PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 15bin mi? yoksa senelik bakım mı?



oguzedr
01-01-2012, 20:02
Merhaba arkadaşlar...öncelikle herkesin yeni yılını kutlarım..aklıma takılan bir konu var.araçların bakımları 15 bin de mi yapılıyor yoksa her sene az km yapsakta yağ ve filtreleri değiştirmek gerekiyor mu ?aracım 06 model 1.4 benzinli ford fiesta...motor yağı olarak 5w30 hangi yağı önerirsiniz aracım için kullanabileceğim en kaliteli yağ nedir?

EREN34
01-01-2012, 20:09
Bakim icin hangisi once gelirse o zaman yapilir

Günkut
01-01-2012, 20:11
Aracın ney km'si kac ne şartlarda kullanıyorsun bunlar önemli..


Vakti gelmeden bakım yaptır en temizi bakımı gelsın yaptırayım diye bekleme cok guvenmedıkce servisin elinede bırakma arabanı :)

bLackModeL
01-01-2012, 20:13
haftalık bakımlar var aylık var 2 aylık va r 3 aylık var ? senelık var km gore var :D varda var

oguzedr
01-01-2012, 20:20
arkadaşlar o zman şöyle söyliyeyim... arac 2005 8. ay trafiğe cıkıslı 06 model fiesta 1.4 benzinli bir araç.yaşından dolayı 90bin de yapılan ağır bakımı 59 bin de yaptırdım.triger kayışı, v kayışı, klima kayışı , yağı , yakıt filtresi hariç tüm filtreleri değişti, diskler temizlendi, antifriz yeni kondu,4 buji,fren balataları,marş dinamosu kömürü yanmış ve dişlisi kötü durumdaydı... yağlama yapıldı, kömür ve 0 dişli kondu,0 akü kondu..şehir içinde 50 ile gidilen bir araç... şehir dışı genelde 80-100 arası hızla gidilen cok nadiren gazlanan bir araç..kafama takılan bir noktada tüm bu bakımları yapıldı araç 2bin devirde 5.vitesteyken 75 i görüyor.acaba araçla fazla gazlanmadığı için mi böyle bir durum war?çünkü gazladığımda 180 i gören bir araç

oguzedr
01-01-2012, 21:02
???????????

Günkut
01-01-2012, 21:09
arkadaşlar o zman şöyle söyliyeyim... arac 2005 8. ay trafiğe cıkıslı 06 model fiesta 1.4 benzinli bir araç.yaşından dolayı 90bin de yapılan ağır bakımı 59 bin de yaptırdım.triger kayışı, v kayışı, klima kayışı , yağı , yakıt filtresi hariç tüm filtreleri değişti, diskler temizlendi, antifriz yeni kondu,4 buji,fren balataları,marş dinamosu kömürü yanmış ve dişlisi kötü durumdaydı... yağlama yapıldı, kömür ve 0 dişli kondu,0 akü kondu..şehir içinde 50 ile gidilen bir araç... şehir dışı genelde 80-100 arası hızla gidilen cok nadiren gazlanan bir araç..kafama takılan bir noktada tüm bu bakımları yapıldı araç 2bin devirde 5.vitesteyken 75 i görüyor.acaba araçla fazla gazlanmadığı için mi böyle bir durum war?çünkü gazladığımda 180 i gören bir araç

Daha önce 5.vites 2bin devirde kac yapıyordu aracın yada youtube vs izle bakalım emsalleri kac yapıyor normal bence .

5.vites 2 bin devirde kac yapmasını bekliyorsun ?

oguzedr
01-01-2012, 21:27
aslında son hızda sıkıntı yok ama kafama takılan şey birisi 5.vites 2bin de 85 yapmalı falan demişti.yoksa dediğim gibi top speed iyi.aracı yeni aldık 1 ay oldu. o yüzden öncesini bilmiyorum. trakya da özel ford servisi var baya iyi bir yer uzuncalar diye orda ki ustada baktı cok iyi dedi.edirnede de aslında tatar cengiz var ama cok ilgisiz bi servis o yüzden bakımlarını edirnede olmama rağmen l.burgazda yaptırıcam.forumda sormamın nedeni de mutlaka sitede fiesta kullanan, kullanmış olan yada bilgisi olan birçok arkdaşın olması.bunun dışında bikaç sorum war bunlar;

1-) 60bin bakımından sonra dikkatimi ceken frene basınca ses gelmesi vıykkk diye bir ses geliyor.bunun nedeni disklerin temizlenmesi ve balataların değişmesimi?

2-)aracıma uygun en kaliteli 5w30 motor yağı önerilerinizi bekliyorum...

3-)15 bin bakımını örneğin senede 5bin km yaptık.Yine 15 bin bakımında olduğu gibi yağ+filtlerin değişmesi gerekiyor mu?

oguzedr
02-01-2012, 01:10
yardım günceli :)

GokhanRS
02-01-2012, 01:30
yardım günceli :)

bence gereken yardım yapılmış.

ford araç bakımları kaç binde yapılacağını servis söyler. aracın kitapçığında da yazar.

ancak araçlar belli bir süreden sonra km yapmadıysada bakım yapmak gereklidir. sonuç olarak her ürünün bi zamandan sonra yıpranması mümkün kullanmasanda rutubettir tozdur nemdir herşey aracın bazı parçalarının zamanla yıpranmasına sebep olabilir. (kesin olur demedim)

fren sesi meselesine gelince artık çoğu balata ötüyor. genelde disk + balata aynı anda değiştiği zaman uzun bir dönem ötme olmuyor ama bazen onda bile oluyor.

yani 300 500 beygir subaru evolarda bile fren sırasınca vıyyk dediğin ses var. balatanın markasına tutuşuna göre değişiyor. hatta hiç ses yapmayacak balata yolda ıslanmayla bile ses yapmaya başlayabiliyor kafana takma.

bakım konusunda da iyi yapmışsın. benim daha 30k varken bende trigeri erken yaptırdım. serviste bakıma en çok para harcandığı görünen araçlardan biriyim. servisciler bile geçmişine bakınca ota b.ka yetkiliye gittiğimi görünce şaşırıyorlar.


yani içine nasıl siniyorsa öyle yap ama araç uzun süre yattığı zaman sene olarak gene yıllık bakım yapman sana gelecekte fayda sağlar.

aracın 2 bin devirde kaç hız yapıyorsa hep o hızı yapar. sen bakım triger şu bu yaparak bunu değiştiremezsin şanzımanla alakalı bir durum onuda kafana takma.

TarikS
02-01-2012, 01:33
2004'te 0 km Focus 1.6 TDCi aldigimda 6 ayda 15bin km yapmasaniz da getirin dediler. 6 ay / 15 bin km yani hangisi once dolarsa.


Ben kendi kullanimima gore her aracimda 10bin km'de bir bakima girerim, 6 ay dolmadan 10 bini yapmis oluyorum zaten :)

oguzedr
02-01-2012, 01:43
2004'te 0 km Focus 1.6 TDCi aldigimda 6 ayda 15bin km yapmasaniz da getirin dediler. 6 ay / 15 bin km yani hangisi once dolarsa.


Ben kendi kullanimima gore her aracimda 10bin km'de bir bakima girerim, 6 ay dolmadan 10 bini yapmis oluyorum zaten :)

sanırım 5bin km de olsa kış a girerken ve yaz a girerken senede 2 kez aracın serviste genel bakılması(yağına suyuna antrfriz derecesine vs) en doğrusu olucak...yanlış mı anladım?

TarikS
02-01-2012, 01:51
sanırım 5bin km de olsa kış a girerken ve yaz a girerken senede 2 kez aracın serviste genel bakılması(yağına suyuna antrfriz derecesine vs) en doğrusu olucak...yanlış mı anladım?

Dogrudur. :)

Yag-su kontrolleri her zaman gozle de yapilmali zaten, yagin degisimi icin de 6aylik periyot oneriliyor ama ne kadar onemli onu bilmiyorum. 6 ayda yagin yapisi bozulur mu bozulmaz mi diye daha iyi bilen birisi cevaplayacaktir.

oguzedr
02-01-2012, 02:02
Dogrudur. :)

Yag-su kontrolleri her zaman gozle de yapilmali zaten, yagin degisimi icin de 6aylik periyot oneriliyor ama ne kadar onemli onu bilmiyorum. 6 ayda yagin yapisi bozulur mu bozulmaz mi diye daha iyi bilen birisi cevaplayacaktir.

acıkcası hocam aracım benm için cok değerlidir...her ne kadar 2006 fiesta 1.4 olsada benm için bu böyle..ister 1000 tl lik bir araç olur isterse 1milyonluk araç olur.sonuçta at sahibine göre kişner :D bakımsız bir aracın 2.elde satışı farklı olur bakımlı bir aracın satışı cok daha farklı olur...yağ olayınıda cok emin değilim ama ben senede 1 kez değiştirmek gerekli diye biliyorum.zaten yağlarda da 10-15 bin km yazıyor.benm zaten aracımda kullanmak istediğim yağ tam sentetik yağ.banada bu yağ değişimini söyliyen trakyalı arkadaşlar belki bilirler burgazda uzuncalar war trakyadaki en iyi özel ford servisi...hatta serviside burdan bir arkdaş önermişti saolsun...gittiğimde de cok memnun kaldım.

Günkut
02-01-2012, 06:57
Şimdi sen kafandaki bütün tabuları yık senede 1 yağ değişimi nedir ?


Gidersin tanıdık bir arkadsına ac karteli dersin yağı alırsın içinden sonra yukardan yenisini koyarsın gaza basmadan marş verirsin.

Sonra hava filtreni ,benzin filtreni polen vs değiştiriyorsun al sana bakım düzenli olarak enjektör temizleyici vs kulan sıkıntın kalmasın kafn rahat olsun.

oguzedr
02-01-2012, 16:30
Şimdi sen kafandaki bütün tabuları yık senede 1 yağ değişimi nedir ?


Gidersin tanıdık bir arkadsına ac karteli dersin yağı alırsın içinden sonra yukardan yenisini koyarsın gaza basmadan marş verirsin.

Sonra hava filtreni ,benzin filtreni polen vs değiştiriyorsun al sana bakım düzenli olarak enjektör temizleyici vs kulan sıkıntın kalmasın kafn rahat olsun.

hocam saolasında bu enjektör temizyecisi dediğin sey motor temizleyicisi mi? würth ün enjektör temizleyicileri warmıs benm bildiğim kadarıyla würth e baya iyi diyorlar.