PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 1,4 hdı marş problemi :(



xerhnuyrx
22-01-2012, 22:57
Arkadaslar , Abilerim ..

Aracım 1,4 hdı 307 sorunum marş alıp bi türlü çalısmaması 3 derecenin altında havalarda aracın marsına basıyorum mars yapıyor fakat motor bir türlü çalısmıyor
kızdırma bujisi dediler değiştirdik ama yine aynı su aralar hava sıcak diye 2, 3, marsda alıyo makine soguk oldugunda tatilim diyo çalısmıyo :)

bu arada arabamda hks blow off var ama o da aktifken motor ısıgını yakıyo ve 3,000 devirde araba kesiyo fazla çevirmiyo fişlerini vs cektim aktif değil bu da bi sorun aslında

cvplarınız için teskkür ederim

Bu arada akümü de yeniledim alakalıdır belki diye :S

xerhnuyrx
29-01-2012, 15:49
yok mu eden bilen yahu çile çekiyoruz sabahları :D

Osman Bahadır
29-01-2012, 15:58
http://www.techturkey.com/forum/genel/93384-araba-calisip-bikac-saniye-icinde-stop-ediyo-2.html

Daha önce benzer bir durum yaşayan arkadaşa birşeyler yazmıştım. Ve tespit doğru çıktı.

Senin durumun için de 1.4 hdi - tdci motorların kronik sorunu olan yakıt borusu ve valfinde sorun olduğunu düşünüyorum.

xerhnuyrx
29-01-2012, 16:18
saolasın yorumun için bunu yarın usta zannettiğim arkadasa söylimde ona bi el atsın bi ton şey değiştirdi ama çözüm bulamadı bide onu deneyelim nerdeyse arabayı komple yenilicektik :D

3 derecenin altında ki havalarda oluyo bu olay ve bi kere marş aldımı hep alıyo yeterki bir kere alsın!!

Osman Bahadır
29-01-2012, 17:14
Dostum, bir de ustana gitmeden önce şunu deneyebilirsin;

Arabanın burnu aşağı gelecek şekilde yokuşa park et. Mümkün olduğunca eğimli bir yol olsun park ettiğin yer. Sabah da dene bakalım, çalışacak mı?

Bu basit test bize daha net yol gösterir. Yakıt geri dönüş ve geri kaçırma ihtimallerini değerlendirmiş olursun.


Bu arada bahsettiğim parça da şu;
http://www.tekford.com.tr/backoffice/pictures/FIESTA-YAKIT-HORTUMU-KOMPLE-ELCIK-14-TDCI-2002_13200_large.jpg

Ördek tabir edilen el pompası ve selenoidi ile birlikte komple yakıt hortumu olarak değişiyor.

xerhnuyrx
29-01-2012, 20:21
kafa asa gelecek şekilde denedim hocam yine tık yok ama dediğin kuvvetli ihtimal budur seceneğimiz kalmadı acıkcası.

abi çok sağol bilgilerin için valla ALLAH ne muradın varsa versin yarın ilk işim bunu denemek olcak çok saol.

TaGo
29-01-2012, 21:00
Klasik 1.4 hdi yakit pompasi arzasi. Direkt sabah ac kaputu, kulbitor kapaginin bitisiginde sole tombulca esnek bir parca goreceksin. Onu birkac defa pompalat elinle, aracin calisir

xerhnuyrx
29-01-2012, 21:13
onuda yaptım dostum çalısmıyo onunlada :) ama bi ölçüsü varmıdır onun bir kaç defa sıkıp sıkıp bıraktım sadece 3 ve ya 4 :S

Osman Bahadır
30-01-2012, 06:40
Arkadaşın pompala dediği parça yukarıda resmini koyduğum parça zaten. Ben o parçanın arızalı olduğundan şüpheleniyorum.

xerhnuyrx
31-01-2012, 20:38
evet sıkıntı değerli abimin gösterdiği parçadan kaynaklı çıktı tüm ekipmanı orjinal alıp hortumlar vs değiştirttik ve sorun çözüldü araç tüm gün kar altında kaldı ve aksam tek marsta çalıstı tekrar tekrar tesekkür ederim :)

Osman Bahadır
31-01-2012, 20:45
evet sıkıntı değerli abimin gösterdiği parçadan kaynaklı çıktı tüm ekipmanı orjinal alıp hortumlar vs değiştirttik ve sorun çözüldü araç tüm gün kar altında kaldı ve aksam tek marsta çalıstı tekrar tekrar tesekkür ederim :)

Rica ederim. İşinin görülmesine, problemin çözülmesine sevindim.

Ustaların da aklında bulunsun. 1.4 hdi - tdci motorda geç marş veya marştan sonra hemen stop durumu sözkonusu ise ilk bakılacak parça budur. Bu parça hemen hemen her 1.4 hdi - tdci motorda bozulur. Fiyatı da tuzludur.(250-300tl)

muarrem
31-01-2012, 22:45
mesajim bulunsun. Ne olur ne olmaz :)

xerhnuyrx
02-02-2012, 22:21
aynen abim hafiften tuzlu parça ayıptır söylemesi belki ama 280 liraya aldım parçayı ve taktık :S