Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : 1.4 tsı Polo Gtı / rolantide titreme problemi - yakıt problemi



CeM öZeR
01-01-2012, 18:37
Arkadaslar düşünce ve önerilerinizi almak istediğim bir konu bu. Aracıma opet olsun, bp olsun shell olsun en iyi benzinliklerden yakıt almayı denediğim halde rolantide titreme probleminin önüne geçemedim. Aracım 12700 km ye geldi daha bakımım yapılmadı ama yine de 15.000 km bakımında yakıt filtresini değişiyim diyorum. Eskiden ilk ilk çalıştırmada olurdu o da bazen şimdi Soğuk havalarda titreme normal rolantide bekledigimdede olmaya başladı ve daha sık aralıklarla olabiliyor. Acaba tatilde kötü yakıt almış olabilirim o yüzden mi oldu yakıt filtresinde pislik mı var bilemiyorum. Bir de geçenlerde aracımı servis icine alıp yazılımını guncellettim 2-3 gün kesildi gibi oldu tekrar başladı. Var mı önerisi olan? Yakıt 97 oktan kullanıyorum.

zafa38
01-01-2012, 18:44
Ayni motor kullanicisi olmama ragmen bnde sadece shell 97 oktan ve herturlu 95 oktan bnzinde titreme yapiyor ama sunu belirtmeliyimki bnmki sadece ilk calstrmada titreme yaptktan sonra normale donuyor sensor kendini ayarliyor. Fakat gti da her rolantide isikta parkederken bnmkinin 2 kati titreme yapiyor...

997TT
01-01-2012, 20:26
Malesef bu genel problem!
Bizim aldigimiz 0km poloda aldigimiz gunden beri var.
Yaptigimiz 6 adet polonun 4 unde var!
İlginctir,boca ve cupralarda bu cikmadi? Yada sahipleri hissetmedi...
Rolanti regulatoru ve jikle mekanizmasi bunu yapiyor...
Motor cok guzel ve performansli ama problemleri cok :(

Fazıl T.
01-01-2012, 20:27
bende araça parktayken muzık ve cam kapalı sağ on taraftan torpidonun onunde tırıtırıtırıtır ses gelıo bu sesten mi bahsedıosunuz?

Oz`
01-01-2012, 20:41
sabah çalıştırdığınızda bazen Böle homurtulu çalışıyor ondan mı bahsediyoruz?

ondan bahsediyorsak o problem değil cvplayın açıklamaya dewwam ediceğim :D

997TT
01-01-2012, 20:50
Ozgun,ses degil.
Bildigin akismetre bozulmus gibi titriyor,bazen salliyor nadiren. Ozellikle ilk calistirmada yada sogukken yapiyor. Homurtulara alistik malesef.
Senin teshisin ne?
Senin duydugun torpidonun sagindaki ses,on cama hava veren zikkimin tikirtisi,oda bircok poloda var! Sıkici bir ses...

Fazıl T.
01-01-2012, 21:05
Ozgun,ses degil.
Bildigin akismetre bozulmus gibi titriyor,bazen salliyor nadiren. Ozellikle ilk calistirmada yada sogukken yapiyor. Homurtulara alistik malesef.
Senin teshisin ne?
Senin duydugun torpidonun sagindaki ses,on cama hava veren zikkimin tikirtisi,oda bircok poloda var! Sıkici bir ses...

aynen ole dizel araba gibi ses verio içeri vuruorm tekmelıorm belkı geçer die yok hala devam edio:D

Oz`
01-01-2012, 21:06
titreme ve sert çalışma soğukken kendin rotara alıyor araba coolant temp ve air temp e göre rotara alıyorki çabuk ısınsın diye pololarda airtemp sıkıntısı var malesef sensorleri değişicek demişlerdi bekliyor insanlar

emre yeşil
01-01-2012, 21:11
bende cupra var 27 bin oldu rolantide titriyor vitesleri takur tukur ses yapıyor ama hiç umrumda bile değil bu mal bu paraya bu kadar diyorum ve geçiyorum yolda bırakmadığı sürece umrumda olmaz 2006 R32 DSG de var 38 binde oda dsg tık ses yok şanzımanın da bence parasına göre kalite veriyor adamlar cupra 160kmh sonra rüzgar sesi var kg hafif uçurtma gibi dünya kadar eksi yönü var bana göre ama şahir içinde günlük kullanımda otomatik 106 gti gibi kullanıyorum 35 krşa e daha ne olsun bence takılmamak lazım böyle şeylere

öskür
01-01-2012, 21:15
Ozgun,ses degil.
Bildigin akismetre bozulmus gibi titriyor,bazen salliyor nadiren. Ozellikle ilk calistirmada yada sogukken yapiyor. Homurtulara alistik malesef.
Senin teshisin ne?
Senin duydugun torpidonun sagindaki ses,on cama hava veren zikkimin tikirtisi,oda bircok poloda var! Sıkici bir ses...

Ya baskan bende yay var araba sert ondan on sag taraftaki hawalandirmadan ses geliyor diyodum demek herkesde var sinirimi bozuyor resmen ya!

997TT
01-01-2012, 21:54
Ozgur,o ses dogustan cikarken duydum,dedim zamanla gecer ama 2300 km de gecmedi.
Calistigimiz servisde,bulduk sorunu,uretim hatasi ancak bircok poli da var...
Ozgun,sensorler degisince gecicek mi? Dogus henuz bilgimiz yok demisti bana. Sanki avans vuruyormus gibide yapiyor,bazen motor zipliyor!
Genelde isininca gidiyor ama alinan benzine gorede sacmaliyabiliyor...
Biraz daha zamana ihtiyaci var bu motorun...

Arasts61
01-01-2012, 22:02
bende cupra var 27 bin oldu rolantide titriyor vitesleri takur tukur ses yapıyor ama hiç umrumda bile değil bu mal bu paraya bu kadar diyorum ve geçiyorum yolda bırakmadığı sürece umrumda olmaz 2006 R32 DSG de var 38 binde oda dsg tık ses yok şanzımanın da bence parasına göre kalite veriyor adamlar cupra 160kmh sonra rüzgar sesi var kg hafif uçurtma gibi dünya kadar eksi yönü var bana göre ama şahir içinde günlük kullanımda otomatik 106 gti gibi kullanıyorum 35 krşa e daha ne olsun bence takılmamak lazım böyle şeylere

çok güzel yorum:icon_tup:

Oz`
01-01-2012, 22:09
Ozgur,o ses dogustan cikarken duydum,dedim zamanla gecer ama 2300 km de gecmedi.
Calistigimiz servisde,bulduk sorunu,uretim hatasi ancak bircok poli da var...
Ozgun,sensorler degisince gecicek mi? Dogus henuz bilgimiz yok demisti bana. Sanki avans vuruyormus gibide yapiyor,bazen motor zipliyor!
Genelde isininca gidiyor ama alinan benzine gorede sacmaliyabiliyor...
Biraz daha zamana ihtiyaci var bu motorun...

mootor deil abi Ecunun Revizyona ihtiyacı var bosch derki sıkıntılar var her beyinde olucak med17 en akıllı beyinimiz diyor ama rotara alıyor bence hhiçbir sikintisi yok :D

997TT
01-01-2012, 22:12
İsininca gidiyor ama rahatsiz edici bir durum...
Sen sikinti yok diyorsan,sorun yok ;)

Oz`
01-01-2012, 22:15
İsininca gidiyor ama rahatsiz edici bir durum...
Sen sikinti yok diyorsan,sorun yok ;)

abi mantıklı iş kendini rotara alıyor dikkat edin 30 derece altında yapar yada air temp soğuksa yapar ısıtma amaçlı yapılan bişi o aksina hoşuma gidiyor:D

CeM öZeR
01-01-2012, 22:30
Ozgun,ses degil.
Bildigin akismetre bozulmus gibi titriyor,bazen salliyor nadiren. Ozellikle ilk calistirmada yada sogukken yapiyor. Homurtulara alistik malesef.
Senin teshisin ne?
Senin duydugun torpidonun sagindaki ses,on cama hava veren zikkimin tikirtisi,oda bircok poloda var! Sıkici bir ses...

Teşhis doğru abi. Gogusteki tıkırtı sesi dediğiniz göğüsten gelmiyor silecekleri söküp cam önündeki plastikleri kaldırınca orda bir zımbırtı vardı adını unuttum bişeyin kontrol ünitesi. Onun önlü arkalı iki tarafına sünger sıkıştırın dediğiniz plastik tıkırtı sesi ordan geliyor. :) özgün abi titreme, ses problemi değil :) araba çalışıyor duruyor duruyor sarsılıyor gibi oluyor sonra normal gibi ardından böyle içten içten titreme geliyor felan :)
Tüm polo Gtı larda ki göğüsten titreme sesi diye tıkırtı şikayeti bu dediğim yerden kaynaklı. Dediğimi dikkate alın didik didik arayıp buldum sesin kaynağını :) şimdi o dediğiniz tıkırtıyla ilgili en ufak problem yok. Tek sıkıntı eğer gercekten sıkıntıysa o da rolantide soğuk havalarda titreme :)

Fazıl T.
01-01-2012, 22:39
Teşhis doğru abi. Gogusteki tıkırtı sesi dediğiniz göğüsten gelmiyor silecekleri söküp cam önündeki plastikleri kaldırınca orda bir zımbırtı vardı adını unuttum bişeyin kontrol ünitesi. Onun önlü arkalı iki tarafına sünger sıkıştırın dediğiniz plastik tıkırtı sesi ordan geliyor. :) özgün abi titreme, ses problemi değil :) araba çalışıyor duruyor duruyor sarsılıyor gibi oluyor sonra normal gibi ardından böyle içten içten titreme geliyor felan :)

parktayken gaza azcık basınca tıtreme sesi gidiyor onu anlamadım ben nası bi plastikmiş bu:D

polo34
01-01-2012, 22:45
eşimin 2010 polo 1.4 benzinli aracını 4 ay önce 10.000 km bakıma götürmüştük, araç Van'daki servise girdi, servis öncesi yazılım güncellenecek demişlerdi, belki sizinkilerin yazılımlarının da güncellenmesi gerekiyor ...

CeM öZeR
01-01-2012, 22:47
parktayken gaza azcık basınca tıtreme sesi gidiyor onu anlamadım ben nası bi plastikmiş bu:D

Plastik değil zaten Fazıl kontrol ünitesi gibi modül gibi bisey var tam göğüsün orta izasında ve tam göğüsün altında. O modül gibi dediğim plastik parça 2 sac arasında tıkırtı yapıyor. Yatağımdan kaldırma beni şimdi garaja inip o bölgenin fotosunu çekip atıcam sonra :D

Fazıl T.
01-01-2012, 22:54
Plastik değil zaten Fazıl kontrol ünitesi gibi modül gibi bisey var tam göğüsün orta izasında ve tam göğüsün altında. O modül gibi dediğim plastik parça 2 sac arasında tıkırtı yapıyor. Yatağımdan kaldırma beni şimdi garaja inip o bölgenin fotosunu çekip atıcam sonra :D
valla yollarsan super olur bende arabayı tekmelemekten vazgeçerim:D:D

CeM öZeR
01-01-2012, 23:16
İnsan cahil olunca yapacak bisey olmuyor. Fazıl iPhone dan nasıl resim yükleyeceğimi bilmiyorum 2-3 upload sitesine girdim yukleyemedim dosya yükleme butonu açılmıyor çünkü :s yarın atıyım resmi. Yazık günah tekleme çok basit bisey

Fazıl T.
01-01-2012, 23:19
İnsan cahil olunca yapacak bisey olmuyor. Fazıl iPhone dan nasıl resim yükleyeceğimi bilmiyorum 2-3 upload sitesine girdim yukleyemedim dosya yükleme butonu açılmıyor çünkü :s yarın atıyım resmi. Yazık günah tekleme çok basit bisey

indinmi garaja yarın çekerdin saol valla cok istiosan mail atablrsn sen bilirsin faziltuncali@hot mail adresim:D

CeM öZeR
01-01-2012, 23:29
İndim kardesim sıkıntı yok ;) resimleri gönderdim birazdan ulaşır . 2 poz . Silecekler göbeklerinden sökülüp plastik parça çıkacak ardından hafif sünger konulacak önlü arkalı ardından sökülen parçaları tekrar takın. Tık ses gelmeyecek ;)

Fazıl T.
01-01-2012, 23:31
geldi simdi resimler bakıorm hemen cok sagoll:D

alp1903
02-01-2012, 02:38
Bende bu motordaki plastik aksam motor çalısırken ki sesini hiç sevmiyorum böyle tıkır tıkır dizel gibi geliyo sesi sabahları iilet oluyorum, arabayı bilmeyip sabah yanıma oturanlar dizelmi bu diye sorunca cıldırıyorum resmen.

Harunde
02-01-2012, 09:48
bende de aynısı oluyor sabah ilk çalıştırmada araba çok fazla titriyor... biraz ısınınca veya D ye alınca titreme geçiyor... korkmuştum baya ama herkesde var sanırım...

cem aynı resimi bende alabilirsem çok sevinirim bende bi bakayım

kemal86
02-01-2012, 10:32
Foto bizde istesek ayip
Olur mu ?
Tikir tikir gelio
Bide camtavandaki cam sesleri deli ediyor adami

Mert G
02-01-2012, 10:41
Arkadaslar düşünce ve önerilerinizi almak istediğim bir konu bu. Aracıma opet olsun, bp olsun shell olsun en iyi benzinliklerden yakıt almayı denediğim halde rolantide titreme probleminin önüne geçemedim. Aracım 12700 km ye geldi daha bakımım yapılmadı ama yine de 15.000 km bakımında yakıt filtresini değişiyim diyorum. Eskiden ilk ilk çalıştırmada olurdu o da bazen şimdi Soğuk havalarda titreme normal rolantide bekledigimdede olmaya başladı ve daha sık aralıklarla olabiliyor. Acaba tatilde kötü yakıt almış olabilirim o yüzden mi oldu yakıt filtresinde pislik mı var bilemiyorum. Bir de geçenlerde aracımı servis icine alıp yazılımını guncellettim 2-3 gün kesildi gibi oldu tekrar başladı. Var mı önerisi olan? Yakıt 97 oktan kullanıyorum.

cem bu sorun ben arabayı ilk aldığımda vardı, dediğin gibi ısınınca kestiği için servise gidene kadar ısınıyordu araba beklesek bile kısa zamanda tekrar ses yapmıyordu. ben servise akşamdan bıraktım arabayı sabah çalıştırıp deneyin diye, sesi duyup yakıt filtremi değiştirmişlerid garantiden ama araba daha 2.000km falandı.. ondan sonra bir daha hiç yapmadı..
cam tavan sesine o kadar alıştım ki normal bir ses gibi geliyor artık bana..

CeM öZeR
02-01-2012, 10:55
Arkadaşlar detaylı iç tarafı gösterebilmem için plastiklerin sökülmesi gerekiyordu onun için aradan o bölgenin fotosunu çektim. Sesin kaynağı burası. Bende sizin gibi göğüsün sağına soluna altına üstüne heryerine baktım dayanamadım söktüm elimle bastım rölantide titrettim sonra sesin kaynağını buldum sünger bastım önlü arkalı olay bitti. O bölgenin plastiği aralayarak çektiğim fotosu. :) Dediğimi yapınca dediğiniz ses gidecek.

Dışarıdan görüntü (izasının nerede olduğunu görün diye.
http://d1201.hizliresim.com/t/2/1jhdl.jpg (http://bit.ly/c25MCx)

Plastik aralanarak ordaki süngerin aradan görünen şekli.
http://d1201.hizliresim.com/t/2/1jhft.jpg (http://bit.ly/c25MCx)

997TT
02-01-2012, 10:55
Cam tavan bu arabaya haram ;)
Polo gti icin guzel bir soz;)
Alem gidisine,ben sorunlarina hastayim!!

CeM öZeR
02-01-2012, 11:00
Cam tavan bu arabaya haram ;)
Polo gti icin guzel bir soz;)
Alem gidisine,ben sorunlarina hastayim!!

Öyle deme abi ben 12.800 km ye geldim tek problemim rölantide titreme oldu. O da arabaya değil tatilde aldığım yakıta kusur buluyorum. Birde göğüste tıkırtıydı o da 10 dakikamı almadı yani. :)

zafa38
02-01-2012, 11:04
Cam tavan bu arabaya haram ;)
Polo gti icin guzel bir soz;)
Alem gidisine,ben sorunlarina hastayim!!

Sizde başka ne gibi sorunlar var mesela?

Mert G
02-01-2012, 11:08
Motor yürür aksam olarak problemsiz ama tıkırtı-çıtırtı olarak maalesef kötü. üstelik incelediğim kadarıyla polonun iç mekan kalitesi daha iyi bizim bi de içteki sesler var.. sesler arttıkça ben bi kademe daha müziği açıyorum artık:)

997TT
02-01-2012, 11:11
Bildigim 6 dan fazla motor ve sayisiz kavrama problemi var...
Sorunsuzlarda var ama yag yakma ve kavrama problemi 2012 de biter umarim...
Cizirti-tikirtiya bu tip arabalarda cok takilmamak gerek...

onur_S
02-01-2012, 11:29
bende araça parktayken muzık ve cam kapalı sağ on taraftan torpidonun onunde tırıtırıtırıtır ses gelıo bu sesten mi bahsedıosunuz?

benzin hortumları.sağ alttan geçer.onları serviste sarıyorlar.yaptırın derim zaten direkt söyleyince anlarlar.

zafa38
02-01-2012, 11:33
Motor yürür aksam olarak problemsiz ama tıkırtı-çıtırtı olarak maalesef kötü. üstelik incelediğim kadarıyla polonun iç mekan kalitesi daha iyi bizim bi de içteki sesler var.. sesler arttıkça ben bi kademe daha müziği açıyorum artık:)

Abi aynı şekilde motor yürüyen aksam vs çok iyi sadece ben şanzımandan ve kabinden gelen iç seslerden nefret ediyorum...
Her gelen sese müdahale ettirdim serviste... Gerçi cam tavandan bnm bir sıkıntım yok camı söküp orayı güzelce kremlemişti servis özel bir kremle...
Benim sadece yukarı tavan döşemesi ve şöför koltugu sıkıntılı...
Birde Şanzıman değişirseniz eger birdaha düzen tutmuyor onuda ekleyeyim...

Mert G
02-01-2012, 11:42
Bildigim 6 dan fazla motor ve sayisiz kavrama problemi var...
Sorunsuzlarda var ama yag yakma ve kavrama problemi 2012 de biter umarim...
Cizirti-tikirtiya bu tip arabalarda cok takilmamak gerek...

yağ yakma problem değil yaa, ben rx8im var gibi düşünüyorum:) motor olarak ben cidden iyiye gittiklerini düşünüyorum, kaç arabanın 6sı olarak söylediğinizi bilmiyorum ama doğuşta çalışan arkadaşlarımdan bildiğim kadarıyla ilk piyasaya çıkan 160lık roccolara oranla çok daha sorunsuzuz.
benim en büyük korkum cidden her an sorun çıkarabilcek gibi davranan kavrama..

Mert G
02-01-2012, 11:44
Abi aynı şekilde motor yürüyen aksam vs çok iyi sadece ben şanzımandan ve kabinden gelen iç seslerden nefret ediyorum...
Her gelen sese müdahale ettirdim serviste... Gerçi cam tavandan bnm bir sıkıntım yok camı söküp orayı güzelce kremlemişti servis özel bir kremle...
Benim sadece yukarı tavan döşemesi ve şöför koltugu sıkıntılı...
Birde Şanzıman değişirseniz eger birdaha düzen tutmuyor onuda ekleyeyim...

ya ben işte tavan döşemesiyle falan uğraşmasınlar diye elletmek istemiyorum. şanzıman olayında ben de öyle şeyler duydum, garantiden değişcek olsalar bile bende cidden çok çekiniyorum değişmesinden..

rebel
02-01-2012, 11:44
kullanıcı yorumu farklı oluyor yahu. b segment araç binsem polo alırım diyordum kesinlikle , şimdi sizlerden duyunca şaşırdım. konfor izalasyon sessizlik konularında sorunsuz sanıyordum. arkadaşlar konuyla alakası yok ceminde konusunu çip etmeden bişey sormak istiyorum, audi forumlarına girdim takır tukur sesler izalasyon zafiyetleri vs vs den bahsediyorlar baya baya .

yeni kasa ve bi önceki kasa a3
golf 6 (reklamlarda çok övdüler sessizlikte)

izalasyon ne durumda ?

gerçekten böyle şeyler varmı ?

vw grubu iyice kaliteyi düşürdümü sizce ?
edit: ibizalar daha ekonomik ve uygun fiyatta...poloya göre bu konu daha mı can sıkıcı arkadaşlar ?

997TT
02-01-2012, 11:50
İnan cok var :(
Motoru degisen-piston kafasi degisen-arabasi degisen yada para iadesi alan 6 dan cok fazla var.
Garantisi dolana kadar sikinti yok...

zafa38
02-01-2012, 11:50
Siz binek araçtan bahsediyorsunuz.
Bizim araclar cupra gti spor arac oldugu için zaten sert arabalar.
TR şartlarında birde bunlara spor yay vs takılıyor araba iyice heryeri esniyor takır tukur oluyor...
Kalitesiz değil tamamen kullanıcıya baglı bir durum...
Ben düz ibiza veya poloda butarz problemlerin olacagını hiç sanmıyorum.. Olsada nadir görülebilir...

zafa38
02-01-2012, 11:53
İnan cok var :(
Motoru degisen-piston kafasi degisen-arabasi degisen yada para iadesi alan 6 dan cok fazla var.
Garantisi dolana kadar sikinti yok...

Sanırım bu sorunlar birazda araçlarımızın henüz yeni olmasından kaynaklanıyor henüz tam oturmamış araçlar fakat motorda binde bir sıkıntılı olan araçlar çıkabiliyor...
Mesela 2010 cupralarda Akü kaputun altında iken 2011 lerde Akü bagaja alındı.
Hem filtre geçişi rahatlatıldı hemde agırlık dengesine katkıda bulunuldu...

rebel
02-01-2012, 11:55
İnan cok var :(
Motoru degisen-piston kafasi degisen-arabasi degisen yada para iadesi alan 6 dan cok fazla var.
Garantisi dolana kadar sikinti yok...

gerçekten vw kalitesinden şüphe etmeye başladım :icon13: seneler ilerledikçe geri dönüşümlü malzeme kullanımı yüzünden oluyor. bazen diyorumki sıfır alınca insanın gözüne daha çok batar sağdan soldan ufacık ses bile gelse gıcık eder fakat bu böyle değil sanırım. eminim eski vw daha sorunsuzdur. 2000 b5 passat var kendinden 10 yaş genç biçok b ve c seriisnden iyidir diye düşünüyorum.

rebel
02-01-2012, 11:56
Sanırım bu sorunlar birazda araçlarımızın henüz yeni olmasından kaynaklanıyor henüz tam oturmamış araçlar fakat motorda binde bir sıkıntılı olan araçlar çıkabiliyor...
Mesela 2010 cupralarda Akü kaputun altında iken 2011 lerde Akü bagaja alındı.
Hem filtre geçişi rahatlatıldı hemde agırlık dengesine katkıda bulunuldu...

hocam ben ;
golf6 160 ps
golf gti
ibiza cuprayı örnek vererek bahsettim.

Mert G
02-01-2012, 11:57
İnan cok var :(
Motoru degisen-piston kafasi degisen-arabasi degisen yada para iadesi alan 6 dan cok fazla var.
Garantisi dolana kadar sikinti yok...

hayda, cidden bunu duyduğum iyi olmadı.. arabayı biraz daha ileriye taşıyabilir miyim diye düşünüyordum ki sanırım eşim haklı çıkıp satıcam arabayı yaza..

zafa38
02-01-2012, 12:00
hayda, cidden bunu duyduğum iyi olmadı.. arabayı biraz daha ileriye taşıyabilir miyim diye düşünüyordum ki sanırım eşim haklı çıkıp satıcam arabayı yaza..

Piston değişen motoru açılan Polo GTİ ları duydum ama cupralarda motordan hiç sıkıntı ne gördüm ne duydum...
Abi sen daha nekadar ileri taşıcaksın zaten yapılıcak en son seydesin...
Bundan sonrası motora inmen gerekir ve Methanol hiç uğraşma bence 2.0Tfsi al gitsin...

onur_S
02-01-2012, 12:01
kullanıcı yorumu farklı oluyor yahu. b segment araç binsem polo alırım diyordum kesinlikle , şimdi sizlerden duyunca şaşırdım. konfor izalasyon sessizlik konularında sorunsuz sanıyordum. arkadaşlar konuyla alakası yok ceminde konusunu çip etmeden bişey sormak istiyorum, audi forumlarına girdim takır tukur sesler izalasyon zafiyetleri vs vs den bahsediyorlar baya baya .

yeni kasa ve bi önceki kasa a3
golf 6 (reklamlarda çok övdüler sessizlikte)

izalasyon ne durumda ?

gerçekten böyle şeyler varmı ?

vw grubu iyice kaliteyi düşürdümü sizce ?
edit: ibizalar daha ekonomik ve uygun fiyatta...poloya göre bu konu daha mı can sıkıcı arkadaşlar ?

a3 lerde tsi oldugundan dolayı sag alt tıkırtı -benzin hortumlarından,ilk calısma esnasında.a3 oldugundan değil
a3 2009-2010 makyajlıların ayna problemi var 2011-2012 yok aynaları ufalttılar.rüzgar sesi yapabiliyor,kesın yapıyor diye bişey yok bende yaptı.tıkırtı tukurtu gelmiyor ıcerısınden 18 jant+yayla beraberken dahi.

Mehmet Gazihan
02-01-2012, 12:25
Benim bildiğim 3-4 cupra,Boca aracın zinciri değişti, uzama yapmış, hatta subap yakalayanlar olmuş.

bu titreme yağ sıcaklığı ile alakalı olabilir, ısınan yağın vizkozu düşüyor, iticiler hidrolik, gergi hidrolik, eks kasnağı da yağ basıncıyla timing yapıyor olabilir..

997TT
02-01-2012, 12:43
Seatlarda da var...
Uzulmeyin,garantisi dolana kadar devam...
Yakin dostum,Dogus Haramidere Muduru,cok konusupta moralinizi bozmayim...

zafa38
02-01-2012, 12:55
Benim bildiğim 3-4 cupra,Boca aracın zinciri değişti, uzama yapmış, hatta subap yakalayanlar olmuş.

bu titreme yağ sıcaklığı ile alakalı olabilir, ısınan yağın vizkozu düşüyor, iticiler hidrolik, gergi hidrolik, eks kasnağı da yağ basıncıyla timing yapıyor olabilir..

Neredeyse aynı motor cuprada var. Dediğiniz mantıklı fakat eger bole bişi olsa cupralardada olurdu aracımın ilk zamanlarında bendede wardı fakat öyle aşırı değildi ve ilk marşta gelip geçiyordu... Şimdi hiç yok denecek kadar az oluyor ilk marşta. Ama GTİ da sürekli oluyor...

onursumer
02-01-2012, 12:58
biraz konu dışı ama

DSG kullananlara bir sorum olucak

kız arkadaşıma aldığmız 1.4 dsg polonun şanzıman tepkileri çok garip geliyor bana

mesela hafif yokuşta anlık durup kalkarken kaydırması falan normalmi ? ama oyla azcık kaydırma falan değil bidğin bırakıyor aracı geri gidiyor

350km oldu daha yeni araç belki dahada oturucak herşey ama garip geldi bana :D

zafa38
02-01-2012, 13:03
biraz konu dışı ama

DSG kullananlara bir sorum olucak

kız arkadaşıma aldığmız 1.4 dsg polonun şanzıman tepkileri çok garip geliyor bana

mesela hafif yokuşta anlık durup kalkarken kaydırması falan normalmi ? ama oyla azcık kaydırma falan değil bidğin bırakıyor aracı geri gidiyor

350km oldu daha yeni araç belki dahada oturucak herşey ama garip geldi bana :D

Abi benim bildiğim 7 ileri DSG lerde Hill Hold özelliği standart olması lazım...
Aracı bırakması normal değil. Yani nasıl bırakıyor tam olarak anlamadım ama yokusta ayagınızı frenden çektiğinizde geriye 2-3 saniye kaymıyor fren basılı kalıyor... Gaza basarsanız otomatik olarak frenler bırakıyor kendini zaten...
Acaba az gaz veriyorsunuzda araba kalkamadan kendi gerimi kayıyor...

brsmustang
02-01-2012, 13:20
Piston değişen motoru açılan Polo GTİ ları duydum ama cupralarda motordan hiç sıkıntı ne gördüm ne duydum...
Abi sen daha nekadar ileri taşıcaksın zaten yapılıcak en son seydesin...
Bundan sonrası motora inmen gerekir ve Methanol hiç uğraşma bence 2.0Tfsi al gitsin...

bu sebeplerden 0 km alınıp 15 binde satılan GTi biliyorum

onursumer
02-01-2012, 13:32
Abi benim bildiğim 7 ileri DSG lerde Hill Hold özelliği standart olması lazım...
Aracı bırakması normal değil. Yani nasıl bırakıyor tam olarak anlamadım ama yokusta ayagınızı frenden çektiğinizde geriye 2-3 saniye kaymıyor fren basılı kalıyor... Gaza basarsanız otomatik olarak frenler bırakıyor kendini zaten...
Acaba az gaz veriyorsunuzda araba kalkamadan kendi gerimi kayıyor...


mesela hafif yokuş koşe başında duruyorum yola çıkıcam gaza basıyorm tam çıkıcam araç geliyor vazgeçiyorm fren yapıyorm geçiyor hemen artından ayağımı frenden çekip gaza basana kadar araç duz vites gibi geri kayıyor fazla gaza basarak çıkıyorm yola ?

cnzdmr
02-01-2012, 13:38
mesela hafif yokuş koşe başında duruyorum yola çıkıcam gaza basıyorm tam çıkıcam araç geliyor vazgeçiyorm fren yapıyorm geçiyor hemen artından ayağımı frenden çekip gaza basana kadar araç duz vites gibi geri kayıyor fazla gaza basarak çıkıyorm yola ?

burda bir anormallik var,DSG nin mantıgına aykırı kaydırma yapması

yukarda arkadaş da bahsetmiş siz ayagınızı frenden cektıkten sonra bıle 2 sanıye civarı arac frenleme yapar geriye kaymaz sonrasında gaza bastıgınız zaman frenlemeyı bırakır ve boylece hıc kaydırmadan yola devam edersiniz...

Mert G
02-01-2012, 14:02
Piston değişen motoru açılan Polo GTİ ları duydum ama cupralarda motordan hiç sıkıntı ne gördüm ne duydum...
Abi sen daha nekadar ileri taşıcaksın zaten yapılıcak en son seydesin...
Bundan sonrası motora inmen gerekir ve Methanol hiç uğraşma bence 2.0Tfsi al gitsin...

bi tane s3 stronic düşmediki satılığa alıp onu yükleyelim:(
cidden methanolü düşünüyordum ufak ufak ama motor muhabbeti korkuttu beni..
bu arada hill hold bazen pedala çok hafif basınca tam olarak devreye girmeyebiliyor, ama yine de araba çok hafif geri kayıp tekrar ileri gitmeye başlıyor.. aman aman geriye kaydırma yapıyorsa kesin bir sorun var..

CeM öZeR
02-01-2012, 14:12
...bu arada hill hold bazen pedala çok hafif basınca tam olarak devreye girmeyebiliyor, ama yine de araba çok hafif geri kayıp tekrar ileri gitmeye başlıyor...

Teşhis doğru gaz pedalına dokunduğunuz anda hakimiyeti size bırakıyor. Onun dışında 2-3 saniye tutar. Bunu D'de yapıyor. Ama ben tiptronic modunda veya S modunda yaptığını pek görmedim. Gaza hafif basılıda olsa tutuyor...

Ya bu arada Safanın aklına takılan bişey arkadaşlar. Tüm Polo Gti'larda Tiptronic veya S modunda kullanırken rölanti 1000-1100 rpm de mi çalışıyor. İnanın diğer polo gti larda dikkat etmediğim için soruyorum. :)

kemal86
02-01-2012, 14:30
S ve tiptronic de rolanti artiyor bnmkinde sesi de guzellesiyor

CeM öZeR
02-01-2012, 14:56
S ve tiptronic de rolanti artiyor bnmkinde sesi de guzellesiyor

Ses değişiyor evet egsoz gazı daha stabil rölanti oynamadan geldiği için heralde.

onursumer
02-01-2012, 15:00
burda bir anormallik var,DSG nin mantıgına aykırı kaydırma yapması

yukarda arkadaş da bahsetmiş siz ayagınızı frenden cektıkten sonra bıle 2 sanıye civarı arac frenleme yapar geriye kaymaz sonrasında gaza bastıgınız zaman frenlemeyı bırakır ve boylece hıc kaydırmadan yola devam edersiniz...


valla çozemedim belkide frene doknup hemen gaza bastığımdanmıdır yani boyle anlık durumlrda kaydırıyor belki devreye girmedğinden oluyor

bu sistemin hiç var olmadığını sayalım dsg geri kaydırıyormu ?

yani bu araç geri kayıyor ondan eminim :D

benim getzde otomatik tabi klasik tip kaydırma yapan bi yapısı var güvenlik amaçlı ama polo dan daha az kaydırıyor :D

CeM öZeR
02-01-2012, 15:13
Bu durumdan huylanıp 30.000 lik bakım paketi uygulattım bugün aracıma. Kilometrem 12750 km'de ve yakıt filtresinin içinden çıkan yakıtın resmini koyuyorum. Fotoğrafta net belli olmuyor ama içinde limon sıkmışsınız gibi taneler felan da var. Bir de bu filtre daha 30.000 km ye kadar gidecekti. En pahalı yakıtı kullanıyoruz birde. :Deli:

http://d1201.hizliresim.com/t/2/1jmj9.jpg (http://bit.ly/c25MCx)

Harunde
02-01-2012, 15:40
Bu durumdan huylanıp 30.000 lik bakım paketi uygulattım bugün aracıma. Kilometrem 12750 km'de ve yakıt filtresinin içinden çıkan yakıtın resmini koyuyorum. Fotoğrafta net belli olmuyor ama içinde limon sıkmışsınız gibi taneler felan da var. Bir de bu filtre daha 30.000 km ye kadar gidecekti. En pahalı yakıtı kullanıyoruz birde. :Deli:
]

neler değişti ne kadar tuttu bakım?

ve sonuç nasıl ?

zafa38
02-01-2012, 15:49
Bu durumdan huylanıp 30.000 lik bakım paketi uygulattım bugün aracıma. Kilometrem 12750 km'de ve yakıt filtresinin içinden çıkan yakıtın resmini koyuyorum. Fotoğrafta net belli olmuyor ama içinde limon sıkmışsınız gibi taneler felan da var. Bir de bu filtre daha 30.000 km ye kadar gidecekti. En pahalı yakıtı kullanıyoruz birde. :Deli:

http://d1201.hizliresim.com/t/2/1jmj9.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
Ben seni neyapayım ismail yaa nasıl bir titizliktir bu olum :D:D

zafa38
02-01-2012, 15:50
valla çozemedim belkide frene doknup hemen gaza bastığımdanmıdır yani boyle anlık durumlrda kaydırıyor belki devreye girmedğinden oluyor

bu sistemin hiç var olmadığını sayalım dsg geri kaydırıyormu ?

yani bu araç geri kayıyor ondan eminim :D

benim getzde otomatik tabi klasik tip kaydırma yapan bi yapısı var güvenlik amaçlı ama polo dan daha az kaydırıyor :D

Sıkıntıyı teyit edelim az yada cok gaza bastınız yada hiç basmadınız araba hiçmi tutmuyor? Süreklimi gerikayıyor. Yokusta frene basıp ayagınızı cekiip tekrar bastıktan sonra frenin ilerde takılı kaldıgını hissedemiyormusunuz?

zafa38
02-01-2012, 15:52
Teşhis doğru gaz pedalına dokunduğunuz anda hakimiyeti size bırakıyor. Onun dışında 2-3 saniye tutar. Bunu D'de yapıyor. Ama ben tiptronic modunda veya S modunda yaptığını pek görmedim. Gaza hafif basılıda olsa tutuyor...

Ya bu arada Safanın aklına takılan bişey arkadaşlar. Tüm Polo Gti'larda Tiptronic veya S modunda kullanırken rölanti 1000-1100 rpm de mi çalışıyor. İnanın diğer polo gti larda dikkat etmediğim için soruyorum. :)

Şimdi aklıma takılan olay şu? Bu olay cupralarda yok GTİ a neden konulmus + sı nedir? Amacı nedir? Bu konuda aklıma takıldı Launch control olsa ona yardımcı olur dicem ama öyle bi durum yok...

CeM öZeR
02-01-2012, 16:19
neler değişti ne kadar tuttu bakım?

ve sonuç nasıl ?

Normalde 462 tl. (30.000 km bakım paketi)
; polen,yakıt,hava,yağ filtreleri, yağı ,karter tapası, cam suyu. Aracı deneyemedim is çıkışı görüşleri yazarım. İndirimleri elemanlar yapıyor bilmiyorum fiyatı öğrenip söylerim :)
Yılbaşı itibariyle 2 Ocak tarihli işçiliklere zam gelmiş. Bu 462 tl bakım paketi. Bakıma gittiğiniz zaman servis danışmanına gidip nazınızı geçirip sarf malzemeyi sildirip %10 parça %10 işçilik indirimi yaptırın :)

Mert G
02-01-2012, 17:44
Bu durumdan huylanıp 30.000 lik bakım paketi uygulattım bugün aracıma. Kilometrem 12750 km'de ve yakıt filtresinin içinden çıkan yakıtın resmini koyuyorum. Fotoğrafta net belli olmuyor ama içinde limon sıkmışsınız gibi taneler felan da var. Bir de bu filtre daha 30.000 km ye kadar gidecekti. En pahalı yakıtı kullanıyoruz birde. :Deli:

http://d1201.hizliresim.com/t/2/1jmj9.jpg (http://bit.ly/c25MCx)

en güzelini yapmışsın, olsun 150tl fark yapar en azından filtrelerin hepsi değişmiş olur..
1100devirde çalışma olayını merak ettim yaa, hiç dikkat etmedim, bizde yok mu??

Fazıl T.
02-01-2012, 18:33
Teşhis doğru gaz pedalına dokunduğunuz anda hakimiyeti size bırakıyor. Onun dışında 2-3 saniye tutar. Bunu D'de yapıyor. Ama ben tiptronic modunda veya S modunda yaptığını pek görmedim. Gaza hafif basılıda olsa tutuyor...

Ya bu arada Safanın aklına takılan bişey arkadaşlar. Tüm Polo Gti'larda Tiptronic veya S modunda kullanırken rölanti 1000-1100 rpm de mi çalışıyor. İnanın diğer polo gti larda dikkat etmediğim için soruyorum. :)

aynen bendede devir artıo cem s ve triptronic modundayken

kemal86
02-01-2012, 18:36
Peki cupralarda d de giderkn tiptronice veya s e alinca da mi bi degisiklik olmuyor?

CeM öZeR
02-01-2012, 19:19
Malesef ibiza Cupra ve bocanegra larda bu dediğimiz devir artma özelliği yok. Bizimkinde araç bir nevi kalkış modu hazırlığı gibi. Ama benim esas merak ettigim bu özellik fabia vRS de var mı acaba ?

zafa38
02-01-2012, 19:51
en güzelini yapmışsın, olsun 150tl fark yapar en azından filtrelerin hepsi değişmiş olur..
1100devirde çalışma olayını merak ettim yaa, hiç dikkat etmedim, bizde yok mu??

Bizim arabalarda yok abi maalesef ama bence cok aman aman bir özellik değil.
Faydasını gören oldumu? Gerçekten şu işe yarıyor diyebilecek kullanan birisi varmı?

Mert G
02-01-2012, 19:53
launch control olsa ne mutlu olurdum..

zafa38
02-01-2012, 19:55
launch control olsa ne mutlu olurdum..
Ozaman fena kıskanırdım abi ben :D:D

Oz`
02-01-2012, 20:03
launch yapabilirsiniz :D ayrıyetten bu yağ eksilme çok ilginc ben gerizekalıyımdır ilk 5 bine zorla değiştirdim yağını 750 gr eksiltmişti

15 binde 20 binde 30 binde bakımların hiçbirinde eksilmte olmadı bende

Arasts61
02-01-2012, 20:11
Bizim arabalarda yok abi maalesef ama bence cok aman aman bir özellik değil.
Faydasını gören oldumu? Gerçekten şu işe yarıyor diyebilecek kullanan birisi varmı?

1100 devirde ürettiği tork 800 e göre daha fazladır heralde. e bu da kalkışda ilk basma anında avantaj sağlar bence.

Mert G
02-01-2012, 20:13
launch yapabilirsiniz :D ayrıyetten bu yağ eksilme çok ilginc ben gerizekalıyımdır ilk 5 bine zorla değiştirdim yağını 750 gr eksiltmişti

15 binde 20 binde 30 binde bakımların hiçbirinde eksilmte olmadı bende

walla ben bi ara yapıyım diye uğraştım ama dsgyi elime alıyodum, saçmaladı kaldı araba emniyet şeridinde, kapa aç yaptım 3 kere anca düzeldi:)
ilk başta bende de çok eksiltme yoktu, sonradan çok arttı, motoru yiyiyosun ondandır deme sürekli servise baktırıyorum bişey yok diyorlar.. sanırım yakında eksilltmeyenleri servis geri çağıracak sizin arablarda bişey var diye:)

Mert G
02-01-2012, 20:14
1100 devirde ürettiği tork 800 e göre daha fazladır heralde. e bu da kalkışda ilk basma anında avantaj sağlar bence.

sc sayesinde tork alt devirde bile yüksek olduğundan sarıp duruyo araba..

Arasts61
02-01-2012, 20:20
sc sayesinde tork alt devirde bile yüksek olduğundan sarıp duruyo araba..

sc manyetik kavrama ile girdiğine göre rölantide çalışmıyor, e peki acaba s moda alındıgında sc de dönmeye başlıyor mu acaba? ne dersin:soru:
edit: yada yanlış mı hatırlıyorum 2400 e kadar hep çalışıyor muydu

zafa38
02-01-2012, 20:44
1100 devirde ürettiği tork 800 e göre daha fazladır heralde. e bu da kalkışda ilk basma anında avantaj sağlar bence.

Aynı deviri bende frene ve gaza basıp elde edebiliyorum...
Fakat sıfırdan kalkmak bu arabalarda iş değil...
Sc açıldıgı anda inanılmaz sarma var...
Dişli asfaltta deneyin dersenizde Şanzımana okadar yük asla bindirmek istemem zaten hassas bir DSG...

zafa38
02-01-2012, 20:46
walla ben bi ara yapıyım diye uğraştım ama dsgyi elime alıyodum, saçmaladı kaldı araba emniyet şeridinde, kapa aç yaptım 3 kere anca düzeldi:)
ilk başta bende de çok eksiltme yoktu, sonradan çok arttı, motoru yiyiyosun ondandır deme sürekli servise baktırıyorum bişey yok diyorlar.. sanırım yakında eksilltmeyenleri servis geri çağıracak sizin arablarda bişey var diye:)

Abi bakımları kaç binde bir yaptırıosun STG2 olduktan sonra?
Bakımlar arası kaç litre yag eksiltiyor?
Benimki stock halde iken 13000-15000 KM arası 1 litreye yakın eksiltiyordu buda gayet normal...

Arasts61
02-01-2012, 20:53
Aynı deviri bende frene ve gaza basıp elde edebiliyorum...
Fakat sıfırdan kalkmak bu arabalarda iş değil...
Sc açıldıgı anda inanılmaz sarma var...
Dişli asfaltta deneyin dersenizde Şanzımana okadar yük asla bindirmek istemem zaten hassas bir DSG...

frene ve gaza aynı anda basarken koku var mı??

zafa38
02-01-2012, 20:59
frene ve gaza aynı anda basarken koku var mı??

Okadarda değil :D
Koku yok kasılıyor araba fakat öyle dibine kadar basmıyorum hafif dokunma payı bırakmışlar zaten... 1100 max 1500 devirin ustunde gazyemiyor araba...
Zaten toplasan 2 yada 3 defa denemişimdir...
Dediğim gibi sıfırdan kalkma taraftarı hiç değilim olan arabaya oluyor...

997TT
02-01-2012, 21:38
Launch o sekilde olmuyor,hatta 0,2-0,4 sec kaybediyor kalkista.
Cunku daha gec kavriyor fren/gaz yapilinca bu arac...
Ayrica cok zorliyor sanzimani. S e alip ilk kalkis aninda az patinaji ayarliyarak kalkmak en hizlisi.
Bunu cok kez PBox da olctum...

Arasts61
02-01-2012, 21:48
Launch o sekilde olmuyor,hatta 0,2-0,4 sec kaybediyor kalkista.
Cunku daha gec kavriyor fren/gaz yapilinca bu arac...
Ayrica cok zorliyor sanzimani. S e alip ilk kalkis aninda az patinaji ayarliyarak kalkmak en hizlisi.
Bunu cok kez PBox da olctum...

launch controlde dip gaz yaparak kalkıldıgında daha çok sarıyor ve az yol alıyor.
ama daha çabuk 100 görüyor gibi geliyor bana. 0-400m ve 0-100km/sa kombinasyonlarını buna göre yaptınız mı hiç??

zafa38
02-01-2012, 21:58
Burda benim yaptıgım Launch Control değilki... Ölçtüyseniz dogrudur ama zaten LC yok olsa hızlı olmaması kayıp olması dogal...
Polo Gti ve Cuprada Launch Control yok. Olsa kesinlikle normal S kalkısından daha iyi oldugu kesin.

997TT
02-01-2012, 22:01
Bu aracta launch yok ki...
Dip gaz yaparak kalmak cok cok fazla zaman kaybettiriyor.
En iyi kalkis,lastiklere gucu yedirerek verip dip gaz yapmak.
Zaten tork 4000 devirden sonra kayboldugu icin,o ana kadar tutunmayi hissederek kalkmak gerek.

Arasts61
02-01-2012, 22:10
Bu aracta launch yok ki...
Dip gaz yaparak kalmak cok cok fazla zaman kaybettiriyor.
En iyi kalkis,lastiklere gucu yedirerek verip dip gaz yapmak.
Zaten tork 4000 devirden sonra kayboldugu icin,o ana kadar tutunmayi hissederek kalkmak gerek.

dip gazla sardırmak evet hissiyat olarak zaman kaybettiriyor gibi
ama gerçekte acaba oylemi:soru:. mesela ben aynı gun iki farklı deneme yapmıştım. ilkinde anında dip gaz yaptım ve hiç çekmedim ayagımı. ikincisinde lastikler tutunana kadar yarım sonra dip. videodan baktıgım kadarıyla fark yok gibi 100 e ulaşma suresinde. hatta ilki daha iyi gibi.
pboxla bi kaç deneme yaptık ama yollar çok düzgün değildi vs vs. çok verimli olmadı. siz belki ayrıntılı olçmussunuzdur dedim..

http://www.techturkey.com/forum/videolar/104717-jetta-tsi-170-launch-control.html

edit: 7 ilerilerde launch cont olmasıgını bilmiyorum. ama yinede dip gaz yarım gaz farkı için sormuştum?

997TT
02-01-2012, 22:24
Hepsini pbox da olctum...
Dedigim gibi yapmak en hizlisi,tabi biraz antreman ve alismak gerekiyor...
Buarada sert kalkislar bu tip sanzimana hic iyi gelmiyor(kavrama ve debriyaj)

Arasts61
02-01-2012, 22:28
Hepsini pbox da olctum...
Dedigim gibi yapmak en hizlisi,tabi biraz antreman ve alismak gerekiyor...
Buarada sert kalkislar bu tip sanzimana hic iyi gelmiyor(kavrama ve debriyaj)

anladım. teşekkurler.
sert kalkışla zorlamıyorum zaten, arada bi işte.

Oz`
02-01-2012, 22:48
walla ben bi ara yapıyım diye uğraştım ama dsgyi elime alıyodum, saçmaladı kaldı araba emniyet şeridinde, kapa aç yaptım 3 kere anca düzeldi:)
ilk başta bende de çok eksiltme yoktu, sonradan çok arttı, motoru yiyiyosun ondandır deme sürekli servise baktırıyorum bişey yok diyorlar.. sanırım yakında eksilltmeyenleri servis geri çağıracak sizin arablarda bişey var diye:)

hahahahaha çok iiyiydi ama normal olanı benimki seninki değilki :D

Oz`
02-01-2012, 22:49
Dsg lerde launch var ozelliğini açmanız yaterli vagcom dan böle 4000 de tutuyor salak salak işler yapıyor kalkamıyor ama kesinlikle ona eminim :D

Oz`
02-01-2012, 22:50
Hepsini pbox da olctum...
Dedigim gibi yapmak en hizlisi,tabi biraz antreman ve alismak gerekiyor...
Buarada sert kalkislar bu tip sanzimana hic iyi gelmiyor(kavrama ve debriyaj)

r35i kaldırma ama ozaman :D:D

997TT
02-01-2012, 23:38
Mk2,ozellıkle Mk3 ler sorunsuz ;)
Ama launch meraklısı degılım,benım en keyıf aldıgım ıs,100-200/200-300 km arası hızlanmalar ;)
ne kalkıs nede top speed...
Bakalım nasıl olucak bu Japon balıgı...

Mert G
03-01-2012, 10:49
Abi bakımları kaç binde bir yaptırıosun STG2 olduktan sonra?
Bakımlar arası kaç litre yag eksiltiyor?
Benimki stock halde iken 13000-15000 KM arası 1 litreye yakın eksiltiyordu buda gayet normal...

her 10.000kmde bakıma sokuyorum doğuşta, 20.000km bakımda 30.000bakımı yaptırdım, her 10.000de bujileri değiştirttim.. yağını 5.000kmde bir değişirim diyodum ama yaktığı için ekleye ekleye değişmiş oluyorum:) 2.500-3.000km arası 1-1,5lt yakıyor.. yani aslında 2 bakım arası 2lt garanti eklemiş oluyorum..

CeM öZeR
03-01-2012, 14:25
neler değişti ne kadar tuttu bakım?

ve sonuç nasıl ?




Normalde 462 tl. (30.000 km bakım paketi)
; polen,yakıt,hava,yağ filtreleri, yağı ,karter tapası, cam suyu. Aracı deneyemedim is çıkışı görüşleri yazarım. İndirimleri elemanlar yapıyor bilmiyorum fiyatı öğrenip söylerim :)
Yılbaşı itibariyle 2 Ocak tarihli işçiliklere zam gelmiş. Bu 462 tl bakım paketi. Bakıma gittiğiniz zaman servis danışmanına gidip nazınızı geçirip sarf malzemeyi sildirip %10 parça %10 işçilik indirimi yaptırın :)

Yapılan tüm indirimlerle beraber 30.000 bakım paketinin (müşteri isteğiyle 30.000 paketi normalde 15.000 uygulanması gerekiyordu) aracıma uygulanmış fiyatının faturası.
http://d1201.hizliresim.com/t/3/1k7s1.jpg (http://bit.ly/c25MCx)

Titreme ve sarsıntı daha bir azaldı gibi. Psikolojik midir nedir tüketim düştü gibi. Aracın sesi de daha bir ciğerden çıkıyor gibi homurdanma artmış gibi. :D

Fazıl T.
03-01-2012, 17:55
Yapılan tüm indirimlerle beraber 30.000 bakım paketinin (müşteri isteğiyle 30.000 paketi normalde 15.000 uygulanması gerekiyordu) aracıma uygulanmış fiyatının faturası.
http://d1201.hizliresim.com/t/3/1k7s1.jpg (http://bit.ly/c25MCx)

Titreme ve sarsıntı daha bir azaldı gibi. Psikolojik midir nedir tüketim düştü gibi. Aracın sesi de daha bir ciğerden çıkıyor gibi homurdanma artmış gibi. :D
fiyat iyimiş

Oz`
03-01-2012, 19:50
sabah söylediğiniz titremeyi yaptırdım :D beyler o sıkıntı değil aksina bazı tipler çok hızlı oldukları için çalıştıırıp direk yürürler buda direk kendini isitma amaçlıdır tamamen hiçbir sikinti yok :D

rebel
03-01-2012, 20:10
bu titreme kaç dakika sürüyor = ? en az 1 2 dk beklenmelı zaten ben olsam 3 dk rolentide bekletir sonra yola çıkarım

Fazıl T.
03-01-2012, 20:14
bu titreme kaç dakika sürüyor = ? en az 1 2 dk beklenmelı zaten ben olsam 3 dk rolentide bekletir sonra yola çıkarım

ben titreme fln hissetmiorm ama her calıstrmamda ozellikle uzerınden gun geçmişşse 10 dakkaya yakın beklıorum bazende yag ısınana kdr:D

rebel
03-01-2012, 20:19
ben titreme fln hissetmiorm ama her calıstrmamda ozellikle uzerınden gun geçmişşse 10 dakkaya yakın beklıorum bazende yag ısınana kdr:D

maşallah :D 10 dk da çok değilmi ya :D ? arkadaşlar bişey sorucam bu ilk çalışmayla ilgili. b5 passat 1.8 N/a araç çalıştrdığımda devir 3000 e çıkıyor ve bidiğin dizel sesi sonra 1100 devire düşüyor yavaş yavaş(3 sn) araç ısınınca 900 devir de rolentisi. bu sizce neden olur ? bide marş motorunun kömürleri bitmiş arada nadirde olsa marş almıyor kontak aç kapa yapıyorum. bunun bi zararı olurmu ? kömürleri değişmese yani...


not: araç izmir ve kapalı garajda. yani soğuktan dolayı yada marş almama durumları yoktur .

997TT
03-01-2012, 20:32
calıstırın,5 sec sonra yola cıkın.
Isıtmak ıcın harcadıgınız enerjıyle yol yapın,paranızı bosa harcamayın.
Yag ısısı 70 dereceye gelınce basarsınız,yoksa normal kullanıda beklemeyın...
Ozgunde soyluyor,sorun yok...

Faith
03-01-2012, 21:04
sabah söylediğiniz titremeyi yaptırdım :D beyler o sıkıntı değil aksina bazı tipler çok hızlı oldukları için çalıştıırıp direk yürürler buda direk kendini isitma amaçlıdır tamamen hiçbir sikinti yok :D

yanlış anlamadıysam sorunun neden kaynaklandığını ve sakıncası yoksa titremenin neden olduğunu ve nasıl yaptığınızı öğrenebilirmiyim
teşekkürler

Harunde
03-01-2012, 21:34
rölenti 1'in altına düştüğü zaman yürüyorum yavaş yavaş.... bencede en güzel yöntem hareket ederek ısınmak:)

nedeni belli oldu soğuk olduğu zaman titriyor...:)
titresin ve kendine gelsin... sonra yapıştır:)

cem bakım fiyatı çok iyimiş 340 lira hiç bişi valla...

Mert G
04-01-2012, 08:53
bende çalıştırdıktan sonra emniyet kemeri takana ve farlar yukarı aşağı bişeyler yapan kadar bekliyorum. ama cidden motor ısınmadan asla zorlamıyorum arabayı..

Mehmet Gazihan
04-01-2012, 09:06
Motor suyu ve yağı ısısı arttıkça ECU map değiştiriyor zaten.. Ozgun unde dediği gibi rotar yapıyor belli bir boostu geçmiyor v.s.

Fbc
04-01-2012, 09:07
Bende de var vuruntu tarzında ama D'ye alınca hop düzeliyor, sanzumanla ilgili birşey sanırım, tahminim el freni tam çekilmediğinden araba P'ye dayanıyor bu da vuruntu yapıyor gibi.

CeM öZeR
04-01-2012, 09:26
Arkadaslar bu arada aracinizin yagi eksildikce hangi yagi koyuyorsunuz ?

fangio
04-01-2012, 09:28
5 sn. de çok az olmadı mı Murat bey :) Daha motor tüm elemanları yağlayamadı bile... Bende 30sn ile 1 dk arası bekleyip öyle çıkarım. Bu arada 3 dk. beklemek demek 1km. yol alacak benzini harcamak demek...

bu arada alakası yok ama neden polo gti'ların hiç birinde emniyet kemeri uyarısı çalışmıyor.

Mert G
04-01-2012, 09:30
servis castrol edge koyuyor diye ben ondan ilave ediyorum..

CeM öZeR
04-01-2012, 09:46
Arkadaslar ozellikle arastirdigim bir konuyu size soyleyeyim. maddiyata onem veren bayiiler daha fazla kar etmek icin shell yaglarini kullaniyor ve tsi motorlarda shell 5-30 yag kullaniyor. musteriye onem veren bayiiler ise castrol yag kullanmaya devam ediyor. sistem polo gti bakim paketinde castrol kullaniliyorsa o bayiide 5W-30 (50-700 longlife ) yag kullanilacak diyor. eklediginiz yaglara dikkat edin. ;)

kemal86
04-01-2012, 09:58
4 bin km de 1 lt ekliyorum duzenliye bagladi

zafa38
04-01-2012, 12:28
Castrol 5-30W SLX tam sentetik kullanıyorum...
Magnatec ile SLX in farkını bilen varmı birde Long Life 3 var bu dizeller için sanırım?

http://www.castrol.com/castrol/iframe.do?categoryId=9032363&contentId=7059388

Fazıl T.
04-01-2012, 19:58
mobil esp 5 30 kullanıorm castrol kadar eksilmio

zafa38
04-01-2012, 23:26
mobil esp 5 30 kullanıorm castrol kadar eksilmio

Mobil 1 in hep castrolden iyi oldugunu soylerler... Bnde yakinda kullanmaya baslayabilirim sanirim

Fazıl T.
05-01-2012, 01:49
ben castrolden mobile dondum,benm bakım zamanımda yaklaşıo ama castrol kullanamk ıstemıorm kendı yagımı servise gotursem bi sorun olurmu acaba castrol mobile gore cok daha fazla eksilio

TarikS
05-01-2012, 02:38
ben castrolden mobile dondum,benm bakım zamanımda yaklaşıo ama castrol kullanamk ıstemıorm kendı yagımı servise gotursem bi sorun olurmu acaba castrol mobile gore cok daha fazla eksilio

Bir kagit imzalatiyorlarmis motorda olusabilecek sorunlardan dolayi sorumluluklarin sana ait olduguna dair, o zaman senin getirdigin farkli yagi koyuyorlar :)

Son bakimda(3 hafta once) Acarlar VW'e sormustum bu mevzuyu

CeM öZeR
05-01-2012, 09:32
Arkadaslar ozellikle arastirdigim bir konuyu size soyleyeyim. maddiyata onem veren bayiiler daha fazla kar etmek icin shell yaglarini kullaniyor ve tsi motorlarda shell 5-30 yag kullaniyor. musteriye onem veren bayiiler ise castrol yag kullanmaya devam ediyor. sistem polo gti bakim paketinde castrol kullaniliyorsa o bayiide 5W-30 (50-501) yag kullanilacak diyor. eklediginiz yaglara dikkat edin. ;)

Bu mesajımı düzeltiyorum "sistem polo gti bakim paketinde castrol kullaniliyorsa o bayiide 50-700 long life yağ kullanilacak diyor."

Ayrıca Volkswagen fabrikasında polo gti ve daha bir çok araca Alman yağ üreticisi "Gulf" firmasının yağı konuluyor. Yani motor sesli çalışma sebeplerinden biri de bu aslında. Yağ eksiltme sebeplerinin başlıca önde gelen kaynaklarından biri de yine bu.

fangio
05-01-2012, 09:46
Bir kagit imzalatiyorlarmis motorda olusabilecek sorunlardan dolayi sorumluluklarin sana ait olduguna dair, o zaman senin getirdigin farkli yagi koyuyorlar :)

Son bakimda(3 hafta once) Acarlar VW'e sormustum bu mevzuyu

Tarık, dediğin doğru ancak artık serviste de Mobil ESP var. Bende eksiltme olmamasına rağmen ben Mobil'e geçtim. Castrol'ün Mobil'e göre daha çok eksilttiğini bende duyuyorum ama kendim tecrübe etmedim.

Harunde
05-01-2012, 09:49
Bir kagit imzalatiyorlarmis motorda olusabilecek sorunlardan dolayi sorumluluklarin sana ait olduguna dair, o zaman senin getirdigin farkli yagi koyuyorlar :)

Son bakimda(3 hafta once) Acarlar VW'e sormustum bu mevzuyu

denizlideki servis değiştirdi ibiza cupranın yağını bir şey imzalatmadılar...

servisten servise değişiyor sanırım...

öskür
05-01-2012, 09:52
bi tek yağ eksiltmeyen benmiyim ya:)

Mehmet Gazihan
05-01-2012, 09:58
Volkswagenin standartlarını karşılayan motor yağları..

Volkswagen Oil Standard 504.00 / 507.00 Approved Oils | my-gti.com (http://www.my-gti.com/2540/)

Servisler bazen bu standartlar dışındaki yağları kullanıyorlar..

özellikle DPF li yeni nesil dizellerde 507 çok önemli bi standart..

CeM öZeR
05-01-2012, 11:07
bi tek yağ eksiltmeyen benmiyim ya:)

Yok tek sen değilsin Özgür bir arkadaşım var marş basıp hararet beklemeden sıkıştıran,rodaj demeyip showroomdan çıkar çıkmaz sıkıştırarak kullanan, uzun yola gitse bile sıkıştırarak kullanıp gittiği yerde çat diye stop eden bir arkadaşım ama gram yağ eksiltmedi işin garip yanı. :D Sözüm ona KH 585 polo gti :rolleyes:

Eworen
05-01-2012, 11:15
Bu yağ eksiltme olayı 2012 lerde varmıdır ?
yaklaşık 1-1.5 ay sonra teslim alıcam aracıda
aradayım halen yağ eksiltme bilmem ne hiç uğraşacak durumda değilim de
Yani henüz çok geç değilken bi kaç soru sorayım sizlere STD kullanıcam yağ eksiltme harici genel olarak bi sıkıntısı varmı aracın hani garip elektronik-mekanik arızaları falan ?

zafa38
05-01-2012, 11:20
Şimdi Mobil 1 kullanan arkadaşlar eksiltmiyor demişsiniz. Eksilmediği motoru daha iyi koruduguna mı bir işaret yoksa eksiltmesimi sağlıklı acaba?
Ben castrol tam sentetik deyim Mobil 1 daha iyi ise geçeyim diyorum nerden nasıl anlıcaz daha iyi oldugunu ???

Mert G
05-01-2012, 11:28
benim çok yakın arkadaşımda tt var o da bizim kadar olmasa bile yağ eksiltiyor sıkıştırınca.. çok çok da takmamak lazım sanırım kafaya..

zafa38
05-01-2012, 11:29
benim çok yakın arkadaşımda tt var o da bizim kadar olmasa bile yağ eksiltiyor sıkıştırınca.. çok çok da takmamak lazım sanırım kafaya..

Korusunda varsın yağ yaksın problem değil...
Sadece Mobil 1 ESP formula en iyisi diyolar cogu kişi tavsiye etti kararszım...

Mert G
05-01-2012, 11:29
Şimdi Mobil 1 kullanan arkadaşlar eksiltmiyor demişsiniz. Eksilmediği motoru daha iyi koruduguna mı bir işaret yoksa eksiltmesimi sağlıklı acaba?
Ben castrol tam sentetik deyim Mobil 1 daha iyi ise geçeyim diyorum nerden nasıl anlıcaz daha iyi oldugunu ???

tam aynı şeyler idüşünüyordum şu an?

CeM öZeR
05-01-2012, 11:54
Şimdi Mobil 1 kullanan arkadaşlar eksiltmiyor demişsiniz. Eksilmediği motoru daha iyi koruduguna mı bir işaret yoksa eksiltmesimi sağlıklı acaba?
Ben castrol tam sentetik deyim Mobil 1 daha iyi ise geçeyim diyorum nerden nasıl anlıcaz daha iyi oldugunu ???

Sen Nesip askerdeyken Armağanın A5 (2.0 tfsi 211 hp 8 ileri multitronic) 'e düzenli olarak 2000 km de 1 litre yağ eklediğini biliyor muydun? Ve gayet hayvani sağlıklı yürüyor.

zafa38
05-01-2012, 12:30
Sen Nesip askerdeyken Armağanın A5 (2.0 tfsi 211 hp 8 ileri multitronic) 'e düzenli olarak 2000 km de 1 litre yağ eklediğini biliyor muydun? Ve gayet hayvani sağlıklı yürüyor.

O insanlık dışı kullanıyordu ama... Ben zaten yag eksiltmesinden şikaytci değilim benmki bakımdan bakıma 12 000 KM de bir litre eksiltiyor sıkıntım yok zaten sadece en iyi yag olarak seçim yapmak istiyorum...

audilover
05-01-2012, 12:48
Mobil bir 5-30 tsi lar icin olmazsa olmaz bence sabahlari itici sesi geliyorsa titreme zirlama gazlamalardan sonra rolanti duzensizligine birebirdir:):)

Ilac reklami gibi oldu ama ben mobil 1 den cok memnun kaldim castroldan edge den cok daha kaliteli bir yag oldugunu dusunuyorum...

zafa38
05-01-2012, 12:55
Mobil bir 5-30 tsi lar icin olmazsa olmaz bence sabahlari itici sesi geliyorsa titreme zirlama gazlamalardan sonra rolanti duzensizligine birebirdir:):)

Ilac reklami gibi oldu ama ben mobil 1 den cok memnun kaldim castroldan edge den cok daha kaliteli bir yag oldugunu dusunuyorum...

Eger hakkaten sabahları ilk marşta o kayış-zincir sesini alıyorsa gerçekten iyi yag demektir. Yarın direk yag değişimi yaparım... Castrolde 10 sn ses geliyor kayıs ve zincir sesi... ***** arabam artık dışarda yatıyor geceleri -5 -10 Dereceyi buluyor Kayseride...
Başka ne gibi faydalarını gördünüz?

Fazıl T.
05-01-2012, 13:11
Mobile guven gerisini merak etme sen bi zamanlarin reklam sologani =D

CeM öZeR
05-01-2012, 13:21
mobile 1'i golf gti varken kullanıyordum çok aşırı memnundum 10.000 km geçerdi yağa bakardım gram eksiltme olmazdı. Canavar gibi kullandığımda olurdu yaz kış da acımadan kullandım çünkü o aracı sırf hevesimi almak için aldım kullandım. Hayatımda golf 3 gti kadar motor yönünden pes etmeyen bir motor görmedim ayrıca. :D Ama bunda distribütör ve vw ne öneriyorsa o. ;) SLX Longlife Professional 5-30 ;) Burda kıstas almanız gereken ilk bakımdan sonraki durum arkadaşlar (yağ eksiltme vesaire) . Fabrikada "Gulf" yağları kullanılıyor dediğim gibi.

audilover
05-01-2012, 14:05
Cem ayni speclerdeki yagdan bahsediyoruz fabrika 507 diyorsa atiyorum bunu afaki pnundisinda degil mobil1 5-30 yani aralarindaki fark nedir diye sorarsan aksam kiyaslariz speclerini

audilover
05-01-2012, 14:09
Eger hakkaten sabahları ilk marşta o kayış-zincir sesini alıyorsa gerçekten iyi yag demektir. Yarın direk yag değişimi yaparım... Castrolde 10 sn ses geliyor kayıs ve zincir sesi... ***** arabam artık dışarda yatıyor geceleri -5 -10 Dereceyi buluyor Kayseride...
Başka ne gibi faydalarını gördünüz?

Eksiltme sorunum benim zaten yokdu ama sabahlari itici sesi duyuyordum bunu kesti birde gazlamalarda daha iyi yagladigini ve yag sicakligini daha dusuk oldugunu gozlemledim daha ne olsun:)

audilover
05-01-2012, 15:15
Mobil 1 ESP Formula 5W-30
SAE Sınıfı 5W-30
Viskozite, cSt, (ASTM D445)
@ 40°C 72.8
@ 100°C 12.1
Viskozite İndeksi 164
Sülfatlanmış Kül, % Ağırlık, (ASTM D874) 0.6
HTHS Viskozite, mPa•s @ 150°C, (ASTM D4683) 3.58
Akma Noktası, °C, (ASTM D97) -45
Parlama Noktası, °C, (ASTM D92) 254
Yoğunluk @ 15,6°C, g/ml, (ASTM D4052) 0.850
http://www.mobiloil.com.tr/Turkey-Turkish-LCW/carengineoils_products_mobil-1-esp-formula-5w30.aspx#

Castrol

Tipik Özellikler
Adı Metot Birimler EDGE 5W-30
Yoğunluk @ 15C ASTM D4052 g/ml 0.8513
Viskozite@ 100C ASTM D445 mm²/s 12.0
Viskozite, CCS@ -30C ASTM D5293 mPa.s (cP) 5800
Viskozite @ 40C ASTM D445 mm²/s 70
Viskozite İndeksi ASTM D2270 None 169
Akma Noktası ASTM D97 °C -42
Parlama Noktası, PMCC ASTM D93 °C 202
Sülfat Külü ASTM D874 % wt 0.64
Castrol EDGE 5W-30
Uzun Süreli DPF Ömrü ve Yüksek Teknolojili Modern Motorlarda Aşınmaya Karşı Güçlü Koruma İçin

http://datasheets.bp.com/bpglis/FusionPDS.nsf/0/CE8B2B50318583E18025786A003E6EE5/$file/CBAY-8K5DWS_0.pdf

Harunde
07-01-2012, 18:31
bu gün servise gittim hangi yağ kullanılıyor ve bakım ne kadar sordum
indirimsiz 510-Tl gibi bir fiyat söylediler...castrol 5-30 kullanıyorlarmış 150-Tl fiyat verdi...
dıştan yağ yetirebileceğimizi söylediler sorun olmaz dediler.

mobil 1 esp 5-30 dışarda yağcı arkadaşıma sordum 90-100 tl gibi bir fiyatta olduğunu söyledi...

sizce hangi yağı kullanayım?

Sert@ç
08-01-2012, 02:15
2005 polo 9n 1.4 16v aynı problem var sıcak soğuk fark etmiyor ışıklarda 10km yol gelmesine rağmen titriyor hadi benim araba bozuk desem şirketin diğer pololarıda öyle sallıyo kendini garantideyken 5 kere filan rölanti motoru değişmişti...

Rabbit33
24-01-2012, 18:52
Kullanacağınız en iyi yağ budur arkadaşlar
http://i1189.photobucket.com/albums/z424/malkocoglu33/20120109_220042.jpg
http://i1189.photobucket.com/albums/z424/malkocoglu33/20120109_220443.jpg

Rabbit33
24-01-2012, 18:53
bunla aynı kalitede mabil esp 5-30 da öneririm

zafa38
25-01-2012, 15:26
bunla aynı kalitede mabil esp 5-30 da öneririm

Ben long life olmasında daha iyi koruma ve +performans olsun desem ne önerirsiniz castrolde?
SLX ile Edge yada tam sentetik lerin arasındaki fark nedir??? 5-30 un 4-5 çeşidi var...

zafa38
30-01-2012, 15:47
Bakalım bugun Mobil 5W-30 ESP formula koyduk arabamıza yag ve yakıt filtreleride değişti.
Yorumları ileriki günlerde aktarmaya devam...

cagonk
30-01-2012, 16:05
yav bu 30 viskoziteli yağ 7000rpm dönen ve yüksek sıkıştırma oranına sahip bu motorlar için ince değil midir? aracı yağ eksiltip de hiç 40 yada 50 numara sentetiklerden deneyen yok mu?

grkm
30-01-2012, 16:07
motul denese biriniz ?

zafa38
30-01-2012, 16:13
motul denese biriniz ?

Motul Kayseride bulmak tedarik falan sıkıntı...
Motul da aklımda vardı birde Repsol denemek istiyorum varmıdır TR de kullanan bilgisi olan Repsol hakkında?

CeM öZeR
07-02-2012, 15:18
Aracıma bakım yapılıp yakıt filtresi değiştikten sonra titreme yok denicek kadar azalmıştır. Kendinden geçerek titreme olayı tamamen bitmiştir. Bir kaç benzinliğin yakıtına teşhisi koydum titremeyi shell yapıyor. Performans düşüklüğü bp'de oluyor. Opet gerçekten 97 oktanda hem titreme yapmayıp hemde diğerlerine göre psikolojik bile olsa iyi gittiğini hissettiriyor.

JOCCO
07-02-2012, 16:02
Aracıma bakım yapılıp yakıt filtresi değiştikten sonra titreme yok denicek kadar azalmıştır. Kendinden geçerek titreme olayı tamamen bitmiştir. Bir kaç benzinliğin yakıtına teşhisi koydum titremeyi shell yapıyor. Performans düşüklüğü bp'de oluyor. Opet gerçekten 97 oktanda hem titreme yapmayıp hemde diğerlerine göre psikolojik bile olsa iyi gittiğini hissettiriyor.

E demiştim sana.. :)

zafa38
08-02-2012, 11:31
Yazılımımı 97 Oktanda kullanamıyorum Kötü yakıt nedeniyle Shell 97 denedim kesti BP denedim kesti Opet vs varmı güzel hakkaten 97 cıkan benzin bildiğiniz önereceğiniz?

Eworen
14-02-2012, 10:02
Std !! Polo GTI ve İbiza Cupra larda ;
Kaç oktan benzin kullanılması gerekli
95 ? 97 ?
Ve mutlaka şu firmadan alınmalı önerisi mevcut mu ?

997TT
14-02-2012, 22:10
97 Shell yada OPet...

Eworen
15-02-2012, 12:31
Teşekkür ederim
Shell 97 devam o zaman..

onur_S
15-02-2012, 15:57
rolanti videosu ekledim bakabilirmisiniz.bende titreme olmuyor fakat böyle bi durum var

lewolved
15-02-2012, 16:06
Std !! Polo GTI ve İbiza Cupra larda ;
Kaç oktan benzin kullanılması gerekli
95 ? 97 ?
Ve mutlaka şu firmadan alınmalı önerisi mevcut mu ?

Walla Kitapcikta min 98 oktan yaziyor , 95 oktan kullanilirsa aynen su ifade var "slightly less power" Turkiyedeki 97 okataninda aslinda 95 in katkili versiyonu oldugunu dusunursek ve min 98 ve + oktanlarda stock arbanin nasil gidicegini merak etmiyor degilim.

Ben BP kullaniyorum 97 oktan hep ama burdan okudugum kadariyla firmalar arasinda pek fark yok, Dyno lazim aslinda eskiden fifth gear da yapmislardi oktan ve benzin firmalarinin testini asagida veriyorum testin videosunu...

gQghB4asSnI

zafa38
15-02-2012, 16:13
Opet 97 de hikaye tam çözüm için (Yazılımlı arabalar için diyorum) Shell 95 yada 97 üzerine bir kutu oktan artırıcı... Aracımı Tam performansında suan kullanabiliyorum...

lewolved
15-02-2012, 16:56
Wikipedia'da gozume asagidaki cumle carpti. Benim anladigim kadariyla sonradan eklenen Oktan aritiricilar onceleri bircok kisi tarafindan kullaniliyorlardi ancak 1970 lerden sonra tum gelismis ulkeler tarafindan yasaklandi. Bu eger boyle ise neden yasaklandi falan hic bi aciklama yapmamislar anlamadim bende... Acaba Octane Booster mi baska bisi anlamina geliyor...

Typical "octane booster" gasoline additives include MTBE, ETBE, isooctane and toluene. Lead in the form of tetra-ethyl lead was once a common additive, but since the 1970s, its use in most of the industrialised world has been restricted, and its use is currently limited mostly to aviation gasoline. (Wikipedia'dan alintidir)

Nogaro
17-02-2012, 07:32
bende mayıstan berı ıbıza cupra kullanıyorum suan 5.000km de yag eksıltmedı tıtreme sorunu yok
gecen gun 4 calıstırmamıstım aracı calıstırdım bayada soguktu hava torpıdonun orda tırıtırıtırıtırı dıye ses gelıyordu merak etmıstım meger cem arkadasımın gosterdıgı zamazıngoymus neyse benımde sorum su sızde bazen p den d ye getırırken sankı bırsey sıkısmıs gıbı hıs verıyormu vıtes kolu nedenını bır turlu anlıyamadım bu olay sadece calıstırıp 1 dakıka bekledıkten sonra el frenını ındırdıkten sonra ılk harekette oluyor baska yerde durup kalktıgım zaman olmuyor cevaplıyabılecek varsa sevınırım

lewolved
17-02-2012, 11:40
bende mayıstan berı ıbıza cupra kullanıyorum suan 5.000km de yag eksıltmedı tıtreme sorunu yok
gecen gun 4 calıstırmamıstım aracı calıstırdım bayada soguktu hava torpıdonun orda tırıtırıtırıtırı dıye ses gelıyordu merak etmıstım meger cem arkadasımın gosterdıgı zamazıngoymus neyse benımde sorum su sızde bazen p den d ye getırırken sankı bırsey sıkısmıs gıbı hıs verıyormu vıtes kolu nedenını bır turlu anlıyamadım bu olay sadece calıstırıp 1 dakıka bekledıkten sonra el frenını ındırdıkten sonra ılk harekette oluyor baska yerde durup kalktıgım zaman olmuyor cevaplıyabılecek varsa sevınırım

Ben herzaman once vites konumu N ye aliyorum sonra el frenini cektikten sonra P ye aliyorum boylece P konumunda P nin ustune arabanin agirligi binmemis oluyor ve daha rahat P den D ye alabiliyorsun, hafif bir egim varken araci P ye aldiginda P freni yani Dsg kendini kitliyor ve o kunummda arabanin agirligi ile kaliyor, bizim sirket arabasi normal otomatik ondada once P ye alinca ve hafif yokussa sonra P den cikarmak zor oluyor takilmis gibi sanki

Dogusta once N ye sonra el freni sonra D demislerdi, boylece DSG ustune yuk binmez demisti usta...

Nogaro
17-02-2012, 12:37
tesekkur ederım arkadasım sen deyınce farkettım ben ne zaman dısarıda yokusa parketsem oluyordu bu demek artık once N sonra el frenı sonra p yapıcam tekrar sagol

mertz
24-02-2012, 14:35
ben servıse goturdum bunun ıcın benzın ponpasıyla ılgılı bıseymıs rolantıde oluyo hallettıler ama onemlı bısey degılmıs.sımdı oyle bı sorun yok neysekı :)

senna
24-02-2012, 14:42
Wikipedia'da gozume asagidaki cumle carpti. Benim anladigim kadariyla sonradan eklenen Oktan aritiricilar onceleri bircok kisi tarafindan kullaniliyorlardi ancak 1970 lerden sonra tum gelismis ulkeler tarafindan yasaklandi. Bu eger boyle ise neden yasaklandi falan hic bi aciklama yapmamislar anlamadim bende... Acaba Octane Booster mi baska bisi anlamina geliyor...

Typical "octane booster" gasoline additives include MTBE, ETBE, isooctane and toluene. Lead in the form of tetra-ethyl lead was once a common additive, but since the 1970s, its use in most of the industrialised world has been restricted, and its use is currently limited mostly to aviation gasoline. (Wikipedia'dan alintidir)



kurşun bazlı bileşiklerin kullanımı yasaklandı bildiğim kadarıyla oktan artırmanın ucuz ve etken yolu tetra-ethyl lead ile yapılıyordu fakat çevreye olan zararından dolayı yasaklandı, halen bazı yakıtlarda vardır ama uçak yakıtları vs gibi

Berkayy
16-01-2014, 20:11
Guncelll..