PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Opel Astra IDS PLUS Yardım



Shadow_Dancer
17-01-2012, 13:14
Yakın bir arkadaşımın gtc turbo modeli aracında bu sistem var arkadaşlar, yalnız ön ve arkada ki birer amartisörü patlamış, diger amortisörler ise ortalamalarda, servis takım halinde degişimine takriben 1850 lira istiyor. Sistem ids plus'a sahip oldugu için amartisörler çok pahalı. ids plus ise adaptif şasi benzeri bi sistem..

Diger yandan ise maslakta koni amartisör (sertlik ayarlı) ve h&r 35 mm. yay için istenen fiyat ortalama olarak 2 bin lira civarı, tabi pazarlık yapmadık.

Sormadık istedigim soru şu, sizce standart amortisör mü kullanmak daha mantıklı yoksa koni-h&r ikilisi mi ? Koninin fiyatı biraz fazla gibi geldi bana..

BlackEmperor
17-01-2012, 16:47
kesinlikle ids+ dan vazgeçmeyin derim. evet fiyat tuzlu olabilir ama tek tuşla sertleşmesi zevkli bişe :D ben 3,5 eibach larla kullanıyorum gayet memnumum. yumuşak olduğu için amortisörüde zorlamıyor. yol tutuşta gayet güzel sistemi aktif hale getirince. son olarak fiyat gayet makul tanesi 700 kusur bişeydi bi aralar yalan olmasında 4 tanesine 1850 güzel fiyat. pazarlık vs belki dahada indirebilirsiniz.

Schumi
17-01-2012, 16:55
Bence direk Bilstein bakın derim.

Shadow_Dancer
17-01-2012, 17:21
Teşekkür ederim evet ids plus güzel bi sistem ama o kadar parayı verince konilerde mantıklı geliyor. Schumi bilsteinler ne kadar bir bilgin var mı ?

cagri-35
17-01-2012, 17:37
Bence de IDS plus ile devam edin...

Yaşından dolayı serviste şu ara ekstra indirimi olması gerek %30 civarı o rakamlarda güzel bir indirim eder. Tabi eğer indirimsiz rakamıysa...

Birde Bendede gtc vardı satarken alan arkadaşı IDS plus ın tepkisi çok etkilemişti , öbür türlü konsolda sadece bir sport tuşundan ibaret olucak ve aracın özelliğini birnevi by pass etmiş olucaksınız. Bence IDS + a devam yoksa her araca koni ve yay takılabilir.

Schumi
18-01-2012, 01:00
IDS size ekstra yol tutuşu vermiyor. Kapalı iken size ekstra konfor veriyor o kadar. Araba zaten spor araba. Yol tutuşunun hep o IDS tuşu devrede iken ki halde tepki vermesi gerekir. İyi bir amortisör veya coilover IDS'ten çok daha fazla işe yarıyacaktır. Sadece gaz tepkisi için açarsınız sonra o tuşu.

Fiyat bilgim yok ama ufak bir araştırdım. Yurt dışında IDS arıza yapmadığı halde yol tutuşu yeterli gelmeyenler hep Bilstein B8 takmışlar. Bilstein'i Türkiye'ye getiren firma Rotaş.

Shadow_Dancer
18-01-2012, 02:22
çok makbule geçti bilgiler sagolun.

BlackEmperor
18-01-2012, 11:22
IDS size ekstra yol tutuşu vermiyor. Kapalı iken size ekstra konfor veriyor o kadar. Araba zaten spor araba. Yol tutuşunun hep o IDS tuşu devrede iken ki halde tepki vermesi gerekir. İyi bir amortisör veya coilover IDS'ten çok daha fazla işe yarıyacaktır. Sadece gaz tepkisi için açarsınız sonra o tuşu.

Fiyat bilgim yok ama ufak bir araştırdım. Yurt dışında IDS arıza yapmadığı halde yol tutuşu yeterli gelmeyenler hep Bilstein B8 takmışlar. Bilstein'i Türkiye'ye getiren firma Rotaş.

IDS ın ekstra yol tutuş vermediğine emin misiniz? sizce sertleşen amostisor virajda daha az yanal kuvvete maruz kalmaz mı ? Evet yurt dısında pist kullanımında aftermarket ürünler daha performans verebilir, daha serttir daha iyi tepki veriyordur. eğer yolunuz buralara düşerse uygulamalı olarak deneriz yol tutuşa faydasını. Sadece konforu azaltıp artıdan bişeymiş gibi düşünmenize şaşırdım. olay gayet basit süspansiyonun salınımı azalıyor yola daha cabuk tepki veriyor. lastik teması daha az kayboluyor normal sürüşe göre.

bu arada arıza ışığınız sürekli yanacaktır aftermarket amortisör kullanırsanız. çok dert değil diyorsanız sorun yok :)

Tunacan
18-01-2012, 11:27
Orjinalliğini bozmayın. Orjinal ile IDS yi kullanmaya devam edin. Sonuçta o araba için extra bir özelliktir bu. Üstüne para vermişken kullanın.

cagri-35
18-01-2012, 11:56
IDS ın ekstra yol tutuş vermediğine emin misiniz? sizce sertleşen amostisor virajda daha az yanal kuvvete maruz kalmaz mı ? Evet yurt dısında pist kullanımında aftermarket ürünler daha performans verebilir, daha serttir daha iyi tepki veriyordur. eğer yolunuz buralara düşerse uygulamalı olarak deneriz yol tutuşa faydasını. Sadece konforu azaltıp artıdan bişeymiş gibi düşünmenize şaşırdım. olay gayet basit süspansiyonun salınımı azalıyor yola daha cabuk tepki veriyor. lastik teması daha az kayboluyor normal sürüşe göre.

bu arada arıza ışığınız sürekli yanacaktır aftermarket amortisör kullanırsanız. çok dert değil diyorsanız sorun yok :)

Katılıyorum IDS + kesınlıkle yol tutusa artısı var , normal günlük kullanımda artısı cok fazla oluyor.

Schumi
19-01-2012, 01:01
IDS ın ekstra yol tutuş vermediğine emin misiniz? sizce sertleşen amostisor virajda daha az yanal kuvvete maruz kalmaz mı ? Evet yurt dısında pist kullanımında aftermarket ürünler daha performans verebilir, daha serttir daha iyi tepki veriyordur. eğer yolunuz buralara düşerse uygulamalı olarak deneriz yol tutuşa faydasını. Sadece konforu azaltıp artıdan bişeymiş gibi düşünmenize şaşırdım. olay gayet basit süspansiyonun salınımı azalıyor yola daha cabuk tepki veriyor. lastik teması daha az kayboluyor normal sürüşe göre.

bu arada arıza ışığınız sürekli yanacaktır aftermarket amortisör kullanırsanız. çok dert değil diyorsanız sorun yok :)

Arkadaşım yazdığımı tekrar okur musun. IDS sana ekstra yol tutuş vermiyor. Bu kadar basit. Araba zaten IDS açık haldeki kadar yol tutması gerekiyor. Bak tekrar yazıyorum. IDS kapalıyken araba yol tutuşunu bozarak sana konfor veriyor. Bu kadar basit. Sen gidip güzel bir coilover takınca aaa IDS yok bu yol tutmaz. Yada IDS'li olsaydı daha iyi yol tutardı diye birşey yok. Sadece IDS'li olsa kapalıyken daha konforlu olurdu var. O kadar.

Ayrıca Astra GTC 1.6 Turbo araca bindim. Yol tutuş konusunda da çok şükür birşeyler biliriz. :)

efe_
19-01-2012, 01:42
koni iyidir

BlackEmperor
19-01-2012, 11:06
Arkadaşım yazdığımı tekrar okur musun. IDS sana ekstra yol tutuş vermiyor. Bu kadar basit. Araba zaten IDS açık haldeki kadar yol tutması gerekiyor. Bak tekrar yazıyorum. IDS kapalıyken araba yol tutuşunu bozarak sana konfor veriyor. Bu kadar basit. Sen gidip güzel bir coilover takınca aaa IDS yok bu yol tutmaz. Yada IDS'li olsaydı daha iyi yol tutardı diye birşey yok. Sadece IDS'li olsa kapalıyken daha konforlu olurdu var. O kadar.

Ayrıca Astra GTC 1.6 Turbo araca bindim. Yol tutuş konusunda da çok şükür birşeyler biliriz. :)

bi sn şimdi bardağa ne taraftan bakarsan orasını görürsün :) ıds açıkken aracın normal tutuşu budur dersen evet kapatınca sertlik azalıyor konfor artıyor yol tutuş negatif etkileniyor. dolu tarafından bakarsanda amortisör yumuşakken yol tutuşu budur dersin sistem aktif hale gelir amortisör sertleşir yol tutuş artar. ortada bozulup yapılan bişey yok bence .

Rakiplerine göre düşünürsen misal golf gti ın orj suspansiyon sertliği ile astranın normal hali aynıdır. ıds plusta bildiğin her sarsıntıyı yol duruma göre hisseidorsun lastik teması hiç kesmiyor asfalttan. normalde hyundai accent gibi yol tutuyorda ids+ aktifken normal astra gibi yol tutuşu oluyor değil. bildiğin sertleşiyor zıplayarak gidecek kadar sertleşiyor. Neyse aynı şeyi söylüyoruz aslında ama sen biraz hakıszlık ediyorsun astranın yol tutuşuna :)

Schumi
19-01-2012, 12:03
Yok valla haksızlık etmiyorum. Bindiğim GTC sahibinde dizel Astra vardı son kasa. Lanet etmişti yol tutuşundan. GTC aldı. Onunda benzininden lanet ediyo. Ama ben dediğimde haklıyım. Ama bütün olay sertlikte değil onuda düşün. Misal iyi marka bir coilover orjinal süspansiyondan daha yumuşak olmasına rağmen daha iyi yol tutuyor.

izmirlicem
13-11-2012, 03:43
Yok valla haksızlık etmiyorum. Bindiğim GTC sahibinde dizel Astra vardı son kasa. Lanet etmişti yol tutuşundan. GTC aldı. Onunda benzininden lanet ediyo. Ama ben dediğimde haklıyım. Ama bütün olay sertlikte değil onuda düşün. Misal iyi marka bir coilover orjinal süspansiyondan daha yumuşak olmasına rağmen daha iyi yol tutuyor.

ids devreye girdiğinde araç alçalıyo ve sertleşiyor amortisörleri.spor yay veya amortisör takılmış gibi oluyor.
ister inan ister inanma.alçalan araç ve sertleşen süspansiyon daha iyi yol tutar ama konforuda bozar.

BthnKrkt
13-11-2012, 06:54
ids devreye girdiğinde araç alçalıyo ve sertleşiyor amortisörleri.spor yay veya amortisör takılmış gibi oluyor.
ister inan ister inanma.alçalan araç ve sertleşen süspansiyon daha iyi yol tutar ama konforuda bozar.

Alcalmak??