Orijinalini görmek için tıklayınız : Yüklü araba ve şarj dinemosu ?
Arkadaşlar örn: bir araç 7.6k'da kesiciye giriyor fakat yazılım ile 9k çeviriyor bu aracın tesisatı ve şarj dinemosunda heşey normal olmasına rağmen 8k üzerinde şarj ışığı yakması normal midir? yani aracın speclerinin standartın üzerine çıkması sonucu şarj dinemosunun yetiştirememe ihtimali nedir? Bu sorunun çözüm yolları hakkında bilgisi olan varsa ve paylaşırsa çok sevinirim.
(Şarj dinemosu yeni ve tesisatta herhangi bir kaçak v.b sıkıntı bulunmamakta)
Komik gelecek belki ama soyle bir benzer onek vereyim. Eski Broadway ler vs. dede cevirdigi devirde oynama olmadigi halde sona yaklastikca aku yani sarj lambasi los yanabiliyor. Surekli o kadar yuksek devir bandinda gezilmedigi dusunulurse bence sorun olmaz.
Komik gelecek belki ama soyle bir benzer onek vereyim. Eski Broadway ler vs. dede cevirdigi devirde oynama olmadigi halde sona yaklastikca aku yani sarj lambasi los yanabiliyor. Surekli o kadar yuksek devir bandinda gezilmedigi dusunulurse bence sorun olmaz.
cevap için çok teşekkür ederim bu sorunun çözüm yolu hakkında bir bilginiz var mı acaba birde yürüründe yüksek devirde sıkıntıya sebep olurmu arkadaşım ısrarla soruyor :)
o isik benim bildig kadariyla alternator yetmeme durumunda yaniyor. Daha kapasiteli bir alternator ile degisim yapilarak coUm bulunur gibime geliyor. Lakin aracin yururunu bence etkilemez. Aku kapasitede bir degisim yok. Aku ne kadar doluysa o kadar iyidir. Alternatorun bu konudaki etkisi aku dolu oldukca yok denebilir
o isik benim bildig kadariyla alternator yetmeme durumunda yaniyor. Daha kapasiteli bir alternator ile degisim yapilarak coUm bulunur gibime geliyor. Lakin aracin yururunu bence etkilemez. Aku kapasitede bir degisim yok. Aku ne kadar doluysa o kadar iyidir. Alternatorun bu konudaki etkisi aku dolu oldukca yok denebilir
anladım çok teşekkür ederim benim aracımdada aynı sorun yaşanmıştı fakat bu şarj dinemosundan aküye giden kablo değiştiğinde kesilmişti arkadaş bütün uğraşlara rağmen kesememiş içi rahatladı ama :) tekrar teşekkürler cevap için
anladım çok teşekkür ederim benim aracımdada aynı sorun yaşanmıştı fakat bu şarj dinemosundan aküye giden kablo değiştiğinde kesilmişti arkadaş bütün uğraşlara rağmen kesememiş içi rahatladı ama :) tekrar teşekkürler cevap için
Rica ederim. Sen gene konuyu takipte kal. İlla daha fazla ve net bilgileri olan vardir.
Rica ederim. Sen gene konuyu takipte kal. İlla daha fazla ve net bilgileri olan vardir.
tamam teşekkür ederim ben arkadaşıma link atıcam takip etmesi için ayırca bende takip edicem bilgim yok bu konuda faydalı olur tekrar teşekkür ederim
Şarj dinamosunun yetistirememesi gibi birşey olacagani zannetmiyorum. Eskilerde "alterpower" diye birseyden bahsedilirdi. googledan aratirsaniz bulabilirsiniz büyük ihtimal.
Alternatörün (şarj dinamosunun) iptali ile motor yükünün azaltilmasina dayaniyordu hatirladigim. Bunu gaza %75+ üstü basildiginda alternatör yükünü motordan ayirarak yapiyordu.
(%75 ve üzeri gaza basildiginda motorun yüksek devir cevirecegini kabul edersek) Yüksek devirlerde şarj dinamosu aküyü şarj etmiyordu.
Sizde yetistirememe derken, ateslemenin sagliksiz olmasi yada ateslemede olusabilecek düsük voltaji kastediyorsunuz heralde? Eger öyleyse saglam bir akü ile sorun yasayacaginizi düsünmüyorum.
Şarj dinamosunun yetistirememesi gibi birşey olacagani zannetmiyorum. Eskilerde "alterpower" diye birseyden bahsedilirdi. googledan aratirsaniz bulabilirsiniz büyük ihtimal.
Alternatörün (şarj dinamosunun) iptali ile motor yükünün azaltilmasina dayaniyordu hatirladigim. Bunu gaza %75+ üstü basildiginda alternatör yükünü motordan ayirarak yapiyordu.
(%75 ve üzeri gaza basildiginda motorun yüksek devir cevirecegini kabul edersek) Yüksek devirlerde şarj dinamosu aküyü şarj etmiyordu.
Sizde yetistirememe derken, ateslemenin sagliksiz olmasi yada ateslemede olusabilecek düsük voltaji kastediyorsunuz heralde? Eger öyleyse saglam bir akü ile sorun yasayacaginizi düsünmüyorum.
evet yüksek devirde ateşlemedeki sıkıntı adına sordum çok teşekkür ederim araştırıcam alterpower olayını
evet yüksek devirde ateşlemedeki sıkıntı adına sordum çok teşekkür ederim araştırıcam alterpower olayını
rica ederim. yardimci olabildiysem ne mutlu bana.
aracın teyibin farı fanı ve diğer ne kadar leketrık çeken alet varsa açın ve şarjı ölçün 13.7 üstü ise sıkıntı olmaz normalde yuklu arabalarda tapa gazda 14 civarında olması iyidir
okankrgz
21-12-2011, 23:11
aracım stock ken ve 7000 devirden sonra akü ışığı yanıyodu, sonra dereceli egzantrik koydum iki kere denemek için sıktım veee şarj dinamosu elimizde kaldı :) benimde sadece 7000 devirden sonra yanıyordu sıktığımda hatta kocaelinden istanbula gittim egz. takana kadar hiç bir sıkıntım yoktu ki sonrasında ***** olay...buda benim başıma gelen birşey paylaşmak istedim.
üst devirlerde voltaj çok artıyorsa bi yerden atlama (şasi kaçağı) yapıp şarj göstermiyor olabilir.
yada aklıma kayış sıyırması geldi ama o değildir heralde
aracın teyibin farı fanı ve diğer ne kadar leketrık çeken alet varsa açın ve şarjı ölçün 13.7 üstü ise sıkıntı olmaz normalde yuklu arabalarda tapa gazda 14 civarında olması iyidir
teşekkür ederim cumartesi ilk işim olacak
üst devirlerde voltaj çok artıyorsa bi yerden atlama (şasi kaçağı) yapıp şarj göstermiyor olabilir.
yada aklıma kayış sıyırması geldi ama o değildir heralde
aksine üst devirlerde voltaj düşüyormuş şase kaçak vs hiçbir sıkıntı yok dedi arkadasım sadece yuksek devırlere cıktıgında ısık yakıyormus ölü şekilde bırde adam kayısının kanal yaptıgını degıstırmesı gerektıgını soylemıs onunla alakalı olacagını sanmıyorum
GokhanRS
21-12-2011, 23:32
akün ölüde olabilir. yeterli şarj sağlanamıyordur. ve aracın gidişinede etki edecektir. çözmenin birsürü yolu var. bence ölçüm yaptır. akün eski ise zaten yüklü aracın var mutlaka yenile.
aküde sorun yoksa şarjda bi sorun vardır mutlaka. ve voltaj düşmesi gidişi malesef direk paralel etki ediyor. daha önce voltaj düşmesinden üst devirde ateşlemenin bozulması aracın birinde başımıza geldi. o aracınkini buddy club racing spec condenser ile çözmüştük.
tabi bu çözüm mantıkılımı geçicimi derseniz oto elektriğinde o kadarda iyi değilim.
şarj dinamosu..konjektörden dolayı yapıyor..aynı sorunu bende yaşadım..2 seçenek var..
1. seçenek çıkma alıp takmak..fakat tavsiye etmem..
2.seçenek ise orjinal parçalarla revizyondan geçirtmek..ben bu şekilde yaptım gayet güzel oldu..şarj dinamosu sıfır oldu :)
değişenler : diyot takımı, konjektör, kömürler, bilyalar.
Pitbull...
21-12-2011, 23:49
Aynı olay benimde başıma geldi çok devir çevirttirince araba ışık yaktı sonra sarj dinamosunu tamir ettirdim düzen tutmadı yeni almıştım.
verilen bilgiler için çok teşekkür ederim arkadaşın şarj dinemosu yeni dediğim gibi tesisatta ve dinemoda hiçbir sıkıntı yok tek sıkıntı dınemo kayısı kanal yapmıs degısmesı gerekıyor fakat bununda sorun cıkaracagını sanmıyorum ısık yakma anlamında muhtemelen alternator karsılamıyor bende bu konu hakkında bılgili degılım bılgıler ıcın tekrar tesekkurler
Aynı sıkıntı bende de var , yüklü bir arabam yok ama,
Konuya biraz bodozlama dalıcam,
Arabam 1 gün yattı mesela , kontak hiç basmıyor,ölüyor direk vurduruyoruz çalışıyor daha demincek öyle yaptım başka bir araçtan şarj ettikten sonra,
Şarj dinamosunda mı sıkıntı var , yoksa aküde mi?
Yolda giderken voltaj düşüyor , bazen yükseliyor.Farlar 30sn cam gibi gösteriyor , sonra yarıya düşüyor , kaloriferi falan etkiliyor , arabann sesi falan değişiyor.
Bir fikri veya başına böyle birşey gelen varmı?
GokhanRS
22-12-2011, 01:09
Aynı sıkıntı bende de var , yüklü bir arabam yok ama,
Konuya biraz bodozlama dalıcam,
Arabam 1 gün yattı mesela , kontak hiç basmıyor,ölüyor direk vurduruyoruz çalışıyor daha demincek öyle yaptım başka bir araçtan şarj ettikten sonra,
Şarj dinamosunda mı sıkıntı var , yoksa aküde mi?
Yolda giderken voltaj düşüyor , bazen yükseliyor.Farlar 30sn cam gibi gösteriyor , sonra yarıya düşüyor , kaloriferi falan etkiliyor , arabann sesi falan değişiyor.
Bir fikri veya başına böyle birşey gelen varmı?
akü ihtimali yüksek tabi bi baktır derim. şimdi burdan ne desek boş ama akü veya şarj sıkıntısı var. başka seçenek görünmüyor anlattığından
erdem325
22-12-2011, 07:54
Benim aklima bir fikir geliyor ama..
Komik bulmazsaniz eger paylasmak isterim..
Simdi siz diyorsunuzki makine eskiye nazaran daha ust devir cevirmeye baslayinca sarj isigi yakiyor..
Benim aklima alternator kasnagini hesaplayip biraz buyutmek geliyor..
Yani tamamen salliyorum rakamlari, motorunuz eskisi gibi 7bin kusur max rpm cevirirken alternatorunuz ornegin 15bin donuyor olsun, siz hesaplayip yeni bir kasnak yaptirirsaniz tornacida simdiki gibi 9 bin donerken alyernatorunuzun yine 15bin donmesini saglayabilirsiniz..
Madem alternatorde yeni imis, bosuna rezil olmasin :)
Benim aklima bir fikir geliyor ama..
Komik bulmazsaniz eger paylasmak isterim..
Simdi siz diyorsunuzki makine eskiye nazaran daha ust devir cevirmeye baslayinca sarj isigi yakiyor..
Benim aklima alternator kasnagini hesaplayip biraz buyutmek geliyor..
Yani tamamen salliyorum rakamlari, motorunuz eskisi gibi 7bin kusur max rpm cevirirken alternatorunuz ornegin 15bin donuyor olsun, siz hesaplayip yeni bir kasnak yaptirirsaniz tornacida simdiki gibi 9 bin donerken alyernatorunuzun yine 15bin donmesini saglayabilirsiniz..
Madem alternatorde yeni imis, bosuna rezil olmasin :)
Suan en mantikli yol bu gibi muhtemelen dediginiz gibi olacak cok tesekkurler degerli fikriniz icin
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.