PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : ACİL VOLVO S40 1.9t için bilgi



blackk35alp
26-12-2011, 08:46
ewt arkadaşlar 1998 2000 arası wolwo s40 1.9 turbo için ne söylersiniz?.performansı nasıldır? sık görülen problemlerı warmıdır? ıkıncı eli kolay satılırmı? yanı bu arac bu paralara alınmaya degermi...


EDIT:
WOLWO diye bir marka yoktur
başlık değiştirildi
@Maxi

blackk35alp
26-12-2011, 09:18
:) eywallah

pureal
26-12-2011, 10:05
manuel ise pek problem çıkartmaz,performansı tatminkardır son hızda epey iyidir,İkinci eli biraz zayıftır baktığınız araç nedir bilmiyorum ama km yaş ve görsel durumuna göre max 20000 verilir.

1lker
26-12-2011, 10:15
Gti a biniyorum skldgmda bende 1.9 t4 almayi dusunuyorum baya arastirdim ufak tefek islemlerle.cok ciddi yuruyen bir arac otomatik kesinlikle alma benim arastrdgmda ogrendgm en buyuk skntisi turbo omurlerinin az olmasi ama goze alip alinacak bir arac chip

ygtrn
26-12-2011, 10:37
eveeeeettttt gelelim fasülyenin faydalarınaaa :D

piyasada fiyat performans endeksli bulabileceğin en güçlü arabadır kendisi, fabrika çıkışı 300nm tork ve 200hp, 0-100 6.5 7 saniye civarlarında(manuel)... alt yapısı ve alt takım parçaları senesinin lagunaları ve mitsubishi carizmalarla aynıdır, aynı fabrikadan çıkma araçlardır, motorunun evo 6 motoru olduğunu söyleyenler bile var ama ben bunun gerçekliğini bilmiyorum sanmıyorumda :)

bunun dışında sadece chip filtre ve egzosla 280hp gibi güçlere ulaşabilirsin :) internalleri çok sağlamdır 350 hplere kadar stok internallerle yürütülen volvolar var yurtdışında...

birazdaha bütçe ayırır bir büyük turboya geçer yanında birazdaha büyük bir intercooler koyarsan, tadından yenmez, atmosferik yüklü typeRlarla yürümeye hatta geçmeye bile başlarsın....

aracın bana garip gelen bir özelliği oksijen sensörünün fabrika çıkışı olarak wideband sensör olması, yazılım yapmadan basıncı istediğin kadar aç beyin motoru korumaya almıyor :) bununla bi alakası varmı onuda bilmiyorum şahsen :D

bunlar dışında, deri elektrikli ve ısıtmalı koltuklar, sunroof elektrikli ayna, kıvır zıvır vs vs hertürlü donanım mevcut, ayrıca güvenlik olarak günümüz araçlarından bile üstündür, zamanının araçlarına göre başka bir dünyadan gelmiş varidir, kaza esnasında gti vti gibi ikiye katlanmaz, bildiğim kadarıyla dünyada henüz ölümlü bir kazası olmayan bir araç....

uzun lafın kısası, vti gibi bir araca 25milyar vereceğime bunu alır sadece cip filtre egzosla mutlu mesut gezer takılırım, vti ında içinden geçerim, vti denen aracın o güçlere ulaşması için bi 5 10 milyar yemesi lazım :D:D:D

manuel vites olduğu sürece kronik bir sorunu olmayan, yedek parçası sanıldığının aksine bulunan ve pahalı olmayan bir araç... misal benim forester ın turbo emiş hortumu 300 lirayken volvonun 150 lira gibi bir rakam :)

ufak tefek dokunuşlarla tipi sonderece çekici olabiliyor...

2. eli pek yoktur....

uzun lafın kısası az ekmek çok köfte bir araçtır kendisi :)

MKT
26-12-2011, 12:03
yıllardır istiyortum bir türlü kısmet olmadı honda sevdasından vaz geçemedim ama bundan sonra kısmet olursa bende T4 alıp filtre-egzoz-yazılım-intercooler ext Westgate- yapıp binmek isterim 270-290 hp arası bu güçlerde dünyanın en sağlam otomobilinde muhteşem güzel bir konforda kullanmak pahabiçilemez. Princes marka LPG taktırırsan 300 hp bile olsa aracın lpg ile gazlayabilirsin. Şehir içi kullanımıda bir çok 300 hp araçtan daha az yakıyor akıllı kullanınca.alınca zaten hemen satmayı düşünmezsin.düşünürsende birazcık bekletir ama elbet satılacaktır.

pureal
26-12-2011, 12:04
chip ve filtre ile 280 alınmaz(sebebi yazılımın ve diğer etkenlerin limite yakın tutulması ama 240 hp ler eksoz+intake kit ve chiple alınabiliyor ;)

ygtrn
26-12-2011, 12:14
chip ve filtre ile 280 alınmaz(sebebi yazılımın ve diğer etkenlerin limite yakın tutulması ama 240 hp ler eksoz+intake kit ve chiple alınabiliyor ;)

peki ben foresterdan nasıl yazılımsız standart gc8 turbosu downpipe ve sadece 1.2 bar açarak 270hp aldım? volvonun turbosu zaten büyük gc8 turbosu kadar var...

öte yandan halihazırda onno ustanın yaptığı 285hp bi t4 zaten var, sadece chip filtre egzosla... atmosferiklerde bu güçler belki hayal ama turbolarda değil :)

darkmoon
26-12-2011, 12:34
güzel bir araçdır arkadaşımda var 2000 model t4 otomatik gidişi duruşu çok iyi ama bence genç işi bir araç değil bildiğin aile aracı. ama performansı seven aile babalarına yapılmış tarzda bir araç.. sürerken gti daki tadı tuzu vermez.. birde parçası öyle böyle değil çok pahalı ..

biz sol ön farı değiştiricekdik 600 tl fiyat verdiler parçacılarda güç bela 380 tl ye bulduk yan sanayi oda oda oturmadı 99-00 modelle 2001 sonrası model arasında bile fark varmış geri iade ettik yenisini aldık yan sanayiside 3 ayda sarardı içi gitti arkadaş orjinalini aldı falan parçada paran varsa sıkıntı yok..

bunun dışında güzel araba..

pureal
26-12-2011, 12:39
peki ben foresterdan nasıl yazılımsız standart gc8 turbosu downpipe ve sadece 1.2 bar açarak 270hp aldım? volvonun turbosu zaten büyük gc8 turbosu kadar var...

öte yandan halihazırda onno ustanın yaptığı 285hp bi t4 zaten var, sadece chip filtre egzosla... atmosferiklerde bu güçler belki hayal ama turbolarda değil :)

alınır alınmasına ama ne kadar sağlıklı olacağı muallak,volvo ford gibi cimri firmadır standart parçaları hep limittedir,japonlar gibi bol toleranslı parça kullanmazlar senin olayında da aynısı konu mevzu bahis,240 hp yi geçen setuplarda enjektör ve ateşlemenin yetersiz olaması nedeni ile çok missfire ve knock oluşuyor tecrübelerimiz bunu gösterdi ;)

1lker
26-12-2011, 12:39
eveeeeettttt gelelim fasülyenin faydalarınaaa :D

piyasada fiyat performans endeksli bulabileceğin en güçlü arabadır kendisi, fabrika çıkışı 300nm tork ve 200hp, 0-100 6.5 7 saniye civarlarında(manuel)... alt yapısı ve alt takım parçaları senesinin lagunaları ve mitsubishi carizmalarla aynıdır, aynı fabrikadan çıkma araçlardır, motorunun evo 6 motoru olduğunu söyleyenler bile var ama ben bunun gerçekliğini bilmiyorum sanmıyorumda :)

bunun dışında sadece chip filtre ve egzosla 280hp gibi güçlere ulaşabilirsin :) internalleri çok sağlamdır 350 hplere kadar stok internallerle yürütülen volvolar var yurtdışında...

birazdaha bütçe ayırır bir büyük turboya geçer yanında birazdaha büyük bir intercooler koyarsan, tadından yenmez, atmosferik yüklü typeRlarla yürümeye hatta geçmeye bile başlarsın....

aracın bana garip gelen bir özelliği oksijen sensörünün fabrika çıkışı olarak wideband sensör olması, yazılım yapmadan basıncı istediğin kadar aç beyin motoru korumaya almıyor :) bununla bi alakası varmı onuda bilmiyorum şahsen :D

bunlar dışında, deri elektrikli ve ısıtmalı koltuklar, sunroof elektrikli ayna, kıvır zıvır vs vs hertürlü donanım mevcut, ayrıca güvenlik olarak günümüz araçlarından bile üstündür, zamanının araçlarına göre başka bir dünyadan gelmiş varidir, kaza esnasında gti vti gibi ikiye katlanmaz, bildiğim kadarıyla dünyada henüz ölümlü bir kazası olmayan bir araç....

uzun lafın kısası, vti gibi bir araca 25milyar vereceğime bunu alır sadece cip filtre egzosla mutlu mesut gezer takılırım, vti ında içinden geçerim, vti denen aracın o güçlere ulaşması için bi 5 10 milyar yemesi lazım :D:D:D

manuel vites olduğu sürece kronik bir sorunu olmayan, yedek parçası sanıldığının aksine bulunan ve pahalı olmayan bir araç... misal benim forester ın turbo emiş hortumu 300 lirayken volvonun 150 lira gibi bir rakam :)

ufak tefek dokunuşlarla tipi sonderece çekici olabiliyor...

2. eli pek yoktur....

uzun lafın kısası az ekmek çok köfte bir araçtır kendisi :)

Alalim yurutelim cicegim volvoyu gorunce nasi dalmisin iceri ;)) dinle bu cocugu al volvoyu neydi dunya kadar malin olacagina finduk kadar turbon olsun ;)

ygtrn
26-12-2011, 12:39
güzel bir araçdır arkadaşımda var 2000 model t4 otomatik gidişi duruşu çok iyi ama bence genç işi bir araç değil bildiğin aile aracı. ama performansı seven aile babalarına yapılmış tarzda bir araç.. sürerken gti daki tadı tuzu vermez.. birde parçası öyle böyle değil çok pahalı ..

biz sol ön farı değiştiricekdik 600 tl fiyat verdiler parçacılarda güç bela 380 tl ye bulduk yan sanayi oda oda oturmadı 99-00 modelle 2001 sonrası model arasında bile fark varmış geri iade ettik yenisini aldık yan sanayiside 3 ayda sarardı içi gitti arkadaş orjinalini aldı falan parçada paran varsa sıkıntı yok..

bunun dışında güzel araba..

iyide 600tl orjinal bir far için pahalı bir fiyat değilki gayet normal bir para, tofaşla kıyaslamayalım lütfen... hangi arabanın orjinal ön farı 400 500 den aşşa rakamlara bulunuyor?

ygtrn
26-12-2011, 12:48
alınır alınmasına ama ne kadar sağlıklı olacağı muallak,volvo ford gibi cimri firmadır standart parçaları hep limittedir,japonlar gibi bol toleranslı parça kullanmazlar senin olayında da aynısı konu mevzu bahis,240 hp yi geçen setuplarda enjektör ve ateşlemenin yetersiz olaması nedeni ile çok missfire ve knock oluşuyor tecrübelerimiz bunu gösterdi ;)

sizin uğraştığınız volvo hangisiydi?

ygtrn
26-12-2011, 12:51
güzel bir araçdır arkadaşımda var 2000 model t4 otomatik gidişi duruşu çok iyi ama bence genç işi bir araç değil bildiğin aile aracı. ama performansı seven aile babalarına yapılmış tarzda bir araç.. sürerken gti daki tadı tuzu vermez.. birde parçası öyle böyle değil çok pahalı ..

biz sol ön farı değiştiricekdik 600 tl fiyat verdiler parçacılarda güç bela 380 tl ye bulduk yan sanayi oda oda oturmadı 99-00 modelle 2001 sonrası model arasında bile fark varmış geri iade ettik yenisini aldık yan sanayiside 3 ayda sarardı içi gitti arkadaş orjinalini aldı falan parçada paran varsa sıkıntı yok..

bunun dışında güzel araba..

Volvo Far 289,70 TL - İlan ve alışverişte ilk adres sahibinden.com' da - 50600603 (http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-yedek-parca-otomobil-arazi-araci-volvo-s40-2003-elektrikli-on-far-sag-4-pin-50600603/detay)

arayıpta bulamadığınız pahalı parça bumudur?

1lker
26-12-2011, 12:53
Volvo Far 289,70 TL - İlan ve alışverişte ilk adres sahibinden.com' da - 50600603 (http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-yedek-parca-otomobil-arazi-araci-volvo-s40-2003-elektrikli-on-far-sag-4-pin-50600603/detay)

arayıpta bulamadığınız pahalı parça bumudur?

1.9 t4 takasli dolu gti :)

onursumer
26-12-2011, 12:56
volvonun parçası bol ayrıca kendi sınıfına gore hiç pahalı değil diye düşünüyorum

zaten mekanik olarak ta kolay kolay bakımlı bir volvo masraf çıkarmaz

ygtrn
26-12-2011, 12:56
sizin uğraştığınız volvo hangisiydi?

yine ben söyliyim sizin herhangibir volvoyla uğraştığınızı sanmıyorum.... t4 makineyle 2 bar açıp 1 2 ay makinayı kırmadan gezenler var.... volvo ford gibi cimri bir firma değildir çok yanılıyorsunuz, aksine ürattiği araçlar yerine göre almanlardan bile kalitesi ve sağlamdır.... arkadaşımın s80 t5 aracına 270bin de kompresyon testi yaptık fabrika verileriyle birebir aynı çıktı... şimdi soruyorum dediğiniz gibi olsa sonuç böylemi olurdu?

ygtrn
26-12-2011, 12:57
1.9 t4 takasli dolu gti :)

heheheh :D

knka parayı birazdaha yukarlara çekersen eğer a4 1.8t quatroda alırız yanlız bilgine :D

1lker
26-12-2011, 12:59
heheheh :D

knka parayý birazdaha yukarlara çekersen eðer a4 1.8t quatroda alýrýz yanlýz bilgine :D

Sorma kanka icime oturdu o kacirdigim a4 valla gonlum auidiye daha agir basiyor

ygtrn
26-12-2011, 13:03
knka sen paradan haber var bana :D
Audi A4 1.8 T Quattro 1996 Model 23.000 TL Sahibinden satılık ikinci el Gümüş Gri renk - 65973006 (http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-audi-4-x-4-175-beygir-65973006/detay)
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-audi-tertemiz-masrafsiz-98-audi-1-8t-quattro-64713118/detay

20 binin altınada var ama dikkat edersen km ler hep 200binin üstünde knka... ama araç bakımlıysa oda sorun değil....

doush
26-12-2011, 13:05
http://www.techturkey.com/forum/sohbet/92526-volvo-s40-19-t4-hakkindaki-fikirleriniz.html

Daha önce açmıştım bakmak isterseniz.

1lker
26-12-2011, 13:06
knka sen paradan haber var bana :D
Audi A4 1.8 T Quattro 1996 Model 23.000 TL Sahibinden satılık ikinci el Gümüş Gri renk - 65973006 (http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-audi-4-x-4-175-beygir-65973006/detay)
Audi A4 1.8 T Quattro 1998 Model 19.900 TL Sahibinden satılık ikinci el Lacivert renk - 64713118 (http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-audi-tertemiz-masrafsiz-98-audi-1-8t-quattro-64713118/detay)

20 binin altınada var ama dikkat edersen km ler hep 200binin üstünde knka... ama araç bakımlıysa oda sorun değil....

Biliyosun kardesim.durumlarimi agustos gibi konusuruz hallice dusunmuyor degilim o senin arkadasinkini kacirdik.cok.duzgundu duplu quatroo ;)

1lker
26-12-2011, 13:15
Kardesim peki volvo ve ozellikle.bu a4 1.8 t nin sanzumanlari hakkinda bilgin varmi kalkislarda sknti yastirmi ;) rolden vazgecemeyenler olarak kaliriz ;)

ferhat-a
26-12-2011, 13:27
Volvo görünce konuya muadil oldum.
Öncelikle 4 yıllık Volvo'da çalışmışlığım var ve bu 4 yıllık tecrübeme dayanarak.
T4 yerine 2.0T almanızı tavsiye ederim hem motor ömrü uzundur.Hemde Hondalar gibi toleransı fazladır.
Nedenini şu şekilde açıklayım 1.9 T4 S40 limitleri en üst seviyede tutulmuş, çok iyi performansa ve yol tutuşuna sahip tork değerleri yeterince iyi olan bir raçtır.
2.0T ise honda motorları gibi toleranslı olan yani bütçenize göre motoru ile oynaya bileceğiniz bir araçtır ve T4 gibi limitleri zorlanmadığı için motor ömrü daha uzundur.Ek bir şey daha ekleyim 2.0t de kullanılan motor laguna 140hp'lik pejo 406. 2.0 motorlu araçlar ile motoru aynıdır. Bu yüzden motor parçalarını daha ucuza bulabilirsiniz. Saygılar :)

ygtrn
26-12-2011, 13:39
Kardesim peki volvo ve ozellikle.bu a4 1.8 t nin sanzumanlari hakkinda bilgin varmi kalkislarda sknti yastirmi ;) rolden vazgecemeyenler olarak kaliriz ;)

knkam volvo önden çekiş olduğu için zor sıkntı çıkarır sonuçta yüke bindimmi patinaja saracak araç, audiye gelince 4x4 için son derece sağlamdır knka 400hp lere kadar zor kırılır

ygtrn
26-12-2011, 13:41
Volvo görünce konuya muadil oldum.
Öncelikle 4 yıllık Volvo'da çalışmışlığım var ve bu 4 yıllık tecrübeme dayanarak.
T4 yerine 2.0T almanızı tavsiye ederim hem motor ömrü uzundur.Hemde Hondalar gibi toleransı fazladır.
Nedenini şu şekilde açıklayım 1.9 T4 S40 limitleri en üst seviyede tutulmuş, çok iyi performansa ve yol tutuşuna sahip tork değerleri yeterince iyi olan bir raçtır.
2.0T ise honda motorları gibi toleranslı olan yani bütçenize göre motoru ile oynaya bileceğiniz bir araçtır ve T4 gibi limitleri zorlanmadığı için motor ömrü daha uzundur.Ek bir şey daha ekleyim 2.0t de kullanılan motor laguna 140hp'lik pejo 406. 2.0 motorlu araçlar ile motoru aynıdır. Bu yüzden motor parçalarını daha ucuza bulabilirsiniz. Saygılar :)

peki misal 2.0t ye t4 turbosu hatta ondanda büyük bir turbo koyduk misal subaru vf35, yazılım çip filtre gibi işlemlerle internaller kaç hplere kadar kaldırır?

ferhat-a
26-12-2011, 13:47
T4 turbosu takıp kullanan bir arkadaşım var aracı otomatik.Aracı şuan t4 turbo,yazılım egzoz veya başka bir işlem yok 210hp'lerde kullanıyor gündelik olarak.
Daha büyük turbo takılır kırılmadan 1 bar basınçta şehir içi rahatlıkla kullanırsınız. Ama seninde dediğin gibi kardeşim çok sarar patiye çok kalır. Ama hem gündelik hemde canım istediği zaman gazlayım dersen t4 turbo yazılım filtre benim yaptığım gibi :) egzoz ile 225 - 230 hp'ler civarında ideal kullanıma uygun olur. Ben yılbaşından sonra t4 turbo takıp, yazılım yaptırıp o şekilde kullanacağım o zaman daha net şekilde cevap verebilirim.

doush
26-12-2011, 13:53
250 hp lerden sonra enjektör yetmiyor diye biliyorum.. Filtre olmadan egzoz chip ile 240 garantidir o da turbosu çok iyi durumdaysa.. Çok araştırmıştım hayalimdeki s40 satılana kadar..

ferhat-a
26-12-2011, 14:00
250 hp lerden sonra enjektör yetmiyor diye biliyorum.. Filtre olmadan egzoz chip ile 240 garantidir o da turbosu çok iyi durumdaysa.. Çok araştırmıştım hayalimdeki s40 satılana kadar..

Hayalindeki aracın satıldığına üzüldüm. :(. 240 olabilirde olmaya bilirde ama zaten ben tahmini konuştum. Turbo sıfır aldı taktı arkadaşım yurt dışında tanıdıkları varmış ucuza getirdi.:icon_tup:

zgrsnr
26-12-2011, 14:04
Dedikleri gibi 2.0T modeli daha sıkıntısız bi kullanımı olacaktır.Vede alacağınız aracın 2001 model ve üstü olması daha iyi olur.Biz aldıgımız zaman servisde 2001 ve üstünün daha sıkıntısız ve parca fiyatlarının daha uygun ve daha kolay bulundugunu söylemişlerdi.

Boost Up
26-12-2011, 14:09
alabilirseniz 2001 alın, kozmetik olarak daha guzel duruyorlar 99 ve 00 a kıyasla

darkmoon
26-12-2011, 14:12
Volvo Far 289,70 TL - İlan ve alışverişte ilk adres sahibinden.com' da - 50600603 (http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-yedek-parca-otomobil-arazi-araci-volvo-s40-2003-elektrikli-on-far-sag-4-pin-50600603/detay)

arayıpta bulamadığınız pahalı parça bumudur?

arayıpda bulamadığımız değil ucuza aradık yoksa 600 tl versek bütün servislerde vardı ayrıca buda yan sanayi. evet şu anda fiyatları düşmüş biraz.. bizim zamanımızda 400 tl den aşağı yokdu hoş sormak lazım bu satıcınında elinde mevcutmu diye.. gerçi yan sanayiside beş para etmiyor.

neyse ben alınmaz demiyorum gayet güzel araç sadece servisi parçası pahalı.. parça var parça var bahsettiğimiz nerdeyse 15 yaşında bir araç oldumu tabiki parçasınında fiyatına oranla makul olması lazım doğan şahin farı kadarda olmasın tabi ama astronomik rakamlarda olmasın..

doush
26-12-2011, 14:37
Belki 2.0 T daha sorunsuzdur ama, 1.9 T4 kadar güç alınmıyor.. Makyajlı yani 1850 cc olanlar daha iyi T4 lerin..

ferhat-a
26-12-2011, 14:40
Belki 2.0 T daha sorunsuzdur ama, 1.9 T4 kadar güç alınmıyor.. Makyajlı yani 1850 cc olanlar daha iyi T4 lerin..

Limitleri zorladığı için evet daha fazla güç alınmış şuan için ama sen daha fazla limitleri zorlamak istersen biraz zorlar. 2.0 T ise hem hacim bakımından hemde parça açısından daha makul bana sorarsanda. Ama karar senin.

blackk35alp
26-12-2011, 15:21
sonuc ıtıbarıyle ALINABILCEK ARAC DIYORSUNUZ YANI....cok cıddı hondacı olmama ragmen bu aracı denemek ıstıyorum.umarım yanlıs bır arac degıldır hepınıze bılgıler ıcın sımdıden tesekkur ederım...haaa bu arac a gelınce wtı we eg lerın pıyasasına bakarak bu aracın 18 we 20 bın lıraları ıkıncı elı olmamasına ragmen hakettıgını dusunuyorum....

ferhat-a
26-12-2011, 15:38
sonuc ıtıbarıyle ALINABILCEK ARAC DIYORSUNUZ YANI....cok cıddı hondacı olmama ragmen bu aracı denemek ıstıyorum.umarım yanlıs bır arac degıldır hepınıze bılgıler ıcın sımdıden tesekkur ederım...haaa bu arac a gelınce wtı we eg lerın pıyasasına bakarak bu aracın 18 we 20 bın lıraları ıkıncı elı olmamasına ragmen hakettıgını dusunuyorum....

Alınabilecek araç bende çok fanatik hondacıyım ama bu araçta sürüş keyfi ve verdiği haz ile hondayı aratmaz hocam. Aracı almadan önce volvo yetkili servisinde tanıdığın yok ise bana buradan veya cep no pm atıyorum sana şase ve motor numarasını yollarsan aracın geçmiş servis kayıtlarına bakabilirim.Edit ek not: şuan için volvoda çalışmıyorum ama her türlü istediğin servis bilgisine ulaşırım şase no kesinlikle şart ama.:icon_tup: ;)

darkmoon
26-12-2011, 15:45
kimse volvo ya neticede kötü demez..

swalios
26-12-2011, 15:51
Ayrica eklemek istedigim, yedek parca konusunda.. Motor ve sanziman, alt takim parcalari cok pahali degil, olmasi gerektii gibi.. Ama ic aksam ve kaporta parcalari cok pahali normal sartlara gore.. Bu yuzden kaskosuz binmemek gerek diye dusunmekteyim..

Tabi ki alinacak araba fiyat performans olarak volvoya en yakin rover 620ti dir.. onun da konusunu actim.. Yukaridaki nickime tiklayip actigim konuya bakabilirsiniz.. Cok genis bir konu oldu o.. Volvo alacaksaniz da lpg siz ve dusuk km li bulmaya calisin bnce..

Bnm buldugm volvo 107 binde ilk sahibinden kazasiz hatta lokal boya bile olmayan bir aracti.. 19000 lira gibi bir komik rakama satildi aracin sahibi baska sifir arac aldigi icin.. Aracim satilmadigi icin alamamistim.. Umarim duzgun bulabilirsiniz.. Cunku bakimsiz alirsaniz, dert babasi olursunuz..

Doush

abdullahçöllü
26-12-2011, 16:09
2.0 t ler in 165 hp 1.9t4 lerin 200 hp olduğunu araştırmıştım bende.. t4 lerin daha mantıklı olduğunu düşünüyorum. ama t4 lerin de 2001 ve üzeri modellerden manuellerinin alınmasını tavsiye ederim. 2001 model öncesi t4 ler daha fazla sorun veriyor gibi yazılar okudum.. çünkü 2001 den sonra çıkanların (cc) hacimleri de eskilere göre daha yüksek.

ferhat-a
26-12-2011, 16:17
İkinci el karnesi: Volvo S40, V40/V50
İlk neslinde Mitsubishi Carisma ile aynı fabrikada üretilen Volvo S40 ve station kardeşi V40, Ford Focus platformuna sahip ikinci neslinde, sadece V40’ın ismini V50 olarak değiştirmekle kalmadı, çok daha keyifli kullanım sunan bir otomobil de oldu.
İsveçli otomobil üreticisi Volvo'nun S40 modeli Japon Mitsubishi ile birlikte tasarlandı ve Hollanda'da üretildi. 7 yıl boyunca (1996-2003) üretim bantlarından geçen S40 ve V40 modelleri ikinci el pazarında özellikle 1.6 lt'lik benzinli motorlarıyla popülerliklerini koruyorlar. Yurtdışında V40 S40'tan daha fazla ilgi görse de Türklerin tercihi sedan karoserden yana. Alman Premium markalara ciddi anlamda bir alternatif olan S40 ve V40'ın, otomatik şanzımanlıları için en düşük hacim 1.8 lt. Bunun haricinde 200 HP'ye ulaşan motorlar da büyük keyif veriyor, ancak tüketimleri yüksek. Bu yüzden ikinci elde çok sayıda LPG'li araca rastlanıyor. Motor seçiminde 2000 yılından sonra üretilmeye başlanan 2.0 lt'lik model dikkate alınmalıdır. 2000 öncesinde üretilen T4 kısaltmalı 1.9 lt'lik benzinli motorlar 2000 sonrasında üretilen 2.0 lt'lik turbo motorlara oranla daha fazla yakıt tüketiyor. Mitsubishi tarafından sağlanan 1.8 lt'lik GDI (Doğrudan Yakıt Püskürtmeli) motorlar ise en az yakıt tüketen Volvo S40'lar arasında yer alıyor. 2000 sonrasında üretilen S40'ların sürüş konforu 2000 öncesine göre oldukça iyileştirmiş. Aktif ve pasif güvenlik donanımı açısından bakıldığında çok iyi olan S40 ve V40, sayısız havayastıkları ve yan darbe koruma sistemiyle (SIPS) sürücü ve yolcusunun korkusuz seyahat etmesini sağlıyor. Bugüne kadar yapılan tüm test ve incelemelerde ön düzen, kaporta ve alt aksamlarının sorunsuz olduğunu görmek mümkün. Model yaşı yüksek olan S40'larda en fazla dış ve iç aydınlatma sistemlerinde (far, gösterge grubu) arızalar yaşanıyor. Bunun yanı sıra motor ve şanzıman yağında eksilme sıklıkla görülüyor. Ford Focus platformunda üretilen ikinci nesil S40, değişen Volvo çizgilerine sahip tasarımıyla, çok daha şık bir otomobil. Station karoserinde V50 adını alan araç, tok yol tutuş özellikleri ve 1.6 lt'lik dizel motoruyla yüksek satış rakamlarına ulaştı. Turbo hortumlarına dikkat edilmesi gereken bu dizel motor, Focus ve PSA Grubu'ndaki araçlarda da karşımıza çıkıyor. Kişiselleştirmiş donanımlarıyla dikkat çeken S40/V50'nin 2010'dan itibaren start/stop sistemine sahip olanları kendiliğinde motoru durdurup yeniden çalıştırabiliyor.

ARTILAR VE EKSİLER

+Aktif ve pasif güvenlik
+İşçilik kalitesi
+Zengin konfor donanımı
+Atik ve güvenli sürüş özellikleri
+Yüksek güvenilirlik
+Güçlü tasarruflu dizel motorlar

-Yüksek yakıt tüketimi (benzinli)
-Arkada kısıtlı baş mesafesi
-İlk nesilde kısıtlı yolcu kısmı
-Geniş dönüş çapı
-Yüksek bakım maliyetleri

TİPİK SORUNLAR

Ön aks arızası
Far sistemi arızası
Direksiyon sistemi arızası

TAVSİYE EDİLEN MOTOR SEÇENEKLERİ

1.6 lt, benzinli, 100 HP
S40/V50'ye ulaşabilmenin en ucuz yolu olması gerekirken vergi avantajı popülerliğini arttırıyor. Ortalama yakıt tüketimi 7.1 lt/100 km.

1.6 lt, turbo dizel, 109 HP
Yakıt tüketimi açısından kendini kanıtlamış motor yüksek torkuyla da keyifli. Ortalama yakıt tüketimi 4.5 lt/100 km.

1.8 lt, benzinli, 122 HP
Mitsubishi ortaklığının sonucundaki motor, otomatik şanzımana da sahip. Ortalama yakıt tüketimi 9.0 lt/100 km.

2.0 lt, turbo dizel, 136 HP
Rakiplerinden güçsüz olmasına rağmen otomatik şanzıman opsiyonuyla abartısız konfor-ekonomi sunuyor. Ortalama yakıt tüketimi 6.0 lt/100 km.

MODEL TARİHÇESİ

1996 460 yerine S40 ve 440 yerine V40 tanıtıldı.
1999 Motorlar yenilendi: 1.6 (109 HP), 1.8 (122 HP), 2.0 (136 HP).
2000 Makyajlandı. 2.0 T4 (200 HP), 2.0 T (165 HP) ve 1.9 Turbo Dizel (102/ 115 HP) motorlar eklendi.
2003 S40 tamamen yenilendi.
2004 Yenilenen V40'ın ismi V50 olarak değiştirildi.
2005 1.6 lt 100 HP'lik benzinli ile 1.6 lt 109 HP'lik dizeller seriye eklendi.
2009 Makyajlanarak DRIVe serisine de kavuştu.


ÖNEMLİ NOT: Alıntıdır. Abdullah abi 2001 yılından sonra t4 üretilmedi.

mert0640
26-12-2011, 16:26
s40 alınacaksa t4 olmalı...
iyi arabalardır...