PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Nissan Qashqai 1.6lt dCİ 130 Hp



bilalMW
13-12-2011, 01:39
http://www.autoshow.com.tr/FotoGaleriResimleri/nissanin-suvuna-yeni-dizel-motor/12-9-2011-9-38-25-**.jpg

Nissan Qashqai’da başlıca 2012 yeniliği 1.6 dCi dizel motor, dış görünümde bir farklılık yok.


İspanya’nın Malaga ve Marbella şehirleri, yaz mevsiminde sıcakları yaşarken, kış mevsiminde de adeta bir ilkbahar kadar ılık ve güzel bir havaya sahip. Oraya gidince, kendinizi iyi hissediyor, içiniz ferahlıyor. Binlerce yazlık evin doldurduğu deniz kıyısından, gerideki tepelere kadar uzanan Costa del Sol (İspanyollar buraya Güneş Sahili ismini vermiş) yollarında araç kullanmak ise, sanki tatil için yollardaymışçasına insanın içini neşeyle dolduruyor, gülümsetiyor. Altınızda da, 2012 model yılı Qashqai’ın büyük sürprizi 1.6 dCi varsa, değmeyin keyfinize...

4 silindirli bu yeni turbo dizel motoruyla, ekonomisi yükseltilmiş, biraz daha iyi performans, ekstra donanımlar ile de çok daha çekici hale gelmiş olan Qashqai, Stop/Start sistemi, 1.5 dCi ile aynı fiyatlandırması, 6 ileri manuel şanzımanı, önden ya da dört çekerli seçeneğiyle 5 kapılı bir CrossOver kavramının artık en iyi şekline ulaşmış görünüyor. Toyota RAV4 ile Honda CR-V arasına giren Qashqai, Pure Drive teknolojisinin hediyesi olarak, 100 km’de 4.5 litrelik minimum tüketimi sayesinde kilometrede 119 gram karbondioksit gibi çok ciddi bir düşük emisyon değeri sunuyor. Maksimum hızı 190 km/s, hareketsiz konumdan 100 km/s hıza ulaşma süresi ise 10.3 saniye!.. Yani, 4000 devirdeki yeni 130 HP’lik gücü ve 1.750 devirden itibaren 320 Newton metrelik maksimum torku, çok şey ifade ediyor!..

İdeal bir çocuklu aile otomobili kıvamında hazırlanmış olan Qashqai’ın “+2” versiyonunun ölçü olarak, aslında daha fazla o “aile” mantığına uygun olduğunu belirtmeliyiz. Bir büyük hacthback sportifliği, büyük çaplı yeni güzel jantlarının opsiyon olarak sunulmasıyla, bizleri biraz üzüyor. Arka camlarının koyu renk filmle kaplı olması da bir artı sunuyor... Gümüşi tavan rayları ve elbette panoramik komple cam tavan da, pahalı paketlerinin özellikleri...

Kabin içinde kullanışlılık en üst seviyede tutulmuş. Sade tasarım içinde, her kumandayı “yerli yerinde” bulabiliyorsunuz. Kia’nın yeni Sportage ile bu son Qashqai’ı sollaması, artık çok kolay olmayacak, çünkü Qashqai’da başka sürprizler de var...

Donanımıyla da güçlü duruyor

Başka turbo dizellerde az rastlanan bir yumuşaklıkta performansını yükselten ve bu enerjisini dar bir aralıkta değil, devirle paralel uzun süreli olarak yaşatan Renault-Nissan işbirliğinin Fransız yapımı yeni 1.6 dCi motora sahip Nissan Qashqai ile elbette yarışlara çıkamazsınız, fakat keyif verecek kadar seri bir kullanım gerçekleştirebilirsiniz. Yani, efor sarfetmeden hızlanabiliyor, ara hızlanmaları kısa sürede bitirebiliyor ve 6 ileri manuel viteslerle “oynayabiliyorsunuz”!..

Süspansiyonu da farklılaştırılmış olan 2012 model Qashqai’da motor ekonomisiyle paralel olarak konfor ayarlarını da fark ediyorsunuz. Ondüle zeminlerde biraz gereksiz bir yaylanma yaşasak da, virajlarda bizi endişelendirmedi, bu da genel olarak süspansiyona geçer not vermemizi sağladı. Hassas direksiyon ve dört çekerli versiyonlarda, yol tutuş için negatif bir cümle kuramıyoruz...

Giriş seviyesi standardında 6 havayastığı, 16 inçlik jantlar, klima, Buetooth, cruise control; orta seviyesinde 17 inç jantlar, arka park sensörleri, otomatik farlar ve yağmur sensörü, gövde rengi dış aynalar ve kapı kolları; lüks paketinde ise altta 18 inçlik jantlar, üstte panoramik cam tavan ile süslenen Qashqai’ın asıl lüksü, aracın dört tarafını kameralarla kabin içindeki ekranda gösteren ve park ederken dışarıya göz ucuyla bile bakmanıza gerek bıraktırmayan, opsiyonel olarak gelecek olan Around View Monitor isimli “360 derecelik” görüş sistemi!.. Deri döşeme, çok güçlü audio sistemi ve Xenon farlar ise ayrı bir pakette sunuluyor.

Tüm camları karartılmış bir Qashqai ile bu sistemi kullanarak iri kutuların arasında manevra yapabilmenin bile mümkün olduğu bu yeni Nissan, artık rakiplerinin karşısında çok daha “güçlü” duruyor.

Kusursuz dörtçekerin şifresi TVC

2.0 litrelik dizeller kadar kuvvetli 1.6 dCi motorun, özellikle 4x4 versiyonlarında tercih edileceğini düşünen Nissan yetkilileri, 2007’den bu yana üretilen Qashqai’ın en popüler 1.5 dCi seçeneğinin devam edeceğini de söylüyorlar. Bu 1.6 dCi’ın zaman içinde 2.0 litreye olan talebi sıfıra indireceğini ön gören Nissan pazarlama uzmanları, “+2” versiyonunun bir aile aracını aşıp, bir kompakt SUV olarak görülebilmesini de amaçlayan Nissan Live isimli bu organizasyonda, Marbella’nın sahil kumları üzerinde gece sürüşü bile düzenlemişti... Qashqai’ın yanında 2012 model yılı diğer Nissan CrossOver’ları hakkında da bilgi verilen Malaga buluşması, donanım paketleri zenginleştirilen Murano ve “küçük haydut” Juke’un 190 beygir gücündeki 1.6 Turbo versiyonu da aktiviteyi eğlenceye çevirmişti. Özel hazırlanmış dar bir parkurda gerçekleştirilen GT Academy sürüşlerinin amacı ise Nissan CrossOver’larındaki akıllı dört çeker sistemlerinin, yumuşak sürüşte nasıl daha iyi zamanla tur attırdığının kanıtlanmasıydı... Bir SkyBot tarafından da kaydedilen görüntülerde pilotun agresif sürüşte nasıl daha çok hata yapıp zaman kaybettiği gösteriliyordu. Böylece sakin kullanımın, güvenliğin yanı sıra zamana karşı avantajı olduğu da kanıtlanmış oluyordu. Bu “haydut” Juke’un aslında en büyük şifresi TVC yani Torque Vectoring Control sistemi... Tekerlek sıraları arasındaki torku gerekli oranlarda dağıtarak ideal dört teker çekişi sunan bu güçlü Juke, güvenli bir eğlence otomobilinin bir minik CrossOver gövdesinde nasıl olabileceğini gösteriyordu...

Hatta, Nissan Live’ın büyük sürprizi olan Juke-R prototipinin sergilenmesi de, Nissan’ın CrossOver’lara farklı bakışını kanıtlıyordu. GTR’dan gelen 3.8 litrelik V6 motoru, daha uzun dingil mesafesi ve ekstrem performansın bu küçük aracı yerden havalandırmaması için büyük spoiler ve hatta kanatlara sahip gövdesi, 20 inçlik dev jantları ve kabin içi rollcage’iyle bu yarışçı Juke, Nissan Live organizasyonunun en heyecan veren anıydı...

Teknik veriler

Nissan Qashqai 1.6 dCi Önde yanlamasına yerleştirilmiş 4 silindirli motor; motor hacmi: 1598 cc; maksimum güç: 130 HP-4000 d/d; maksimum tork: 320 Nm-1750 d/d; 6 ileri manuel şanzıman; dört tekerlekten çekiş, boş ağırlık: 1690 kg; 0-100 km/s: 11.6 sn; maksimum hız: 189 km/s; tüketim: 5.3 lt/100 km; CO2 emisyonları: 139 gr/km


bu motorla düzgün bir fiyatla peynir-ekmek spec.

levent
13-12-2011, 05:11
2012 deki makyajlı megane 3 lerde de gelecekmiş sanırım.

VWci
13-12-2011, 06:59
Duster'da koyalar mı acaba bu motoru?

Burak K.
13-12-2011, 07:19
Otomatik vites koysalar bari 1.6 Dizele.

Slmcnsl
13-12-2011, 11:49
çift debriyajli dsg tarzi bi şanziman ile satilirsa babami fena gazlarim alir bunu..
onun arabasina da ben konarim=)))

Shadow_Dancer
13-12-2011, 11:58
Çok güzel makinalar, madem Renault'tan teknoloji alıyorlar keşke edc şanzumanıda alsalar.. o zaman çok güzel olur..

onursumer
13-12-2011, 12:12
Otomatik vites olsa keske cok iyi bi alternatif olur