Orijinalini görmek için tıklayınız : Honda'da Sıcak Çalıştırma Problemi
Selamlar
Araç honda integra - motor b18/vtec, beyin : p28 ve neptune
Araç soğukken, sıcakken, yürürken, gazlarken hiçbir sorun yok.
ECT'ye göre benzin zenginleştirmesi vs ayarlar fabrikasyon düzgün görünüyor.
Araç sıcakken motoru kapatıp 5-10 dakika sonra tekrar çalıştırmaya çalışınca araç çalışıyor ama çalışır çalışmaz fakire düşüyor, AFR 17-18'den 14.7'ye dogru yavaş yavaş 5-6 dk içinde toparlanıyor.
Bunun sebebi ne olabilir ?
Fakire düştüğü sicaklık altında ect corrections kısmından biraz benzin vererek düzelme olup olmadığını kontrol edebilirsin.
bu seferde normal kullanımda aşırı zenginleştiriyor, o çözüm degil yani malesef..
Bende de soğuk çalıştırmada sorun oluyor bu aralar çok soğuklarda ... Araç her şeyiyle stock, sabah ilk çalıştırmada birkaç saniye normal çalışırken arıza ışığı yakıp +/- 200 devir dalgalanmaya başlıyor, motor biraz ısınıp kapat-aç yapınca ışık sönüp normale dönüyor... Sanırım aynısının laciverdi durumu var, takipteyim...
bu seferde normal kullanımda aşırı zenginleştiriyor, o çözüm degil yani malesef..
Ben bunu şu şekilde yorumladım. Araçda başka bir sensör problemi vs.olmadğını varsayarsak ,
Siz aracı 10-15 dk aracı kapatıp tekrar çalıştırdığınz zaman motor soğuyor ve araç normal çalışma sicaklığını bulana kadar map değerleri dışında extra benzine ihtiyaç duyuyor bu değerler kısık olduğu için araç fakir kalıyor. Normal çalışma sicaklığını bulunca afr düzeliyor.
Umarım kısa zamanda çözersiniz sorununuzu.Kolay gelsin.
yok yok yanlış anlama var.
tam aksine 90 derecelik motoru kapatınca motor sogutma sistemi devre dışı kaldıgından 5-10 dk içinde motor suyu sıcaklıgı normalin de ustune cıkar. tam tepe noktayı bulduktan sonra (mesela 15 dk sonra) tekrar sogumaya baslar. tabi bu süre içinde IAT'de haliyle artıyor. sorun IAT'den de olabilir ama ayarlara bakınca o kadar çok etki edecek bir deger göremedim.
Osman Bahadır
24-11-2011, 18:44
IAT çok yükselse bile çalıştırır çalıştırmaz kısa süre içinde hava akışıyla normalde döner, düzelirdi. Ama sorun 15 dakikaya kadar sürüyor diyorsun. IAT bozuk olabilir. Gerçi loglara bakıp kontrol etmişsindir.
Bir de starting air valve'e bak derim. Benim B18A2'de manuel şanzıman olmasına rağmen "starting air valve" vardı. Seninkinde de varsa takılı kalıyor olabilir.
hayır ben 15 dk demedim. o sadece sıcaklıkla ilgili bir örnekti.
fakirdeyken 3-4 dk sonra normale dönüyor.
Osman Bahadır
24-11-2011, 19:39
Anladım .
Ben yine starting air valve'e bakmakta fayda var diyorum. Takılı kalıyor, geç bırakıyor olabilir. Fazla hava alması demek fakir demek.
Bende de soğuk çalıştırmada sorun oluyor bu aralar çok soğuklarda ... Araç her şeyiyle stock, sabah ilk çalıştırmada birkaç saniye normal çalışırken arıza ışığı yakıp +/- 200 devir dalgalanmaya başlıyor, motor biraz ısınıp kapat-aç yapınca ışık sönüp normale dönüyor... Sanırım aynısının laciverdi durumu var, takipteyim...
Alper abinin Problemi Yazılımla ilgili bir olay.Neptune vardı abi sanırım sende onun cool ayarlarının olduğu kısımlara biraz daha dikkat et gözden kaçan bişeler illaki vardır.Birde Neden 14.7 ye çekiyor araba kendini CloseLoop mu açık? 15,2 / 15,5 arası rolanti daha iyi olmazmı
closed loop açık degil, 14.7 -15 arası gidip geliyor zaten. uygun yani.
:) injector dead time larını denedinmi ? doğru yazdınmı ?
extradan cranking pulse ayarlarına baksan diyorum :)
birde post Start var :D
sıcakken yeni çalışan motorun biraz geç toplaması normaldir. manifold içerisindeki benzin akışı, sıcaklığı vs düzene girene kadar vs. ama 5-6 dk kadar sürmemesi lazım. belki şu işine yarar,:
neptune yi bilmiyorum ama normalde sıcak motorun toparlanması için ilk marşdan sonra "afterstart enrichment" gibi bir correction ayarı olmalı. bu ayar ateşleme sayısına karşılık yakıt zenginleştirmesi yapmaya izin veriyor. yani atıyorum 500-0 tur ateşleme arası % 10-0 arası zenginleştirme sağlayabilirsin. tabi bu ayar varsa?
Anladım .
Ben yine starting air valve'e bakmakta fayda var diyorum. Takılı kalıyor, geç bırakıyor olabilir. Fazla hava alması demek fakir demek.
rolanti de artmazmıydı?
başka bir uçuk teori; stop halindeki sıcak motorda benzin kütüğündeki yakıtın, hava borularının vs ısınmasından dolayı fakire kaçabilir.
özgüncüm dead time'lar tam ayarlı ve dogru. basınç 3 bar, dead timelar da buna göre ayarladım. 14 volt- 0.28
cranking pulse sadece marşa basarken işe yarar ama, sonucta çalıştıktan sonra da fakir araç..
post start'ı ellemedim bakalım bi denerim :)
post start'a diyelim 5 trim verdik, bunun etkisi ne kadar sürüyor acaba..
edit : post start - afterstart enrichment ile aynıdır heralde de , ama bunda ECT veya IAT sıcaklıgı olayına göre degil, direk olarak her şartta veriyor..
:) injector dead time larını denedinmi ? doğru yazdınmı ?
extradan cranking pulse ayarlarına baksan diyorum :)
birde post Start var :D
hem hangi şartta nekadar gerçekleşeceği, hemde nekadar süreceğini ayarlayabiliyor olman lazım. yoksa bir espirisi olmaz.
bu gece iyice bi inceleyim bakalım ne cıkacak..
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.