Orijinalini görmek için tıklayınız : Kompresyon Oranı Kağıdı okumak..
VTec_king
18-12-2011, 12:08
Bir arkadaşın aracını teste soktuk
Araç s2000
okumayı bilen varsa yardımcı olabilirmi
nasıl sizce değerler
http://imageshack.us/photo/my-images/808/sssjv.jpg/
http://img808.imageshack.us/img808/4963/sssjv.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/808/sssjv.jpg/)
motor sıcakken mı sogukken mı olculdu
VTec_king
18-12-2011, 12:10
büyük ihtimal sıcakken
butun sılındırlerın aynı degerı okumaması dusundurucu tabı buna dıs etkenlerde neden olabılır yada aletlede alakalı olabılır ama ben begenmedım degerlerı dususte hep
Segman siparişi verin en kısa zamanda oda en iyi ihtimal.
VTec_king
18-12-2011, 12:43
başka yorumlar?
marş basılırken gaz pedalına sonuna kadar basıldı mı her seferinde ya da hava emiş yolu açıkmıydı..?
VTec_king
18-12-2011, 13:00
açıkcası o kadar detayını bilmiyorum
Ölçüm doğru yapıldı ise bi yerlerde yanlışlık var.. Sekmanlar kaçırıyor olabilir.. Sübaplar kaçırıyor olabilir.. Bir bakmak lazım..
Gaz kelebeği kapalı iken kompresyon testi yapılırsa genel olarak komp. değerleri düşük olur ve sonraki silindirlerde de giderek düşer.
ölçüm yapılan cihaz kaliteli..aynı cihazla 106 gti ölçtük değerler buna yakındı..söküldüğünde supaplar eğik çıkmıştı..
onurdestan
18-12-2011, 17:39
konu dışı ama bu testi nerede ve kaça yaptırıyorsunuz
abi uzatmaları oynayan bir motorun çıktısı bu .... maalesef
Cliosportve
18-12-2011, 17:51
Koşullar tam sağlandıysa
Enjektör söketleri sökülüp
Tam tapa gaz
Ve motor sıcaklığı idealde ise
Test sonuçları kötü duruyor
Mesela buda Megane Coupe 140hp kompresyon testi ölçümü
Aracın subapları gidikmiş
http://img191.imageshack.us/img191/9913/12102011016.jpg (http://img191.imageshack.us/i/12102011016.jpg/)
onurdestan
18-12-2011, 18:00
bu nasıl anlaşılıyo yav hiçbişey anlamadım ne okumak lazım şimdi bundan :)
VTec_king
19-12-2011, 08:48
43.000 de araç nasılda böyle birşey olabilir aklım almıyor açıkcası
acaba ölçümde bir hatamı var yoksa?
neden böyle olmuş olabilir?
sübaplar gidikse değerler farklı çıkabiliyor aynı megane coupe deki gibi,ben subapları eğmiştim,serviste baktılar bujileri söküp marşa basarak.
aracın sıkıstırması 10
1,10.2
2,7,8
3.8,5
4,10 cıktı tam.ne yazıkki servisteki formen bile normal o kadar farklılık olabilir filan dedi yarım saat iddialaştı bin böyle bişey olursa gel filan dedi,iddia ettim,sonra talimatı bi daha okuyup geleyim dedi ve eğikmiş yanlıs okumusum demişti ,farklılık olursada ufak farklılıklar olması gerekli benimki gibi bariz fark cıkarsa subaplar eğik olabiliyor
ben yanlıs vites atmıstım öyle eğilmişti
1-2-3 ,4 e geçerken 2 ye geçtim.
Abibaskaywrde daha olcturun. Enjektorlerin fisini cekip , dip gaz basarken test etmek lazim. Sikistirmasi 11.9 olan arabada 12 bar olctuk yaklasik Dolayisi ile ilk iki silindir 11 bar normal gibo ama 4. Silindir 9 bar da. 30psi fark var arada 5 psi a kadarnormal kabul edilir ama 30 psi cok fazla. Baska yerde daha olcturun abi. Eger gene boyle cikarsa bi yerden sikistirma kaciriyor demektir.
VTec_king
19-12-2011, 10:57
evet tekrar ölçtürmeyi düşünüyor
arkadaşlar bende aracıma ölçüm yaptırmak istiyorum
önerebileceğiniz yerler varmı
pm de atabılırsınız..
Cliosportve
19-12-2011, 11:10
AHM performansta vardı kompresyon testi
Manuel olanları tavsiye ederim
Bar olarak değilde PSİ olarak ölçer..
Şunun gibi
http://img72.imageshack.us/img72/9072/18870219.jpg (http://img72.imageshack.us/i/18870219.jpg/)
GokhanRS
19-12-2011, 11:12
geçmiş olsun :(
Mechanix
19-12-2011, 11:18
Anadolu yakasında bizde ölçüm yapabiliyoruz.
Egemen , yanlış ölçüm olsa 4 silindirde yanlış ölçülür.Ben pek hata olduğunu düşünmüyorum.
AHM performansta vardı kompresyon testi
Manuel olanları tavsiye ederim
Bar olarak değilde PSİ olarak ölçer..
ok
teşekkürler :icon_tup:
ınanılmaz kotu cıkmıs cok enteresan ama
vtı ı ben olcturdugumde 13.5 13 13.5 14 cıkmıstı bu 9 larda daha.
aracın gıdısı normal mı
Anadolu yakasında bizde ölçüm yapabiliyoruz.
Egemen , yanlış ölçüm olsa 4 silindirde yanlış ölçülür.Ben pek hata olduğunu düşünmüyorum.
ok
bende anadolu yakasındayım
teşekkürler..
VTec_king
19-12-2011, 11:24
aracın gidişide normal duman atmada yok
bir yerde daha baktırıcaz içimize sinmedi bu sonuç
H22Power
19-12-2011, 11:58
1.piston: 11
2.piston: 11
3.piston: 10
4.piston: 9.3
VTec_king
19-12-2011, 15:03
jdm de tekrar baktırıcaz sonuç aynı ise işlem yapmak gerekebilir
Mutluhanin yaptigi teste sokiyim afedersiniz ama baştan sağma yapilmiş test manuel test cihazi ile tekrar olcturduk veriler gayet iyi cikti mantar tuning oktaya teşekkürler bu arada barisin user acik kalmis ben vtec_king
sıkıştırma 10:1 ise test 10 bar çıkacak diye b,rşey yok biliyorsunuz değilmi?
VTec_king
19-12-2011, 20:55
Mantardaki test cihazındaki sonuçlar
1. 13.5
2. 13.3
3. 13.3
4. 13.2
arkadaş mutluhanda eskıden çıraklık yapmış s2k secereleri ustundede ihtisas yaptığını düşünüyordum ama nasıl olurda orada bır acıklık getiremimişte olaya burada sorup soruşturuyor :D mantık almıyor kingkong koh koh koh
senin arkadasın bu araç patlak durumu bence hiç iyi değil!sonuçlar bayağı bir kötü alırken secerede bi yanlışlık yapılmış :D kilometrede ayrıca oynanmıştır
baksaydın mutluhandan gerçek km mi :D
aracın gidişide normal duman atmada yok
bir yerde daha baktırıcaz içimize sinmedi bu sonuç
sen hayatında kac tane s2000 kullandınkı :hahaha:
sıkıştırma 10:1 ise test 10 bar çıkacak diye b,rşey yok biliyorsunuz değilmi?
hort
kac cıkması gerekir
bende ölçtürdüm meraktan gaza basmadım öyle bişey demediler hepsi 11.4 gibi çıktı.yanlısmı cıkmıstır gaza mı basmamız gerekiyordu?
freelife
18-09-2012, 14:58
bence birkere değil birkaç kere daha farklı yerlere ölçtürün kesinlikle cihazdan çıkacaktır yada ölçen bir hata yaptı.
Kardeşim bir sefer ölçmede bunu anlıyamazsınız
aracı tekrar çalıştırıp ayrı ayrı ölçmeden silindirleri segman gidik diyemezsiniz
Bazen subap arasında kurum kalır tam basmaz vs vs etkiler oyüzden çalıştırıp bir daha söküp düşükm çıkan silindire tekrar bakmak lazım eger aynıysa ozaman sorun var demektir
su görüntü hoş degil
15 gün önce Sİ aldım 4 üde 13-13,5 arasında çıktı. Bu değerler çok az değilmi?
O kağıtta yazanlar gerçek degerler degildir
siz sadece birbirlerine yakınmı değilmi onlara bakın
hepsi aynı ama gaz basmadım işte yanıltırmı acaba
hort
kac cıkması gerekir
bende ölçtürdüm meraktan gaza basmadım öyle bişey demediler hepsi 11.4 gibi çıktı.yanlısmı cıkmıstır gaza mı basmamız gerekiyordu?
ölçtüğünüz basınç sizin bar, sıkıştırma oranı orandır, birimi yoktur ikisinin ayrımını iyi yapın
anladım.ölçtürdüğümüz aracın sıkıştırma oranı 10.
11.4 gibi bir değer çıktı ,o zaman bu değer hiçbir işe yaramıyor mu ?başka araçlarınkini de ölçtürmek gerekiyor?
anladım.ölçtürdüğümüz aracın sıkıştırma oranı 10.
11.4 gibi bir değer çıktı ,o zaman bu değer hiçbir işe yaramıyor mu ?başka araçlarınkini de ölçtürmek gerekiyor?
fabrika verilerine bakmak lazım
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.