Orijinalini görmek için tıklayınız : Doğru bilinen yanlışlar
http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRJ_PL7qObl9zxpdtK_8oxdzBi6RpuSa kuuPo_cpc9a_aqDWiKzHN4ANXA27g
DOĞRU BİLİNEN YANLIŞLAR
-''Şehir içinde ya da kısa mesafelerde emniyet kemeri takmak gerekmez''
50 kilometre hızla kafa kafaya çarpışmada sürücünün karşılaştığı kuvvet yaklaşık 4 tondur. Ölümlü kazaların yüzde 35'i şehir içinde ve günlük güzergahlar üzerinde meydana geliyor. Emniyet kemeri kullanımı, kaza ile ölümleri yüzde 45, ağır yaralanmaları ise yüzde 50 oranında azaltır.
-''Arkada oturanların emniyet kemeri takmasına gerek yok''
Kaza anında yolcular, aynı hızla bir yere çarpana kadar ilerlemeye devam eder. Bu yüzden arkada oturanların da emniyet kemerlerini takmaları gerekir.
-''Lastik havaları düşük olursa araç yola daha iyi tutunur''
Lastik havalarının, aracın fabrika değerinin altında olmaması gerekir. Çünkü hava basıncı düşük lastiğin tabanı yere yayılarak daha iyi tutunma sağlamaz. Aksine tabanın ortası yukarı kalkar ve yol ile teması kesilir. Havası düşük lastiklerin yalnız omuz kısımları yere basar. Lastik hava basıncı düşükken kayma çok daha düşük hızlarda başlar, fren mesafesi uzar, direksiyon hareketlerine daha geç cevap alınır.
-''Sıcak havada, lastiğin ısınmasını dengelemek için lastik havaları indirilir''
Lastiğin ısınmasının en büyük nedeni havanın sıcak olması değil, lastik hava basıncının düşük olması nedeniyle lastik yanaklarının daha fazla esnemesidir.
-''Yağmurda inik lastik daha az kayar''
Hava basıncı düşük lastikte su boşaltma kanalları kapandığı için yağmur suyunu çok daha az boşaltır. Hatta boşaltamaz ve su üzerine çıkma ve su yastığı üzerinde kayma çok daha düşük hızlarda başlar.
-''Ani frenlerde önce frene basıp, durmaya yakın debriyaja basarsak daha kısa mesafede dururuz''
En etkin yavaşlama frenle debriyaja aynı anda basılarak yapılır. Böylece fren sırasında motor devre dışı bırakılarak,motorun aracı ileri götürme kuvveti yok edilir.
-''Doğru takip mesafesi hızın yarısıdır''
Bu yöntem kullanışlı olmamakla birlikte, hata payı yüksektir. İdeal takip mesafesi kuru havada 2 saniye arkadan takip etmektir. Yağışlı havalarda veya yük durumunda bu süre 3-4 saniyeye çıkarılmalıdır.
Sizin trafikte düzeltmek iştediginiz doğru bilinen yanlışlar nelerdir ?
.
Debriyaja basarak freni anlayamadim hep boyle basarim bende ani frende reflexten dolayi ama basmasak daha cabuk durmazmi motor yuke biner ama stop etme olayida var tabi
Paylaşım için teşekkürler..
HondatugraL
20-11-2011, 20:24
-''Ani frenlerde önce frene basıp, durmaya yakın debriyaja basarsak daha kısa mesafede dururuz''
En etkin yavaşlama frenle debriyaja aynı anda basılarak yapılır. Böylece fren sırasında motor devre dışı bırakılarak,motorun aracı ileri götürme kuvveti yok edilir.
otomatık vıteslı araçlardada boylemı pekı bu frene bassakta araç bı yuk uzerınde durmakta. Aramızda 100 m en az olan ve kırmızı ışıkta duran araca babamla gıderken frene bastık 1 mm farkla anca durabıldık abs de devreye gırmesıne rağmen durmak bılmedı bundan kaynaklanablırmı dıye sordum. N ye alıp frene bassak otomatıklerdede freneleme kısalırmıki ?
ulasoztas1
20-11-2011, 20:24
Debriyaja basarak freni anlayamadim hep boyle basarim bende ani frende reflexten dolayi ama basmasak daha cabuk durmazmi motor yuke biner ama stop etme olayida var tabi
aynen benimde tek takıldığım şey buydu? debriyaja basmadığımızda motor fireniyle duruş mesafesi daha kısalmaz mı??
teşekkürler güzel paylaşım
her zaman önünüzdeki aracın önündeki aracın hareketlerine bakın o fren yaparsa sizde hız kesin.
viraj içlerinde sert frenlerden kaçının
yeni sistem, beyinleri olan araçlarda bayır aşağı boşa atmayın viteste bırakın
birde biraz kafa kullanmak gerekiyor trafikte her zaman akılcı davranmak lazım..
Murat Özcan
20-11-2011, 20:26
benım uyuz oldugum seyler ıse;
araba durdugu zaman hala aracı vıteste tutup debriyaja basıp bekleyenlere sinir olurum
birde durmadan mahalle arasında 1.vites giderken 2 ye atmaz bagıttırırz aracı 2 ye atar sonra gene yavaslar gıbı yapıp 1 e atar vıtesle oynayanlarada cok sınır olmusumdur :D
Yeni alınan lastiklerin önlere takılması yanlışı.
Bununda yanlış olduğunu açıklamıştır michelin yetkilileri.
Ön tekerleklerin herzaman bizim kontrolümüzde, ancak arka tarafın kontrolüne etki edemediğimiz için yeni lastiklerin herzaman arkada olması gerektiğini söylüyorlar.
debrıyaja basmadan frêne basınca motor frenı olmazkı ...vıtes dusursen sızın dedıgınız hesaba cıkar aksıne frene basınca devırde asagı duser yukarı cıkmaz yanı motor frenı ımkanı kalmaz debrıyaja basmak en mantıklısı...
-''Ani frenlerde önce frene basıp, durmaya yakın debriyaja basarsak daha kısa mesafede dururuz''
En etkin yavaşlama frenle debriyaja aynı anda basılarak yapılır. Böylece fren sırasında motor devre dışı bırakılarak,motorun aracı ileri götürme kuvveti yok edilir.
otomatık vıteslı araçlardada boylemı pekı bu frene bassakta araç bı yuk uzerınde durmakta. Aramızda 100 m en az olan ve kırmızı ışıkta duran araca babamla gıderken frene bastık 1 mm farkla anca durabıldık abs de devreye gırmesıne rağmen durmak bılmedı bundan kaynaklanablırmı dıye sordum. N ye alıp frene bassak otomatıklerdede freneleme kısalırmıki ?
abs fren mesafesini uzatıyor bence.. abs devredeyken araca yön verip tehlikeyi atlatmak lazım bende otomatik vites absli bir araçta çok zor durabilmiştim araç 1000km bile yapmamıştı.
Debriyaja basarak freni anlayamadim hep boyle basarim bende ani frende reflexten dolayi ama basmasak daha cabuk durmazmi motor yuke biner ama stop etme olayida var tabi
bu olayı eskiden beri biliyorum ama genelde vites küçültüp frene asılıyorum. komp. + fren de etkili oluyor. 60 saniye filmini 5 6 yıl önce izlediğimde nicolas sürekli fren debriyaj aynı anda basıyodu ordan kalmıştı aklımda ve gerçekten etkili :D
en etkili yavaşlama fren ile birlikte bi alt vitese atmak böylece lastikler kilitlenmeden güvenli bir duruş yapılabilir
HondatugraL
20-11-2011, 20:32
abs fren mesafesini uzatıyor bence.. abs devredeyken araca yön verip tehlikeyi atlatmak lazım bende otomatik vites absli bir araçta çok zor durabilmiştim araç 1000km bile yapmamıştı.
babamla bızde bu kanıya vardık cunku arabayı kaydırmamaya çalısıyo frenlerı ayarlarken hala yuruyo araba halbukı kaydırsa daha kısa surede durabılır bence.
berkay_aydin
20-11-2011, 20:33
Araba dip basık olunca çok iyi yol tutar.. Bence bilinen yanlışlar arasında..
benım uyuz oldugum seyler ıse;
araba durdugu zaman hala aracı vıteste tutup debriyaja basıp bekleyenlere sinir olurum
birde durmadan mahalle arasında 1.vites giderken 2 ye atmaz bagıttırırz aracı 2 ye atar sonra gene yavaslar gıbı yapıp 1 e atar vıtesle oynayanlarada cok sınır olmusumdur :D
+ 100000000 aynen hocam ya gıcık oluyorum ve uyarırım dayanamıyorum yav :D
babamla bızde bu kanıya vardık cunku arabayı kaydırmamaya çalısıyo frenlerı ayarlarken hala yuruyo araba halbukı kaydırsa daha kısa surede durabılır bence.
bence buzda ve kaygan yollarda faydası büyük sadece.
Burak E.
20-11-2011, 20:35
benım uyuz oldugum seyler ıse;
araba durdugu zaman hala aracı vıteste tutup debriyaja basıp bekleyenlere sinir olurum
birde durmadan mahalle arasında 1.vites giderken 2 ye atmaz bagıttırırz aracı 2 ye atar sonra gene yavaslar gıbı yapıp 1 e atar vıtesle oynayanlarada cok sınır olmusumdur :D
aynen bende sinir oluyorum bunlara bide
bir yerden cıkarken gaz basar yarım debriyaj yapar ileri geri gider ya araba onlara sinir olurum derim zaten debriyajı yedin bitirdin beee diye yol veririm gider artist artist :D
babamla bızde bu kanıya vardık cunku arabayı kaydırmamaya çalısıyo frenlerı ayarlarken hala yuruyo araba halbukı kaydırsa daha kısa surede durabılır bence.
ama aracın kaymasını önleyip tehlikeden kaçmaya yardımcı oluyor, mesela önüne aniden çıkan cisimlerde sağa sola aracı yönlendirebilmek gibi kızaklasa direk gidiyor direksiyonu çevirsende vb vb
drift hariç o nasıl birşey çözemedim :D
benım uyuz oldugum seyler ıse;
araba durdugu zaman hala aracı vıteste tutup debriyaja basıp bekleyenlere sinir olurum
birde durmadan mahalle arasında 1.vites giderken 2 ye atmaz bagıttırırz aracı 2 ye atar sonra gene yavaslar gıbı yapıp 1 e atar vıtesle oynayanlarada cok sınır olmusumdur :D
uyuz olduklarını sormuyoki :D dogru bılnen yanlıslar diyo
bende devirsiz ve sürekli debriyajla arabayı yürütmeye çalışanlara deli oluyorum :D
berkay_aydin
20-11-2011, 20:40
Panik anında abs çok işe yarıyor.. Yağmurda özellikle viraja girerken yavaşladın yavaşladın yoksa virajda frene basarsam sadece ön değil 4 lastik birden kayıyor.. Ben dahil acemi sürücü birde panik olup freni bırakmak aklına gelmezse kaza kaçınılmaz olur..
abs fren mesafesini uzatıyor bence.. abs devredeyken araca yön verip tehlikeyi atlatmak lazım bende otomatik vites absli bir araçta çok zor durabilmiştim araç 1000km bile yapmamıştı.
babamla bızde bu kanıya vardık cunku arabayı kaydırmamaya çalısıyo frenlerı ayarlarken hala yuruyo araba halbukı kaydırsa daha kısa surede durabılır bence.
adamlar boşuna yapıyor desenize :D ikiniz fabrikaya mekaniker olarak girin parça tasarrufundan köşeyi döner fabrikatörler :D
babamla bızde bu kanıya vardık cunku arabayı kaydırmamaya çalısıyo frenlerı ayarlarken hala yuruyo araba halbukı kaydırsa daha kısa surede durabılır bence.
zaten bu bilimsel olarak doğru. bilinen yanlışların başında gelir. abs li araç daha kısa mesafede durdurur. abs mesafeyi kısaltmaz güvenli freni sağlar. savurmayı önler,manevra yapmamızı sağlar.
geçen sene passatla 70 80 le gidiyorum balçovadan otobana girmeden önce köprü var altındada ışıklar. 20 metre önemde vtec2 gidiyor adam hala basıyo hızı 100 falan.geçemiceğini anlayınca bir fren yaptı ucu ucuna durdu. arkasından 2 sn. geçikmeli ben farkettim ve asıldım frene lastiklerin azizliğine uğradım araç direk abs ye girdi ta ta ta ta yapa yapa gidiyor.duramıcağımı anlayınca son bi refleskle sola kırdım ve araç orta çimenlik alana çıktı. adamlar indi noldu falan filan ben dedim direk abs ye girdi anlamadım. 20 cm yüksekliğinde kaldırıma çıktım ne kartere vurdu(koruyucu yok!) nede jant yamulttu verilmiş sakamaız vardı. ucuyla tampona değdim köşeden yumruk attık civicın tampon yerine oturdu :D benimde sinyal çatladı. eğer abs olmasaydı ben o manevrayı yapamıyacktım ve baya bi hızla arka bagaja monte olacaktık
bu olayı eskiden beri biliyorum ama genelde vites küçültüp frene asılıyorum. komp. + fren de etkili oluyor. 60 saniye filmini 5 6 yıl önce izlediğimde nicolas sürekli fren debriyaj aynı anda basıyodu ordan kalmıştı aklımda ve gerçekten etkili :D
Mesafe varsa tabi vites kucultebiliyoruz yoksa allah ne verdiyse asil:D yalniz soyle bisi var cok ince bi nokta.lastikler iyiyse belli biyere kadar frene asilinca absyi devreye sokmadan araba iyi yavasliyor
HondatugraL
20-11-2011, 20:44
bence buzda ve kaygan yollarda faydası büyük sadece.
ama aracın kaymasını önleyip tehlikeden kaçmaya yardımcı oluyor, mesela önüne aniden çıkan cisimlerde sağa sola aracı yönlendirebilmek gibi kızaklasa direk gidiyor direksiyonu çevirsende vb vb
burak abınınde dedıgı gıbı ıslakta işe yararda o panık anında pek kaçmayı akıl edemezsek işe yaramaz ama :D
Mesafe varsa tabi vites kucultebiliyoruz yoksa allah ne verdiyse asil:D yalniz soyle bisi var cok ince bi nokta.lastikler iyiyse belli biyere kadar frene asilinca absyi devreye sokmadan araba iyi yavasliyor
aynen hacı. lastikler kötüyse araç direk abs ye giriyor . bu varya abs siz olmasından daha berbat. çünkü lastik yeri tutmayınca abs sensörü algılıyo en kritik yerde giriceğine yavaşlamadan giriyor ve fren mesafesi ciddi uzuyor. eğer manevra yapıcak yerde yoksa kaza hak getire allah korusun. daha dün yaşadım yine adamın(öküzün) biri ana yola fırladı frene asıldım araç yine direk abs ye girdi manevra yapıcak yerde yok ayağımı çekip tekrar frene basmasam duramıyacaktım.
dipnot: aracı aldığımızda frenler müthişti çünkü lastikler 8000 km deydi şuan 27000 de ve kauçuk kalıtesi iğrenç markası nexen . ucuz bi uzak doğu malı. siz siz olun lastikte ucuza kaçmayın. pedere diyorum değiştirelim hız yapmıyoruz bişey olmaz diyor. yahu dün gece hızım 70 80 di ama denyo önüme fırladı . bigün bu muhabbete patlyıcaz ya hadi hayırlısı
HondatugraL
20-11-2011, 20:58
adamlar boşuna yapıyor desenize :D ikiniz fabrikaya mekaniker olarak girin parça tasarrufundan köşeyi döner fabrikatörler :D
boşa yapıyor meselesı deıl boşa oldugunu soylemedıkte zaten abıcım. Fren mesafesınden bahsedıyoruz sadece. Bu kadar fırma kullanıyor ve emnıyet kemerı gıbı olmazsa olmazlardan bişeyse vardır bıldıklerı tabıkıde. Yön verme babında etkılı tabıkıde ama sağım solum kapalı ıse kaçıcak bıyerım yoksa ondekıne vurmam kaçınılmaz değilmidir ?
63owen63
20-11-2011, 21:00
turbo diesel injection - Yanlış
turbo direct injection - Doğru
debriyaj konusuna katılmıyorum.. amaç aracı durdurmak akmasını sağlamak değil
aynen hacı. lastikler kötüyse araç direk abs ye giriyor . bu varya abs siz olmasından daha berbat. çünkü lastik yeri tutmayınca abs sensörü algılıyo en kritik yerde giriceğine yavaşlamadan giriyor ve fren mesafesi ciddi uzuyor. eğer manevra yapıcak yerde yoksa kaza hak getire allah korusun. daha dün yaşadım yine adamın(öküzün) biri ana yola fırladı frene asıldım araç yine direk abs ye girdi manevra yapıcak yerde yok ayağımı çekip tekrar frene basmasam duramıyacaktım.
dipnot: aracı aldığımızda frenler müthişti çünkü lastikler 8000 km deydi şuan 27000 de ve kauçuk kalıtesi iğrenç markası nexen . ucuz bi uzak doğu malı. siz siz olun lastikte ucuza kaçmayın. pedere diyorum değiştirelim hız yapmıyoruz bişey olmaz diyor. yahu dün gece hızım 70 80 di ama denyo önüme fırladı . bigün bu muhabbete patlyıcaz ya hadi hayırlısı
Bizim pederde ole derdide degistirdik kurtardik lastik onemli onleri degismeden bende kotu lastikle patliyodum kacacak yer vardi kurtardim. onleri degistirdik.sonra arkalar eski kaldi arka savurdu kucuk bi kaza yaptik arkalari degistik simdi canava gibi duruyor:D yalniz bizim bu anadolu yakasi sahil yolu nekadar igrenctir ya 80 i gecmicen.kaza yaptigim yer aklima geldide...
Yeni alınan lastiklerin önlere takılması yanlışı.
Bununda yanlış olduğunu açıklamıştır michelin yetkilileri.
Ön tekerleklerin herzaman bizim kontrolümüzde, ancak arka tarafın kontrolüne etki edemediğimiz için yeni lastiklerin herzaman arkada olması gerektiğini söylüyorlar.
yeni lastikler her zaman önden çekiş arkadan itiş farketmez yön veren lastiğe takılır.Ben bunu boyle ogrendım boyle yapıyorum(tıcarı araclarda) normal bıneklerde genelde takım degıstımız ıcın sıkıntı olmuyo ama dedıgınız yanlıs.Yon vercek lastık yolu tutmadıktan sonra arka savruldu dıyelım gaza basarak arka lastıkler sag sol mu yapcak(ımkansız olduguna göre.) ama on yon lastıklerıne yenı lastık takıldıgı zaman arka savursa bıle frene basıp anı contra verıp aracın kıcını oturtup guvenlı yavaslanabılır.+ fren yaptıgınızda guc dagılımı one gelıcegı ve genel guc agırlık dengesı cogu onde oldugu ıcın on lastıkler her zaman iyi kondısyonda olmalıdır.
yeni lastik yon lastıgıne takılır. - Dogru
yeni lastık arka lastıklere takılır - Yanlış
Antifiriz motor suyuna direk karıştırılır - Yanlış
Antifirz ve motor suyu bir kap içerisinde karıştırılıp gereken oranda,suyu bosalmıs bır su haznesı/radyator ıcıne karısım olarak dokulur - Dogru
adamlar boşuna yapıyor desenize :D ikiniz fabrikaya mekaniker olarak girin parça tasarrufundan köşeyi döner fabrikatörler :D
boşuna değil sadece kullanmasını bilmek gerekiyor ben acil durumlarda frene basıp bırakıp tekrar dipliyorum eğer yerler kuruysa güvenli bir şekilde duruyor ıslaksa Allaha emanet :D
kickbuttowski
20-11-2011, 22:55
Araba dip basık olunca çok iyi yol tutar.. Bence bilinen yanlışlar arasında..
kesinlikle.. suspansiyon geometrisi bozulmus hicbir araba yol tutamaz..
soğuk havalarda araç camlarını elma armut vb silmek :D :D
ykavcioglu
24-11-2011, 20:36
binek araçlarda motor freni olayı çok saçma geliyor...
ztn vitesi düşürene kadar frene odaklansan daha önce durursun:D
vtecte işe yarıyor ama denedim 130 da 2 ye çektim güzel durdu:D:D
Burak K.
24-11-2011, 20:45
-''Ani frenlerde önce frene basıp, durmaya yakın debriyaja basarsak daha kısa mesafede dururuz''
En etkin yavaşlama frenle debriyaja aynı anda basılarak yapılır. Böylece fren sırasında motor devre dışı bırakılarak,motorun aracı ileri götürme kuvveti yok edilir.
otomatık vıteslı araçlardada boylemı pekı bu frene bassakta araç bı yuk uzerınde durmakta. Aramızda 100 m en az olan ve kırmızı ışıkta duran araca babamla gıderken frene bastık 1 mm farkla anca durabıldık abs de devreye gırmesıne rağmen durmak bılmedı bundan kaynaklanablırmı dıye sordum. N ye alıp frene bassak otomatıklerdede freneleme kısalırmıki ?
Otomatikler hareket hâlindeyken Vitesi N'ye almak şanzımana zarar veriyo diye biliyorum ben. Ayrıca o dediğiniz olayı hiç yaşamadım ben 5.20'de otomatik,A4'te otomatik ikisininde fren mesafesi gayet iyi. :soru:
Bence en iyi fren türü;
Pedala lastikleri kiltlemeyecek ama çokta serbest bırakmayacak kadar basmak yani tam kilitlemeden önce kaydırmadan ama tam limitinde.
Ben boş yollarda ıslak-kuru asafalt kalitesine göre deniyorum.Ama tabi acil durumda yapabilirmiyim bilmiyorum.
Sanırım limit frenaj deniyor buna.
arabam otomatik, çok ani frenlerde F1 vitesle şanzımanın izin verdiği kadar vites küçültüp motor freninden de faydalanıp ABS mümkün olduğunca devreye girmesine izin vermeden frenlemek..
motor freni ile birlikte kullanınca frenleri ciddi mesafe kısalıyor
TolgaEsentepe
24-11-2011, 21:15
binek araçlarda motor freni olayı çok saçma geliyor...
ztn vitesi düşürene kadar frene odaklansan daha önce durursun:D
vtecte işe yarıyor ama denedim 130 da 2 ye çektim güzel durdu:D:D
motor freni hayat kurtarır. :icon_tup:
arabam otomatik, çok ani frenlerde F1 vitesle şanzımanın izin verdiği kadar vites küçültüp motor freninden de faydalanıp ABS mümkün olduğunca devreye girmesine izin vermeden frenlemek..
motor freni ile birlikte kullanınca frenleri ciddi mesafe kısalıyor
direk otomatıge bagla tak tak tak 3-5sefer :D ztn beyin oldugu ıcın gerekmıyosa degısmıyo:D ben oyle druyorum zarzor duramıcagım zaman :D
egsos egzos egsoz egzost egzozst eksos eksoz değil
egzoz.
ÜSTÜNERC
24-11-2011, 21:25
motor freni hayat kurtarır. :icon_tup:
aynen öyle yagmurlu havalarda ve yuksek hızlarda kullanıyorum motor freni gercekte hayat kurtarır bıde arkadaslar su kemerlerımızı mutlaka takalım ve farlarımızı yakalım gündüz diyip yakmıyoruz ama guneslı havalarda ozellıkle yazın araclar gorunmuyor pek fazla uzaktan kısında yagmurlu havalarda yakmayanlara uyuz oluyorum hıc bıse gorunmuyor kurallara uyalım uymayanları uyaralım
ykavcioglu
24-11-2011, 21:36
binek araçta yapanları gereksiz biliyorum, honda da bende yapıyordum lastik kızaklıyordu ama güzel destekliyordu frenlemeyi..
genelde artistlik olarak nitelendiriyorum:)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.