Orijinalini görmek için tıklayınız : yazılım-chip veya power box takıpta sorun yaşayanlar buraya
daha önce konu açıldı mı bilemiyorum arattım ama bulamadım arkadaşlar.
başlıktan da anlaşılacağı gibi turbo diesel araçlarına chip-yazılım-powerbox gibi güç arttırıcı uygulamalar sonrasında problem yaşayanlar bilgilerini bizimle paylaşırlarsa yaptıracak olan arkadaşlara yol göstermiş olurlar iyisiyle kötüsüyle.
not: forumumuzda bu işin ticaretini yapan arkadaşlarım üzerine alınmasın 5 parmağın 5'i bir değil ..maksat en doğruyu bulabilmek
Benim gördüğüm çoğunluk benim aracım arıza verdi , yürümedi , olmadı gibi yaklaşımlar göstermiyor. Onun için ben x marka yazılım ile 10k km. şahane yürüdüm ama şimdi stock yürüyorum . Nedeni anlayana ...
Benim gördüğüm çoğunluk benim aracım arıza verdi , yürümedi , olmadı gibi yaklaşımlar göstermiyor. Onun için ben x marka yazılım ile 10k km. şahane yürüdüm ama şimdi stock yürüyorum . Nedeni anlayana ...
ne gibi arıza verdi ilhan ? turbo arızası dumanlanma basınç yakıt vs?
şimdi 206 ya yazılım yapsam ne olur ? ne olmaz ? :D
Tamamen kinder süpriz bir işlem tek diyebileceğim.
yavuz364
08-12-2011, 18:54
Sıkıntı çıkma ihtimali elbette var ancak ne olursa olsun yazılımsız, box sız v.b. siz arabaya binmem :)
deeperblack
08-12-2011, 18:58
Güzel konu olmuş. Takipteyiz :)
sorun olabilir ama çözümleride var :D
benim arabam yazılım ve mod lar sonrası safe moda alıyodu ve çözülmüyodu başka bişeydendir arabanda sorun var gibi yorumlardan sonraaaaa dr.ecu ve maxi yardımlarıyla dipçuk gibi oldu maşallah :D
ne gibi arıza verdi ilhan ? turbo arızası dumanlanma basınç yakıt vs?Daha önce konuda açtım. Araç misfire olmaktan yürümeye vakit bulamıyordu. 6400 devir üzeri şansa kalmış tesadüfi ya çok iyi ya misfire. Döndüm stock'a. Sıfır misfire ve araç daha iyi devir çeviriyor. Ateşleme düzgün olduğu için ecu ayarları kısma ihtiyacı olmuyor. No retard no correction factor. Top speed cok daha rahat cıkıyor. Tamamen yazılımsal bug yani. Tabi verdiğimiz para da çöp oldu. Şimdilerde bakınıyoruz bu işi adam gibi yapabilecek birileri varmı diye...
peki bu yazılımı kendi araçlarımızın yetkili servisinde yaptırsak masrafı ne oluyor ?en azından kendimizi garanti altına almış oluyoruz
yetkili servis bu işlemi yapmıyor müsadede etmiyor
yavuz364
09-12-2011, 18:25
normalin 2-3 katı fiyatlara servisleri ikna edebiliyorsunuz :D Tabi garantisi de yok.. Sadece garantiyi bozmuyo diyolar..
yetkili servis bu işlemi yapmıyor müsadede etmiyor
bazı sevisler yapıyorlar
box kullandım
custom yazılım kullandım
bence yazılım daha akıllıca ama box sıkılınca satabiliyorsun
ikiside standart dışı uygulamalar sıkıntı çıkarabileceğini göz önünde tutmak lazım
bulenthaliloglu
09-12-2011, 18:42
Boxta abcd123456789 konumlari var.ne anlama geldigini bilen paylasabilir mi :)
yavuz364
09-12-2011, 18:52
Onlar Seviyeler, her arabada farklı seviyelerde ayarlamak lazım.. Aldığınız yerden bilgi alabilirsiniz..
Boxta abcd123456789 konumlari var.ne anlama geldigini bilen paylasabilir mi :)
m. ali öz
09-12-2011, 19:22
race chip kullanan arkadaşımın mazot pompası bozuldu. bosch servisinde uygulattığı için servis karşıladı.
yazılım yaptıran bi arkadaşımın 2 kez turbosu değişti aracı 1.5 kia rio.
dedikleri gibi sürpriz yumurta :)
Joseph23
10-12-2011, 07:02
ben 20000 kmdır kullanıyorum allaha sukur hıcbır prblem cıkmadı suana kadar barbaros yaptı yazılımımıda
Boost Up
10-12-2011, 12:07
bende arabaya yaptırmayı dusunuyorum ama şanzımandan dolayı bir tırsma söz konusu
race chip kullanan arkadaşımın mazot pompası bozuldu. bosch servisinde uygulattığı için servis karşıladı.
yazılım yaptıran bi arkadaşımın 2 kez turbosu değişti aracı 1.5 kia rio.
dedikleri gibi sürpriz yumurta :)
Kia Rio yazılım sonrası 3 kere turbo değiştirdi arkadaşım 4 bile olabilir yanlış olmasında:)
Turbolar kağıt spek sanırım :D
Eyup Duygun
10-12-2011, 14:25
50bin km'den fazladır yürüyen araclar var yazılımlı..
Araca göre yapılacak işlem haddini bilirseniz hic bir sorun cıkmıyor.
İstisnalar hariç ..
m. ali öz
10-12-2011, 15:40
Kia Rio yazılım sonrası 3 kere turbo değiştirdi arkadaşım 4 bile olabilir yanlış olmasında:)
Turbolar kağıt spek sanırım :D
aynen stock hali limitte yürüyo heralde :D
By_HaNNibaLL
10-12-2011, 15:48
Kendi aracimda var 30k dayken yazilim yaptik 51binde hiç bi sıkıntı yok. Ege turbo arda yapti
2.0 Hdi 30k dir sıkıntısız yürüyor Ege turbo yapti
g.punto 1.3
1.6 yeni doblo 2 adet
1.4 g.punto
1.3mjet linea
1.3mjet fiorino
Bunlarada kendimiz yaptik allaha şükür hiç sıkıntı cıkmadi
Kendi aracimda var 30k dayken yazilim yaptik 51binde hiç bi sıkıntı yok. Ege turbo arda yapti
2.0 Hdi 30k dir sıkıntısız yürüyor Ege turbo yapti
g.punto 1.3
1.6 yeni doblo 2 adet
1.4 g.punto
1.3mjet linea
1.3mjet fiorino
Bunlarada kendimiz yaptik allaha şükür hiç sıkıntı cıkmadi
ben sizden şikayetçiyim :) auris e yazılım yapıcaz dediniz kandırdınız beni sonra aurisi sattırıp CUPRA aldırdınız :)
ben ne güzel 180 liralık mazotla 700 km gidiyordum simdi 200 lira benzinle 600 km zor gidiyorum
By_HaNNibaLL
10-12-2011, 16:47
ben sizden şikayetçiyim :) auris e yazılım yapıcaz dediniz kandırdınız beni sonra aurisi sattırıp CUPRA aldırdınız :)
Sizinle bizim ticaretimiz ayni olduğu için işin kolayina kaçtik biz efendim yoksa müşteri velinimetimizdir:icon_tup:
ben sizden şikayetçiyim :) auris e yazılım yapıcaz dediniz kandırdınız beni sonra aurisi sattırıp CUPRA aldırdınız :)
ben ne güzel 180 liralık mazotla 700 km gidiyordum simdi 200 lira benzinle 600 km zor gidiyorum
cupra az yakıyormuş ya 1.6 benzinlilerde ancak o kadar gidiyor :D
By_HaNNibaLL
11-12-2011, 22:37
ben sizden şikayetçiyim :) auris e yazılım yapıcaz dediniz kandırdınız beni sonra aurisi sattırıp CUPRA aldırdınız :)
ben ne güzel 180 liralık mazotla 700 km gidiyordum simdi 200 lira benzinle 600 km zor gidiyorum
Abi senin s2kda az yakıyo arabada olmam yeterli ekonomi için o kadar gazlaya gazlaya bursa istanbul yaptik ibre oynamadi :p
Kutluhan
12-12-2011, 00:46
Benim araçta 34 bin km de yaptırdım yazılımı şuan 43 binlerde sıkıntısız yolumuza devam ediyoruz memnunum yazılımsız dizel aracada binemiyorum galiba tat vermiyor 3 araç değiştirdim dizel hepside yazılımlıydı başıma hiç bir dert gelmedi bu zamana kadar nazar değmesinde :)
<<buğra>>
12-12-2011, 07:29
..................
darkmoon
16-12-2011, 11:28
mesajım bulunsun elimde iki tane dizel var 3.20d ve sonata 2.0crdi.. ikisinede düşünüyorum ama çok çekimserim..
astra h aracıma chip yaptırdım;
10 dk deneme turu sonrasında arıza ışığını yakıp, turboyu kesti, baskıyı sıyırdı vs.
Orjinale döndük, baskı balata, turbo selenoid valf ve 2 enjektör değişti.
Arızalar gitti ama yakıtı ne yaptıysam düşmedi, 6.7 lt ortalamam var.
Otomatik olan astra'lar bildiğim kadarıyla max 6,1 lt civarındaymış.
Uygulamaların nerede yapıldıklarını da iletmeniz rica olunur...
Sizden duymak isteriz:D , siz nerde yaptırıp bu sorunu yaşadınız
yazılım sağlıklı olduğu sürece sıkıntı yaşamazsınız.... bir keer yazılımın tadını alınca zaten bırakamazsın...
bende vw caddy var 1.9 tdi 105 ps yazılım yapıldı şu an 145 ps sıkıntısız....
Yakıt basıncı arttırılmış arabalarda yol bilgisayarından bakıp bu az yakıyor demiyor dimi kimse?
Chiplenmiş aracın, ( yakıt basıncı 99% arttırılmıştır) yol bilgilsayarı hatalı gösterir..
darkmoon
23-12-2011, 11:15
sanayide hangi sevirse ustaya gitsem yaptırma abi orjinal ayarlarıyla oynama zaten ilk günden sorun çıkarmaz uzun vadede sorun çıkartır bu tip uygulamalar diyorlar..
tunningcilerede gittimmi abi biz bilmem kaçtane araca yaptık en ufak bir sorunla geri dönen olmadı diyorlar.
iki arada bir deredeyim hala..
blackangel52
23-12-2011, 18:46
turboyu yeme korkusunu bende yaşıyorum :D
2003 yılında o çakma modüllerden ilk alanlardan birisiydim. Belki de ilki.. Hollanda dan almıştım.. Sigorta kutusunun altına monte etmiştik. Bir gün köfte tezgahı gibi yanmıştı.. Araba 2003 corsa 1.7 dti idi.. Hey gidi hey..
2003 yılında o çakma modüllerden ilk alanlardan birisiydim. Belki de ilki.. Hollanda dan almıştım.. Sigorta kutusunun altına monte etmiştik. Bir gün köfte tezgahı gibi yanmıştı.. Araba 2003 corsa 1.7 dti idi.. Hey gidi hey..
hatırlıyorum bende arabadaydım :) orjinaliyle denemeye cıkmıstık ne kadar fark etcek acaba diye.. saka gibi aynı gidince bakıp yanmıs oldugunu gormustuk :) hakkaten heyy gidi gunler :)
<<buğra>>
23-12-2011, 23:29
chipli araçta yakıt nasıl hatalı gözüküyor ?
chipli araçta yakıt nasıl hatalı gözüküyor ?
astra 1.3 için gecerli değil.. astra 1.3 te kalibrasyonu yapılıyor..
chipli araçta yakıt nasıl hatalı gözüküyor ?
Yakit basinci arttigi icin, enjektor debisi degisiyor, daha az gosteriyor yol bilgisayari.
Benzinli araclarda da var ayani sikindi, benim eski czt de benzin basincini acmistik, yol bilgisayari hatali gostermeye baslamisti...
Beyinden enjektor size i buyutsen ve yol bilgisayari bunu bir sekilde ogrense belki duzelir...
Yakit basinci arttigi icin, enjektor debisi degisiyor, daha az gosteriyor yol bilgisayari.
Benzinli araclarda da var ayani sikindi, benim eski czt de benzin basincini acmistik, yol bilgisayari hatali gostermeye baslamisti...
Beyinden enjektor size i buyutsen ve yol bilgisayari bunu bir sekilde ogrense belki duzelir...
herzaman bu gecerli diyemezsin. Dizel araclarda injection quantitiy ve injection pulse farklı seylerdir. bunu şöyle ornek verebilirim. bi sulama hortumunu eline al aynı sekilde acık olsun, birinde ucuna bir etki yapmadan akan miktarı ölç diğerinde de ucuna parmagını koy.. basınc artmasına ragmen debi degişmeyecektir. (tabiki extrem durumları saymıyoruz) benzinli aracta regulatorden basıncı artırdıgında enjektorlerin flow rate i değişecektir. ve bununla aynı sey değildir.
kervanoglu
26-12-2011, 00:58
Yakıt basıncı arttırılmış arabalarda yol bilgisayarından bakıp bu az yakıyor demiyor dimi kimse?
Chiplenmiş aracın, ( yakıt basıncı 99% arttırılmıştır) yol bilgilsayarı hatalı gösterir..
Aracim yazilimliyken yol bilgisayarindan nerdeyse stok haliyle ayni degeri okuyodum. Orjinal yazilima döndükten sonra farkettim ki yazilim varken resmen %25-30 fazla yakiyomus aracim ve aldigim guc +7 hp +30 tork gibi bisey (2011 184luk sedan 320d baz alarak söylüyorum)... Custom yazilimda aradigimi bulamadim simdi ya superchips yada evotech olucak tercihim ama cok kararsizim...
darkmoon
26-12-2011, 09:31
sanırım gene iş dönüp dolaşıp gerçek beygir için gerçek teknik bir müdaheleye dayanıyor yazılımla sanal malan hikaye gibi anladığım kadarı ile..
Yazılımı ne için ve kimin yaptığı önemli bence hard bir yazılım uygulanırsa elinde sonunda bi yerlerden uzun vadede fire vericektir :) çevremde çok insan var yazılımlı araç kullanan normal şartlarda bilindik kişilerin yaptıkları araçlarda hiçbir problem yok ;)
berkay_aydin
07-01-2012, 00:52
sanırım gene iş dönüp dolaşıp gerçek beygir için gerçek teknik bir müdaheleye dayanıyor yazılımla sanal malan hikaye gibi anladığım kadarı ile..
Hiç alakası yok.. Önce ve sonra olarak dyno ölmüçü yapan firmalar var...
egeturbo
07-01-2012, 09:58
bende arabaya yaptırmayı dusunuyorum ama şanzımandan dolayı bir tırsma söz konusu
alfa romeo için düşünüyorsan hiç korkmadan yaptır arda
samimi_1983
17-02-2012, 14:24
konu yetersiz geldi ben de bu konuyu düşünüyorum ama yeteri kadar bilgilenemedim.ama şunu tahmin ediyorum çok hard bir şey yapmadıktan sonra pek sorun olacağını sanmıyorum edindiğim bilgiye göre.ama sınırlarda gezeyim motor son haddinde yürüsün diye düşünüldüğünde başlıyo sıkıntılar
yahu 30 40 ton yük çeken tırlara yapılıyor devamlı yükte ağır şartlar altında gidiyorlar bişi olmuyorda siz yaptırıp 2 gazlayıncamı olacak?
bu yazdığım her yapılan yazılım için değil işin erbabına yaptırılan yazılım için geçerli bakımları aksatmadığınız sürece ve birkaç önemli kuralı çiğnemediğiniz halde problemsiz bir şekilde senelerce binersiniz.
Aracim yazilimliyken yol bilgisayarindan nerdeyse stok haliyle ayni degeri okuyodum. Orjinal yazilima döndükten sonra farkettim ki yazilim varken resmen %25-30 fazla yakiyomus aracim ve aldigim guc +7 hp +30 tork gibi bisey (2011 184luk sedan 320d baz alarak söylüyorum)... Custom yazilimda aradigimi bulamadim simdi ya superchips yada evotech olucak tercihim ama cok kararsizim...
bu iş nasıl oluyor yahu 2000cc son teknoloji turbo dizel ve bmw motoru nasıl +7 hp ve +30nm tork alınır yazılım ile? bence bu gerçek ise iyiki orjinale dönülmüş. işin erbabına başvur bence araçtan alınan zevk kat kat artacaktır.
bu motordan alınabilecek güce örnek;
http://www.superchips.co.uk/curves/BMW20D184hp.pdf
aposport
20-02-2012, 13:30
1.3 multijet 90 beygirlik punto mda racechıp ile sabahları çalışmama problemi yaşadım. 6 -7 marş sonra çalıştığı oldu.
firma ilgiliydi. ürünü iade aldı.
Yiğit Ş.
20-02-2012, 15:04
box olayı sağlıklımıdır ?
Osman Bahadır
20-02-2012, 15:07
box olayı sağlıklımıdır ?
Bu başlıkta yazan şikayetlerin ve genel olarak karşılaşılan şikayetlerin %90'ı box şikayeti...
Yiğit Ş.
20-02-2012, 15:12
Bu başlıkta yazan şikayetlerin ve genel olarak karşılaşılan şikayetlerin %90'ı box şikayeti...
haboooow :D ne diyosun :D
Eyup Duygun
23-02-2012, 09:40
Aracim yazilimliyken yol bilgisayarindan nerdeyse stok haliyle ayni degeri okuyodum. Orjinal yazilima döndükten sonra farkettim ki yazilim varken resmen %25-30 fazla yakiyomus aracim ve aldigim guc +7 hp +30 tork gibi bisey (2011 184luk sedan 320d baz alarak söylüyorum)... Custom yazilimda aradigimi bulamadim simdi ya superchips yada evotech olucak tercihim ama cok kararsizim...
Garip bir durum 184hp'lık 3.20D +7hp , ılgınc bir rakam bu arac ıcın min. hani nasıl derler elini sallasan bile 20hp cıkar.
Evotech veya Superchips'i de bilgisayar basında insan yapıyor markaları ünlü ve imkanları cok fazla özellikle evotech ıcın..Bence 3.20D icin ucuk rakamlar ödemeye gerek yok yazılımda.Tabii ki sizin fikriniz yaptırırsanız tecrübelernizi bekliyoruz..
kervanoglu
23-02-2012, 10:12
Havaların düzelmesini bekliyorum tekrar yazılım yaptırmak için. Superchips olucak galiba tercihim, Evotech yersiz pahalı ve verdiği güç bence düşük. (Hoş lafta 220- 230 hp ler konuşuluyodu custom yazılım yapılırken ama defalarca denendi ve görüldü ki araba stok 184lük 320d kadar anca yürüyordu)
25 bın km oldu box takalı.ayarlarını hiçbir zaman sona getirmedim.su ana kadar ne sıyah duman nede arıza ışı yaktı.
Yazılım cok daha iyi performans sağlıyor ama riski yapan kişiye göre değişiyor
yoksa ikiside aynı şey ,ancak turbosu yanan araclar genelde ehlıyetsız ve yaptıgı arabanın hassasiyetını bilmeyen insanların uyguladıkları araclar
box kendımce daha az riskli oldugu için onu tercih ettim ,kendı servisimde orjınal yazılımını bozmadan bunu kullanmamın daha hayırlı oldugunu belirttikten sonra taktırdım
ama her an risk taşıyorum sonucta buda işin başka boyutu Rski ne ölcüde alacağınıza bağlı birazda
box neden takar insanlar anlamam. chiptuning yapılamayan araçlara bence box takılmalı benim gözümde box gayet 3.sınıf bir aletttir
dizeldrn cocuklara ver onlar bile beygir alır gözünüzde büyütmeyin herkes 200beygirlik bir arabada 15 20 beygir alır (örnek veriyorum)
ama gelgelelimki box lar sizin pompa basıncınızı artıtttırmıyormu basıncınızı? mafınızı kandırmıyormu peki kandırarak yaptiğınız işlem sizce chiptuningin belirli limitler içerisinde 25 beygir yada 30 beygir alıp size zarar vermemesini tercih etmemisiniz? bir çok kişi demişki ehliyetsiz bilgisiz vs vs peki bildiğiniz halde nede ngidiyorsunuz? :)
berkay_aydin
25-02-2012, 03:26
25 bın km oldu box takalı.ayarlarını hiçbir zaman sona getirmedim.su ana kadar ne sıyah duman nede arıza ışı yaktı.
Yazılım cok daha iyi performans sağlıyor ama riski yapan kişiye göre değişiyor
yoksa ikiside aynı şey ,ancak turbosu yanan araclar genelde ehlıyetsız ve yaptıgı arabanın hassasiyetını bilmeyen insanların uyguladıkları araclar
box kendımce daha az riskli oldugu için onu tercih ettim ,kendı servisimde orjınal yazılımını bozmadan bunu kullanmamın daha hayırlı oldugunu belirttikten sonra taktırdım
ama her an risk taşıyorum sonucta buda işin başka boyutu Rski ne ölcüde alacağınıza bağlı birazda
turbonun yanması nasıl oluyor ?
Havaların düzelmesini bekliyorum tekrar yazılım yaptırmak için. Superchips olucak galiba tercihim, Evotech yersiz pahalı ve verdiği güç bence düşük. (Hoş lafta 220- 230 hp ler konuşuluyodu custom yazılım yapılırken ama defalarca denendi ve görüldü ki araba stok 184lük 320d kadar anca yürüyordu)
Sanirim fiyat ve guc konusunda bir karisiklik var... Bmw dizelden cok iyi verim aliyoruz. Ama akliniz kime yatiyorsa,orayla calisin. İciniz rahat olsun...
Box takmayinda....
yalnız ben 177 ve 184 un dynolarına baktım,184 un 4500 devırde verdıgı torkla cıplı 177 nın torku aynı yerlere dusuyordu s.chipsin sitesinde var.su twinpower turbo farkı olabilir.122 tsi da da aynı durum var 160 hp 250 nm lere de ulassan 160 lık twınchargerı gecemıyorsun öyle bi durum olabilir.ama stok bı 184 u ayırması gerekır ustlerde torku stok 184 kadar olsada altlarda 70 nm belkı daha fazla tork fazlası var+220 bg lerden bahsedılıyor yanı yınede ayırıp gıtmesı gerekır
kervanoglu
25-02-2012, 10:12
Zaten defalarca gördük ki yazılımlı 177lik stok 184lüğü geçiyor. Ama yazılım düzgün olucak. Bana pm ile soran bazı arkadaşlar var yazılımımı kesinlikle Mehmet Gazihan falan yapmadı, Ankarada yazılım işi yapan bi arkadaş yaptı. İsmini bilerek yazmadım hiç ama benim sorunumla başkası karalanmasın diye belirtiyorum Mehmet Gazihan değil yazılımı yapan.
bu yazılım işi her babayiğidin yapabileceği bir iş değil zaten. bwm nin motorları cok guzel ve verimli işi bilen biri ile hem güvenli hemde oldukca zevkli hale gelir araç.
box ın çalışma şeklini hiçbir zaman mantığım almadı zaten bildiğin yalancı emzik :D
yaklaşık 20 bın km dir yazılımlı dolaşıyorum..
eğer işin limitlerini bilirseniz ve tadında bırakırsanız bi problem cıkacağını düşünmüyorum.
tabiki yazılımı atan usta da çok önemli. işin ehli olması şart.
Megane 3 Coupe 1.5DCI EDC ye ne öneriyorsunuz? 110Beygir
Mehmet Gazihan
27-03-2012, 11:47
Megane 3 Coupe 1.5DCI EDC ye ne öneriyorsunuz? 110Beygir
Chiptuning en mantıklı çözüm.. 1.5 dCi ların yakıt sistemleri daha fazla basınca çok dayanıklı değil.. orası burası portleyen arabalar duyuyorum powerbox sonrasında..
184 lukden 7 hp de ilgincmis
benim son yaptığım 184 luk
http://g1203.hizliresim.com/v/g/3jm4l.jpg
@mehmet gazihan
benim yakıt sıkıntım var 1.5 dizel olmasına rağmen gaza dokununca 15l göryorum :/ sabit hızla 3-5 litre yakıyo orası ayrı önerebileceğiniz uygun fiyatlı bi çözüm varmı hiç şöyle 200-300 kağıtlık soft bişey? (zaten EDC sıkıntı yaratabilirmiş bu konuda kucağımıza almayalımda)
teşekkürler :)
Mehmet Gazihan
27-03-2012, 14:55
@mehmet gazihan
benim yakıt sıkıntım var 1.5 dizel olmasına rağmen gaza dokununca 15l göryorum :/ sabit hızla 3-5 litre yakıyo orası ayrı önerebileceğiniz uygun fiyatlı bi çözüm varmı hiç şöyle 200-300 kağıtlık soft bişey? (zaten EDC sıkıntı yaratabilirmiş bu konuda kucağımıza almayalımda)
teşekkürler :)
200-300 liralık şeyler 2000-3000 olarak geri doner..
malesef sana gore bi cozum yok bende
soft chiptuning ne kadara mal olur ne kadar kazandırır peki?
Mehmet Gazihan
27-03-2012, 14:59
küçük viteslerde gaza bastığında anlık olarak yüksek tüketim değerleri görmen normal..
bende ona yoruyorum teşekkürler cevabın için
huseyinturk
13-04-2012, 13:23
yahu 30 40 ton yük çeken tırlara yapılıyor devamlı yükte ağır şartlar altında gidiyorlar bişi olmuyorda siz yaptırıp 2 gazlayıncamı olacak?
yazılım işi illa sorun çıkarır diye düşünmüyorum kesinlikle ama o tırların motor blokları , baskı balataları vs herşeyi taşıyacağı 30 40 ton yükün getireceği zorlama dikkate alınarak tasarlanıyor. Max-min aralıkları çok daha geniş
Mehmet Gazihan
13-04-2012, 13:31
yazılım işi illa sorun çıkarır diye düşünmüyorum kesinlikle ama o tırların motor blokları , baskı balataları vs herşeyi taşıyacağı 30 40 ton yükün getireceği zorlama dikkate alınarak tasarlanıyor. Max-min aralıkları çok daha geniş
senin araban stoc mu ?
huseyinturk
13-04-2012, 13:35
senin araban stoc mu ?
Stok şimdilik. Ama aynı motorun power boxlu 206 sınıda kullandım chip atılmış 307sinide.chipli olan aracın bir sorun yaşadığını duymadım hiç sanırım bir 4 yıl kadar aynı kişideydi araç.Aynı işi 3 lirayada yapan var 10 lirayada illa fark vardır diye düşünüyorum.Sağını solunu patlatanlarıda duyuyoruz bu işlemler sonrası..
Mehmet Gazihan
13-04-2012, 13:37
nası katlanıyorsun o hantallığa..
huseyinturk
13-04-2012, 13:40
Bana yetiyor şimdilik.O kadarda kamyonumsu değil sonuçta hdi motorlar.2000 motor benzinli gti alıp yakmasın diye gaza dokunamamaktansa bununla gittiği kadar diplemeyi tercih ediyorum şimdilik :) Nasip olursa önümüzdeki bir kaç sene için değişik projelerim var.
Mehmet Gazihan
13-04-2012, 14:06
sana 15 günlüğüne bişey denetiyimmi ?
Osman Bahadır
13-04-2012, 14:12
sana 15 günlüğüne bişey denetiyimmi ?
Ooo, Mehmet Gazihan'dan reddedilemeyecek bir teklif geldi :) Ben olsam geri çevirmezdim. :)
Mehmet hocam, o kadar işin arasında müşteriyle bu kadar alakalı olabiliyorsun ya, helal olsun...
huseyinturk
13-04-2012, 14:14
sana 15 günlüğüne bişey denetiyimmi ?
teşekkürler :) istanbulda olsan geri çevirmezdim ama okul sebebiyle çorludayım bir kaç ay istanbula gelmem zor gibi.Kısmet olurda ilerde deneriz inşallah
Mehmet Gazihan
13-04-2012, 15:15
Ooo, Mehmet Gazihan'dan reddedilemeyecek bir teklif geldi :) Ben olsam geri çevirmezdim. :)
Mehmet hocam, o kadar işin arasında müşteriyle bu kadar alakalı olabiliyorsun ya, helal olsun...
EyvAllah.
Çorlu bayimde denetebilir siz istedikten sonra..
site üzerinde biraz daha çalışılmalı bence
ankara da bu işi ehli ile yapan ve sıkıntı çıkarmadan kullanmamızı sağlayabilecek ve referans olabileceğiniz bayii yada kişiler nerelerdir ?
ve birde fiyat tabiki
berkay_aydin
13-06-2012, 06:47
ankara da bu işi ehli ile yapan ve sıkıntı çıkarmadan kullanmamızı sağlayabilecek ve referans olabileceğiniz bayii yada kişiler nerelerdir ?
ve birde fiyat tabiki
Ankarada tercih edilebilecek yanılmıyorsam ecufast'in bayisi veya booster performance var...
Mehmet Gazihan
13-06-2012, 09:37
Benim Bayim ErGazi Elektronik de var
orhanerdogan
13-06-2012, 10:06
Benimde arkadaşıma sattığım eski aracımda(gp 1.3mjet 90) yaklaşık 25k km önce chip tuning uygulaması yaptırmıştık halende kullanıyor. Alt devirler gerçekten çok güzel fakat üst devirlerde sanki alt devirlerdeki kadar canlı değil gibi geliyor. Dizel araç olmasından dolayı çok devir çevirmesini üst devirlerde uçup kaçmasını beklemiyoruz ama ince bir tune gerektiğini düşünüyorum. Onun dışında çok şükür öksürmedi bile chip tuning uygulaması sonrasında...
Şimdiki aracım 2.0 PD170 DSG Passat. Araç 1.5 ton olmasına rağmen oldukça performanslı ama genede chip tuning uygulaması yaptırsammı yaptırmasammı kararsızım. Aynı aracın PD140 motorlusu babamda mevcut yazılımda biz almadan önce yapılmış durumda ve yakıt-performans olarak çok daha güzel değerler veriyor. Hazır üstatlarda burdayken PD170 ve chip tuning için ne düşünüyorsunuz. Hatta yaptırmışken DPF, EGR kat iptali düşünebiliriz. Aracın enjektörleri ve dsg mekatronik değişmiş durumda.
Benim Bayim ErGazi Elektronik de var
Merhaba hocam astra j aracim var 1.3 95 hp ne yapabiliriz safe olarak verimliligi nasil olur ?
Evet Pasaoglunda chip attirali 1500 km den fazla oldu, arabada damla duman yok, basinc 0.1 acik ama araba super hareketlendi.
Tuketimim 3 depo sonunda 10% dustu gibi gozukuyor ;)
Tam gaz veya sürekli tempolu kullanımda tüketim yazılım sonrası bir miktar artıyor ama klasik kullanımda azalıyor gerçektende
Mehmet Gazihan
16-07-2012, 13:56
Evet Pasaoglunda chip attirali 1500 km den fazla oldu, arabada damla duman yok, basinc 0.1 acik ama araba super hareketlendi.
Tuketimim 3 depo sonunda 10% dustu gibi gozukuyor ;)
boostmap den 0.1 acarsın extra bastığın yakıtla o 0.3-4 olur..
varmı turbo saatin ?
ben boostmapi bilmiyorum, scangauge den okuyorum basinci.
olculen deger 0.1 0.15 gibi yuksek
Mehmet Gazihan
16-07-2012, 14:15
tam gazdamı ?
TurboJDM
16-07-2012, 14:16
Merhaba hocam astra j aracim var 1.3 95 hp ne yapabiliriz safe olarak verimliligi nasil olur ?
hocam keşke o araca bulaşmasaydınız yürümüyor. 1.4 fiesta 68hp fiesta ile solluyoruz o aracı. Ecufast Erdem beye bende kaç hp alınabileceğini sormuştum 120 Hp alınabiliyormuş. baya yürürü farkeder :)
tam gazdamı ?
evet load filan da okuyabiliyorum, sadece 0.1 artis var, 2.0 kpa yerien 2.1 yuruyor vnt acica da 2.2 yerine 2.35.
sadece basinca bakarak yakitin hesaplanabilecegini sanmiyorum, baska bir baglanti olmasi lazim, yani basinc ile yakit birbirinden farkli olabilir saniyorum.
Mehmet Gazihan
16-07-2012, 14:34
Ekonomi yapmana sevindim..
tam bir şehir içi fırıldağıdır picanto.. yolu iyi tutturabilirsen gokart gibi olur..
Mehmet Gazihan
16-07-2012, 14:35
Merhaba hocam astra j aracim var 1.3 95 hp ne yapabiliriz safe olarak verimliligi nasil olur ?
Eski Astralardan çok daha fazla verimli oluyor
265nm tork elde edilebilir.. bu tork la yapılamıcak şey yok..
Yakıt(rail) basıncı açılınca, boost'un ne kadar artacağı kaba taslak neye göre hesaplanıyor? Bu konuda herhangi bir hesaplaması var mı? Yoksa önceki yapılanlara tahminen söylenen bir durum mu?
sanırım gene iş dönüp dolaşıp gerçek beygir için gerçek teknik bir müdaheleye dayanıyor yazılımla sanal malan hikaye gibi anladığım kadarı ile..
darkmoon bendede 320d var ikinci 320d ilkinde yazılım vardı suankinde ise race chip prodan box var ustune blowoff filan ne ararsan var arac cidden cok saglam bir motor ve sanzımana sahip ne versen kaldırıyor fakat daha bugun downpipe kırdım ve suan 3. vitesden sonra aynı verımı alamıyorum onun dısında 10k km hic bir sıkıntı cekmedim.. Yakıt dersende 11.7 yakıyorum :D
box ne işe yarıyor bilen biri bana açıklarmı lütfen?
Hocam siz daha iyi bilirsiniz lakin ingiltere forumlarında gezinince kendi aracımda en azından adamlar 2 chip yapmışsa 10 box yapmışlar ilginç
berkay_aydin
26-07-2012, 00:05
sanırım gene iş dönüp dolaşıp gerçek beygir için gerçek teknik bir müdaheleye dayanıyor yazılımla sanal malan hikaye gibi anladığım kadarı ile..
:D şaka gibi olmuş
Box i biri bana anlatsın lütfen mantığını söylesin
Mehmet Gazihan
26-07-2012, 01:49
Box i biri bana anlatsın lütfen mantığını söylesin
OK ben kabaca CommonRail Dizellere takılanları anlatayım
Rail Hattında Bi Fuel Pressure Sens var, beyne basınc sinyali yolluyor, powerbox bu basınc sinyalini beyne düşürerek yolluyor, beyin basıncı tutturucam diye arttırıyor ve sistemin daha yüksek basıncla çalışmasını sağlıyor, 800bar da 100us açık kalan enj. 3gr yakıt püskürtüyorsa, 1000bara çıkartıp 100us de 3.5gr püskürtmesini sağlıyor..
sonuc da daha fazla yakıt püskürtülüyor ve daha uzun süre yanma oluşuyor..
OK ben kabaca CommonRail Dizellere takılanları anlatayım
Rail Hattında Bi Fuel Pressure Sens var, beyne basınc sinyali yolluyor, powerbox bu basınc sinyalini beyne düşürerek yolluyor, beyin basıncı tutturucam diye arttırıyor ve sistemin daha yüksek basıncla çalışmasını sağlıyor, 800bar da 100us açık kalan enj. 3gr yakıt püskürtüyorsa, 1000bara çıkartıp 100us de 3.5gr püskürtmesini sağlıyor..
sonuc da daha fazla yakıt püskürtülüyor ve daha uzun süre yanma oluşuyor..
dedıgınıze göre,800 barda 100 us değilde 120 us acık kalırsa misalen 3.5 gram yakıtı vermezmı sılındırlere,bıde basınc yukseldıkce mıktar aynı fakat tutusma süresı kısalır dıye bılıyorum ..
OK ben kabaca CommonRail Dizellere takılanları anlatayım
Rail Hattında Bi Fuel Pressure Sens var, beyne basınc sinyali yolluyor, powerbox bu basınc sinyalini beyne düşürerek yolluyor, beyin basıncı tutturucam diye arttırıyor ve sistemin daha yüksek basıncla çalışmasını sağlıyor, 800bar da 100us açık kalan enj. 3gr yakıt püskürtüyorsa, 1000bara çıkartıp 100us de 3.5gr püskürtmesini sağlıyor..
sonuc da daha fazla yakıt püskürtülüyor ve daha uzun süre yanma oluşuyor..
yanlış anlama biliyorum senin de bildiğini biliyorum bilen baskası varmı diye sormuştum :)
peki bişrsey sorucağım sen bunu programdan yapabilirken Neden box a ihtiyac duyuyorsun ?
dedıgınıze göre,800 barda 100 us değilde 120 us acık kalırsa misalen 3.5 gram yakıtı vermezmı sılındırlere,bıde basınc yukseldıkce mıktar aynı fakat tutusma süresı kısalır dıye bılıyorum ..
benzin yada basınc arttıkca enjektor büyükmüş gibi olur
Yeni basınc / eski basınc = (sonucun Karakötü) * enjektor CC
3 barda 500 CC lik bir enjektor 5 barda olduğunda cc si su şekilde hesaplanır
5/3= 1.6 >> √1.6 = 1.290 >>> 1.290*500 =645.5CC
yazılım yapıcak şahsı muhterem nadir olarak bölgene geliyorsa alırsın abt,brabus box'ları iki kablo birleştirirsin....
benzin yada basınc arttıkca enjektor büyükmüş gibi olur
Yeni basınc / eski basınc = (sonucun Karakötü) * enjektor CC
3 barda 500 CC lik bir enjektor 5 barda olduğunda cc si su şekilde hesaplanır
5/3= 1.6 >> √1.6 = 1.290 >>> 1.290*500 =645.5CC
basınc artması farklı, püskürtme mıktarı artması farklıdır,yenı nesıl dızellerde pompa, raıl borusunda yakıt basıncını sabıt tutar,yakıt basınc sensörünün raıl borusunun cıkısında olmasıının sebebı budur ,enjektör acıp kapatma sevıyesını enjektör govdesındekı bobın sayesınde beyinden gelen sınyaller dogrultusunda alır,bujının atesleme zamanı gıbı belırlı zaman perıyodu ıcerısınde yakıtı yanma odasına verir.eskı mekanık pompa ve enjektörlerde, enjektör yakıtı max 250 bar ıle sılındırlere gönderıyor,karekökü hesaplamasıyla yaptıgınız hesaplama gıbı olsaydı,1200 bar basan yenı nesıl dızeller eskı tıp yakıt sıstemlerıne göre 5 kat daha fazla yakıt haarcardı..
Sadece box kullanan araçlar için değil fakat arada ekstradan güç isteniyorsa yazılımın üstüne aç kapa box bencede mantıklı, yazılımla tabiki açılır ama sürekli yakıt basıncının uç değerlerde gezmesi hem rail hattına hemde enjektörlere nozzlelara çok yük bindirecek.
Bunun yanında aşırı fazla duman ve yüksek tüketimde cabası. Box sadece sıkmadan sıkmaya açılır normalde kapatılırsa araba içinde, yakıt düketimi içinde daha sağlıklı olur.(bahsettiğim durum chip+box, yoksa chiptuning çok daha yararlı ve araca zararı daha az)
basınc artması farklı, püskürtme mıktarı artması farklıdır,yenı nesıl dızellerde pompa, raıl borusunda yakıt basıncını sabıt tutar,yakıt basınc sensörünün raıl borusunun cıkısında olmasıının sebebı budur ,enjektör acıp kapatma sevıyesını enjektör govdesındekı bobın sayesınde beyinden gelen sınyaller dogrultusunda alır,bujının atesleme zamanı gıbı belırlı zaman perıyodu ıcerısınde yakıtı yanma odasına verir.eskı mekanık pompa ve enjektörlerde, enjektör yakıtı max 250 bar ıle sılındırlere gönderıyor,karekökü hesaplamasıyla yaptıgınız hesaplama gıbı olsaydı,1200 bar basan yenı nesıl dızeller eskı tıp yakıt sıstemlerıne göre 5 kat daha fazla yakıt haarcardı..
Başında olsa o basınc değişicekmi ? neden değişicek ? Kaç bar basan kaç bar basan ? :) sabitmi oraydaki basınc dewamli rolantide ve heryerde sabit öylemi? :)
Arkadaşım açıklıyayım sana basınc sensorleri herzaman ya geri dönüş Regulatorlerinin üstüne yada yakit hatlarının Geri dönüşü olmayan araçlarda sona takılır rayın en düşük basıncı oradadır çünkü
egerki eski tip mazotlu araçların pompa basıncını arttıtrsan araçlar kara duman atarlar neden? çünkü sabitttir enjektor egzantiriğin istediği kadar açılır o enjektor şuanki sistemlerde püskürtme zamanını açabilirsin kısabilirsin tamamiyle sana kalmış istersek 5 katı basınc basip iseme zamanını azaltarak çok az yakmasını sağlayabiliyoruz enjektorun nasıl çalıştığını biliyorum saol zaten o şekilde çalıştığı için sen DUTY sini kontrol edebiliyorsun düz mantıktır basıcnı yükseltttiğin zaman 3 barda 1 milisaniye açık kaldığında mehmetindedediği gibi 3 gr püskürtüyorsa Basınc çünkü onun 1 ms açık kaldığında 3 bar basınc ile aradan kaçıracağı mazot miktarı bellidir 5 barda ister istemez daha çok kacırıcak
yüksekken barken 1.2 katı daha fazla püskürtücektir amma velakin basınc yüksek olduğundan kapatırkenki harcadığı çektiği akım enjektorun içindeki bobine %0.0002 bile olsa aşınmasını yaşlanmasını sağlayacaktır eski sistemler bu şekilde değil kontrol edilemez saçma sapan şeyler olmuştur doğal olarak basıncı açtığında kara dumana boğulursun yeni tip sistemlerde BENZİNLİ MAZOtlu fark etmez enjektoru kontrol edebiliyorsan mantığı aynıdır KABACA :)
Yeni sitemlerde Fuel Press stabil değil değişkendir staged seklinde çalışır...
Sadece box kullanan araçlar için değil fakat arada ekstradan güç isteniyorsa yazılımın üstüne aç kapa box bencede mantıklı, yazılımla tabiki açılır ama sürekli yakıt basıncının uç değerlerde gezmesi hem rail hattına hemde enjektörlere nozzlelara çok yük bindirecek.
Bunun yanında aşırı fazla duman ve yüksek tüketimde cabası. Box sadece sıkmadan sıkmaya açılır normalde kapatılırsa araba içinde, yakıt düketimi içinde daha sağlıklı olur.(bahsettiğim durum chip+box, yoksa chiptuning çok daha yararlı ve araca zararı daha az)
yanlış düşünme istersen belirli bir yerde basıncı yükseltirsin basmadığın zaman eskii ile aynı hatta daha az yakar basıtığın zaman sikinti bazı oranları hesaplamaları yaptıktan sonra ornek vereyim sana %40 load value varken açma o basıncı :) eeee nerde mazot yok %100 load da aç ozaman neoldu :D mazota boğuldun Eee ne gerek kaldı box a ?
yazılım ile yapılabilirken box neden ihtiyaç onu merak ettim bende :)
yanlış düşünme istersen belirli bir yerde basıncı yükseltirsin basmadığın zaman eskii ile aynı hatta daha az yakar basıtığın zaman sikinti bazı oranları hesaplamaları yaptıktan sonra ornek vereyim sana %40 load value varken açma o basıncı :) eeee nerde mazot yok %100 load da aç ozaman neoldu :D mazota boğuldun Eee ne gerek kaldı box a ?
Tabiki anlattığınız da çok mantıklı. Biraz farklı yaklaşıyorum nedense normalde de tam gaz kullanmamız gereken durumlar oluyor fakat o zaman 150hp bana yetiyorsa ekstradan güç ihtiyacı duymuyorsam, fazladan yakıt verip 160hp olmasını istemeyebilirim. Sadece o da değil aç kapa olduğunda boxu açıp psikolojik olararak insanı havaya sokuyor açtım boxu görürsün şimdi gibisinden:D
Böyle diyorumda bende box kullanmıyorum:D
Haklisin dogru peki soyle bisiy sunucam saana
alientech in unitesini aliosun powergate diye aracini destekliyorsa programcin bunu sana yapip veriyor sende 3 farkli sekilde harita atabiliYorsun 3 ayri harita yani istediginde direk obd den onu at :) nasil fikir :)
Kolay yol box tabi :) hem yazilim hem box sacma ama ya :)
Mehmet Gazihan
26-07-2012, 10:26
yanlış anlama biliyorum senin de bildiğini biliyorum bilen baskası varmı diye sormuştum :)
peki bişrsey sorucağım sen bunu programdan yapabilirken Neden box a ihtiyac duyuyorsun ?
Ben sadece Programlayamadığım araçlara tek başına veya Programdan yakıt basıncını arttıramadığım araçlara yazılımla beraber takarım..
Bende Programdan arttırılabiliyorken Powerbox kullanılmasını önermedim, önermem..
He bide şehir dışı durumları var, Adam gelemiyor ECU yü yolluyamıyor çözüm istiyor ;)
Programdan yakıt basıncını arttıramadığım araçlara yazılımla beraber takarım..
Bende Programdan arttırılabiliyorken Powerbox kullanılmasını önermedim, önermem..
program ile yakıt basıncı arttırılabilen ve arttırılamayan arabalar hangileri? merak ettim. mesela megane DCi, golf TDi, focus TDCi :D
Haklisin dogru peki soyle bisiy sunucam saana
alientech in unitesini aliosun powergate diye aracini destekliyorsa programcin bunu sana yapip veriyor sende 3 farkli sekilde harita atabiliYorsun 3 ayri harita yani istediginde direk obd den onu at :) nasil fikir :)
Kolay yol box tabi :) hem yazilim hem box sacma ama ya :)
Güzel oyuncak, tek araba olan modelleri baya ucuzdu yanlış hatırlamıyorsam. Süper fikir kısaca:)
Mehmet Gazihan
26-07-2012, 10:43
program ile yakıt basıncı arttırılabilen ve arttırılamayan arabalar hangileri? merak ettim. mesela megane DCi, golf TDi, focus TDCi :D
Böyle genelleyemeyiz, işletim sistemi ile alakalı..
misal
MarelliMJD6F-MJD8F
DelphiDCM3.5-3.2
gibi
megane 3'lerin ecusü delphi miydi?
edit: evet delphi ymiş.. :)
peki delphilerde basınç ayarı yapılabiliyor mu?
Başında olsa o basınc değişicekmi ? neden değişicek ? Kaç bar basan kaç bar basan ? :) sabitmi oraydaki basınc dewamli rolantide ve heryerde sabit öylemi? :)
Arkadaşım açıklıyayım sana basınc sensorleri herzaman ya geri dönüş Regulatorlerinin üstüne yada yakit hatlarının Geri dönüşü olmayan araçlarda sona takılır rayın en düşük basıncı oradadır çünkü
egerki eski tip mazotlu araçların pompa basıncını arttıtrsan araçlar kara duman atarlar neden? çünkü sabitttir enjektor egzantiriğin istediği kadar açılır o enjektor şuanki sistemlerde püskürtme zamanını açabilirsin kısabilirsin tamamiyle sana kalmış istersek 5 katı basınc basip iseme zamanını azaltarak çok az yakmasını sağlayabiliyoruz enjektorun nasıl çalıştığını biliyorum saol zaten o şekilde çalıştığı için sen DUTY sini kontrol edebiliyorsun düz mantıktır basıcnı yükseltttiğin zaman 3 barda 1 milisaniye açık kaldığında mehmetindedediği gibi 3 gr püskürtüyorsa Basınc çünkü onun 1 ms açık kaldığında 3 bar basınc ile aradan kaçıracağı mazot miktarı bellidir 5 barda ister istemez daha çok kacırıcak
yüksekken barken 1.2 katı daha fazla püskürtücektir amma velakin basınc yüksek olduğundan kapatırkenki harcadığı çektiği akım enjektorun içindeki bobine %0.0002 bile olsa aşınmasını yaşlanmasını sağlayacaktır eski sistemler bu şekilde değil kontrol edilemez saçma sapan şeyler olmuştur doğal olarak basıncı açtığında kara dumana boğulursun yeni tip sistemlerde BENZİNLİ MAZOtlu fark etmez enjektoru kontrol edebiliyorsan mantığı aynıdır KABACA :)
Yeni sitemlerde Fuel Press stabil değil değişkendir staged seklinde çalışır...
açıkla kardesım açıkla :) pompa ve turbo tamır işini hobby olarak yapıyorum ben :)
açıkla kardesım açıkla :) pompa ve turbo tamır işini hobby olarak yapıyorum ben :)
Hahahah bence yapma işte :) sıkıntı orda
berkay_aydin
26-07-2012, 21:48
Bu Alientech Powergate aletinin içine kendi istediğimiz 3 haritayı yükleyebiliyor muyuz ? Birde Türkiye distribütörü hangi firma ?
Edit: Benim aracıma uygun modeli yokmuş galiba ....
Bu Alientech Powergate aletinin içine kendi istediğimiz 3 haritayı yükleyebiliyor muyuz ? Birde Türkiye distribütörü hangi firma ?
Edit: Benim aracıma uygun modeli yokmuş galiba ....
kendin isteyebilirsin en güzeli kendi arabanı tun edern kişiden iste yardımcı olsun sana
berkay_aydin
26-07-2012, 22:01
kendin isteyebilirsin en güzeli kendi arabanı tun edern kişiden iste yardımcı olsun sana
Abi aslında ben çok memnunum yazılımdan ama arkamdan gelenler pek memnun olmuyor :) manuel'de olsa yakıt basıncını kısabilirmiyim onu düşünüyorum ..
kafanıza göre üç bes kısılı bı grup kurmussunuz,kanka hesabı,takılın kafanıza göre...mılletle taşşak gecmek ıcın fırsat arıyosunuz aklınızca..koca adamlarsınız su muhabbetlere bıle gırmemıze gerek yoktu...
kafanıza göre üç bes kısılı bı grup kurmussunuz,kanka hesabı,takılın kafanıza göre...mılletle taşşak gecmek ıcın fırsat arıyosunuz aklınızca..koca adamlarsınız su muhabbetlere bıle gırmemıze gerek yoktu...
arkadaşım grup felan kurmadık suanda allahın izniyle türkiyenin en büyük otomobil forum u sayılıyoruz bak biz burayı kesinlikle yardım amaçlı açtık olabilir kardeşim bilmeyebilirsin kimse bil diye zorlayamaz ki ben gayet güzel anlattım özetledim Rc injector firması dünyanın heryerinde olan bir firma bosch firması dünyanın heryerinde kabul olmuş firma bunların söylediklerini açıklıyoruz bak tekrar açıklamak istiyorum sana seni ne atmak ne satmak nede taşak geçmek derdindeyiz sana yanlış olan yada yanlış bilgin olay bişiyde yardım etmek istiyoruz
Araçlar regulatorleri sayesinde belirli bir basınc ile durur rolantide turbo basıncın yükseldikce ya ecu dan yada mekanik olarak turbo basınc ile regulatore uygulanan hava sayesinde basınc yükselir Basit bir mantıktır
evet Ecu proglamlıdır 3000 devirde 6milisaniye işemek için programlıdır ama yakıt basıncı yükselince bu 6ms de püskürttüğü yakıt hem daha fazla hemde daha çok atomize şekilde motora girer olay bundan ibaret
umarim 1 hafta sonra banin acildiginda daha mantikli hareketlerle aramizda olursun ....
SinanATASOY
29-07-2012, 14:56
1 kez Chip deneyimim oldu Seat Cordoba 1.4 TDi aracımda. 20 binde Wimmer-Rst chip uygulattım 115 binde sorunsuz şekilde sattım..
serdarcelik
08-08-2012, 21:13
umarim 1 hafta sonra banin acildiginda daha mantikli hareketlerle aramizda olursun ....
sorması ayıp okuycu olarak bir şeyi merak ettim. turbo27 neden banladınız? fikir tartışması içerisinde konuşma gayet iyi sürüyordu. neden bu tartışmayı kesmışsınız anlamadım.
edilen küfürler yeter de artar diye düşünüyorum
EMRE KAAN
13-08-2012, 12:26
arkadaşlar biliyosunuzki ben aracımı izmirden aldım arabayı bana satan kişi arabanın hiç bir sorununun olmadığını söyledi ve ben salaklık edip aracı göstermedim bi yere uzun hikaye zaten arabayı alıp daha ilk basışımda araba limp moda girdi (koruma modu) ve çocuğu aradığımda bana dediği tek şey kardeşim dr.ecu benim çok iyi tanıdığım birisi sana söz veriyorum bu durumu düzelticek ve senden tek kuruş para almicak ben bunu duyunca aldım arabayı ankaraya getirdim işte tabiki yolda koruma modunda geldim ve yol bana zehir oldu 110 u geçemedim yakıcağım yakıtın 2 katını yaktım herşeyi geçtim sinir sitres oldum kafayı yedim dedimki ya neyse sözünü aldık nasılsa düzelicek arabayı ankaraya getirdiimde özen oto murat abinin oraya götürdüm arabanın sıfır diye aldığım turbosu dağılmak üzere olduğnu gördüm naha neler var tabiki herşeyi sıfırladım turboyu sfırladım bana bronz diye sıfır diye satılan arabayı baskı kaçırıyo diye açtığımızda bronzu bırakın orjinal baskının resmen yandığını gördüm neyse o bu derken arabaya ciddi emek ve para harcadım her şeye rağmen düzelmedi araba özgün abiyi aradım herşey bittikten sonra 2-3 gün içerisinde ankaraya gelicğini ve bakıcağını söyledi dediği gibi oldu 2 gün aralıksız beklememe gece gündüz tabiki sıra bana geldi ve istanbula dönmesine tam 1-2 saat kala arabaya yazılım yazdı tekrardan ve durumu düzeltemedi malesef ve daha sonra bana durumu düzelticeğine söz verdi o gün bu gündür malesef sorun bende ne zman ankaraya gelip gittiğini bilmediğim için aracım hala aynı durumda haaa şuda var tabiki ben bu arada herkese rest çekip başka yere yazılım için bıraktım denedim elimden geleni yaptım ama istanbula gitmem gerektiğini söylediler bana malesef bende istanbula gidebilicek birisi değilim zaman olarak şimdi arabamda 76 lık krom boru gt2260vk turbo standart enjektörleri var maf sensörünü sıfır taktık intercooler kaçakları vardı halloldu şimdi benim sorumun artık herkes biliyo 2-3-4-5-6.viteslerde araba normal hızlarda giderken 0.5 barı geçtikten sonra tak koruma moduna alması ve oldukça geç dolması bunu neden söyliyorum dou ve bi çok bu işi yapan insandan aldığım bilgiye göre tamamen aracın erken dolmaması ve korumaya alması dışında en ufak problemim yok aracım 2.0 barda gayet güzel yürüyo tek sorun aracı basmadan kullanmak oldukça sinir bozucu asıl soru şu :
benim aracımın daha erken dolması ve koruma moduna almaması için şu durumda ne yapmalıyım küçücük bi şeyle hallolabilicek bişi mi yoksa mecbur tekrardan yazılım mı yapılması gerekir ?
Mehmet Gazihan
13-08-2012, 12:31
arkadaşlar biliyosunuzki ben aracımı izmirden aldım arabayı bana satan kişi arabanın hiç bir sorununun olmadığını söyledi ve ben salaklık edip aracı göstermedim bi yere uzun hikaye zaten arabayı alıp daha ilk basışımda araba limp moda girdi (koruma modu) ve çocuğu aradığımda bana dediği tek şey kardeşim dr.ecu benim çok iyi tanıdığım birisi sana söz veriyorum bu durumu düzelticek ve senden tek kuruş para almicak ben bunu duyunca aldım arabayı ankaraya getirdim işte tabiki yolda koruma modunda geldim ve yol bana zehir oldu 110 u geçemedim yakıcağım yakıtın 2 katını yaktım herşeyi geçtim sinir sitres oldum kafayı yedim dedimki ya neyse sözünü aldık nasılsa düzelicek arabayı ankaraya getirdiimde özen oto murat abinin oraya götürdüm arabanın sıfır diye aldığım turbosu dağılmak üzere olduğnu gördüm naha neler var tabiki herşeyi sıfırladım turboyu sfırladım bana bronz diye sıfır diye satılan arabayı baskı kaçırıyo diye açtığımızda bronzu bırakın orjinal baskının resmen yandığını gördüm neyse o bu derken arabaya ciddi emek ve para harcadım her şeye rağmen düzelmedi araba özgün abiyi aradım herşey bittikten sonra 2-3 gün içerisinde ankaraya gelicğini ve bakıcağını söyledi dediği gibi oldu 2 gün aralıksız beklememe gece gündüz tabiki sıra bana geldi ve istanbula dönmesine tam 1-2 saat kala arabaya yazılım yazdı tekrardan ve durumu düzeltemedi malesef ve daha sonra bana durumu düzelticeğine söz verdi o gün bu gündür malesef sorun bende ne zman ankaraya gelip gittiğini bilmediğim için aracım hala aynı durumda haaa şuda var tabiki ben bu arada herkese rest çekip başka yere yazılım için bıraktım denedim elimden geleni yaptım ama istanbula gitmem gerektiğini söylediler bana malesef bende istanbula gidebilicek birisi değilim zaman olarak şimdi arabamda 76 lık krom boru gt2260vk turbo standart enjektörleri var maf sensörünü sıfır taktık intercooler kaçakları vardı halloldu şimdi benim sorumun artık herkes biliyo 2-3-4-5-6.viteslerde araba normal hızlarda giderken 0.5 barı geçtikten sonra tak koruma moduna alması ve oldukça geç dolması bunu neden söyliyorum dou ve bi çok bu işi yapan insandan aldığım bilgiye göre tamamen aracın erken dolmaması ve korumaya alması dışında en ufak problemim yok aracım 2.0 barda gayet güzel yürüyo tek sorun aracı basmadan kullanmak oldukça sinir bozucu asıl soru şu :
benim aracımın daha erken dolması ve koruma moduna almaması için şu durumda ne yapmalıyım küçücük bi şeyle hallolabilicek bişi mi yoksa mecbur tekrardan yazılım mı yapılması gerekir ?
Farklı bir wastgate ile bu sorunu aştım ben, dolabileceği en alt devirde dolduruyor, 2-2.2 bar gibi cont. yürürsün..
EMRE KAAN
13-08-2012, 12:46
abi tahmini kaç bin devirde dolar ve biliyosun limp mod olayı var onuda çözermi
Mehmet Gazihan
13-08-2012, 12:51
abi tahmini kaç bin devirde dolar ve biliyosun limp mod olayı var onuda çözermi
Ben bu şekilde çözdüm.. Yaptığım Bir sürü araba var piyasada bu sorunu yaşamıyorlar..
Takılan turbo ile alakalı ne zaman dolacağı..
EMRE KAAN
13-08-2012, 12:54
abi bende istemiyorum işte ban atahmini kaç binde dolucağını söyliyebilirmisin kesin diye bişi yok biliyorum ama yüzde kaç ihtimal düzelir bu arada ben turboyu sıfırladığımda başka daha küçük bi vesgate ile denemiştim ama o çok daha geç doldurmuştu bana tam olarak ne alıp takmamı önerirsin ve bu vesgate ten sonra tekrar yazılım yapmak gerekirmi
Mehmet Gazihan
13-08-2012, 12:57
abi bende istemiyorum işte ban atahmini kaç binde dolucağını söyliyebilirmisin kesin diye bişi yok biliyorum ama yüzde kaç ihtimal düzelir bu arada ben turboyu sıfırladığımda başka daha küçük bi vesgate ile denemiştim ama o çok daha geç doldurmuştu bana tam olarak ne alıp takmamı önerirsin ve bu vesgate ten sonra tekrar yazılım yapmak gerekirmi
Benim taktığım wastgate i ben üretiyorum hazır alıp kullanabileceğin bir ürün değil..
Ben başındaki problemi iyi tanıyorum onlarca arabada uğraştığım için..
Ben sana, senin motorunun intercooler sisteminin ve turbonun doldurabileceği en erken seviyede dolduracağını söyliyeyim.. Daha erkeni yok yani..
EMRE KAAN
13-08-2012, 13:09
abi ben o vesgate ti alıp takamazmıyım direk dediğin sonucu alamazmıyım peki tahmini rakam veremezmisin abi 2300 gibi full boost görebilirmiyim sonra dediğim gibi tekrardan yazılım gerekicek mi ? şunuda açık söylüyorum abi yazılım için ayırdığım para başka bi işim için gitti ancak dediğin ürünü azçok alabilicek durumum var yani şu ara olursa süper olur
Mehmet Gazihan
13-08-2012, 13:12
abi ben o vesgate ti alıp takamazmıyım direk dediğin sonucu alamazmıyım peki tahmini rakam veremezmisin abi 2300 gibi full boost görebilirmiyim sonra dediğim gibi tekrardan yazılım gerekicek mi ? şunuda açık söylüyorum abi yazılım için ayırdığım para başka bi işim için gitti ancak dediğin ürünü azçok alabilicek durumum var yani şu ara olursa süper olur
Keşke yapabilsen, ayarı hassas, bir sürü basınc testi var,
Yazılım ücreti gerektirmez takar çalıştırırız istanbulda..
EMRE KAAN
13-08-2012, 13:13
abi sanırım illa gelmem gerekicek istanbula bana telefonunu pmlermisin bu arada
ChtArdARSL
13-08-2012, 13:32
Emre kardesım aynı sorun bende wardı turbo bozuk dedıler benı gonderdıler ugrastık ugrastık durduk Alper abı sagolsun durumum cozmustu snr arabayı satıcam dıye yazılım dgsmıstık.. Senınkınıde mutlaka cozucektır benı hıc magdur etmedı senıde etmez dıye dusnuyorum Ecufast.
Sonra arabayı satıcaktım alper abı yazılımı aldı yapmaya devam ettı ben gene arabama baskası tarafından atılan bozuk harıta ıle ugrastık durduk.. Sonra eyup Ecutuned cozucem dedı arastırdı 2-3 gun araba onda kaldı stok harıta atıp hallettı.. Vnt soktuk temızledık Ws sokuk temızledık suan arabamı goruyorsun ne halde allahıma sukur..
Bende arabayı ankaradan almıstım sızın orda hava sartlarından dolayı araba bunda ıyı gıtmedı gereklı duzenlemeler yapıldı ılkte bosu bosuna 2.5 fazla basıldı turbo sonra halledıldı zaman ayrılınca..
Benım sorunumda kardesım 5 90 ve 6 130 sabıt hızda ve anı asılmalarda korumaya alıyordu ve hata verıyordu anı basınc dalgılanması dıye snr kendıne sonuyordu.Senı okdr cok ıyı anlıyorumkı emre yazılımsal ve ws sorunudur bence bende bunları halletım duzeldı kafana takma kardesım arabandada sakın soguma..
Bu pıyasada araba alıcakken kımseye ınanım guvenme ne olursa olsun goster baktır yetkılı servıstenden sasma kafan rahat olur 2 fazla wer huzurlu ol
EMRE KAAN
13-08-2012, 13:59
cahit aynen haklısın bu saatten sonra babamın oğluna güvenmem zaten araba konusunda ya cahit ben arabayı sorunsuz diye alıp üzerine 7-8 bin harcadım arabanın dediğim gibi tek sıkıntısı bu kaldı ama ben arabadan resmen dediğin gibi soğudum benim almam gereken hali zaten şimdiki haliydi yazılımıda tamamiyle ankarada yapıcak birisinin olmayışı nedeniyle yaptıramadım aslında denedim ama başıma neler geldi bi anlatsam arabanın gidişinde bi sıkıntı yok basarsam korumaya zaten almıyo ama her zmaan yüksek basınçta kullanmak için sadece pistte kullanmak lazım yani imkansız üzüldüm kırıldım param gitti artık sıkıldım zaten satıyorum herkesede söylüyorum bu sıkıntısı var diye şimdi napıcam bilmiyorum gerçekten
ChtArdARSL
13-08-2012, 14:13
cahit aynen haklısın bu saatten sonra babamın oğluna güvenmem zaten araba konusunda ya cahit ben arabayı sorunsuz diye alıp üzerine 7-8 bin harcadım arabanın dediğim gibi tek sıkıntısı bu kaldı ama ben arabadan resmen dediğin gibi soğudum benim almam gereken hali zaten şimdiki haliydi yazılımıda tamamiyle ankarada yapıcak birisinin olmayışı nedeniyle yaptıramadım aslında denedim ama başıma neler geldi bi anlatsam arabanın gidişinde bi sıkıntı yok basarsam korumaya zaten almıyo ama her zmaan yüksek basınçta kullanmak için sadece pistte kullanmak lazım yani imkansız üzüldüm kırıldım param gitti artık sıkıldım zaten satıyorum herkesede söylüyorum bu sıkıntısı var diye şimdi napıcam bilmiyorum gerçekten
Kardesım bende cok sogudum arbanın 3 hafta marsına basmadım cezalandırdım.. Sonra kendımı enayı yerıne neden koydugumu nedn herkeze yalvaracagımı dusundum.. Abı bugun haledelım olmaz yogunum sugun gel olmaz abı ısten cıktım dukkndamısın bu saate snr bakamam paramızla neden rezıl olucazkı onu anlamadım tmm admın ısı war oky bızde para verıyoruz bızde saygı sevgı hutmet gosterıyoruz ama olmuyor..
Bende ıyı paralar harcadım hatta yazılamla ugrascam dıye belkıde turboyu cok yordum revızyon gerektı..
Ama suan masallahı war hafta sonuda tatıle cıkıyoruz az yakar cok kacar donanım koy gotune gıtsın..
Sen gel buraya mısafırıız ol Ozgun ve Alper abı soz verdıyse gerekenı yaparlar kardesım ıcın rahat olsun ınan belkı 5 dklık problem hıc soguma arabadan uzulme
EMRE KAAN
13-08-2012, 14:22
hacı durum şuan için sadece şu benim oraya gelirsem şu lazım bu lazım tekrar yazılım yapılıcak deiklerinde verebiliceğim malesef param yok inan yok yani bu işi nasıl çözücem bilmiyorum ama çözersem o zaman rahatladığım gün olur olum dediğin gibi belki 5 dklık iş belki sadece bi güncelleme olucak bilmiyorum sonuçta şuda var ben arabayı aldığımda tmm sıkıntılıydı ama özgün bu arabayı istemese yapmazdı zaten çünkü gereksiz bi durum anladın mı sen yazılım yapmışsın arabayı bakası almış alan kişi alırkende söz verilmiş yazılım yapılcak diye ben şidi açıpta bu arabayı düzelticeksiniz dediğimde o olmaz işte gibime geliyo napıcağımı şaşırdım arkadaş ya
ChtArdARSL
13-08-2012, 14:33
hacı durum şuan için sadece şu benim oraya gelirsem şu lazım bu lazım tekrar yazılım yapılıcak deiklerinde verebiliceğim malesef param yok inan yok yani bu işi nasıl çözücem bilmiyorum ama çözersem o zaman rahatladığım gün olur olum dediğin gibi belki 5 dklık iş belki sadece bi güncelleme olucak bilmiyorum sonuçta şuda var ben arabayı aldığımda tmm sıkıntılıydı ama özgün bu arabayı istemese yapmazdı zaten çünkü gereksiz bi durum anladın mı sen yazılım yapmışsın arabayı bakası almış alan kişi alırkende söz verilmiş yazılım yapılcak diye ben şidi açıpta bu arabayı düzelticeksiniz dediğimde o olmaz işte gibime geliyo napıcağımı şaşırdım arkadaş ya
Ara kardesım Alper abıyı derdıdını tasanı anlat paraya onem veren bır ınsan dgldır..
+905322425556
EMRE KAAN
13-08-2012, 15:25
ALLAH razı olsun ki bi abimizden büyük bi söz aldım inş halloldu gözüyle bakıyorum artık içim rahat gerçekten şimdiden teşekkür ederim yardımları için
Emre Ünan
05-01-2013, 10:57
ALLAH razı olsun ki bi abimizden büyük bi söz aldım inş halloldu gözüyle bakıyorum artık içim rahat gerçekten şimdiden teşekkür ederim yardımları için
2013 günceli, sorun düzeldi mi?
EMRE KAAN
05-01-2013, 23:21
halloldu hemde baya önce halloldu. sağolsun konuştuğum kişi mehmet abiydi zaten. istanbula gittim resmen kendi abimin yanına gitmişim gibi rahattım 3 gün kaldım elinden ne geliyosa yaptı araba için.ben yaptıkları işçiliktende innsanlıklarından da gerçekten etkilendim.şunu gördüm diyebilirim bu piyasada gerçekten iş bilen,söz veren ve sözünü tutan insanlar var.arabam dediği gibi çok daha iyi gitti,çok daha erken doldu,korumaya almadı.artık binmekten nefret ettiğim araba benim için keyif haline geldi.:)
21bin km oldu 100binde yapıldı şuan 121binde standart haline göre ciddi farklı gidiyor tabi araç 65 cik clio olduğu için yinede standartların altında agrasf yazılımla 0 100 14 14.5 lardan 11 11.5 lara falan düştü.şimdi intercooler takmak gibi planlarım var eğer olrsa yazılımı biraz daha açtrmayı düşünüorm
Yakıt konusuna gelirsek genelde çok sakin kullanıorm 3500 kmdir sıfırlamadıgım yol bilgisayarım ortalama 5.0 gösteriyor havalar soğumadan önce 4.7 falandı lanet dizeller ısınmadığı için süreklide kısa mesafe gttiğim için hemen artmaya başlıor kış sonuna kadar 5.3 falan olur diye tahmn ediyorm :D
konu sahipsiz kalmasın arkadaşlar ,sıkıntı ,öneri ,şikayet,bilgi herşeye açığız
Ecutek'in pro lisansına sahip olan var mı? Yani haritalarda değişiklik yapmak için...
Birde ecutek'in gönderdiği deskey'i hackleyebilicek var mı? :) Tak çıkar bozuluyor meret.
Konu güzel başlamış sonra biraz bozmuş; Aslında çok önemli bir konu öyle değil mi? Bu sitede anlatılanlara bakım ağzım sulansada benim lineam bunların hiç birini yapamaz :) (En kısa sürede 100~200 denicem ama 3-4 dk dan önce tamamlamaz herhalde :D) Doğal olarak bizim tuning hava filtresi remap ve jant lastik kombinansiyonun bir kaç adımdan fazla geçmez.
Benim merak ettiğim bir kaç şey var bu konu ile alakalı;
1. Araç sahipleri araçlarını ne kadar tanıyor? Mesela motor ve vites kutusu(aktarım organları) limitleri?
2. Tuner'lar gelen araçları ne kadar tanıyor? Mesela motor ve vites kutusu(aktarım organları) limitleri?
3. Araç limitleri neye göre belirleniyor?
4. Remap sonrasında oluşan bir sorunun remaptan kaynaklı olup/olmadığını kim belirliyor?
Bende uzun süredir araştırma yapıyorum bu konu ile alakalı. Şu anda caddelerde en çok bulabileceğiniz kombinansiyonlardan bir tanesi 1.6mjet 105hp + 6ileri manuel. (Linea + Bravo + Doblo vs.)
Şimdi sorsak; Bu araçlarda kullanılan 6 ileri vites kutusunun kgm yada nm cinsinden tork üst limiti nedir?
racechip.de; (Fiat Bravo)
1. 131hp 358nm
2. 135hp 378nm
3. 135hp 380nm
superchips.co.uk; 126hp 324nm (Fiat Bravo)
magechips.com.tr 135hp 350nm (Fiat Doblo/Linea) (custom olduğu çin belki müşteri talebidir)
En çok üstünde durduğum 3 firmanın verileri, ama en sıcak baktığım superchips. Neden derseniz dyno görüntüsü orjinaline çok yakın. Doğal olarak chipli halini kullanırken zorlanmayacağım diye düşünüyorum. Ayrıca araştırmalarıma göre aracın limitlerinde kalan bir remap. Öte yandan Magechips.com.tr şu ana kadar sorduğum sorulara en hızlı yanıt veren firma oldu. Mesafe olarak da yakın olduğumuz için sorun çıktığında hemen gidebilirim.
Custom Remap ne kadar güvenlidir? Yapan kişi kadar. Remap yapmak ciddi bir iş değildir esasında(Ciddi değil derken kullanıcılara göre değil, bu işi yapanlar göre). Ciddi olan kısmı motoru aracı tanımak ve ona göre çalışma yapmak. Limitler dahilinde remap yapan arkadaşlar yaptıkları araçların limitlerini neye göre belirliyorlar? Egsozdan çıkan karaduman mı? Yoksa Dynoya göre mi? Bana şimdi kimse "Ben yaptım uzun süredir sorunsuz binenler var" demesin. Petlas'ın reklamları aklıma geliyor böyle cümleleri okurken.
Fiatın kullandığı (Linea/Bravo/Doblo)6 ileri vites kutusu PCC635 MANUAL GEARBOX olarak geçiyor ve 35KGM (343nm) üst limiti (elbet % 3-5 opsiyonu vardır) Bana göre 343nm ve üzeri her tork bu kutuya zarar verecektir. Bilgili teknik arkadaşlar daha iyisini bilir tabi benimkisi basit matematik ve mantık kombinansiyonu.
Turbo konusuna gelince bu bilinçli kullanım ve birazda şans. Bir akrabamda Ford Fusion 1.6 var kontak açar direk devam eder. Durur direk motor kapatır. Araç 90k km de ve turbosu halen daha sağlam (stok araç). Bize ne derler çalıştırınca hemen yürüme, durunca hemen kapatma. Uzun yolda arada turboyu rahatlat vs.
Megane Coupe 3 1.5 dizel kullanıyorum...Epeydir de konuşmaları yorumları inceliyorum...Box kesinlikle düşünmüyorum, soft bir yazılım ile alınabilecek hp-tork ne olabilir sizce? Bunun yakışa ve ivmelenmeye ne kadar etkisi olur? yani yapıldıgına değecek bir değere ulaşır mıyız? 18jant kullanmaya başladım ***** havaların iyi olması ile, bu hantallıgı almasını umuyorum...
ayırca Ankara da ikamet ediyorum, adres gösterilecek bir yer de sormak isterım...Selamlar
Eyup Duygun
22-03-2013, 13:07
Megane coupe 105lık motor güzel gücler cıkıyor sen ne ıstersen o kadar olur.
downpipe yazılım ıle 150 hp olan araclar var.hantallık vss hepsıde kaybolur
Mehmet Bey'de sagolsun cvplandirdi sorumu, tskler ilgiye gayet guzel sonuclar. Sadece turbo,aksamlarda bir sorun cikar mi merakim orda. KiaCeed cok bas agritan sorunlara neden oluyor okudugum kadai ile, megane de de kronik bir sorun biliyor musunuz?
otomania
25-03-2013, 13:05
güzel bi konu olmuş
konu açmıştım fakat yinede buradanda sormak istedim aracım 1.7 dtı corsa megachips yazılım var turbodan yağ damlatma yapıyor sebebi nedir bilgisi olan varmıdır, turbo tahliye hortumu iptal edilmiş sebebi o olabilir dediler ama ne kadar doğrudur bilmiyorum konuyla ilgili bilgisi olan varmıdır?
herkese selamlar,
1000 km önce c2 1.4 hdi aracıma yazılım atıldı.94 hp 210 nm tork alındı.yalnız kara duman sorunum var.aracı sıkıştırınca veya atıyorum 2.viteste 1500 devirde giderken gaza tam bastığımda yoğun kara duman atıyor.arka taraf is topluyor.internette net bir bilgiye ulaşamadım.bazısı sorun çıkarmaz bazısı sağlıksız diyor.bu bir sorun mudur?sorunsa neden olur ve ne gibi problemler çıkarır.ona göre yazılımım üzerinde değişiklik yaptıracağım..
bu arada fikir vermesi açısından ufak bir video;
http://www.youtube.com/watch?v=8di-wjkaHy8
herkese selamlar,
1000 km önce c2 1.4 hdi aracıma yazılım atıldı.94 hp 210 nm tork alındı.yalnız kara duman sorunum var.aracı sıkıştırınca veya atıyorum 2.viteste 1500 devirde giderken gaza tam bastığımda yoğun kara duman atıyor.arka taraf is topluyor.internette net bir bilgiye ulaşamadım.bazısı sorun çıkarmaz bazısı sağlıksız diyor.bu bir sorun mudur?sorunsa neden olur ve ne gibi problemler çıkarır.ona göre yazılımım üzerinde değişiklik yaptıracağım..
bu arada fikir vermesi açısından ufak bir video;
Citroen C2 1.4HDI 68 Remapped - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=8di-wjkaHy8)
Enjektörlerinde problem yoksa, dumanın sebebi yakıt haritalarının açık olmasından dolayıdır. Bununda sebebi 94hp'ye çıkman, yerinde olsam boost control alıp, turbo basıncını biraz daha açardım.(wastegate sıkarakta basınç açabilirsin)Böylece bir miktar daha güç alırken, dumanda azalmış olur.
Enjektörlerinde problem yoksa, dumanın sebebi yakıt haritalarının açık olmasından dolayıdır. Bununda sebebi 94hp'ye çıkman, yerinde olsam boost control alıp, turbo basıncını biraz daha açardım.(wastegate sıkarakta basınç açabilirsin)Böylece bir miktar daha güç alırken, dumanda azalmış olur.
teşekkür ederim cevabınız için.enjektörlerimde herhangi bir sorun olduğunu zannetmiyorum.genede baktıracağım her ihtimale karşı.yazılımı yapan kişide turboyu biraz açarak dumanı kesebileceğimizi söyledi sizin gibi.ekstra güçte cabası.yalnız yazılımı yaptırırkenki asıl amacım soft ve motoru zorlamayacak bir yazılım olmasıydı.turboyu açtığımız zaman elde edeceğimiz güç tahmini ne kadar olur?ve motora ya da turboya kısa-uzun vadede herhangi bir sorun çıkartır mı?teşekkürler..
teşekkür ederim cevabınız için.enjektörlerimde herhangi bir sorun olduğunu zannetmiyorum.genede baktıracağım her ihtimale karşı.yazılımı yapan kişide turboyu biraz açarak dumanı kesebileceğimizi söyledi sizin gibi.ekstra güçte cabası.yalnız yazılımı yaptırırkenki asıl amacım soft ve motoru zorlamayacak bir yazılım olmasıydı.turboyu açtığımız zaman elde edeceğimiz güç tahmini ne kadar olur?ve motora ya da turboya kısa-uzun vadede herhangi bir sorun çıkartır mı?teşekkürler..
Motora birşey olacağını sanmıyorum. Turbo iyi durumdaysa turbodan yanada sıkıntı olmaz ama kendini götürür durumdaysa yakın vakitte ses, balans yapabilir.Güç olayı kesin şu olur denemez ama wastegate orjinal pozisyonunu işaretleyip, biraz sıkın kadar eminim eski haline geri getirmek istemezsiniz:) Zaten bir profesyonelle çalışıyorsunuz ne kadar açılması gerektiğini hepimizden iyi biliyordur.
bu wastegate sıkmak nasıl oluyor her turbo aracta sıkıyormu :)sıkılınca nolyo
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.