PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : saxo vts kol seçimi yardım???



brkkksln
04-11-2011, 17:47
selam arkadaşlar.
pistonlarımızın siparişini verdik sıra kola geldi.

pistonlar 12.2cr 80mm. pt52 lerim mevcut ama belli olmaz 53 te koyabilirim.

53 koyarsam 9000 döneceğim için kol alacağım.hemde eksiksiz tamamlamak istiyorum.
kol olarak denediğiniz deneyen arkadaşlarınızın kullandığı hangi markalar var.

bide biri bana açıklasın atm araçta hangi tip turbo araçta hangi tip kullanılır. h beam atm araçta kullanılmıyormu şimdi mesela?

teşekkür ederim...

brkkksln
04-11-2011, 21:43
yokmu fikri olan?

dragstar
04-11-2011, 21:55
pt53 ün güç bandı 8000 devire kadar, 9000 devir dönmek yarardan çok zararlı olur

brkkksln
04-11-2011, 22:12
pt53 ün güç bandı 8000 devire kadar, 9000 devir dönmek yarardan çok zararlı olur

8000 den sonra güç direk düşmez sanırım. ayrıca 1 ve 2 de o devirlere cart diye çıkılabileceği için dönülür 9000.3 4 5 zaten gereksiz olur. pt53 yerine newman ph5 tercih edebilirim.onunla kesinlikle 1 ve 2 de 9000+ dönülür.ama ilk 52 lerimi takcam.

dragstar
04-11-2011, 22:32
zamanında saxo s1600, 106 maxi veya c2 r3 ler 1.6 atomosferik 238 hp iken kesicileri 9000 devirdi,

tu5j4 veya tu5jp4 gibi çap-kol-stroke aranına sahip bir arabanın daha fazla devir dönüp o devirde güç üretmesi beklenemez- yapılmazmı tabi yapılır yunanistanda 280 hp aldılar 9500 devirde 10 k kesici vardı

sizin diğer konuya gelincede, devir dönmek istiyorsanız rotating assemblyde mümkün olduğunda hafif parçalar kullanmalısınız, pistonlarda wössner ler wisecolara göre daha hafif, kollardada I-Beam ve H-Beam in ağırlıklarını kıyaslamak lazım, atmosferik motorda her ikiside kullanılabilir, o güçlere çok rahat dayanır, hatta orjinal kollar ve pistonlar 280 hp lere kadar dayanıyor

fidanza volan tavsiye ederim, inanılmaz hafif

brkkksln
04-11-2011, 22:43
yavaş yavaş yapıyorum. planım 200hp. itb alcaz beyne karar vercez ıvır zıvır daha çok iş var.
diyorumki güç bandı 8000 olan bi egz 8100 de boşa döndürmez. 1 ve 2 de zaten sara sara 9000 e dayanırsın. o yüzden 9000 diyorum.burada anlaşılmışımdır umarım. ama ph5 koyarsam sadece 1 2 değil 3 4 tede 9000 dönerim.

brkkksln
04-11-2011, 23:05
anladım kardeşim. ı beam ve h beam mukavemet yönlerini ifade ediyor sanırım. bende mümkün olduğunca hafif düşünüyorum. wiseco 12.2 siparişimizi verdik artık. kol konusundada okuduklarıma göre eagle dan memnun olmayanlar var. pec alayım diyorum ama kullananlar varmı hiç bilmiyorum.gram yönünden varmı liste bildiğin kardeşim? volan, volan saplamaları kısa şanz falan en son işler.

Schumi
04-11-2011, 23:24
Hafif kol olayında dikkatli ol. Çok uzun ömürlü olmuyorlar. 200 hp araçlarda stock kolları kullanan çok var. Birde 200 hp gücü 7700 devirde alan çok fazla setup var. Yani 8500-9000 dönmek sırf fantezi olur. Gerek yok derim. :)

brkkksln
05-11-2011, 10:54
Hafif kol olayında dikkatli ol. Çok uzun ömürlü olmuyorlar. 200 hp araçlarda stock kolları kullanan çok var. Birde 200 hp gücü 7700 devirde alan çok fazla setup var. Yani 8500-9000 dönmek sırf fantezi olur. Gerek yok derim. :)

pt52 lerimi koyarsam eğer 9000 dönmem tabiki. ama pt53 hatta ph5 koyarsam pt53 te 8500 ph5 tede 9000 dönerim.belki biraz daha üstü.

kol olarak ne alacağıma karar veremedim açıkcası.eksiksiz olarak tamamlamak istediğim için kol kesinlikle alcam. ama kolların hafiflikleri konusundada bir bilgiye sahip değilim ne yazıkki.

dragstar
05-11-2011, 10:58
anladım kardeşim. ı beam ve h beam mukavemet yönlerini ifade ediyor sanırım. bende mümkün olduğunca hafif düşünüyorum. wiseco 12.2 siparişimizi verdik artık. kol konusundada okuduklarıma göre eagle dan memnun olmayanlar var. pec alayım diyorum ama kullananlar varmı hiç bilmiyorum.gram yönünden varmı liste bildiğin kardeşim? volan, volan saplamaları kısa şanz falan en son işler.

aynen öyle, wiseconun üstüne ince contayla kapatırsanız dahada iyi olur sıkıştırma artar,

eagle fiyat performans da iyidir, pec pahalıdır forumları kurcalamak lazım bende bilmiyorum,

fransızlarla ingilizle ne yaptıklarını yazarlar ama detay vermezler, amerikan veya alman arabalarında her parçanın ağırlığını bulmak ne yapınca sıkıştırma ne oluyor liste varken bizde malesef yok ama elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım


Hafif kol olayında dikkatli ol. Çok uzun ömürlü olmuyorlar. 200 hp araçlarda stock kolları kullanan çok var. Birde 200 hp gücü 7700 devirde alan çok fazla setup var. Yani 8500-9000 dönmek sırf fantezi olur. Gerek yok derim. :)

230 hp turbo+ 50 shot stock kol piston kullananlar var :)

brkkksln
05-11-2011, 11:06
standart kollarla yüksek güçleri görenler var ama bi kol yüzünden bloğumdan olmak istemiyorum.riske atmam yani :)

12.2cr üstüne bir de ince contamı yapayım? oem contadan ince contaya geçince ne kadarlık sıkıştırma artıyor bi bilgin varmı kardeşim?

eagle vardı aklımda ama bilemedim açıkcası. eagle için tavsiye edebileceğin fiyat ve güvenilirlik açısından iyi olan online alışveriş sitesi varmı?

dragstar
05-11-2011, 11:53
bende 0,65 mm kapak taşlı üzerine ince conta var yanlış ölçüp hesaplamadıysak 12:1 sıkıştırma var, yanlış hatırlamıyorsam 0,5 fln artması gerekiyor

Motorsport, Motorcycle & Car Equipment, Accessories, Tuning & Clothing | Sparco, Alpinestars, Arai, Recaro, OMP - Demon Tweeks (http://www.demon-tweeks.co.uk/)

Spoox Motorsport Ltd - Online (http://www.spoox.co.uk/)

http://www.peugeotsport-racingshop.com/Catalogue/Pno002_01.aspx?nom=106

sitelerinden alışveriş yaparım, yüksek meblağlı ürünlerde ebay e güvenemiyorum açıkcası.

brkkksln
05-11-2011, 12:48
bende 0,65 mm kapak taşlı üzerine ince conta var yanlış ölçüp hesaplamadıysak 12:1 sıkıştırma var, yanlış hatırlamıyorsam 0,5 fln artması gerekiyor

Motorsport, Motorcycle & Car Equipment, Accessories, Tuning & Clothing | Sparco, Alpinestars, Arai, Recaro, OMP - Demon Tweeks (http://www.demon-tweeks.co.uk/)

Spoox Motorsport Ltd - Online (http://www.spoox.co.uk/)

Catalogue : Peugeot Sport Racing Shop (http://www.peugeotsport-racingshop.com/Catalogue/Pno002_01.aspx?nom=106)

sitelerinden alışveriş yaparım, yüksek meblağlı ürünlerde ebay e güvenemiyorum açıkcası.

ooo baya sıkıştırma almışsın.12.2 üstüne ince conta alırsam kapaktada açıldığında muhakkak bi işlem göreceği için sanırım 12.7:1 falan alırım senin hesabına göre.

ebay e bende güvenemiyorum yüksek fiyatlarda.

07LB726
05-11-2011, 13:57
Yorumlar için tşkler arkadaşlar bir sorum daha olacak şu anda aracımda 52 egzantrık piston wosner 12,2 cr (standart conta ) wems beyin war . Fakat ben 54 takmayı düşünüyorum yay şapkam var itecekleri pıper mı kullanalım yoksa kentcams mı ha birde bende orjınal kol kukkanıyorum ve çok memnunum HERKESE İYİ BAYRAMLAR

dragstar
05-11-2011, 14:04
ooo baya sıkıştırma almışsın.12.2 üstüne ince conta alırsam kapaktada açıldığında muhakkak bi işlem göreceği için sanırım 12.7:1 falan alırım senin hesabına göre.

ebay e bende güvenemiyorum yüksek fiyatlarda.

port polish ve port matching yapmanızı tavsiye ederim


Yorumlar için tşkler arkadaşlar bir sorum daha olacak şu anda aracımda 52 egzantrık piston wosner 12,2 cr (standart conta ) wems beyin war . Fakat ben 54 takmayı düşünüyorum yay şapkam var itecekleri pıper mı kullanalım yoksa kentcams mı ha birde bende orjınal kol kukkanıyorum ve çok memnunum HERKESE İYİ BAYRAMLAR

pt54 için mekanik itici ve çiftli yay gerekiyor, marka çok fark etmez

fakat eğer motor sağlıklıksa parçalardan alınan verim olması gerektiği gibiyse enjektörler yetmez o güçlere

brkkksln
05-11-2011, 15:06
açtığımızda mutlaka kapak işlemine girilecek. ama hala kol seçimine karar veremedim.

hazar
05-11-2011, 16:10
berk, turbo da dahil olmak üzere oem kollarda sıkıntı yaşayan hiç duymadım. aklında olsun.

brkkksln
05-11-2011, 17:55
berk, turbo da dahil olmak üzere oem kollarda sıkıntı yaşayan hiç duymadım. aklında olsun.

hazarcım itb beyin meth falan koyupta kol koymamazlık biraz makinaya ayıp olur :) herkes kola girme diyo. neden üretiyolar bu kolları :D

burock
05-11-2011, 19:32
berk kolay gelsin kardes arac nerede yapılacak bi ziyarete gelirim

dragstar
05-11-2011, 19:43
hazarcım itb beyin meth falan koyupta kol koymamazlık biraz makinaya ayıp olur :) herkes kola girme diyo. neden üretiyolar bu kolları :D

sıkıntı çıkmaz o güçleri rahatlıkla kaldırır orjinal kollar, ha ı beam veya h beam olsun daha hafif güç kaybı olmaz daha rahat devirlenir araba

brkkksln
05-11-2011, 20:30
berk kolay gelsin kardes arac nerede yapılacak bi ziyarete gelirim

meteyle görüşcem ondan sonra metede yapılcak %70.ama yazın başlanacak.kışın hiç uğraşamam.

07LB726
05-11-2011, 21:57
yay şapka duble zaten pıper ben itecekleri de mechanıc olarak alacam ber ama markada karar kılamadım pıper yada kent cams var muhtemelen kent cams olacak onua ulaşması daha basit inşllah hayırlısı ile bitirir yürütürsun

brkkksln
06-11-2011, 07:47
yay şapka duble zaten pıper ben itecekleri de mechanıc olarak alacam ber ama markada karar kılamadım pıper yada kent cams var muhtemelen kent cams olacak onua ulaşması daha basit inşllah hayırlısı ile bitirir yürütürsun
yay şapka itici kesinlikle alcam. newman ph5 te duble yay istemiyo diye biliyorum.
biter biter sonrada yavaş yavaş yürütürüz.sadece yavaş yavaş topluyorum maddi olarak çok fazla masrafım olduğu için. mayıs gibi açarız motoru büyük ihtimal.teşekkür ederim.

brkkksln
06-11-2011, 08:12
sıkıntı çıkmaz o güçleri rahatlıkla kaldırır orjinal kollar, ha ı beam veya h beam olsun daha hafif güç kaybı olmaz daha rahat devirlenir araba

peki marka tercihim ne olmalı.fiyatı en düşük olan eagle mı şu an? pec fiyatı tuzluysa sağlamlık ve hafiflik açısından dahamı üstün diğer kollara nazaran?

bi netleştirelimde vereyim siparişimi artık kollarımızıda alalım :)

dragstar
06-11-2011, 09:51
peki marka tercihim ne olmalı.fiyatı en düşük olan eagle mı şu an? pec fiyatı tuzluysa sağlamlık ve hafiflik açısından dahamı üstün diğer kollara nazaran?

bi netleştirelimde vereyim siparişimi artık kollarımızıda alalım :)

atmosferikde pek fazla önemi yok ağırlık dışında kolların, en önemli 4 kolunda ağırlığının eşit olması,

hafiflik açısından net bir bilgi bilmiyorum, üreticilere mail atılıp sorulabilir

en iyisi ne denirse pueter de kol yaptırtılır daha iyileride var ama ne gerek var

iyi bayramlar

brkkksln
06-11-2011, 10:13
atmosferikde pek fazla önemi yok ağırlık dışında kolların, en önemli 4 kolunda ağırlığının eşit olması,

hafiflik açısından net bir bilgi bilmiyorum, üreticilere mail atılıp sorulabilir

en iyisi ne denirse pueter de kol yaptırtılır daha iyileride var ama ne gerek var

iyi bayramlar

teşekkür ederim kardeşim.biraz araştırayımda hafifliğine göre bi seçim olacak zaten.

iyi bayramlar...

brkkksln
07-11-2011, 11:16
marka konusunda öneride bulunacak yok anlaşılan.

KingoAtmo
09-11-2011, 12:10
ben crs marka forged kol kullanıyorum, h -beam, bunlar turbo uygulamalar için kullanılırmış, ama benim bildiğim başka da seçeneğimiz yok. bir pistonda 25 gr hafif orjinaline göre. (500 gr da 25 gr.) bence gerekyok.

brkkksln
09-11-2011, 16:27
ben crs marka forged kol kullanıyorum, h -beam, bunlar turbo uygulamalar için kullanılırmış, ama benim bildiğim başka da seçeneğimiz yok. bir pistonda 25 gr hafif orjinaline göre. (500 gr da 25 gr.) bence gerekyok.

475gr mi kolların? k1 ler falan 500gr.

KingoAtmo
09-11-2011, 17:50
500 ü yuvarlak yazdım :)

brkkksln
12-11-2011, 17:12
arkadaşlar hala tam karar vermiş değilim ama p.e.c alacağım gibi kol olarak.
başka önerisi olan varsa marka olarak seve seve dinlerim.

kcl_saxo
13-11-2011, 02:23
umarım aracın ıyı yurur bende yapmaya başladım bakalım hyırlısı :)

brkkksln
13-11-2011, 10:25
umarım aracın ıyı yurur bende yapmaya başladım bakalım hyırlısı :)

teşekkür ederim dostum. ufak ufak toparlıyorum işte.yürürmü yürümezmi verdiğimizin karşılığını alabilirmiyiz 0-400 de 13sn görebilirmiyiz deneyeceğiz :)

turbo planlarlen hiç 0-400 diye bir isteğim yoktu.topspeed ve 100-200 istiyodum.

sanada kolay gelsin kardeşim.

kcl_saxo
13-11-2011, 16:48
sağol bakalım bişeyler yapmaya çalışıyoruz kendi butcemizle ınşallah görürsün karşıdan yapması kolay gözüküyorda işin içine girince gerçekten emek istiyor ki usta yaptığı halde kimi arkadaşlar onuda kendi yapıyor allah yardımcıları olsun :D 07LB726 vems beyini nekadara aldın bırde hangi versyonu yardımcı olursan sevinirim

07LB726
13-11-2011, 18:15
sağol bakalım bişeyler yapmaya çalışıyoruz kendi butcemizle ınşallah görürsün karşıdan yapması kolay gözüküyorda işin içine girince gerçekten emek istiyor ki usta yaptığı halde kimi arkadaşlar onuda kendi yapıyor allah yardımcıları olsun :D 07LB726 vems beyini nekadara aldın bırde hangi versyonu yardımcı olursan sevinirim

kardeşim ben 950 eur wemspnp versiyon artı wide band sensörü dahil aldım 850 eur +100 eur wide band sensörü. hollandadan dp engineering e yaptırdım

kcl_saxo
13-11-2011, 18:24
kardeşim ben 950 eur wemspnp versiyon artı wide band sensörü dahil aldım 850 eur +100 eur wide band sensörü. hollandadan dp engineering e yaptırdım

anladım o siteye bende bakmıstım sagolasın

lpz_193
22-11-2011, 17:27
en guzelı eagle kol kardesım ama yay sapka hafıf volan vs unutma tabı kı 10 numara bı yazılım sart

brkkksln
22-11-2011, 19:42
en guzelı eagle kol kardesım ama yay sapka hafıf volan vs unutma tabı kı 10 numara bı yazılım sart

koldan vazgeçtim.bunu denemiş yapmış olanların sözünü dinliyorum.

yay şapka itici kesinlikle alıyorum zaten.
yazılım düşünümüyorum p&p beyin kullancaz bakalım.ama işten güçten fırsat bulursam bunların hepsi olacak :)