Orijinalini görmek için tıklayınız : sulu intercooler
Subaru legacy liberty water to air intercooler ic factory oem jap jdm aus au | eBay (http://www.ebay.com/itm/Subaru-legacy-liberty-water-air-intercooler-ic-factory-oem-jap-jdm-aus-au-/300641746282?hash=item45ffa4fd6a&item=300641746282&pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&vxp=mtr#ht_500wt_1413)
arkadaşlar sulu intercooler sistemini daha öncedende biliyordum, ancak internette dolaşırken subarunun bu sistemi legacy modelinde fabrika çıkışı kullandığını gördüm ve içime bi merak girdi, acep bu sistemin verimliliği, +sı -si nedir?
bi subaruda kıyaslıyacak olursak tmic yada fmic ten dahamı etkilidir? yoksa bu sistemin birazdaha büyüğünü yaparsakmı dahamı verimli olur?
kickboxer
01-01-2012, 00:42
bıldıgım kadaryla ayrı bı su haznesı ıle kısa gazlamalarda buz vs koyularak daha soguk tutabılıyorsun water to aır coolerını ama uzun surelı gazlamalarda fazla effective degilmiş :D diyor sn gokhanoluk
bence kalıtelı bı sıstemle gayet guzel olabılır en buyuk artısıda subaruda fmic icin uzattıgın borulardan kaynaklaran laggy azaltmak olur :D
Bunun içindeki su devirdaim olmuyormu ?
Tırmanma yarışlarına katılan 600hp lik bir subaruda görmüştüm intercooların üzerine su püskürten bir sistem aynı şey mi ?
Tırmanma yarışlarına katılan 600hp lik bir subaruda görmüştüm intercooların üzerine su püskürten bir sistem aynı şey mi ?
hayır......
Bunun içindeki su devirdaim olmuyormu ?
evet sürekli devir daim oluyor, şöyleki ön tarafa alınmış bir 2. radyatörden geçiyor su geri sisteme gidiyor, soğutma bu şekilde minimum lag ile oluyor
Mustafa Birsesli
01-01-2012, 15:52
ben vr6 turboda kullanıyorum 25lt su pompa tarafından devirdaim oluyor şu anda memnunuz
Korhan abi "K" subaruyu yaparken kullanıcaktı bu sistemden yanılmıyosam. Bagajda hazne yapılmıştı su deposu için.
Top Mount ATA'lar zaten soğutmada çok başarılı değil, FMIC'e geçmek istemiyorsan ve Trafik ağırlıklı kullanıyorsan WTA Top Mount mantıklı bi çözüm olur. pompasıyla felan...
Legacy'nin WTA TMIC'ı daha kolay bulunuyo piyasada tabiki, ancak Toyota 3SGTE (gen3) WTA'da bakabilirsin, biraz daha büyükçe olur.
Top Mount ATA'lar zaten soğutmada çok başarılı değil, FMIC'e geçmek istemiyorsan ve Trafik ağırlıklı kullanıyorsan WTA Top Mount mantıklı bi çözüm olur. pompasıyla felan...
Legacy'nin WTA TMIC'ı daha kolay bulunuyo piyasada tabiki, ancak Toyota 3SGTE (gen3) WTA'da bakabilirsin, biraz daha büyükçe olur.
hmm tr de bulabilirmiyizki bu sistemi? birde şehir trafiğinde daha verimsiz diye duymuştum ben ama yanılıyormuyum?
parmagını yolda 50 km hızla giderken dışarı çıkar ve nasıl bir rüzgar vurdugunu gör.
100 km'/h ile çıkar ve gene gör. o zaman intercooler'a gelen havanın yeterli oldugunu anlarsın :)
sulu sistem dur kalk trafik veya arazi koşullarında işe yarayabilir. bunun için deger mi o ayrı konu.
intercooler çeşitleri vardır
genelde arabalarımızda bulunan klasik olanlara air to air cooler denir.
burada konuşulan tip water to air (en verimli tip)
intercoolerin içinden hem turbodan gelen sıcak hava geçiyor hemde su
tabiki bu ikisi bir birine karışmıyor
sistem için extra bir radyatör bir kontrol devresi ve su pompası gerekiyor
tabi birde coolerın kendisi.
eksi olarak
fazla malzeme kullanılması diyebiliriz, pompa + radyatör gibi.
ama artıları çoktur
birincisi normal hava soğutmalı intercoolerlar gibi alışık olduğunuz yemek masası boyutlarında bir soğutucuya ihtiyaç yok.
Şaşırtıcı boyutlarda çok daha küçük bir hazne yeterli bu iş için. Yani yerden tasarruf etmiş oluruz.
lotus espirit 4 silindir turbo 260hp lik aracın orjinal intercooler boyutu
1990 Lotus Esprit Charge-Cooler | Flickr - Photo Sharing! (http://www.flickr.com/photos/31019817@N02/4836234347/)
ayrıca coolerı aracın önüne falan konumlandırmanıza gerek yok
çünkü hava, hava ile soğumuyor, sistemin dışardan hava almasına gerek yok
cooler motor kaputunun altında bir yerlerde olabilir, dışarıya bakmasına gerek yoktur.
soğutma yapılması için aracın haraket halinde olması gerekmez
dur kalk trafikte bile turbo havası soğutulur.
Ben Alfa'ya yaptım, pompa olarak da legacy turbo'nun intercooler pompasını kullandım. Sen de aracına sulu intercooler yapabilirsin.
Öncelikle en az 1 litre su alan bir su radyatörü al ve bunu aracın ön tarafına koy. İstersen önüne spal marka fan da koyabilirsin.
Bulabilirsen legacy turbo'ların intercooler su motorundan al, bulamazsan marine motor parçaları satan yerlerde wabsco su pompaları bulunur. 12v'luk saatle 1 ton pompa veya 24v'luk saatte 2 ton basan pompalardan al, bunu devirdaim için kullan.
Sonra aracının kendi intercoolerini götür bir kaynakçıya , intercoolerin hava kanallarının üstü ve altını kapatacak şekilde tepsi şeklinde kapattır. Alt tarafına bir boru çıkışı , üst tarafına da boru girişi yaptır. Bir de intercoolerin üst kısmına radyatör kapağı yeri yaptır ve radyatör kapağı yap.
Bitti gitti.
100-150 lira işçilik ve kaynak paran gider. Radyatör taş çatlasın 40-50 tl olur, wabsco pompa 100 dolar civarı. Veyahut ebayden legacy intercooler pompası al.
Yazın bile intake air temp bende en fazla 35 dereceydi. Ki ambient temp, ortam sıcaklığı oluyor en fazla. Dün çıkarttık Alfa'yı bir, iat 15 derece oldu en fazla.
Bu arada aman intercoolerin altı üstü kaynatılıp içine su mu konur, aman ayol çürür diyecekler çıkar, benimki 2 yıldır çürümedi, bir nane olmadı valla...
Bak intercoolerin orjinal hali :
http://img99.imageshack.us/img99/9139/imag0184s.jpg
Buda sonraki hali :
Legacy Turbo Intercooler Water Pump :
http://img130.imageshack.us/img130/5508/img00220201007062156.th.jpg (http://img130.imageshack.us/i/img00220201007062156.jpg/)
http://img33.imageshack.us/img33/5408/img00219201007062156.th.jpg (http://img33.imageshack.us/i/img00219201007062156.jpg/)
Water to AIR intercooler:
http://img33.imageshack.us/img33/3791/img00217201007062155.th.jpg (http://img33.imageshack.us/i/img00217201007062155.jpg/)
http://img33.imageshack.us/img33/9296/img00216201007062155.th.jpg (http://img33.imageshack.us/i/img00216201007062155.jpg/)
Su Radyatörü ve Manifold :
http://img517.imageshack.us/img517/7271/img00215201007062155.th.jpg (http://img517.imageshack.us/i/img00215201007062155.jpg/)
Erkut abimiz Water to Air intercoolerimizi ve su pompasını monte etti. Başarılı bir şekilde çalışma sağlandı.
alfa 75 DIY water intercooler - Car Videos on StreetFire (http://www.streetfire.net/video/alfa-75-diy-water-intercooler_2042136.htm)
punto_multijet
02-01-2012, 08:24
Belki sacma gelcek bir kısmınıza bu soru ama, zaman içerisinde bu intercoolerın delinme ve burda su alabilme ihtimali var mıdır?
hmm tr de bulabilirmiyizki bu sistemi? birde şehir trafiğinde daha verimsiz diye duymuştum ben ama yanılıyormuyum?
aksine şehir trafiğinde ve pist kullanımlarında verimliler, ve ısıyı daha constant tutuyor, tr'de bulma ihtimalin yabancı forumlara oranla daha düşük olacaktır kanımca. Kolay gelsin...
Belki sacma gelcek bir kısmınıza bu soru ama, zaman içerisinde bu intercoolerın delinme ve burda su alabilme ihtimali var mıdır?
Bak sorunu cevaplamışım yukarıda :D :D :D :D
"Bu arada aman intercoolerin altı üstü kaynatılıp içine su mu konur, aman ayol çürür diyecekler çıkar, benimki 2 yıldır çürümedi, bir nane olmadı valla..."
:D :D :D
Bu arada Saf su ve dei water wetter koyarsanız tam verimli olur...
punto_multijet
02-01-2012, 09:32
Bak sorunu cevaplamışım yukarıda :D :D :D :D
"Bu arada aman intercoolerin altı üstü kaynatılıp içine su mu konur, aman ayol çürür diyecekler çıkar, benimki 2 yıldır çürümedi, bir nane olmadı valla..."
:D :D :D
2 yıllık kullanım ile ilgili cevap ok dir ama uzun vade de sıkıntı olu rmu acaba mrk ettiğim oydu
Bence bir sıkıntı olmaz. Sonuçta normal radyatör de su kaçırırdı o zaman. Hem hava daha çok kaçar suya göre. Eğer intercooler kaçırıyor olsa idi saf hava girerken de kaçırırdı...
benim arabada da bundan var heralde 122 tsi.dei water wetter ı ön radyatöremi doldurmamız lazım ?
Ben Alfa'ya yaptım, pompa olarak da legacy turbo'nun intercooler pompasını kullandım. Sen de aracına sulu intercooler yapabilirsin.
Öncelikle en az 1 litre su alan bir su radyatörü al ve bunu aracın ön tarafına koy. İstersen önüne spal marka fan da koyabilirsin.
Bulabilirsen legacy turbo'ların intercooler su motorundan al, bulamazsan marine motor parçaları satan yerlerde wabsco su pompaları bulunur. 12v'luk saatle 1 ton pompa veya 24v'luk saatte 2 ton basan pompalardan al, bunu devirdaim için kullan.
Sonra aracının kendi intercoolerini götür bir kaynakçıya , intercoolerin hava kanallarının üstü ve altını kapatacak şekilde tepsi şeklinde kapattır. Alt tarafına bir boru çıkışı , üst tarafına da boru girişi yaptır. Bir de intercoolerin üst kısmına radyatör kapağı yeri yaptır ve radyatör kapağı yap.
Bitti gitti.
100-150 lira işçilik ve kaynak paran gider. Radyatör taş çatlasın 40-50 tl olur, wabsco pompa 100 dolar civarı. Veyahut ebayden legacy intercooler pompası al.
Yazın bile intake air temp bende en fazla 35 dereceydi. Ki ambient temp, ortam sıcaklığı oluyor en fazla. Dün çıkarttık Alfa'yı bir, iat 15 derece oldu en fazla.
Bu arada aman intercoolerin altı üstü kaynatılıp içine su mu konur, aman ayol çürür diyecekler çıkar, benimki 2 yıldır çürümedi, bir nane olmadı valla...
Bak intercoolerin orjinal hali :
http://img99.imageshack.us/img99/9139/imag0184s.jpg
Buda sonraki hali :
Legacy Turbo Intercooler Water Pump :
http://img130.imageshack.us/img130/5508/img00220201007062156.th.jpg (http://img130.imageshack.us/i/img00220201007062156.jpg/)
http://img33.imageshack.us/img33/5408/img00219201007062156.th.jpg (http://img33.imageshack.us/i/img00219201007062156.jpg/)
Water to AIR intercooler:
http://img33.imageshack.us/img33/3791/img00217201007062155.th.jpg (http://img33.imageshack.us/i/img00217201007062155.jpg/)
http://img33.imageshack.us/img33/9296/img00216201007062155.th.jpg (http://img33.imageshack.us/i/img00216201007062155.jpg/)
Su Radyatörü ve Manifold :
http://img517.imageshack.us/img517/7271/img00215201007062155.th.jpg (http://img517.imageshack.us/i/img00215201007062155.jpg/)
Erkut abimiz Water to Air intercoolerimizi ve su pompasını monte etti. Başarılı bir şekilde çalışma sağlandı.
alfa 75 DIY water intercooler - Car Videos on StreetFire (http://www.streetfire.net/video/alfa-75-diy-water-intercooler_2042136.htm)
abi aynen dediğin gibi bende düşünüyordum bu olayı bu şekilde yapmayı, hazır yapılmış bir örneğini gördüğüm çok iyi oldu :) peki tapa gaz gitiğimiz zaman misal şöyle 200km hızlarda uzunca bi süre sabit kaldık, bu şekilde air ic lere oranla bi dezavantaj olurmu? yada şöyle sorayım, air ic ye göre tek dezavantajı dahafazla parçası olmsamımı? her sürüş şeklinde air cooler a göre dahamı verimli?
Her turlu air coolere gore verimli, cunku adam gibi radyatorunu koyarsan, suyu iyi cevirirsen, intercooler icindeki intake air temp, ortam sicakligi ile ayni olacaktir. Hele yuksek suratte bizim subarularin scooplarindan hava girmiyor iceri, bu sistemde her daim standart bir sogutma olacak. Her turlu tmic den iyidir sulu intercooler
Bende istiyorum nerden temin edebiliriz :)
Frequency_48
05-11-2012, 23:46
İntercooler water spray performansı nedir? Çift nozzle kullansak?
R_Kaptan
06-11-2012, 08:20
Bende istiyorum nerden temin edebiliriz :)
nereden bulabiliriz acaba?
arkadaslar peltier sogutucu ısmınde bı sogutma sıstemı mevcut cesıtlı olculerde sac levha gıbı dusunun 12 volt elektrıgı verıyosunuz bı tarafı sogutuyor dıger tarafı ısınıyo ısınan tarafa bılgısayar ıslemcılerının sogutucu gıbı bı sogutucu fanlı yaparsanız dıger tarafınıda radyatore yapıstırırsanız dolap gıbı olur emın olun zaten bu sıstemı arac dolaplarında kullanıyolar ben denemıstım fanla bırlıkte yuruttugum aracımda hararetı 90nın altına ındıremezken bu sıstemı takınca bıraz buyukce taktım ben 50 nın ustune cıkaramaz olmustuk ve fan devre dısıyken
Ic pump olarak bosch 0392 022 010 nolu olani benim tr de bulma sansim var mi? Bilen ya da yardimci olbilecek olan var mi?
elimde bi ufağı mevcut... işini rahat görür düşüncesindeyim...
yurt dışında bazı sıtelerde kuru buz koyduklarını gördüm. uzun süre erimiyor devir daim yapılan su daha soğuk oluyordu
Arkadaşlar daha önce yazdım..
Escort Rs Cosworth' ta fabrika standard olarak böyle bir intercooler koymuş ve Group A rally yarışlarında bu intercooler kullanılmış ve başarılı olmuş.
İntercooler' ın içinden geçen su, motorun içinden geçen normal soğutma suyu..Ayrı su deposu ve ayrı pompa kullanılmamış..
elimde bi ufağı mevcut... işini rahat görür düşüncesindeyim...
şimdi araçta var zaten orjinalinde ama bir iki tapa gazdan sonra kesiyor, beklemek gerekiyo, araştırdım ettim orjinallerinin traş olduğunu 010 un guncellenmişi olduğunu öğrendim o yüzden direkt bu lazım ya da meziere w136s ya da johnson c30du sanırım o ama önceşlik işte bosch 010 lu olan...
Gunes G.
28-11-2013, 17:20
Her turlu air coolere gore verimli, cunku adam gibi radyatorunu koyarsan, suyu iyi cevirirsen, intercooler icindeki intake air temp, ortam sicakligi ile ayni olacaktir. Hele yuksek suratte bizim subarularin scooplarindan hava girmiyor iceri, bu sistemde her daim standart bir sogutma olacak. Her turlu tmic den iyidir sulu intercooler
tmic verimsiz bir sistem bununla kiyaslayinca W/A intercoolerin daha verimli olmasina sasirmamak lazim.
Ama duzgun bir A/A FMIC, W/A'dan daha guvenilir bir sistem. Gereksiz ekstra bozulabilecek parcalarin olmamasi, guvenilirligi arttiran bir etken.
W/A'nin A/A'dan ustun oldugu en onemli nokta duragan halde iken A/A kadar cabuk isinmamasi ve yine duragan halde kuru buz beslemesi ile ortam sicakliginin altinda IAT'larin yakalanabilir olmasi. Tabi bunlar ancak dragda kullanilabilir.
W/A nin bir diger dezavantaji agirlik. Pompadir, radyatordur, dondurulen sividir, haznesidir derken A/A siteme gore ciddi bir agirlik farki yaratir.
Unutulmamasi gereken bir diger fark W/A sistemde IAT degisiklikleri daha "yumusak" olurken, A/A sistemde cok daha hizli olur.
Suyla sogutunca daha iyi sogur buyuk yanilgi, keza suyu sogutmak icin yine ortamdaki hava kullanildigi icin W/A da olsa A/A da olsa ortam isininca ikiside isinir bundan kacis yok. Ustelik W/A sistemde siralama > ortamdaki hava suyu sogutur, su intercoolerdan gecen havayi sogutur seklindedir ve her isi transferi sirasinda kayiplar olusur. Ancak A/A bir sistemde Hava direk havayi sogutur ve tek isi transferi ile daha az kayipli bir sistem olusturulmus olunur.
Tabi bu kadar basit degil, havanin isi sogurmasi ile sivininki bir degil, bu da sivi sogutma icin bir avantaj saglayan nokta.
Sozun ozu :
Drag icin ortam sicakliginin altina inilmesi planlanan IAT'lerde W/A, geri kalan tum uygulamalar icin A/A'yi oneririm.
Arkadaşlar daha önce yazdım..
Escort Rs Cosworth' ta fabrika standard olarak böyle bir intercooler koymuş ve Group A rally yarışlarında bu intercooler kullanılmış ve başarılı olmuş.
İntercooler' ın içinden geçen su, motorun içinden geçen normal soğutma suyu..Ayrı su deposu ve ayrı pompa kullanılmamış..
motoru suyu kullanılmaz böyle bir durumda teorik olarak ters..
motor suyu 90 derece lerde seyrediyor, soğutma etkisi yapmaz ki..
bilgi de bir yanlışlık var..
motoru suyu kullanılmaz böyle bir durumda teorik olarak ters..
motor suyu 90 derece lerde seyrediyor, soğutma etkisi yapmaz ki..
bilgi de bir yanlışlık var..
mk1 escort cosworthlerde kullanılmış AA coolerın giriş kısmında motor suyuyla çalışan bir kısmı var ama çok efektif çalışmadığı nedeniyle soğutma suyundan ayırmışlar bazıları mantıklı olarak
http://i.ebayimg.com/t/Escort-Cosworth-Charge-Cooler-Intercooler-/00/s/MTIwMFgxNjAw/z/p2sAAOxy4c5RqiMi/$(KGrHqN,!p8FC4Jn,EklBRqiMh3W5!~~60_35.JPG
bu sanırım
Cok ilginc ama bu :)
aslında ilginç değil
çünkü motor suyunu hep 90derece düşünüyorsunuz
hiç normal radyatörün soğuk su çıkış tarafını ölçtünüzmü ?
+ ralli arabası 90 derecede çalışıyor diye bir kuralda yok.
edit:
bana maxidisplay de çok oldu
-abi senin ekran 20 derece eksik okuyo ya
-sensörü nereye taktınız?
-radyatörün çıkışındaki hortuma ?
-heee
-haaa !!
-hıııı :)
-yaaaa :)
vtecturbo
29-11-2013, 17:20
water to air sistem guzel ama ön tampondan görunen bir fmic de görsel olarak cok hoş bence...
motoru suyu kullanılmaz böyle bir durumda teorik olarak ters..
motor suyu 90 derece lerde seyrediyor, soğutma etkisi yapmaz ki..
bilgi de bir yanlışlık var..
bilgi yanlış. motorun soğutma suyu ile intercooler soğumaz. ama eksik yada kulaktan dolma bilginin aslı şu olabilir.
yağ radyatörü su radyatörünün içinde olabilir. yağ soğutucusu radyatör suyu ile soğuyor olabilir. zaten eskiden kullanılan bir sistemdi ama bazı durumlarda arabaya hararet yaptırdığı için kullanmaktan vazgeçildi.
birde o zamanlarda hiç su soğutmalı intercoolerli bir yarış arabası görmedim. Varsa hatırlatın da öğreneyim:D
her zaman suludan yanayımdır allah izin verirse yeni aracımda sulu kullanıcam ki golf7 aldım dizel onda bile kocaman bir aftercooler var:)
yağ ile suyun soğuması 2013 model arabadada vardır ama her zaman
düşüncem su şekildedir minik bir pompa ve extra bir su radyatoru ozaman cidddi işey arayacaktır hem yerden hemde hacimsel kayıptan kurtuluruz
aslında ilginç değil
çünkü motor suyunu hep 90derece düşünüyorsunuz
hiç normal radyatörün soğuk su çıkış tarafını ölçtünüzmü ?
+ ralli arabası 90 derecede çalışıyor diye bir kuralda yok.
edit:
bana maxidisplay de çok oldu
-abi senin ekran 20 derece eksik okuyo ya
-sensörü nereye taktınız?
-radyatörün çıkışındaki hortuma ?
-heee
-haaa !!
-hıııı :)
-yaaaa :)
Ama sonucta radyatorden cikinca hala havadan sicak!
Hava varken neden havadan sicak birseyle sogutma yapilmak istenir? Yada yapilabilir mi?
Basinc sonucu havanin sicakligi, radyatorden sonraki suyun sicakligindan fazla olabilir mi? Bence olmaz..
http://www.cannell.co.uk/Ford_Workshop_Manuals/Escort%20RS%20Cosworth%20Group%20A%20Manual.pdf
Aramızdaki Cosworth alimleri eğer bu dosyayı iyi incelerlerse Escort Rs Cosworth Group A Rally arabası hakkında gerekli bilgiye sahip olurda belki bundan sonra bilip bilmeden konuşmaz.
İsmi lazım değil olan siz gerçekten Escort Rs Cosworth kullanmadınız eğer kullansaydınız bu intercooler ın ford fabrikası tarafından standard olarak takılan OEM intercooler olduğunu bilirdiniz.
Yazıkki çok yazık hırslarınız sizi ne durumlara düşürüyor..
http://i39.tinypic.com/5z2m2w.jpg
Ama sonucta radyatorden cikinca hala havadan sicak!
Hava varken neden havadan sicak birseyle sogutma yapilmak istenir? Yada yapilabilir mi?
Basinc sonucu havanin sicakligi, radyatorden sonraki suyun sicakligindan fazla olabilir mi? Bence olmaz..
http://i40.tinypic.com/kd6fjk.jpg
320 bhp veya üstü bir güç ile ortalama bir etap veya en azından 30 dakika süre ile yarış anında Escort Rs Cosworth motorunun halini gösteren temsili bir resim.
Herhalde artık turbodan çıkıp motora giden havanın 90 derece olan motor suyundan daha soğuk olduğunu düşünmüyorsunuzdur burdaki hava tahmini 180 ile 200 derece oluyor bu hava bu yüzden motor için tehlikeli ve intercooler tarafından soğutulmaya çalışılıyor yoksa normal 30 ila 40 derece bir hava olsa bu kadar intercooler ile soğutmaya hiç bir fabrika uğraşmazdı.
Ayrıcana Charge Cooler a giden su motordan çıkmış kalorifere gitmiş ordan çıkmış charge cooler a gitmiştir yani tahminmi 60 derece civarıdır.
http://i39.tinypic.com/350qesw.jpg
Escort Rs Cosworth WRC intercooler..
Bu intercooler ise Escort Rs Cosworth WRC Rally arabalarında kullanılmıştır bu arabalarda Charge Cooler gerek duyulmamıştır çünkü bu intercooler yapılan test lerde çok başarılı olmuştur.
http://img31.imageshack.us/img31/2595/z048.jpg
E55in sistem boyle mesela
18" Huge Liquid to Air Intercooler Heat Exchanger Water Pump | eBay (http://www.ebay.com/itm/390345496049?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1438.l2649)
universal kit olarak satışta alsak mı :D
18" Huge Liquid to Air Intercooler Heat Exchanger Water Pump | eBay (http://www.ebay.com/itm/390345496049?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1438.l2649)
universal kit olarak satışta alsak mı :D
belki biliyorsunuz sulu intercooler olunca boyut küçülebiliyor
o linkteki kit "Supports 1000+ HP" için
belki biliyorsunuz sulu intercooler olunca boyut küçülebiliyor
o linkteki kit "Supports 1000+ HP" için
evet link teki oyle benzer satılıklar var ama core kucuk geldi litresi
çeşit çeşit mevcut zaten :)
Cxracing Universal Liquid Water to Air Intercooler 3 5" x 4" x 14" | eBay (http://www.ebay.com/itm/CXRacing-Universal-Liquid-Water-to-Air-Intercooler-3-5-x-4-x-14-/250958534250?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item3a6e4b566a&vxp=mtr)
Liquid Water to Air Intercooler DIY 350 HP Kit | eBay (http://www.ebay.com/itm/Liquid-Water-to-Air-Intercooler-DIY-350-HP-KIT-/190987229293?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item2c77b9d86d&vxp=mtr)
Cxracing 5"x5"x15" Liquid Water to Air Intercooler Two 3" Air Inlet Outlet | eBay (http://www.ebay.com/itm/CXRacing-5-x5-x15-Liquid-Water-to-Air-Intercooler-Two-3-Air-Inlet-Outlet-/140669237191?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item20c08a37c7&vxp=mtr)
Liquid Water to Air Intercooler DIY 600 HP Kit | eBay (http://www.ebay.com/itm/Liquid-Water-to-Air-Intercooler-DIY-600-HP-KIT-/400616897656?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item5d46a0bc78&vxp=mtr)
Cok sogutma ihtiyacı duyulan bir sistem birde suyun donmaması icin antifreeze le kullanıma uygun mu o da dusundurdu beni
ama intercooler takıp ta street car lar icin soyluyorum üstüne methanol basılsa ayni etkiyi belki saglamaz ama sogutma yeterli kalır şeklinde düşünce var fakat bu cooler larında en büyük avantajı benim gözümde hacim olarak lag olayını dusurecegı ve hatta erken spool da avantaj saglayacagı yanlısmıyım ?
http://www.cannell.co.uk/Ford_Workshop_Manuals/Escort%20RS%20Cosworth%20Group%20A%20Manual.pdf
Aramızdaki Cosworth alimleri eğer bu dosyayı iyi incelerlerse Escort Rs Cosworth Group A Rally arabası hakkında gerekli bilgiye sahip olurda belki bundan sonra bilip bilmeden konuşmaz.
İsmi lazım değil olan siz gerçekten Escort Rs Cosworth kullanmadınız eğer kullansaydınız bu intercooler ın ford fabrikası tarafından standard olarak takılan OEM intercooler olduğunu bilirdiniz.
Yazıkki çok yazık hırslarınız sizi ne durumlara düşürüyor..
http://i39.tinypic.com/5z2m2w.jpg
Bu dokumanda iceri giren havanin motor suyu ile soguduguna dair hicbir yazi ve diyagram yok..
Sadece 2 ci sayfafa intercooler water sprey var anladigim kadariyla ayri tanki var
http://i40.tinypic.com/kd6fjk.jpg
320 bhp veya üstü bir güç ile ortalama bir etap veya en azından 30 dakika süre ile yarış anında Escort Rs Cosworth motorunun halini gösteren temsili bir resim.
Herhalde artık turbodan çıkıp motora giden havanın 90 derece olan motor suyundan daha soğuk olduğunu düşünmüyorsunuzdur burdaki hava tahmini 180 ile 200 derece oluyor bu hava bu yüzden motor için tehlikeli ve intercooler tarafından soğutulmaya çalışılıyor yoksa normal 30 ila 40 derece bir hava olsa bu kadar intercooler ile soğutmaya hiç bir fabrika uğraşmazdı.
Ayrıcana Charge Cooler a giden su motordan çıkmış kalorifere gitmiş ordan çıkmış charge cooler a gitmiştir yani tahminmi 60 derece civarıdır.
2 litre motor 320 hp guc, basinc assagi yukari 1.5 bar civarinda bu basincla 180 200 derece ye ulasmaz hava..
+ bahsettiginiz charge cooler sistemini gosteren bir diagram var mi?
http://img31.imageshack.us/img31/2595/z048.jpg
E55in sistem boyle mesela
Alt resimdeki buyuk radyatorde motor suyu radyatoru degil , sistem motor suyundan bagimsiz (normal olarak tabi)
Bu dokumanda iceri giren havanin motor suyu ile soguduguna dair hicbir yazi ve diyagram yok..
Sadece 2 ci sayfafa intercooler water sprey var anladigim kadariyla ayri tanki var
Lütfen üstünüze alınmayın. Ben bu yazıları size yazmadım. O kişi kendini biliyor. En acısı nedir biliyormusunuz, kendi kullandığı Escort Rs Cosworth arabasında bu intercooler & Charge cooler var fakat hala benim yazılarıma karşı olsun diye bu saçma sapan yazıları yazmaya devam ediyor sizleride yanlış bilgilendiriyor.
Belgede eksiklik var 26. sayfada detaylı göstermiş fakat dosyada gözükmüyor yada buraya eksik iniyor, eksik açılıyor.
Lütfen üstünüze alınmayın. Ben bu yazıları size yazmadım. O kişi kendini biliyor. En acısı nedir biliyormusunuz, kendi kullandığı Escort Rs Cosworth arabasında bu intercooler & Charge cooler var fakat hala benim yazılarıma karşı olsun diye bu saçma sapan yazıları yazmaya devam ediyor sizleride yanlış bilgilendiriyor.
Belgede eksiklik var 26. sayfada detaylı göstermiş fakat dosyada gözükmüyor yada buraya eksik iniyor, eksik açılıyor.
Alinmiyorum sadece teorik olarak motor suyu kullanarak basincli havayi sogutmak olasi degil o nedenle merak ediyorum
RS 500 COSWORTH INTERCOOLER TEST
http://i42.tinypic.com/2edbbq0.jpg
Genuine RS500 Temps at 40mph
Inlet------Outlet------Temp
36----------35----------1
66----------29----------37
77----------27----------50
Average 60----------30----------29
Genuine RS500 Temps under acceleration
Inlet-------Outlet-------Temp
101---------35----------66
121---------33----------88
190---------36---------154
Average 137---------35---------103
Radtec Temps at 40mph
Inlet-------Outlet-------Temp
65----------33----------32
78----------33----------45
72----------30----------42
Average 72----------32----------40
Radtec Temps under acceleration
Inlet-------Outlet-------Temp
122---------23----------99
151---------27----------124
142---------34----------108
Average 138---------28----------110
Ford Rs Cosworth için yapılmış intercooler test ve sonuçları..Burda Sulu intercooler yok. Sadece Hava soğutmalı fakat yaklaşık 10 litre ve geniş cephe intercooler. Bu intercooler bizde çok başarılı bulunmuştur hem cadde hemde yarışlarda çoğunlukla bu önerilir ve kullanılır.
intercooler pompasını değiştirecem, lakin forumlardan okudğum hiç hava filan kalmaması lazımmış bleeding process bişiler diyolar. nasıl yapmam naapmam lazım bunun için? bilgisi olan var mı? bubble kalmasın hava kalmasın sanırım azcık teferruatlı iş?
Sistemin ustunde hava alma nipeli var mi?
Yoksa sistemin kendi kabinin kapagi acik birakarak havasi alinabilir
Hava attikca kaptaki su seviyesi dusecektir ekleme yaparak olmasi gereken miktara tamamlanir.
boosted_pug
18-12-2013, 21:44
http://www.cannell.co.uk/Ford_Workshop_Manuals/Escort%20RS%20Cosworth%20Group%20A%20Manual.pdf
Aramızdaki Cosworth alimleri eğer bu dosyayı iyi incelerlerse Escort Rs Cosworth Group A Rally arabası hakkında gerekli bilgiye sahip olurda belki bundan sonra bilip bilmeden konuşmaz.
İsmi lazım değil olan siz gerçekten Escort Rs Cosworth kullanmadınız eğer kullansaydınız bu intercooler ın ford fabrikası tarafından standard olarak takılan OEM intercooler olduğunu bilirdiniz.
Yazıkki çok yazık hırslarınız sizi ne durumlara düşürüyor..
http://i39.tinypic.com/5z2m2w.jpg
Bence ters düşünüyorsunuz bu araç -15 -20 derecelerde bile kullanılabiliyor o parçada intercoolerın çıkışının ısıtarak giren havanın makul seviyelerde olmasını sağlıyor
Sistemin ustunde hava alma nipeli var mi?
Yoksa sistemin kendi kabinin kapagi acik birakarak havasi alinabilir
Hava attikca kaptaki su seviyesi dusecektir ekleme yaparak olmasi gereken miktara tamamlanir.
Net hakim degilim ama sanirim sogutma sadece belli iat a ulasinca calisiyo, bu durumda durdugu yerde bu sekilde sistem calismadan havasi alinabiliyor mu yoksa aktif olarak suyun donmesi lazim mi peki?
Net hakim degilim ama sanirim sogutma sadece belli iat a ulasinca calisiyo, bu durumda durdugu yerde bu sekilde sistem calismadan havasi alinabiliyor mu yoksa aktif olarak suyun donmesi lazim mi peki?
Pompa donmesi lazimki sistemde olusan hava atilabilsin, dedigin gibi belli bir İAT olunca calisiyorsa , su pompasina dodrudan 12v verilerek sistemi gecici bypass edip havasi alinabilir
Saf mu kullanılıyor yoksa antifriz katkı vs konuluyor mu?
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.