PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : bmw aşırı besleme sorunsalı



victor
04-01-2012, 17:43
Merhabalar,
E39 alma kararım var.
ilerde aşırı besleme turbo düşüncem olabilir. Olur ise hangisini tercih etmeliyim?
alacagim arac otomatik de olabilir düz de temizini tercih edecegim.
bütceme göre düşündügüm motor tipleri 5.20, 23, 25, 28 bunların hepsi olabilir.

victor
05-01-2012, 13:33
varmı fikri zikri olan e39 üzerinde

GökhanO
05-01-2012, 13:40
Alıcaksan en az 528 al bence daha ufak motorlar ile yakıt arasında cok bi fark yok hemde onlara gore guc olarak tatminkar
o motora vf nin ve active auto nun sc kitleri mevcut benim bildigim. Manuel sanzumanı cok zor bulursun o kasada benim bildigim cok az var.

Eray Yümsel
05-01-2012, 13:41
e39 u al yanında bi e39 parası daha tut ama lazım olcak :)

victor
05-01-2012, 13:51
e39 u al yanında bi e39 parası daha tut ama lazım olcak :)

bak bu iyidi :)

victor
05-01-2012, 13:52
Alıcaksan en az 528 al bence daha ufak motorlar ile yakıt arasında cok bi fark yok hemde onlara gore guc olarak tatminkar
o motora vf nin ve active auto nun sc kitleri mevcut benim bildigim. Manuel sanzumanı cok zor bulursun o kasada benim bildigim cok az var.

bu kitler motor içersine girmeden stock motora ne kadar güc ve tork artisi saglar
e39 a uygulayan birilerini tanıyormusunuz?

GökhanO
05-01-2012, 14:03
aa nın kendi sitesinde 528 icin 320 hp denmis 8 psi'da (Active Autowerke E39 528 Supercharger Kit -- Active Autowerke Online Store (http://store.activeautowerke.com/active-autowerke-e39-528-supercharger-kit-p84.aspx))
burda e36'ya yapan baya tanıyorum :) ama e39 a uygulayan tanımıyorum

victor
06-01-2012, 10:29
5.40 nasil bir motordur cok fazla yok piyasada kullananlarınız var mı?
yoksa 5.28 daha mı mantikli

Mechanix
06-01-2012, 10:44
528 alüminyum blok olduğu için aşırı besleme uygulamalarında çok güç alamazsın.Limiti 350 hp gibi düşün. Standart motora 0.5 bar ile 300hp seni mutlu etmeye yeterse turbo yapabilirsin.

victor
08-01-2012, 02:50
528 alüminyum blok olduğu için aşırı besleme uygulamalarında çok güç alamazsın.Limiti 350 hp gibi düşün. Standart motora 0.5 bar ile 300hp seni mutlu etmeye yeterse turbo yapabilirsin.

eyv baba etmez mi eder tabi :)

altima
16-01-2012, 15:57
bi ustadan duymustum,,, 28 li bloklar aluminyum,, hard tune dayanmazlar,,, 25 ler dokme demir,,, yuklen yuklenebildiğin kadar :D:D:D:D

tapagaz donersin :D:D:D

540 diyorsun,,, hımm V8 bide turbo koyarsan ppeehhheeyyyy lastik katili olursun :D:D:D:D

tabiki V8 derim.

tşk
Rıdvan.

Kakus
16-01-2012, 16:11
eyv baba etmez mi eder tabi :)

Yanlış anlamışsın. Orada 528'in dezavantajından bahsedilmiş. 300 hp alırsın, fakat daha fazlasını alabilmek mümkünken neden 300 hp de kendini sınırlayasın ki?

victor
07-11-2012, 09:40
benim 528 i m52b28 den m50b28 e gecirdim diyelim. Hacim aynı kaldı sadece blok degistiğni düşünürsek,
Oem parçalar ile turbo da alabilecegim max güç nedir?
sonraki stage de neler değişir?
stage2 ve 3 deki malzemeler neler gereklidir?

volume81
07-11-2012, 09:46
540 al komple egzost yap gürül gürül gez :)

GökhanO
07-11-2012, 09:48
benim 528 i m52b28 den m50b28 e gecirdim diyelim. Hacim aynı kaldı sadece blok degistiğni düşünürsek,
Oem parçalar ile turbo da alabilecegim max güç nedir?
sonraki stage de neler değişir?
stage2 ve 3 deki malzemeler neler gereklidir?

Motor saglıklı ise 300hp civarı sorunsuz rahatca kullanırsın 57mm bir t3t4 turbo ile 7 8 psi civarında bu gucu alırsın, onumuzde cok ornegi var(mustafaların sitesinde dyno cıktıları vs.. mevcut ) Daha fazlada basarsın fakat kapak kalkıyor arp saplamalar olmadan hararet vs.. sorunlar başgosteriyor. Arp ve kalın conta ile yurt dısında 15 16 psi takılan cok adam var ama kalın conta icin kapak yuzeyinin ve blok yuzeyinin cok iyi hazırlanması lazım aksi halde kacaklar olusuyor. Ama kalın contanında omru cok uzun degil bunuda belirteyim.

Bir sonraki adım kol piston alıp sıkıstırmayı dusurerek kullanmak, bu sekilde onun cok acık olur 67mm falan bi turbo ile desteklersen bu setup'ı 600 hp hata ustune almak mumkun bununda ornegini yapan var burada, belki tanırsın nesat abinin araba buna yakın bir setup ile sorunsuz yuruyor.

victor
07-11-2012, 09:49
540 al komple egzost yap gürül gürül gez :)

hahha güzel ama, işin eylencesi nerde :)

victor
07-11-2012, 09:54
Motor saglıklı ise 300hp civarı sorunsuz rahatca kullanırsın 57mm bir t3t4 turbo ile 7 8 psi civarında bu gucu alırsın, onumuzde cok ornegi var(mustafaların sitesinde dyno cıktıları vs.. mevcut ) Daha fazlada basarsın fakat kapak kalkıyor arp saplamalar olmadan hararet vs.. sorunlar başgosteriyor. Arp ve kalın conta ile yurt dısında 15 16 psi takılan cok adam var ama kalın conta icin kapak yuzeyinin ve blok yuzeyinin cok iyi hazırlanması lazım aksi halde kacaklar olusuyor. Ama kalın contanında omru cok uzun degil bunuda belirteyim.

Bir sonraki adım kol piston alıp sıkıstırmayı dusurerek kullanmak, bu sekilde onun cok acık olur 67mm falan bi turbo ile desteklersen bu setup'ı 600 hp hata ustune almak mumkun bununda ornegini yapan var burada, belki tanırsın nesat abinin araba buna yakın bir setup ile sorunsuz yuruyor.

kalın contanın ömrü ne kadardır ben aracı günlük kullanacagım.

GökhanO
07-11-2012, 10:01
kalın contanın ömrü ne kadardır ben aracı günlük kullanacagım.

Benim okudugum kadarı ile 15 bin km civarında yakan baya adam var, ama daha uzun kullandıgını iddia edenleride okudum. Açıkçası biraz muallakda bir durum, o yüzden pek güvenemiyorum. Bimmerforums'da ilgili çok konu var oraya bakabilirsin bu conta muhabbeti ile ilgili.

volume81
07-11-2012, 10:11
hahha güzel ama, işin eylencesi nerde :)

V8'de nerde olucak :D

Eisenmann'lı bi 540 yıkar ortalığı :)

Ör:
http://www.youtube.com/watch?v=Reh9B59iCUk

ghibli06
07-11-2012, 13:46
e39m5 ler 50 lira civarında hatta 40lara kadar bulursun...

e39 M50 motor seçeceksen zaten eski model alacaksın, manuelini bulmak sıkıntı bulsan da ne üzerindeki frenler 300 hp lere yeterli ne de soğutma sistemi vs... 25 e e39 alıp 35 lere 350 hp lik araç sahibi olmak hayaldir onu baştan bilmelisin... sonuçta e39 çok özel bulunmaz bir araç değil o kasa için değeceğini düşünmüyorum zaten değecek arabayı da M5 parasından aşağı maledemezsin...

Mert Bilaloğlu
07-11-2012, 13:58
17. BMW E39 528i TURBO | JdmWorks (http://www.jdmworks.net/turbo-bmw/16-bmw-e39-528i-turbo)

Stok motor, stok saplama ve stok conta 528 turbo uygulamamız.

0.5 barda 290hp güç ürettı. Herseyıyle stok motor.
0.7 barda de 350 bg alabılırsın. Gundelik sıkıntısız kullanılır.

İlerisi için düşük sıkıstırma piston ve raceware saplama ıle, aynı turbo ve ekipmanlarla 400 -420 hp alabılrısın. (1 bar -1.2bar)

Kullanılan malzemelere gore değişiyor kit fiyatı ancak işcilikler bile dahil anahtar teslim
10 - 12.000 tl arasına mal oluyor.

victor
08-11-2012, 13:31
e39m5 ler 50 lira civarında hatta 40lara kadar bulursun...

e39 M50 motor seçeceksen zaten eski model alacaksın, manuelini bulmak sıkıntı bulsan da ne üzerindeki frenler 300 hp lere yeterli ne de soğutma sistemi vs... 25 e e39 alıp 35 lere 350 hp lik araç sahibi olmak hayaldir onu baştan bilmelisin... sonuçta e39 çok özel bulunmaz bir araç değil o kasa için değeceğini düşünmüyorum zaten değecek arabayı da M5 parasından aşağı maledemezsin...

m5 gündelikde istanbul trafiginde cok zor bir secim. 40-50 ye aldıgım m5 e 10 lira harcamadan adam olacagini da düşünmüyorum.
Ama olanaklarım olsa m5 alip turbolarım :)

victor
08-11-2012, 13:38
17. BMW E39 528i TURBO | JdmWorks (http://www.jdmworks.net/turbo-bmw/16-bmw-e39-528i-turbo)

Stok motor, stok saplama ve stok conta 528 turbo uygulamamız.

0.5 barda 290hp güç ürettı. Herseyıyle stok motor.
0.7 barda de 350 bg alabılırsın. Gundelik sıkıntısız kullanılır.

İlerisi için düşük sıkıstırma piston ve raceware saplama ıle, aynı turbo ve ekipmanlarla 400 -420 hp alabılrısın. (1 bar -1.2bar)

Kullanılan malzemelere gore değişiyor kit fiyatı ancak işcilikler bile dahil anahtar teslim
10 - 12.000 tl arasına mal oluyor.

350 hp gündelik çok güzel deger.

victor
09-11-2012, 17:22
17. BMW E39 528i TURBO | JdmWorks (http://www.jdmworks.net/turbo-bmw/16-bmw-e39-528i-turbo)

Stok motor, stok saplama ve stok conta 528 turbo uygulamamız.

0.5 barda 290hp güç ürettı. Herseyıyle stok motor.
0.7 barda de 350 bg alabılırsın. Gundelik sıkıntısız kullanılır.

İlerisi için düşük sıkıstırma piston ve raceware saplama ıle, aynı turbo ve ekipmanlarla 400 -420 hp alabılrısın. (1 bar -1.2bar)

Kullanılan malzemelere gore değişiyor kit fiyatı ancak işcilikler bile dahil anahtar teslim
10 - 12.000 tl arasına mal oluyor.

Mert,
Bu turbo kitini
sonrasında hangi bmw kasalarında kullanabilirim.
e46, e38, e36, m3 ler , z4 vs vs...

GECE8
11-11-2012, 20:34
Asiri besleme icin 525 tavsiye ediliyo genelde guc olarakta cok fark yok.bence m5 olmicaksa temiz 525 bulabilirsiniz.

Mert Bilaloğlu
12-11-2012, 09:09
Mert,
Bu turbo kitini
sonrasında hangi bmw kasalarında kullanabilirim.
e46, e38, e36, m3 ler , z4 vs vs...

Tum e36 ve e34 6 silindir motorlarda ayrıca m3 haric tum e46 6 silindirlilerde. Sadece cooler ve egsoz boruları degısıklık gosterır kalan parcaları kullanabılırsın.