Orijinalini görmek için tıklayınız : Karda duramıyorum..
ALPER-VNS
09-01-2012, 04:42
x5 te vakumlu lastikler olmasına rağmen karda frene basıyorum rampa inişte, hırt hırt abs devreye giriyo araba durmuyo gidiyo kafasına göre.. iniş destek sistemi de var arabada ama o da kaymaya başladığında freni bırakıyo vs. çok da bi numarası yok yani..
bu gece hastaneye gitmek zorunda kaldım incekte inanılmaz kar var sitenin girişinde bırakmak zorunda kaldım arabayı kaydığı için.. sitenin güvenlik aracı fiorino gayet frene asılmasına rağmen duruyo araba.. ben kibar kibar duramıyorum..
acaba benim lastiklerim özelliğini mi kaybetmiş? 3 sezondur var üretim tarihine yarın bakabilirim acak ama rampa çıkışlarda hiçbi problem yaşamıyorum karda.. ya da x5 2.5 ton olduğu için mi duramıyorum ki? ön arka mı yapsam lastikleri ya da gerçi arka lastikler daha kalın araba da 4 çeker aşınmada bi fark olmuş mudur pek kestiremedim onu da..
redbaron
09-01-2012, 05:06
rampa cıkarken lastigin deformasyon dezavantajını, 4 cekerin avantajıyla kapatabilirsiniz ,ama rampa asagı tamamen lastik konusur.o yuzden benim tahminim lastikler miladını tamamlamıs.birde su gercek var ki oda 2,5 tona yakın bir agırlıgı olması ama yinede lastik iyiyse bu dezavantajı yeterince kapatır.
edt:imla
HondatugraL
09-01-2012, 05:39
ağırlıgın etkılı olması lazım bence. Garip bı olay :S
hakotech
09-01-2012, 07:07
bende öyle bir sorun yok,en azından bugune kadar rastlamadım..bencede lastıklerını degıstır..
kelalper
09-01-2012, 07:09
lastik hava basınçların düşükse tutunamaman normal.Fiorinoda simit gibi lastikler var senin aracındaki lastikler ise tepsi gibi. O nedenle kıyaslama. Lastik basınçlarını mümkün olduğunca yukarıda tut. Sorun kalmayacaktır tabii lastikler iyi durumdaysa. Çok sertleştiyse geçmiş olsun o zaman.
Erdem K.
09-01-2012, 07:17
gözümün önünde bahsettiğiniz sorunu uludağ'da birinci etapta inen bir x5 yaşamıştı. ben de çok şaşırmıştım, araç yavaş yavaş yokuş aşağı inmesine rağmen şoför frene bastığında araç kızaklıyor ve resmen duramıyordu. ilk şüphelendiğim şey aracın lastiklerinin 2.5 tonluk bir aracı hafif rampa aşağı karda bile durduramayacak kadar kötü olduğu idi. özetle fikrim, sorunun lastikten kaynaklandığıdır...
lastiklerle ya da basınçla alakalıdır diye düşünüyorum çünki kuzenimin x5 le hiç bu tarz bir problem yaşanmadı
lastiklerin bitmiştir dişleri yeterince kalmamıştır + şuda varki x5 in lastiklerinin genişliği geniş lastik karlı havada ince lastiğe göre daha kötü bir yol tutuşu sağlar. senin sorunun cevabı bu ikisi olsa gerek
geniş derken tabanlardan yere basan yüzeyden bahsediyorum.
RottingChrist
09-01-2012, 07:59
top gear da x5 tes etmişlerdi küfür etserler daha iyi olurdu. aklıma o geldi sabah sabah. imkanınız varsa araştırıp video yu mutlaka izleyin. ilk kez bir bmw nin gördüm aşığalandığını gördüm.
Lastiklerin markasi nedir ? Vakumlu lastik anlamadim ama kis lastiklerinin omru cok uzun olmuyo daha cabuk yitiriyo omrunu
Lastiklerinizi değiştirin.
ya beyler vakumlu lastik nedir ?
gene biri kuyuya taşmı attı yoksa ?
vakumlu lastik ilk defa duydum, nasanın uzay lastiğimidir nedir ?
abi ankara tabiri vakumlu lastik kis lastigi yerine kullaniliyor cin cin de ozel r&d lablerinde gelistirmisler:)
kimdir bu vakumlu lastik bende ilk defa duyuyorum !!!???
yazmış olmak için yazanlara kıl oluyorum :Deli:
h.guroglu
09-01-2012, 09:13
bence karda durmamamanızın 2 nedeni olabilir
1. lastikler sertleşmiş artık görevini yerine getirememektedir
2. x5 lerin lastik tabanları çok geniş geniş olduğundan dolayı zemindeki aşıp alt kısımlara tutunamıyor
flexamin
09-01-2012, 09:14
alper lastiklerinden dolayıdır büyük ihtimalle bizim arkadaşın ml320 sinde de aynı şeyleri yaşadık geçen kış. lastikleri değiştirdikten sonra hiçbir sorun yaşamadık.
Ankara'da kış lastiğine vakumlu denir arkadaşlar. ufo görmüş masum köylü tribine bağlamayın ahaha zaten izo da sölemiş vakumlunun neye dendiğine.
bora1311
09-01-2012, 09:19
aynen ankara da kış lastigine vakumlu lastik deniyor...
rcbasaran
09-01-2012, 09:23
Eğer önler 255 arkalar 285 genişliğe sahipse, bir de lastikleriniz eskimiş ise bu durum gayet normal, kış lastiğinde 4 lastiğe de BMW nin müsade ettiğince dar takılmalıdır.
onursumer
09-01-2012, 09:26
taban geniş olduğundan lastikler eskiyse bu şekilde oluyor bizde arkadaşla zor durumda kalmıştık :D
benim getzde 175 kar lastiği var şaka gibi resmen karda gitmesi durması çok iyi :D
erkin006
09-01-2012, 09:28
biz ankaralılar öylede deriz vakumlu var benim arabada moruk tarzı:D
lastik ömrünü tamamlamış sanki alper:)
ince lastık cok ıyı tutunuyo karda
2 sene önce şahınde kar yagınca jantları soktum
fabrıka lastıgı 6 yıllık diş yok artık 165/80/13 onları takmıştım inanılmaz derecede ıyıydı yol tutusu :) basıyorum duruyo kalkıyorum yürüyor
ince lastık her zaman iyidir karda
ankarada kar-kış lastiğine vakumlu lastik deniyorsa demeyin o zaman bi zahmet
zaten otomobil üzerine bir sürü yanlış bilinen yazılan laflar kelimeler var
yenileri eklenmesin
gene biri kıçından element uydurmuş, öyle devam ediyor anlaşılan ankarada :)
vakumlu lastik ne ya?
1-kış lastiği
2-kar lastiği
vakumlu lastik nedir ?
bildiğin vantuzlu lastik işte:)
imprezaWRC
09-01-2012, 09:42
x5 te vakumlu lastikler olmasına rağmen karda frene basıyorum rampa inişte, hırt hırt abs devreye giriyo araba durmuyo gidiyo kafasına göre.. iniş destek sistemi de var arabada ama o da kaymaya başladığında freni bırakıyo vs. çok da bi numarası yok yani..
bu gece hastaneye gitmek zorunda kaldım incekte inanılmaz kar var sitenin girişinde bırakmak zorunda kaldım arabayı kaydığı için.. sitenin güvenlik aracı fiorino gayet frene asılmasına rağmen duruyo araba.. ben kibar kibar duramıyorum..
acaba benim lastiklerim özelliğini mi kaybetmiş? 3 sezondur var üretim tarihine yarın bakabilirim acak ama rampa çıkışlarda hiçbi problem yaşamıyorum karda.. ya da x5 2.5 ton olduğu için mi duramıyorum ki? ön arka mı yapsam lastikleri ya da gerçi arka lastikler daha kalın araba da 4 çeker aşınmada bi fark olmuş mudur pek kestiremedim onu da..
3 sezondur kullanıyorsanız zaten değiştirme vaktiniz gelmiş demektir. Lastikleriniz özelliğini yitirmiş. Değiştirdiğinizde tutunma problemi ortadan kalkacaktır.
imprezaWRC
09-01-2012, 09:45
ankarada kar-kış lastiğine vakumlu lastik deniyorsa demeyin o zaman bi zahmet
zaten otomobil üzerine bir sürü yanlış bilinen yazılan laflar kelimeler var
yenileri eklenmesin
gene biri kıçından element uydurmuş, öyle devam ediyor anlaşılan ankarada :)
vakumlu lastik ne ya?
1-kış lastiği
2-kar lastiği
Abicim icad etmişler bile,
http://inventnow.org/dyn/images/00000000/0000000/000000/00000/0000/100/180/180_lg.jpg
:D:D:D:D
searock///
09-01-2012, 09:49
ankarada kar-kış lastiğine vakumlu lastik deniyorsa demeyin o zaman bi zahmet
zaten otomobil üzerine bir sürü yanlış bilinen yazılan laflar kelimeler var
yenileri eklenmesin
gene biri kıçından element uydurmuş, öyle devam ediyor anlaşılan ankarada :)
vakumlu lastik ne ya?
1-kış lastiği
2-kar lastiği
3- vakumlu lastik :hahaha::hahaha::hahaha:
angara spec :) bende angaraya ılk gelf-dıgımde duydugumda cok gulmustum :) ama angarada herkez vakumlu dıyor bunu kımse degıstıremez :)
vakumun farkı bildiğim kadarı ile yapısı gereği yere vakumlama özelliği oluşu. kar lastiğinden farkı hem görünürde hemde pratikte bellidir.normal kar lastiği inceliği ve dişlerinin daha çıkıntılı oluşu ama vakumda kış lastiği ile 4 mevsim arasında bir görüntü varken aynı zamanda lastiğin dişleri ince ince çizikler içeririyor. bu çizikler yola yapışmasını sağlıyor.en azından bunun olduğunu iddaa ediyor lastikçiler :)
Abicim icad etmişler bile,
http://inventnow.org/dyn/images/00000000/0000000/000000/00000/0000/100/180/180_lg.jpg
:D:D:D:D
Ula allah canını almasın ahaahahha :hahaha:
Abicim icad etmişler bile,
http://inventnow.org/dyn/images/00000000/0000000/000000/00000/0000/100/180/180_lg.jpg
:D:D:D:D
Hahahahahahahhahahah :hahaha:
onursumer
09-01-2012, 10:15
vakum tabirini lastikçiler kullanıyor sanırım :D super tutunur manasında :D
veya firmalardan biri bi teknoloji ismi olarak zamanında çıkardıysa kış veya kar lastiği serisinde o şekilde kalmıştır :)
Tabanından dolayıdır.Karda zaten geniş taban hiç tutmaz bunu herkez söyler.Rallylerde bile çivili 185 lastik filan takarlar.
araçlar çok farklı kategori, aynı şey değil belki ama bu olay bana yağmurda olmuştu. yokuş aşağı araç kızaklıyor ve kesinlikle durmuyodu yerler ıslakken, lastiklerimi değiştim sorun bitti.
hersene borusan kış lastiği kampanyası yapıyor jant la beraber 17 jant ince taban lastik var x5ler için fiyatlarını hatırlamıyorum ama baya uyguna veriyorlardı bütün araçlar için olması lazım bi sorun derim borusana. istanbulada sorun.
ozkanfaruk
09-01-2012, 10:46
Vakumlu yere öpücük atan bi lastik herhalde :D
imprezaWRC
09-01-2012, 10:52
hersene borusan kış lastiği kampanyası yapıyor jant la beraber 17 jant ince taban lastik var x5ler için fiyatlarını hatırlamıyorum ama baya uyguna veriyorlardı bütün araçlar için olması lazım bi sorun derim borusana. istanbulada sorun.
Valla geçen bizde baktık, indirim hikaye, dandik jantları güzel fiyata kilitliyorlar.
Lastikçimden pirelli sottozero rft için fiyat aldığımda BORUsan'dan daha güzel fiyat çıkmıştı. Jantları çok pahallıya satıyorlar.
kelalper
09-01-2012, 11:05
hangi aklıevvel koyduysa o vakum lafını ağızdan ağıza yürümüş. Kar lastiği demek zor geliyor heralde. Lastik üzerindeki o ince çizikler diş aralarıdır. lastik esnedikçe o aralar açılır ve dişler tırnak görevi görür. kapandığı zamanda arası dar olduğu için buz parçaları dışarı tahliye olur. Performans lastikleri soğuk havalarda kaskatı olur ve esneme yapmaz. Demir silindir üzerinde gider gibi olur. Lastik esnemediği için yivlerin arasına giren buzlar araya sıkışır ve lastik esnemediği için çıkamaz. Lastik yüzeyi genişler tutunma diye birşey kalmaz. Lastik Buz tabakasının altına gireceğine üstüne çıkmaya başlar tutunamaz. Sertleşen kar lastikleride aynı nedenden görevini yitirir. Lastik hamuru araba üzerinde olmasa bile sıcak gördüğü zaman yumuşaklık özelliğini kaybeder. Nasıl ki torba lastikleri yazın sonunda esneme özelliğini kaybeder elinizde tuz buz olur kış lastikleride aynı şekilde sıcaklık görmeye başlayınca yumuşaklık özelliğini kaybeder. 2. yaz sonunda lastiği hiç kullanmamış olsanız dahi lastik özelliğini kaybeder iyi şekilde korunmuyorsa.
hangi aklıevvel koyduysa o vakum lafını ağızdan ağıza yürümüş. Kar lastiği demek zor geliyor heralde. Lastik üzerindeki o ince çizikler diş aralarıdır. lastik esnedikçe o aralar açılır ve dişler tırnak görevi görür. kapandığı zamanda arası dar olduğu için buz parçaları dışarı tahliye olur. Performans lastikleri soğuk havalarda kaskatı olur ve esneme yapmaz. Demir silindir üzerinde gider gibi olur. Lastik esnemediği için yivlerin arasına giren buzlar araya sıkışır ve lastik esnemediği için çıkamaz. Lastik yüzeyi genişler tutunma diye birşey kalmaz. Lastik Buz tabakasının altına gireceğine üstüne çıkmaya başlar tutunamaz. Sertleşen kar lastikleride aynı nedenden görevini yitirir. Lastik hamuru araba üzerinde olmasa bile sıcak gördüğü zaman yumuşaklık özelliğini kaybeder. Nasıl ki torba lastikleri yazın sonunda esneme özelliğini kaybeder elinizde tuz buz olur kış lastikleride aynı şekilde sıcaklık görmeye başlayınca yumuşaklık özelliğini kaybeder. 2. yaz sonunda lastiği hiç kullanmamış olsanız dahi lastik özelliğini kaybeder iyi şekilde korunmuyorsa.
aynen
özetlemek gerekirse asıl önemli olan lastiğin hamurudur
normal yaz lastikleri kışın manisa mermeri gibi sertleşir hiç bir boka yaramaz kayar durursun.
her lastiğe nasılsa "yuvarlak ve siyah" gözü ile bakanlar gibi olmayın
paranız varsa kış lastiği alın farkı görün !
ayrıca vakumlu falan demeyi bırakın
kış lastiği iyidir..
lastikleri nasıl saklamamız gerekir peki?
yaz lastiklerimizi kasımda kaldırdık diyelim nelere dikkat etmemiz gerekiyor?
Güneş görmeyen bir yerde yatık şeklide sakmanız yeterlidir.
Blackbird
09-01-2012, 11:37
http://img509.imageshack.us/img509/9062/adszpk.jpg
ankarada kar-kış lastiğine vakumlu lastik deniyorsa demeyin o zaman bi zahmet
zaten otomobil üzerine bir sürü yanlış bilinen yazılan laflar kelimeler var
yenileri eklenmesin
gene biri kıçından element uydurmuş, öyle devam ediyor anlaşılan ankarada :)
vakumlu lastik ne ya?
1-kış lastiği
2-kar lastiği
Niye bu kadar takıldınız ki buna arkadaş yöresel ağızda söylemiş. Bir de dalga geçer gibi söylemeniz hiç hoş değil. Bence moderatörler uygun dille uyarmalı.
Niye bu kadar takıldınız ki buna arkadaş yöresel ağızda söylemiş. Bir de dalga geçer gibi söylemeniz hiç hoş değil. Bence moderatörler uygun dille uyarmalı.
niye bu kadar alındınız ki ? hem ortada sert bir tavır yok
yöresel dil : marş taşşa
yöresel dil : vakumlu lastik
dahamı doğru yani ?
Blackbird
09-01-2012, 12:11
Kar lastiği yerine kış lastiği dersek daha iyi olur.
Kış lasitği kullanmak için illa kar yağması gerekmiyor sonuçta soğuk ve yağmurlu havlarda daha iyi tutunma sağlıyor.
lastikleri nasıl saklamamız gerekir peki?
yaz lastiklerimizi kasımda kaldırdık diyelim nelere dikkat etmemiz gerekiyor?
bulabileceğin bi yere sakla yeter....
Onurkk06
09-01-2012, 12:15
kar lastiğinin farkını şahinle elmadağa çıkarken x5 lerin ve xc90ların önümüzde düz gidememesiyle gördük hatta arkadaşım volvoda çalışıyordu xc 90ın sahibi de o servise geliyodıu el sallamıştı çıkarken adam da bunu sağda solda anlatma lan diye takılmıştı :D
Yere uygulanan basıç artacağından yüzeyi daha ince olan lastikler daha avantajlı oluyor mantıken. Ama tabi lastiğin hamuru , diş aralığı v.s de önemli..
Vakumlu lastik tabiri o kadar da yanlış değildir. 98-99 yıllarında michelin in vakum ozelligine sahip olarak tanıttıgı Xms alpin modelleri vardı. o zamanlardan kalma bir sözdür o.. Begenmiyorsanız siz soylemezsiniz ama herkesi bu kadar duzeltmeye calısmanın kime ne fayda saglayacagını çözemedim..
lucky Jackal
09-01-2012, 13:04
sıkıntın lastikten hocam,değiştir lastiklerini.Daha yeni aynısı başımıza geldi gittik değiştirdik 4 sezondur aynı kar lastiği kullanan bir x5 de,sıkıntı kalmadı.Benim 3.30la indiğim yokuşta aynı sıkıntıyı yapıyordu araba.değiştik düzeldi
ALPER-VNS
09-01-2012, 14:08
lasitikler pirelli ice&snow.. üretim tarihine de bi bakıcam sertleşmeden dolayı böyle oldu muhtemelen.. geniş taban işi de mantıklı.. yokuş inerken 2.5 ton da dezavantaj + lastiklerin önlerde taban 245 onun da etkisi var demek.. yeni lastik bu sezon için alamam kar paletlerine baktım 100 liraya var bakalım onları deniycem..
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-jant-lastik-aksesuar-ekipman-snowwolf-kar-paleti-inanilmaz-fiyata-69163061/detay/
Vakumlu işine gelirsek lip e karlık deniyo diye kimi uyardınız bugüne kadar? sanki kukuletalı lastik demişiz gibi garipsenmesi ilginç :)
bi sorum daha var aslında off road tarzı 31" lastiklerden alsam 15" jantlarla kışın kış lastiği yada vakumlu denen lastiklerden daha mı iyi olur? AT ve MT olsrarak ayrılıyo bunlar da sanırım.. AT olanlar kış için ama üzerinde şu yapışması gereken tıtıklardan yok bunun diş derinlikleri yeterli mi oluyo yani
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-jant-ve-lastik-jant-ve-lastik-takimlari-offroad-jant-ve-lastik-takimda-sokkk-fiyat-oltayotomotiv-42874320/detay/
lasitikler pirelli ice&snow.. üretim tarihine de bi bakıcam sertleşmeden dolayı böyle oldu muhtemelen.. geniş taban işi de mantıklı.. yokuş inerken 2.5 ton da dezavantaj + lastiklerin önlerde taban 245 onun da etkisi var demek.. yeni lastik bu sezon için alamam kar paletlerine baktım 100 liraya var bakalım onları deniycem..
Vakumlu işine gelirsek lip e karlık deniyo diye kimi uyardınız bugüne kadar? sanki kukuletalı lastik demişiz gibi garipsenmesi ilginç :)
o ne la?hayal gücünü dilleyim senin...
Mivec_4G63
09-01-2012, 14:21
aynı sorunu passat da yaşıyorum, üstelik yağmurlu havalarda yokuş aşağı inerken frene bastığımda abs devre giriyor
ali_utku
09-01-2012, 14:22
Ben 3 takım lastik değiştirdim fakat çözüm bulamamistim.hatta o zamanlar oturduğum ev tepe biyerdeydi.her kar yağdığında evden çıkarken ayrı bı aksiyon yasiyordum :D frene basmadan düşük vitesle inerken gayet kontrollü fakat frene dokunduğum anda film kopuyordu :)
Lastik taban ölçülerini değiştirmek ise yarayabilir.ben en çok michelin taktığımda memnun kalmıştım.kumho kullandım 10k km sonra arka lastikler iç taraftan bitmişti :)
Istilldo
09-01-2012, 14:35
combo lastiğin
1) hava basıncına bak
2) Üretim tarihine bak
3) Diş derinliğine bak kaç mm? (3mm nin altına düşmemesi lazım)
civi yuvalari varsa civilet gec Alper :) Yokus inerken onlar ise yarar diye dusunuyroum
combo lastiğin
1) hava basıncına bak
2) Üretim tarihine bak
3) Diş derinliğine bak kaç mm? (3mm nin altına düşmemesi lazım)
10 yaşında çocuk değilki insan biraz mantık çalıştırır x5 e binen adam bunları bilmezmi:D:D
gereksiz :)
10 yaşında çocuk değilki insan biraz mantık çalıştırır x5 e binen adam bunları bilmezmi:D:D
gereksiz :)
m3 e bınenler 20k km bakıma gıtmıyor nasıl olucak??? kaldıkı alperde bunları bılmeyen adam değil sadece hatırlatma yapılmış...sanırım senin mesajın gereksiz olmuş...kaldıkı burası forum bilmeyenler de öğrensin diye yazılıyor çoğu şey...yine kaldıkı mesajlaşan iki kişi donla *** gibidirler...(halk arasında et tırnak diye geçer)...açıp telden de söyleyebilir...ama amaçbilmeyene de anlatmak...ok?
Istilldo
09-01-2012, 15:01
10 yaşında çocuk değilki insan biraz mantık çalıştırır x5 e binen adam bunları bilmezmi:D:D
gereksiz :)
x5 alınca lastik diş ölçüm cetveli mi hediye ediyo borusan ?
sen biliyomuydun 3mm nin üstünde olması gerektiğini veya forumun yüzde kaçı biliyo acaba ?
mesajıma gereksiz yazman asıl gereksiz olmuş
karda buzda sıkıntısız gezmek isteyene tek tavsiyem var:
Nokian Hakkapelitta (düzgün yazamamış olabilirim :))
Yani 6 sezon geçti, hamur fln kendinden geçmiştir ama, çivilerin olması olayı bitiriyor, hala görevini yapıyor, kar buz, 20 cm (hatta x5 te 30-40 cm) kar bana mısın demez..
Defalarca defa farklı arabalara takarak kayak merkezlerine gittim, bir kere sıkıntı yaşamadım.
Dip not: kuru havada da kullanıyorum, virajları dönerken abartmazsanız çivilere de birşey olmuyor.
6 sezondur çoğunluklar kuru havada kullanmama rağmen çivilerin %95 i üstündedir.
ALPER-VNS
09-01-2012, 15:12
çağlar combo diş derinliği iyi üretime bakamadım hala havası da normal karda biri daha da şişir diyo biri daha da indir diyo o işi bilemedim işte..
tarık vida yeri yok lasikte ama palet işi hoşuma gitti 100 lira kafam rahat olur..
şimdi çıktım tarlalara daldım incekte köy yollarına daldım, bi sıkıntı yok ama hava dün gece yeni yağmıştı kar hiç araba da geçmemişti üzerinden fenaydı.. bi iki kere daha aynı şeyi yaşadığım için fena tırsıyorum inişlerde artık..
niye bu kadar alındınız ki ? hem ortada sert bir tavır yok
yöresel dil : marş taşşa
yöresel dil : vakumlu lastik
dahamı doğru yani ?
Alındığım bir durum yok ! Her cümlenizin bitişine ünlem işareti koyuyorsunuz ve kıç kelimesini kullandığınızdan ötürü.
Tabirin doğru olduğunu söylemiyorum ama daha düzgün bir dille uyarılabilir di.
ALPER-VNS
09-01-2012, 15:15
karda buzda sıkıntısız gezmek isteyene tek tavsiyem var:
Nokian Hakkapelitta (düzgün yazamamış olabilirim :))
Yani 6 sezon geçti, hamur fln kendinden geçmiştir ama, çivilerin olması olayı bitiriyor, hala görevini yapıyor, kar buz, 20 cm (hatta x5 te 30-40 cm) kar bana mısın demez..
Defalarca defa farklı arabalara takarak kayak merkezlerine gittim, bir kere sıkıntı yaşamadım.
Dip not: kuru havada da kullanıyorum, virajları dönerken abartmazsanız çivilere de birşey olmuyor.
6 sezondur çoğunluklar kuru havada kullanmama rağmen çivilerin %95 i üstündedir.
TÜRKMEN LASTİKTEN YENİ GİBİ ÇIKMA 25540R19 NOKİAN KIŞ LASTİĞİ - İlan ve alışverişte ilk adres sahibinden.com' da - 56324858 (http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-jant-lastik-lastik-turkmen-lastikten-yeni-gibi-cikma-25540r19-nokian-kis-lastigi-56324858/detay)
bu mudur gerçi bunda çivi yok ama
ALPER-VNS
09-01-2012, 15:18
araçlar çok farklı kategori, aynı şey değil belki ama bu olay bana yağmurda olmuştu. yokuş aşağı araç kızaklıyor ve kesinlikle durmuyodu yerler ıslakken, lastiklerimi değiştim sorun bitti.
bana yağmurda da oldu bi kere bu arada yeni başladığı zamandı yağmurun ilk başlama anı daha fazla kaygan oluyo diye önemsememiştim:icon_wack
şu vakum işini de tartışmak saçma geliyo buarada bana.. sahibinden e vakumlu lastik yazıp aratınca ankaradan çıktığı kadar istanbuldan da ilan çıkıyo.. tdk mensuplar değildir illa ki bu şahıslar ama dile yerleşmiş demek ki ;)
x5 alınca lastik diş ölçüm cetveli mi hediye ediyo borusan ?
sen biliyomuydun 3mm nin üstünde olması gerektiğini veya forumun yüzde kaçı biliyo acaba ?
mesajıma gereksiz yazman asıl gereksiz olmuş
Ben kösele ayakkabı ile karda yürüyemiyorum nasıl olacak:)
TÜRKMEN LASTİKTEN YENİ GİBİ ÇIKMA 25540R19 NOKİAN KIŞ LASTİĞİ - İlan ve alışverişte ilk adres sahibinden.com' da - 56324858 (http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-jant-lastik-lastik-turkmen-lastikten-yeni-gibi-cikma-25540r19-nokian-kis-lastigi-56324858/detay)
bu mudur gerçi bunda çivi yok ama
budur:
Nokian Hakkapeliitta 7 SUV (http://www.nokiantyres.com/tyre?id=16898448&group=2.01&name=Nokian+Hakkapeliitta+7+SUV)
Ben kösele ayakkabı ile karda yürüyemiyorum nasıl olacak:)
Magic Spike (http://www.budasepete.com/tasarim-stil/magic-spike.html)
Böyle bişeyde var :D
Magic Spike (http://www.budasepete.com/tasarim-stil/magic-spike.html)
Böyle bişeyde var :D
Süpersin yaa hemen sipariş vereyim:)
Istilldo
09-01-2012, 16:23
combo lastiğin
1) hava basıncına bak
2) Üretim tarihine bak
3) Diş derinliğine bak kaç mm? (3mm nin altına düşmemesi lazım)
10 yaşında çocuk değilki insan biraz mantık çalıştırır x5 e binen adam bunları bilmezmi:D:D
gereksiz :)
x5 alınca lastik diş ölçüm cetveli mi hediye ediyo borusan ?
sen biliyomuydun 3mm nin üstünde olması gerektiğini veya forumun yüzde kaçı biliyo acaba ?
mesajıma gereksiz yazman asıl gereksiz olmuş
Ben kösele ayakkabı ile karda yürüyemiyorum nasıl olacak:)
üretim tarihini kontrol etmemiş alper, sorun bu olabilir gördüğün gibi gereksiz olmamış yazdığım
köselelere yorum yapmıycam :)
BlackEmperor
09-01-2012, 16:46
vakumlu lastik nedir ?
+1 nasıl vakum yapıyor ?
edit: neyse açıklamalar yapılmış
Emir-Sb3R
09-01-2012, 19:02
x5 te vakumlu lastikler olmasına rağmen karda frene basıyorum rampa inişte, hırt hırt abs devreye giriyo araba durmuyo gidiyo kafasına göre.. iniş destek sistemi de var arabada ama o da kaymaya başladığında freni bırakıyo vs. çok da bi numarası yok yani..
bu gece hastaneye gitmek zorunda kaldım incekte inanılmaz kar var sitenin girişinde bırakmak zorunda kaldım arabayı kaydığı için.. sitenin güvenlik aracı fiorino gayet frene asılmasına rağmen duruyo araba.. ben kibar kibar duramıyorum..
acaba benim lastiklerim özelliğini mi kaybetmiş? 3 sezondur var üretim tarihine yarın bakabilirim acak ama rampa çıkışlarda hiçbi problem yaşamıyorum karda.. ya da x5 2.5 ton olduğu için mi duramıyorum ki? ön arka mı yapsam lastikleri ya da gerçi arka lastikler daha kalın araba da 4 çeker aşınmada bi fark olmuş mudur pek kestiremedim onu da..
arkalar önlere göre daha kamberli olduğu için içleri çabuk bitiyor lastiklerin , gerçi ön tarafta öyle dışı yeni gibiyken içi bitmeye yakın oluyor lastiklerin malesef kamber ayarlarından dolayı çünkü çok ağır araba , ama yinede bizde de e53 var kışlık jantlarda bridgestone blizzak kullanıyoruz gayet iyi karda , dağa falan çıkıyo araba kışları gayet rahatız hiç problem yok , 2 sene olsu alalı halbuki , sizin lastikler baya bitmiş olmalı o derece kötüyse..
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.