PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : C20xe motor tarihçesi



34NVL80
11-01-2012, 22:02
C20XE bir DOHC, sıralı 4 silindirli 2.familya, General Motors motorudur. 1998 cc (2.0L) bir deplasman ve 110 kW (150 PS, 148 bhp) geliştirir.
C20XE 20XE motorun bir evrimi olarak üretime girdi. Tesadüfen, 20XE motor 8v 20NE motorda 1987 modelde bir başka gelişme oldu. 20XE (Bosch Motronic ML 4.1) ilk Opel / Vauxhall sanatçısını 16 supaplı teknoloji ve Knock Sensörler tanıtan, Opel Kadett GSI 16v başlatılması ile 1987 yılında gün ışığına çıktı. 1988 yılında C20XE önceki 20XE's 156 PS (115 kW) ile karşılaştırıldığında 150 PS (110 kW) çıkışı ile tanıtıldı. Bu gereksinim Motor Yönetim Sistemleri (Bosch Motronic 2.5) yeni nesil teçhizat izin - Bu üreticilerin bir katalitik konvertör ve Lambda sensörü ile araba belirtmek zorunda yeni emisyon standartları nedeniyle oldu.
Vauxhall / Opel Astra / Kadett E bazı modelleri ve Vauxhall / Opel Calibra / Cavalier / Vectra gibi birçok General Motors araçlarında C20XE motora yer verildi. Bu motor ve Avrupa'da bir dönüm noktası oldu. çok sayıda uzman yarış versiyonu motorsporlarında kullanılmıştır. Hala saygı duyulan ve yaklaşık 20 yıl sonra bile aranan bir motor oldu.
C20XE Vauxhall Cavalier / Opel Vectra ve Vauxhall / Opel Calibra sürümleri çıktı turbo C20LET için üs olarak görev yaptı. C20LET siyah bir plastik plenum dışında, yüzeyinde aynıydı / 'şapka' a 'turbo' script ile kefen. Bu sürüm, daha az sıkıştırma Mahle Piston dövme özellikleri ve C20XE üzerinde bir güç % 34 artış (204 PS) sunmaktadır.
değiştirilebilir Çekiş Kontrolü uygulanan motor bazı sürümleri (genellikle erken Astra GSi modelleri dahil). Giriş birincil throttle body altında sıkışmış bir ikincil gaz kelebeği vardı. Bu kavrama çekiş kontrolü ECU duyu kaybı / tekerlekler spin bir motor / kol takımı tarafından kapatılır. Motor da farklı bir Throttle Position Sensor (üç aksine altı pin), ve (as normal açık mavi renge karşı, siyah) farklı bir Soğutucu Sıcaklık Sensörü ile donatılmıştı.
son üretim öncesinde, son sürümünde, C20XE yani Bosch Motronic 2.8 Bir distribütörsüz ateşleme sistemi dahil yeni bir motor yönetim sistemi ile geldi. Son sürüm C20LN (Low Noise) denilen ve daha güçlü bir motor bloğu vardır.
20XE şimdi biri Saab, Pontiac, Saturn, Chevrolet, Oldsmobile dahil olmak üzere birçok GM markaları bulunan bir 2.2L 16v zincir tahrikli motoru GM 16v motor, büyük bir aile haline gelmiştir. Onu sırasıyla 159 için Croma ve Romeo ve Alfa Fiat ödünç aldı.
C20XE motorsporlarında yoğun olarak kullanım gördü. motoru için tipik kullanım alanları tekerlekli yarış kategorileri açmak için, hillclimb olaylar arasındaydı. onun yaşına rağmen, birçok Formula 3 takım için tercih powerplant kalır ve Tim Macrow, 2007 Avustralya F3 şampiyonu, zafer iddia bir Opel-Spiess çalışan arabayı Avustralya F3 sahnede en son buldu beğeni vardır. Spiess tarafından Tuned, bir F3 notu C20XE kolayca doğal emişli şeklinde 250 bhp (190 kW) üretme kapasitesine sahiptir.
C20XE Chevrolet WTCC (World Touring Car Championship) ekibi ve Lada WTCC ekibi tarafından kullanılmıştır. Motoru da Westfield kitcars bir seçenek oldu.
C20XE ayrıca mini bir 16v motor isteyen birçok kişi, onun sıkı şekilde (şanzıman ile) ve maliyet etkinliği nedeniyle popüler bir seçimdir. C20XE motoru ayrıca MkI ve Sierra 2litre "Pinto" vites kutusu ve çalışan dişli kullanarak MkII Ford Escort modellere takılabilir, bu yarış meraklıları için popüler bir değişiklik olur...

C - Egzoz Emisyon Seviyesi: ECE R 83 A
20 - Deplasman: 2 litre
X - Sıkıştırma Oranı Eşik: X = 10.0-11.5:1
E - Karışım Sistemi: Elektronik Yakıt Enjeksiyonu

yüzde 37, maksimum verim eşdeğerdir / kWh 232 g düşük optimum özgül yakıt tüketimi ile, 6000 devirde; motor 150 bg (152 PS 112 kW) üretiyor dizel motorlar ki bazıları daha iyi bir verim onun açıklaması sırasında mevcut idi. Vanalar ve 46 dereceye ayarlanır sığ kapak cepli pistonlar eşlik eder - ve böylece uygun bir sıkıştırma oranı elde edilmesini sağlayan, dolayısıyla daha kısa con çubuk olan ihtiyacı ortadan kaldırır. Uzun buji kullanılır ve silindir konsantrik konumlandırılmış. Daha sonra motor (ve daha küçük silindir kafası liman, cast piston farklı yatak boyutu krank) 'Low Noise' revizyonları göstermek için AB yönetmeliklerine uygun olarak C20XELN ekli edildi. Tesadüfen, motor bir kare Bugatti Veyron (86mm x 86mm) ile / inme ve hisse piston boyutları delik vardır.

FAZLA BİLGİ GÖZ ÇIKARMAZ :)))

19gokhan90
11-01-2012, 22:07
ilk okullarda seçmeli ders olarak okutulmalı :D

Calibra
28-01-2012, 20:11
Yakıt / Performans olarak opelin yaptığı en iyi motor..

ali elbasan
21-02-2013, 15:36
kıymeti bilinemeyen motor

sasuta
21-02-2013, 15:50
Üretildiği sene 150hp ile 2 litredeki en güçlü motor.

ACTPK
21-02-2013, 15:59
Su an bu motor protonun s2000 ralli aracinda da kullaniliyor olmali. Tabi hayli gelismis hali:)

cagri-35
21-02-2013, 16:36
Ama bir v tec değil di mi :D

ali elbasan
21-02-2013, 16:39
c20xe de hayat herzaman ilk devirlenmede başlıyor malesef 5500den sonra başlayan hayat sadece gec kalınmış hayattır :)

sasuta
21-02-2013, 16:43
Şu anda yanlış bilmiyorsam 2 litredeki en güçlü atmo motor S2K'da yanlız ilk nesil 8300dd de ikinci nesilde 7800dd veriyor bu gücü :)

esimsir
21-02-2013, 16:45
opelin yaptıgı en güzel motor sonrakiler euro normu için hep hüsran olmuş

sasuta
21-02-2013, 16:49
GM'nin aldığı son kararda yürürlüğe girerse Opel artık ne motor ne platform üretecek. :)

Bu arada Opel'in Avrupa kıtası dışına satılmasının yasak olduğunu biliyor musunuz, bilmiyorum :))) Ondan sonra da GM Opel'den kâr bekliyor saçmalık.....

b.ustaoglu
21-02-2013, 16:55
opeli sırf gm yüzünden sevmiyorum. bir almandan çok amerikanmış gibi geliyor bana...

c20xe ise efsane olarak kaldı... opel ve ortakları daha üstüne motor koyamadılar hiç bir şekilde.

ali elbasan
21-02-2013, 16:58
suat misgibi calibran var ömürlük maşallah

41DN370
21-02-2013, 17:00
c20xe de hayat herzaman ilk devirlenmede başlıyor malesef 5500den sonra başlayan hayat sadece gec kalınmış hayattır :)

kralsın aga :) :)

41DN370
21-02-2013, 17:03
çok giydirmeyelim sonra yakuzalar basmasın sayfayı :D

ali elbasan
21-02-2013, 17:03
kralsın aga :) :)

eyvallah yücelim ferman padişahındır :)

ali elbasan
21-02-2013, 17:05
kralsın aga :) :)

herkez kendi bildigini savunur yücelim

h.guroglu
21-02-2013, 17:25
GM'nin aldığı son kararda yürürlüğe girerse Opel artık ne motor ne platform üretecek. :)

Bu arada Opel'in Avrupa kıtası dışına satılmasının yasak olduğunu biliyor musunuz, bilmiyorum :))) Ondan sonra da GM Opel'den kâr bekliyor saçmalık.....

o yüzden vauxhall markası varya opelin ;)

sasuta
21-02-2013, 17:28
vauxhall'da sadece Opelin araçları yok ki :)

cagri-35
21-02-2013, 17:31
GM bünyesinde farklı pazarlarda farklı modeller adı altında aynı araçlar satılıyor. Chevrolet, Vauxhall vs.

sasuta
21-02-2013, 17:33
Holden de var ;)

Redfish16V
21-02-2013, 19:42
Bu arada C20xe ilk çıktığında aslında 168hp olarak çıkıyor ama bir takım sebeplerden ötürü 156'ya düşüyor.Güney Afrika'ya sunulan Kadett/Astra'ların ise bir çoğu 170ps gücündedir.Bu da benden ufak bilgi olsun :) C20xe candır :D

sasuta
21-02-2013, 19:45
Senin bahsettiğin motor Kadett GSİ Boss larda çıkan hafif krank, hafif volanın sahip olduğu motor. Bir kaç değişiklik daha var şu anda aklıma gelmiyor.

Redfish16V
21-02-2013, 19:50
Senin bahsettiğin motor Kadett GSİ Boss larda çıkan hafif krank, hafif volanın sahip olduğu motor. Bir kaç değişiklik daha var şu anda aklıma gelmiyor.
Evet dediğim superboss olanlar abi :)KS700 Cosworth kapak,3:55 oranlı f20 şanzuman,Büyük Subaplar,GM Sharfe egzantrikler,hafif volan,krank benim bildiğim özellikleri.Motronic m2.5 sistemine sahip yanılmıyorsam

41DN370
21-02-2013, 20:15
bahsettiğin doluluktaki kadetten benim bildiğim tr de 1 adet war bi ara ***** sitede satılıktı cenker dede ona leş kadett lakabını vermişti 4 kapı mat bordoydu ölüsü 175 çıkmıştı dyno da :D

Redfish16V
21-02-2013, 20:58
bahsettiğin doluluktaki kadetten benim bildiğim tr de 1 adet war bi ara ***** sitede satılıktı cenker dede ona leş kadett lakabını vermişti 4 kapı mat bordoydu ölüsü 175 çıkmıştı dyno da :D
1 adet değil maalesef..4-5 adet şu an tek tek kağıtda notlarımda var :D

41DN370
21-02-2013, 21:04
varsa sizin orda doktor okan abide vardır diğerleri toplamadır kanımca plakaları aklındamı?

Redfish16V
21-02-2013, 21:13
varsa sizin orda doktor okan abide vardır diğerleri toplamadır kanımca plakaları aklındamı?
Tp 730-Zamanında İbrahim Okyay'ın yarıştığı pist aracı
Alman plaka var, şu an bi köşede yatıyor,o da Hakan Bahar'ın yarıştığı olması lazım.
FY plaka bi zaman okan abide bulunan p.mor var.(şimdi mavi oldu)
Bursa'da var gri,tek kapı.Sadece ön tarafta GSİ tampon yok.Plakası şu an aklımda değil.
Bizde ki var p.mor.Sonra KYJ 46 plaka beyaz var,şu an eskisi kadar sağlam değil sanırsam.Yarın notlara bakıp daha devamını yazarım :) Resimleri olanlarıda var

41DN370
21-02-2013, 21:27
ibrahim okyay ve hakan baharın araçlar ***** onlar efsane olarak hep biyerlerde birde tan uydaşın garajında da olması lazım ***** yaşlı kurtlar ağzının tadını biliyor ;)
fy aydında bi arkadaş'da idi kötü bir kaza sonucu ağır yaralıydı,şimdiki durumunu bilmiyorum,bursadaki araç konyaya gitti galiba,kyj satılmıştı şimdi ne haldedir bende bilmiyorumda esas olan bu kadar araç içinde saf 20xe kaldımı boss granklı,oem hafif volanlı,KS700 Cosworth kapaklı, 2.5 Motronic...
c20xe can'dır 20xe cancandır...

Redfish16V
21-02-2013, 21:39
ibrahim okyay ve hakan baharın araçlar ***** onlar efsane olarak hep biyerlerde birde tan uydaşın garajında da olması lazım ***** yaşlı kurtlar ağzının tadını biliyor ;)
fy aydında bi arkadaş'da idi kötü bir kaza sonucu ağır yaralıydı,şimdiki durumunu bilmiyorum,bursadaki araç konyaya gitti galiba,kyj satılmıştı şimdi ne haldedir bende bilmiyorumda esas olan bu kadar araç içinde saf 20xe kaldımı boss granklı,oem hafif volanlı,KS700 Cosworth kapaklı, 2.5 Motronic...
c20xe can'dır 20xe cancandır...
kaldı kaldı abi emin olabilirsin :) Bursada 4 kapı sfi var yeşil,onun detaylarını öğrenmeyue çalışyorum şimdi.8bine satılıktı..motor olarak 170ps olanlar var ama düzgün olanı 1-2 tane anca :)

Kadett_gsi
21-02-2013, 22:15
standart 170 hp Kadett Gsi Tr 'de yok , sadece Güney Afrika'da satış öncesi modifiye edilerek piyasaya sürülmüş , TR de 170 lik c20xe yada 20xe maalesef şehir efsanesi

Redfish16V
21-02-2013, 22:59
standart 170 hp Kadett Gsi Tr 'de yok , sadece Güney Afrika'da satış öncesi modifiye edilerek piyasaya sürülmüş , TR de 170 lik c20xe yada 20xe maalesef şehir efsanesi

Body olarak evet yok.20xe konusunda da haklısın.Ama motor 170 ps olarak var.Hatta bizzat lift değerlerini ölçüp aradaki farkı görenler oldu.şimdi burdan isim vermeyim reklam olmasın :) Ne kadar doğru bilmiyorum ama Almanya'da o yıllarda çalışan Türk birisi:Opel motorları sıcağı sevmez,Avrupa'da da olduğu gibi Güney Afrika'da da verim almak için 170 ps lik bir c20xe sürüldü demişti.Bu bilgiyi kesinleştirmek için Facebook ortamından Afrika'daki superboss kullanıcısına sormuştum.Kendi standart kadetti'nin dyno çıktısı sunmuştu ve yanılmıyorsam 151.6 Hp gibi motorda güç çıkmıştı.Ordaki kullanıcılarda zaten bu durumun farkında.

Alperen-B
22-02-2013, 08:35
c20xe her zaman gözümde efsane ve opel'in en özel motoru olarak kalacaktır :)

redtop
24-02-2013, 22:37
Superboss ile 170 ps denilen kavramlar ayrıdır.GSICLUB doğru yolu yakalamış eksikleri olsa da.Ama sana tavsiyem heryerde çok detay bilgi paylaşma.Çünki hem yanlış anlaşılabilirsin , hemde söylediğin şeyler başkalarının zaman ve emeklerinin tecrübeleri olabilir.Bazen de inanılmaz adam olursun.Bunu sana kırılmayacağını bildiğim için söylüyorum.

Ben bir kısmını paylaşayım.(kendi tecrübem ve araştırmalar ile sabittir).

1988 sonu ve 1989 ilk üretimler farklıdır ve dökümansal olarak normal c20xe denilse de en az 5-6 KW daha güçlü , ortalama 163-165 Hp gibi değerler çıkarır .Bu motorun en güzel yanı ise kesinlikle farkedilir derecedeki devirlenme karakteristiğidir.Bu motorlar kısmen 88-89 Kadett / 89-90 Vectra2000 / 92 Astra gsi larda kullanılmıştır.Yapısal olarak farkları vardır.Burada söyleyeileceğim en basit örnek ; Silindir kapaklarının büyük çoğunluğu Kaiserslautern' de torna tezgahlarından el emeği ile çıkmıştır.
1990 ve sonrası modellerde ise durum tamamen aynı olmamakla beraber M2.8 lerden daha iyi olduğu tartışılmazdır.Bu motorlarda da standart güç 156 Hp dir.
Superboss versiyonu ise Sıcak G.Afrika ikliminde Opel'in tuningci ruhunun yansımasıdır.G.Afrika da Delta Motor Co.(bileniniz var mıy dı ?? Eminim ilk defa duyduğunuza ... o zaman kendimize karşı samimi olalım kim eksik kim değil. ) tarafından Kent Cams' e tarafından özel olarak ürettirilen egzantrikler , Phase 1 SW , 40 mm alçaltılmış helezonlar , sıcak iklimin frenlerdeki bertarafı ve daha iyi duruş için sis farları yerlerini ön diskleri soğutma kanalcıklarına bırakıyor.15" Intra jantları da unutmamak lazım.Kaputun altında Delta Motor Co. Etiketini görmeniz lazım.
Astra Gsi ve Vectra GT ler de kulanılan motorlarda ise zaten M2.8 sistemine geçilmiş ve İlk jenerasyonun kendine has yapısı kısmen yokolmuştur.Bugün herkes Astra'nın ağrlığından dolayı daha geride olduğunu sananlara ise ilk jenerasyon motorlu ve daha ağır kasaya sahip olan (89-90) Vectra 2000 ' i yada 1992 model Asta GSi' yı denemelerini şiddetle tavsiye ederim.(bulunabilirse..)Bir de sonradan ortaya çıkan son jenerasyon olarak adlandırılan motorlar ise 96 astralar da vs. kullanılmıştır.Bu motorlarda gayet verimli olmakla beraber yine ilk jenerasyon tadında olmadığı bilinir.
Herkes tutturmuş bir Costcast furyası giderken işlenmiş bir KS700 kapağın şanına inan azdı.Şimdilerde sevinerek görüyorum ki piyasa öğrenmiş geçte olsa bazı şeyleri.
Türkiye'de Hakan Bahar ve İbrahim Okyay'ın eski araçları ( Genesis Grubu) Cup için üretilmiş 170 lik motorlara sahiptir.Bahar'ın aracı nerdedir bilmem ama Okyay'ın aracı Ercan Fidangül'de ki halini bilirim en son.Onun haricinde Türkiye'de ilk jenerasyon motor benim bildiğim Vectra lar dahil TR de 5-6 yı geçmez.Düzgün yürüyeni ve korunmuş derseniz onu bilemem.
M2.8 motorlarda bujinin ısı değeri bile farklıdır.Çok bilgi var çok şey yazılabilir.Ama ben internette bu kadar derin bilgi paylaşan bir adam değilim.Sadece bu kadar karmaşık bilginin azıcık düzeltilmesine razı geldim.
Bu arada 170 HP motorlar 228 nm tork üretirler.
İlk jenerasyon olup aralarında 163 HP çıkaran motorlar ise 203-205 nm tork üretirler.Güç artarken tork ta artmıştır yani.

Benzer durum Peugeot motorlarında da söz konusudur. Mesela 306 Gti16 daki blok-kapak kalitesi 405 MI16 ile kesinlikle farklıdır , yağ pompaları , yağlama jet leri vs vs..ilk üretileni en makbulüdür.

kısaca 80's ve 90's müziklerinde bile farklıdır ..



hepinize sevgiler.

ali elbasan
24-02-2013, 22:45
üstad isim neydi sizin

redtop
24-02-2013, 23:00
isim önemli değil. zaten tanıyacağınızı sanmam.

Kadett_gsi
24-02-2013, 23:09
c20xe 'de 150 hp ve 156 hp olarak iki veri olmasının sebebi katalitik konvektördür , yani

yani c20xe'ler 150 hp , 20xe 'ler 156 hp diye geçer.

sadece Güney Afrika pazarına sürülmüş Süperboss 'ların egzantrikleri Kent Cams'a değil de Dybilas firmasına ürettirilmiştir , Beyinde Promotec firması tarafındna chiplenmiştir.

Superboss'lardaki diğer bir fark ise F20 şanzımanın 3,55 ayn mahrutili ve kilitli difransiyelli olmasıdır.

redtop
24-02-2013, 23:34
Üstad , kimseye cevap yazma eforum yok ama promotec ve lsd arada kalsa da wikipedide dahil yazan bilgi bunlar.

""276-degree camshafts made by Schrick with 2 different settings for timing overlap (110° and 107°), revised intake and exhaust modifications (4-in-1 branch manifold and freeflow exhaust), Irmscher spring kit, modified engine management system by Promotec, a limited slip differential developed by Andre Verwey and special Aluett 7Jx15-inch ET35 alloy wheels, they were nicknamed the "Superboss"....

Ben bu araca Johannesburg de bindim ve şahsen kullandım. Sahibi olan 2 kişi ile de halen arkadaşım.Wikipedi yada çeviri bilgi bir yere kadar.
Herneyse. Sonuç olaraktan maksat bilgileri düzeltmekti ama yazmakla bitmez bu işler.
Kullanması keyifli ama 170 HP ve 228 Nm.Güçten çok torku bitirdi beni.

Hepinize saygılar.

JaSoN
25-02-2013, 02:06
Üretildiği sene 150hp ile 2 litredeki en güçlü motor.

Üretildiği sene 2 litrede daha güçlüsü var. BMW e30 320is.
1990 cc
141 kW (192 PS; 189 hp) @ 6900
210 N·m (155 lb·ft) @ 4900

brsmustang
25-02-2013, 02:20
Su an bu motor protonun s2000 ralli aracinda da kullaniliyor olmali. Tabi hayli gelismis hali:)

Proton Satria Neo Super 2000 Rally Car | PROTON Motorsports (http://protonmotorsports.wordpress.com/protonsatrianeos2000rallycar/)
burda motorun waja 1.8 üzerine kurulu olduğu yazıyor o motorda Renault F4P imiş
Renault F-Type engine - Wikipedia, the free encyclopedia (http://en.wikipedia.org/wiki/Renault_F-Type_engine#F4x)

Ultraleggera
25-02-2013, 02:29
Keşke sıfır bi 92 Astra GSİ olsada biraz şaka yapsa :D

0zan
30-09-2013, 22:23
konuyu hortlatmış oldum ancak bana bu motordan lazım :)

Mutlu Değerli
30-09-2013, 22:32
ilk okullarda seçmeli ders olarak okutulmalı :D

ahahaha :hahaha:


Üretildiği sene 150hp ile 2 litredeki en güçlü motor.

Sanırsam ilk serileri 186hp Kadett'lerde denenmiş fakat o zmanın bi degerleme sınırına takıldıgından 156ya düşürülmüş diye bişey demişti bi opel Sfi sürücüsü tanıdıgım :soru:

tigrakaan
02-12-2014, 10:28
Vaybe yeni gordum konuyu bi hortlatayim dedim , ne cok ben biliyorum diyipte sadece kulaktan dolma bilen arkadas varmis bu konu sayesinde pekistirdik :)

Bu motor ilk olarak 20xe die cikmis, onunda kataliktik olmadigindan dolayi ismi 20xe ve oksijen sensoru yok orjinalde , 20xe 156 hp die gecer orjinalde .. fakat sorun tr de astra gsi kullananlara hepsi 156 hp :)
168 , 170 hp 200 kusur nm die tabir edilenler , guney afrikada sicak kanli sahipleri olan bi firma , garaj vb tarafindan egzantirik , ve yazilimi , ve egsoz sisteminde yapilan degisikliklerle satilan kadettler .. haricinde alayi sehir efsanesi ...
Dip not 3.55 final ratio opelde cikan en uzun sanzimanlardan bi tanesi , ve , kadett gsi serisinde cikmasi mumkun deil genelde ecotec vectra b , astra f lerde cikar , kadett gsida orjinalde 3.72 ratio cikar , ve aynisi 4x4 cevtra turbolarda cikar .. ks700 un cosvort kapagi diye bisey yok ,
Gm859
Ks400
Ks700
Coscast(coswort uretimi)
Kapaklar bunlardan ibaret..
88 , 92 arasi piyasaya surulenler , hepsinde 2.5 motronic isletim sistemi , hafif volant ,3.72 sanziman ve cok nadir hafif krang olmasindan oturu zaten dogustan iyi yururler , 92 sonrasi vectra gt , astra gsi ve calibra ile kiyaslanmalarida pek mumkun deil ..
Yazdiklarim hepsi tam 10 senelik , sök tak arastir , deneyim , gozlem sonucudur .. kulakltan dolma , abiden duyma degildir .. herkeze saygilar bi c20xe ve eski opel sever olarak ..

ali elbasan
21-07-2015, 10:53
konuyu hortlatım

KÖROĞLU
03-08-2020, 11:54
isim önemli değil. zaten tanıyacağınızı sanmam.

yanlış anlama benden de büyüksün belli bir şeyler de biliyorsun, ama şu yazdığına akıl sır erdiremedim.

Ben internet sayesinde o kadar çok şey öğrendim ki, öğrendiklerimi de bir sürü kişiye aktardım ve mutlu oldum.

Paylaşmadıktan sonra bilmenin alemi ne ? He diyorsan ki firmam var bu işi ticari olarak yapıyorum ona saygı duyarım ama diğerine güzel bir yaklaşım değil.


Çok bilgi var çok şey yazılabilir.

Ama ben internette bu kadar derin bilgi paylaşan bir adam değilim.

Redfish16V
03-08-2020, 12:22
yanlış anlama benden de büyüksün belli bir şeyler de biliyorsun, ama şu yazdığına akıl sır erdiremedim.

Ben internet sayesinde o kadar çok şey öğrendim ki, öğrendiklerimi de bir sürü kişiye aktardım ve mutlu oldum.

Paylaşmadıktan sonra bilmenin alemi ne ? He diyorsan ki firmam var bu işi ticari olarak yapıyorum ona saygı duyarım ama diğerine güzel bir yaklaşım değil.
kendisi çok yakın tanıdığım olur.Maalesef geçmiş yıllarda çok çok deneyim yaşayıp artık diğer abilerimiz gibi kendi işine gücüne bakmaktadır.Dikkat ederseniz ki techin bilgili insanların çoğu artık yazmıyor.. çünkü herkes biliyormuş gibi yazıyor.Hal bu olunca bazen bu tip deneyimli abilerimiz arada ufak yazıp detay vermek istemiyor.Aradan 5 yıl geçmiş ve halen c20xeyi yanlış bilip çok biliyorum diye gezen adamda çok maalesef bu da dip not olsun.

KÖROĞLU
03-08-2020, 12:31
kendisi çok yakın tanıdığım olur.Maalesef geçmiş yıllarda çok çok deneyim yaşayıp artık diğer abilerimiz gibi kendi işine gücüne bakmaktadır.Dikkat ederseniz ki techin bilgili insanların çoğu artık yazmıyor.. çünkü herkes biliyormuş gibi yazıyor.Hal bu olunca bazen bu tip deneyimli abilerimiz arada ufak yazıp detay vermek istemiyor.Aradan 5 yıl geçmiş ve halen c20xeyi yanlış bilip çok biliyorum diye gezen adamda çok maalesef bu da dip not olsun.

valla ben de mesaj yazdıktan sonra fark ettim 5 yıllık konu olduğunu.

O ara forumdaki mor gsı'ın konusuna bakıyordum. c20xe yi bir araştırayım dedim konu çıkınca da yazmışım.

Benim dünya görüşüme ters bildiğim bir şeyi paylaşmamak. Abinin düşüncesine de saygı duyuyorum tabiki kendi bileceği iş.

ben hiç bilmiyorum öğrenmeye çalışıyorum, corsa ya sığdıysa tigraya da sığar diye geçiyor kafamdan.

zira tigra alıp 1-2 sene sonra böyle bir swap yapmak isterim tamamen kendim ve keyfi olarak. O zaman bilgili adam lazım olacak, ama paylaşmayan adam bize gelmiyor :)

Redfish16V
03-08-2020, 12:36
sığıyor yapanda çok hatta :) Abi seni anlıyorum ama bence her iki tarafta haklı.. kimin gerçek niyetli soru sormadığını bilemiyorsun..Açıkcası hava durumunda bile aktif değilim artık..siz gibi ciddi anlamda iyi niyetli yanaşan adam ülkemizde sayılı maalesef.. Ve gün geçtikçe bu forumda yazan kişi sayısı azalıyor.. Şimdi soru sorsan herkes sana "geçirme" modunda.. Corsa gsi'm var c20 swap yaparmıyım ? yapmam.çünkü c20ninde parça fiyatları olsun,parça bulunma zorluğu olsun artık mantık dışına çıkmaya başladı.bi c20 swap ortalama 15bin,ki bunun üstüne şanzıman beyin vb gelecek.ama tigra güzel araba alıp proje yapmana sevinirim abi :)

KÖROĞLU
03-08-2020, 12:41
sığıyor yapanda çok hatta :) Abi seni anlıyorum ama bence her iki tarafta haklı.. kimin gerçek niyetli soru sormadığını bilemiyorsun..Açıkcası hava durumunda bile aktif değilim artık..siz gibi ciddi anlamda iyi niyetli yanaşan adam ülkemizde sayılı maalesef.. Ve gün geçtikçe bu forumda yazan kişi sayısı azalıyor.. Şimdi soru sorsan herkes sana "geçirme" modunda.. Corsa gsi'm var c20 swap yaparmıyım ? yapmam.çünkü c20ninde parça fiyatları olsun,parça bulunma zorluğu olsun artık mantık dışına çıkmaya başladı.bi c20 swap ortalama 15bin,ki bunun üstüne şanzıman beyin vb gelecek.ama tigra güzel araba alıp proje yapmana sevinirim abi :)

haklısın aslında, iyi niyetle bile sorulan sorulara 35-40 yaşında abilik yapacak adamlar t...şak malzemesi görüp kafa yapıyorlar.

Forumlar sanırım miadını dolduruyor, ben bu siteden çok şey öğrendim, eski doyurucu bilgilendirici yazılar yok maalesef.

Ben seni bulurum tigra aldığımda ama :D

kado
04-08-2020, 09:15
valla ben de mesaj yazdıktan sonra fark ettim 5 yıllık konu olduğunu.

O ara forumdaki mor gsı'ın konusuna bakıyordum. c20xe yi bir araştırayım dedim konu çıkınca da yazmışım.

Benim dünya görüşüme ters bildiğim bir şeyi paylaşmamak. Abinin düşüncesine de saygı duyuyorum tabiki kendi bileceği iş.

ben hiç bilmiyorum öğrenmeye çalışıyorum, corsa ya sığdıysa tigraya da sığar diye geçiyor kafamdan.

zira tigra alıp 1-2 sene sonra böyle bir swap yapmak isterim tamamen kendim ve keyfi olarak. O zaman bilgili adam lazım olacak, ama paylaşmayan adam bize gelmiyor :)

Tolga selam sığdırılmışı var bu arada :) resimleri göremedim ama.
http://www.techturkey.com/forum/project_cars/54765-tigra_s93_c20xe_el_emegi_goz_nuru_bir_proje.html?h ighlight=