PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : mazda mx 3 we mx5 hakkında ??



Emir_b16a
23-12-2007, 22:42
arkadaşlar mazda mx3 we mx 5 hakkında bilgi werirmisiniz bu araçlar hakkında fazla bilgim yok bildiklerinizi paylaşırsanız sewinirim :)

Yiğit G.
23-12-2007, 23:20
Mx-3 hakkında pek bilgim yok ama çok yaktıgını ve gitmediğini biliyorum (v6) ama mod'a karsılık verir sanırsam.Mx-5 ise pahalı ama gelmiş geçmiş en şirin otomobillerinden biridir.Dünyanın en çok satılan üstü açık arabası olarak guiness rekorlar kitabına girmiştir.Roadster'lerin rönesansı olarak bilinilir.


""""İlk olarak 1989 yılında Avrupa'da lansmanı yapılan Mazda MX-5'e olan talep, Japonya'dan ithal edilen sayıdan çok daha fazlaydı.



İmkanı olan müşteriler, MX-5'lerini Amerika'dan kendi çabalarıyla ithal ederlerken, MX-5'in Amerikan pazarındaki ismi olan "Miata"yı otomobillerinin arkasında taşıyanlara, gizli bir örgütün üyeleri gibi bakılıyordu. Fakat bu ithalat bile kolay değildi. Çünkü MX-5 Amerika'da bile daha başlangıçta başarılı satışlara imza attı. 1990'da pazara sunuluşunun bir yıl ardından yaklaşık 40 bin Amerikalı evlerinden işlerine yada yazlıklarına üstü açık bir roadster'le gitmeyi tercih etmişti. Talep o kadar büyüdü ki, karaborsacılara başvurmayanlar uzun teslimat zamanlarını beklemek zorunda kalmıştı.
Aslında Mazda MX-5 Amerika ve Japonya göz önüne alınarak geliştirilmişti ama, Avrupa'yı etkisi altına alması uzun sürmedi. Böylece Avrupa pazarına olan arz artırıldı. Bir süre sonra eski kotanın satış rakamları, yeni kıtanınkini geride bıraktı. Hatta sürpriz bir şekilde güneşe hasret yaşayan İngiltere ve Almanya gibi ülkelerdeki MX-5 satışları, diğer Avrupa ülkelerinden daha fazla oldu.
Esasında spesifik bir "niş" ürün olarak tasarlanan Mazda MX-5, tüm zamanların en çok satan roadster'ı olarak Guinness rekoru kırdı. İlk 10 yılda 500 bin adet Mazda MX-5 üretildi. 2003 sonu itibariyle, 677 bin Mazda MX-5 yollarda dolaşıyor. Bir "tebeşir çizimi" için fena bir kariyer değil. Gerçekten de Mazda MX-5'in doğumu, bir karatahtada yapılan tebeşir çizimiyle oldu. Bu, 1979 yılmda olmuştu ve o zamanlar bu tip pek de pratik olmayan otomobillerin zamanı değildi. Tüm iyi fikirler gibi, bu projenin de gelişimi zamana bırakıldı ve 729 kod numaralı dosya, Mazda'nın tasarım ve geliştirme bölümlerinin raflarında uzun süre bekledi. Bu süre zarfında Mazda MX-5 için bir çok alternatif fikir üretildi. Kimi mühendisler RX-7'deki gibi bir rotary motor önerdiler, kimi ortadan motorlu, kimiyse önden çekişli olmasını savundu. Sonunda konseptin şablonu belli oldu: Önden motorlu, arkadana itişli, şirin ve klasik iki koltuklu bir roadster üretilecekti. Tüm gerçek roadster'lar gibi uzun bir kaputu ve kısa bir bagajı ve manuel olarak elle açılıp kapanan bir kumaş tavana sahip olacaktı. Küçük ve hafif bir roadster konsepti, Mayıs 1987'de seçkin otomotiv eksperlerine ilk kez gösterildi. Reaksiyon inanılmazdı. Eksperler, Mazda MX-5'te bir bestseller, hatta hit potansiyeli görmüşlerdi.
Tahminler doğruydu, otomobil 1989'da Hiroshima'da halka tanıtıldığında, 'roadster'de rönesans' olarak yorumlandı. 1990 sonunda 10 binden fazla Mazda MX-5 yollarda dolaşırken, satışların tepe noktasına ulaştığı 1999 yılında showroomlardan 21 bin Mazda MX-5 çıktı. 2003 yılındaki kötü ekonomik şartlarda bile 18 bin 700 müşteri Mazda MX-5'i tercih etti."""

Safak
23-12-2007, 23:53
1.8 V6 motor
132HP @ 6000d/d
160NM @ 5000d/d
8.5 0-100
202km/s son hız
1145kg
şehir içi 13.5lt tüketim

ef186
24-12-2007, 00:27
arkadaşlar mazda mx3 we mx 5 hakkında bilgi werirmisiniz bu araçlar hakkında fazla bilgim yok bildiklerinizi paylaşırsanız sewinirim :)

çok genel bişi yazmışsın niyetini yaz istersen ? alıcakmısın düşünüyomusun vs...
eyer alıcaksan miattayı tabiki tercih ederim forumda Burak arkadaşımızda Greddy kitli başarılı bi miatta var sanırım oda yazar konuyla alakalıama senin bu mesajı atma sebebin ne bi yazarsan cevaplar aha doru yere gider ....

Emir_b16a
24-12-2007, 00:46
süpersiniz arkadaşlar almayı düşünüyorum tabiki ilerleyen zmnlarda (cukkayı topladığımda :D)

bnm merak ettiğim kronik sorunları özellikle tentede sonuçta bnm altımda sürekli yol yapmıcak ama yaptığı zmnda istanbul içi 300 km den aşa yapmaz yani bi newi keyif arabası olucak bnm için kısmetse

bi sorumda motor dayanıklılığı hakkında bnde yüklemeyi planlıyorum 170 180 hp ler bnm için yeterli olucaktır sorunsuz olmasıda bnm için çok önemli

atmosferik yüklemek yanlısıyım ama 170 180 hp ler zannedersem zor biraz anlık performansta istemiorum onun için turbo yada sc düşünebilirim ama nos istemiorum

zannedersem yeterli olur tawsiye edermisiniz yoksa başka bi alternatifiniz warmı 200 sx ten başka arkadan itişli :)

Ahmetfikri
24-12-2007, 21:04
99modeli vardı kuzenimde 1,8 145hpdi kullanması çok keyifliydi hiç sorun çıkartmamıştı

gorke
25-12-2007, 17:41
nbr emir ben görkem.. ndn 200sx harici die bişey yazdın onu merak ediyorum. bak çok gzl vti ın vardı bırak şimdi ondan da güzel sxin olsun :D turbo, parça ve sorunlar hakkında ''miata'' yardımcı olacaktır sana bence..22ye bi sx alalım sana...

Emir_b16a
25-12-2007, 18:06
nbr emir ben görkem.. ndn 200sx harici die bişey yazdın onu merak ediyorum. bak çok gzl vti ın vardı bırak şimdi ondan da güzel sxin olsun :D turbo, parça ve sorunlar hakkında ''miata'' yardımcı olacaktır sana bence..22ye bi sx alalım sana...

görkem saol yaa belki düşünürsem s 13 düşünürüm elektroniği daha az olan bişi istiorumki kendim öle uğraşiim sökiim takiim s14 bni bozar :)

levent
25-12-2007, 18:11
valla 1,8 motora bolt-on turbo kitle 190 hp civarında çok rahat gezersin.

CTG
25-12-2007, 18:26
mx-3 ten bişey olmaz da mx-5 önemli bi arabadır ve en ucuz roadsterdır. bitek bizim ülkemizde saçma fiyatlara satılır.

Miata
25-12-2007, 22:31
TR de mx-5 e abuk fiyatlar istenmesinin nedeni sıfırınında çok pahalı olması bu arabalar genelede garaj arabaları zaten.

Parça da sıkıntı yok ama fiyatlar genel olarak yüksek tr de ama USA dan her parçasını temin etmem mümklün. Kısaca yedek parçada çok fazla problem yok. Günlük araba olark kullanılcak bi araba değil açıkcası bana göre. Kronik problemleri yok denebilcek kadar az. Standart hali ile yakıt tüketimindede epey bi cimri sayılır. Keyifli bi arabadır. Tr ye 99a kadara klimalısı girmemiş o yüzden klimalı bulman biraz zor. 1.6 olanlarda kilitli difransiyel yok we frenleri daha zayıf.

Emir_b16a
26-12-2007, 00:27
TR de mx-5 e abuk fiyatlar istenmesinin nedeni sıfırınında çok pahalı olması bu arabalar genelede garaj arabaları zaten.

Parça da sıkıntı yok ama fiyatlar genel olarak yüksek tr de ama USA dan her parçasını temin etmem mümklün. Kısaca yedek parçada çok fazla problem yok. Günlük araba olark kullanılcak bi araba değil açıkcası bana göre. Kronik problemleri yok denebilcek kadar az. Standart hali ile yakıt tüketimindede epey bi cimri sayılır. Keyifli bi arabadır. Tr ye 99a kadara klimalısı girmemiş o yüzden klimalı bulman biraz zor. 1.6 olanlarda kilitli difransiyel yok we frenleri daha zayıf.

içimi rahatlattın :) teşekkür ederim bilgiler için