Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : sac jant ve çap küçültmenin fayda/zararları



UmutRıza
20-11-2011, 17:55
Arkadaşlar sac jant kullanmanın ve aracın orjinal jant çapına göre hem jant hemde lastik yanak ebatını küçültmenin fayda ve zararları nelerdir ? ayrıca 14 lük sac jantla performans lastiği olarak marka ve ebat tavsiyelerinizi yazarsanız alacağım lastik takımı için bana yardımcı olursunuz :)

d16y4
20-11-2011, 18:01
oem üründen şaşmayalımmmm küçültürsen tornet tekeri gibi durur arabada büyültürsen performans bariz düşer ve ön takım tıkırtı yapmaya başlar . oem ölçünde al keyfine bak

dark
20-11-2011, 22:10
Aracınız yere gereğinden fazla yakınlaşır km saati yanlış gösterir lastik çapının incelmesinden dolayı on takım vs daha çabuk yıpranır bunlardan başlayıp yol tutuşta kayba kadar gider..

ykavcioglu
20-11-2011, 22:13
jant ufalır, yanak daralırsa eğer totaldeki ağırlık hava basıncıyla beraber daha çok düşeceği için, aktarmadan kazanabilirsin..

hasan genç
21-11-2011, 22:00
Ben jant olarak orjinal ölcüsünden yanayım ancak lastik olarak mesela 185-65 14 yerine 185-55 - 14 kullanman bi sıkıntı yaratmaz bence virajları keskin alır yol tutuşun daha iyi olur daha aşağısı yanak olarak hem seni rahatsız eder hemde ön takım elemanları cabuk bozar .aracın honda civic se vede celik jant alacak olursan ve 3,5 spor yay takarsan et değerini et 25 den yukarı alma çünkü 185-65 -14 de önden dönüşlerde hafif hızlı girdiğin virajlarda sürtme yapar spor yay varsa , bende öle mesela et -35 hafif dokunuyor bazen 185-55 14 olsa sıkıntı olmaz spor yaylarla .orjinal yay da zaten bir sıkıntı yok ama spor yay ile daha güzel durur aracın .jantı bir ebat büyütmek bana göre 6-7 hp götürür araçtan .