Orijinalini görmek için tıklayınız : Kasnak & hafiletilmiş volan hafifler...
Arkadaşlar merak ettiğim çoğu arbaya Kasnak, volan vb. aklıma daha gelmedi hafifletilmiş takılıyor benim merak ettim.
Benim aracıma uygun bu alet edevatlardan yokmu ?
Mesela AEM markasının type-R 2000cc e yapığı hafifletilmiş kasnakları bana uymazmı yada öyle hafifletilmiş benim aracıma uygurabileceğim birşey araç varmı ?
Yada benim aracıma direk hafifletmiş kasnak volan veya ne hafifletilmişse varmı? Yardımcı olursanız sevinirim, birde daha hangi parçaları hafifletebilirm, motora rahatlık için ?
Beygirleri dirileştirmek için ?
aracının kompresyon değerlerini ölçtür herşey yolundaysa ekstralara bak eğer düşük çıkıyosa önce piston sekman bak sonra bunlara bakarsın "bence"
Arkadaşlar merak ettiğim çoğu arbaya Kasnak, volan vb. aklıma daha gelmedi hafifletilmiş takılıyor benim merak ettim.
Benim aracıma uygun bu alet edevatlardan yokmu ?
Mesela AEM markasının type-R 2000cc e yapığı hafifletilmiş kasnakları bana uymazmı yada öyle hafifletilmiş benim aracıma uygurabileceğim birşey araç varmı ?
Yada benim aracıma direk hafifletmiş kasnak volan veya ne hafifletilmişse varmı? Yardımcı olursanız sevinirim, birde daha hangi parçaları hafifletebilirm, motora rahatlık için ?
Beygirleri dirileştirmek için ?
pug için burda biraz zor yardım bulursun dermişimm:p
hAFİF volan yurt dısında bakmak lazım sanmıorum burda olacağını ayrıca gaz tepkısını, devirlenmeyı hızlandırır ama yuksek hızlarda pek faydası olmaz..
kasnak dedığın ayarlı kasnak herhalde.. onu temın edıp(tabı aracına uygun varsa) ust devre kaydırılabilir güç eğrisi;)
senın ust devirde sorun var gibiydi dynoda noldu halloldumu??:)
Alt devirleri bömdük yani ben aldığımda zaten gömüşlerde ben onları çıkartıp can vermek istiyorum :) Çok iyi deyil yani Chip var ve bu dynoda arabada düz boru vardı. 134.6 lastiklere veriyor motor gücü 165.2 çıktı bence kötü yapılan işlemlere göre tabi şuda var araba 9 yaşında :) Usta şeyde dedi Baskı balata ilede alakası olurmuş balatan kaçırıyor olabilir dedi balatanı ne zaman deyiştin sorusuna ben cevap veremedim çünkü hiç deyişmedim :D
http://img145.imageshack.us/img145/3577/306gtiereyll68tf4.jpg
aracının kompresyon değerlerini ölçtür herşey yolundaysa ekstralara bak eğer düşük çıkıyosa önce piston sekman bak sonra bunlara bakarsın "bence"
Nerelerde ölçtürebilirim bir fikrin varmı ? Ben mesela motor işlerim için oktaykan a gidiyorum orada ölçüm yaptırabilirmiyim ?
Yav arkadaşlar bilgi sahibi olan yokmu bu konuda ? en azından bi yorum yazın kafamda birşeyler oluşsun çizgi bile yeter :)
Nerelerde ölçtürebilirim bir fikrin varmı ? Ben mesela motor işlerim için oktaykan a gidiyorum orada ölçüm yaptırabilirmiyim ?
Yav arkadaşlar bilgi sahibi olan yokmu bu konuda ? en azından bi yorum yazın kafamda birşeyler oluşsun çizgi bile yeter :)
ölçer tabiki oktaykan
Yurt dışında arkadaşlarımız çok ama ingilterede yok galiba ingilterede çok popüler 306 gti her türlü parçası mevcut. Bir çok site var bende ama tam anlamı ile çeviriyi yapamıyorum. Üni hazırlık geçecek kadar ingilizce var :D
1.http://www.pugspares.co.uk/NewSpares.asp?model=306
2.http://www.breakeryard.com/cars/make/Peugeot/306.aspx
3.http://www.hiflowheads.co.uk/performance/gti6.pdf
VE birde şu SAMCO Sport Hortumlardan nereden bulabilirim.
kompresyon nerede ölçülüyor?
bide senin konunda soruyorm ** a volant büyültme diye i işlem varmı
Hafif volan ve hafif kasnak motoru çok rahatlatacaktır. gerçek anlamda kağıt üzerinde abartı beygirler kazanmasanız bile aracınızın devirlenmesine çok katkısı olacaktır hafif volan ve kasnakların. Aracı en çok yoran parça krank kasnağı sayılabilir, hazırı bulunmasa bile kendi kasnağını söküp, hazır alüminyum kalıp alıp, bir tornacıda yaptırabilirsin. Ben kendi aracım için krank kasnağı, direksiyon pompası kasnağı ve sarj dinamosu kasnağı için sorduğumdan malzeme hariç 200 ytl tornacı para istemişti, malzemesi de 100 ytl tutar.
Volan konusuna gelince, omp ve act'nin pejo için hafif volanları var, araştırıp bulup takabilirsin.
Bayağı yazdım, hafif volan ve kasnağın ne etkisi olur diye de sormuşsun, şöyle örnekleyeyim, eline 5lt'lik dolu bir su bidonu al, kendi etrafında dönmeye başla, sonra bırak onu, 1 ltlik bir dolu şişe al, dönmeye başla kendi etrafında, hangisi ile daha rahat yorulmadan döndün? 1lt ile. Al işte hafif kasnak ve volan da bu işe yarıyor :)
Volan kütle olarak ciddi değerler sahip ona bağlı olarak da eylemsizlik momenti de çok fazla. ama kasnakların geneli için aynı şeyleri söyleyemeyeceğim. farkedemeyebilirsin pek bişey.
Volan kütle olarak ciddi değerler sahip ona bağlı olarak da eylemsizlik momenti de çok fazla. ama kasnakların geneli için aynı şeyleri söyleyemeyeceğim. farkedemeyebilirsin pek bişey.
Impreza'da krank kasnağı normalde 6 kilo, hafifi 1-1.5 kilo, hem ikisi için de aynısı geçerli, volan motorun arkasına bağlı, krank kasnağı önüne bağlı. Değiştirmişken ikisini birden değiştirmen en doğrusu olur.
ya bi zim bi arkadas tutturmuş volan büyültme işleminde güzel güçler elde ediyomuş ama nasıl yapılacagını nsöylemiyor bence mantıksız geldi ama bide sizden örenelim
teşekküer ediyoırum bilgi için örenk çok hoşuma gitti bu arada :D
Büyümesi dönme çapını büyütüyor daha fazla yorulmasına neden olmaz mı ve dönme çapı büyüdüğü için biraz gük kaybı olmaz mı ?
Erel motorun arzu edilen kıvamda,randımanda maalesef değil...Başka bir dyno çıkman isabet olur...Emin olmak adına...
Aracına yapılan işlemler nazarında güç torku düşük kalıyor..Fazlaca yıpratılmış...
Arkadaş ile mutabıkım evvela sen piston basınç değerlerini bir ölçtür...Baskı balataya bir baktır..Yürüyeninede...
İşi bilen her usta servis halledebilir kompresyon olayını..Sadece aracın için nominant değelerin bilinmesi gerekir..Mukayese edebilmek için...
Sonraki işin olsun Volan,kasnak mevzusu .... (bence)
Anladım. peki kompresyon değerim düşük olduğunda ne gibi bir işlem yapılacak, piston segmanları deyişmesi yetecekmi anlamadım o kadar derinlerde bilgim yok beni biraz ayınlatırmısın. Bu cocuğu ben zorlamadan nasıl 200Hp ye yaklaşacağım yaa hiç doğru ddüzgün bakımda yaptırmadım araca kurum falan muhabbeti falan. araç artık 107,000 oldu birde sadece bi kayış deyiştirdim onun dalgalarıda deyişti o kadar balatalarım falan hiç deyişmedi. Bana şu yoldan git deyin nedir ne deyildir şimdi ne kadar iyi usta olsada usta her zaman para kazanmaya bakmazmı korkuyom kazıklanmaktan gereksiz işlemlere sokmasınlar beni
306 gerçekten zor bir araç sanyide peugeot cu arkadaslarım var görüyorum en basından piston kırma hastalıgı vardır oaraçlarda pistonlarıda 1,00ytl civarında sibopları deişmez sayet deişirse onlarda okadardır parçası cok pahalı. hp konusunda sana yardımcı olacak arkadaslar vardır .kurumdan ziyade senin arcın zaten istelinilen güçte deil bildigim kadarı ile 167hp standart ama sen çipile 165 görmüşsün büyük ihtimalle motor üflüyodur.bence usta konusunda sadece peugeot olan ustalarla calış adamlar uzaktan sesini dinlenmi arızasını buluyolar.bildigim kadar oktaykan fortcu nekadar peugeottan anlayan ustalara götür.(oktaykanın ustalıgına bişey demiyorum)
en önemlisi USTANA GÜVEN
Devirlenmen daha çabuk olacağı gibi...bu sefer gazı bıraktığında devir daha çabuk düşecektir :)
Off diyim zaten pimpirikliyim ısınamıyorum servislere yeni yerlere.Valla iice kafam karıştı iyice valla neyse ben pug yapan amcalarda dolanayım bakalım pugculara danışayım eskilere danışayım. ona göre bakarım artık. Bu arada Üflemek ne demek oluyor ? Gaz kaçırıyor anlamaında mı ?
Üflemek motor bitiyor yavaş yavaş manasında boşa çeviriyo gibi yani deviri. Tam güç vermiyo. Piston segman rektifiye isteyecek yakında manalarına geliyo :)
Geçmişinde nasıl kullanıldığını bilmiyorum ama 107.000 de çok yüksek bir km değil motorun sıkıştırmayı düşürmesi için. Yağsız falan binilip ya da hararet yaptırıp zarar vermek lazım bu km de motoru öldürmek için...
Garip...
orjinal kilometrsimi acaba
TAm olarak motora bakım yapamadım alakası olabilirmi ? artık bi motor a girmek lazım bakım onarım. bu arada DYNO da alet dümdüz boru vardı egosz pek işlevsel deyildi acaba egosz basıncı düşük olması nedeni ile HP kaybı olabilirmi çok rahat bir egsoz HP kaybı sebep olmaz mı ?
Evet benim bildiğim orjinal KM yani ben 2006 ağustos da aldım aracı 76.000 deydi
o zamandan beri bende 107,000 oldu Bu arada ilk aldığım zaman Yağ deyiştirdim 77.000 de sonra 104.000 de yağ ve filtre deyiştim öncekinde fitre deyiştirmeyi unuttum :)
Eksozu stock yap bence....bitene güzel susturucu tak...Aracının filtreleri, bujileri, kayışları vs ne varsa bir değiş bakım, ondan sonra tekrar çık dynoya...500-600YTL tutar bakım mastafı tahmini...Baskı balatanıda değiş tabi. Hepsinden önce aslında sıkıştırmayı ölçtürsen hiç kafanı yormamış olursun :)
77.000 de değiştin sonra da104.000 de mi değiştin yağını...Naptın müdür sen ? Arada hiç yağ değişmedin mi?
Eksozu stock yap bence....bitene güzel susturucu tak...Aracının filtreleri, bujileri, kayışları vs ne varsa bir değiş bakım namına ondan sonra tekrar çık dynoya...500-600YTL tutar bakım mastafı tahmini...Baskı balatanıda değiş tabi. Hepsinden önce aslında sıkıştırmayı ölçtürsen hiç kafanı yormamış olursun :)
Araçta trigiyer deyiştirdim sadece motorda. SOn susturucuyuda Orj. aldım ve ortaya sebring orta susturucu koydum o kadar başka bi işlem yok motora dair :)
77.000 de değiştin sonra da104.000 de mi değiştin yağını...Naptın müdür sen ? Arada hiç yağ değişmedin mi?
Yok arada azattı ekledim o kadar sölemesi ayıp
Müdür yağ 5-10 bin arasında değişmesi gerekir...Hatta 5000 km idealdir...Çamur olur o yağ sen değişmessen motoru korumak yerine sadece zarar verirsin o kadar uzun süre aynı yağın üzerine ekleme yaparsan ki yağ eklediğine göre araçta eksiltme de mi var?
Müdür yağ 5-10 bin arasında değişmesi gerekir...Hatta 5000 km idealdir...Çamur olur o yağ sen değişmessen motoru korumak yerine sadece zarar verirsin o kadar uzun süre aynı yağın üzerine ekleme yaparsan ki yağ eklediğine göre araçta eksiltme de mi var?
arabanın altını vurmuştum da ondan bi azaltma vardı karter vidasından yoksa azaltma yok yani şuan düzeltirdim onu. valla şimid içim acıdı. Valla küfür etsenin haklısınız .
yaklaşık 30.000km arabaya aynı yağ ile binmişin allahtan arada üzerine eklemişin bir vesile ile. Arabanın verdiği güç gene çok iyi çıkmış. O yağ iyice özelliğini kaybedip motorun aşınmasını önleyemez hale gelmiştir. Sen araç ile sıktıkça motrunda daha çabuk aşınmıştır muhtemelen.
Aracının bakımlarını ihmal etme...
Anladığım kadarı ile dediğin ne yapsanda motoru yemişin bu saatten sora o saklı duranları ben öldürmüşüm HP leri çıkarttığım sonuç bu doğrumudur artık galiba 1000 dereden su bile artırmama yardımcı olmaz mı BU silindirler ile ?
erel naptın orj susturucu aldın o kadar para..
egsozla alakası olmaz dyno olayının..
ztn ust devirde sorun, aracının gercek gucu 161 hpgibi çipli egsozlu arabaya göre az;)
kompresyon ve enjektor temızliği dıorum ben;)
Sen önce ölçtür...Buradan kim ne dese tahminle sınırlı kalır. Sıkıştırma rakamların motorun durumunu ortaya serer... 15dk lık iş iyi bir pug servisinde baktır. Ya da modifiye işi ile uğraşan servislerde.
O zmaan en yakın zamanda öltüreyim ben sizinlede paylaşırım bilgiyi sizde yorumlarsınız. Oktaykan amcalar yaparlar demi ? maliyetli olur mu ?
Pek bişi tutmaz...Uzun bir iş değil zaten.
ok şimdilik teşekkür ediyorum sağolun
Arkadaşlar Bu SplitFire Buji yada NGK bujilerden nereden bulurum bulsam bile benim aracıma hangilerinde alacağım ve kablolarınıda istiyorum. BU konu hakkında bana yardımcı olabilirmisiniz ?
boosted_pug
16-12-2007, 20:08
hocam bence aracında hangi işlemler wr onları yazarsan çok daha ii olur benim anladığım kadarıyla egzost ve chip war şimdi sana bldiğim bikaç bişi söliyeyim öncelikle atmosferik araçlarda egzost çapının büyük olması alt devirleri öldürür üst devirleri canlandırır sıkıştırmayı azaltmış olursun yani onun haricinde arabanda hava filtresi nasıl ve hangi durumda eğer onuda 30000 km boyunca hiç ellemediysen bence bu saatden sonra hiç elleme :D şaka tabiki havayı çok ii alman önemli öle hava filtresi 7 hp verir felan saçma şeyler öncelikle havayı çok ii soğuk olarak alman gerekir onun haricinde egzostunu orjinale çevirmen alt devirlerini güçlendirecektir son susturucu ile gayet güzel olur onun haricinde arkadaşlar sölemişler zaten kompresyonu ölçtür die okadar zor bişi değil bujileri söküp ölçüyolar hafif kasnak bence son iş olabilir öncelikle diğerlerine bi bak istersen orj cipi bi tak yine bak bakalım ozaman nekadar elde edicen belkide chipde bişi wardır yurt dışında atmosferik 190 ve üzeri hp alanlar war dereceli timing cai chip egzost ebay bu konuda sana yardımcı olucaktır
Teşekkür ediyorum. aracıma zaten orj. egsozu geli taktım filtreyi temizliyorum arada sırada. aşağıda duruyor zaten soğuk hava aldığı şüphesiz. doğru düzgün ben bir bakımımı yaptırdıktan sonra DYNO ya bir dah açıkacağım o zaman ne olduğunu aşşa yurakı anlaşılır die düşünüoyorum. Acilen yapmam gerkenler.
Baskı+Balata Şanzıman yağı Motor yağı Bujiler.
Yürüyende de isteyen şeyler var ama motor u öncelik alıyorum :)
Bu işlermlerden sonra bi kurum temizlemlemeye dalarım diye düşünüyorum,soraa dyno
o zamanda bu veriler çıkarsa napcaz bilmiyom :)
VteC_MaNiaC
19-12-2007, 18:34
ERel araba nasıl oldu :=?
Valla balata şahane 10numara ne diyim ama çok kısa oldu yavvs:) eminim ki çok deyişti valla.
Ve biraz set şimdilik ama abartmıyorum debriyaj mesafem abartısız ----------------------------- bu kadar basıyorum cidden.
Ama biraz tam köklemek gerekiyor 1 e alırken. pazarteside şu bujileri ve karbon clean işlerimi hallediğim ve klima motorunu söktürdükten sonra fark eder eminim. Klima motoru çok çalıyormuş güçten klima çalışmazken bile.
Sonra bi DYNO yaparım 100% eminim deyerler deyeşecek.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.