Orijinalini görmek için tıklayınız : Leon 1.4 TSI 125 HP Turbo Upgrade
LegenD-R
06-11-2011, 02:33
Arkadaşlar Leon 1.4 TSI 125 HP lik versiyonu için turbo büyütme işlemi yapmak istesek en verimli olacak turbo hangi olur acaba? Bilenlerden yardım bekliyorum :)
elimde iyi durumda k03 var bilgin olsun :D
audilover
06-11-2011, 13:28
Nasil bir sey istedigine bagli aslinda ben kendi turbomu hybrid yaptim 1 seneden fazladir kullaniyorum gayette memnunum 1 bar civarinda dolasacaksak bence kendi turbonu comp tarafini buyutmen isini gorebilir.
Amac hardcore bir seyse o zaman direk td04 gayet makul bir secim olarak gozukuyor :)
audilover
06-11-2011, 13:29
Nasil bir sey istedigine bagli aslinda ben kendi turbomu hybrid yaptim 1 seneden fazladir kullaniyorum gayette memnunum 1 bar civarinda dolasacaksak bence kendi turbonu comp tarafini buyutmen isini gorebilir.
Amac hardcore bir seyse o zaman direk td04 gayet makul bir secim olarak gozukuyor :)
Specifications | Mitsubishi Heavy Industries, Ltd. (http://www.mhi.co.jp/en/products/detail/turbocharger_specification.html)
Aracin orijinalinde td025 var ona gore dusunebilirsin.
125 lik 1.4 tsi lerin aslinda pekte zormanmamasinda fayda var. eger illaki istiyorsaniz motor icine girseniz iyi olur en azindan kollar ve kol saplamalarini deyistirmelisiniz.
yoksa bu sekilde bi durum olabilir, kol yerinden cikip , katalisatöre saplanmis ( 125 lik tsi )
http://florian-dieckmann.com/auto/TSI-Power.jpg
audilover
06-11-2011, 14:40
Yani resim icin tesekkurler ama gercekten biraz abestle istigal olmus .Bu yukaridaki resimdeki aracin specleri nelerdir hangi kosullarda kullanilmis vs vs.
Bu motorla ilgili 4 senedir sayisiz test ettim log aldim yazilim denedim hardware denedim hicde oyle kirilgan bir motor degil dogru is yaparsaniz kirma ihtimaliniz stock bir motordan fazla degildir.
Onur niyeti bozmus anlasilan :D
Kolmu cikar pistonmu kirar allah korusun :)
ankarada umıt dogan turbo buyutme ısını yapıyor onu dusunebılırsın.onun dısında kendı orjınal turbosunu hybrıd yapabılırsın.orjınal turbo ıle 0,9 bar basıyor zaten.turbo bıraz daha gelıstırılıp 1,3 flan basılsa daha tatlı olur.yalnız leon 1.4 t lerın sansıman oranları bayagı bır uzun oldugu beklenen sekılde sonuc alamıcaksınız.156bg dynolu leon 160 lık dsg7 golf 6 ya 4-5 boy gecılıyordu.ayrıca debrıyaj konusu da sıkıntı olacak muhtemel caktırmak zorunda kalıcaksın.
http://www.remapstr.com/dunyada-ilk-1-4-tsi-122hp-stage-3-kit-210hp/ burada 1.4 t ıcın buyuk turbodan bahsedıyor
egeturbo
08-11-2011, 08:55
1.4 tsi, lara farklı upgradeler yapılabiliyor turbolara sadece istenen gücü belirtmen yeterli
resimdeki araci yabanci forumda gördüm. nasil yapilmis, hangi turboyla kac bar basilmis bilmiyorum. turbo büyütüldüyü icin, kolun kendisi deyil ama saplamalarin sorun cikardigini ve bu sekilde sonuclandigini yaziyordu.
audilover
08-11-2011, 21:55
Link verseniz cok sevinirim cidden merak ettim bu araci :)
ilkerbilim
09-11-2011, 12:42
K03 kullanırsanız daha az uğraşırsınız. Twincharger alırsanız daha da az uğraşırsınız =)
Link verseniz cok sevinirim cidden merak ettim bu araci :)
buyrun :
Golf 6 122 PS Nur Chiptuning über 180 PS? - Golf 4 Forum (http://www.golf4.de/motortuning/119056-golf-6-122-ps-nur-chiptuning-ueber-180-ps.html)
LegenD-R
19-11-2011, 01:57
Konuyu açmışım unutmuşum :D
Bize 200hp yeterli gelecektir fazlasıyla
Intercooler, büyük turbo ve bunlarla birlikte iyi bir yazılım tatmin edecektir..
O motordan 200hp??
Cok buyuk calisma gerek...
necati07
25-11-2011, 19:01
td025 yerine k03 uygulama onur bi anlatırmısın?
Antalyalogy
25-11-2011, 20:11
Şöyle bir çalışma var ama hybrit turbo ile ..
etuners : Tuning (http://www.etuners.gr/en/index.php?s=13&t=197)
O motordan 200hp??
Cok buyuk calisma gerek...
ne gibi büyük bir calısma?
egeturbo
27-11-2011, 10:34
gayet bence kolaylıkla alınabilir neden alınmasınki eğer hacim düşük diye düşünüyor olabilirmisiniz ?
Motorun ıc yapısı 200HP ıcın uygun degıl,mutlaka guclendırılmesı gerek.
Ayrıca Sogutma sıstemı elden gecmelı.
160 lık ıle farklı parclar var motor ıcınde.
iç yapı 160 la aynı diye biliyorum ben sıkıstırma oranı vs. aynı ,cooler+k03 le ust devirlerle aynı performans yakalanmazmı?altları birz bos olsada
neye göre uygun değil? herhangi bir tecrubeniz oldumu bu konuda? çok büyük çalışmadan kastınız water cooling i değiştirmek değildir heralde.. 200 hp olarak sıkıntısızca kullanılan araclar yaptık.. sıkıstırma oranları da aynı.. bi 160 lık değil evet ama sıkıntısızca 200 hp ye kadar guc alınabilir..
Sıkıntısız 200 hp iyiymiş :)
Sıkıntısız 200 hp iyiymiş :)
vag olm vag :) hahaha
vag olm vag :) hahaha
150 ps güc alan 1.4 a3'ün bile arıza ışığı yakarken 200 ps'i sıkıntısız nasıl yakalanabilir
dünya işte
O motordan 200hp??
Cok buyuk calisma gerek...
Bu motordan 200hp alındığını duydum sanki :)
audilover
27-11-2011, 23:27
Kac liraya patlar 200 hp erh bey neler degistirmemiz gerek ?Ornek araciniz varsa loglarini yayinlayabilirmisiniz?
Çok iddaalı olmuş sanki 200hp o motorun bu derece bir yüklemeye karşı alt yapısının olduğunu düşünmüyorum. Yapılsada ki superchargedsız hali ile sağlam turbo lag yiyip remapli 1.4 160lıklar kadar pürüzsüz gidemez yapılan masraflada cupra veya 1.8 tfsi ile takasa gidilir:)
ah ah onur dahaa bişe yapamadı :D
büyütücen tsi pervanesini yazılımıda açıcan binicen :D
150 ps güc alan 1.4 a3'ün bile arıza ışığı yakarken 200 ps'i sıkıntısız nasıl yakalanabilir
dünya işte
sen al getir yaptır sonra bi daha konusalım :) kıbrıstan internette takip zor oluyordur :) :)
Kac liraya patlar 200 hp erh bey neler degistirmemiz gerek ?Ornek araciniz varsa loglarini yayinlayabilirmisiniz?
aracın logları malesef elimde yok.. zira aracta yunanistandaki bayimizde hazırlandı. yaklasık bi maliyet vermek gerekirse yaklasık 4000 lira civarını bulacaktır
Çok iddaalı olmuş sanki 200hp o motorun bu derece bir yüklemeye karşı alt yapısının olduğunu düşünmüyorum. Yapılsada ki superchargedsız hali ile sağlam turbo lag yiyip remapli 1.4 160lıklar kadar pürüzsüz gidemez yapılan masraflada cupra veya 1.8 tfsi ile takasa gidilir:)
bu mantıkla dusundukce zaten kimse aracını modifiye etmesin cunku herhalukarda fabrikanın daha yuksek gucte yapmıs oldugu bir versiyonu bulunuyor..
aracın logları malesef elimde yok.. zira aracta yunanistandaki bayimizde hazırlandı. yaklasık bi maliyet vermek gerekirse yaklasık 4000 lira civarını bulacaktır
Erhan, araçtaki değişiklikleri belirtebilir misin? yada bir web sayfası linki mevcut mu acaba?
bu mantıkla dusundukce zaten kimse aracını modifiye etmesin cunku herhalukarda fabrikanın daha yuksek gucte yapmıs oldugu bir versiyonu bulunuyor..
Kısmi olarak doğru. Fakat 1.4 tsi leon a remap yapıp filtre ve egsoz ile destekleyince 1000 liraları geçmiyor. Alınan beygirde 155 160hp. 1000 tl farkla ne cupra alınır ne fr ne de satımı durmuş 1.8 tsi:)
200hpleri bulmak az biraz astarını geçeceğinden öyle söyledim. Ama insan zevk için yapar projesi olur kafaya koyar hobisi olur vs. birşey diyemem:)
Erhan, araçtaki değişiklikleri belirtebilir misin? yada bir web sayfası linki mevcut mu acaba?
aracta fmic ve k03 bulunuyor.. ve yazılım ona gore tabiki..
LegenD-R
28-11-2011, 16:47
aracta fmic ve k03 bulunuyor.. ve yazılım ona gore tabiki..
Manifold olarak ne kullandiniz? Orjinal manifolda flans mi yapildi? Yaglama su hatlarini ne sekilde degistirdiniz? Intercooler kac lt ? Dyno grafigi mevcutmu elinizde? Enjektorler yettimi yoksa farkli bir enjektormu kullandiniz?
Cok soru sordum ama :D
takılan k03 zaten tsi k03 ü.. yaglama ve su hatlarının değişiminde özel bi uygulama yaptıklarını sanmıyorum. biz yazılımını yaptık sadece. mekanik butun işlem yunanistanda yapıldı...
Bu kadar motorla oynayıp sakat şekilde 200hp+lag almak yerine twincharger (varmı bilmiyorum ama golflerde var) almak daha mantıklı geliyor en kötü yazılımla rahat 200+ değer alırsınız lag filanda olmaz ;)
LegenD-R
29-11-2011, 16:19
Keyif ve zevk meselesi arkadaşlar sanki atla deve istiyoruz. 500hp dedik sanki de herkes sat 1.8t al 2.0tfsi al diyor. Bu mantıkla yaklaşmasak konuya iyi olur
blackjack
05-12-2012, 19:50
eet başka fikri olan yokmu konuyu hortlatayım
tdipower
05-12-2012, 20:01
hybrid bir turbo, cooler, düzgünce yapılmış cooler borulaması, downpipe komple egzoz ve adam gibi bir yazılım yeterli olur bence fazlasıyla.
özellikle downpipe aracın dogasını degıstırıyor :D
kendı turbosunu hybrıd yapmak nasıl gerceklestırılıyor?
Arasts61
05-12-2012, 20:59
raşitin aracından başka yuruyen yazılımlı 122 lik var mı turkıye de?
raşitin aracından başka yuruyen yazılımlı 122 lik var mı turkıye de?
derken? yanı bı tek o arkadas kımse onun arabasımı yuruyor?
Arasts61
05-12-2012, 21:03
derken? yanı bı tek o arkadas kımse onun arabasımı yuruyor?
ben görmedim.
varsa boyle bir araba severek izleriz.
anlamadıgım ne kadar yuruyor yanı yurume kavramı ne?
Arasts61
05-12-2012, 21:09
anlamadıgım ne kadar yuruyor yanı yurume kavramı ne?
beni gecebiliyor 2 boy filan günlük kullandığı yazılımla. benim aracım ufak sıkıntıları olsa da 170 lik tsi.
ama isterse daha da çok gecebilir tabi :)
neyse :) bı gun denk gelmek ısterım aracımı bıtırınce
Gokhan43
05-12-2012, 21:30
neyse :) bı gun denk gelmek ısterım aracımı bıtırınce
Neler yapacaksınız aracınıza acaba ?
tdipower
05-12-2012, 21:32
kendı turbosunu hybrıd yapmak nasıl gerceklestırılıyor?
farklı bir compressor housing ve ona uygun bir pal ile yapılabiliyor. t3/t4 turbo gibi düşünülebilir
henuz yenı aldım, arastırma evresındeyım suan. blok saglamlıgından emın olduktan sonra gereklı upgradelerı yapmaya baslarım, turbo cooler dp egzoz vs
farklı bir compressor housing ve ona uygun bir pal ile yapılabiliyor. t3/t4 turbo gibi düşünülebilir
kendı turbosuna mudahale edılıyor ozaman, ama revızyon gıbı oldugundan sanırımkı saglıklı olmaz. o speclerde orjınal bı turbo takmak daha mantıklı gelıyor bana
tdipower
05-12-2012, 21:37
kendı turbosuna mudahale edılıyor ozaman, ama revızyon gıbı oldugundan sanırımkı saglıklı olmaz. o speclerde orjınal bı turbo takmak daha mantıklı gelıyor bana
tabiki kendi turbosu ile yapılıyor. sağlıklı şekilde yapılırsa uzun süre problem çıkartmaz zira ben 2.3 bastığım turboyu 1 sene boyunca tepe tepe kullanmıştım :)
direk olarak o speclerde takılan turbonun egzoz tarafı da muhtemelen büyük boyutlarda olacağından alt devirlerde lag günlük kullanım için biraz fazla olabilir.
tabiki kendi turbosu ile yapılıyor. sağlıklı şekilde yapılırsa uzun süre problem çıkartmaz zira ben 2.3 bastığım turboyu 1 sene boyunca tepe tepe kullanmıştım :)
direk olarak o speclerde takılan turbonun egzoz tarafı da muhtemelen büyük boyutlarda olacağından alt devirlerde lag günlük kullanım için biraz fazla olabilir.
anladım, bunu detaylı bı ınceleyım. tesekur ederım bılgı ıcın
bu motora uygun vag grubundan fmic varmi?
Antalyalogy
08-12-2012, 15:17
Bu konunun cevabı linkte verilmiş yorgolarca :)
Bakalım yapan çıkacak mı Türkiye de.100 oktan hariç hepsi mümkün..
etuners : Tuning (http://www.etuners.gr/en/index.php?s=13&t=406)
Gokhan43
08-12-2012, 15:24
Bu konunun cevabı linkte verilmiş yorgolarca :)
Bakalım yapan çıkacak mı Türkiye de.100 oktan hariç hepsi mümkün..
etuners : Tuning (http://www.etuners.gr/en/index.php?s=13&t=406)
Ama bu twincharge motor :)
Konu singlecharge 125'lik CAXA motorla alakalı :)
Antalyalogy
08-12-2012, 15:33
Ama bu twincharge motor :)
Konu singlecharge 125'lik CAXA motorla alakalı :)
Single charge a Mitsubishi TD05-16Gbig/8cm2 olmuyor mu acaba ?
Gokhan43
08-12-2012, 15:43
İllaki oluyordur ama ayrıca yapılacak intercooler düzeneği üzerindeki watercooler sistemden dolayı bir sürü extra işe yol açabilir diye düşünüyorum.Üzerindeki watercooler sistem tam olarak iptal ediliyor mu ne oluyor o konuda hiç bir bilgim yok :) Singlecharge için bence en mantıklısı hybrid turbo çok da extreme bişey beklememek koşulu ile :)
Ha TD04-13T ile 276 hp @1.5 bar alan da var 122'lik motordan :)
Osman Bahadır
08-12-2012, 15:50
Single charger 122/125 tsi'ların bence td05'le, k04'le heyecan aramasına gerek yok. Twin charger'larda hadi altları SC kurtarıyor, sizde ne kurtaracak?
Fazla aramaya ne lüzum, k03 gibi oem bir örnek var önünüzde. Watercooler'ı da iptal falan düşünmeyin. Bi dünya tantana, sorun, geri dönülmez modifikasyonlar silsilesi... Verin water/methanol injection'ı devam...
Gokhan43
08-12-2012, 15:54
Single charger 122/125 tsi'ların bence td05'le, td04'le, k04'le heyecan aramasına gerek yok. Twin charger'larda hadi altları SC kurtarıyor, sizde ne kurtaracak?
Fazla aramaya ne lüzum, k03 gibi oem bir örnek var önünüzde. Watercooler'ı da iptal falan düşünmeyin. Bi dünya tantana, sorun, geri dönülmez modifikasyonlar silsilesi... Verin water/methanol injection'ı devam...
Tam da demek istediğim bu işte :) Kısaca heyecan aramaya gerek yok :)
Osman Bahadır
08-12-2012, 16:05
Tam da demek istediğim bu işte :) Kısaca heyecan aramaya gerek yok :)
Mesajları okuyunca gördüm, erhan(erh) hocam da yaptık diyor zaten k03'lü 122/125 tsi. Hazır yapılmışı da varmış. Ne çıkacağı, nasıl olacağı da belli. Yol gösterir, yardımcı olur düşünenlere de...
bu motora uygun vag grubundan fmic varmi?
DPB20234 Audi A4 A5 S4 09 11 Intercooler 8K0145805G | eBay (http://www.ebay.com/itm/dpB20234-Audi-A4-A5-S4-09-11-intercooler-8K0145805G-OEM-/230744742706)
Gokhan43
08-12-2012, 19:02
Mesajları okuyunca gördüm, erhan(erh) hocam da yaptık diyor zaten k03'lü 122/125 tsi. Hazır yapılmışı da varmış. Ne çıkacağı, nasıl olacağı da belli. Yol gösterir, yardımcı olur düşünenlere de...
Üzerindeki TD025 ile K03'ün yapıları ters, manifold bağlantılarından bahsediyorum.
K03 oturtana kadar oraya, maksat turbo büyütmek ise TD03 daha mantıklı olur kanaatindeyim ben Osman hocam bilmem ne düşünürsün :) TD04'ü çok lag yapar diyerekten direk TD03 dedim amaç TDxx serisinden devam etmek kısaca :)
bazı araçlarda td04 ü takmakla olmuyor maalesef yine stock turbo basıncıyla yürürse ondan bi cacık olmuyor :)
ben hybrid turbo taktım aracım med 17 5.5 03c 906 016 F kodlu beyne sahip.2010 model a3.
stock turboyla aynı basıncta yürüyor ve aracın basınc hattında birşey yok.
wg denildi değiştirdim
turbo tekrar tekrar kontrol edildi.
kaçak yok.
dump valve sağlam.
map sensörleri sağlam.
n75 sağlam.
ama değişen birşey yok.bu araba üstlerde birebir stock turboyla aynı basıncta yürüyor.
ben çok bilmesemde bu olayın yazılımsal oldugunu da dusunuyorum ,bu araclarla ugrasan pek kişi yok,belirli başlı dünya markaları da böyle bişey yapmamıs ,belki bir yerinde kilit olabilir veya baska birşey.bir ihtimal tabi.olmayadabilir.
çünkü basmaması ıcın herhangi bir sebep yok yada bir ihtimal 2008 le wg farklı,görünürde aynı duruyor fakat iç diyaframı bilemeyiz.
2008 a3,2010 leon,jetta larda med 17.5.20 var bunun daha eski bir serisi.raşit abinin arabası o beyne sahip ve gidiyor çünkü benim 0.6 bastıgım yerde o 0.8 basıyor,benim 0.8 gittiğim yerde o 1 bar gidiyor.sürekli 0.2 bar eksiklik var alt devir dısında.
wg olayını evc ile denemek istedim fakat bilmiyorum ne olur.
onun dısında aklıma en ufak bırsey gelmıyor cünkü arac wg ayarını sıkınca her devirde 0.1-0.15 daha basıyor kesiciye kadar fakat bu seferde altlarda istenilen basıncın üzerine cıkıyor + bi yerden sonra peak atma ve boost cut a giriyor gaza ilk yüklendiğim an cuflama şeklinde bi kaç kez kesme yapıyor.
elimde yedek wg var,bunun ıc dıyaframındaki yayı sertleştirip takmayı veya evc takmayı dusundum bi yandanda cok vakit ve boş para harcadım ugrasmak ıstemıyorum bu arabayla.ama ben wg nın yetersız oldugundan suphelenıyorum bır ıhtımal..
Osman Bahadır
08-12-2012, 22:49
ama o turbo diğer arabada yine birebir basıyor abi.
O zaman yazılımına b.k atalım :)
Yazılımcı arkadaşlara soralım buradan bu ECU'da basınç açılamıyor muymuş.
Ayrıca belki sadece yazılımdan basınç değildir mesele, avans, afr ile de değişir basınç. Belki bu gibi farklar vardır yazılımlarda.
O zaman yazılımına b.k atalım :)
Yazılımcı arkadaşlara soralım buradan bu ECU'da basınç açılamıyor muymuş.
ıstenen basınc gerektiği gibi istenilmiş görünüyor.
n75 duty de de bir sıkıntı görünmüyor.
5 tane farklı yazılım denedim yok.
wg acınca basıyor,istediğim şöyle birşey
wg dibine kadar sıkıyorum 0.15 daha arttı.
bi 0.15 daha almak istiyorum belki wg e diş açtırıp onu da bastırırım ama yarım gaz rezalet oluyor 6.viteste giderken rampada az daha gaza dokunuyorum sürekli gel git yapıyor + alt devirde 1800 mbar basıyorsa olur 2000 mbar :)
wg mın dıyaframı daha sert olsa fakat ben kısaltmasam o cubugu.yine kısaltmıs gibi mi davranır?
Osman Bahadır
08-12-2012, 23:00
ıstenen basınc gerektiği gibi istenilmiş görünüyor.
n75 duty de de bir sıkıntı görünmüyor.
5 tane farklı yazılım denedim yok.
wg acınca basıyor,istediğim şöyle birşey
wg dibine kadar sıkıyorum 0.15 daha arttı.
bi 0.15 daha almak istiyorum belki wg e diş açtırıp onu da bastırırım ama yarım gaz rezalet oluyor 6.viteste giderken rampada az daha gaza dokunuyorum sürekli gel git yapıyor + alt devirde 1800 mbar basıyorsa olur 2000 mbar :)
wg mın dıyaframı daha sert olsa fakat ben kısaltmasam o cubugu.yine kısaltmıs gibi mi davranır?
WG'in üstünden fazla oynama. Diyaframı yırtarsın sonunda. Ya daha sert yaylısı, daha yüksek basınca ayarlısı varsa değiştir, ya da boost controller tak wastegate öncesine.
WG'in üstünden fazla oynama. Diyaframı yırtarsın sonunda. Ya daha sert yaylısı, daha yüksek basınca ayarlısı varsa değiştir, ya da boost controller tak wastegate öncesine.
boost controller benim wg mın lımıtının otesıne tasıyormu beni
yada wg yayını sertlestırınce altlarda sapıtmasın yıne,ben kısaltmayacagım ama yine etki edecekmi bunları enine boyuna dusunmek ıstıyorum
cok bos zaman ve cok bos para harcadım,ex wg lerde evc ile yayın 2 katını basabılıyorsun ama bendekınde ne olur bılmıyorum,yada sertlestırınce ne olur,kısaltma etkısı yapıp yarım gazda surusu bozup+4000 devire kadar yıne ılk basmada kesmemı yaptırır acaba
Osman Bahadır
08-12-2012, 23:06
boost controller benim wg mın lımıtının otesıne tasıyormu beni
yada wg yayını sertlestırınce altlarda sapıtmasın yıne,ben kısaltmayacagım ama yine etki edecekmi bunları enine boyuna dusunmek ıstıyorum
cok bos zaman ve cok bos para harcadım,ex wg lerde yayın 2 katını basabılıyorsun ama bendekınde ne olur bılmıyorum,yada sertlestırınce ne olur,kısaltma etkısı yapıp yarım gazda surusu bozup+4000 devire kadar yıne ılk basmada kesmemı yaptırır acaba
Wastegate üstünden oynadıkça altlarda, peak yaptığı yerlerde basınç fırlar. Asıl açması gereken yerde tam açmaz vs... O yüzden üstünden oynama derim.
Boost controller bağlarsan, örneğin wastegate 0.7barda açılmaya başlayacak, 1 barda tam açılacak şekilde bağlıysa sen önüne 1,2 bara ayarladığın bir manuel veya electronic boost controller koyarsan o ayarladığın 1,2bar basıncı görmedikçe wastegate diyaframına basıncı göndermez, tutar.
Diğer türlü üstünden sıktıkça sen, yine açıyor ama açması gereken yerde tam açamıyor. Bu yüzden olmadık yerde peak basınç görüyorsun.
Wastegate üstünden oynadıkça altlarda, peak yaptığı yerlerde basınç fırlar. Asıl açması gereken yerde tam açmaz vs... O yüzden üstünden oynama derim.
Boost controller bağlarsan, örneğin wastegate 0.7barda açılmaya başlayacak, 1 barda tam açılacak şekilde bağlıysa sen önüne 1,2 bara ayarladığın bir manuel veya electronic boost controller koyarsan o ayarladığın 1,2bar basıncı görmedikçe wastegate diyaframına basıncı göndermez, tutar.
Diğer türlü üstünden sıktıkça sen, yine açıyor ama açması gereken yerde tam açamıyor. Bu yüzden olmadık yerde peak basınç görüyorsun.
yani ben kısaltmadan da iç diyaframı sertlestırsem aynısı olacak.
amaç 4000 ve sonrası 0.2 bar daha her devirde basınc tutması.
su an wg ayarımla hıc oynamadan evc ıle bunu saglayabılırmıyım ?
aslında bi ara yüzyüze konuşmak isterim bunları osman abi.detaylıca konusuruz daha iyi olur.
Osman Bahadır
08-12-2012, 23:17
yani ben kısaltmadan da iç diyaframı sertlestırsem aynısı olacak.
amaç 4000 ve sonrası 0.2 bar daha her devirde basınc tutması.
su an wg ayarımla hıc oynamadan evc ıle bunu saglayabılırmıyım ?
aslında bi ara yüzyüze konuşmak isterim bunları osman abi.detaylıca konusuruz daha iyi olur.
5 civarı farklı marka denenmiş yazılım,fazlaca gitmiş benzin,asılmış dersler,1 ay arabasız kalma,boş yere turbo yaptırma vs vs varda var :)
Ankara'da kim yapıyor arabanı? Gürsel abi baktı mı? O ne diyor?
bişey demiyor onla cok gorusemedik o ara ben tırmalarken yarıslar fılan vardı yogundu ama görünürde hiçbişey yok araçta
sonucta basınc basabılıyor bu da önemli yani dv map ıvır zıvır olsa wg acınca da basmaz.
150 ps güc alan 1.4 a3'ün bile arıza ışığı yakarken 200 ps'i sıkıntısız nasıl yakalanabilir
dünya işte
200 hp çok şaşırdınız ama bursada 210-220 hp ile mudanya yolunda avcı gibi gezen çok leon var hemde SIKINTISIZ. yapılan setuplarıda biliyorum. bence bir araştırın derim.
Tebrikler sizden önceki son mesaj 2012 sonunda yazılmış .
arsenikli
28-02-2017, 14:06
Acaba sonuç ne oldu merak ettim 4 sene geçmiş üstünden
Leonardo
28-02-2017, 14:30
1.4 tsı 125 lik aracım var arastırdım herşeyine baktım ama tsı grubunun bu konuda en vahım motoru kronik sorunları ayrı bi dert en iyisi stage 2 yapıp 150 hp ayarında gezmek yapanlar 160 lık turbosu kullanıyor verim o kadarda iyi olmuyor 3 .vites ten sonrası yalan :D edit ; yapmayi dusunenler icin yazdim.
RSA Raşit abi zamanında, neredeyse kimseler bulaşmazken hybrid turbo ile stg2 rocco kıvamında yürüdü A3 ü ile..
Hala da bildiğim kadarıyla 125 lik TSi motora sahip Passat'ı var ve, stock ibiza cupra / polo gti kıvamında yürüyor.
Doğru ayar ve parçalar ile olmayacak şey değil.
Yunan amcalar 1.2 tsi yürütüyorlar 200 hp lerde
VW Polo 1.2tsi - Big turbo kit - eTuners (https://www.etuners.gr/vw-polo-1-2tsi-bigturbo/)
RSA Raşit abi zamanında, neredeyse kimseler bulaşmazken hybrid turbo ile stg2 rocco kıvamında yürüdü A3 ü ile..
Hala da bildiğim kadarıyla 125 lik TSi motora sahip Passat'ı var ve, stock ibiza cupra / polo gti kıvamında yürüyor.
Doğru ayar ve parçalar ile olmayacak şey değil.
Yunan amcalar 1.2 tsi yürütüyorlar 200 hp lerde
VW Polo 1.2tsi - Big turbo kit - eTuners (https://www.etuners.gr/vw-polo-1-2tsi-bigturbo/)
bursada bi arkadaşım td04 turbosu ile stage 3 yazılım ile 200leri koşturuyor daha setup düzenlemesi de yapılacak. en son turbo manifoltundan kaçak vardı onlaruı halledecekti. fakat şöyle bişey var bizzat kullandım alt devşrler ölü ama 4000 devirden sonra araba sanki benliğinden çıkıyor. doğru parçalar ve doğru işçilikle süper sonuçlar alınabiliyor. bende aynı setup ı yapacağım bakalım şimdilik ufak işleri hallediyuorum
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.