Orijinalini görmek için tıklayınız : Kopmresyon testi?
Bir olayı anlayamadık..
Kompresyon testine soktuğumuz arabamızı çıkan sonuçları 13kg/cm2 ve eşdeğeri 185 psi'dır.
Sıkıştırma olarak kaça denk gelir?İşin içinden çıkamadık:soru:
sıkıstırmayı kompresyon testinde cıkan rakam ile hesaplayamassınız
http://www.techturkey.com/forum/makaleler-amp-teknik-bilgiler/10923-kompresyon-testi-nasil-yapilir-resimli-anlatim.html
Bir olayı anlayamadık..
Kompresyon testine soktuğumuz arabamızı çıkan sonuçları 13kg/cm2 ve eşdeğeri 185 psi'dır.
Sıkıştırma olarak kaça denk gelir?İşin içinden çıkamadık:soru:
sene 2011 olmuş sanayideki ustaların %95 hala bunu anlamadı
siz işin içinden hiç çıkamazsınız.
çünkü biri elma ötekisi armut bile değil
sizin ölçtüğünüz değer silindirin iç basıncı
diğeri ise oran, tamamen farklı şeyler
185 psi - 10:1 sıkıştırma oranı
sıkıştırma oranı ile silindir içindeki basınç birbirine çevrilemez.
piston, en alt noktadayken içeride bulunan hava/ yakıtı
en üst noktaya çıktığında kaç katı sıkıştırır? 10:1 mesela
bu şuna benziyor
ali, mehmetten 2 kat uzundur(oran)
ali kaç kilodur ? (birim)
veya tam tersi
ali 100 kilodur (birim)
peki, ali mehmetten kaç kat uzundur ? (oran)
bu sorulara bir cevap olabilirmi ?
Yok allah razı olsunda banada böyle sordular dedim foruma sorayım ama değerler farklı tabi saçmaladık biraz:D
Teşekkür ettim silinebilir
sene 2011 olmuş sanayideki ustaların %95 hala bunu anlamadı
siz işin içinden hiç çıkamazsınız.
çünkü biri elma ötekisi armut bile değil
sizin ölçtüğünüz değer silindirin iç basıncı
diğeri ise oran, tamamen farklı şeyler
185 psi - 10:1 sıkıştırma oranı
sıkıştırma oranı ile silindir içindeki basınç birbirine çevrilemez.
piston, en alt noktadayken içeride bulunan hava/ yakıtı
en üst noktaya çıktığında kaç katı sıkıştırır? 10:1 mesela
bu şuna benziyor
ali, mehmetten 2 kat uzundur(oran)
ali kaç kilodur ? (birim)
veya tam tersi
ali 100 kilodur (birim)
peki, ali mehmetten kaç kat uzundur ? (oran)
bu sorulara bir cevap olabilirmi ?
arkadaş yukarıda göstermiş 11,6 sıkıştırma eşittir 225 PS demekki sanayidekiler yalnış bilmiyormuş eksik biliyormuş ;)
arkadaş yukarıda göstermiş 11,6 sıkıştırma eşittir 225 PS demekki sanayidekiler yalnış bilmiyormuş eksik biliyormuş ;)
sıkıştırma oranının birimi ile silindir içindeki basıncın birimleri ne bir söylesene madem okumuşsun?
dinamik sıkıştırma diye bir şey duydunmu?
ilk mesajından kinayeli yazacağına forumu biraz okusaydın daha iyi olmazmıydı?
sıkıştırma oranının birimi ile silindir içindeki basıncın birimleri ne bir söylesene madem okumuşsun?
dinamik sıkıştırma diye bir şey duydunmu?
ilk mesajından kinayeli yazacağına forumu biraz okusaydın daha iyi olmazmıydı?
usta yanlış anlama ben kinayeli konuşmayı sevmem sadece örnek verdim ayrıca unutma çok okuyan değil çok gezen bilir
usta yanlış anlama ben kinayeli konuşmayı sevmem sadece örnek verdim ayrıca unutma çok okuyan değil çok gezen bilir
yaaaa güzel kardeşim okuyan gezen safsatalarını bırak
bana şunların cevabını verirmisin
sıkıştırma oranı nedir birimi nedir
silindir içi basınç yada sıkıştırma bak sonunda oran yok bunun birimi nedir
dinamik sıkıştırma nedir
örnek falan verme okusan anlayacaksın neyin ne olduğunu, sıkıştırma oranı hacimsel orandır silindir içi basınç çok fazla değişkene bağlıdır, o zaman söylesene bana sıkıştırmayı ölçtük 156 psi geldi bu neye denk gelir varmı böyle bir tablon? yada egzantrik taktım sıkıştırmam ne olur? yada egzantrik ayarlarıyla oynadım söylermisin? gezmişsin ya bilirsin
yaaaa güzel kardeşim okuyan gezen safsatalarını bırak
bana şunların cevabını verirmisin
sıkıştırma oranı nedir birimi nedir
silindir içi basınç yada sıkıştırma bak sonunda oran yok bunun birimi nedir
dinamik sıkıştırma nedir
örnek falan verme okusan anlayacaksın neyin ne olduğunu, sıkıştırma oranı hacimsel orandır silindir içi basınç çok fazla değişkene bağlıdır, o zaman söylesene bana sıkıştırmayı ölçtük 156 psi geldi bu neye denk gelir varmı böyle bir tablon? yada egzantrik taktım sıkıştırmam ne olur? yada egzantrik ayarlarıyla oynadım söylermisin? gezmişsin ya bilirsin
şimdi biz ilk başta aynı şemadaki gibi kompresyon test sati ile ölçtük bizim aracımızda çıkan test satine göre sölüyorum 13kg/cm2 ve eş değeri 185 psi şimdi sıkıştırmalı pistonda neye göre ölçüm yapılıyor biz bunu merak ettik soruna geleyim pistonun en alt noktadayken a diyelim enüst noktayada b diyelim yani A/B sıkıştırma oranıdır. Birim yüzeye etki eden kuvvettir. Birimi :bar,atm,Kg/cm2 dır. 1 bar = 1 atm = 1.033 Kg/cm2 ve son olarak 1 bar 15 psi ye eşittir şimdi sana şöyle sorayım benim aracımın sıkıştırması nedir o halde ?? yardımcı olursan sevinirim maksat gider değil kusura bakma amaç öğrenmek :)
hacimsel oranla basıncı nasıl karşılaştırıyorsun yada çeviriyorsun bi anlatıver iyice?
işte senin aracın sıkıştırma oranını bilemiyoruz zaten sorun o ama sen bi anlat iyice aydınlat bizi
KingoAtmo
09-11-2011, 17:57
bende hektar - dönüm'e birtürlü çeviremem
bende hektar - dönüm'e birtürlü çeviremem
hahahaha cıddı saglam kahkaha patlattım helal :D :hehe:
şimdi biz ilk başta aynı şemadaki gibi kompresyon test sati ile ölçtük bizim aracımızda çıkan test satine göre sölüyorum 13kg/cm2 ve eş değeri 185 psi şimdi sıkıştırmalı pistonda neye göre ölçüm yapılıyor biz bunu merak ettik soruna geleyim pistonun en alt noktadayken a diyelim enüst noktayada b diyelim yani A/B sıkıştırma oranıdır.
Birim yüzeye etki eden kuvvettir. Birimi :bar,atm,Kg/cm2 dır. 1 bar = 1 atm = 1.033 Kg/cm2 ve son olarak 1 bar 15 psi ye eşittir şimdi sana şöyle sorayım benim aracımın sıkıştırması nedir o halde ?? yardımcı olursan sevinirim maksat gider değil kusura bakma amaç öğrenmek :)
şu yukarda ayırdığım yerler farklı değilmi? bilerek yazdın yanlışlık yok ?
birim yüzeye etki eden kuvvet = evet basınçtır, psi bar atm fark etmez hepsi basınç sonuçta. Bu kompresyon saati ile ölçülen ve çıkan değerdir.
Yani piston en üst noktadayken sıkıştırılan hava-yakıtın basıncı .
sıkıştırma oranını bulman için
hemen google yazdım "compression calculator"
karşıma çıkan ilk linki yazıyorum
Engine Compression Ratio (CR) Calculator (http://www.csgnetwork.com/compcalc.html)
gördüğün gibi sıkıştırma oranını öğrenebilmek için
silindirin iç çapı
piston kurs mesafesi
conta kalınlığı
yanma odası hacmi
piston tepesi/çukuru
falan gibi bilgilere ihtiyaç var
googledaki tüm sıkıştırma oranı hesaplamalarına tek tek bakabilirsin
hepsinde aynı bilgileri girmen gerekir
hiç bir yerde compresyon testinden sıkıştırma oranı bulunur diye bir hesap programı göremezsin.
hacimsel oranla basıncı nasıl karşılaştırıyorsun yada çeviriyorsun bi anlatıver iyice?
işte senin aracın sıkıştırma oranını bilemiyoruz zaten sorun o ama sen bi anlat iyice aydınlat bizi
ustacım tarif edeyim marşa bastığımız zaman dört pistonda 185 psi de ibre duruyor onun altındada 13 yazıyor 13 yazan şeritin sonunda Kg/cm2 yazıyor benim aracımda çıkan bu
şu yukarda ayırdığım yerler farklı değilmi? bilerek yazdın yanlışlık yok ?
birim yüzeye etki eden kuvvet = evet basınçtır, psi bar atm fark etmez hepsi basınç sonuçta. Bu kompresyon saati ile ölçülen ve çıkan değerdir.
Yani piston en üst noktadayken sıkıştırılan hava-yakıtın basıncı .
sıkıştırma oranını bulman için
hemen google yazdım "compression calculator"
karşıma çıkan ilk linki yazıyorum
Engine Compression Ratio (CR) Calculator (http://www.csgnetwork.com/compcalc.html)
gördüğün gibi sıkıştırma oranını öğrenebilmek için
silindirin iç çapı
piston kurs mesafesi
conta kalınlığı
yanma odası hacmi
piston tepesi/çukuru
falan gibi bilgilere ihtiyaç var
googledaki tüm sıkıştırma oranı hesaplamalarına tek tek bakabilirsin
hepsinde aynı bilgileri girmen gerekir
hiç bir yerde compresyon testinden sıkıştırma oranı bulunur diye bir hesap programı göremezsin.
çok teşekür ederim ben usta değilim ama bilgileri öğrenip çevirmeye çalışırım tekrar teşekürler :)
ustacım tarif edeyim marşa bastığımız zaman dört pistonda 185 psi de ibre duruyor onun altındada 13 yazıyor 13 yazan şeritin sonunda Kg/cm2 yazıyor benim aracımda çıkan bu
o ne basınç değilmi? biri psidır biri bar
ustacım tarif edeyim marşa bastığımız zaman dört pistonda 185 psi de ibre duruyor onun altındada 13 yazıyor 13 yazan şeritin sonunda Kg/cm2 yazıyor benim aracımda çıkan bu
sanırım siz basınç saatindeki değerlerin farklı şeyleri gösterdiğini zannediyorsunuz ?
üstteki değer başka, altındaki başka birşey mi ? değil..
hepsi ölçülen basıncı gösteriyor
sadece standartları farklı
psi, bar, atm, kg/cm2, kpa
185psi = 12.7 bar eder
185psi = 13.0 kg/cm2 eder
185psi = 1275 kpa eder
Pressure Conversion (http://www.unit-conversion.info/pressure.html)
aynı şey lastiklere hava basarkende oluyor
herkes sözleşmiş gibi 32psi hava basar lastiklerine
bende yanaşıp hava saatini "bar" kademesine alırım benzincide
basarım 2.5 bar hava (36psi yapar)
bir keresinde adam bar kademesinde lastiğine 32 basmaya uğraşıyordu
zor ikna ettim lastiği gümletecekti neredeyse, basmış 4-5 barlara (60-70psi) gelmişti
o ne basınç değilmi? biri psidır biri bar
ewet aynen olemiş ancak anladığım kadarıyla sadece kompresyon test saati yeterli değil conta kalınlığı cart curt ta lazım mış bunları ustaya sorup tabloda hesaplamaya çalışacağım yardımcı olduğunuz için teşekürler
Cliosportve
10-11-2011, 11:01
Açıkcası 11.1 sıkıştırma oranım var kompresyon testi 210 psi olması gereken yerde ...
Teoride 210-220 vermesi gerekiyor
Sende burdan yola çıkarak genellikle diyelim tam net olmamakla beraber 10 gibi bir sıkıştırma değerindeyim diyebilirsin
sanırım siz basınç saatindeki değerlerin farklı şeyleri gösterdiğini zannediyorsunuz ?
üstteki değer başka, altındaki başka birşey mi ? değil..
hepsi ölçülen basıncı gösteriyor
sadece standartları farklı
psi, bar, atm, kg/cm2, kpa
185psi = 12.7 bar eder
185psi = 13.0 kg/cm2 eder
185psi = 1275 kpa eder
Pressure Conversion (http://www.unit-conversion.info/pressure.html)
aynı şey lastiklere hava basarkende oluyor
herkes sözleşmiş gibi 32psi hava basar lastiklerine
bende yanaşıp hava saatini "bar" kademesine alırım benzincide
basarım 2.5 bar hava (36psi yapar)
bir keresinde adam bar kademesinde lastiğine 32 basmaya uğraşıyordu
zor ikna ettim lastiği gümletecekti neredeyse, basmış 4-5 barlara (60-70psi) gelmişti
hayır değerlerin aynı olduğunu biliyoruzda işte sadece basınc test cihazı ile olmadığını öğrendik o yüzden şimdilik bi fikrimiz yok peki bi sorum olacak 11.5 sıkıştırmalı piston diyorlar onu neye göre hesaplıyorlar
Açıkcası 11.1 sıkıştırma oranım var kompresyon testi 210 psi olması gereken yerde ...
Teoride 210-220 vermesi gerekiyor
Sende burdan yola çıkarak genellikle diyelim tam net olmamakla beraber 10 gibi bir sıkıştırma değerindeyim diyebilirsin
bende aynı o şekilde falan diye hesapladım yani tahmini ben yeni motor yaptım ince conta falan meraktı sadece bencede 10 falan
hayır değerlerin aynı olduğunu biliyoruzda işte sadece basınc test cihazı ile olmadığını öğrendik o yüzden şimdilik bi fikrimiz yok peki bi sorum olacak 11.5 sıkıştırmalı piston diyorlar onu neye göre hesaplıyorlar
sıkıştırma oranının hesap yöntemi aynı
daha önce verdiğim linkteki gibi hesaplanıyor
oradaki bilgileri net olarak girersen gerçek sıkıştırma oranın çıkar
ama o bilgilerin bazısı motor sökük iken ölçülebilir şeyler
mesela yanma odasının hacmi ?
veya pistonun üstündeki çukur hacim veya tümsek hacim
diyelim bu değerleri ölçtün veya biliyorsun
hesapladın ve atıyorum 11.1 çıktı sıkıştırma oranı
hemen 1 kalın conta koyarsan sıkıştırma ne olacak hesaplayabilirsin
veya piston üst tarafı 1mm daha yüksek olursa sıkıştırma ne olacak bilirsin
piston üreten firmalarda aynı şeyi yapıyor ve ona göre piston üretiyor
mesela ben çok önceden motorun yanma odası hacmini ölçebilmek için
camcıdan ortası delik cam kestirmiştim
sonra eczaneden şırınga alıyor ve o delikten içeriye ölçerek yağ basıyorsun hacmi bulmak için
How to check engine compression ratio (http://www.automedia.com/Checking_Compression_Ratio/pht20020701cr/1)
hesaplama için şu linki kullanabilirsin:
Static Compression Ratio Calculator (http://www.dragsource.com/index.php?navselect=calculators&calctoview=6)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.