Orijinalini görmek için tıklayınız : Honda crx 1.6 16v hakkında bilgiler
RafetAraç
05-12-2011, 19:02
merhaba arkadaşlar. akdeniz üniversitesi otomotiv bölümünde okuyorum. bu sene biticek inşallah. okul bitince işe girip ilk hedefim bir crx sahibi olmak. bi araştırdımda 1.6 vti motorları yok bu crx lerin sadece normal 1.6 atmosferik motorları var. acaba bu 1.6 16valf motorun gücü kaç hp dir ? net bi rakam bulamadımda. ayrıca aracı alınca atmosferik besleme ve hafifletme yoluyla güçlendirmeyi düşünüyorum. bu 1.6 16valf motorun kodunuda söyleyebilirseniz daha detaylı araştırma yapabilirim. cevaplarınız için şimdiden teşekkürler.
dayi_selman
05-12-2011, 20:08
crxler 1,6 16v ler d16a9 motor kodlu ve 136 hp motorun cigerine göre degişir
vti sayılı derecede az
bende de var crx
daha detaylı bilgiler gelir arkadaşlardan
Eli ayağı düzgün bulursan zaten araç gidiyor kafasına göre en düzgünu bile 200 km h ucucakmis gibi oluyor kısaca uçan teneke diyoruz :)
TolgaEsentepe
05-12-2011, 20:17
20 küsür yaşında, evlenseydi boyu kadar çocuğu olurdu dıyebılecegımız, Tr de toplanmaya calıstıkca daha da dağılan temizinin bir elin parmağını geçmeyecek olan araba.. Swap falan kovalıcaksan al ama yapmıcaksan yerınde olsam senden yaşı buyuk olan bi arabayı almazdım
Sürüş pozisyonu harika olan, sürmesi insana keyif veren, eğer motoru sağlıklıysa bastın mı sağlam yürüyen ama durmayan bir araç diye özetleyebilirm :) Çok özlüyorum eski arabamı..
RafetAraç
05-12-2011, 23:57
dediğim gibi sadece atmosferik besleme yapıcağm motoruna. kasası temiz olan bi tane bulmayı çalışırım heralde. çünkü motorunu komple elden geçirecem. o yüzden pek sıkıntı olmaz diye düşünüyorum motoru. ayrıca d16a9 kodlu motorn parçalarını bulmakta zorluk çekermiyim. bir arkadaş toplanması zor demişte
benm aracım piston piston kolu volan kısa sanzıman filtre headers eksoz ile f e h vtecler ile yürüyo hafif olması buyuk avantaj ama frenleri sıkıntılı ben kısa süre kullanır keyfini alır satarım die aldım ama şimdi bırakamıyorum cok keyifli bir araç
RafetAraç
06-12-2011, 01:21
benm aracım piston piston kolu volan kısa sanzıman filtre headers eksoz ile f e h vtecler ile yürüyo hafif olması buyuk avantaj ama frenleri sıkıntılı ben kısa süre kullanır keyfini alır satarım die aldım ama şimdi bırakamıyorum cok keyifli bir araç
ben 104 kiloyum zaten hafif olması bi avantaj olamıyack benm için :D o yüzden hafifletme çalışmalarıda yapmam gerekecek :) extra olarak egzoz+chip+hava filtresi ve 20-30kg hafifletme işlemi ile birlikte iş görür bi hal alır inşallah
RafetAraç
07-12-2011, 03:44
ayrıca bu crx e honda accordun 2.4 litre motoru swaplanırmı ? swaplanırsa 10 numara olur. 190hp stock hali olur. ve bu motor swaplanırsa aracın ağırlık dengesinde bozulma olabilirmi ? ayrıca bu 2.4 accord motoru turboya uygulamasına uygunmudur. accord 2.4 motor kodunu bilenler varsa yardım edebilirmi.cevaplarnız için şimdiden teşekkürler
halilcan9455
07-12-2011, 04:12
accord'un motor kodu k24 dür.
aradıgını burda bulabilirsin
Honda D engine - Wikipedia, the free encyclopedia (http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_D_engine#D16A9)
+ rex bi yaşam tarzıdır
Eli ayağı düzgün bulursan zaten araç gidiyor kafasına göre en düzgünu bile 200 km h ucucakmis gibi oluyor kısaca uçan teneke diyoruz :)
Sürüş pozisyonu harika olan, sürmesi insana keyif veren, eğer motoru sağlıklıysa bastın mı sağlam yürüyen ama durmayan bir araç diye özetleyebilirm :) Çok özlüyorum eski arabamı..
benm aracım piston piston kolu volan kısa sanzıman filtre headers eksoz ile f e h vtecler ile yürüyo hafif olması buyuk avantaj ama frenleri sıkıntılı ben kısa süre kullanır keyfini alır satarım die aldım ama şimdi bırakamıyorum cok keyifli bir araç
Arkadaslarımın yazdıklarının hepsi tamamen dogru ;)
2 hafta calısıp kız arkadasımı evde oturtup sanayiye gidip sagını solunu temizleyen söküp temizleyen kendini sahibini baglayan bir arac temizini bulman lazım yoksa cok ugrasırsın arabadan sogursun :D
RafetAraç
07-12-2011, 14:34
acaba crx e daha önce k24 motor swaplayn oldumu yoksa bu düşünce ilk olarak banamı ait bu formda :) ?
k24 bilmiyorum ama k20de ciddi tutunamıyor diye biliyorum b18c en güzeli bence o güç rexe yeterlidir.
Dipnot:Şimdi cıktım sıktım biraz tam havası rexin buz gibi mis gibi filtre sesi iyi geldi :D
RafetAraç
07-12-2011, 15:58
k24 bilmiyorum ama k20de ciddi tutunamıyor diye biliyorum b18c en güzeli bence o güç rexe yeterlidir.
Dipnot:Şimdi cıktım sıktım biraz tam havası rexin buz gibi mis gibi filtre sesi iyi geldi :D
peki çıkma olarak bulsak b18c acaba ne kadardr fiyat olarak bi fikrinz varmı?
acaba crx e daha önce k24 motor swaplayn oldumu yoksa bu düşünce ilk olarak banamı ait bu formda :) ?
sen önce bi b16 swaplada k24 geri dursun
halilkarakas
07-12-2011, 16:30
en hızlı atmosferik 1.6 araçtır kendisi
ufak dokanmalarla çok güzel yürüyor ..ispatları var vidyolar v.s
crx alın siz sonra yardımcı olacaktır crx çi arkadaşlar.
crx yere alçak araba olduğu için b16 dışında b18 k20 ve üstü motor swapta sıkıntılı oluyor sebebi ise kartel ve şanzuman yere çok yakın oluyor.. Türkiye'nin neresinde olursanız olun yolun durumları belli zorluk çekiliyor orj.. motorada piston büyüte bilirsiniz.. krank 0 ölçü bulup mod yaptırabilirsinz.. eğer hafifletmek istiyorsanız en ağır kısımlar motor içinde zaten hafif kasnaklar bulabilirsin.. kartel'İ özel aleminyumdan yaptırabilirsin.. d serisinin motor sıkıntısı yağ pompasında olduğu için aleminyum kartelin yararı çok olacaktır.. hemen soğumasın açısından.. sunroof iptal yapabilirsinz sunroof motoru ciddi ağır :D klimayı iptal edebilirsinz.. plexi cam yapabilirsinz.. :D
sen işin başındayken vazgeç en büyük önerim bu olur..
istediklerine gelince aracın üstünde D16A9 motor bulunur 130 hp dir. 136hp 125hp diyenleri kaale alma (girdim içine tek tek saydım 130 taneler inanmayan olursa oda girsin saysın)
öncelikle keyifli arabadır. eskidir camlar kolludur sanruf elektriklidir klimasıda vardır fakat çalışanı azdır. Önlerde 1 tTL arkalarda 50 krş büyüklüğünde 4 disk frene sahiptir. yayları gereğinden çok fazla serttir aldığında konfor bekleme yemeğini yersin yola çıkarsın 50 km yol yaparsın karnın yine acıkır o derece konforsuzdur. gitmeye gider durmaya durmaz bunun üstüne benim güzel bi lafım vardır birçok rex ci arkadaşada söylemişimdir.
" Durmak ile durmamak arasında kararsız kalırsan gaza bas çünkü duramayacaksın."
Gelelim diğer konulara en büyük problemi yatak sarmaktır aslında böyle bi takıntısı yoktur ama türkiyede ustalar ileri seviye olduklarından yağ pompalarını değiştirme gereği duymazlar değiştirenlerde 100 liraya yan sanayi pompası alır takar sonrada bu minik canavar yatak sarar (1 sefer sardım ama müthişti 4 vites sonunda ön tekerler kitlendi çok fazla dua bildiğimi o anda anladım) yani yapılacak ilk iş aracın durumu ne olursa olsun yataklar gözden geçirilecek yağ pompası servisten oem alınıp takılacak. Oturduğunda koltuğuna carting havası vericek ve o koltuğa alıştıktan sonra diğer bindiğin araba ne marka ne model olursa olsun birdaha sana keyif vermeyecek ve bundan dolayı rexten kurtulamayacaksın arkadaşların ailen sat şu hurdayı diyecek satamıcan gözünü karartıp satacaksın ondan sonra karıdan boşanmış adam gibi kafayı vuracaksın dayanamayıp gidip yine rex arayacaksın.
Sağını solunu toplayım diyeceksin toplayacakken dahada çok dağıtacaksın şevkin kırılacak seni yıldıracak ama sen inatla yine toplamaya çalışacaksın yine daha kötü olacak götürdüğün ustalar arabadan anlamayacak en basiti 20-25 subab ayarını basacaklar traktör gibi çalışacak içini sökeceksin izolasyon yapayım sessiz olsun diyeceksin söktüğün her plastik elinde kalacak araba eskisinden 2-3 kat daha sesli olacak gacır gucur ötecek kaloriferi açayım diyeceksin içine çökecek klima paneli (sağlamsa) kırılacak %90 geri vites lamban yanmayacak :) sanrufu açacaksın bayrak gibi sallanacak kopmasın diye elle tutacaksın dünyanın parasını harcayacaksın sende para tükenecek töte don alamayacaksın ama arabaya sürekli harcayacaksın o para yemekten bıkmıcak sürekli böyle devam edecek..
şimdi iyice düşün rexmi almak istiyorsun yoksa hevesmi ediyorsan heves edersen kısa sürede sıkılırsın küsersin cidden almak istiyorsan yukardaki kahırları zevkle çekersin uzun uğraşlar büyük emekler büyük paralar sonunda düzgün bir rexin olur
Bu benim rexim 2 yıllık emek para sıkıntı sinir stres sonucu ortaya çıkmıştır..
http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/269522_170709576327508_100001653997227_404616_2805 338_n.jpg
sen işin başındayken vazgeç en büyük önerim bu olur..
istediklerine gelince aracın üstünde D16A9 motor bulunur 130 hp dir. 136hp 125hp diyenleri kaale alma (girdim içine tek tek saydım 130 taneler inanmayan olursa oda girsin saysın)
öncelikle keyifli arabadır. eskidir camlar kolludur sanruf elektriklidir klimasıda vardır fakat çalışanı azdır. Önlerde 1 tTL arkalarda 50 krş büyüklüğünde 4 disk frene sahiptir. yayları gereğinden çok fazla serttir aldığında konfor bekleme yemeğini yersin yola çıkarsın 50 km yol yaparsın karnın yine acıkır o derece konforsuzdur. gitmeye gider durmaya durmaz bunun üstüne benim güzel bi lafım vardır birçok rex ci arkadaşada söylemişimdir.
" Durmak ile durmamak arasında kararsız kalırsan gaza bas çünkü duramayacaksın."
Gelelim diğer konulara en büyük problemi yatak sarmaktır aslında böyle bi takıntısı yoktur ama türkiyede ustalar ileri seviye olduklarından yağ pompalarını değiştirme gereği duymazlar değiştirenlerde 100 liraya yan sanayi pompası alır takar sonrada bu minik canavar yatak sarar (1 sefer sardım ama müthişti 4 vites sonunda ön tekerler kitlendi çok fazla dua bildiğimi o anda anladım) yani yapılacak ilk iş aracın durumu ne olursa olsun yataklar gözden geçirilecek yağ pompası servisten oem alınıp takılacak. Oturduğunda koltuğuna carting havası vericek ve o koltuğa alıştıktan sonra diğer bindiğin araba ne marka ne model olursa olsun birdaha sana keyif vermeyecek ve bundan dolayı rexten kurtulamayacaksın arkadaşların ailen sat şu hurdayı diyecek satamıcan gözünü karartıp satacaksın ondan sonra karıdan boşanmış adam gibi kafayı vuracaksın dayanamayıp gidip yine rex arayacaksın.
Sağını solunu toplayım diyeceksin toplayacakken dahada çok dağıtacaksın şevkin kırılacak seni yıldıracak ama sen inatla yine toplamaya çalışacaksın yine daha kötü olacak götürdüğün ustalar arabadan anlamayacak en basiti 20-25 subab ayarını basacaklar traktör gibi çalışacak içini sökeceksin izolasyon yapayım sessiz olsun diyeceksin söktüğün her plastik elinde kalacak araba eskisinden 2-3 kat daha sesli olacak gacır gucur ötecek kaloriferi açayım diyeceksin içine çökecek klima paneli (sağlamsa) kırılacak %90 geri vites lamban yanmayacak :) sanrufu açacaksın bayrak gibi sallanacak kopmasın diye elle tutacaksın dünyanın parasını harcayacaksın sende para tükenecek töte don alamayacaksın ama arabaya sürekli harcayacaksın o para yemekten bıkmıcak sürekli böyle devam edecek..
şimdi iyice düşün rexmi almak istiyorsun yoksa hevesmi ediyorsan heves edersen kısa sürede sıkılırsın küsersin cidden almak istiyorsan yukardaki kahırları zevkle çekersin uzun uğraşlar büyük emekler büyük paralar sonunda düzgün bir rexin olur
Bu benim rexim 2 yıllık emek para sıkıntı sinir stres sonucu ortaya çıkmıştır..
http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/269522_170709576327508_100001653997227_404616_2805 338_n.jpg
su kırmızı olan yer her zman söylemek isteyipte bir türlü dogru cümleleri bulamadıgım yerdi okan abi sagol :D
Arada sırada debriyajın ordan ayakların ıslanır bunlar önemli şeyler :D
Okan ne güzel anlattın rexi harca harca gidiyor paralar benim yaptım bir liste var aldığım günden bu yana çok uzun ama değdi :) çok param gitti daha önce bu arabayı neden almadım diye isyan ediyorum :)
RafetAraç
07-12-2011, 21:11
sen işin başındayken vazgeç en büyük önerim bu olur..
istediklerine gelince aracın üstünde D16A9 motor bulunur 130 hp dir. 136hp 125hp diyenleri kaale alma (girdim içine tek tek saydım 130 taneler inanmayan olursa oda girsin saysın)
öncelikle keyifli arabadır. eskidir camlar kolludur sanruf elektriklidir klimasıda vardır fakat çalışanı azdır. Önlerde 1 tTL arkalarda 50 krş büyüklüğünde 4 disk frene sahiptir. yayları gereğinden çok fazla serttir aldığında konfor bekleme yemeğini yersin yola çıkarsın 50 km yol yaparsın karnın yine acıkır o derece konforsuzdur. gitmeye gider durmaya durmaz bunun üstüne benim güzel bi lafım vardır birçok rex ci arkadaşada söylemişimdir.
" Durmak ile durmamak arasında kararsız kalırsan gaza bas çünkü duramayacaksın."
Gelelim diğer konulara en büyük problemi yatak sarmaktır aslında böyle bi takıntısı yoktur ama türkiyede ustalar ileri seviye olduklarından yağ pompalarını değiştirme gereği duymazlar değiştirenlerde 100 liraya yan sanayi pompası alır takar sonrada bu minik canavar yatak sarar (1 sefer sardım ama müthişti 4 vites sonunda ön tekerler kitlendi çok fazla dua bildiğimi o anda anladım) yani yapılacak ilk iş aracın durumu ne olursa olsun yataklar gözden geçirilecek yağ pompası servisten oem alınıp takılacak. Oturduğunda koltuğuna carting havası vericek ve o koltuğa alıştıktan sonra diğer bindiğin araba ne marka ne model olursa olsun birdaha sana keyif vermeyecek ve bundan dolayı rexten kurtulamayacaksın arkadaşların ailen sat şu hurdayı diyecek satamıcan gözünü karartıp satacaksın ondan sonra karıdan boşanmış adam gibi kafayı vuracaksın dayanamayıp gidip yine rex arayacaksın.
Sağını solunu toplayım diyeceksin toplayacakken dahada çok dağıtacaksın şevkin kırılacak seni yıldıracak ama sen inatla yine toplamaya çalışacaksın yine daha kötü olacak götürdüğün ustalar arabadan anlamayacak en basiti 20-25 subab ayarını basacaklar traktör gibi çalışacak içini sökeceksin izolasyon yapayım sessiz olsun diyeceksin söktüğün her plastik elinde kalacak araba eskisinden 2-3 kat daha sesli olacak gacır gucur ötecek kaloriferi açayım diyeceksin içine çökecek klima paneli (sağlamsa) kırılacak %90 geri vites lamban yanmayacak :) sanrufu açacaksın bayrak gibi sallanacak kopmasın diye elle tutacaksın dünyanın parasını harcayacaksın sende para tükenecek töte don alamayacaksın ama arabaya sürekli harcayacaksın o para yemekten bıkmıcak sürekli böyle devam edecek..
şimdi iyice düşün rexmi almak istiyorsun yoksa hevesmi ediyorsan heves edersen kısa sürede sıkılırsın küsersin cidden almak istiyorsan yukardaki kahırları zevkle çekersin uzun uğraşlar büyük emekler büyük paralar sonunda düzgün bir rexin olur
Bu benim rexim 2 yıllık emek para sıkıntı sinir stres sonucu ortaya çıkmıştır..
http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/269522_170709576327508_100001653997227_404616_2805 338_n.jpg
güzel yazınınz için çok teşekkür ediyorum. ama ben yinede herşeye rağmen almak istiyorum. 10-11bin verip temiz toplanmş bi rex alırsam başıma çok sıkıntı açmazdır heralde.
o paraya alacağınız rexlerde pek sıkıntı olmaz ama sıkıntıdan öte kaşıntı söz konusu olur :D
güzel yazınınz için çok teşekkür ediyorum. ama ben yinede herşeye rağmen almak istiyorum. 10-11bin verip temiz toplanmş bi rex alırsam başıma çok sıkıntı açmazdır heralde.
var öle bi rex ,hem yakışıklı hem kırmızı :D
turgay.ozgur
08-12-2011, 00:35
crx farklı bi dünyadır. üçe beşe bakmadan ucuz patates crx lere bakma alır toplarım dersen sana pahalı gelen crxlerin çok daha fazlasını harcar genede o derece adam edemessin. masraftan kaçınmadan bir crx ten alacağın hazzı 30-40 bin liralık araçlardan alamazsın bunuda bil. kişiden kişiye değişebilir tabi bu. Ama ne dediğimi koltuğuna oturunca anlıyacaksın:) Yolda giderkende herkesin sana yazılıp sonrasında stoplarını izlemeleri ayrı mesele işte o zaman çok daha keyifli oluyor rex...
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.