. Evde kapı lastiklerinin içine akvaryum hortumu sokup onları da kapılara monte ettim.
    Bagajda da ufak paslanmalar vardı. Orayı da fırçalayıp temizledikten sonra antipasla boyadım.






    İş sonrasında malzemeleri döşemeye geldi. Ön taraftan başlayarak Bitüself malzemeyi kenarlara mastik sıkarak döşedim. Döşeme işi aynı puzzle gibi zevkli ama biraz zordu.













    Kapı içlerine de Bituselften yapıştırdım.Daha sonra tabanı komple aldığım beyaz ses yalıtım malzemesiyle kapladım. Çok güzel bi ürün uygulaması zevkliydi.












    En sonda ses yalıtım süngerini döşedim. Bu sünger zemin için pek uygun değil sanırım ama gene de döşedim.










    Arka koltukla bagaj arası içinse keçe ve laminant parke altına serilen şilteyi derbiyle yapıştırıp plastik kelepçeyle monte ettim. Gayet sağlam ve güzel oldu.



    Sonra taban halısını, koltukları, kapı eşiğindeki plastiği ve konsolu temizleyip boyayıp monte ettim.








  3. #3
    curat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01.Şubat.2016
    Yaş
    28
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    33
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Masallah emek verip uğraşmışsınız ) gayet başarılı olmuş yalıtım baya fark etti mi sonuçları gözlemlerinizi yazarsanız sevinirim .

  4. #4
    _driver_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26.Ağustos.2009
    Yaş
    35
    Şehir
    TR/Giresun/28
    Mesaj
    3,868
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hay maşallah ciddi anlamda emek verilmiş. Sonuçları ve daha fazla fotoları bekliyorum araçta çok güzel duruyor kazasız belasız
    Alıntı mesutt1 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    skodaya tam kocaman oha diodum ki driver abi içimi okudu
    Alıntı doncarlo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    saxoda sertleşme kronik pompayı kontrol edin.

  5. #5
    Berik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08.Şubat.2016
    Yaş
    20
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    1
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Helal olsun, uğraşmışsın gayette güzel olmuş. Kazasız belasız inşallah.

  6. #6
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08.Ekim.2010
    Yaş
    31
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3,433
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Emeğine sağlık gayet güzel olmuş ayrıca aracına da bayıldım tam bir klasik birde V6 olsaydı nokta olacaktı maşallah.

    Ön ızgaradaki çürüğe geçiçi de olsa mutlaka bir şey yap o kadar emeğin kısa sürede heba olmasın.Bitüselfin esasında su yalıtım bantı olmasına bakma suyun zamanla giremediği işlemediği yer yok.Eski aracımda aynı problem vardı ve ızgarayı renkli folyo ile geçiçi olarak kapatmıştım en azından içeriye su giremiyordu artık sende böyle bir şey yapabilirsin.

    Kolay gelsin.
    Kendi küllerimiz üzerinden yeniden doğabilmek için kendimizi yakmadıkça, her birimiz birer Simurg olmayı göze almadıkça bataklığımızda, tüneklerimizde ve kafeslerimizde yaşamaktan kurtulamayacağız.

  7. #7
    drago - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03.Eylül.2012
    Yaş
    31
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1,235
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Maşallah emeğine sağlık.

  8. #8
    rekord2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23.Ekim.2011
    Yaş
    33
    Şehir
    İstanbul-Sakarya
    Mesaj
    1,475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Maşallah yapılan iş baya iyi, ama içeri giren suyun kaynağını kesinlikle kesmelısın. Yoksa yaptıkların heba olur. Çok güzel olmuş emeğine yazık olmamalı bence. Güle güle kullan
    bbm pin :2B244451

  9. #9
    ozan gülle - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01.Temmuz.2012
    Yaş
    31
    Şehir
    izmir-İstanbul
    Mesaj
    896
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kapı kolları iptali iyi olmamış bence ve otomatik camda olmamış herzaman orjinale sadık kalınark yapılbence onları orjinale döndürmelisiniz taban yalıtımı çok iyi olmuş

  10. #10
    kadir jdm civic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26.Mart.2010
    Yaş
    31
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    1,941
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    maşallah çok guzel olmuş çok emek vermışşsınız inşallah istediğiniz gibi olmuştur.
    MSG GARAJ ANTALYA MUSTAFA GENÇ

  11. #11

    Üyelik
    16.Kasım.2014
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    14
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı curat Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Masallah emek verip uğraşmışsınız ) gayet başarılı olmuş yalıtım baya fark etti mi sonuçları gözlemlerinizi yazarsanız sevinirim .
    Alıntı _driver_ Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hay maşallah ciddi anlamda emek verilmiş. Sonuçları ve daha fazla fotoları bekliyorum araçta çok güzel duruyor kazasız belasız
    Alıntı Berik Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Helal olsun, uğraşmışsın gayette güzel olmuş. Kazasız belasız inşallah.
    Alıntı 0M42 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Emeğine sağlık gayet güzel olmuş ayrıca aracına da bayıldım tam bir klasik birde V6 olsaydı nokta olacaktı maşallah.

    Ön ızgaradaki çürüğe geçiçi de olsa mutlaka bir şey yap o kadar emeğin kısa sürede heba olmasın.Bitüselfin esasında su yalıtım bantı olmasına bakma suyun zamanla giremediği işlemediği yer yok.Eski aracımda aynı problem vardı ve ızgarayı renkli folyo ile geçiçi olarak kapatmıştım en azından içeriye su giremiyordu artık sende böyle bir şey yapabilirsin.

    Kolay gelsin.

    Teşekkür ederim, bende aynı şekilde idare ediyorum şu anlık


    Alıntı drago Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Maşallah emeğine sağlık.
    Alıntı rekord2000 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Maşallah yapılan iş baya iyi, ama içeri giren suyun kaynağını kesinlikle kesmelısın. Yoksa yaptıkların heba olur. Çok güzel olmuş emeğine yazık olmamalı bence. Güle güle kullan
    Alıntı kadir jdm civic Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    maşallah çok guzel olmuş çok emek vermışşsınız inşallah istediğiniz gibi olmuştur.

    Hepinize çok teşekkür ederim. Amacım ses yalıtımından ziyade su yalıtımıydı. Ses ve titreşim gerçekten azaldı probleminiz varsa yapmanızı tavsiye ederim. Çıkan işten iki türlü de mutluyum ama ses için kafamda yapacağım şeyler var. Çünkü ses olayının bi bütün halde yapılması gerekiyor. Kapı pandizotlarının ilk hali ağır ve kullanışsızdı.Bi arkadaşımın dükkanında (Mert Profil ) pimapen kapıların altında kullanılan plastikten kestik onu da kaplayıp geçici olarak takmıştım.





    İlk olarak onları atıp yeniden yapmam lazım. Zaten şu aralar kalıp çıkarmakla uğraşıyorum, marangozda ince kontraplak kestiricem, keresteciden aldığım westwood plaklardan da açma kolu hizasında çıta. Daha sonra birleştirip deri kaplıcam. Arabaya sonradan vida atılmasını hiç sevmiyorum. O yüzden kapı döşemelerini klipsli yapmayı düşünüyorum 100 tane klips aldım. Yeni ses yalıtım malzemesi de sipariş ettim kapı içleri için bugün yarın gelir sanırım.

    İkinci olarak taban altına pütür attırmam lazım özellikle deliğin olduğu yer alttan deforme olmamalı ama Urfa'da nerede yaparlar bilmiyorum, sora sora da onu bulur yaptırırım umarım.

    Üçüncüsüyse jant lastik değişimi. Değiştirirken büyütmeyi düşünüyorum ama ağırlığın artmaması lazım hem yakıt hem de arabaya zarar vermemek adına.

    Bunları da yaptıktan sonra çok büyük fark göreceğime eminim.



    Gelelim herşeyin sebebine




    Fırçalayıp pastan temizlemeye çalıştım.





    Buraya uzanıp bişeyler yapmaya çalışmak çok zor. Öncesinde fotoğraf çektim, yapıp topladıktan sonra çekmeyi unuttum.
    Git adam akıllı ustaya yaptır diyebilirsiniz ama kaportacıya gittiğimde iç tarafta göğüsü söktürmen lazım falan dediği için pek yanaşmadım. Sökülmesi problem değil de tekrar düzgünce takması sıkıntı olabilirdi.
    Daha sonra bi arkadaşımın fikriyle hurdacıdan çamaşır makinesinin yan saclarından iki liraya bi tane aldım, bi tane de demir makası. Çürüyen yere uygun şekilde kesip çekiçle düzelttim. Sonra mastik ve silikonla yapıştırdım. Üstüne de bitüself ve sünger. Dediğim gibi son halinin fotoğrafını çekmeyi unuttum.







    Arabayı yıkadığımda eskisi kadar olmasa da gene içeri su aldı. Yıkatırken yağmur yağdığında falan idareten ızgaraya bant yapıştırıp engelledim.
    Ben süngeri kalorifer kutusunu sabitlemek için yapıştırdım ama meğer hataymış çünkü sünger suyu çekip gene içeri alıyodu.
    Tekrardan açıp süngerleri söktüm. Suyun gideceği yerle delik arasına ikili şerit halinde yalıtım bandı çekip tekrar topladım. Ama içime sinmedi, kafamda bi çözüm daha var müsait olduğumda tekrar açıp onu yapıcam, yaptığımda fotoğraflayıp paylaşırım.

  12. #12

    Üyelik
    16.Kasım.2014
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    14
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ozan gülle Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kapı kolları iptali iyi olmamış bence ve otomatik camda olmamış herzaman orjinale sadık kalınark yapılbence onları orjinale döndürmelisiniz taban yalıtımı çok iyi olmuş
    Kapı kolları iptali baya dikkat çekiyor herkes görünce merak edip soruyor çok havalıymış falan diyorlar ama bende hiç mantıklı ve kullanışlı bulmuyorum. Benden önceki sahibi hangi maksatla yaptı onu da bilmiyorum. Kapı kollarını ve kilitlerini bulabilsem hiç düşünmeden taktırıcam zaten çok haklısınız. Otomatik cam olayını da gene benden önceki sahibi yaptırmış ben olsam yaptırmazdım ama kullanım açısından çok kolaylık sağladığını söylemeden geçemem.

  13. #13

    Üyelik
    20.Ocak.2016
    Yaş
    40
    Şehir
    TÜRKİYE/DATÇA
    Mesaj
    184
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Elinize sağlık...Emek harcanıp kötü olan ne var ki.

  14. #14
    Slmcnsl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12.Eylül.2009
    Yaş
    32
    Şehir
    Çekmeköy/İstanbul
    Mesaj
    2,416
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    elinize sağlık.
    umarım ilerde gönlünüze göre daha detayli bir restorasyon çalışması da yapabilirsiniz.
    kazasız belasız..

  15. #15
    ulas79 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01.Şubat.2013
    Yaş
    38
    Şehir
    Kuşadası / Aydın
    Mesaj
    232
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    maşallah emeğine sağlık.

  16. #16
    DKB34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21.Kasım.2014
    Yaş
    20
    Şehir
    Fulya-İstanbul
    Mesaj
    146
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    elinize emeğinize sağlık
    çıraklığını yapmadığın işin; ustası olamazsın.
    remapped Leon TDI

  17. #17
    AliGizda - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24.Şubat.2014
    Yaş
    27
    Şehir
    Yenibosna-İST/Pazar-RİZE
    Mesaj
    2,761
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    27 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gerçekten çok güzel işler çıkarmışsınız. Bu tarz araçlara can veren insanları hep hayranlıkla seyrederim. Emeğinizin karşılığını almak için alt taraftanda bir önlem alın. Aracın kasası gerçekten çok diri. Kazasız belasız sürüşler. Takipteyim.

  18. #18

    Üyelik
    29.Eylül.2007
    Yaş
    38
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    2,246
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    helal olsun eline sağlık ölüyü diriltmişsin.

  19. #19
    Ae86 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23.Haziran.2008
    Yaş
    35
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    2,915
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    19 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kazasız belasız iyi günlerde kullan emeklerine sağlık.Bende merak ediyordum bu araç artık yerinde yok nereye gitti diye siz almışsınız.Artık daha fazla çürümeyecek çok yattı.Bazen branda altında bazen brandasız sokağın maskotu olmuştu.Şimdi orada bir doğan yatıyor.

Konu Bilgileri

Bu Konuya Gözatan Kullanıcılar

Şu anda 1 kullanıcı bu konuyu görüntülüyor. (0 kayıtlı ve 1 misafir)

Bu Konu için Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •