PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : mitsubishi GDI motor nasıl bir teknolojisi vardır??



kadir jdm civic
03-12-2011, 23:34
slm abilerim kardeşlerim bu mitsubishi nin 1.8 GDI motorları nasıldır teknoloji olarak bilgisi olan varsa yardımcı olursa sevınırım sedan bir tane buldum hoş bir araç fakat motoru hakkında hiç bir bilgim yok iyi mi kötü mü diye ???

yorumlarınız için şimdiden teşekkür ederim

cemsultan
03-12-2011, 23:40
En büyük özelliği direkt enjeksiyonlu olması ve 1.8 motora göre üretildiği yıllarda oldukça az yakması.

Hatta o yılların bir otomobil dergisinde testi vardı, bir depoya 900 küsur km yapmıştı.

Osman Bahadır
03-12-2011, 23:49
Direkt enjeksiyonludur. LPG olmaz. Yakıt tüketimi düşüktür ama benzin fiyatları *****. 1.6 port enjeksiyonlu motora göre 1.8 direct enjeksiyonlu GDI pek tutulmaz. Parçaları da nispeten zor bulunur ve pahalıdır.

GDI teknolojisi ise direkt enjeksiyonlu benzinli motorun temelidir. Üstüne makaleler yazılır. GDI, "fakir de yakabilme teknolojisidir" denebilir. Yüksek sıkıştırma oranına sahiptir. Piston yüzeyi özel bir şekle sahiptir. Farklı bir püskürtme ve yanma yapısı vardır. Direkt püskürtme yoluyla sağlanan soğutma sayesinde bu yüksek sıkıştırma oranında bile pre-ignition önlenir. Bu özel yanma performansı sebebiyle 1/40 AFR'de bile bu motor sağlıklı çalışır. Bu da düşük yüklerde ekonomi getirir.

http://www.mitsubishi-motors.com/corporate/about_us/technology/environment/e/images/gdi_ilst01.gif

http://www.autozine.org/technical_school/engine/tech_pic_eng_gdi_1.jpg

http://www.autozine.org/technical_school/engine/tech_pic_eng_gdi_2.jpg

Ama gelin görün ki enjektörlerin konumu sebebiyle LPG montajı sorunludur. Daha doğrusu LPG montajı sonrası yanma odasında kalan, yakıtı kesilen ve soğuyamayan benzin enjektörleri erir. Bu yüzden benzinde binmeyi göze alarak talip olun.

opamp
03-12-2011, 23:50
Şöyle bir bilgi var işine yararsa.. Alıntıdır..


Mitsubishi’nin GDI (Gasoline Direct Injection – Direk Benzin Enjeksiyonu) adını verdiği motorunun geleneksel motorlara göre; yakıt tüketimi ve zararlı egzoz emisyon çıkışı % 20 daha düşük ve bunlarla birlikte gücü de %10 daha yüksek.

Bu motora düşük yakıt tüketimi ve yüksek güç sağlayan özellikler; dik ve düz emme borusu, eğimli piston başı, yüksek basınçlı yakıt pompası ve yüksek basınçlı, döndürme hareketi sağlayan enjektörlerdir. GDI motorun iki farklı çalışma modu vardır. Motorun ekonomik çalışma modunda, yakıt sıkıştırma zamanı sırasında silindire püskürtülüyor ve ekonomik bir şekilde normal güç elde ediliyor. Motorun güç modunda, yakıtın küçük bir bölümü emme zamanı sırasında püskürtülüyor ve geri kalanı kısmı da sıkıştırma zamanında püskürtülüyor.

Böylece daha iyi yanma ve daha yüksek güç elde ediliyor (ama ekonomik moda göre daha fazla yakıt tüketiliyor). Motorun işletim sistemi gaz pedalının konumuna ve devire göre hangi durumda çalışılması gerektiğini belirliyor. Yani normalde motor ekonomik çalışma modundayken, örneğin araç sollarken gaza çok basıldığında güç moduna geçiyor ve daha fazla tork ve güç sağlıyor.

63owen63
04-12-2011, 00:00
Motorla ilgili teknik bilgi gelmiş, Kullanımı çok zevklidir, gidişi yürürü gayet iyidir. Yakıt olarak da 1.6 larla aynı yakar. Daha ekonomik bile olabilir, lpg dönüşümü risklidir, az bulunur, meraklısının arabasıdır:)

gökberk
04-12-2011, 00:03
Zevkli araçlardır... Litre bazında az yakar. Ama benzin fiyatları da *****..
LPG'de malesef olmuyor. O.B.K 'da en güzel bilgiyi vermiş.

kadir jdm civic
04-12-2011, 00:03
çok teşekkür ederim ustalar çok yararlı bilgi ögrettiniz

BthnKrkt
04-12-2011, 00:05
gdı yı bılmemde Turkıyede mıtsubıshının kıymetı cıdden bılınmemıs. 1.6 4g92 mıvec sanırım 172 hp idi lancerlarda cıkmıs ama Turkıyeye gelmemıs mesela

63owen63
04-12-2011, 00:15
gdı yı bılmemde Turkıyede mıtsubıshının kıymetı cıdden bılınmemıs. 1.6 4g92 mıvec sanırım 172 hp idi lancerlarda cıkmıs ama Turkıyeye gelmemıs mesela

gelseydi zaten, vti ' lar kadar hatta daha çok popüler olurlardı :)

gökberk
04-12-2011, 00:22
Damarıma basmayın...!
Blok var kapağım yok .... :(

tolga900
04-12-2011, 00:23
türkiye ye ilk geldiği sene benzin kalitesinin düşüklüğünden dolayı avansdan kırılanlar oldu ve sanırım 130 hp ye çekildi gücü sağlam bir arabadır ama temsa parçalarını sattığı sürece maliyetli bir araçdır

BthnKrkt
04-12-2011, 00:25
Damarıma basmayın...!
Blok var kapağım yok .... :(

aynen bende cok arastırdım protonlardada var aynı blok ama kapak yok. Cıvıc Sı dan sonra çokk arastrdım yabılmek ama olmadı

gökberk
04-12-2011, 00:27
Yapmayın yapmayın...

İlk ben yapcam .. kırmızı kar yağınca filan .. :D

Biz boşuna mı Soçh mivec diyoruz arkadaşş...

BthnKrkt
04-12-2011, 00:29
Yapmayın yapmayın...

İlk ben yapcam .. kırmızı kar yağınca filan .. :D

Biz boşuna mı Soçh mivec diyoruz arkadaşş...

yap yap :) çılgınlar gibi giden bi mıvec kım ıstemezkı:D hem soch vitenklerede saplasa:hahaha::hahaha:

ben bundan bahsedıyorum :)

4G92-MIVEC DOHC 16 Valve
Total Displacement - 1597cc
Bore - 81.0mm
Stroke - 77.5mm
Compression Ratio - 11:1
Maximum Output - 128 kW (174 PS; 172 bhp) @ 7,500 rpm
Maximum Torque - 167 N·m (123 ft·lbf) @ 7,000 rpm

gökberk
04-12-2011, 00:31
Kendimce şaka maka araştırdım... Hatta eskilerden forumda birisiyle ciddi ciddi konuşuyorduk da.
Ama malesef gözümü karartamıyorum... Şu an LPG sipek 200 bin KM'dir tık yok çok şükür..
Neyse Batu çok içerlendim... Konuyu da bölmeyelim... :D

edit : Aynı şeyden bahsediyoruz Batu... Sohc mivec olayı benim Proton için geçerli... :D
Sohc kısmı doğru da kendini Mivec zannediyor evladım.. :D

BthnKrkt
04-12-2011, 00:36
buda vikideki 1.8 gdı nın teknık özellıklerı

4G93 DOHC 16 Valve GDI
Gasoline Direct Injection (GDI)
Total Displacement - 1834cc
Bore - 81.0mm
Stroke - 89.0mm
Compression Ratio - 12.0:1
Maximum Output - 96 kW (131 PS; 129 bhp) @ 5,500 rpm / 96 kW (131 PS; 129 bhp) @ 6,000 rpm / 110 kW (150 PS; 148 bhp) @ 6,500 rpm
Maximum Torque - 181 N·m (133 ft·lbf) @ 3,500 rpm / 177 N·m (131 ft·lbf) @ 3,750 rpm / 178 N·m (131 ft·lbf) @ 5,000 rpm

mmustu
24-07-2012, 17:32
şu konuyu bi hortlatayım

99 model 1,8 gdı motorlu carisma var bi dene :D şimdi günümüz teknolojisine göre bu araca lpg takılıyormu bu birrrr :) ikinci konu parça konusu carismalar genelde sorunsuz olur diye biliyorum ama yürüyen yada mekanik parçaları bulunur mu pahalı mıdır

mmustu
24-07-2012, 18:03
yokmu bişiler yazacak kimse :D

63owen63
24-07-2012, 18:07
abi lpg olmuyor, fsi = gdi, aynı denebilir.

Mitsu 'lar genelde bakımdan bakıma ,tipik japon. Parçalarıda bulunur,japon piyasasıyla ortalama olarak aynıdır,

ykavcioglu
24-07-2012, 18:20
benzin pompası çok pahalııı

::ZaFeR::
24-07-2012, 18:41
Kendimce şaka maka araştırdım... Hatta eskilerden forumda birisiyle ciddi ciddi konuşuyorduk da.
Ama malesef gözümü karartamıyorum... Şu an LPG sipek 200 bin KM'dir tık yok çok şükür..
Neyse Batu çok içerlendim... Konuyu da bölmeyelim... :D

edit : Aynı şeyden bahsediyoruz Batu... Sohc mivec olayı benim Proton için geçerli... :D
Sohc kısmı doğru da kendini Mivec zannediyor evladım.. :D

Seni Malezya'ya ihraç edelim en iyisi.Proton Cenneti :D