Orijinalini görmek için tıklayınız : avans bilgisi
iyi günler.kafama takılan bişey var onu sormak istiyrum.
biz avans verdiğimiz zaman niçin araba fakire düşüyo?yani avans verdiğimizde nolmuş oluyoda araç fakire düşüyo?bunu açıklarsanız sevinirim..
biz avans verincede zengine düşüyor ayıkmış değilim :D
bLackModeL
13-12-2011, 17:14
avans zannedıyorum kı ateslemeyı cogaltıyo yada azaltıyo o yuzden ya fakıre dusuyo yada zengıne cıkıyo
Germanian
13-12-2011, 17:16
avans verdiğinde araba fakire düşmez onla alakalı bir durum yok sadece ateşleme rotara alınır
edit ama aracın karışımı ideal durumdayken avans açtığınızda içerde yeterli hava yakıt olmadığından fakir kalır ona eyw kafam karıştı
evet daha detaylı ve açıklayıcı bir bilgi bekliyoruz :)))
şimdi ideal karışım yakalanmışsa zaten nasıl oluyorda içerde yeterli hava ve yakıt bulunmuyor??
fatih(fb)
13-12-2011, 22:44
sanırım avans verdiğiniz zaman ideal karışım kesin değil.
avans sadece ateşleme derecesini saptırmaktır diyeyim:)
avans vermeden doğru olan karışımmı fakir oluyo ?
avans verdiğinde araba fakire düşmüyor. araç fakire düştüğünde avans artıyor yada araç zengine geçerse avans kısılıyor.
anladım şimdi.teşekkürler.
Kim ne dedi ben anlamadim :))) sen neyi anladin kardes ?
Kim kac derece avans verio onu anlamadimki ben ? Avansin ne oldugunu tam anlamiyla bilen varmi ?? Avans nedir ??
avans verdiğinde araba fakire düşmüyor. araç fakire düştüğünde avans artıyor yada araç zengine geçerse avans kısılıyor.
Insanlara yanlis bilgiler verme bence
Maxiboost
15-12-2011, 01:01
Avans aslinda pistonun ust olu noktaya cikmadan ne kadar once bujinin ateslenecegidir. Ne kadar gec ateslenirse karisim o kadar sikistirilmis olur fakat kendiliginden kontrolsuze alev alma ihtimali yukselir bu da avans vurmadir cok erken buji cakarsa piston haraketini tamamlamadan patlama olacagindan yine avans vurma tabir edilen mevzu olusur piston mekanik olarak yukari gitmek zorundayken siz tam tersi kuvvetle pistona geri kuvvet uygularsiniz sonuc olarak ikiside tehlikeli ve zararli. Karisima nasil etkisi olur oz detayli aciklar. Karisimin verimli yanmasiyla alakali olabilir cepten bu kadar yazabildm :)
Avans ayarinin yapilma sebebi buji ateslendikten sonra yakitin tam olarak alev almasi icin belirli bir sureye ihtiyac duymasidir. Teorik olarak belirli sureler var ama aklimda degil. Yakitin oktani veya tipi degisince avansla oynayabilmemizin sebebide budur.
Kim ne dedi ben anlamadim :))) sen neyi anladin kardes ?
Kim kac derece avans verio onu anlamadimki ben ? Avansin ne oldugunu tam anlamiyla bilen varmi ?? Avans nedir ??
neyi anladım dediğine göre arkadaşın avansın verildiği zaman araç fakire gitmiyomuş,araç fakire gittiği zman avans artıyomuş ben bunu anladım :)
GokhanRS
15-12-2011, 03:11
avans ayarı pistonun üst ölü noktaya gelirken hangi anda bujinin ateşleyeceği anlamına gelir. avance yani öncelik anlamınada gelen kelimeden türemişti.
mesela avans çok verirsen araç hararet yapabilir saçmalayabilir motor içine zararda verebilir. yani vuruntu denilen olayı yapmakta avansın direk ilgisi vardır.
ne kadar avans verirsen (doğru oranda) o kadar güç alırsın kaç derece vuruntuya kadar aracın limiti olduğunu bilmen gerekir. yada özgün gibi vuruntu dinleyerek ayar yapmak doğru olanıdır.
avansı düşük tutarsanda güç kaybedersin. cok rotarlı tutarsanda patırdamalar v.s ler oluşur. yani işi bilmeden sadece forumda okuduklarınla avans ayarını öğrenip yapmaya çalışırsan itina ile motor kırabilirsin.
araçlara avans ayarı yapıldıktan sonra tüm devirlerde tam güç ve tork verdiği anlar dahil vuruntusuz çalışması gerekmekte.
birde dipnot: avans ayarı avans nedir v.s bunlar internette çok fazla bilgi var google ile detaylı araştırabilirsin.
kanashibari
15-12-2011, 07:35
http://www.techturkey.com/forum/isletim-sistemleri/102905-ignition-map.html
Bu konuyuda incelemeni öneririm.
Insanlara yanlis bilgiler verme bence
http://www.techturkey.com/forum/isletim-sistemleri/100599-yakit-ve-avans.html
ben bu cevabı verirken senin yukarıdaki dip notundan öğrendiğimi yazmıştım kusura bakma.
http://www.techturkey.com/forum/isletim-sistemleri/100599-yakit-ve-avans.html
ben bu cevabı verirken senin yukarıdaki dip notundan öğrendiğimi yazmıştım kusura bakma.
yanlış anlamışssın Videolu bir örnek koyucaım yakında:D
Firat.M3
17-12-2011, 04:43
yüksek irtifa ve düşük basınçta çalışmaya ayarlanmış benzinli motorlar, düşük irtifa ve yüksek basınçta zorlanırsa, kontak kapatıldıktan sonra titreyerek geri çalışma eğilimi gösterirler. işte! bu titreyerek geri çalışmayı önlemek için yapılan mekanik/elektronik ayara verilen addır.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.