PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : silindir kapak işleme hakkında



samet_61
30-10-2011, 03:51
beyler subab ıtıcılerımı deısmeyı dusunuorken aklıma gıren arkdaslar oluor acmısken kapagı ısle gıbı bısıler dıyolar nedır bu kapak ısleme kapak rektefesı araca extra helal hp olarak getırılerı neler olur nasıl yapılır ?taşlamayala farkı nedir?

otto985
30-10-2011, 04:11
Abi sitede JapanTuner(Kaan abi) var kendisi bu işi yapıyo istersen ona bi pm at

Gerekli bilgileri sana vericektir

samet_61
30-10-2011, 14:28
kaana yaptırcam zatende arastırma yapıorum

samet_61
30-10-2011, 20:35
yokmu bılgısı olan?

Eray Yümsel
30-10-2011, 20:38
madem kaan a yaptırcan gerekli bilgiyi kaan zaten sana vermiştir yada ona sorsan sölerdi daha niye konu açıyosun

CGR328
30-10-2011, 21:59
arabanız standartsa modifiyeli retainer kit veya portpolish yaptırmanız + bi güç vermez , ben kapak taşlamayada karşıyım yazılım ve standalone beyin yoksa neye referans olarak taşlanıyo , haa belki bazı arabalar eskiden biraz daha iyi gidiodu taşlanınca o göreceli ve psikolojık kavramdır ama ben sizin yerinizde olsam hiç kurcalamam , orjınal parçalarla toplayıp kapağı hiç etmem , port polish olarak da zaten fabrikada da muhendisler onu düşünmüşlerdir içeri ne kadar hava gireceğini , 1 litrelik kaba 1.5 litre su konmaz ( tekrar yineliyorum arabanız orjınal hiç ellenmemiş egzantrik yazılım kasnak piston yok ise )

DENON
30-10-2011, 22:00
arabanız standartsa modifiyeli retainer kit veya portpolish yaptırmanız + bi güç vermez zaten fabrikada da muhendisler onu düşünmüşlerdir içeri ne kadar hava gireceğini , 1 litrelik kaba 1.5 litre su konmazport polısh bi işe yaramaz diyosunuz yanlış anlamadıysam :soru:

CGR328
30-10-2011, 22:09
yanlış anlaşılmışım :D standart fabrikasyon bi arabada işe yaramaz gereksiz bi işlem fabrikasyon içeri giren hava yakıt miktarı belli daha fazla yapmanın bi anlamı yok ama turbolu veya agresif atmosferik bi arabada kesinlikle gerekli

boosted_pug
31-10-2011, 00:48
yanlış anlaşılmışım :D standart fabrikasyon bi arabada işe yaramaz gereksiz bi işlem fabrikasyon içeri giren hava yakıt miktarı belli daha fazla yapmanın bi anlamı yok ama turbolu veya agresif atmosferik bi arabada kesinlikle gerekli

standart bile olsa port-polish güç kazandırır eğer kapakda sorun war ve açılması gerekliyse yada triger felan değişimi geldiyse arabanızın bence port-polish yaptırtmadan kapatmayın

ama şöyle denilebilir memur spec arabasına binenler için gereksiz denilebilir ki zaten o tarz insanlar arabalarına değil kapak açtırmak kaputu bile açtırmazlar

samet_61
31-10-2011, 01:01
eray kırwem mersınde yasıorum bu ısı yapacak ıkı ısım verdıler bırı ahmet bırı kaan arastırıoruz kaanla sadece gorusebıldım oyuızden o yapar kapak ısıne gelınce ıtıcılerımde sıkıntı var gıbı acmıskende kapaga neler yatırım sorrusunu yoneltıorum yada ne yapılabılır ogrenmek ısteddıgım bu ....

CGR328
31-10-2011, 08:06
standart bile olsa port-polish güç kazandırır eğer kapakda sorun war ve açılması gerekliyse yada triger felan değişimi geldiyse arabanızın bence port-polish yaptırtmadan kapatmayın

ama şöyle denilebilir memur spec arabasına binenler için gereksiz denilebilir ki zaten o tarz insanlar arabalarına değil kapak açtırmak kaputu bile açtırmazlar

mantıksal bi açıklaması yok bence mengu abi , ben karşıyım yine tekrarlıyorum orjinal hiç ellenmemiş arabaya gereksiz + güç hissettirmez , haa eğerki orjınal bi arabanın km si yukselmiş özellikle de lpg li ise portlar kurum ve pislik kaplamışdır portlar yüzeysel olarak parlatılırsa eski kondisyonuna geri döner buda güç olarak hissediliyorsa ondan dolayı genel bi düşünce anlayışı çıkarmışdır port polish + hp verdi gibi

kickboxer
31-10-2011, 09:07
arabanız standartsa modifiyeli retainer kit veya portpolish yaptırmanız + bi güç vermez , ben kapak taşlamayada karşıyım yazılım ve standalone beyin yoksa neye referans olarak taşlanıyo , haa belki bazı arabalar eskiden biraz daha iyi gidiodu taşlanınca o göreceli ve psikolojık kavramdır ama ben sizin yerinizde olsam hiç kurcalamam , orjınal parçalarla toplayıp kapağı hiç etmem , port polish olarak da zaten fabrikada da muhendisler onu düşünmüşlerdir içeri ne kadar hava gireceğini , 1 litrelik kaba 1.5 litre su konmaz ( tekrar yineliyorum arabanız orjınal hiç ellenmemiş egzantrik yazılım kasnak piston yok ise )

adamlar bence o portları emısyon kuralları kapsamının dısına cıkmamak ve ekonomi saglamak için tasarlamıstır.Arkadaş ise o kapaktan yaparsam birşeyler elde edermiyim diyor bence eder...

by_hayali
31-10-2011, 09:10
eğer böyle bir şey yaparsanız öncesi sonrası dynoda ölçüm yapın insanlar aydınlansın :) post polishle sizin almayı hedeflediğiniz güç nedir .??

samet_61
31-10-2011, 10:00
eğer böyle bir şey yaparsanız öncesi sonrası dynoda ölçüm yapın insanlar aydınlansın :) post polishle sizin almayı hedeflediğiniz güç nedir .??

düşüncem sadece port polish deıl emme genısletılıp port match yapılacak gaz kelebegı ınceltılere genısletılecek subablar ıtıcıler kapak ıslem gorecek tahmınım palio 1.6 aracım 8 hp getırısı olur k&n apollo fıltre cold air kıt gırılecek

16EC813
31-10-2011, 10:19
merakla izliyorum konuyu ;
bende yaptımda ama henüz ben daha beygirleri göremedim :D motoru koyamadıkta :D

CGR328
31-10-2011, 12:29
adamlar bence o portları emısyon kuralları kapsamının dısına cıkmamak ve ekonomi saglamak için tasarlamıstır.Arkadaş ise o kapaktan yaparsam birşeyler elde edermiyim diyor bence eder...

o konuda haklısınız emisyon kuralları kapsamına çıkmamak için o değerler de o işlem yapılmışdır doğrudur :icon_tup: ama port genişletip içeriye 1/15 oranında havadan fazla hava girerse 4 nokta enjektörlü sistemlerde araba tam gazda aptallaşma yapabilir (diyelimki subablarda büyütülmüşse yaylar sertleştirilmiş ve yüksek derece egzantrik varsa + üzerine birde yazılım yaptırırsınız beklenilen güç elde edilir ) ama portlar genişletildi diyelim orjınal subab larda içeri giren hava zaten belli fazlası bi işe yaramaz bi güç getirmez tamamen fantazi dünyasında ego tatmin edilir :D

CGR328
31-10-2011, 12:46
+ maf sensörlü arabalar hava miktarı ve hava sıcaklığına göre beyine sinyal yollayıp ona göre enjektör mili saniyesi azaltır veya çoğaltır , eğerki gaz kelebeği ve portlar genişletilmiş , soğuk ve temiz hava alması sağlanmış ve subablar büyütülmüş ise + bir güç alınır

ilkercom
31-10-2011, 13:11
Bu port polish işinin maliyeti nedir ?
Attığımız taşa değer mi yani?

Ayrıca yakıtta standart sürüşte etkisi olur mu?

Bizde de memur spec civic 1,8 var :D

despe
31-10-2011, 13:25
yakıtı düşünen kahraman olamaz :D

ilkercom
31-10-2011, 13:37
Bence düşünmeyen kahraman olamaz. 8 litre yakan araca 10 litre yaktırıp 5 hp alıyorsan kahramanlık olmaz başka bişey olur.

erhann
31-10-2011, 13:44
mantıksal bi açıklaması yok bence mengu abi , ben karşıyım yine tekrarlıyorum orjinal hiç ellenmemiş arabaya gereksiz + güç hissettirmez , haa eğerki orjınal bi arabanın km si yukselmiş özellikle de lpg li ise portlar kurum ve pislik kaplamışdır portlar yüzeysel olarak parlatılırsa eski kondisyonuna geri döner buda güç olarak hissediliyorsa ondan dolayı genel bi düşünce anlayışı çıkarmışdır port polish + hp verdi gibi

yanliz lpg ve kurum zit seyler ;)

timucintt
31-10-2011, 13:54
yanliz lpg ve kurum zit seyler ;)

birikiyor kurum hemde kurum değil direkt detonasyona işaret kalıntıları birikiyor.... ;)

CGR328
31-10-2011, 13:58
yanliz lpg ve kurum zit seyler ;)

neden ? açıklarmısınız

kickboxer
31-10-2011, 17:37
o konuda haklısınız emisyon kuralları kapsamına çıkmamak için o değerler de o işlem yapılmışdır doğrudur :icon_tup: ama port genişletip içeriye 1/15 oranında havadan fazla hava girerse 4 nokta enjektörlü sistemlerde araba tam gazda aptallaşma yapabilir (diyelimki subablarda büyütülmüşse yaylar sertleştirilmiş ve yüksek derece egzantrik varsa + üzerine birde yazılım yaptırırsınız beklenilen güç elde edilir ) ama portlar genişletildi diyelim orjınal subab larda içeri giren hava zaten belli fazlası bi işe yaramaz bi güç getirmez tamamen fantazi dünyasında ego tatmin edilir :D


bir kaç örnek vericem insanlar araba aldıklarında headers egzoz emme manıfoldu fln değiştirirler güç almak için sen hiç taktıgın aftermarket emme manıfoldunun portlarının orjnalden daha kucuk oldgunu gordunmu?
filtre kiti,emme manıfoldu,headers,daha geniş egzoz bu yaptıgında bı nevı portlara gıden yada cıkan havanın yolunu genısletmek degılmı??
Madem mantıksız bunların hiç biriyle bence güç alınmazdı sübap diyorsun
emme borusu-gaz kelebeği-emme manifoldu-(port)-subap olarak sıralarsa havanın gittiği yolu sen hepsını genısletıp neden portu aynı bırakıyorsunki sacma güç gelmez diye....
4 nokta enjektorlu araclarda fln diye kendin yazmışsın kendin söğluyorsun eger portlar genısleyıp ıcerı 1/15 oranından dahada fazla hava girerse:D zaten hava girdiyse amacına ulaştın demektir uygun hava yakıt karısımın ayarlıyarak güç alabilirsin. Gerekli olan hava:D niden turbo kullanıyoruz
üslubmda bi yanlışlık olursa kusura bakma amac bilgi paylaşmak

kickboxer
31-10-2011, 17:39
kurum pislik icinde portinge gere yok bir çok kimyasal varken ne gerek var kurum pıslık ıcın dramel kullanmaya

CGR328
31-10-2011, 19:29
emme borusu-gaz kelebeği-emme manifoldu-(port)-subap olarak sıralarsa havanın gittiği yolu sen hepsını genısletıp neden portu aynı bırakıyorsunki sacma güç gelmez diye.

portlar aynı bırakılcak diye bi yazı yazmadım bu saydıgınız işlemler yapılırsa port genişletilirse güç alınır yazdım sanırım yanlış okudunuz :icon_tup: ayrıca uslubunuzda sıkıntı yokda :D ben uzatmak istemiyorum benim kişisel görüşüm bu mantık olarak böyle yorumluyorum amacımız bilgi paylaşmak kimin kafasına hangisi yatıyorsa onu uygulasın herkezin gorusune saygım var tesekkurler .

onn_dear
31-10-2011, 20:52
Boyle seylere gerenk yok mayk

samet_61
31-10-2011, 21:10
+ maf sensörlü arabalar hava miktarı ve hava sıcaklığına göre beyine sinyal yollayıp ona göre enjektör mili saniyesi azaltır veya çoğaltır , eğerki gaz kelebeği ve portlar genişletilmiş , soğuk ve temiz hava alması sağlanmış ve subablar büyütülmüş ise + bir güç alınır

bızde aynen ondan bahsedıoruz...

XSi
31-10-2011, 21:21
mühendisler düşünürde iş üretime gelince standart kapak dökümdür, dıştan işlenir yüzeyleri düzeltilir..

portları işlemek ve parlatmak tamamen performans amaçlı ve genelde el işçiliği ile yapılan pahalı bir işlem fabrikasyon uygulamaya uygun değil..

Fayda sağlamaz değil sağlar atmosferik motorda gerek yok dersen, aynı mantıkla atmosferik motorda egzos filtreyede gerek yok diyebiliriz..

Bunlar keyif işi insanların hevesini kırmamak lazım.

samet_61
31-10-2011, 21:23
heveslık bı durum deıl psıkolojık bı durumda deıl bunlar hurafe seyerde deıl denenmıs yapılmıs canlı orneklerı cokca var...

ilkercom
31-10-2011, 21:24
http://www.techturkey.com/forum/atmosferik-besleme/82689-ezn-s2k-emme-amp-gaz-kelebegi-port-polish-before-after-dyno.html

XSi
31-10-2011, 21:41
heveslık bı durum deıl psıkolojık bı durumda deıl bunlar hurafe seyerde deıl denenmıs yapılmıs canlı orneklerı cokca var...

heves derken aracını modifiye etme hevesini kastetmiştim.. yoksa bırak hevesini alsın anlamında söylemedim :)

tabiki faydası var..

CGR328
31-10-2011, 21:48
tartışma ortamına gerek duymayalım lütfen burda birşeyler paylaşıyoruz , sadece portpolish le güç alınmış dyno yada video warsa izleyelim elinde olan warmı vaf-c , piggyback vs vs ecu ile hiç bir işlem yapılmadan alınan güçlerle ilgili bi video yada güç alan arkadaşlar nasıl almışlar paylaşırlarsa sevinirim (yazdıklarımı ya eksik okuyosunuz yada kendi kafalarına göre tartışıyosunuz ben diyorumki sadece portla güç alınmaz diyorum iş nerelere bağlandı vay anasına şimdi eksoz headers girersek hiç çıkamayız :D )

ilkercom
31-10-2011, 21:52
öyle bir adam var mı?

sadece port polish yapıp dynoya sokucak.

Adam s2000 de denemiş işe yarıyor demiş.

Ki yurt dışında her zaman önerilen bir uygulama.

İşe yaramaz derken var mı bir dayanağınız.

Ben stock bir civic e yapılsa işe yarar diyorum. Başka araçları bilmem.

Port polish yapsam filtreyi sökecek halim yok.

e zaten port polish yapan adam en kötü filtre headers eksoz vs bişey yapar.

CGR328
31-10-2011, 21:58
siz neden hemen sinirleniyosunuz ben diyorumki benim fikrim böyle sistematik düşününce buna karar verdim sizin görüşünüz öyle olabilir ben onada saygı duyuyorum bana göre portpolish orjınal ellenmemiş arabada eskiden insanları +30 hp die kandırılan hava filtresi olayı gibi gereksiz benim tezim bu gerisini yaptırcak olan arkadaşlar düşünsün ister yaparlar ister yapmazlar ama uğraşcaklarına ve verdikleri parayı doğru modifiyeye harcasınlar die uğraşıyorum dün de dedim boş çay bardağına dolu su bardağında ki su konmaz artanı taşar (ellenmemiş kapakda )

ilkercom
31-10-2011, 22:05
Bence siz biraz gerginsiniz. Sürekli aynı şekilde gerginlikten bahsediyorsunuz.
Burda belirli bir seviyede fikirler çatışıyor ama insanlar kavga etmiyor. bu seviyede devam edilebilir.
Filtre 30 hp veriyor diye satıldı doğru. Ama hiç güç vermediği de söylenemez.

Dediğim gibi cai + headers + cat iptali + hoş bir son susturucu yapıldığında imkan varsa port polish de yapılmalı.

Şimdi dediğim gibi kimse durup duruken stock araca sadece port polish yapmaz.

Adamın kapak açılacaktır birde p&p yapar. takar filtresini gezer. Çok konuşulacak konu değil.

Asıl önemli olan maliet ile alınan verim orantılı mı?

CGR328
31-10-2011, 22:16
yok gergin değilim :D aslında benim değinmek istediğim konu sadece portpolish değil , motora 1 parça modifiye yaptım diye sevinen güç aldım diye gezen insanlarda , deneme yapmadan + güç alanlarda mesela bi örnek 2 tane m3 ikiside standart drag da ve roll de ikiside kafa burun gidiyo diğerine komple ss eksoz takılıyo eksoz takılan araba 1 boy geriliyo buna şahit oldum ve birçok kez buna benzer olay duydum ve yaşadım maliyet olarak gelirseniz ben kendi 131 turboma ve arkadaşımın uno turbo kapağına polish yaptım faydası illaki oluyo helekı turbo arabada fark kat kat artıyo sizde kendi arabanıza yapabilirsiniz ama tabi test makinesi olmadıgı için kara düzen yapmak zorunda kaldım elime referans bi top aldım hepsini aynı ölçüde almaya çalıştım el taşıyla daha sonra parlattım eğerki el beceriniz warsa sizde yapabilirsiniz ama prof iş istiyorsanız sanırım forumda bi abi yapıyodu hem işçilik olarak güzel hemde test ederek yapıyo

XSi
31-10-2011, 22:19
tartışma ortamına gerek duymayalım lütfen burda birşeyler paylaşıyoruz , sadece portpolish le güç alınmış dyno yada video warsa izleyelim elinde olan warmı vaf-c , piggyback vs vs ecu ile hiç bir işlem yapılmadan alınan güçlerle ilgili bi video yada güç alan arkadaşlar nasıl almışlar paylaşırlarsa sevinirim (yazdıklarımı ya eksik okuyosunuz yada kendi kafalarına göre tartışıyosunuz ben diyorumki sadece portla güç alınmaz diyorum iş nerelere bağlandı vay anasına şimdi eksoz headers girersek hiç çıkamayız :D )


http://www.techturkey.com/forum/atmosferik-besleme/82689-ezn-s2k-emme-amp-gaz-kelebegi-port-polish-before-after-dyno.html

bu örnek işe yaramaz mı?

kapakda yapacağın değişikliklere aracın beyni limitleri dahilinde tepki verecektir elbet.

MAF lı olan çekilen fazla havayı ölçer, MAP lı olan değişen vakumu algılar, ona göre gerekli benzini iletir..

daha çok hava + daha çok benzin = ?

ilkercom
31-10-2011, 22:21
BAzı parçalar dediğin gibi fayda değil zarar veriyor.

mesela 1,6 araca 1,4 filtresi takılıyor. üstelik sıcak hava çekiyor. araba başlıyor boğuk boğuk bağırmaya. adam sesin gazına geliyor bu araba uçuyor diyor. ( bu benim :D )

Diğer yandan adam arabaya komple düz boru yapmış eksoz bile yok. Araba geri basınç olmayınca gitmiyor ama bağırıyor. Bu tip manyaklıklar malesef oluyor.

Diğer yandan düzgün yapılmış tek cai kitin bile fark yarattığını da gördüm.

Schumi
31-10-2011, 22:21
mühendisler düşünürde iş üretime gelince standart kapak dökümdür, dıştan işlenir yüzeyleri düzeltilir..

portları işlemek ve parlatmak tamamen performans amaçlı ve genelde el işçiliği ile yapılan pahalı bir işlem fabrikasyon uygulamaya uygun değil..

Fayda sağlamaz değil sağlar atmosferik motorda gerek yok dersen, aynı mantıkla atmosferik motorda egzos filtreyede gerek yok diyebiliriz..

Bunlar keyif işi insanların hevesini kırmamak lazım.

Kim yazıcak acaba diye beklerken tam beklemekten sıkılmış ben 1-2 şey karalıyacaktım. Siz yazmışsınız. Aynen öyle. Bir kapağın fabrikasyon olarak portpolishli gelmesi mümkün hatta firmalar bunu yapmak isterler ama üretim masrafları inanılmaz yükselir. 10 hatta 20 kapak yapılacak sürede 1 kapak yaparlar. :)

palamut
31-10-2011, 22:23
işçilik yanlış yapılırsa atmosferikte önemli olan hava akış emme ve çıkış açıları bozulabilir bazı araçlarda benzinin portta atomizasyonu için tasarlanmış olan pürüzlü enjektörün patternine göre yerleşmiş port yüzeyi de ellenirse fabrika hesaplarının dışına çıkılabilir. aşırı beslemeyse her türlü hava kütlesi alabileceğiniz kesiti büyütüyorsunuz yinede fabrikasyon hesapları çok riske atmak bana mantıklı gelmiyor. ha kendimde yaptırdım bugüne kadar tüm araçlarımda kapak söküldüğünde elle uygulamalar :) ama profosyonel şekilde hesaplanıp cnc de işlenmediği sürece hepsi afaki uygulamalar biraz yapana biraz şansa bakıyor. bir insanın gözü ölçü cihazı ne kadar hassas olabilirki aşındırarak genişlettiği 4 adet yüzeye birbirinin birebir aynı işlemini uygulasın? profosyonel üretici tarafından yapılmış mühendislik hesapları çöpe atmak gibi geliyor bana elle port işlemek. sıkıştırma artmadığı timing ve egzantrik verileri değişmediği sürece bence ellememek daha mantıklı temizlik ve parlatma yeterli.

CGR328
31-10-2011, 22:26
işçilik yanlış yapılırsa atmosferikte önemli olan hava akış emme ve çıkış açıları bozulabilir bazı araçlarda benzinin portta atomizasyonu için tasarlanmış olan pürüzlü enjektörün patternine göre yerleşmiş port yüzeyi de ellenirse fabrika hesaplarının dışına çıkılabilir. aşırı beslemeyse her türlü hava kütlesi alabileceğiniz kesiti büyütüyorsunuz yinede fabrikasyon hesapları çok riske atmak bana mantıklı gelmiyor. ha kendimde yaptırdım bugüne kadar tüm araçlarımda kapak söküldüğünde elle uygulamalar :) ama profosyonel şekilde hesaplanıp cnc de işlenmediği sürece hepsi afaki uygulamalar biraz yapana biraz şansa bakıyor. bir insanın gözü ölçü cihazı ne kadar hassas olabilirki aşındırarak genişlettiği 4 adet yüzeye birbirinin birebir aynı işlemini uygulasın? profosyonel üretici tarafından yapılmış mühendislik hesapları çöpe atmak gibi geliyor bana elle port işlemek. sıkıştırma artmadığı timing ve egzantrik verileri değişmediği sürece bence ellememek daha mantıklı temizlik ve parlatma yeterli.

bende bunu açıklamak istorum işte ama kelimeleri bir araya getiremem konusurkende öyleyim :D fabrika port yapmaz uğraşmaz ama istese emme portlarını daha geniş yapabilir demekki onlarında bildiği bişi war :icon_wack

kickboxer
31-10-2011, 22:57
bende bunu açıklamak istorum işte ama kelimeleri bir araya getiremem konusurkende öyleyim :D fabrika port yapmaz uğraşmaz ama istese emme portlarını daha geniş yapabilir demekki onlarında bildiği bişi war :icon_wack


bence sen kendinle çelişiyorsun.Port polıshın bence kesınlıkle bır katkısı vardır güç olarak msjmda verıdgım ornegı yeterınce tatmınkar buluyorum he bu yapılıcak ıslem bılınclı sekılde yapılırsa tabı.
subaruda modeller güçsüzden güçlüye wrx sti spec c type ra fln diye gider bu yazdıgım aracların portlarıda :D aynı dogrultuda büyür
mesela m kapakları bıldıgım kadarıyla teknıkerler tarafından portpolısh yapılıyor.
Neden yapıolarkı atmosferıgın sınırlarına gelmıs arabaları daha kotu yapar ozaman??
b16b type r kapaklarındada aynı sey gecerlı dıye bılıyorum fabrıka demmekkı aracın üretim amaclarına gore iş yapıyor guc alsın dıye portıng yapıor yanı

XSi
31-10-2011, 23:06
bende bunu açıklamak istorum işte ama kelimeleri bir araya getiremem konusurkende öyleyim :D fabrika port yapmaz uğraşmaz ama istese emme portlarını daha geniş yapabilir demekki onlarında bildiği bişi war :icon_wack

porting işlemi portları büyütmek anlamına gelmiyor sadece..

Hatta çoğunlukla port match işlemi yapılıyor, silindir kapağındaki özellikle emme ve eksoz portlarının girişleri, manifoldlarla eşleştirilerek hava akışının önündeki engel ortadan kaldırılmaya hafifletilmeye çalışılıyor..

Ayrıca üst düzey bir egzotik spor aracın olmadığı sürece, aracın üst kapağında üretim sırasında maliyet performanstan ön plandadır..

Döküm, doğası gereği "planlanan" sonuçtan sapmaların çok olduğu bir metal işleme şekillendirme metodudur. Özen gösterilmeyen düşük kalite dökümde hava akışını negatif olarak etkileyecek "kusurlar" bulunabilir.

Bunlarda porting işlemi ile giderilir, polishlede yüzey iyice akışkan hale getirilir..

Özet geçmek gerekirse:

1.6 16v palio ile ferrari 458 italia nın üst kapağının aynı mükemmellikte olmasını beklemeyiz dimi? ben beklemem şahsen..

CGR328
31-10-2011, 23:09
ben kendimi anlatamadım yada siz anlamadınız ikimizde hemen hemen aynı şeyden bahsedioruz ama siz fabrika araçlarıdasınız hala :D neyse kim ne diyosa doğrudur herkez bildiğini yapsın bize de saygı duymak düşer ben kendime göre düşündüğümü yazdım Türkiye'deki yanlış modifiyeden bahsettım sadece porttan açıldı konu ama kimse destekler nitelikde değil herkezin amacı benim tezim ondan iyi , ben ondan iyi biliyorum şu şöyle yaptı güç aldı bu böyle oldu bunu böle yaparlarda cartta curtta millet internetten yurt dışından gördüğü resimlerde okudugu dyno verilerine göre yorum yapar hale geldi internet olmasa nolurdu acaba :D hala karburatorlu araba yapıo olurduk sanırım 4lü weber style :D :D umarım herkez istediği güçleri en iyi şekilde alır :icon_tup:

kickboxer
31-10-2011, 23:25
burda kimse senin tezin benden kötü benimki iyi muhabbeti yapmadı mantık cercevesınde bılgı paylasıldı bogle laflar etmeye gerek yok ki bu konuda tezemezede gerek yok....

CGR328
31-10-2011, 23:32
tmm herkez kendı bildiklerini yapsın mantık çerçevesinde bilgi paylaşıyoruz kimsenin kimseye sert çıkmasına gerek yok .

samet_61
01-11-2011, 01:10
beyler koınunun baya bır dısına cıkıldı konu faydası zararı deıl kapak ıcın neler yaptırabılırım ? port polısh dısında !!