Orijinalini görmek için tıklayınız : fd6 civic & 16v bora
63owen63
16-01-2012, 21:43
Az önce yolda denk geldik leon,passat ,civic sıkıyorlardı,aralarında kaldım, sonra takıl sende dediler, biraz eglendik, ama şarjım bittigi icin cok az cekebildim.
leon la passat 1.6 lar. ikiside 3-4 boy gerimizde kalıyorlar.
Fd6 ile denememizden çok az kayıt var kısaca özetleyeyim,
Roll'de 2 de biraz öne çıkıyorum burun farkı ( 1 boy denecek kadar acılmıyor), 2nin sonuna doğru kapatıyor 3e alınca 2 boya kadar acıyor ,daha sonra 4ten itibaren geliyorum, 160 gibi yanyana oluyoruz, 180 e kadar da öyle gidiyoruz. Bırakmak zorunda kaldık zaten yol itibariyle, bıraksalar 300-500 sıkcaz sanki :D
Bu video'da pek adam gibi bir şey olmadı ama tek görüntü oldugu icin paylaşıyorum. Necitede geçildik ,yedik tokatı :D
Fd6 + f/h (tek) & bora 2 kişi + lpg , (iki depoyuda yeni fullemiştim :D) 90 litre yakıt yaklaşık.
iyi seyirler. Depolarım boşken ve tek oldugum bir ara yeniden denemeyi düşünüyorum, yenildim güreşe doymadım :p
qPib2ydY9Ik&feature=youtu.be
i-vtec07
16-01-2012, 21:52
4 te fd ye tununman iyi bir şey 3ve 4 hard dır fd de.:)
metinmb407
16-01-2012, 22:01
Camlar açık olmasaymış farkı kapatırmışsın :p
i-vtec07
16-01-2012, 22:03
fd manuel demi?:D A\T olsa geçerdiniz zaten maşallah araçlara.
debriyaj mı tokatladın bana mı öyle geldi :D
maşallah diyim isot spec :D
Arasts61
16-01-2012, 22:32
bora 16 v miydi?
edit: oyleymiş şimdi gördüm. :)
erhanarici18
16-01-2012, 22:37
leon ne alemdeydi ondan da bahset biraz
63owen63
16-01-2012, 23:07
fd manuel demi?:D A\T olsa geçerdiniz zaten maşallah araçlara.
manuel fd evet, :)
Camlar açık olmasaymış farkı kapatırmışsın :p
Haha ilahi Metin : ) Ağırlıklarımı atıp yeni yine yeniden yapacagım ona :P Mercekli taksaydım alırdım ama:P
debriyaj mı tokatladın bana mı öyle geldi :D
maşallah diyim isot spec :D
Tokatlamadım da bir üst vitesten düştüm,tam roll' moduna girememişken elemanın istedigi hıza ayarlayıp bastık,
leon ne alemdeydi ondan da bahset biraz
Açıkçası ışıklarda kalkışımız dışında ben pek göremedim leon ve passat'ı. 1.vitesden sonra biz civicle kopuyoruz, onlar aralarında takılıyorlardı leon ve passat.
golfcu0101
17-01-2012, 01:14
maşallah hemşerim boraya,mesele geçmek geçilmek değil mesele eğlenmek bu düşüncen süper:icon_tup::icon_tup:
metinmb407
17-01-2012, 09:57
Haha ilahi Metin : ) Ağırlıklarımı atıp yeni yine yeniden yapacagım ona :P Mercekli taksaydım alırdım ama:P
Şimşekleri çaktırsaydın adam lanet olsun o nasıl far geç lan geç derdi :D
by serçe
17-01-2012, 10:04
maşallah araçlara ...
mert_leon
17-01-2012, 10:04
bora ciğerli :D peki 1.6 fsi jetta ile filan denedinmi hiç ?
Tokatlamadım da bir üst vitesten düştüm,tam roll' moduna girememişken elemanın istedigi hıza ayarlayıp bastık,
o nasıl bir hönklemeydi peki :D
bora ciğerli :D peki 1.6 fsi jetta ile filan denedinmi hiç ?
fsi lar bariz daha yavaş 16v den ama ağırlıktan da olabilir
mert_leon
17-01-2012, 10:24
o nasıl bir hönklemeydi peki :D
fsi lar bariz daha yavaş 16v den ama ağırlıktan da olabilir
bnde öle düşünmüştüm.
Ek.Civic_Spoon
17-01-2012, 10:34
160 larda fd6 ya yetişmen çok ilginç iki aracıda kullanmış biri olarak söylüyorum fd6 nin 4 . vitesi hayvani bişeydir maşallah araçlara ..
metinmb407
17-01-2012, 11:54
Bora nın en sevdiğim özelliklerinden birisi 3000 RPM den sonra redline a çok çabuk ulaşması :) 3000 RPM den sonra canavarlaşıyor araç. Bu arada devir kesici 6500 de devreye giriyor fakat bu tür uygulamalarda vites değişimleri için en iyi devrin 5500 olduğunu söylemişlerdi.
Cliosportve
17-01-2012, 12:04
FD6 beni şaşırttı
Ö.öztüRk
17-01-2012, 12:25
maşallah araçlara
reddewill
17-01-2012, 13:22
maşallah araçlara
Bora nın en sevdiğim özelliklerinden birisi 3000 RPM den sonra redline a çok çabuk ulaşması :) 3000 RPM den sonra canavarlaşıyor araç. Bu arada devir kesici 6500 de devreye giriyor fakat bu tür uygulamalarda vites değişimleri için en iyi devrin 5500 olduğunu söylemişlerdi.
Bende otomatik bora var 16v 1.6, dip gazda 5500'de vites değişiyor.
63owen63
17-01-2012, 20:57
Arkadaşlar konuya tek tek cevap verecegim fakat şuan sanal klavyeden giriyorum, sagolun yorumlarınız için.
ben bızım spec kasalar ust kasalara gore hızlı dıyorum anlatamıyorum 2004 a3 le aramda 90kg var jantlarda 16. Bende kaba taslak 307hdı 140lık c4 3.0d range bunları uzunda gecıyorum en babası c4 170e kadar yanımda gelıyo sora ben acmaya baslıyorum nıye yazdım tabıkı hızlı degılız kendı capında leon ve a3lerden hızlı maksadında soyledım bızım pancar motorlar bızım agırlıklara yetıyo ancak arkadasınkıde 16vlıkmıs tabı yınede anlatmak ıstedıgmı anlatabıldıgmı dusunuyorum yanı... :)
BAHADIR24
17-01-2012, 21:36
1.6 16 subaplı vw motoru alt devirleri 8v lik pancara göre kötü olan ama üstlerde iyi yürüyen bir makina... bizde 16v lik toledo var filtre (cai değil) hariç stock teke tek denediğimizde fd6 (2011 çok temiz kullanılmış ve filtreli) ile 4 sonuna kadar yan yana 5 de fd6 2-3 boy geri düşüyor birdahada yetişemiyor (40 defa denenmiştir:) videoları mevcut...
kurtbil nick li arkadaşın 16v lik leonu wimmer yazılım, filtre ve performans sonla baya yürüyordu;)
bu arada zaten çok çevirmiyor 5500 de vites atarsanız yürümez;) gazdan ayagınızı çekmeden atarsanız yine yürümez;)
metinmb407
17-01-2012, 22:29
Bende otomatik bora var 16v 1.6, dip gazda 5500'de vites değişiyor.
Yanlışınız var. Bora nın 1.6 otomatik viteslerinin hiçbirisi 16V değil :) 16V olması için motor kodunun BCB olması gerek :)
63owen63
18-01-2012, 17:35
Şimşekleri çaktırsaydın adam lanet olsun o nasıl far geç lan geç derdi :D
Şuan ki far'la uzun açsam, kapat lan parkları derler :D
yani 4ten sonra fd6 yı yakalıyorsan dicek bişey yok..bende vtec2 warken borayı hertürlü geçiyodum fd6 da beni 160dan sonra geçiyodu..birde 2ye tek böleymiş teke tek olsanız bora civicleri elek edecek demekki türünün son örneği...
Siz vtec 2 ile borayı hertürlü geçiyorsanız ve 160 da fd6 sizi geçiyorsa bu sizin tecrübenizdir, biz pilot degiliz,araçlarımızda ralli bakımlı degil, illaki bir araç yada şöför digerinden o an daha iyi bir performans cıkarmış olabilir, tek olsam elek de edebilirdim,folloş da olabilirdim, ikiside muhtemel,yakın güçler var, iş pilotaj ve motorun saglıgına kalmış. Aracımı türünün son örnegi diye nasıl ilan ettiniz ,anlamaıdm, öyle bir iddia da vs bulunmadım,denedik eglendik ok ?
maşallah hemşerim boraya,mesele geçmek geçilmek değil mesele eğlenmek bu düşüncen süper:icon_tup::icon_tup:
Kesinlikle öyle, kıçı kırık teneke için hiç gerek yok kişisel diyaloglara. Senin gibi düşünenleri görmek sevindirici,cok sagol :)
o nasıl bir hönklemeydi peki :D
fsi lar bariz daha yavaş 16v den ama ağırlıktan da olabilir
Evet levocum fsi biraz daha agır ama oranlar daha kısa oldugu icin cok bir fark söz konusu olmuyor. Hönkleme de isottandır ,tokat atmış da olabilirim :)
bora ciğerli :D peki 1.6 fsi jetta ile filan denedinmi hiç ?
1.6 fsi golfle denemiştim, altlarda viteslerde bir iki boy öne çıkmıştım, sonrasında eşitlendik beraber gittik bir süre okadar. cok tadında bir deneme de olmamıştı aslında:)
160 larda fd6 ya yetişmen çok ilginç iki aracıda kullanmış biri olarak söylüyorum fd6 nin 4 . vitesi hayvani bişeydir maşallah araçlara ..
evet iyidir illaki de yetişememek gibi bir şey niye söz konusu olsunki, agırlık ortada oranlar ortada güç ortada, birazcık farkla geçmeside normal gayet., denedik eğlendik böyle oldu, bizim sonucumuz bu diye genel geçer iddasında bulunmuyoruz tabiki, sagolun hepimize maşallah olsun:)
Bora nın en sevdiğim özelliklerinden birisi 3000 RPM den sonra redline a çok çabuk ulaşması :) 3000 RPM den sonra canavarlaşıyor araç. Bu arada devir kesici 6500 de devreye giriyor fakat bu tür uygulamalarda vites değişimleri için en iyi devrin 5500 olduğunu söylemişlerdi.
Metin kim diyor onu Allah aşkına ,mantıklı bir açıklama oldugunu düşünmüyorum ,teknik bir nedenide olacagını sanmıyorum , ki zaten max hp' ye falan o civarda ulaşıyor heleki orada atarsan tekrar üst vitesde devir düşünce daha alttan gelmek zorunda kalırsın,zayıf kalır. kesiciye girmeden + 6000 iyidir.
FD6 beni şaşırttı
Nasıl şaşırttı,havada kalmış biraz, açıklar mısın :)
maşallah araçlara
maşallah araçlara
maşallah araçlara ...
Çok sagolun, cümlemize :)
Bende otomatik bora var 16v 1.6, dip gazda 5500'de vites değişiyor.
Otomatik ve 1.6cc hiç bir bora 16v degildir. sr motordur 8 subablı.
ben bızım spec kasalar ust kasalara gore hızlı dıyorum anlatamıyorum 2004 a3 le aramda 90kg var jantlarda 16. Bende kaba taslak 307hdı 140lık c4 3.0d range bunları uzunda gecıyorum en babası c4 170e kadar yanımda gelıyo sora ben acmaya baslıyorum nıye yazdım tabıkı hızlı degılız kendı capında leon ve a3lerden hızlı maksadında soyledım bızım pancar motorlar bızım agırlıklara yetıyo ancak arkadasınkıde 16vlıkmıs tabı yınede anlatmak ıstedıgmı anlatabıldıgmı dusunuyorum yanı... :)
Valla Utku ben pek anlamadım desem ayıp olmaz degil mi :)
1.6 16 subaplı vw motoru alt devirleri 8v lik pancara göre kötü olan ama üstlerde iyi yürüyen bir makina... bizde 16v lik toledo var filtre (cai değil) hariç stock teke tek denediğimizde fd6 (2011 çok temiz kullanılmış ve filtreli) ile 4 sonuna kadar yan yana 5 de fd6 2-3 boy geri düşüyor birdahada yetişemiyor (40 defa denenmiştir:) videoları mevcut...
kurtbil nick li arkadaşın 16v lik leonu wimmer yazılım, filtre ve performans sonla baya yürüyordu;)
bu arada zaten çok çevirmiyor 5500 de vites atarsanız yürümez;) gazdan ayagınızı çekmeden atarsanız yine yürümez;)
bcb 'ler yani 16subablılar sr motordan yani 8subablıktan kötü degil, hele altları hiç degil, sadece üstleri daha iyi, üstlerinin daha iyi oluşu altlarını kötü yapmaz.ki degilde. bir sürü sr golf, leon vs denedim,kullandım biliyorum.
Çekmeden atınca yürümez diye bir şey yok, gayette yürür hatta daha iyi olur ama zararlı kesinlikle.
metinmb407
18-01-2012, 19:40
Metin kim diyor onu Allah aşkına ,mantıklı bir açıklama oldugunu düşünmüyorum ,teknik bir nedenide olacagını sanmıyorum , ki zaten max hp' ye falan o civarda ulaşıyor heleki orada atarsan tekrar üst vitesde devir düşünce daha alttan gelmek zorunda kalırsın,zayıf kalır. kesiciye girmeden + 6000 iyidir.
Maksimum torkla falan ilgisi olabilir mi? Gerçi maksimum torku 16V 4300 RPM de veriyor diye biliyorum :)
BAHADIR24
18-01-2012, 22:09
bcb 'ler yani 16subablılar sr motordan yani 8subablıktan kötü degil, hele altları hiç degil, sadece üstleri daha iyi, üstlerinin daha iyi oluşu altlarını kötü yapmaz.ki degilde. bir sürü sr golf, leon vs denedim,kullandım biliyorum.
Çekmeden atınca yürümez diye bir şey yok, gayette yürür hatta daha iyi olur ama zararlı kesinlikle.
6 senedir 16v toledomuzda mevcut alt devirleri pancar motora göre bariz kötü 4k gibi max tork bandına yaklaşır ve vtec:) açmış gibi bir anda canlanır;) nette bu konuda araştırma yaparsanda %99 yorumlar bu şekildedir...
ayak gazda vites atarsan araç bir sendeliyor gitsem mi gitmesem mi modunda;) çok farklı araba kullandım bir bu araçta buna rastladım...
63owen63
18-01-2012, 22:12
Tamam onu diyorum bende zaten, 5500 civarı vites atıldıgında imkanı yok 4300'den devam edebilesin (debriyaja basılı tutup zaman kaybetmedikten sonra), yani sen dogru düşünüyorsun, fakat olay şu ki , ancak +6000 döndügün zaman 4000-4300 rpm' civarı bir üst vitese başlayabiliyoruz, onun için 5500 erken oluyor :)
linkteki video'ya bir bak daha da somutlaşacaktır kardeşim.
http://www.techturkey.com/forum/videolar/103942-16-16v-bora-0-140-a.html
metinmb407
18-01-2012, 22:14
Tamam onu diyorum bende zaten, 5500 civarı vites atıldıgında imkanı yok 4300'den devam edebilesin (debriyaja basılı tutup zaman kaybetmedikten sonra), yani sen dogru düşünüyorsun, fakat olay şu ki , ancak +6000 döndügün zaman 4000-4300 rpm' civarı bir üst vitese başlayabiliyoruz, onun için 5500 erken oluyor :)
linkteki video'ya bir bak daha da somutlaşacaktır kardeşim.
http://www.techturkey.com/forum/videolar/103942-16-16v-bora-0-140-a.html
Şimdi daha net anladım :icon_tup:
63owen63
18-01-2012, 22:16
6 senedir 16v toledomuzda mevcut alt devirleri pancar motora göre bariz kötü 4k gibi max tork bandına yaklaşır ve vtec:) açmış gibi bir anda canlanır;) nette bu konuda araştırma yaparsanda %99 yorumlar bu şekildedir...
ayak gazda vites atarsan araç bir sendeliyor gitsem mi gitmesem mi modunda;) çok farklı araba kullandım bir bu araçta buna rastladım...
Bahadır bey, benim hızlanma videolarım var, konularımdan bakabilirsin, hatta bir üstteki video'da yine benim. hepsinde de gaz çekmeden atıyorum, hatta arkadaşlar dan uyaranlar bile olmuştu sanırım, dikkat edersen sende görürsün, gaz çekmiyorum ve sendeleme yok, + illaki kullanmışsındır bir cok araba ama, 8v ile 16v motorların teknik verilerini koyup tork & hp ve verdiikleri devirlere göre ,teknik bir açıklama yaparsan daha saglam bir zeminde konuşmuş oluruz, :)
metinmb407
18-01-2012, 22:24
Bahadır bey şahsen bende 16V nin alt devirlerinin kötü olmadığını söyleyenlerden, kullananlardanım. 16V 8V ye göre üst devirleri daha canlıdır.
Memedim yalnız araç sanki geç hızlanıyor gibi geldi? Bir gariplik var sanki. 30 saniyede falan 140 gördü daha kısa sürede görmesi gerekmez mi?
63owen63
18-01-2012, 22:34
Bahadır bey şahsen bende 16V nin alt devirlerinin kötü olmadığını söyleyenlerden, kullananlardanım. 16V 8V ye göre üst devirleri daha canlıdır.
Memedim yalnız araç sanki geç hızlanıyor gibi geldi? Bir gariplik var sanki. 30 saniyede falan 140 gördü daha kısa sürede görmesi gerekmez mi?
Kardeşim ciddi fazlam var o videoda , zaten hızlıda kategorisinde bile degiliz o anki şartlarda daha çabuk olmaması normal aslında :) bir başka 0-100' konum var oradan bak istersen, orda daha iyi bir pilotaj vardı sanırım, + videoları bir de kendim cekiyorum bir yandan, sıkıntı bol :)
metinmb407
18-01-2012, 22:40
Tatile giderken denerim bende bakalım nasıl olacak :)
63owen63
18-01-2012, 22:44
Tatile giderken denerim bende bakalım nasıl olacak :)
Tabi bir de senin hacı spec, daha cigerlide olabilir bu kıçı kırık lpg spec'den belki de ondan öyle geldi sana: )
km'en de baya iyiydi senin sanırım :)
metinmb407
18-01-2012, 22:46
Tabi bir de senin hacı spec, daha cigerlide olabilir bu kıçı kırık lpg spec'den belki de ondan öyle geldi sana: )
km'en de baya iyiydi senin sanırım :)
Maşallah de maşallah de 60100 km spec :D
0-140 videosunu izledim fd6 bu aractan iyi gidiyor gibi bi gariplik olabilirmi :)
BAHADIR24
18-01-2012, 22:58
Bahadır bey, benim hızlanma videolarım var, konularımdan bakabilirsin, hatta bir üstteki video'da yine benim. hepsinde de gaz çekmeden atıyorum, hatta arkadaşlar dan uyaranlar bile olmuştu sanırım, dikkat edersen sende görürsün, gaz çekmiyorum ve sendeleme yok, + illaki kullanmışsındır bir cok araba ama, 8v ile 16v motorların teknik verilerini koyup tork & hp ve verdiikleri devirlere göre ,teknik bir açıklama yaparsan daha saglam bir zeminde konuşmuş oluruz, :)
google amcaya ''vw 1.6 bcb akl'' diye sorar ve sonuçlara göz atarsanız alt devir konusunda hem fikir oluruz;)
mersine yolunuz düşerse nasıl vites atıldığının farkını deneyip görürüz:)
emre.ates
18-01-2012, 22:59
kardeşim maşallah öncelikle arabana lpg +agırlıklı düşünürsek bnce ıyı gıdıyor ayrıca 1,6 16v bora kullacısı olarak alt devırlerın kotu oldugunu hıc dusunmuyorum
BAHADIR24
18-01-2012, 23:08
kardeşim maşallah öncelikle arabana lpg +agırlıklı düşünürsek bnce ıyı gıdıyor ayrıca 1,6 16v bora kullacısı olarak alt devırlerın kotu oldugunu hıc dusunmuyorum
bir yanlış anlamayı düzelteyim benim dediğim şu ki; 16 subaplı motor 8 subaplı motora göre alt devirlerde zayıftır...
alt devirlerde ani hızlanmaya çalışınca şakır şakır subap vurur;)
63owen63
18-01-2012, 23:08
google amcaya ''vw 1.6 bcb akl'' diye sorar ve sonuçlara göz atarsanız alt devir konusunda hem fikir oluruz;)
mersine yolunuz düşerse nasıl vites atıldığının farkını deneyip görürüz:)
Şimdi bahadır bey, ben bilmedigim için size kaynak gösterin demiyorum, sizinle hem fikir olmadıgımız icin, 8v lik motorun 16v'den daha atak oluşunu (alt devirler) bana kanıtlayın, ağzınızdan çıkan cümleden öteye geçin anlamında söylüyorum,madem savunuyorsunuz bir fikri somutlaştırın diyorum bende :), Yani tezinizi destekleyin ki tartışmış, bir paylaşımda bulunmuş olabilelim, buna da üşeniyorsanız eğer, sizin fikriniz sizin benimki de benim olsun , bir gün mersine gelirsem haber ederim yada siz bu tarafa gelirseniz misafirim olursunuz,fazlasıyla somutlaştırırız. :)
0-140 videosunu izledim fd6 bu aractan iyi gidiyor gibi bi gariplik olabilirmi :)
0-140 videosunda 2 kişi + full depo lpg 35 litre, + 40 kg yük var. Ama ona rağmen böyle düşünüyor olabilirsin, ki zaten bende fd6'nın bora'dan iyi yürüdügünü düşünüyorum ,aksi bir fikrim yok:)
Buradaki videolar daha saglıklı kardeşim ağırlık vs olarak bakmak istersen eğer.
http://www.techturkey.com/forum/videolar/104304-bora-0-100-a.html
63owen63
18-01-2012, 23:18
bir yanlış anlamayı düzelteyim benim dediğim şu ki; 16 subaplı motor 8 subaplı motora göre alt devirlerde zayıftır...
alt devirlerde ani hızlanmaya çalışınca şakır şakır subap vurur;)
Subab vurur tabiki ciddi düşükken devir, o konuda hemfikiriz, benim de size ısrarla anlatmak istedigim şey, toplumda da bir cok insan tarafından yanlış bilindigini düşündügüm şey. O da şudur ki , 16v motorlar genelde üstlerde iyidir diye bilinir ama bu demek degildir ki SR' motordan alt devirlerde daha zayıf olsun. Üstlerde iyi diye lanse edildigi icin altları sanki kötü gibi bir izlenim bırakıyor insanda ama aksini düşünüyorum, 8v'den daha kötü degil altlar:)
8v akl motor en başında gaz tepkisi olarak yazılımsız 16v bcb den daha iyidir çünkü biri telli biri sensörlü gaz kelebeğine sahiptir.Ayrıca 8v akl motor max torku 3800rpm de alır bcb ise 4500rpm de.Akl max gücünü 5600 de alır bcb ise 5700 de.Bu çerçeveden bakacak olursak Akl motor hem telli gaz kelebeğine sahip olması hemde daha erken max tork a ulaşması bakımından tepki olarak alt devirlerde bcb ye göre iyidir.Kullanıcı yorumu yapacak olursam bcb nin alt devirleri akl ye GÖRE daha hissizdi.
63owen63
18-01-2012, 23:19
kardeşim maşallah öncelikle arabana lpg +agırlıklı düşünürsek bnce ıyı gıdıyor ayrıca 1,6 16v bora kullacısı olarak alt devırlerın kotu oldugunu hıc dusunmuyorum
Şimdi araç sahipleri olarak yazınca yanlı yazdıgımız düşünülüyor sanırım , tipik boranın agır karakteri 8v de ne ise 16v de de o , alt devirler için , bir fark oldugunu ben de düşünmüyorum üstadım:)
Maşallah de maşallah de 60100 km spec :D
Maşallah maşallah, murat'ın N/A 'da 63.000'i bozdu yeni :)
metinmb407
18-01-2012, 23:22
0-140 videosunda 2 kişi + full depo lpg 35 litre, + 40 kg yük var. Ama ona rağmen böyle düşünüyor olabilirsin, ki zaten bende fd6'nın bora'dan iyi yürüdügünü düşünüyorum ,aksi bir fikrim yok:)
Buradaki videolar daha saglıklı kardeşim ağırlık vs olarak bakmak istersen eğer.
http://www.techturkey.com/forum/videolar/104304-bora-0-100-a.html
Mehmet acı biraz be kardeşim ben buradan acıdım valla arabaya :)
63owen63
18-01-2012, 23:23
8v akl motor en başında gaz tepkisi olarak yazılımsız 16v bcb den daha iyidir çünkü biri telli biri sensörlü gaz kelebeğine sahiptir.Ayrıca 8v akl motor max torku 3800rpm de alır bcb ise 4500rpm de.Akl max gücünü 5600 de alır bcb ise 5700 de.Bu çerçeveden bakacak olursak Akl motor hem telli gaz kelebeğine sahip olması hemde daha erken max tork a ulaşması bakımından tepki olarak alt devirlerde bcb ye göre iyidir.Kullanıcı yorumu yapacak olursam bcb nin alt devirleri akl ye GÖRE daha hissizdi.
Teknik veriler için kaynak gösterir misin, iki motor içinde, bulamadıgım için soruyorum?
akl'nin max torkunu verdigi devirde (3800 ) verdigi max tork ne ? ayrıca yine bu devirde (3800) bcb'nin verdigi tork ne buna da bakmak lazım aslında, paylaşır mısın bizimle .
BAHADIR24
18-01-2012, 23:23
BCB:
Output : 105 cv (77 kW) @ 5700 rpm
Torque : 148 Nm (109 lb.ft) @ 4500 rpm
AKL:
Output : 100 cv (73 kW) @ 5600 rpm
Torque : 145 Nm (106 lb.ft) @ 3800 rpm
bunlar teknik veriler beyefendi (isminizi bağışlarsanız sevinirim;)
haaa teknik verilerde max tork devirlerinde 700 d/d lık çok büyük fark yaratmayacağı düşünülebilir bir fark var ama asıl sorumuzun cevabını peak tork devri değilde devir bandı grafiği verir; onada nereden ulaşırız Allah bilir:)
bende mersine beklerim fd6 ile denemekten bıktım:D,
(edit: hasan kardeşim seni ayrı tutuyorum seninle 7/24 hertürlü araçla denerim:)
63owen63
18-01-2012, 23:23
Mehmet acı biraz be kardeşim ben buradan acıdım valla arabaya :)
Neye acıdın Metin, ? gaza da mı basmayalım :)
metinmb407
18-01-2012, 23:24
Şimdi araç sahipleri olarak yazınca yanlı yazdıgımız düşünülüyor sanırım , tipik boranın agır karakteri 8v de ne ise 16v de de o , alt devirler için , bir fark oldugunu ben de düşünmüyorum üstadım:)
Maşallah maşallah, murat'ın N/A 'da 63.000'i bozdu yeni :)
Murat az biniyor onun araç 55 binde iken benimki 45 bin falandı. Onun oldu 63 bin benimki oldu 60 bin :)
BAHADIR24
18-01-2012, 23:24
8v akl motor en başında gaz tepkisi olarak yazılımsız 16v bcb den daha iyidir çünkü biri telli biri sensörlü gaz kelebeğine sahiptir.Ayrıca 8v akl motor max torku 3800rpm de alır bcb ise 4500rpm de.Akl max gücünü 5600 de alır bcb ise 5700 de.Bu çerçeveden bakacak olursak Akl motor hem telli gaz kelebeğine sahip olması hemde daha erken max tork a ulaşması bakımından tepki olarak alt devirlerde bcb ye göre iyidir.Kullanıcı yorumu yapacak olursam bcb nin alt devirleri akl ye GÖRE daha hissizdi.
:icon_tup::icon_tup::icon_tup:
metinmb407
18-01-2012, 23:25
Neye acıdın Metin, ? gaza da mı basmayalım :)
Canım gaza basta baskı balataya basma :D
63owen63
18-01-2012, 23:29
BCB:
Output : 105 cv (77 kW) @ 5700 rpm
Torque : 148 Nm (109 lb.ft) @ 4500 rpm
AKL:
Output : 100 cv (73 kW) @ 5600 rpm
Torque : 145 Nm (106 lb.ft) @ 3800 rpm
bunlar teknik veriler beyefendi (isminizi bağışlarsanız sevinirim;)
haaa teknik verilerde max tork devirlerinde 700 d/d lık çok büyük fark yaratmayacağı düşünülebilir bir fark var ama asıl sorumuzun cevabını peak tork devri değilde devir bandı grafiği verir; onada nereden ulaşırız Allah bilir:)
bende mersine beklerim fd6 ile denemekten bıktım:D,
(edit: hasan kardeşim seni ayrı tutuyorum seninle 7/24 hertürlü araçla denerim:)
Hah süper oldu veriler, Mehmet ismim, Hasan bey :)
Zaten işte benimde asıl bahsetmek istedigim şeyi siz söylemişsiniz
''peak tork devri değilde devir bandı grafiği'' :)
Ha bu arada gerek drag gerek rolling bazlı hızlanmalarda zaten o alt devirlere hiç ihtiyaç olunmadığı için, akl'nin bcb ye karşı hızlanmada altlarının 'minik bir farkla' daha iyi olmasının ona şehir içi relax mode kullanımı dışında bir şey katmayacagıda aşikar, (akl'ye *** atıyorum diye anlaşılmasın lütfen :) )
63owen63
18-01-2012, 23:31
Canım gaza basta baskı balataya basma :D
Baskıya napmışım :) bildigin devir dönüp, vites atıyorum yahu , Murat s2k'da aldı artık hiç binmez bora'ya , ileride de tr'nin en düşük km'li borası diye nam salar :)
Teknik veriler için kaynak gösterir misin, iki motor içinde, bulamadıgım için soruyorum?
akl'nin max torkunu verdigi devirde (3800 ) verdigi max tork ne ? ayrıca yine bu devirde (3800) bcb'nin verdigi tork ne buna da bakmak lazım aslında, paylaşır mısın bizimle .
Volkswagen AKL engine - Wikicars (http://wikicars.org/en/Volkswagen_AKL_engine)
akl motor için leondan örnek verdim
Seat Leon 1.6 Stella 100 hp - Car Specs - Performance, Engine, Comfort, Weights, Security, Photo Gallery (http://www.cars-data.com/en/seat-leon-16-stella-100hp-12984/specs.html)
Bbc motor için yine leondan bir örnek teknik veri için
Seat Leon 1.6 16V Stella 105 hp - Car Specs - Performance, Engine, Comfort, Weights, Security, Photo Gallery (http://www.cars-data.com/en/seat-leon-16-16v-stella-105hp-12989/specs.html)
akl nin max torku 145nm dir bcb nin max torku 148nm dir.3800rpm de bcb nin torku akl nin 145nm sinden daha düşük olacaktır.
Yazılım,filtre,son susturuculu bcb örneği eski leonum
http://img19.imageshack.us/img19/5155/2010.jpg
BAHADIR24
18-01-2012, 23:37
Hah süper oldu veriler, Mehmet ismim, Hasan bey :)
Zaten işte benimde asıl bahsetmek istedigim şeyi siz söylemişsiniz
''peak tork devri değilde devir bandı grafiği'' :)
Ha bu arada gerek drag gerek rolling bazlı hızlanmalarda zaten o alt devirlere hiç ihtiyaç olunmadığı için, akl'nin bcb ye karşı hızlanmada altlarının 'minik bir farkla' daha iyi olmasının ona şehir içi relax mode kullanımı dışında bir şey katmayacagıda aşikar, (akl'ye *** atıyorum diye anlaşılmasın lütfen :) )
kanallar karıştı Hasan benim fd6 sı olan ve arada zevkine çıkıp sıktığımız arkadaşım forumada üye kendisi sonra ne yazdın başkan forma demesin diye dipnot yazdım:D
Mehmet kardeşim memnun oldum tanıştığımıza;)
son cümlenizde tartışıp anlaşamadığımız konuyu kendiniz çözmüşsünüz:)
63owen63 ::::::::::::::::::::::::::bcb 'ler yani 16subablılar sr motordan yani 8subablıktan kötü degil, hele altları hiç degil, sadece üstleri daha iyi, üstlerinin daha iyi oluşu altlarını kötü yapmaz.ki degilde. bir sürü sr golf, leon vs denedim,kullandım biliyorum.
Çekmeden atınca yürümez diye bir şey yok, gayette yürür hatta daha iyi olur ama zararlı kesinlikle.
63owen63
18-01-2012, 23:45
Volkswagen AKL engine - Wikicars (http://wikicars.org/en/Volkswagen_AKL_engine)
akl motor için leondan örnek verdim
Seat Leon 1.6 Stella 100 hp - Car Specs - Performance, Engine, Comfort, Weights, Security, Photo Gallery (http://www.cars-data.com/en/seat-leon-16-stella-100hp-12984/specs.html)
Bbc motor için yine leondan bir örnek teknik veri için
Seat Leon 1.6 16V Stella 105 hp - Car Specs - Performance, Engine, Comfort, Weights, Security, Photo Gallery (http://www.cars-data.com/en/seat-leon-16-16v-stella-105hp-12989/specs.html)
akl nin max torku 145nm dir bcb nin max torku 148nm dir.3800rpm de bcb nin torku akl nin 145nm sinden daha düşük olacaktır.
Yazılım,filtre,son susturuculu bcb örneği eski leonum
http://img19.imageshack.us/img19/5155/2010.jpg
Üstadım eline saglık katkılar için, yanlış yorumlamadıysam senin sheet'i 3800rpm' gibi 150-153 nm' civarı bir tork elde etmişsin, yanılıyor muyum ?
Çok zevkli bir hale gelmiştir diye düşünüyorum ,ne güzel:)
kanallar karıştı Hasan benim fd6 sı olan ve arada zevkine çıkıp sıktığımız arkadaşım forumada üye kendisi sonra ne yazdın başkan forma demesin diye dipnot yazdım:D
Mehmet kardeşim memnun oldum tanıştığımıza;)
son cümlenizde tartışıp anlaşamadığımız konuyu kendiniz çözmüşsünüz:)
Aslında kanal karışmadı, afedersiniz, ben isminizi yanlış yazdım, hasan bey'e gitti aklım, yoksa size mahsuben yazdım , memnun oldum ben de , sizin ve kurtbil'in sayende güzelleşti konu:)
Üstadım eline saglık katkılar için, yanlış yorumlamadıysam senin sheet'i 3800rpm' gibi 150-153 nm' civarı bir tork elde etmişsin, yanılıyor muyum ?
Çok zevkli bir hale gelmiştir diye düşünüyorum ,ne güzel:)
Evet 3800 lerde 150-153nm oluyor tork.Stock haline göre yazılım sonrasında gaz tepkisi değişti.Rollingde stock 16v leonun 3-4 boy önünde gidiyordu.Günlük kullanımda 2.viteste 2000-2500 rpm arasında çıkarken çok zorlandığı yokuşları rahatlıkla çıkmaya başladı.Yakıt tüketiminde biraz ölücülük yaparak istanbul içi 7lt yi görebildim.
metinmb407
19-01-2012, 08:25
Yorumlar katkılar güzel :)
bende zamanimda 2002 golf 16 v vardi. altlar çok cansızdı. bunun sebebi max torku olan 148 nm lik torku 4800 gibi üst devirlerde vermesi.ama özellikle 3.ve 4.vitesi çok iyidir.bir kotü yanı var çok avans vurur.
MerT01*civic
20-01-2012, 20:42
FD6 beni şaşırttı
şaşırtmasın :D FD6 iyi yürür :D
63owen63
23-01-2012, 22:07
Valla fd6 olumlu mu olumsuz mu şaşırttı anlamadım :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.