ukku Nickli Üyeden Alıntı
SAI, egr muadili, motor soğukken 30sn-1dk süresince hava filtre kutusunda eksoz gazı basan sistem. Isınmayı hızlandırıyor.
PCV, krank havalandırma hattı. Emişe yağ buharı veriyor. Sistemi iptal edip yerine catch can yapmak oldukça mantıklı.
N249 ve N112, bobinlerin üstündeki hortum kalabalığı ve vakum rezervuar kutusu oluyor. Basıncı evirip çevirip dumpvalve'e öyle veriyor. Tek amacı gazı ani basma ve bırakmalarda tepkileri yumuşatmak.
Evap, benzin buhar falancası. Olmasa da oluyor :D
Bunlar arabanın kullanımını yumuşatırken çevreyi kirletme, emisyon düşürme gibi amaçlara da hizmet etmiş oluyor. Bize pek yaramıyor yani :D
Ben S3'ümde bu fotoğrafta göründüğü gibi tüm fazlalıkları iptal etmiştim.
Ne arıza lambası, ne problem...
Hiç bişey kalmıyor. :)
Bisürü hortum ve valften kurtulduğunuz için bi yerlerin kaçırma/bozulma ihtimali de azalıyor. :)