Orijinalini görmek için tıklayınız : Sizce normalmidir
schizophrenic
30-11-2011, 18:57
facebookta gördüm daha önce verilmişse affola :)
http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/375508_10150405618697763_36486612762_8621991_17719 04662_n.jpg
10 hava yastıgı olan 2010 Model Aracımız 4-5 aylık iken kaza yapıyor 24 metre b...oyunca takla atmasına ragmen 10 hava yastıgından 1 tanesi bile acılmıyor... Hyundai Assan Yetkilileri ile görüsmemiz neticesinde aldıgımız cevabı aynen yazıyorum.. ARAC KAZA ESNASINDA ALTTAN DARBE ALACAK VE HAVA YASTIKLARI AÇILACAK... Simdi size soruyorum Kaza yaparken aracının önünü kaldırıp alttan darbe almasını sağlayan kaç baba yiğit var... O halde söyle bir sonuç çıkıyor... 2011 model hava yastıklı bir araca binmekle 89 model hava yastıksız bir araca binmek aynı sey deilmi.... BU ARAC HYUNDAİ İ 30 İŞTE HYUNDAİ KALİTESİ İŞTE HYUNDAİ MODELİ AİLENİZİ CANINIZI TAŞIDIĞINIZ ARACI ALIRKEN SEÇERKEN DİKKAT EDİN... PAYLAŞINKİ HERKES GÖRSÜN... HYUNDAİ KALİTESİNİ...
Skyhawk34
30-11-2011, 18:59
az önce bende gördüm fakat bazı şeyler üyelerin kendilerince düzenlenmiş olabilir.
Kemer diyecem ama kemersizde olsa bu hale gelen arabada Airbag açmıyosa bu airbag'i yapan mühendis o airbag'in üstüne otursun orasında açılsın.
Ölen varsa Allah rahmet eylesin
onursumer
30-11-2011, 19:01
bana çokta inandırıcı gelmedi
kazanın nasıl olduğu oanki şartlar nedir bilemiyorum ama
eğer yazılanlar doğru olsaydı dava açılır kazanılabilirdi
boyle bir bilgide yok yanılmıyorsam
131mirafiori
30-11-2011, 19:01
Normaldir bence... Dua etsin sağ çıktığına...
Painkiller
30-11-2011, 19:02
Doğru mudur, yanlış mıdır bilmem ama zaten hiç sevmem Hyundai markasını. Alacağım son marka bile değildir.
schizophrenic
30-11-2011, 19:02
banada mantıksız geldi ncap testlerinde aldığı tüm darbelerde açılıyo airbaglar
SekoLive
30-11-2011, 19:03
gelen eksperde bu arabayı airbag acmadı diye perte ayırmadıysa adamdandır şanssızlık :)
koray abiye katılıyorum.
ön tarafta pek bişey yok gibi duruyor.
By_HaNNibaLL
30-11-2011, 19:04
kemer desen söför tarafi illa ki acilir can koltuktakilerinde öyle saçma bi durum expertiz araştirip cözebilir mahkeme yolu mantikli
hayatini kaybeden yoktur inşllah
SifirinciMurat
30-11-2011, 19:05
Kemer diyecem ama kemersizde olsa bu hale gelen arabada Airbag açmıyosa bu airbag'i yapan mühendis o airbag'in üstüne otursun orasında açılsın.
Ölen varsa Allah rahmet eylesin
Arabanın geldiği halle malle ilgisi yok hava yastığının. Hava yastıkları ivmeye bağlı olarak çalışır. Tetiklenmesi için gereken g'nin altında bir ivme oluşmuşsa açılmaz. Arabanın 10 takla atmış olması da kazanın oluşumunun uzun süre aldığını gösterir bu da düşük ivmeye işaret eder. Eğer duvara çarpma gibi çok kısa sürede gerçekleşen bir kaza olsa araç daha yüksek g'ye maruz kalırdı ama burada öyle bir durum görünmüyor. Son olarak, hava yastığı emniyet kemeri gibi bir güvenlik önlemi değildir. Gerektiği durumda açılması hayat kurtarır ama gerekmediği durumda açılması da ölüme yol açabilir.
Bilinçli tüketici olmak şart, yoksa mühendislere küfür etmek çok kolay.
Arabanın geldiği halle malle ilgisi yok hava yastığının. Hava yastıkları ivmeye bağlı olarak çalışır. Tetiklenmesi için gereken g'nin altında bir ivme oluşmuşsa açılmaz. Arabanın 10 takla atmış olması da kazanın oluşumunun uzun süre aldığını gösterir bu da düşük ivmeye işaret eder. Eğer duvara çarpma gibi çok kısa sürede gerçekleşen bir kaza olsa araç daha yüksek g'ye maruz kalırdı ama burada öyle bir durum görünmüyor. Son olarak, hava yastığı emniyet kemeri gibi bir güvenlik önlemi değildir. Gerektiği durumda açılması hayat kurtarır ama gerekmediği durumda açılması da ölüme yol açabilir.
Bilinçli tüketici olmak şart, yoksa mühendislere küfür etmek çok kolay.
Takla sırasında üstten ve yandan darbe alan perde hava yastıkları açılmamış bu normalmi ?
SekoLive
30-11-2011, 19:11
ya yanlıs anlamayın cok düz bakıyorm konuya ama araba takla atms g si falan olurmu bu işin o hava yastıgı açılmamıssa bence bi akslik var en azından mühendislik acıdan yoksa bile tüketici acısından bi aksilik var
SifirinciMurat
30-11-2011, 19:13
Takla sırasında üstten ve yandan darbe alan perde hava yastıkları açılmamış bu normalmi ?
Biraz önce yazdım, okumadın galiba. Darbe sırasında, araç, yastıkların açılması için gereken ivmeye maruz kalmadıysa açılmaz.
onursumer
30-11-2011, 19:13
Takla sırasında üstten ve yandan darbe alan perde hava yastıkları açılmamış bu normalmi ?
abi çoğu durumda taklalar yumuşak dokunşlarla olduğunda açılmıyor
abim focusla 5 takla attı emniyet kemeri takılıydı yan hava yastıkları açılmadı kendisinede hiçbirşey olmadı allahtan ama vurduktan sonra sert bi ivme kaybı yoksa açılmıyormuş servis oyle demişti ozaman
ayrıca daha 2 ay once gozumun onunde kaldırıma vurup duran bi 207 nin tüm yan havayastıkları patladı :D
30 la falan gidiyordur en fazla
emnıyet kemerı takılı weya takılmamıs olsun aırbag acıyor :):):)
Biraz önce yazdım, okumadın galiba. Darbe sırasında, araç, yastıkların açılması için gereken ivmeye maruz kalmadıysa açılmaz.
Okudum. Benim demek istediğim araç bu hale gelene kadar ister ivmeye maruz kalsın ister kalmasın açılmalıdır diye düşünüyorum.
SifirinciMurat
30-11-2011, 19:25
Okudum. Benim demek istediğim araç bu hale gelene kadar ister ivmeye maruz kalsın ister kalmasın açılmalıdır diye düşünüyorum.
İlk bakışta öyle gelebiliyor ama hava yastığı demin de dediğim gibi uygunsuz bir anda açıldığında kafa koparabilecek kadar tehlikeli bir şey. Kazalarda, açık yara vs kan kaybı gibi şeyler dışında ölümler genelde darbeden olur. Bu darbe de ilk çarpma anında gerçekleşiyor. Hava yastığı bu ilk darbeyi yumuşatmaya yarıyor. Düşük ivmeli bir kazada başın veya vücudun anlık bir darbeye maruz kalmaz. Onun yerine arabanın içinde oradan oraya savrulursun. Bu sırada zaten bir değil birden fazla defa bir yerlere çarparsın. Bu çarpmalar düşük hızlarda olduğu için zaten seni öldürmez. Burada, birincisi zaten hava yastığı sadece bir defa patlar ve söner. Seni defalarca olacak darbelere karşı koruyamaz. İkincisi, sen arabanın içinde savrulurken başın hava yastığına çok yakın bir konumdayken o yastık patlarsa en iyi ihtimalle boynun kırılır.
Hava yastığının hayat kurtarması için gereken g'nin yanı sıra yolcunun yastıktan da güvenli bir mesafede olması gerekir. Emin ol patlamaması gereken bir anda o yastığın patlamasını istemezsin.
Arabadan sağ çıktıysan araba güvenlik açısından görevini yapmış demektir. Yastıklar patlamadı diyorsun ama, patlasaydı belki de ölecektin kimbilir.
Hyundai'in hatası arabayı kötü üretmek değil, servis elemanlarını eğitmemek. Alttan darbede patlar gibi bir açıklama bir hayli saçma olmuş.
nekadar doğru nekadar yanlış bilmem ama yani... ota boka dava açan bi milletiz dava açılması gerek bence....
İlk bakışta öyle gelebiliyor ama hava yastığı demin de dediğim gibi uygunsuz bir anda açıldığında kafa koparabilecek kadar tehlikeli bir şey. Kazalarda, açık yara vs kan kaybı gibi şeyler dışında ölümler genelde darbeden olur. Bu darbe de ilk çarpma anında gerçekleşiyor. Hava yastığı bu ilk darbeyi yumuşatmaya yarıyor. Düşük ivmeli bir kazada başın veya vücudun anlık bir darbeye maruz kalmaz. Onun yerine arabanın içinde oradan oraya savrulursun. Bu sırada zaten bir değil birden fazla defa bir yerlere çarparsın. Bu çarpmalar düşük hızlarda olduğu için zaten seni öldürmez. Burada, birincisi zaten hava yastığı sadece bir defa patlar ve söner. Seni defalarca olacak darbelere karşı koruyamaz. İkincisi, sen arabanın içinde savrulurken başın hava yastığına çok yakın bir konumdayken o yastık patlarsa en iyi ihtimalle boynun kırılır.
Hava yastığının hayat kurtarması için gereken g'nin yanı sıra yolcunun yastıktan da güvenli bir mesafede olması gerekir. Emin ol patlamaması gereken bir anda o yastığın patlamasını istemezsin.
Arabadan sağ çıktıysan araba güvenlik açısından görevini yapmış demektir. Yastıklar patlamadı diyorsun ama, patlasaydı belki de ölecektin kimbilir.
Hyundai'in hatası arabayı kötü üretmek değil, servis elemanlarını eğitmemek. Alttan darbede patlar gibi bir açıklama bir hayli saçma olmuş.
Teşekkür ederim bilgiler için. 90!lı senelerin sonuydu sanırım bir haber okumuştum. Adam ön koltuğa çocuğunu oturtuyor kaza yapıyor açılan yastık çocuğun boyu ile eşleşmediği için açılan airbag sonucu çocuk kafası kopması suretiyle ölüyor.
SifirinciMurat
30-11-2011, 19:31
Rica ederim. Evet geçmişte öyle bir olay vardı benim de hatırladığım.
onursumer
30-11-2011, 19:32
Teşekkür ederim bilgiler için. 90!lı senelerin sonuydu sanırım bir haber okumuştum. Adam ön koltuğa çocuğunu oturtuyor kaza yapıyor açılan yastık çocuğun boyu ile eşleşmediği için açılan airbag sonucu çocuk kafası kopması suretiyle ölüyor.
evet abi doğru haber benim silivriden komşum oluyor kendileri
hatta mercedese dava açmaya kalkmışlardı kendi hataları olduğundan sonradan konu kapandı
çok kotu bir durum
redbaron
30-11-2011, 19:34
su konuyu gorunce direk bu video aklıma geldi. Bakalım kac g kuvveti gormustur bu cayenne in lastigi patlayınca ???
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=pXQNpGmK5Qs#!
sadece lastik patlatarak cayenne airbag acıp, hyundai takla atmasına ragmen acmıyorsa at o airbagleri cope. istiyosa 100 tane olsun... takla atmıs daha ne g kuvveti yiyecekki yemis darbeyi üstten .hem aracın agırlıgı , hem ivmesi , takla momenti + yer cekim kuvveti ... bu arac insan eliyle takla attırılsaydı eger bu kadar kotu hale gelmezdi herhalde
Zaten arac bole biyere vurupta takla atmıs gibi degilde virajda yol kenarından yuvarlanmış gibi bi görüntü var bence sağ üst ondeki ezik ilk temas yeri o yuzden cok ezik onun dısındaki hasarlarda darbeye değilde yuvarlanmaya bağlı geldi benim gözüme sanki bu sebeple acılmamıs olabilir. benim eski arabamın kapısına sağlam tekme gelmişti kapı baya göçmüştü ama airbag acmamıstı ivmeli bi kaza olmayınca airbag acmaz araba, ki ivmesiz kazadada darbeye bağlı yaralanma cok az olur anca savrulmaya bağlı ezik ve kırıklar meydana gelir ki bunun muhattabı emniyet kemeridir airbag değildir diye düşünüyorum :)
Arabanın geldiği halle malle ilgisi yok hava yastığının. Hava yastıkları ivmeye bağlı olarak çalışır. Tetiklenmesi için gereken g'nin altında bir ivme oluşmuşsa açılmaz. Arabanın 10 takla atmış olması da kazanın oluşumunun uzun süre aldığını gösterir bu da düşük ivmeye işaret eder. Eğer duvara çarpma gibi çok kısa sürede gerçekleşen bir kaza olsa araç daha yüksek g'ye maruz kalırdı ama burada öyle bir durum görünmüyor. Son olarak, hava yastığı emniyet kemeri gibi bir güvenlik önlemi değildir. Gerektiği durumda açılması hayat kurtarır ama gerekmediği durumda açılması da ölüme yol açabilir.
Bilinçli tüketici olmak şart, yoksa mühendislere küfür etmek çok kolay.
yukardaki resimdeki aracın bilinçli tüketicilikle ne alakası var.düşük ivme sahsen beni ilgilendirmez ki çogu kişide dikat etmez hava yastıgı açılmayan arabanın mühendisinin a..k.. , bi ton para vercem ailemi daha korumalı bi arabaya bindirmek için, kaza yapcam o arabanın hava yastıgı açılmayacak....!
Emre İlbi
30-11-2011, 19:39
yukardaki resimdeki aracın bilinçli tüketicilikle ne alakası var.düşük ivme sahsen beni ilgilendirmez ki çogu kişide dikat etmez hava yastıgı açılmayan arabanın mühendisinin a..k.. , bi ton para vercem ailemi daha korumalı bi arabaya bindirmek için, kaza yapcam o arabanın hava yastıgı açılmayacak....!
:icon_tup:
aynı düşüncedeyim, G kuvveti falan saçma geliyor bana,
bu araçtan Bir cenaze çıkmış,
Hyundai G kuvveti masallarını, hayatını kaybedenin yakınlarına anlatsın :cool:
:icon_tup:
aynı düşüncedeyim, G kuvveti falan saçma geliyor bana,
bu araçtan Bir cenaze çıkmış,
Hyundai G kuvveti masallarını, hayatını kaybedenin yakınlarına anlatsın :cool:
Allah Rahmet Eylesin valla cok zor kimsenin başına gelmesin. Hyundai kalitesi zaten az cok herkesin bildiği bişey bizim arkadaş sigortanın verdiği getzi kaldırıma carptı 50le fln araba pert oldu yani. Ama hava yastığı çoğu durumda destek değil köstek olabiliyor. Hava yastığı darbesini yiyen bilir sağlam oturtuyo
hyundai vestel avea bu 3 marka ağzıyla kuş tutsun isterse bende koca bir sıffııııır:icon13:
gambit49
30-11-2011, 19:51
markayı kotulemek olayı markaya yikmak bence dogru degil benzer bir kazayi arkadasim astra ile ile yapti oda acmamisti.
ama su halde acilmiyorsa dava yolu acilmistir. arac sahibi icin
Daha önce bir kaç yerde daha takla atmış araçların airbag açmadığını okumuştum. Bunun nasıl teknik bir açıklaması var bilmiyorum. Ama gereksiz durumlarda airbag açılmasının tehlikeli olduğu kesin.2008 yılında euro ncap da 5 yıldız almış bir tasarımın 2010 modelinden şüphelenmek bu tasarımların güvenilirliğini test eden kurumlarını güvenilirliğinden şüphelenmek olur ki iddalı bir yaklaşım bence.
Ancak kimse hatasız olamaz. Hatta bir teknik adam olarak bizler hatasız olsak bile kimi zaman kusursuz gözüken teknik ekipmanların da hata yapabileceğini çok iyi biliyorum.
Fotograf yoruma çok açık, tasarım hatası olabilir, üretim hatası olabilir, önden darbe almamış ise sürücüyü koruma amaçlı alınmış bir önlem olabilir ama diğer airbagler neden açılmadı... vs.vs.
Kazayı daha ayrıntlı bulgularla incelemek yorumlamak gerekir. sadece bir fotografla doğru yorum yapmak mümkün değil.
aslında teknık hata olmamıs olsa saglam bı arac gıbı 24m boyunca takla atmaya dıs hasarı kagıda donmemıs oldum olasıda sevmem hyundaileri
Arkadaşlar şimdi durumu şu şekilde açıklamaya çalışayım X aracı 40km hızla ilerliyor ve duvara çarpıyor duvara çarptığı anda aracın çarptığı nokta yani tamponun hız 0 dır ama aracın arkası 40 km ile ilerleye devam eder aynı şekilde aracın içindeki sürücüde 40 km hızla ilerlemeye devam eder bu olaya eylemsizlik denir ki yaralanmalarda bu şekilde oluşur direksiyona konsola çarparak. Bu esnada muazzam bi kuvvet oluşur ve airbag sensörleri bu ani değişimi algılar ve airbagler harekete geçer. Tam tersi bir durumda siz dururken size bi araç çarptığında aracın o anki hızı 0 iken çarpmayla birlikte artar. Ama eylemsizlik gereğince içindeki sürücü sabit durma eğilimi gösterir ki yine yaralanmalara sebep olanda budur. Emniyet kemerinin mantığı sizi koltukta tutarak çarpmanın şiddetini karoser absorbe ederken sağa sola savrulmanızı engellemektir. Takla atma durumu biraz daha farklıdır çünkü Araç belli bi hızla giderken takla atmaya başladığında hızı 0 lanmaz yavaş yavaş durana kadar takla atmaya devam eder çok yüksek hızlarda ölümcül olabilir ama limitlerdeki hızlarda emniyet kemeri takılı olduğu sürece hayati bir tehlike oluşacağını sanmıyorum. Dediğim gibi araç takla atarak momentumunu yavaş yavaş azalttığı için çok aşırı bi kuvvet oluşmaz ki bu sebeple airbag açılmamıştır
onursumer
30-11-2011, 20:26
bu g kuvveti masalı sadece hyundai ile ilgili değil
tüm markalar için geçerli
google de arama yapın birçok marka aracın bu tarz kazalarda hava yastığı açılmadığına dair haberler konular bulabilirsiniz gerek türkiye gerek yurtdışı
bizde focusta yaşadık
hatta dediğim gibi gozumun onunde hafif bi donemeçte direksiyonu elinden kaçırıp kaldırıma sol on tekerden vuran ve anında duran 207 nin tüm havayastıkları patladı 30 la falan giden bir araçtı
eklenen cayanne videosunuda izlerseniz sabit duran bir aracın havayastığının lastik patlayınca oluşan kuvvetten nasıl patladığını gorebilirsiniz
o kadar taklaya ragmen yolcu bolgesi cok kapanmamis. Icerideki parcalar yola sacilan ve sonradan arabanin icine konan parcalar, onlarin olmadigini hayal ederseniz, kemerle birlikte, yasam alani yeterli. bana gore (grup n palio ile agactan gecmis biri olarak) gayet saglam duruyor. Iceridekilerin de kemer takiliysa olumcul bir darbe aldigini sanmiyorum.
Eger araba yanlarkan kaldirima patlayip havalanip ondan sonra direkt olarak yan tarfinin ustune cakilsaydi, buyuk ihtimalle acilirdi. onlemli olan bu hiz dususunu minimum hasarla vucuda yansitmak (yani araba durdugu zaman yolcuda -veya sabitlenmemis esyada olusan eylemsizligi). Eylemsizlik olayini gozunuzde canlandirmanin en basit yolllarindan biri etrafinizda bir sure donmektir. Nasil ki siz durdugunuz zaman basiniz donmeye (his olarak) devam ediyor, ayni sekilde araba durdugu zaman da icindeki bagli olmayan esyalar gitmeye devam ediyor. mesela arka koltuktaki su sisesi gorunmez kazada enseden veriyor g yi :)
Son olarak elbette uretim hatalari olabilir, guvenlik faktoru maksimum ucaklar dahi dusebiliyor. En dogru is bilirkisi raporu almak olacaktir.
80le düz yolda frensiz arabaya çarptımne war ne yok açıldı çok şükür sağlığımız iyi kurtulduk araba takla atıcakda 10 hava yastığı yerinde durucak.Hyundai işte...
araçtan 1 ölü çıkmış beyler
Hyundai Genesis Coupe ‘den İlk Kaza (http://www.traraba.com/2008/hyundai-genesis-coupe-den-ilk-kaza/) yine airbag açılmamış sensör nerde acaba
redbaron
02-12-2011, 13:55
Hyundai Genesis Coupe ‘den İlk Kaza (http://www.traraba.com/2008/hyundai-genesis-coupe-den-ilk-kaza/) yine airbag açılmamış sensör nerde acaba
evet bunada g kuvveti derler ama yeterince g kuvveti gormemis ki ikiye bolunmus :D
Ya nesi kalitesiz... O kadar takla atmış feleğin çemberinden dönmüş ..
Sütunlar da sağlam... Airbag açılmadı diye Hyundai şöyle Hyundai böyle filan...
Kul yapısı bu...İllaki olur. Hem bir sürü farklı marka modelde araçlarda da aynı sorunlar oluyor.
Allah yaşatmasın...
Ya nesi kalitesiz... O kadar takla atmış feleğin çemberinden dönmüş ..
Sütunlar da sağlam... Airbag açılmadı diye Hyundai şöyle Hyundai böyle filan...
Kul yapısı bu...İllaki olur. Hem bir sürü farklı marka modelde araçlarda da aynı sorunlar oluyor.
Allah yaşatmasın...
amin hocam. yalnız içindeki arkadaş hayatını kaybetmiş ayrıca tanıdığım birisi accentle kaza yaptı annesini kaybetti oğlu sakatlandı.yine aynı kasa accent ile babam kaza yaptı bir arkadaşının kaburgaları kırıldı kaç hafta hastanede yattı buz üstünde 50 ile giderken hemde belki bana denk geliyor bu hyundainin olayları o yüzden nefretim var kendi çapında kaliteli cliolar albealar hepten kötü yanlış anlaşılma olmasın
erdem325
02-12-2011, 14:03
ben bu g sensoru olayina kesinlikle katiliyorum..
yahu bahsedilen sey air bag..
kodumu oturtuyor adami..
yasayan bilir onun ne oldugunu :)
olen sahis aracta nerde oturuyordu, kemeri takilimiydi?
bunlari bilmeden yorum yapmak sadece sallamasyon cevap geliyor bana..
hyundai den kimse bir mercedes guvenligi bekleyemez zaten, hatta bir cok markadan..
bence acilmamasi normal, hatta acilsa idi o zaman daha kotu olabilirdi diye dusunuyorum..
hyundai mi koy gtne gitsin mantigi bence yanlis (hyundai yi sevmem ama yigidi oldur hakkini da yeme arkadas..)
Yok yav..Ne Hyundai sahibiyim ne de sevdiğim bir marka...
Ama bu aracın markası çok popüler bir marka olsaydı ki görüyoruz oluyor da...
O zaman bu kadar yıkıcı yorumlar olmazdı diye düşünüyorum..
Bir de merak ettiğim gerçekten yetkililer bu kadar umursamaz mı davranmış..
Buna da inanmak istemiyorum açıkçası.. Allah rahmet eylesin...
tamamen markaya suç atmak doğru olmaz ama o arabayı alan kitle belli ben daha normal giden getz göremedim roket gibi geçiyorlar yanımdan arkama yapışan h100 lere hemen yol veririm ne olur ne olmaz hyundainin bunu düşünerek araç satması gerekiyor gerekirse koy hız sınırlayıcı geçemesinler 140ı.birde arama motoruna hyundai ile ilgili bir kaç kelime yazdım yüzde 90 olumsuz gerçi hyundai rahatsız değl bu durumdan gayet güzel araç satıyor nasıl birr pazarlama taktiği uyguluyorsa tebrik ediyorum
emrah-58
02-12-2011, 14:18
2005 sedan corolla ile çelik halatlara girdim , arabada ön motor aksamı ve şase diye birşey kalmadı ufak sıyrıklarla araçdan çıktım , fakat hiç bir airbag açılmadı ,Çekiciyle aracı servise indirdik orada bi elemandan (SRS Airbag) yazanlar kemerden şase alarak çalıştıgını ve kemer takılı olmadıgından açılmadığını felan duydum, Sadece Airbag , yazanlar ise kemersizde açılıyor diye duydum , ne kadar doğru bilemem ama üzerinde durmadım aracı yaptırıp bi süre kullanıp piyasasının aşagısına sattım..
Maxiboost
02-12-2011, 14:23
Bilgi sahibi olmadam fikir sahibi olan ne cok insan var yaa. Hayir adam bide usenmeden aciklamis ona ragmen banane g den yazan var. Ya kafanizi calistirin biraz. Once airbag ne ise yarar niye acilir onu ogrenin sonra dusunun yinede akliniz yetmezse su konuyu okuyun hala kafaniz basmadiysa diyecek lafim yok
RottingChrist
02-12-2011, 14:30
konuda ilk önce fotoya baktım ve dedimki yuh nasıl açılmaz. tüm yazılanları okudum sonra tekrar baktım fotoya gerçekten de çok kötü durumda değil. bir kişi hayatını kaybetmiş olması düşündürdü sadece bilinmesi gereken güzel açıklamalar yapılmış.
Airbag lerin kapalı konumda olma gibi bir ihtimali yokmu ?
onursumer
02-12-2011, 16:29
Airbag lerin kapalı konumda olma gibi bir ihtimali yokmu ?
şofor için olan havayastıkları hariç kapatılabiliyor
çocuk koltuğu kullanımı için
ErenErdem
02-12-2011, 17:48
Sorun A marka, B marka da değil ki;
Tamamen G kuvveti ve airbag beynin de ki akselerometre gelen kuvveti ölçer ve kuvvet yüksekse kemer gerilimleri de ölçülerek, akselerometre de ki tahmini yolcu konumuna göre airbaglar patlar. Airbag patlaması için emniyet kemeri şart değildir ama etkisi de yok değildir.
bizdede 2009 da 2007 model fx coupe vardı dağ yolunda sıcaktan erimiş asfaltta ters eğimli bi viraja girince en fazla 80 kmdeydi araç yavaştı yani arka tarafta hafif kayma olmuştu tek takla atmıştık tarlaya ters şekilde düşmüştük tek bi tane bile airbag açmadı ön tarafta kaput tampon çamurluklar felan gitmişti motorda tek bi darbe yoktu ama tavan felan tamamen gitmişti açması gerektiğini düşünüyorum isteyenlere inanmayanlara detaylı fotoğrafta atabilirim o gün bugündür hyundaile ilişkimi kestim
Hocam airbagin açılması için doğrusal bir darbe lazım sonuçta takla atarken aracın bir çok farklı noktası darbe alıyo ve aslına bakarsanız darbeleri ayrı ayrı incelediğinizde çok ciddi bir güç yok her bölge ayrı ayrı hasar görüyo yani her darbedeki kuvvetin yönü farklı. Bu yüzden açılmıyo airbagler ama arkadaşlarında dediği gibi 30 la giderken duvara vur konsoldaki bütün airbagler açılır. Yada aracın giderken birisi sana soldan 30 la vursun o taraftaki airbagler açılır.
emrah-58
02-12-2011, 20:19
sahibindende hasarlı araçlar kısmında , çok araç var , airbaglık kaza yapıp airbagları kapalı olan
TolgaEsentepe
02-12-2011, 20:33
linkteki genesis coupe sağlammış.. kafa komple girik, kokpit sapasağlam
bazı araclarda aırban on - off gıbı tuş yada anahtarlı sıstem oluyor acaba bunda vardı e kapalımıydı
Cimmeria
02-12-2011, 20:38
iyide tavanın, direklerin ezileceği kadar sert bir şekilde dönmüş bu araba, daha ne kadar sert bir darbe almalı air bag açılması için ?
Osman Bahadır
02-12-2011, 20:46
Bir arabayı prese alsanız, dörde katlasanız, hatta konserve yapsanız bile hiçbir hava yastığı açılmaz. Çünkü hava yastığı demek G demektir. G yoksa hava yastığı da yok. Hava yastığı bir güvenlik ekipmanıdır. Belirli bir G kuvveti oluşmadığı müddetçe de açılmaması açılmasından daha güvenlidir. Açılmaması da bir güvenlik önlemidir. Yanlış durumlarda açılan havayastıkları sebebiyle ölen yüzlerce insan var.
Takla atarken araç yavaş yavaş hasar alır. Ani bir hız kaybı yaşamaz. Aynı şekilde takla durumunda kişi duvara çarpmış gibi aniden kafasını direksiyona vs vurmaz. Hava yastığı anlık şişer ve hemen söner. Çünkü amacı ani hız kaybında, ani durmada, yüksek G kuvvetinde yolcuları o G kuvvetinden kaynaklanacak yaralanmalardan korumaktır. Yoksa hiç sönmeyecek, kuştüğü bir yastıktan sözetmiyoruz.
Maalesef bazı arkadaşlar hava yastığının her kazada veya aracın büyük hasar aldığı her kazada açılacağını sanıyor. Birebir aynı hasarı almış iki araçtan birinde hava yastığı açılmış, diğerinde açılmamış olabilir. Bu tamamen kazanın oluş şekline bağlıdır.
Bu başlık altında da çokça değinilmiş. Ancak gördüğüm kadarıyla en bilinçli yorumu SifirinciMurat nickli arkadaş yapmış. Kendisini tebrik ederim.
Herkesin kullandığı araçların güvenlik ekipmanları hakkında bilinçlenmesini dilerim.
lethaldoze
02-12-2011, 21:08
konuda ilk önce fotoya baktım ve dedimki yuh nasıl açılmaz. tüm yazılanları okudum sonra tekrar baktım fotoya gerçekten de çok kötü durumda değil. bir kişi hayatını kaybetmiş olması düşündürdü sadece bilinmesi gereken güzel açıklamalar yapılmış.
Aynı şeyi bende yazıcaktım.
emrah-58
02-12-2011, 21:11
hiç birimiz resimdeki hyundainin kaç G kuvveti ile hasar aldığını bilemeyiz , kaldıki yeterli G kuvveti aldığı halde airbag açmamış araçlar var.. mahkemelerde son bulan , o yüzden resme bakarak olayın iç yüzünü bilmeden ne konuşsak boş.
24metre takla ve sonucunda hiçbirşey acılmıyor ancak 1 hava yastığı fiyatı bin lira... :) her arabada böyle... milyarlarca para ödüyoruz ama sonuç sıfır...ancak şu var ki hyundai 2007den itibaren sıfındaki bütün araçlar 5yıldız alıyor euro ncap da ve ncap testlerinde sadece ön ve yan testler yaplmıyor takla testleri de yapılıyor.. bu da demek oluyor ki g kuvveti ile alakası yok
o zaman hava yastığı pek fazla hayat kurtaran bir şey değil ben g kuvvetini yedikten sonra iç organlarım birbirine geçer zaten gereksiz bir özellik. ben son hızla direksiyona yöneleceğim direksiyondan bana aynı şiddetle patlayan bir şey gelecek en iyisi emniyet kemeri belki perde hava yastıkları işe yarar takla atarken
normalde yastık takalım arabanın içine kuş tüyü olandan en sağlamı o olur :D
Teşekkür ederim bilgiler için. 90!lı senelerin sonuydu sanırım bir haber okumuştum. Adam ön koltuğa çocuğunu oturtuyor kaza yapıyor açılan yastık çocuğun boyu ile eşleşmediği için açılan airbag sonucu çocuk kafası kopması suretiyle ölüyor.
evet abi doğru haber benim silivriden komşum oluyor kendileri
hatta mercedese dava açmaya kalkmışlardı kendi hataları olduğundan sonradan konu kapandı
çok kotu bir durum
o kazayı canlı olarak gordum onumde oldu bazen etkısıne gırıyorumm aklıma geldıkce
normalde yastık takalım arabanın içine kuş tüyü olandan en sağlamı o olur :D
clio symbol var arkada kafalık yok uzun yola çıkmadan arkadakilere birer yastık veriyorum ne olur ne olmaz diye :D
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.