Orijinalini görmek için tıklayınız : bu olay nasıl oluyor??? (clutchless shifting)
ogunozcan
29-11-2011, 12:59
The Perfect Shift (Clutchless Shifting) - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=0AJXsVj-PMg&feature=fvwrel)
How to shift without the clutch (clutchless shifting) - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=jLw0hAtOik4&feature=related)
hıc bısı anlamadım ama nasıl oluyo merak ettım
Dün benzinli bir 307 de yaptık aynı olayı yanlıs hatırlamıyorsam forumda daha önce bahsi geçen bir olay belli bir devire gelince debriyaja basmadan vites atabiliyorsunuz .
buna benzer bi konu vardi diye hatirliyorum.brcok kisinin yaptigi biseydir.arabanin devrini tutturduktan sonra gayet rahat geciyo yag gibi hemde.sadece biraz gaz vermek dokunmak falan gerekebiliyo o kadar..
Bu konuda En iyi Ozgun vites atar :) debrıyajsız :)
bende bı kac kere denedım sonra jettanın 4 vites senkromecını kırıdım haberınız olsun bence pek denemeyın :)
buna benzer bi konu vardi diye hatirliyorum.brcok kisinin yaptigi biseydir.arabanin devrini tutturduktan sonra gayet rahat geciyo yag gibi hemde.sadece biraz gaz vermek dokunmak falan gerekebiliyo o kadar..
Aynen öyle kankacım..
Doğru devirde gaza basıp çekiyorsun vites çıkıyor.. Sonra bi üst vitese geçirmek için yine bi gaza dokunuyorsun..Tık diye geçiyor.. :) Tabi yapmak için baya uğraşmak ve alışmak lazım..
Yoksa caarrrtt diye bi ses gelebilir :)
Aynen öyle kankacım..
Doğru devirde gaza basıp çekiyorsun vites çıkıyor.. Sonra bi üst vitese geçirmek için yine bi gaza dokunuyorsun..Tık diye geçiyor.. :) Tabi yapmak için bana uğraşmak ve alışmak lazım..
Yoksa caarrrtt diye bi ses gelebilir :)
valla 407de bi ara uzun yolda debriyji hic kullanmiyodum 6.vites dahil haha kuculturken sadece biraz sikinti oluyodu ona da sonradan alistim gik dememisti yazik garibim :D
ogunozcan
29-11-2011, 13:08
ben bıtek araba yuksek vıtesteyken yavaslayınca debrıyaja basmadan bosa falan almayı bılıyodum yanı oluyo demek ole bısı bı denıyım kotu bı arabyla:D
SULTANOGLU
29-11-2011, 13:09
ben günlük hayatımda devamlı yaparım, hatta anahtar sokmadan kontağı çeviririm, kapıları hatta hiç açmadan arabaya binerim bunun gibi şeyler de var.
birde ciddi cevap veriyim olur tabikideyukarda açıklanmış
ogunozcan
29-11-2011, 13:10
ama onemlı olan aracta o devırı yakalıyabılmek sanırım ve her aracta farklılık gosterır muhtemelen
valla 407de bi ara uzun yolda debriyji hic kullanmiyodum 6.vites dahil haha kuculturken sadece biraz sikinti oluyodu ona da sonradan alistim gik dememisti yazik garibim :D
Ben c4'te yapıyodum ara sıra.. Onda çok rahat geçiyordu.. ama fluence'ın vites kemikli.. Geçmiyor.. Bi kere cartlattım.. Sonra inecek diye korktum :D
Zamanında o kadar söylemişlerdi de inanmamıştım...
Vitese sokmayı denemedim ama çok güzel vitesten çıkartabiliyorum debriyajsız :D
Zamanında o kadar söylemişlerdi de inanmamıştım...
Vitese sokmayı denemedim ama çok güzel vitesten çıkartabiliyorum debriyajsız :D
Kanka o çok kolay zaten.. :) Direk gaza bi bas çek, o sırada da vitese boşa doğru vur.. Anında lık diye boşta.. :) Ama geçirmek problem.. :)
Yinede bi faydası yok tabi bunun arabaya.. Gereksiz işler vol.8 :D Yapmamakta fayda var :)
Bunu yapınca ne oluyor debriyajın kullanım ömrünümü uzatıyor ?
Yani yapmanın bir faydası varmı :D
Debriyajsız boşa alırım arada sırada ama vitese takmayı hiç denememiştim :)
erdem325
29-11-2011, 13:24
Bunu yapınca ne oluyor debriyajın kullanım ömrünümü uzatıyor ?
Yani yapmanın bir faydası varmı :D
ahahhahaha aynen ne oluyorki yapinca yani :D
ben cocukken koyde traktorde yapiyordum, debriyaj cok sert geliyordu, ayaga kalkmadan basamiyordum falan :D
belirli bir devirde ecu avansı 0 ve altına alıyor. o anda vites değiştirilebiliyor.
hangi devirler arasında oluyor o yaklaşık olarak:)
flexamin
29-11-2011, 13:31
bi kere 3. vites senkro sunu tamamen patlattım bazen 5.20 de de istemeden yapıorum ama bu aralar kendime hakim oluorum. hızlı vites geçicek die şanzımanı cortlatmanın bir manası yok
özgun her arabada atıyor valla :)
hangi devirler arasında oluyor o yaklaşık olarak:)
Normal vites atma devir aralığında işte.. Çoğu araçta yakındır bu değerler zaten :) Sakin kullanımda tabii :)
Kanka o çok kolay zaten.. :) Direk gaza bi bas çek, o sırada da vitese boşa doğru vur.. Anında lık diye boşta.. :) Ama geçirmek problem.. :)
Yinede bi faydası yok tabi bunun arabaya.. Gereksiz işler vol.8 :D Yapmamakta fayda var :)
Ne abisii... Seninki gibi adi mi sandın bu arabayı..
Proton 5x5 bu... Vitesten çıkartmak da geçirmek kadar ustalık gerektiren bir iş.. ;)
(Oğlum yanlışlıkla olmuştu zaten... Bi daha dener miyim akü :D)
debajsız deyilde debrajlı çok hızlı geçirim :D ama debajsız arabanın ırzına geçmek gibi bişi olur :D yarışmadığın mütetçe mantıksız
Ne abisii... Seninki gibi adi mi sandın bu arabayı..
Proton 5x5 bu... Vitesten çıkartmak da geçirmek kadar ustalık gerektiren bir iş.. ;)
(Oğlum yanlışlıkla olmuştu zaten... Bi daha dener miyim akü :D)
5 çeker proton :D :D :D
debajsız deyilde debrajlı çok hızlı geçirim :D ama debajsız arabanın ırzına geçmek gibi bişi olur :D yarışmadığın mütetçe mantıksız
1- Debriyaj
2- Müddetçe
5 çeker proton :D :D :D
Stepne bile dönüyooo.... :redspotda
debaj nedir ya bir bakında yazın şuraya yuh debaj nedir yarabbim
şanzımandaki girişle çıkış millerinin devirleri birbirine eşit olduğu zaman rahat geçer işte o devirleri bulman gereki
flexamin
29-11-2011, 13:38
en güzel powershifting:D en azından şazımanın ırzına geçmiorsun tabi army nickli kardeşim gibi yaparsan kulak dalak burun boğaz kalmaz arabada
şanzımanı bırakıp vitesi elimize alma ihtimali nedir?
debajsız deyilde debrajlı çok hızlı geçirim :D ama debajsız arabanın ırzına geçmek gibi bişi olur :D yarışmadığın mütetçe mantıksız
geçen debraja basmadan fitesi 2den 3e bi çaktım :D
ceratoniaorg
29-11-2011, 13:43
bu olayı kuş serisinde çok yapıyorlar bildiğim kadarı ile tokatlama-şamarlama yoluyla:D bende connectte sadece 2 den 3 e ve 3 ten 4 e atarken yapabiliyorum onun dışında geçiremiyorum.
Ben corolla d4d 6mt de sürekli yapıyorum bu debriyajsız vites olayını...
şanzımanı bırakıp vitesi elimize alma ihtimali nedir?
işi bilen adam kırmaz ama devir tutturamazsan kırabilirsin
Erdem K.
29-11-2011, 13:50
bu olayın bi artısı var mı?
Ahmet Saraçoğlu
29-11-2011, 13:52
dobloda rahat rahat 1 hariç hemen her viteste yapabiliyorum , c4 te de nadiren yapıyordum...taaki bir gün c4 te anlık bir sinir harbi ile hiç olmadık bir devirde vitesten çıkarmaya inatlaşıp ;1 ve 3. hariç her vitesi kaybedene dek :D:D çok tırstım şanzumanı değıttık diye ama uzun uğraşlar sonucu telleri yerine takabildi fuat...bidaha c4 te tövbe:D
Hiç sıkıntısız her araçta yapıyorum. Avantajı ne derseniz akıcı trafikte veya uzun yolda debriajla uğraşma derdi olmuyor senkrmench veya şanzıman kırmak için ciddi tecrübesizlik gerektirir. Her yıl düzenli açılıyor bu konu :D
Yiğit G.
29-11-2011, 14:05
bende crx in şanzımanı bozuk sanıyordum :)
Cliosportve
29-11-2011, 14:12
Clio Rs te denedim yağ gibi kayıyor özellikle 2000 devirde tam geçiş devri
Tholl-ga
29-11-2011, 14:18
buna benzer bi konu vardi diye hatirliyorum.brcok kisinin yaptigi biseydir.arabanin devrini tutturduktan sonra gayet rahat geciyo yag gibi hemde.sadece biraz gaz vermek dokunmak falan gerekebiliyo o kadar..
aynen yavri hep yaparik :D düşürürken heel and toe ile daha rahat girio yerine
ensoztrk
29-11-2011, 14:20
5 çeker proton :D :D :D
1- Debriyaj
2- Müddetçe
3-''Değil de'' var bide :D
Osman Bahadır
29-11-2011, 14:23
Tekerlek devri <=> Şanzıman çıkış devri <=> Şanzıman giriş devri (Motor devri)
denkliği sağlandığında geçer.
not: <=> ; IFF(if and only if) ancak ve ancak
İdeal tek bir devir yoktur. Her devir ve her viteste yukarıdaki denklik sağlanınca geçer. Ama sapma görece daha düşük olacağı için düşük devirlerde daha rahat geçer.
bunu bazen bende yapıyorum yanlıslıkla. gecen gun devırlendım bazen hayvanlığım tutuyor. vıtesi atmış bulundum debriyaj arkadan geldıı hahah :D valla passatta yaptım bi 10 kere sanırı , yanlız sureklı yapmak senkromenclerı yer. vıtes dusururken denemdım fakat yukseltırken debrıyaja bas basma hıc farkı yok.
bizim 94 şahinde yapıyoudm bende bunu 14-15 yaşımdayken :D , deviri yakalayınca pamuk gibi geçiyor debriyajsız
5 çeker proton :D :D :D
1- Debriyaj
2- Müddetçe
3-http://www.tdk.gov.tr:heyoo:
berkay_aydin
29-11-2011, 16:14
Clio'da oluyor ancak corsada denemedim denemem ufak bir cırt sesi bile çok canımı sıkıyor :)
3-http://www.tdk.gov.tr:heyoo:
bu mesajla bize ne anlatmak istedin?
HondatugraL
29-11-2011, 16:33
Bu konuda En iyi Ozgun vites atar :) debrıyajsız :)
bende bı kac kere denedım sonra jettanın 4 vites senkromecını kırıdım haberınız olsun bence pek denemeyın :)
selahattın abıyıde boş geçmem ben :D
By_HaNNibaLL
29-11-2011, 16:37
eski puntoda catir cutur yapiyordum ablama araba kullanmayi öğretirken baski bitti :D
babama dedim şunun baski balata değiştirelim baba
- gerek yok olum kaldirdin mi gerisini halledersin dedi :D
senelerce debrıyajsız fiesta ve fusion kullandım :)
e46 m3 de tam 8.000 de gecıyordu 1 den 2 ye cok atmıstım m3 varken.
alfonso4474
29-11-2011, 20:25
geçen gun bnm arkadaşta minubus kulanyodum basma len su yakmıyo dedi vitese vurdu bi baktım boşta oluyo valla devri yakalınca geçiyo denedim bende :)ama hiçte iyi değil dişliler gidiyo
Tipo varken 2 vites sorunluydu fazla kurcalarsak vites topuzu elimde kalıyodu ama istediğimiz vitese geçirebiliyoduk :)
volume81
29-11-2011, 22:11
meriva'da hergün yapıyorum el alışkanlığı oldu artık :)
2700 devirde çekiyorum boşa sonra vitese takana kadar devir biraz düşüyor o sırada elim vitese geçti geçicek kıvamda tutuyorum lık diye geçiyo zaten :)
devir tam ekonomi devri olduğundan baskı balata konusunda baya iyi oluyor :D ayrıca düşük devirde geçtiği için yakıt tüketimi :D
walla benim golf 3 te denedim az önce düşük devirdeyken debriyaja basılı halinden daha rahat geçiyo :D
ben sakin kullanımda cok yaparım bunu devrini tutturunca kolu cekmenize bile gerek yok hafif yüklenince kendisi geçiyor :)
büyütürüm küçültürüm kalkarım bile ama kalkmak sıkıntı birazzz ama hareket ettikten sonraaaa sikinti yok :D
Bunlar hep ABD nin oyunu inanmayın :D
Ya nedir çok matah birşey değil araç kullanıyorsanız zaten illaki fark etmeden debriyajsız boşa almış yada vites atmışsınızdır.
Alt devirlerde çok denemedim ben ama üst devirlerde sıkıntısız geçiyor hep.
ama gerek varmı votanı yormaya balatayı yormaya basın geçirin yok derseniz oto şanzıman buyyruuun :D
volume81
29-11-2011, 22:58
büyütürüm küçültürüm kalkarım bile ama kalkmak sıkıntı birazzz ama hareket ettikten sonraaaa sikinti yok :D
küçültmek nasıl oluyor yahu :D
küçültmek nasıl oluyor yahu :D
aynı bı fark yok :D
aferin onur seni tebrik ediyorum :)
tam tersi yaav işte bugün insanlar ciddi mi yoksa ben 3 gündür sigara içmiyom die böylemi oluyo :D
Vitesi boşta marş basmış arabada sıfırdan bile kaldırırım. Ama çok hafifte olsa yokuş aşağı olsa iyi olur. Onun dışında vites büyütmek ve vites küçültmek zaten çok kolay. Alt devirlerde 500 üst devirler 1000-1500 devir aşağısından yakalayarsanız vites büyütmek sorunsuz olur. Tabi arabanın oranlarına göre değişir.
By_HaNNibaLL
29-11-2011, 23:52
büyütürüm küçültürüm kalkarım bile ama kalkmak sıkıntı birazzz ama hareket ettikten sonraaaa sikinti yok :D
Namini duyduk abi :D
büyütürüm küçültürüm kalkarım bile ama kalkmak sıkıntı birazzz ama hareket ettikten sonraaaa sikinti yok :D
hafifte yapmak kolay ağır vasıtaya gel:D
Ben debriyaja basarak vites değiştiriyorum, çok kolay çok rahat tavsiye ederim deneyin. Çok değişik bir duygu, yağ gibi...
valla sürekli araba üstünde oldugum için bence cok ıyı oluyor sureklı debriyaj derdi olmuyor en azından :) vites atılır boşa alınır düşürülür debriyajsız herşey mumkun :D
ogunozcan
30-11-2011, 20:55
ewet bugun fıat lınea dızel ıle baya denemeler yaptım hıc cırtlatmadım kaptım bu ısı sadece vıtes kucultrken bıraz zorlanıyorum ama halledıce:D
ben günlük hayatımda devamlı yaparım, hatta anahtar sokmadan kontağı çeviririm, kapıları hatta hiç açmadan arabaya binerim bunun gibi şeyler de var.
Birde ciddi cevap veriyim olur tabikideyukarda açıklanmış
:D :D :D koptuğum an budur...
Geri vitesi denemeyin ama. :D
By_HaNNibaLL
30-11-2011, 21:00
Geri vitesi denemeyin ama. :D
yaptim olacak abi :D :D
http://www.techturkey.com/forum/videolar/80160-ne-yapti-bu.html
Bende görmüştüm asla yapmam sanırım :)
debriyajı nıye koymuşlar ki :D
meLaNchoLic
30-11-2011, 21:28
2 yıl önce 306 da 2k devirde yapıyodum debriyaj telim koptugundada bu şekilde gitmiştim sanayiye çalıştırırkende 1.viteste kontaga basıp vurdururak calıstıryodum :D
Mehmet Gazihan
30-11-2011, 21:30
vites dişli hızları eşit olduğu sürece o vites geçer..
Ya bende yapıyorum mantığını felan herşeyini biliyorum anlıyorum ama şeyi kafam almıyor. Gerçi bir çok kişi farkında değildir.
Debriyaja basmadan 1inci vitese takar gibi vites çubuğunu 1inci vites pozisyonuna yaklaştırıp hafif iteler gibi yapınca (çok saçma gibi oldu anlatım ama tam olarak böyle) hiçbir tuhaf ses sarsıntı titreme vs.vs. olmadan araba harekete geçmek istiyor. Eğer yokuş yukarı değilse yada araçta aşırı yük yoksa araç harekette ediyor çok yavaşça. Nasıl oluyor bu. :) Hiçbir aşınma sürtünme olmadığınıda düşünüyorum ben çıkmayan seslere ve olmayan titreşime bakarak.
Ya bende yapıyorum mantığını felan herşeyini biliyorum anlıyorum ama şeyi kafam almıyor. Gerçi bir çok kişi farkında değildir.
Debriyaja basmadan 1inci vitese takar gibi vites çubuğunu 1inci vites pozisyonuna yaklaştırıp hafif iteler gibi yapınca (çok saçma gibi oldu anlatım ama tam olarak böyle) hiçbir tuhaf ses sarsıntı titreme vs.vs. olmadan araba harekete geçmek istiyor. Eğer yokuş yukarı değilse yada araçta aşırı yük yoksa araç harekette ediyor çok yavaşça. Nasıl oluyor bu. :) Hiçbir aşınma sürtünme olmadığınıda düşünüyorum ben çıkmayan seslere ve olmayan titreşime bakarak.
Deneyecegim bunlari :D Debriyaja basmak cok eziyet geliyor bazen
Mehmet Gazihan
01-12-2011, 08:41
Ya bende yapıyorum mantığını felan herşeyini biliyorum anlıyorum ama şeyi kafam almıyor. Gerçi bir çok kişi farkında değildir.
Debriyaja basmadan 1inci vitese takar gibi vites çubuğunu 1inci vites pozisyonuna yaklaştırıp hafif iteler gibi yapınca (çok saçma gibi oldu anlatım ama tam olarak böyle) hiçbir tuhaf ses sarsıntı titreme vs.vs. olmadan araba harekete geçmek istiyor. Eğer yokuş yukarı değilse yada araçta aşırı yük yoksa araç harekette ediyor çok yavaşça. Nasıl oluyor bu. :) Hiçbir aşınma sürtünme olmadığınıda düşünüyorum ben çıkmayan seslere ve olmayan titreşime bakarak.
her vites dişlisinin kavramasıdır sokromenc
vitese dayarken önce sekromenç karşı tarafa dayanır hızını eşitlemek ister, senin arabanı yürüten bu kavrama esnasında karşı tarafa aktarılan güç..
sekromenci traslıyorsun aslında yapılmaması gereken bi hareket..
sekromenc sarı gibi yumusak bi malzemeden yapılır cabuk asınabilir
cok asınırsa vitesler cartlayarak gecer cunku değişim esnasında hızını karsı tarafla
esitleyemez.
Arabaya alıştıktan sonra hiç kaçarı yok 1den 2ye 3ten 4 e devbiyajsız itina ile çekilir :) çok yaptıım hep yaparım:)
Ya bende yapıyorum mantığını felan herşeyini biliyorum anlıyorum ama şeyi kafam almıyor. Gerçi bir çok kişi farkında değildir.
Debriyaja basmadan 1inci vitese takar gibi vites çubuğunu 1inci vites pozisyonuna yaklaştırıp hafif iteler gibi yapınca (çok saçma gibi oldu anlatım ama tam olarak böyle) hiçbir tuhaf ses sarsıntı titreme vs.vs. olmadan araba harekete geçmek istiyor. Eğer yokuş yukarı değilse yada araçta aşırı yük yoksa araç harekette ediyor çok yavaşça. Nasıl oluyor bu. :) Hiçbir aşınma sürtünme olmadığınıda düşünüyorum ben çıkmayan seslere ve olmayan titreşime bakarak.
senkromeçin görevi bu aslında sürtünerek devir eşitler
cabrioleter
01-12-2011, 16:05
ben gelenekselciyim arkadaş önce basacan sonra atacan :D
gözümü kararttım atmosferik dizel berlingo da deneyeceğim. :D
Zaten geçen hafta ondan önce ki hafta başka klima ışıkları egzoz bu hafta porya... Bişey olursa bunu da araya kaptırır gideriz. :D
CeM öZeR
01-12-2011, 16:36
Sağolsun dsg bizim yerimize bunların hepsini düşünüyor. :rolleyes:
KingoAtmo
01-12-2011, 16:39
Arabayı vurdurarak çalıştırmak gibi bişey
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.