Orijinalini görmek için tıklayınız : arkadaşlar 1.5 crdi , canı istediğinde turbo açıyor.
arkadaşlar era dizel kullanıcısıyım...arabada yazılım, egr-kat iptali ve açık hava filtresi var. bugün denizliden kütahyaya yola çıktım.normalde hava filtresinden turbonun emiş sesi geliyo ,sabit gazla gidiyorum bi anda emiş sesi kesiliyo ve araba çekişten düşüyo. ayağım yine sabit gaz, bi süre sessiz sedasız gidiyorum ,bir süre sonra kendiliğinden emiş sesi gene geliyo ve tork başlıyo... sizce sorun nedir? saygılar...
öyle canı isteme gibi bir durum söz konusu bile değil, aracın km si nedir, filtren açık filtremi?
araç 50bin kmde...filtre açık pipercross sünger.
berkay_aydin
09-11-2011, 20:47
Abi otur konuş olmuyor böyle de.. :)
şaka bir yana maf sensörü arızalanmış olabilir mi ? farklı yakıtla denediniz mi ?
Deponun doluluk durumu nasıl?
Benim arabada aynı sorun deponun dibini çekerken olmuştu mazot alınca düzeldi
abi yakıtı hep aynı yerden alıyorum full depoyla da aynı azken de aynı=(( maf sensörü olabilir ,westegate olabilr turbo olabilir benim aklıma gelenler bunlar...arkadaşlar yardımmm.
yakıt problemi olduğunu zannetmiyorum 1 yıldır aynı yerden alıyorum hiç sıkıntı olmadı.
snn sorunun maf sensörüne benziyor, heleki sünger filtreler maf sensörü düşmanıdır sapıtması filtreden kaynaklı orjinal filtrene dön mafı temizlet büyük ihtimalle sıkıntın geçecektir
yarın direk maf sensörünü temizliyorum bi bakalım ordan mı...westegate ya da turbo olabilir mi acaba ya:beuj:
Arkadaşımda kia rio crdi vardı bakımlı bir araçtı aynı motora sahipsiniz sanırım..
dynoda 136 ps aldığımız bir yazılım yaptırdık A firmasından...3 kere turbo değiştirdi arkadaşım araçta , en son yazılımdandır deyip 0'ladılar serviste beyni stok biniyor şuanda sıkıntı yok...
tdipower
09-11-2011, 22:19
vgt yi kontrol eden selenoid arızalı muhtemelen, veya vakum kaçağı var ara hortumlarda. bir kapatıyor bir açıyor kanatçıkları
evet bu araçların turboları sıkıntılı...benim de 2. turbom bu=))
berkay_aydin
09-11-2011, 22:23
Edit........
vgt yi kontrol eden selenoid arızalı muhtemelen, veya vakum kaçağı var ara hortumlarda. bir kapatıyor bir açıyor kanatçıkları
abi arabada egr iptal olduğu için tedirginim...bu şekilde servise gitsem garanti dışı mı kalır sizce? selenoid arızası maliyetli ve zor bir iş mi? teşekkürler
Trance-R
09-11-2011, 22:44
turbo derim ben , yazılımı sildirin ;) fabrika yazılımı daha iyi olur kanaatindeyim.emiş sorunu daha detaylı bakıcak olursak ; hortum gibi bir durum yada westgate durumları incelenmelidir derim ben.
umarım turbo değildir...korkuyorum:(
berkay_aydin
09-11-2011, 23:01
Yazılım kim tarafından yapıldı ? Aşırıya kaçıldıysa turbo olabilir.. Egr yazılımsal mı iptal edildi yoksa mekanikte iptal mi ?
Birde belli bir basıncın üzerine çıkıldığında kesiyordu galiba ? Öyle birşey olabilir mi ?
yazılım mehmet gazihan'ın...bi önceki çok açıktı o yüzden ilk turbo dayanamadı=)) bu daha soft bi yazılım daha 10 bin km oldu yeni turbo takılalı.basınç geldiğinde gene canavar gibi gidiyo , sonra kendi kendine kesiyo...çok da dikkatli kullanıyorum turbo olmayada bilir bence...sizce???
egr hem mekanik hem yazılımsal iptal edildi.
berkay_aydin
09-11-2011, 23:12
Fazla basınçta kesiyor olabilir eğer öyleyse Mehmet abi çözebiliyor problemi benim bildiğim.. Kendisiyle görüşütünüz mü ? Çok anlamam ancak mekanik olarak orjinale çevrilirse kimse iptal olduğunu anlamaz :)
Yazılımdan sıkıntı çıkacağını zannetmiyorum bizim 2 araçtada yazılım var biri 50 bin oldu biri daha bin km oldu problem yok..
sabit gazda ve çok düşük devirlerde(2000-2500) bile kesiyor...yüklenirken de kesiyor.bi anda araba sessizleşiyor emiş sesi yok oluyor ve devirden düşüyor...bikaç saniye sonra yine bi anda açılıyor tork hissediliyor.mehmet gazihanla görüşmedim bugün ***** bayramdı yarın arasam iyi olacak...onun burdaki bayisini aradım westegatenin diyaframı patlamış olabilir falan dedi.diyaframı patlasa ya hep açık kalır ya hiç açmaz diye düşündüm. yani anlayacağınız denizliden buraya gelinceye kadar bayramda yediim bütün etlerin proteinlerini yaktım=))
söylediklerinize göre büyük ihtimalle turbo arızalı
o zaman benim turbo bi upgradeyi hak etti=)
bulenthaliloglu
10-11-2011, 07:20
Turbo basinci cok fazla geliyor ise arac guvenli moda geciyor olabilir :( Mehmet ile gorus sorunu cozecektir :)
bence daha basit bir problem var
maf değil bu boşuna kurcalamayın
turbo da bozuk değil gibi görünüyor
bozuk olsa bozuk kalır!
sensör arızası gibi değil
yazılımda değil
sanki boost selenoidi veya onun bağlantıları ile ilgili gibi
sonuçta wg kumandası ile ilgili
boost kayboluyor , sonra tekrar geliyor, turbo basmaya başlıyor
gokhan882
10-11-2011, 10:40
bence daha basit bir problem var
maf değil bu boşuna kurcalamayın
turbo da bozuk değil gibi görünüyor
bozuk olsa bozuk kalır!
sensör arızası gibi değil
yazılımda değil
sanki boost selenoidi veya onun bağlantıları ile ilgili gibi
sonuçta wg kumandası ile ilgili
boost kayboluyor , sonra tekrar geliyor, turbo basmaya başlıyor
vgt yi kontrol eden selenoid arızalı muhtemelen, veya vakum kaçağı var ara hortumlarda. bir kapatıyor bir açıyor kanatçıkları
Hakan Abi ile Serdar'ı dinle derim Kemal bende :icon_tup:
dragstar
10-11-2011, 20:46
Abi otur konuş olmuyor böyle de.. :)
şaka bir yana maf sensörü arızalanmış olabilir mi ? farklı yakıtla denediniz mi ?
yakıtla maf ın ne alakası var, ben depoya bulabilcek hetürlü kimyasalı koydum sorun olmuyor
Deponun doluluk durumu nasıl?
Benim arabada aynı sorun deponun dibini çekerken olmuştu mazot alınca düzeldi
olabilir mantıklı
abi yakıtı hep aynı yerden alıyorum full depoyla da aynı azken de aynı=(( maf sensörü olabilir ,westegate olabilr turbo olabilir benim aklıma gelenler bunlar...arkadaşlar yardımmm.
westgate yok bzm arabalarda
Arkadaşımda kia rio crdi vardı bakımlı bir araçtı aynı motora sahipsiniz sanırım..
dynoda 136 ps aldığımız bir yazılım yaptırdık A firmasından...3 kere turbo değiştirdi arkadaşım araçta , en son yazılımdandır deyip 0'ladılar serviste beyni stok biniyor şuanda sıkıntı yok...
2,55 bar basıyorum peak olarak 40 binde arabam, depoya %50 sn 100 madeni yağ %50 euro dizel bazende ksilen ve toulen koyuyorum %5 oranunda ve yakıt basıncım 1600 barda bazen mekanik limitöre giriyorum, turbonun üstüne water/meth injection basıyom 300 cc nozzle ile ben nasıl kıramıyorum bilmiyorum,
Yazılım kim tarafından yapıldı ? Aşırıya kaçıldıysa turbo olabilir.. Egr yazılımsal mı iptal edildi yoksa mekanikte iptal mi ?
Birde belli bir basıncın üzerine çıkıldığında kesiyordu galiba ? Öyle birşey olabilir mi ?
turbonun kırılması çok zor yukarıdaki mesajımda yazdım, orjinal yazılımda vnt yi by-pass edip hayvani basınçlar gördüm kesme yapmıyor
yazılım mehmet gazihan'ın...bi önceki çok açıktı o yüzden ilk turbo dayanamadı=)) bu daha soft bi yazılım daha 10 bin km oldu yeni turbo takılalı.basınç geldiğinde gene canavar gibi gidiyo , sonra kendi kendine kesiyo...çok da dikkatli kullanıyorum turbo olmayada bilir bence...sizce???
bnm yazılımımdan daha fazla açık olamaz, mehmet abiyle beraber yaptık yazılımı kırmak için yaptık resmen
sabit gazda ve çok düşük devirlerde(2000-2500) bile kesiyor...yüklenirken de kesiyor.bi anda araba sessizleşiyor emiş sesi yok oluyor ve devirden düşüyor...bikaç saniye sonra yine bi anda açılıyor tork hissediliyor.mehmet gazihanla görüşmedim bugün ***** bayramdı yarın arasam iyi olacak...onun burdaki bayisini aradım westegatenin diyaframı patlamış olabilir falan dedi.diyaframı patlasa ya hep açık kalır ya hiç açmaz diye düşündüm. yani anlayacağınız denizliden buraya gelinceye kadar bayramda yediim bütün etlerin proteinlerini yaktım=))
oha bayiği kes yaptığı arabayı bilmiyor
Turbo basinci cok fazla geliyor ise arac guvenli moda geciyor olabilir :( Mehmet ile gorus sorunu cozecektir :)
böyle bi sorun olamaz,
bence sorun vgt actuator ı veya vakum pompası olabilir,
turbonun üst kısmına giren bi hortum var onu söktüğünüzde arabanın gaz yememe tepkisi alt devirlerde aynıysa muhtemelen bnm dediğim sorundandır
bulenthaliloglu
10-11-2011, 21:00
Wastegate yoksa arac fazla basinci ne ile disari atiyor :)
Fabrikasyon bov olmadigina gore:)
abi bugün sanayiye gittim ,maf çok kirlenmiş içinden resmen çamur aktı,intercoolerin üst çıkışında basıncı ölçen bi sensör var o da sırf motor yağı olmuş onu da temizledik,bilgisayara bağladık sadece egr iptalinden dolayı o arızalı görünüyo,çıktım denedim falan bi sıkıntı yok gibi şimdilik...eger gene sorun olursa sizlerinde de söylediği gibi westegate ve selenoid kalıyor=))
dragstar
10-11-2011, 21:22
Wastegate yoksa arac fazla basinci ne ile disari atiyor :)
Fabrikasyon bov olmadigina gore:)
vgt turbolu büyün araçlarda wastegate olmaz, vnt actuatörü westgate görevi görür
dragstar
10-11-2011, 21:25
abi bugün sanayiye gittim ,maf çok kirlenmiş içinden resmen çamur aktı,intercoolerin üst çıkışında basıncı ölçen bi sensör var o da sırf motor yağı olmuş onu da temizledik,bilgisayara bağladık sadece egr iptalinden dolayı o arızalı görünüyo,çıktım denedim falan bi sıkıntı yok gibi şimdilik...eger gene sorun olursa sizlerinde de söylediği gibi westegate ve selenoid kalıyor=))
intercooların üstündeki sensör map sensörü
egr valfi iptal edilmeden önceki oluşan kurumdur, bi kısmıda krank havalandırmadan gelen yağ buharıdır
yakıtla maf ın ne alakası var, ben depoya bulabilcek hetürlü kimyasalı koydum sorun olmuyor
olabilir mantıklı
westgate yok bzm arabalarda
2,55 bar basıyorum peak olarak 40 binde arabam, depoya %50 sn 100 madeni yağ %50 euro dizel bazende ksilen ve toulen koyuyorum %5 oranunda ve yakıt basıncım 1600 barda bazen mekanik limitöre giriyorum, turbonun üstüne water/meth injection basıyom 300 cc nozzle ile ben nasıl kıramıyorum bilmiyorum,
turbonun kırılması çok zor yukarıdaki mesajımda yazdım, orjinal yazılımda vnt yi by-pass edip hayvani basınçlar gördüm kesme yapmıyor
bnm yazılımımdan daha fazla açık olamaz, mehmet abiyle beraber yaptık yazılımı kırmak için yaptık resmen
oha bayiği kes yaptığı arabayı bilmiyor
böyle bi sorun olamaz,
bence sorun vgt actuator ı veya vakum pompası olabilir,
turbonun üst kısmına giren bi hortum var onu söktüğünüzde arabanın gaz yememe tepkisi alt devirlerde aynıysa muhtemelen bnm dediğim sorundandır
abi çok mualif gördüm seni=)) şaka bi yana teşekkür ederim hatalı bildiğimiz şeyler varsa bunları düzelttiğin için yalnız bu araçta basıncı açan ve kapatan bi valf var diye gördüm ben bugün ve daha öncesinde...biz buna westegate demiyor muyuz? bu araçta benim westegate olduğunu düşündüğüm parça turboyla beraber görünüyor yani hemen yanında üstüne de lastik ince bir hortum giriyor rölantide bu hortum çıkarıldığında valfin içindeki mil aşağıya doğru iniyor aracın çalışması değişiyor. bi de arabana maşallah bizimkilerden daha sağlam daha farklı gibi görünüyor=)) yine gazihan yazılımlı bi era vardı burda birinde , o da 4. turbosunu kırmış,yani bu araçların turboları dandiktir bence.söylediğin arızalar neden meydana gelir yazarsan sevinirim.saygılar
bu arada gazihan yazılımı kötüleme , memnun olmama gibi bir durum söz konusu değildir.yanlış anlaşılmasın
dragstar
10-11-2011, 21:34
abi çok mualif gördüm seni=)) şaka bi yana teşekkür ederim hatalı bildiğimiz şeyler varsa bunları düzelttiğin için yalnız bu araçta basıncı açan ve kapatan bi valf var diye gördüm ben bugün ve daha öncesinde...biz buna westegate demiyor muyuz? bu araçta benim westegate olduğunu düşündüğüm parça turboyla beraber görünüyor yani hemen yanında üstüne de lastik ince bir hortum giriyor rölantide bu hortum çıkarıldığında valfin içindeki mil aşağıya doğru iniyor aracın çalışması değişiyor. bi de arabana maşallah bizimkilerden daha sağlam daha farklı gibi görünüyor=)) yine gazihan yazılımlı bi era vardı burda birinde , o da 4. turbosunu kırmış,yani bu araçların turboları dandiktir bence.söylediğin arızalar neden meydana gelir yazarsan sevinirim.saygılar
adaş rica ederim, forumların amacı bu ztn,
normalde o valfe wastgate deniliyor ama bzm araçlardaki benzer olarak gözüksede onun amacı ve çalışması varklı vgt actuator ı olarak geçiyor,
benimde yazılımı mı mehmet abi yaptı çok severim kendisini, hatta 4-5 sefer uğraştık daha nasıl güç çıkartabiliriz diye stock motordan yolun sonuna geldik galiba, bnm arabamda 1.5 accent era crdi hatta otomatik :D
bu arada gazihan yazılımı kötüleme , memnun olmama gibi bir durum söz konusu değildir.yanlış anlaşılmasın
bende çok memnunum
sadece bnm demek istediğim şu,
normalde 1.3 cont 1.7 peak basıyor bizim arabalar, yazılım yaparken 1.7 cont 2.0 peak bastırtıyoruz 130 hp fln çıkıyor birazda yakıt açınca dumanlı 135 fln da bırakıyoruz
bnm arabada net olaman ama 2.1-2.2 cont 2.55 bar peak görüyor yapmadığım şey kalmadı ben neden turbo kıramadım bilmiyorum inan Mehmet abinin yapma kırılır dediği şeylerin hepsini 100 lerce kez yaptım :D, ekstra yaptıklarım depoya karıştırdıklarım methanol kiti hariç 157 hp aldım
valla süper yaa=))) ben üstüne titredikçe benim turbo bana ıslık çalıyo ,yağ veriyo, açmıyo =))) kazasız belasız kullan...bu arada kaç bg aldınız arabada tam olarak neler var yazar mısın?
dragstar
10-11-2011, 21:44
valla süper yaa=))) ben üstüne titredikçe benim turbo bana ıslık çalıyo ,yağ veriyo, açmıyo =))) kazasız belasız kullan...bu arada kaç bg aldınız arabada tam olarak neler var yazar mısın?
bende tam tersi kırılsın diye elimden geleni yaptım kıramadım,
Sadece yazılımla 157 hp aldım
Water/methanol injection kit var 300cc/min nozzle ile kullanıyorum,
Depoya bazen %50 yağ %50 eurodizel koyuyorum, bezen %5 ksilen ve toulen karışımı atıyorum
vay arkadaş yaa kıskandım=))) ben de kırmaya çalışcam artık=)) senin söylediğin arızalar neden olur yazar mısın?
berkay_aydin
10-11-2011, 22:00
Kemal abi bende yeni yeni öğreniyorum :) hep soru işareti koydum sonuna zaten :)
dragstar
10-11-2011, 22:00
vay arkadaş yaa kıskandım=))) ben de kırmaya çalışcam artık=)) senin söylediğin arızalar neden olur yazar mısın?
bilmem neden olur normalde kolay bozulacak parçalar değil, ömrü dolmuştur hatalı üretimdir fln,
şimdilik sensörler temizlendi...böle bincem gene aynı sıkıntı olursa tekrar bi çaresine bakcaz.ilgilenen arkadaşlara teşekkür ederim.gene bi durum olursa yazıcam.saygılar
muhalefet olmak istemem ama ,kıc kadar stock turbo ,orj yazılımla nasıl 1.3 cont,1.7 pik gidiyor ve pik 2.55 ,2.1,2.2 cont gidiyor? atmosfer basıncını dusmediniz heralde?
hyundai sarı taxi spec bu =))) gider mi ? gider=)))
gokhan882
12-11-2011, 08:53
Biz orjinal spec kullandık ticari taxi 4. turbo takılı :) 3 farklı kullanan insan olmasına bağlıyoruz kötü kullanım diyelim...2 turbo garantiden değişti 2 si bizden :)
edit : araç 260.000 km de
dragstar
12-11-2011, 16:46
muhalefet olmak istemem ama ,kıc kadar stock turbo ,orj yazılımla nasıl 1.3 cont,1.7 pik gidiyor ve pik 2.55 ,2.1,2.2 cont gidiyor? atmosfer basıncını dusmediniz heralde?
dizeller yüksek basınç basıyor ondan dolayı real değerler bunlar,
atmosfer basıncını düştüm tabi :D
turbonun boyutuyla batığı basıncın alakası yok
gokhan882
12-11-2011, 20:48
dizeller yüksek basınç basıyor ondan dolayı real değerler bunlar,
atmosfer basıncını düştüm tabi :D
turbonun boyutuyla batığı basıncın alakası yok
Görmesinler diyim :D
dragstar
12-11-2011, 21:33
gt1241 - gt2860rs
Turbocharger | Turbobygarrett (http://www.turbobygarrett.com/turbobygarrett/turbocharger)
gokhan882
12-11-2011, 22:37
linke gerek yoktu siteyi zaten biliyoruz... ne yapmak istediğini söylesen ?
hızlanma videosu varmı aracı merak ettim
hızlanma videosu varmı aracı merak ettim
seni geçer onur:D:D:D
gt1241 - gt2860rs
Turbocharger | Turbobygarrett (http://www.turbobygarrett.com/turbobygarrett/turbocharger)
Aracımda KKK BV39 turbo var(53k) , stage 1 gibi bir safe yazılım var aracımda, ayarları açtırıp hafif duman atsam turbom ne kadar dayanır sizce:)))))
Sana ve ne kadar actirdigina bagli:-) inanirsan eger birkac denemede kirabilirsin;-)
seni geçer onur:D:D:D
videosunu merak ettim ya gecerse gecsin bizi kimler gecmedi ki :D iddiam yok zaten arabayı merak ettim ben
Wastegate yoksa arac fazla basinci ne ile disari atiyor :)
Fabrikasyon bov olmadigina gore:)
wastegate eksoz gazı ile ilgili, bov hava ile ilgili.. biri turbo sisteminin eksoz tarafı, diğeri hava tarafı
birbiri ile tamamen alakasız görevleri var..
dragstar
26-11-2011, 21:35
Aracımda KKK BV39 turbo var(53k) , stage 1 gibi bir safe yazılım var aracımda, ayarları açtırıp hafif duman atsam turbom ne kadar dayanır sizce:)))))
ben kıramadığım için bşy diyemiyorum, araba yeniyse, ilk alındığında egr valfi iptal edilip turbo timer takıldıysa ki bu bnm arabam gibi demek oluyor kırılmaz,
tekrar yazılım yaptık bnm arabama, orta devirlerde isteksizlik vardı onu giderik, yakt basıncı 1750 bar larda turbo alt orta üst devir allah ne verdiyse basıyor
emme manifoldunun ve turbo sisteminin sökülüp temizlenmesi ve katalitik ve egzostların değişmesi gerekiyor, sistem komple doldu artık araba duman atamıyor
kadran videosu çekerim bakımdan sonra
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.