PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Nasıl rahatlatırız?



kadirsa
20-11-2011, 19:39
Herkese merhaba;

'90 model Nissan Altima aracım var, bilenler malumdur bilmeyenler için söylüyorum; tek egzantrik, karbüratörlü 2.0 lt motora sahip bir araç. Araçta lpg de mevcut. Hadi lpg'li ekonomik halini bir kenara bıraktım benzinde yürürken heybetiyle birlikte çok tatlı bir yürüyüşü var; eski, hacimli, kasasını taşıyan ;)

Benim amacım şu (ilerde maddi imkanlar elverdiğinde yapacaklarım çok daha farklı olacak) biraz aracı rahatlatmak, biraz daha kendine getirmek.

İlk aklıma gelen egsoz sistemi. Lifte kaldırdığımızda orta boruların çapını kumpasla ölçtüm, kumpas okumayı yanlış bilmiyorsam 42 mm gibi bir değer gördüm hayret ettim. Burada ne gibi birşey yapabiliriz, boru çapında en mantıklı-verimli çap ne olacaktır? Nihayetinde atmosferik bir araç.

rebel
20-11-2011, 19:49
hocam motora girmeden önce bence kendiniz cai yapabilirisniz.eğer çıtır yüklenecekse headersa verılen para biraz mantıksız(bence) hondacıların ilk yaptığı şey gerçi ama sonuçta hondada veren belki çoğu araçta bekleneni veremiyor. 60 lık düz boru-kat iptal- giriş/çıkış 60 lık tüp orta ve giriş 60lık en ucuzundan egzoz(son susturucuya para bayılmayın 2. el temiz 70 80'e no name yada otto alın sesi güzel olan) 2. olay parayı cebinize koyunca emme egzoz kapak ve kelebek polish yaptırın fıyat/performans en iyi olan modlardan bence.

2000HC
20-11-2011, 19:55
Doğru ölçtüyseniz normal gibi ancak fabrikasyon olarak ölçüsü nedir bilmiyorum.

kadirsa
20-11-2011, 19:59
hocam motora girmeden önce bence kendiniz cai yapabilirisniz.eğer çıtır yüklenecekse headersa verılen para biraz mantıksız(bence) hondacıların ilk yaptığı şey gerçi ama sonuçta hondada veren belki çoğu araçta bekleneni veremiyor. 60 lık düz boru-kat iptal- giriş/çıkış 60 lık tüp orta ve giriş 60lık en ucuzundan egzoz(son susturucuya para bayılmayın 2. el temiz 70 80'e no name yada otto alın sesi güzel olan) 2. olay parayı cebinize koyunca emme egzoz kapak ve kelebek polish yaptırın fıyat/performans en iyi olan modlardan bence.

Eyvallah; başta bahsettiğim gibi maddi imkan elverdiğinde yapacaklarım gayet belli. Ancak dediğim gibi şu egsoz çapı olayı kafamı karıştırdı, orada ideal ölçü ne olur onu merak ediyorum ;)


Doğru ölçtüyseniz normal gibi ancak fabrikasyon olarak ölçüsü nedir bilmiyorum.

Eminimki altındaki borular fabrikasyon. Ben aracı ilk sahibinden aldım, 21 yaşında araç ve sadece 173 bin'de. Tüm servis bakım kartları v.s. duruyor gerisini siz hesap edin ;)

Trance-R
20-11-2011, 20:05
güzel bir filtre uygulaması ve egzost sistemi.
he olursa , enjektör ve elektronik ateşleme mis olur :) ama maliyet hepsi.yürüyen olarak süspansiyon ve yay ikilisi ile yakın ilişkiler kur derim :)
kolay gelsin.

0M42
20-11-2011, 20:32
Altimalar elektronik ateşlemedir zaten ancak bu altimalar öyle bir arabaki sanki nissan bile böyle bir modeli olduğunu unutmuş ne doğru dürüst yedek parçası bulunur nede internette yeterli teknik döküman.

Avrupada RB20DET ve RB25DE motorluları var ama ne yazıkki Türkiyeye üzerindeki kodunu bilmediğim lanet motorla gelmişler.Amca oğlunda da var bir tane şu an komple sökük vaziyette pazartesi komple boyaya girecek bu işler bitince RB25 li bişeyler düşünüyor kendisi.

Farklı motor uygulama düşüncen yoksa megasquirt kurup turboya çevir motoru zaten sıkıştırması düşük 8.5:1 düşük boost bir sorun çıkaracağını sanmıyorum yapabileceğin en iyi işlem bu olur yoksa bu motora egsoz olsun filtre olsun çok bişey getirmez.

Her zaman demişimdir A31 o motor ile heba oluyor haksızlık bu..

d16y4
20-11-2011, 21:17
Altimalar elektronik ateşlemedir zaten ancak bu altimalar öyle bir araba sanki nissan bile böyle bir modeli olduğunu unutmuş ne doğru dürüst yedek parçası bulunur nede internette yeterli teknik döküman.

Avrupada RB20DET ve RB25DE motorluları var ama ne yazıkki Türkiyeye üzerindeki kodunu bilmediğim lanet motorla gelmişler.Amca oğlunda da var bir tane şu an komple sökük vaziyette pazartesi komple boyaya girecek bu işler bitince RB25 li bişeyler düşünüyor kendisi.

Farklı motor uygulama düşüncen yoksa megasquirt kurup turboya çevir motoru zaten sıkıştırması düşük 8.5:1 düşük boost bir sorun çıkaracağını sanmıyorum yapabileceğin en iyi işlem bu olur yoksa bu motora egsoz olsun filtre olsun çok bişey getirmez.

Her zaman demişimdir A31 o motor ile heba oluyor haksızlık bu..

turboya gir demişsiniz de 173 k daki 21 senelik motor nasıl olmuştur hayal bile edemiyorum

0M42
20-11-2011, 22:36
Yeterki karışım ayarı iyi olsun ki buda en iyi megasquirt ile olur (karburatörü aklıma dahi getirmiyorum) düşük boost ve insan gibi kullanımda bir sorun oluşacağını sanmıyorum.Şu var tabiki stok motora turbo her zaman risk tir.

Yada motor değişimi olur.Mevcut motoruna yapılabilecek pek bir şey yok parayı akıtırsın verimi ucundan ucundan alırsın olay bu.

Alper_
20-11-2011, 22:40
boruları 51 lik yapıp ortaya sıkmayacak susturucu koyabilirsiniz..rahatlatır diye düşünüyorum :)

kadirsa
20-11-2011, 23:22
boruları 51 lik yapıp ortaya sıkmayacak susturucu koyabilirsiniz..rahatlatır diye düşünüyorum :)

Eyvallah. Sence 51'lik yeterli midir, üstündeki bir çap ne getirir ne götürür bir yorum yapabilir msisin? Hadi araç turbo olsa "en iyi egsoz hiç olmayan egsoz" diyecem ama araç atmosferik, bir miktar back pressure dedikleri olay olması gerekmiyor mu? O açıdan bu kadar eşeliyorum ;)


Diğer fikir sunan arkadaşlar sağoasınız paylaşım için. Tekrarlıyorum, maddi durum elverdiğinde ileri safha uygulamalar konusunda fikirler belirgin kafamda, XYZ Super street yükseklik-sertlik-kamber ayarlı coil setim depoda yatıyor misal ;) Benim şu egsoz çapı en çok kafamı kurcalayan o nedenle o çerçevede dolanıyorum ;)

Motor kodu CA20S, aynen belirttiğiniz gibi Nissan'ın bile neden ürettiğini bilmediği bir tek caaanım ülkeme gelen kasalarda olan verimsiz ötesi bir makina.

DOHC
21-11-2011, 14:31
Hatırladığım kadarı ile 2,0 litre ama 90 hp sanırım bu arabalar. Egzozda hissedilir bir fark yaratmaz gibime geliyor, gürültü hariç.....

Alper_
22-11-2011, 20:07
Eyvallah. Sence 51'lik yeterli midir, üstündeki bir çap ne getirir ne götürür bir yorum yapabilir msisin? Hadi araç turbo olsa "en iyi egsoz hiç olmayan egsoz" diyecem ama araç atmosferik, bir miktar back pressure dedikleri olay olması gerekmiyor mu? O açıdan bu kadar eşeliyorum ;)


Diğer fikir sunan arkadaşlar sağoasınız paylaşım için. Tekrarlıyorum, maddi durum elverdiğinde ileri safha uygulamalar konusunda fikirler belirgin kafamda, XYZ Super street yükseklik-sertlik-kamber ayarlı coil setim depoda yatıyor misal ;) Benim şu egsoz çapı en çok kafamı kurcalayan o nedenle o çerçevede dolanıyorum ;)

Motor kodu CA20S, aynen belirttiğiniz gibi Nissan'ın bile neden ürettiğini bilmediği bir tek caaanım ülkeme gelen kasalarda olan verimsiz ötesi bir makina.

benim düşüncem 51 lik yeterlidir..ortaya da bir susturucu koyarak bir miktar daha sıkıştırma sağlarsınız..kesinlikle back pressure olması gerekiyor..sıkıştırma yapması lazım ki araba yürüsün..
şöyle bir örnek vereyim..ağzınızı açın ve kuvvetlice nefesinizi verin..şimdi de ağzınızı biraz kapatın ve ıslık çalar gibi yapın..ıslık çalar gibi yapınca daha iyi olduğunu farkedeceksiniz..işte egzoz sisteminiz de bu şekilde olmalı :)