Orijinalini görmek için tıklayınız : Turbo Serçe
///KDrÖZER
26-12-2011, 12:39
Herkese iyi günler.
evde ki hesap çarşıya uymadı ailevi beklentilerim gerçekleşene kadar Kendi imkanlarım doğrultusunda bir serçe alacağım yılbaşından sonra. Bu serçeyi turbolamak istiyorum ve bu konuya biraz uzağım. Motor içi açılarak hem biraz yürümesini hemde çabuk kırılmamasını istiyorum parça konusunda önerilerinizi ve benim için değerli olan fikirlerinizi bekliyorum.
motor & yürüyen & aktarma
uzun soluklu ıstıysan once karb. kurtulmkla başla turbo işinde
///KDrÖZER
26-12-2011, 12:48
uzun soluklu ıstıysan once karb. kurtulmkla başla turbo işinde
AÇIKCASI İSTEDİĞİM ŞEY ŞU CAF ÇUFTAN ZİYADE yürüyen bir serçem olsun istiyorum karb. kurtulduktan sonra altarnetif olarak ne öneriyorsunuz
flexamin
26-12-2011, 14:09
turbo olarak ibiza cupra'nın turbosu olabilir veya tjet lerin turbosu olabilir.
erdem325
26-12-2011, 14:21
parca olarak onlara ne uyar ne kullanilir bilmiyorum ama ms ile falan injeksiyona gecmek bence yurumesi ve saglikli olmasi icin sart..
pistondu koldu falan burdan tavsiye gelir, sitede de vardir nasilsa bu isi yapmis olanlar..
tahminimce cogu is custom olur, eksoz manifoldu falan..
kellepaca
26-12-2011, 16:25
Bir arkadaşım 124 turboladı geçtiğimiz yıllarda ama önce Şahin motoru ve mirafioiri şanzımanı swaplayıp sonra turboladı. Çok düşük bir bütçeyle yapılabiliyor eğer çıkma parça bulabilirsen.
driftboy
26-12-2011, 16:39
İlk işin çürük bi serçe almamak olsun, geçen sene 100 liraya sırf turbo olsun diye bi serçe topladık çıkma bit pazarından bi turboyla falan 2. gün kuleler koptu, 3. gün motoru aldık aşağı..
///KDrÖZER
26-12-2011, 19:06
Bir arkadaşım 124 turboladı geçtiğimiz yıllarda ama önce Şahin motoru ve mirafioiri şanzımanı swaplayıp sonra turboladı. Çok düşük bir bütçeyle yapılabiliyor eğer çıkma parça bulabilirsen.
orjinal motoru bu iş için el verişli değilmi
MS le enjekisyona geçmek daha mantıklı. swap yapan arkadaşlar hacim var diye şahine geçmişler sanırım. olmaz diye bişey yok üstündeki de olur araç 1.2 sanırım. ufak fındık bi turbo + ms le eğlenceli olur. motor işi kolay da diff şanzıman işi nolucak onu düşündünmü ?
bLackModeL
26-12-2011, 20:52
konya draglarında bı serce vardi aksarayı temsil eden istersen telefon nuamranı verebılırım sana :D detaylı bılgı ıcın
http://www.facebook.com/video/video.php?v=10150342245089905
kellepaca
26-12-2011, 20:56
orjinal motoru bu iş için el verişli değilmi
Hacimden dolayı geçtiler, bir de orjinal motoru saklayıp muayenede falan geri takıyordu. Zaten motor, şanzuman, diferansiyel çıkmacılarda çok ucuz ve bol miktarda.
///KDrÖZER
28-12-2011, 16:05
Hacimden dolayı geçtiler, bir de orjinal motoru saklayıp muayenede falan geri takıyordu. Zaten motor, şanzuman, diferansiyel çıkmacılarda çok ucuz ve bol miktarda.
sök taka gerek yok
o videodaki orjinal blokmu turbolandı
1.24 nick li bi arkadaş vardı oda 124 turbolamıstı onun konusundan araştırabilirsin cogu şey ortaktır herhalde. topic in umarım devamı gelir merakla takip ediyorum.
///KDrÖZER
28-12-2011, 16:20
arattırdım o nicki bulamadım arif diye bir arkadaşımız sanırım
uno turbo araştır al bin uğraşma 124 turbo işiyle.. ;)
ufak ufak bi dünya para harcayacaksın yürümesi için.. bak bu hazır;
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-fiat-mk1-uno-turbo-53174059/detay
aa , bu turbo uno harika yaa. bundan nerden baksan bi 50 kilo daha atilir sanki. kapi döşemeleri iç döşemeler panzot fln .biraz daha ciddi ellerde gıdıklansa ne güç çikar acaba??
merak ettim şimdi..
arattırdım o nicki bulamadım arif diye bir arkadaşımız sanırım
aynı kişiden bahsediyoruz.
kimse o fiyata uno almaz :D fakat biçok kişinin hayali var bu sitede turbo uno yapıp ilk 3 vites sardıra sardıra gitmekk
erdem325
03-01-2012, 11:35
uno turbo araştır al bin uğraşma 124 turbo işiyle.. ;)
ufak ufak bi dünya para harcayacaksın yürümesi için.. bak bu hazır;
Fiat Uno 1.4 ie Turbo 1989 Model 14.000 TL Sahibinden satılık ikinci el Füme renk - 53174059 (http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-fiat-mk1-uno-turbo-53174059/detay)
biraz konu disi olucak ama..
bende bu aracin o kocaman ve tipsiz olan far silecek vs butonlarinin bulundugu sagli sollu konsollar var..
lan neyin bunlar neyin diye dusunuyordum sonunda bulmus oldum :D
İlk önce işe 1.6 motor almakla basla yani 131 1.6 motoru ilk once arabayı karburatorlu yurutmeye bak eksiklerini gider turbo olarak td04 turbo tatminkardır sana ii olur piston olarak 84mm 318 i pistonu kullan kol krank yatak hepsi orjinal olcak benim actıgım konulara bak 131 turbo topic ini incele beyin isi sonra cozulur
aktarma olarak normal 5 ileri tofaşın hangisini kullanırsan kullanabilisin mirafiori biraz serttir ama 250 hp ye kadar orjınal şahin doğan şanzumanı destekler bi sıkıntı olmaz eğerki şanzuman içinde bi sıkıntı yoksa 5 ileri tofaş kullanabilirsin serçenin diferansiyeline hiç dokunma yanlamak sıfır çizmek drag yapmak tabiki olmazsa olmaz dersen dişlileri kaynattır %100 kilit iyi olur biraz dönüşlerde kasar ama yapcak başka bişi yok
Ertug_T.
03-01-2012, 21:50
lazım olursa 1.4 t-jet puntodan çıkma turbo-manifold-intercooler var elimde..
Çağrı 318 piston pim yerleri tofaş kollarına birebir uyumlumu yoksa işlemmi istiyor ?
eski motora direk uyumlu zaten yenı motora yani slx e o pistonlar kurtarmıyo , uyumlu olmayan slx motorlara takılan bazı pistonların pim yerlerini de aldırıyoruz yani uymayacak yok yeterki strong tutsun pim yerleri bi şekilde hallolur abi
cagrı olanları soylemıs pıston konusunda ben almanyadan bı abımız getırdı segman pıston takım 300 lira gibi bir rakama geldı sıkıstırması dusuk 84mm sadece kafalardan bıraz alınıyor pıstonlardan memnunum belkı senın ıcın alternatif olabilir
pistonlar bunlar ve içindeki segmanlar baya bi kaliteli teflon malzemeden yapılmıs
http://c1201.hizliresim.com/t/5/1l9b4.jpg
Hızlı_Fransız
05-01-2012, 10:53
Biz yaptık. Şuan tam olarak bitmedi eksikleri hala var ona ragmen çok güzel oldu bence. 1600cc motor ve 5 ileriye çevirdik ilk öncelikle. Tamamen Stock motora 0,7 bar basıyoruz. T2 turbo ile hiç bir sorun yok şuan için yapım aşamasından bir foto ve ufak kısa birde yürüyen videosu var.
http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/s720x720/383272_2653326146879_1667564200_2394266_331987677_ n.jpg
Buda video ufaktan bir yürüme videosu.
Facebook (http://www.facebook.com/photo.php?v=10150483942202421&set=vb.608852420&type=2&theater)
318 pistolarında üstünden alınmasına gerek yok td04 le 1.7 bar + ilk başta 35 sonra 50 shot nos bastık bi sıkıntı olmadı avans vurdugu anda zaten forged piston olsa o da kırılır avans ve afr yi iyi ayarlamak lazım karburatorlu turbo arabalarda sürekli bi dengesizlik ve verimide az olur, imkanı olan standalone ecu 4. enjektor ile , imkanı olmayan karburatorle ugrassın hayattan zevk almaya baksın :)
h.guroglu
05-01-2012, 16:09
Biz yaptık. Şuan tam olarak bitmedi eksikleri hala var ona ragmen çok güzel oldu bence. 1600cc motor ve 5 ileriye çevirdik ilk öncelikle. Tamamen Stock motora 0,7 bar basıyoruz. T2 turbo ile hiç bir sorun yok şuan için yapım aşamasından bir foto ve ufak kısa birde yürüyen videosu var.
http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/s720x720/383272_2653326146879_1667564200_2394266_331987677_ n.jpg
Buda video ufaktan bir yürüme videosu.
Facebook (http://www.facebook.com/photo.php?v=10150483942202421&set=vb.608852420&type=2&theater)
4 kişi gayette başarılı iddalı biçimde yürüyüşü var makinanın :D:D
evolander
05-01-2012, 17:03
peki karbüratörde yürütüyorsunuz sıkıntı oluyormu yani enjeksiyonda daha iyi oldugu kesin ama bendede çift yatık karbüratör var bu şekilde bende turbolasam sıkıntılarım neler olur?
peki karbüratörde yürütüyorsunuz sıkıntı oluyormu yani enjeksiyonda daha iyi oldugu kesin ama bendede çift yatık karbüratör var bu şekilde bende turbolasam sıkıntılarım neler olur?
öncelikle çift yatık karburatorlerıne güzel bi kep yapman lazım , sonra o karburatorlerı ayarlayabilecek bi usta lazım hemde çok iyi anlayan bi usta lazım yani ustada hem kulak olcak hem tecrübe ve iyi bi avans ayarı lazım + sı - si şu yönde elektronık , beyin , tune , gibi sıkıntıların yok ama enjektörlü standalone ecu ile arasındaki fark biraz garip gelebilir ama biri ruh hastası bigünü bigününü tutmayan akıl hastası diğeri yani enjektörlü olan sağlıklı bi insan düzenli sporuna giden , sağlıklı beslenen , alkol sigara içmeyen vs vs
sıkıntı olarak benzin ayarın bigünü bi gününü tutmaz , tam verim alman olanaksız ve sağlıklı bi sistem değil o yüzden ben olsam hiç bulaşmam :icon_wack haa dersinki maddi imkanlarım biyere kadar enjektorluye yetmıyo dersen o zaman saygı duyarım gönlüne göre kesene göre yani ...
evolander
05-01-2012, 22:54
anladım yani hiç bulaşmamak en mantıklısı.
aynen öyle ve sıfırdan giriyosanız çok paranız gider birikimli ilerlemek lazım belli bi çıta dahilinde emeklemeden yürümemek lazım araştırmak denemek test etmek lazım yada hiç bulaşmamak :) :icon_tup:
Hızlı_Fransız
07-01-2012, 10:37
peki karbüratörde yürütüyorsunuz sıkıntı oluyormu yani enjeksiyonda daha iyi oldugu kesin ama bendede çift yatık karbüratör var bu şekilde bende turbolasam sıkıntılarım neler olur?
Bizde şuan için sıkıntı yok çünkü beklediğimiz şeyler çok fazla degildi. Karbüratörümüz bizim Renault 11 turbo karbüratörü tek bogaz birazda şansımızı bundan yana ama karbüratörün yakıt memleri ve venturileri degişti büyüttük yakıt yetiştirmemesi durumundan. Ateşlememiz Elektroniğe falen çevirdik 0.7 barda şuan için sıkıntısız günlük olarak kullanılıyor karbüratörle ilgili en ufak sıkıntımız yok :)
evolander
07-01-2012, 12:39
Bizde şuan için sıkıntı yok çünkü beklediğimiz şeyler çok fazla degildi. Karbüratörümüz bizim Renault 11 turbo karbüratörü tek bogaz birazda şansımızı bundan yana ama karbüratörün yakıt memleri ve venturileri degişti büyüttük yakıt yetiştirmemesi durumundan. Ateşlememiz Elektroniğe falen çevirdik 0.7 barda şuan için sıkıntısız günlük olarak kullanılıyor karbüratörle ilgili en ufak sıkıntımız yok :)
valla benim yatıklarlada yakıt yetişmesinde sıkıntı olucanı düşünmüyorum ama illaki enjeksiyon diye bastırılınca o yuzden muallakta kaldım.
İlk işin çürük bi serçe almamak olsun, geçen sene 100 liraya sırf turbo olsun diye bi serçe topladık çıkma bit pazarından bi turboyla falan 2. gün kuleler koptu, 3. gün motoru aldık aşağı..
ne kadar boş konuşuyosun sen :confused:
driftboy
13-01-2012, 16:03
ne kadar boş konuşuyosun sen :confused:
Saygısızlık etmek istemiyorum ama amaç ne ?
Boş konuşuyosam okumazsın yazdıklarımı, engelli listene alırsın olur biter ;)
pire için yorgan yakmaya gerek yok bi araba kötü die komple hepsine kötü muamelesi yapmak biraz yanlış olur zevkler ve renkler tartışılmaz biz burda araba kötümü die bi yazı yazmadık neler yapılabilinir diye bi soru sormuş arkadaş ona istinaden yazışıyoruz burası iyimi kötümü konusu değil neler yapılabilinir konusu :icon_wack:icon_tup:
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.