PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : VW POLO 6n 1.6 8 VALVE 75 PS Turbo



Anıl DALGA
22-12-2011, 23:00
Merhaba arkadaşlar yeni bir araç aldım polo 1997 model AEE motor 1.6 8 v 75 hp 136nm Tork araca colombo bariani 280 derece egzantrik raceland 4-2-1 headers ve chip tuning yapılınca 95 hp 180 Tork oluyor bana bu yetmicek :D Turbolamak istiyorum diyebilirsiniz turbo parasını arabayı satıp birleştir baska araç al ama ben bunu yürütmek istiyorum 2-3 bin tl bütçem var mümkün mü acaba ? bu arabayı Stock bir 1.6 Vti kadar yürütebilirmiyiz yada fazlasımı olur :)

tdipower
22-12-2011, 23:03
2-3 bin tl ye sadece adam gibi bir turbo ve turbo manifoldu alabilirsin :) daha fazla bütçe ayırman gerek

Anıl DALGA
23-12-2011, 00:40
hmm ama bnm istedigim 500 hp bir araç değil ufak bi turbo istiyorum araca max 0.5 bar basalım blowumu takalım çuff çuff gezip 1-2 kişi tokatlayalım yeter yaw hadi olsun 5000 bütçe olmaz mıı :D

63owen63
23-12-2011, 00:42
egzantrik, chip, filtre ,egsoz. o paralar zaten..

Anıl DALGA
23-12-2011, 01:06
filtre 250 tl simota kit egzantrik 500 tl raceland headers 500 tl chip 500 tl

toplam 1750 TL

Trance-R
23-12-2011, 01:08
araba şuan atmo olarak yüklü mü yoksa direk baştan mı başalayacan böle bir işe :)

63owen63
23-12-2011, 01:11
filtre 250 tl simota kit egzantrik 500 tl raceland headers 500 tl chip 500 tl

toplam 1750 TL

280 derece biraz fazla olur, ha illa olacaksada ayarlı kasnak vs almanız lazım. Ben parçaları kendi kafamdaki yapılması gereken kalitede fiyatlandırdım,yarısına da mal,ama malamat olur.

63owen63
23-12-2011, 01:14
konuya bir bak,ilgini çekebilir.

Vw Polo 6n 1.6 8v dinamometre geçmişi :) - Modifiyem© (http://www.modifiyem.com/forum/f2/vw-polo-6n-1-6-8v-dinamometre-gecmisi-114941/)

boosted_pug
23-12-2011, 01:24
bu konu onlarca defa yazıldı 5000 tl ye bile sağlıklı bi araba yapman imkansız bi takım piston bulman gerekli yanlış bilmiyosam sizin araçlar için üretilmiş forget piston yok diğer modellerden felan uydurmak yada özel yaptırtmak lazım en iyi tahminle 1500 lü rakamlara çıkar manifold turbo ara borular intercoolar göstergeler beyin enjektör pompa regülatör blow ................................... die uzuyup gider usta işcilik sanayide geçecek onca zamanı yazmadım bile sağlıklı olsun diyosan 8000+ lı rakamları gözden çıkart bence

TaGo
23-12-2011, 09:01
Nos bas kardeşim nos. Sadece montajı bile saatler almayan istediğin zaman sökebildiğin. Vede hareket halinde hiçbir mekanizması fazladan çalışan bir sistem değil.

efe_
23-12-2011, 10:40
Keşke 1.4 101lik seriden olsaydı aracınız onlar daha elverişli bu tarz işlemlerde

Eyup Duygun
23-12-2011, 11:25
Arkadas rakamları sanırım siteye üyelerden Selim beyin (Polo34) aracını örnek vermiş..

Turbo için parca toplama cok uzun sürebilir zanet maliyetli olacagı kesin , nos tavsiyesi gelmiş bence de mantıklı olan bu istediginiz zaman kiti söker satarsınız en azından milyarlar harcamak zorunda kalmazsınız..En kısa yoldan bir gecede rollinge cıkarsınız vsvs...

XSi
23-12-2011, 22:36
bu konu onlarca defa yazıldı 5000 tl ye bile sağlıklı bi araba yapman imkansız bi takım piston bulman gerekli yanlış bilmiyosam sizin araçlar için üretilmiş forget piston yok diğer modellerden felan uydurmak yada özel yaptırtmak lazım en iyi tahminle 1500 lü rakamlara çıkar manifold turbo ara borular intercoolar göstergeler beyin enjektör pompa regülatör blow ................................... die uzuyup gider usta işcilik sanayide geçecek onca zamanı yazmadım bile sağlıklı olsun diyosan 8000+ lı rakamları gözden çıkart bence

stock motora turbo;

bir sürü örnek görülmüşken neden hala motor içi olmadan turbo olmaz düşüncesi var?

basınç düşük olduğu sürece motor içine girmeden olur diye düşünüyorum.

Tabi bu ucuz olacağı anlamına gelir demiyorum, illaki masraflı bir iş olacak.

boosted_pug
24-12-2011, 03:07
stock motora turbo;

bir sürü örnek görülmüşken neden hala motor içi olmadan turbo olmaz düşüncesi var?

basınç düşük olduğu sürece motor içine girmeden olur diye düşünüyorum.

Tabi bu ucuz olacağı anlamına gelir demiyorum, illaki masraflı bir iş olacak.

olur die düşünüyosan oluyodur bişi diemem............ ben iki sefer bu maceraya atıldım öğrendiğim tek şey yapmışken bikere yap daha az paran gitsin oldu sonradan turbo yapan arkadaşların çoğu stock motora 5psi la başlamışlardır emin ol

Anıl DALGA
24-12-2011, 14:45
hmm turbo belliki biraz masraflı olacak NOS kitini kaça malesederim birde araca ne gibi zararları var :) herkese gösterdigi ilgiden dolayı teşekkür ederim bu arada evet polo34 nickli arkadasın aracını örnek olarak yapacam atmosferik olarak 95 hp 180 torkları bulacak sonra nos basıcaz o zaman :)

XSi
24-12-2011, 15:03
olur die düşünüyosan oluyodur bişi diemem............ ben iki sefer bu maceraya atıldım öğrendiğim tek şey yapmışken bikere yap daha az paran gitsin oldu sonradan turbo yapan arkadaşların çoğu stock motora 5psi la başlamışlardır emin ol

İdealidir demiyorum ama kol piston olmadan olmazlık bir durum yok sonuçta bu da bir gerçek.

Masraf motordan beklediğin performans ile doğru orantılı artıyor tabi.

Anıl DALGA
24-12-2011, 15:11
şöyle diyim 40 hp alsam yeter ayda en fazla 10 kere kullanırım zaten masraf acmaması lazım :D

Safak
24-12-2011, 16:05
136Nm standrt motordan 180Nm tork'u atmosferik bir modiriye ile edinemessin...

1.6 8v 75HP olan motorun modifiye konusunda karşılığını fazal verebilecek bir motor değil, aracına karşı acayip bir duygusal takıntın yoksa değiştirmeni öneririm. Yok ben hastasıyıjm dersen ufak bir turbo ile üfle birşeyler, safc falan bağla AF yide oradan tutturursun... Kısıtlu bir basınçla caf cuf gidersin. Ama bu mokun tamam yeteri pek yoktur, açtıkça açasın gelir...

Anıl DALGA
24-12-2011, 21:17
mini bir turbo ve 0.4 bar nasıl olur ,? Çuflamaya yeter mi :D

polo34
28-12-2011, 22:03
benim araç satıldı, şimdi yeni honda civic aldık, bunun için de egzantrik chip vs olsa alırdım ama tek yolu turbo göründüğü için beklemedeyim...

polo da atmosferik doldurup üzerine nos iyi olur, ikinci durum direk turbo, üçüncü durum supercharger, yurt dışında kitleri var ama burada yok, tüm durumlarda 5000-10000 tl'yi gözden çıkarmak gerekiyor, aracı ben sıfır almıştım, 12 sene kullandım, zaman içinde yavaş yavaş birşeyler ekledim, size tavsiyem henüz araçla gönül bağınız yokken :) bir gti araç alıp onun üzerine bir şeyler yapmanız yönünde olacaktır ...

AEAlmas
29-12-2011, 07:16
benim araç satıldı, şimdi yeni honda civic aldık, bunun için de egzantrik chip vs olsa alırdım ama tek yolu turbo göründüğü için beklemedeyim...

polo da atmosferik doldurup üzerine nos iyi olur, ikinci durum direk turbo, üçüncü durum supercharger, yurt dışında kitleri var ama burada yok, tüm durumlarda 5000-10000 tl'yi gözden çıkarmak gerekiyor, aracı ben sıfır almıştım, 12 sene kullandım, zaman içinde yavaş yavaş birşeyler ekledim, size tavsiyem henüz araçla gönül bağınız yokken :) bir gti araç alıp onun üzerine bir şeyler yapmanız yönünde olacaktır ...


Atmosferik yuklenince sıkıştırma illaki artmıyormu yük te artıyor nos basilinca 25 hp tarzı basmak gerek :) yoksa motor can çekişir :) sonuçta 8 v kapak var o is ancak arac degistirmekle düzgün olur :) 1.5 bar sierra var 2.0 motor 350 beygirde arac maliyeti 12 13 gibi aracın kendisi ile :) böyle birşeyde yönetebilirsiniz

polo34
29-12-2011, 17:28
ben nos işine de zamanında epey kafa yormuştum, zex marka wet efi özellikli olanlar iyiydi, efi olduğu için istenen devirlerde otomatik olarak devreye girip çıkıyordu, kullanıcı hatası en aza beyin vasıtasıyla indiriliyordu, 15, 35, 55 hp'lik nozullerin araca zarar vermediğini öğrenmiştim, bir adet nozulle motora nos basılıyordu, bu sistem 550 usd+ vs, bir de her silindire lpg gibi ayrı ayrı nozullerin yerleştirildiği versiyon var, o en iyisiydi, 770 usd+gönderi parası+%20 gümrük vergisi var ... sonuç olarak illa efi wet olmalı ve kafada şüphe varsa +35hp nozul takılmalı diyorum ... bu arada nos kullanmışlığım yok, sadece çok araştırdım:) eğer nozul çapı büyütülürse illa yüksek devirlerde oluşacak zengin-fakir yakıt-hava karışımını optimuma getirecek bir piggy back gerekliydi, bu şartlarda en kötü ihtimal apexi neo gibi ucuz bir zımbırtı takılmazsa motora zarar vermemesi kaçınılmazdı... bütün bu saydıklarıma uymayıp nos taktık motoru bitirdik diyenlerde illa ki var, yapınca tam yapmak lazım ki sanayiden çıkıp gezmek kısmet olsun :)

aracım yeni honda civic'in motor ekipmanlarını henüz araştırmadım, ne kadar dayanıklı bilmiyorum, araştırmam gerekiyor, bir de gönderi ve gümrük parası vermemek için yerinden almak lazım, o da denk gelirse :) halkalı-beşiktaş hergün min 80 km yapıyorum, şu an lpg ile araç dizel astra ile aynı 240 kuruş, bazen daha az yakıyor, uzun yolda 170 kuruş yakıyor, beşiktaş-mecidiyeköy polo ile yaparken benzini takmıyordum ama şimdi sorun oldu, araçta yağlamalı prins var ...

bu arada polo'nun performans olarak tek cazibesi orjinalinden hafif olup (925 kg) 1.6 135nm olmasıydı, yükleyince hızlanması iyiydi, 0-100 gtec ile 8.93 sn ölçmüştüm ama işte motor ekipmanları desteği yok, forged piston lazım ki güvenle birşeyler yapasınız yoksa olmayacak duaya amin demek gibi oluyor, baştan kaybediyorsunuz ...

Zorbey
31-12-2011, 12:04
Her zaman söylenen bi söz var Yetmedi basınç Aç biraz daha,o da yetmedi,biraz daha derken 3 -4 sert kullanmada piston eriyor,kol çıkıyor felan baya sorunlu iş Yaparsanızda kolay gelsin :)