PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : ÇÜRÜKLERE karşı ucuz yollu tedavi ?



mcolgecen
09-12-2011, 22:46
iyi geceler arkadaşlar parçası ve toplaması ucuz klasik aracım olsun diye satınaldığım murat 131 aracımın yüzeyinde değilde şasi ve taban kısımlarında çürükler var sanırım bundan öncede üstün körü bir tadilat yapılmış çünkü bazı yerleri oldukca sağlamken bazı yerleri çok berbat buğün lastiğim patladı lastiği değişmek tam 3 saatimi aldı sebebine gelince krıkoyu vuracak sağlam bir yer bulamamam arcı kaldırmaya çalıştığım her nokta ezildi ve parçalandı tam 6 kez indirip kaldırdım 2 kerede kriko boşalıp aracı yere düşürdüm şimdi size sormak istediğim husus aracı komple soymadan bu çürükleri (marşpiyel ve şasinin) belli kısımlarını çürüklerden arındırabilirmiyiz aracımın muayenesi bitik sanırım böyle muayenedende geçmiycek araç günlük kullanılmayacak zaman zaman keyif için kullanılacak çok masraf yapmak istemiyorum nekadar parçası ucuzda desek astarı yüzünü geçiyor Önerileriniz nelerdir paylaşırsnız sevinirim..

gorke
09-12-2011, 22:49
foto koyarsan daha sağlıklı olur ama ana şase kollarında veya farklı noktalarda mı veya çürük ne raddede o önemli olan.

gokhan882
09-12-2011, 22:50
çürümenin kirin pasın muayne ile ilgisi yok sadece bunu belirteyim...
TUV sadece mekanik kısımla ilgileniyor.Kuleleri çürüksüz ise boyasız yada kaporta hasarlı çürük araçlar geçiyor vizeden.

mcolgecen
09-12-2011, 22:54
Aracımın fotosu var fakat dış koparta aksamı çok düzgün dışarıdan hiç bir yerinde kabarma yok boyasıda eski olmasına karşın çok düzgün ama taban için aynı şeyi söyleyemiycem marşpiller bitik şaside ise ön taşıyıcıların ve kartel koruma demirinin bağlı olduğu kısımlarda çürümeler var ..

mcolgecen
09-12-2011, 22:59
http://c1112.hizliresim.com/s/9/10cd5.jpg
http://c1112.hizliresim.com/s/9/10cf3.jpg

aracın tamponundan kapı döşemesini far vs bir dünyada aksesuar yedek parça aldım tiksindim şimdi ?

mcolgecen
09-12-2011, 23:03
çürümenin kirin pasın muayne ile ilgisi yok sadece bunu belirteyim...
TUV sadece mekanik kısımla ilgileniyor.Kuleleri çürüksüz ise boyasız yada kaporta hasarlı çürük araçlar geçiyor vizeden.

Şaside cürüme varsa geçmez diye duydum muayeneden ziyade herhangi bir risk oluşturacak kısımları onarmamız elden geçirmemiz gerekli diye düşünüyorum sonuçta can taşıyacak .

timucintt
09-12-2011, 23:31
kuş serilerinin genel hastalığı bu çürükler... çürümeden tüvden kalırsın.. çamurluk içi çürükler hafif paslar yada tampon birleşim kısımlarında pas ve çürüklere bişi demiyorlar ama sen kriko kaldırma kısmın çürük ev kırıksa kopukluk varsa şasede geçemezsin... aracın alt takım birleşim saçları kırıksız çürüksüz olacak pasa fazla önemsemiyorlar ama tornavidayla değdirdikleirnde taban ve şase altdan gelirse imkanı yok geçmez... aracın şasesinde bütünlük olması şartdır..... bu çürükleri ve paslar ancak kes biç yaparak iyi bir kaporta ustası yapacak ve adam gibi izolasyon yapılacak yoksa esnemeden ve havanın nemine yolun tuzuna ve çamuruna göre geri kusacaktır... ha bu iş ucuzmu ona gelelim kesinlikle ucuza bitmez bu iş... hani taban sacı çürük olur kesilir yenisi kaynatırlır sorun olmaz ama şase birleşim kısımlarında kaynağı öyle saç basarak gideremezsin. Öncelikle aracın bir güzel altdan ölçümü yapılacak şaseden ona göre kalın şase saçı kesilip kaynatılacak adam akıllı ona göre kıvrım verilecek... zor işler dğeil ama emek isteyen işler... çürüklerin ve kopuk yererin fotosunu koysaydın bir değerlendirme yapardım... ama 131 leri bildiğim için diyorum altları çok fazla çürük pas oluyor 2000 şahin doğanların bile altının hepsi çürük oluyor hep bakılmadığından... yani rahat 500 liradan açılır altının adam edilmesi tabi bu aracın durumuna göre 1000 lirayıda aşabilir...

ChtArdARSL
09-12-2011, 23:43
kuş serilerinin genel hastalığı bu çürükler... çürümeden tüvden kalırsın.. çamurluk içi çürükler hafif paslar yada tampon birleşim kısımlarında pas ve çürüklere bişi demiyorlar ama sen kriko kaldırma kısmın çürük ev kırıksa kopukluk varsa şasede geçemezsin... aracın alt takım birleşim saçları kırıksız çürüksüz olacak pasa fazla önemsemiyorlar ama tornavidayla değdirdikleirnde taban ve şase altdan gelirse imkanı yok geçmez... aracın şasesinde bütünlük olması şartdır..... bu çürükleri ve paslar ancak kes biç yaparak iyi bir kaporta ustası yapacak ve adam gibi izolasyon yapılacak yoksa esnemeden ve havanın nemine yolun tuzuna ve çamuruna göre geri kusacaktır... ha bu iş ucuzmu ona gelelim kesinlikle ucuza bitmez bu iş... hani taban sacı çürük olur kesilir yenisi kaynatırlır sorun olmaz ama şase birleşim kısımlarında kaynağı öyle saç basarak gideremezsin. Öncelikle aracın bir güzel altdan ölçümü yapılacak şaseden ona göre kalın şase saçı kesilip kaynatılacak adam akıllı ona göre kıvrım verilecek... zor işler dğeil ama emek isteyen işler... çürüklerin ve kopuk yererin fotosunu koysaydın bir değerlendirme yapardım... ama 131 leri bildiğim için diyorum altları çok fazla çürük pas oluyor 2000 şahin doğanların bile altının hepsi çürük oluyor hep bakılmadığından... yani rahat 500 liradan açılır altının adam edilmesi tabi bu aracın durumuna göre 1000 lirayıda aşabilir...

Aynen timucana katiliyrum.. Curuk ugrasmasi cok zor bir is tabani gzlce yaptirdikdan snr tafsiyem bende eski arac topladim mutlaka yeni bastir cunku taban cok deforma oluyor ve sakin putur kullnama zaman putur atiyor etkisi kalmiyor yaptirdiktan snr alt ve usten gzlce izolasyonu yap ve alta ilacli kompe kalin zift attir.

Motor kismina ve sase kismina eger onaarmiycaksan gri siyah puturler war onlardan at hic dglse curukler vs gozukmez aldana bilirler.. Madem biniceksin 1 kere yapmani siddetle tafsiye ederim yok seni senden alir :D

mcolgecen
09-12-2011, 23:49
Arkadaşlar işin en kötü yanı cürükleri nekadar onarsakda kısa bir sürede tekrar başlayacaktır nihayetinde sıfır şasi yapmıyoruz pas ruhuna işlemiş kaporta ustalarıda bunu göze alarak böyle bir baş belasına bulaşmak istemiyor ..

timucintt
10-12-2011, 00:04
tekrar çürümenin nedeni genelde ustaların iş bilmezliğidir çünkü çürük paslı yeri tam olarak kesmezler tam çürüğün bittiği yerde pasın oluştuğu kısımdan kaynak atmayı çok sever türk kaportacısı.... tam anlamıyla bu iş passız ve pürüssüz bir şekilde yapılmalı... ve izolasyonu çok iyi olmalı.. sonuçta fabrikanın taktığı saçla arabadaki saç arasında bir fark yok sadece izolasyon farkı var ;)

HondatugraL
10-12-2011, 00:05
çürük değince bende diş le ilgili bişe sandım ya :D

mcolgecen
10-12-2011, 00:14
tekrar çürümenin nedeni genelde ustaların iş bilmezliğidir çünkü çürük paslı yeri tam olarak kesmezler tam çürüğün bittiği yerde pasın oluştuğu kısımdan kaynak atmayı çok sever türk kaportacısı.... tam anlamıyla bu iş passız ve pürüssüz bir şekilde yapılmalı... ve izolasyonu çok iyi olmalı.. sonuçta fabrikanın taktığı saçla arabadaki saç arasında bir fark yok sadece izolasyon farkı var ;)

Ah ah nerde öyle ustalar adam eğilip altına bile bakmıyor :( birkaç aracı ve rica ile araç yaptıracaz :D

Ae86
10-12-2011, 00:24
Timunu dediği gibi adam akilli iş istiyorsan bu işin ucuzu olmaz.Senin avantajın panel saçlarındam tut, marşiyerine kadar sifir malzeme alabiliyorsun.Kaportacin adam akilli kaynak yaparsa, boyacında düzgün malzeme kulllanip işi biliyorsa 10 sene belki daha fazla çürümeyi unut.

gokhan882
10-12-2011, 01:25
Şaside cürüme varsa geçmez diye duydum muayeneden ziyade herhangi bir risk oluşturacak kısımları onarmamız elden geçirmemiz gerekli diye düşünüyorum sonuçta can taşıyacak .

Ben şasi ve baglantı noktlarından bahsetmedim normal bariz görünen çürüklerden bahsettim risk olusturacak yerler zaten TUV den gecmıyor ben durumumum bu kadar vasat oldugunu anlamadım insanı aractan sogutuyor çürük işi Gebzede onu elleyecek usta cok az kimse ugrasmıyor kaporta düzelt macun boya bas gec dışında daha çürükle ugrasan görmedim hatır gönülle olur gibi senin iş..

mcolgecen
10-12-2011, 09:09
Aynen timucana katiliyrum.. Curuk ugrasmasi cok zor bir is tabani gzlce yaptirdikdan snr tafsiyem bende eski arac topladim mutlaka yeni bastir cunku taban cok deforma oluyor ve sakin putur kullnama zaman putur atiyor etkisi kalmiyor yaptirdiktan snr alt ve usten gzlce izolasyonu yap ve alta ilacli kompe kalin zift attir.

Motor kismina ve sase kismina eger onaarmiycaksan gri siyah puturler war onlardan at hic dglse curukler vs gozukmez aldana bilirler.. Madem biniceksin 1 kere yapmani siddetle tafsiye ederim yok seni senden alir :D

peki çürükler temizlendikden sonra kaportacımı atıyor bu zşfti yoksa bu işle ilgilenen başka yerlermi var ?

mcolgecen
10-12-2011, 09:15
Ben şasi ve baglantı noktlarından bahsetmedim normal bariz görünen çürüklerden bahsettim risk olusturacak yerler zaten TUV den gecmıyor ben durumumum bu kadar vasat oldugunu anlamadım insanı aractan sogutuyor çürük işi Gebzede onu elleyecek usta cok az kimse ugrasmıyor kaporta düzelt macun boya bas gec dışında daha çürükle ugrasan görmedim hatır gönülle olur gibi senin iş..

banada öyle olacak gibime geliyor gökhann beylikbağı tarafında erkan usta var kasap flan ama yapsa yapsa o yapar bu işi .

Yiğit G.
10-12-2011, 09:26
insan dişi sandım dicektim yaw bari bunda ucuz yola kaçmayın :D :D

mcolgecen
10-12-2011, 09:34
insan dişi sandım dicektim yaw bari bunda ucuz yola kaçmayın :D :D

hahahha mevzu bahis sağlımız olunca kıyameti koparıyoruz mal mülk hiç bir şeyi görmüyor insanın gözü yeterki sağlığıma kavuşayım diyor eminim hiç kimse başvurmaz böyle birşeye :D

Emir_b16a
10-12-2011, 10:23
çürük kanser gibidir özellikle şaside ne kdr temizlerseniz temizleyin muhakkak başka bi yerden tekrar başlar

mcolgecen
10-12-2011, 10:43
çürük kanser gibidir özellikle şaside ne kdr temizlerseniz temizleyin muhakkak başka bi yerden tekrar başlar

ewet bende bunu bildiğim için ucuz yollu birşey olmasını istedim ne kadar temizlesekda yakın zaman içinde tekrar başlayacaktır gözle görünen yerleri temizlemek yeterli gibime geliyor ama biz ne desek boş kaporta usatasının bakıp nerelerin yapılması gerektiğine karar vermesi gerekli..