mbulur Nickli Üyeden Alıntı
Aradan geçen 4 ayda bu 06 EE 7595 plakalı M3 satılamamış.
Uzun zaman önce bu araçla ilgili ya bir başlık açmıştım yada bir konunun altına yazmıştım. Araç sorgulanalı çok olmuş cevap anlamında değil ama genel bilgi vermek maksadıyla yazayım, çünkü bu araç Türkiye'de belki en fazla satılığa çıkan E46 M3'dür, ve daha önceki satılık zamanlarında da çok soruldu. Buna sebep her zaman fiyatının düşük olması ve aracın 2006 model olmasıdır diye tahmin ediyorum.
Bu M3 orjinalde Interlagos Mavi renginde Competition Pack'e sahip M3 CS olarak da adlandırılan bir araçtı. Competition pack demek M3 CSL'in yürüyen aksamına sahip demek. Fabrikasyon jantları'da standart M3'lerden farklıydı ve bu aracın iç döşemeleri ve alkantara - kumaş, direksiyonu competition pack'e özel nubuk deri kaplıydı. Araçta orta konsol olarak geriye doğru uzanan standart kosoldan farklı olarak kısa tip konsol vardı. Aracın orjinalinde ekran bulunmuyordu ve SMG vites sistemine sahipti.
Türkiye'de 2006 model olarak iki adet M3 vardır. Bunlardan biri bu araçtır, diğeri Imola Kırmızı renginde, standart M3'dür. Competition Pack'e sahip olan Interlagos Mavi renkli bu araç Türkiye'de satılıp teslim edilken son E46 M3'dür.
Bu M3 şanssız diyebileceğim bir otomobildir. Bir yıl Borusan Oto Avcılar'ın vitrininde kaldı ancak satılmadı. Bunun üzerine Borusan Oto bu aracı kendine faturaladı, araç plakalandı ve Borusan Oto'nun Avcılar kompleksi içinde bulunan yukarı kısımdaki Land Rover satış ve yeni araç teslim showroom ları arasında bulunan kullanılmış otomobil bölümüne çekildi. Burada da yaklaşık altı aydan daha fazla bir süre kalan bu araç kullanılmış otomobil statüsünde sıfır km olarak satıldı ve alan tarafından plakası 34 GKS olarak değiştirildi. Araç sahibi tarafından alındıktan birkaç hafta sonra DA Motorsport tarafından twin turbo olarak modifiye edilmeye çalışıldı ve ilk talihsizliğinide bu noktada yaşadı. Sonrasında sahibi araç üzerinde farklı modifikasyon çalışmaları da yaptı ve sıkıldıktan sonra aracı sattı.
Aracın ikinci sahibi bir futbolcuydu ve bu kişi aracı almış, kurbanını kesmiş, plakaya kanları sürmüş ve daha ilk gaza basışında araçla yüksek bir refüjden atlamak suretiyle, otomobile alttan çok büyük hasar aldırarak aracın pert olmasına sebep olmuştur.
Araç tam zayi statüde sigortadan satılmış, ve alan tarafından uyduruk şekilde satılacak kadar toplanmıştır. Bu arada aracın orjinal CS döşemeleri sökülerek, yerine şu anki renk olan deri döşemeler yapılmış ve yine CS'in alkantra deri kaplı direksiyonu standart direksiyonla değiştirilerek araca fonksiyonlu direksiyon takılmıştır.
Araç satın alan trafından tekrar önden çok ağır şekilde kaza yaparak satılmıştır. Yine birileri almış artık aracı başka araçlardan parçalarla birleştirerek onarmıştır. Aracın orjinal renğinin yeteri kadar gösterişli olmadığını düşünmüş ve renk değişikliği yapmıştır. Otomobil E46 M3'ün kataloğunda olmayan E36'nın 1996 model sonrası bulunan Dakar Sarısı 2 renginin daha açığına boyanmış ve satılığa konmuştur.
Araç satılmış ve alan tarafından ağır kaza yaparak önden ve yan kısımdan darbe almış ve satılmıştır.
Araç satılacak kadar ordan burdan birleştirme olarak onarılmış en ucuzundan Çin malı 100 dolarlık bir ekran takılarak, rengi Imola Kırmızıya çevrilmiş ve bu arada ağır hasar alan SMG vites sistemi de araçtan sökülerek, M3 düz vitese çevrilmiştir. Masraf olacağı düşünülerek orjinal bir M3 düz vites kolu bile takılmamış bir yerlerden E90 320si vites kolu bulunmuş ve takılmıştır.
Yazarsam çok uzun olacak araç bu noktadan sonra üç kez daha ağır kaza geçirmiş, ve en son yada ondan bir önceki kazasında iki araçtan birleştirilmiştir.
Hemen her yıl satılığa çıkar, uzun süre satılıkta kalır, biri alır nedendir bilinmez kısa zamanda ağır hasarlı kaza yapar ve araç satılır, birileri tarafından satılığa konur.