Orijinalini görmek için tıklayınız : turboda eksantrik seçimi?
Vts_Power
18-12-2007, 17:46
cat cams in turbo eksantriklerini araştırıyordum.japonculardan fikir alayım.atmosferikde takılanın tersine turboda derece düşüyor yani turbo için önerilen eksantriklerin dereceleri düşük nedenini bilen varmı
honda için olan eksantrikler
http://www.catcams.be/800x600/prod01Dlist.htm?PN25016xx.js
benim araba için önerilenler
http://www.catcams.be/800x600/prod01Alist.htm?PN13217xx.js
benım turbo egzantrıklerım crover , stock b16 nınkınden yuksek derecelerı
benım turbo egzantrıklerım crover , stock b16 nınkınden yuksek derecelerı
asıl yüksek olan ayrica lifti ;)
aslında derece her zaman düşmez sizin isteklerinizle orantılı olarak değişebilir spool gibi en azından yada top end gibi şeyleri etkiler ama tabi asıl lift biraz önemli bi rol oynar
lift gibi değerleri flowbench ile hesaplayıp uygun değerlerin verilerek custom bi egzantrik yapmak aslında en uygunu eğer böle bişi mümkün değilse belki yabancı forumlardan benzer setuplardaki değerler bakılabilir(hangi lift derecesinde kapakta flow ne durumda bunları bilmek gerekir iyi bi egzantrik seçimi için)
duration gibi değerler manifold dizaynı gibi bi çok faktore bağlı
bunun gibi verileri bildikten sonra motor için uygun güzel bir egzantrik yapılır
aslında derece her zaman düşmez sizin isteklerinizle orantılı olarak değişebilir spool gibi en azından yada top end gibi şeyleri etkiler ama tabi asıl lift biraz önemli bi rol oynar
lift gibi değerleri flowbench ile hesaplayıp uygun değerlerin verilerek custom bi egzantrik yapmak aslında en uygunu eğer böle bişi mümkün değilse belki yabancı forumlardan benzer setuplardaki değerler bakılabilir(hangi lift derecesinde kapakta flow ne durumda bunları bilmek gerekir iyi bi egzantrik seçimi için)
duration gibi değerler manifold dizaynı gibi bi çok faktore bağlı
bunun gibi verileri bildikten sonra motor için uygun güzel bir egzantrik yapılırdıyosun :)
vts icin peugeot sport egzantirikler cok iyi olur hatırladıgım kadarıyla 3500-8500 arası devir bandı cok orantılı sekilde artıyodu.
hem buyuk turbo uygulanabilir, hemde guc cok sert bi sekilde gelmicegi icin kulanıslı olucaktır
turboda egzantrık olayını her zaman mrk etmısımdır:)
honda biraz farklı ezelden deviri sevdiği için loop ları ona göre yanı devir çevirsede orjinal egzantirikleri çok aşırı gücler çıkabiliyor orjinalinden
şöle diyeyim nedir bunlar nie 2 2 derece varki bunlarda anlayamadım
KSK-VTEC
20-12-2007, 10:14
honda biraz farklı ezelden deviri sevdiği için loop ları ona göre yanı devir çevirsede orjinal egzantirikleri çok aşırı gücler çıkabiliyor orjinalinden
şöle diyeyim nedir bunlar nie 2 2 derece varki bunlarda anlayamadım
anlatırım ben sena o olayı çözdüm ben o işi:heyoo:
sami_z01
23-12-2007, 20:33
selam
turbo camlar ,atmosferikden farkildir...onemli ve dikkat edilmesi gereken durum overlap (emme ve eksoz sibobunun acik kaldigi zaman) dikkat edilmez ise cam secimine ,yani basinc kaybi
dereceki fark bu yuzden
fakat tekrar etmek gerekirse aracin ne amac icin dizayn edildigine bagli...
saygilar
sami
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.