Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Vtec rölanti AFR'si 10. sorun ne olabilir.



kanashibari
14-11-2011, 08:58
Arkadaşlar yaklaşık 2 aydır Apexi Power Fc kullanıyordum. Hafta sonu Apexi söküp orjinal aracın kendi ECU'sunu taktım aracın çalışmasında veya gidişinde bir problem yok fakat garip bir şekilde Rölantide AFR 10.0 10.1 10.2 şeklinde ve bu afr 4500 5000 devirlere kadar değişmiyor.

Arabanın vtec açmasında fan açmasında falan bir problem yok ama onlarda aşırı zengin Aem Widebandan gördüklerim bu şekilde Vafc ayarları sıfırda yani harita müdahalesi yok.

İlk aklıma gelen uzun zamandır Orj Ecu kullanmadığımdan dolayı short term ve long term haritalarını sensörlere göre yeniden mi düzenliyor yani kalibre ediyor ve bu yüzden km yapıp bekleyeceğim düzelmesini

İkinci aklıma gelen O2 bozulmaya başladığı.

Sizce sorun ne olabilir
Neleri kontrol etmem lazım ?

O2 ise değerleri ölçtüğümde ne çıkmalı
Map ise değerleri ölçtüğümde ne çıkmalı

Fikir ve önerilerinizi bekliyorum teşekkür ederim.

gurcell
14-11-2011, 09:02
Enjektörlerin standart mı?

kanashibari
14-11-2011, 09:05
Evet araç sıkıştırması enjektörler hepsi standart bolt on parçalar var atmosferik araç F/H/E kısaca.

kanashibari
14-11-2011, 09:08
İlk marşı alınca araba 15 14.8 lerde duruyor 5 10 sn sonra başlıyor düşmeye afr ve 10 lara geliyor belki daha aşağıya düşüyordur fakar wideband bu kadar gösteriyor. Motor ısındıktan sonrada bir değişme yok. :(

DENON
14-11-2011, 09:10
honda tech te de aynı konu var , dıkkatımı cektı :D

R21TURBO 41
14-11-2011, 09:22
Cihazın gösterebildiği max değer ( Zengin ) 10.0... Yani sen 10.0 gördüğünde değer aslında 8-9 olabilir.. Sadece rolantinin aşırı zenginleşmesi ve diğer kullanım şartlarında sorun olmaması O2 ihtimalini ortadan kaldırıyor bence.. Bozuk olsa sürekli yanlış sinyal göndereceğinden aracın gidişinde tuhaflık olmalı... Tecrübem olmadı sadece mantık yürütüyorum.. MAP sensörünün rolantide vakum okumaması gibi bir sıkıntıya benziyor..MAP bağlantılarını kontrol etmende fayda var..

OmeR-FE
14-11-2011, 09:30
Rolantide herhangi bi dengesizlik var mı Ercan?

kanashibari
14-11-2011, 09:51
Ömer enteresandır rölantim motor ısındıktan sonra 750 800 arasında dalgalanıyor fakat arabayı hiç ellemeyeyim 5 dk rölantide çalışsın 1100 lere çıkıyor sanki gaz veriyor gibi sonra tekrar yerine dönüyor tespitlerim bu şekilde. Motor ışığı falan da yakmadı araba.

gurcell
14-11-2011, 10:11
Hava alıyor olmayasın bir yerlerden? Rölanti step motoru açık kalmış da olabilir...

kanashibari
14-11-2011, 10:20
Hava alıp almadığının kontrolünü nasıl yaparım? Araç çalışırken enjektörler ve gaz kelebeğinin
üzerine ayrıca rölanti motoru üzerine balata spreyi mi sıkayım?

kanashibari
14-11-2011, 10:27
Şunuda eklemek istiyorum Apex takılıyken hiç rölantim oynamazdı ve rölanti afrsi hep 14.7 15 aralığındaydı devir arttıkça duruma göre afr hareketlenirdi. Ecu oem e geçince oldu bunlar.

gurcell
14-11-2011, 10:28
Balata spreyi sıkabilirsin....

kanashibari
14-11-2011, 10:34
Onuda denerim.

despe
14-11-2011, 10:46
hacı arıza okumak için jumper var, o uçları yanlışlıkla birbirine bağlamış olmayasın :D

ibonun arabada gelmişti başımıza.

kanashibari
14-11-2011, 10:48
Yok emre o aynen duruyor fabrikanın üzerine taktığı kep takılı üzerinde yeşil :D

Murat
14-11-2011, 10:50
enjektör takılmış olmasın?

despe
14-11-2011, 10:51
rolanti motoru hariç biyerlerden hava alsan rolantin ya çok yüksek çalışır yada çok rahat farkedeceğin şekilde zıplar.

apexi takılıyken o2 takılımıydı ? wideband sensörünün doğru okuduğundan emin misin ? okanınkide yanlış okuyodu, buram buram benzin kokuyo araba fakir gösteriyodu :D
sen bence o2 ve map soketlerini kontrol et hacı.

Spawn
14-11-2011, 10:56
apex'i de o2 feedback kapatılıp açılabilinen bişey , pfc kullandığın süre içerisinde sensörün bozulmuş olabilir.

bir de vafc nin ayarları sıfır olsa bile beyindeki ayarları karışlamaz , istersen vafc yi bir sök öyle dene. enjektör olmadığından da emin olman lazım . belli ki apex'i de ayarlanmış birşey şu anda gittiği için problem yaşıyorsun .

by_hayali
14-11-2011, 11:01
yazdıklarından sonra geriye tek bir şey kalıyor sensor seçeneklerine bak hangisi seçili ;)

despe
14-11-2011, 11:03
aynen bende onu söyledim msn de.

sensör seçenekleri = pressure olmalı
cylinder = 4 olacak
in out 06-06 olacak aga.

bide o kablolarla oynadıysanız mapın bağlı olup olmadığına bak.

gurcell
14-11-2011, 11:04
Orjinal ecu kaç devirde closed loop'u bırakıp open loop'a geçer vtec'lerde? Yani belli bir devirden sonra lambda okumaması lazım, içindeki harita ve yük'e göre yürümesi lazım benim bildiğim...

Yada hep closed loop mu yürür?

Closed loop yürürse belli bir devirden sonra o2 sensörüne bakmayacağı için düzelmesi lazım aracın.

kanashibari
14-11-2011, 11:04
Yok yok enjektör takılmadı arabaya üzerindekiler stock enjektörler apexi ile oem ecu arasında hiç bir donanım değişikliği yok. Apexi de de o2 kontrolü açıktı yani onu kapatmadık haritadan okumasın o2 düzeltsin diye. Vafc arabada yıllardır takılı bağlantı yada ayarsal anlamda hiç bir sorun yaşatmadı. Ayrıca dediğim gibi apexi takılmadan önce arabanın afrsi rölantide sabitti apex kullandıktan sonra tekrar oem e döndüğümde bu problemle karşılaştım.

O2 ve maptan şüpheleniyorum. Soketleri ve voltaj değerlerini ölçeceğim. Servis kitabında beyinden map a 1 ve 2. sokete 3 v gelmesi gerekiyor diyor. onu bir kontrol edeceğim.

kanashibari
14-11-2011, 11:06
O devir bandı bilidğim kadarıyla vteclerde 4500 ondan sonra haritadan yürüyor araç. Zaten bastığımda o devir bandını geçince afr 10 lardan normal değerlere geliyor rakamlar değişiyor 11 13 14 15 gibi.

Spawn
14-11-2011, 11:08
open loop a geçtiğinde düzeliyorsa eğer problem belli o zaman . o2 sensör yada sensör hattı .

kolay gelsin

Mehmet Gazihan
14-11-2011, 11:08
tekrar apexiyi denedinmi ?

kanashibari
14-11-2011, 11:11
Video ekleyecdeceğim daha iyi anlaşılması açısından. Yarım saate kadar. ;)

kanashibari
14-11-2011, 11:12
tekrar apexiyi denedinmi ?

Evet onuda denedim ama kısa süreliğine apex te problem yok. Afr normal değerlerde.

Mehmet Gazihan
14-11-2011, 11:24
Toyota yı iyi tanıdığımdan biliyorum 4A-FE de rolanti afr si için bir ayar potumuz vardı.. aracı servis moduna alır AFR ayarlardık.. aynı jenerasyon araçlar honda da yokmu bu ayar potu..

kanashibari
14-11-2011, 11:25
Servis kitabında afr ile ilgili bir ayar göremedim sadece devire müdahale için vida ve buna benzer ayarlardan bahsediliyor. :(

Fakat not olarak şunu belirtmişler eğer map dan aldığı değerde fakire düşme varsa araç bu durumda müdahalede bulunuyormuş.

Mehmet Gazihan
14-11-2011, 11:46
manifold basıncın normalden yüksek se tabiki gaza bastığını sanıp fazla yakıt gönderir..

manifold hava alsa apexide de yapar ve rolanti yükselebilir..

bütün devir bandında genel bir zenginlik durumu varsa, O2 sensor düzeltme için doğru bilgi gönderemiyordur..

apexi de elle ayarladığnız için bu hata ortaya çıkmaz.. ama otomatik ayarlıyan oem ecu için sensor voltajı yüksek kalıyor demekki.. yani eksozda gerçkte olan oksijenden daha fazlasını okuyor..

kanashibari
14-11-2011, 12:08
Kabloları kontrol ettim fakat değerleri kontrol edemedi ölçü aleti yanımda değilmiş. Video çektim yükleniyor az sonra linkini koyarım.

kanashibari
14-11-2011, 12:10
Bu arada videoda görünüyor Vafc ayarlarında in out 6 6 araç 4 seçili.

kanashibari
14-11-2011, 12:12
Video eklendi.

ewYXYFWTfUE

ARDA_E
14-11-2011, 13:01
Map ve o2 dışında Ect sensörünüde kontrol edin.İlk etapda aracın soğukken zengin çalışması normaldir fakat sensör doğru değerler okuyamıyor ise motoru sürekli soğuk değerlendirip benzin vermeyi kesmez...

kanashibari
14-11-2011, 13:18
Tamam Arda Ect ye de not alıyorum.

kanashibari
14-11-2011, 13:46
Arkadaşlar var mı başka önerisi olan başına gelen çözüm bulan?

omer_yildir
14-11-2011, 15:12
Ect yanlış okuyup zengine alıyo olabilir. İlk önce ect ye bakın bence.

E0041
14-11-2011, 20:08
teşhisi koydum araba bozulmuş ercan :D

vtecturbo
14-11-2011, 21:13
tamamen aynısı benım arabada basıma geldi.bogaz kelebegındekı ayar vıdasından ayarlayarak duzeltmeye ugrastım bı kac defa sonra kendı kendıne duzeldı neden oluyordu nasıl duzeldı bılmıyorum.ama aynı sekılde.

MeRtCaN
14-11-2011, 22:18
Aynı sorunu ben yaşadım
turbo zamanında o2 sensorum bozuktu
neptune varken o2 yı ıptal etıstım
daha sonra oem beyıne donunce
o2 sensorunun bozuk oldugunu unutup oem beyını taktım
araç çalıstıktan 5 dk sonra 10.00 afr okuyordu
seyır halınde normal
ama rolantıye dusunce yne 10 arf okumaya basladı
o2 sensorumu degıstırdım ve problem ortadan kalktı.

MeeTHoT
15-11-2011, 00:39
aynı sorun bendede var 1-2 aydır peki sabah ilk çalıştırdığında afren rolantide 10a düştükten sonra hareket ettiğinde 1de veya 2ye attığında yığılma yapıyormu gaz kesiyormu araban bende o sorunda var şu an :S

OmeR-FE
15-11-2011, 03:34
Ömer enteresandır rölantim motor ısındıktan sonra 750 800 arasında dalgalanıyor fakat arabayı hiç ellemeyeyim 5 dk rölantide çalışsın 1100 lere çıkıyor sanki gaz veriyor gibi sonra tekrar yerine dönüyor tespitlerim bu şekilde. Motor ışığı falan da yakmadı araba.

kanka bu aciklamandan %100 o2 sensörü diyorum ben.
Ayni seyi ben yasadim, 1000km once sensoru degistirdim problem ortadan kalkti. Hatta sensorde sorun varmis yine ayni seyi yapti servisten yenisini istedim arabanin uzarindeki ile degistirdik duzeldi tekar.

Bi uayrim daha, egsoz sistemini kontrol ettir bi yerde kacak var mi diye.

Ben sorunu nasil budum; arac zenginde calisiyordu cig benzin yaktigini hissettim zaten. Bende herhangi bi cihaz olmadigindan, o2 sensorunu degistirmeden egsoz emisyona soktum. Degerler 1100 cikti rolantide. Sensoru degistirdikten sonra tekrar emisyon yaptirdim 350ye dustu ciddi fark ediyor.

kanashibari
15-11-2011, 07:38
Dün servis manuelde yazan bilgilere göre Ect ve Map ı kontrol ettik. Değerler normal çıktı. Araç çalışırken ve çalışmazken çıkarıp takma denemelerimize motor ışığı yakarakta yanıt verdi
O2 yi değiştirmeye çalıştık kanal olmadığı için sökemedik bugün kısmet olursa O2 yide deniyeceğim. Bakamadığımız orası kaldı ve sorunu en azından 1 e indirgemiş olmamıza seviniyorum. Gelişmelerden haberdar edeceğim.

kanashibari
15-11-2011, 07:39
aynı sorun bendede var 1-2 aydır peki sabah ilk çalıştırdığında afren rolantide 10a düştükten sonra hareket ettiğinde 1de veya 2ye attığında yığılma yapıyormu gaz kesiyormu araban bende o sorunda var şu an :S

Bende yığılma yok yani AEM de araba 10 gösteriyor fakat arabada yığılma yapmıyor yürüken 11 lere çıkıyor 11.2 lere araba soğukken ama yığılma fark etmedim.

kanashibari
15-11-2011, 07:41
kanka bu aciklamandan %100 o2 sensörü diyorum ben.
Ayni seyi ben yasadim, 1000km once sensoru degistirdim problem ortadan kalkti. Hatta sensorde sorun varmis yine ayni seyi yapti servisten yenisini istedim arabanin uzarindeki ile degistirdik duzeldi tekar.

Bi uayrim daha, egsoz sistemini kontrol ettir bi yerde kacak var mi diye.

Ben sorunu nasil budum; arac zenginde calisiyordu cig benzin yaktigini hissettim zaten. Bende herhangi bi cihaz olmadigindan, o2 sensorunu degistirmeden egsoz emisyona soktum. Degerler 1100 cikti rolantide. Sensoru degistirdikten sonra tekrar emisyon yaptirdim 350ye dustu ciddi fark ediyor.


Evet ömer dünkü testlerimize göre bana da öyle geliyor egsoz emisyonuda bir bakıma widebandın işini görüyor mantıklı bir yaklaşım yapmışsın. Sorunu netleştirince bende sipariş vereceğim. Aracın direkt yakıtını etkiliyor. Apexi varken ayar yaptıktan sonra egsozdan hiç çiğ gaz attığını hissetmedim koku olarakta
ama şimdi arabanın arkasında durunca buram buram benzin kokusu geliyor. Belli çip zengin karışım atıyor. Egsoz borularını yeni çektirdim en son baktığımda bir kaçak kararma yoktu tekrar bakarım onada.

kanashibari
15-11-2011, 07:44
Aynı sorunu ben yaşadım
turbo zamanında o2 sensorum bozuktu
neptune varken o2 yı ıptal etıstım
daha sonra oem beyıne donunce
o2 sensorunun bozuk oldugunu unutup oem beyını taktım
araç çalıstıktan 5 dk sonra 10.00 afr okuyordu
seyır halınde normal
ama rolantıye dusunce yne 10 arf okumaya basladı
o2 sensorumu degıstırdım ve problem ortadan kalktı.

Mertcan benim 5 dk sürmüyor araç soğuk ilk marş 1 dk boyunca 14 13 sonra başlıyor hızlı bir şekilde inmeye 10 da çakılıyor büyük ihtimal daha düşük bir değer ama AEM 10 dan aşağısını okumadığı için 10 da sabit görüyorum. Isınıncada rölanti afr si aynı.

MKT
15-11-2011, 10:46
Aynı sorun bizimde başımıza gelmişti.Neptune yada hondata takıp o2 Disable yaptığımda düzelmişti.İmkan varsa oksijen sensörünü değiştir.Düzelecektir. Hatta ben Ostrich ile sohc vtecte uğraşırken oda aynıydı.ostrich ile o2 disable yapıyorum öyle görünüyor fakat yinede AFR 10.da sabit kalıyordu.s300 yada neptune bağladığımda sorun düzeliyorduproblemi hallettikten sonra bujileride mutlaka değiştir.Çünkjü devamlı zenginden çalışmaktan bujilerde ölüyor

kanashibari
15-11-2011, 11:01
Aynı sorun bizimde başımıza gelmişti.Neptune yada hondata takıp o2 Disable yaptığımda düzelmişti.İmkan varsa oksijen sensörünü değiştir.Düzelecektir. Hatta ben Ostrich ile sohc vtecte uğraşırken oda aynıydı.ostrich ile o2 disable yapıyorum öyle görünüyor fakat yinede AFR 10.da sabit kalıyordu.s300 yada neptune bağladığımda sorun düzeliyorduproblemi hallettikten sonra bujileride mutlaka değiştir.Çünkjü devamlı zenginden çalışmaktan bujilerde ölüyor

Evet aynen Apexi geri takıyorum tak diye afr yerine geliyor gerçi apexi de o2 kapalı değil yine düzeltmeyi o2 ye göre yapıyor ama sanırım apexi de adamlar çok sallamıyorlar o2 yi arıza fark ederse direkt haritaya geçiyor sanırım. Çalışan bir o2 buldum test edeceğim sonuçları yazarım. Wideband bağlı olmasa havaya yakıt bascaz :D

cemsultan
15-11-2011, 11:03
Paraları asfalta yatırma Ercan :D

kanashibari
15-11-2011, 12:25
Paraları asfalta yatırma Ercan :D

Yatırmamak istiyorum bende abi :D Ama ağaoğlu ne demiş toprağa yatırım.

---caner---
17-11-2011, 16:29
üstümüze başımıza alamıyoz arabaya gömmekten :D Aynı benzin kokusu bendede var siparişini verdim O2 sensörünün bekliyorum

kanashibari
17-11-2011, 17:09
Aç geziyoz dimi :D

ERDINC-VTI07
30-11-2011, 17:40
Evett
dostum aynı sorun bizim araçtada vardı. şuan o2 sensörü değişti. Ve sorun giderildi. Anlattığın herşeyı bizim vti da bire bir yaşadıkk. O2 kesin sorun değiştir benzının deponda kalsınnn :)

kanashibari
11-12-2011, 21:54
O2 geldi bugün taktım ilk tecrübem araç sessizleşti. Alt devirlerdeki devirlenme düzeldi.
Üst devirleri daha test edemedim. Wideband okanda afr yide test edeceğim.