PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Kaskodan onarım ve servisin uyanıklığı hakkında



CmrHun
24-01-2012, 20:37
Merhaba,

Muhtemelen yarın servisle ve kaskoyla sorun yaşayacağım bu sebeple konu hakkında fikirlerinizi almak istedim. Düşünce ve tecrübelerinizi paylaşırsanız mutlu olurum. Ufak bir kaza sonucu aracım önden darbe aldı. Ön tampon ve kaputta hasar mevcut. Kaput aluminyum olduğu için direk değişim verdi eksper. Tampona ise autokingde onarım.

Tampon bence onarılabilir değildi ve değiştirilmesi gerekiyordu ancak autoking toparlamış. İşçilikten memnun kalmadım. Fotoğraflardan görüleceği üzere özellikle farların altındaki lastikler kaydırılmış ve boya siyah lastiğe taşmış. Bu haliyle farların tam altına gelmiyor hafif kayık. Çıkarmaya çalışılırsa altındaki boyayı da kaldıracak gibi duruyor. Bu sebeple tamponun sıfırıyla değişimini talep edeceğim (?).
http://i.imgur.com/Ot8bDl.jpghttp://i.imgur.com/nTeLtl.jpghttp://i.imgur.com/EG2r6l.jpg
Bu da onarılmış hali
Büyük fotoğraf için link: Foto1 (http://i.imgur.com/b0FwC.jpg)Foto2 (http://i.imgur.com/PMiH4.jpg)
http://i.imgur.com/b0FwCl.jpghttp://i.imgur.com/PMiH4l.jpg


Kaputa gelirsek bu konuda servisin savunulacak tarafı yok. Eksper değişim verdi ancak kaportadakiler benim araçtan çıkanla başka kaputu kaynatıp güzelce takmışlar. Oldukça özenli çalışmışlar ama yemezler şekerim :ofk: Bu şekilde teslim etmeye kalktılar almadım. Yarın gidip çözüme ulaşmak için konuşacağım.

Benim hasar alan kaput: Tıkla (http://i.imgur.com/Lla4Pl.jpg)
Değişimden gelen sıfır parça diye ittirmek istedikleri :Tıkla (http://i.imgur.com/Xk0uh.jpg)

Zaten kaput konusunda söyleyebileceğim pek bir şey yok. Sıfır boyasız parçayı görüp yanımda boyatmadan almam artık. Tamponda ise gönlüm sıfırından yana. Yapamamışlar. Görüşlerinizi paylaşırsanız benim için epey faydalı olacaktır.
Teşekkürler.

cagri-35
24-01-2012, 20:42
Geçmiş olsun, İlk konuya birşey diyemiyorum eksper ile baya tartısman gerekıcek gıbı gozukuyor ancak dıgerıne eksper degısım verdıde böyle yaptılarsa haklısın gıt at kaputu tepın uzerınde :) sıfırını verıcekler onlara ne oluyor sıgorta onlara sıfırının parasını verıyor sonucta.

Bu arada arac vectra c sanırım. Tam bılmıyorumda acaba kaput ıcın şöyle birşey geldi aklıma yan sanayısı varsa onu vermıstır fıyat olarak bunlarda tamır edıp barı daha fazla kazanalım demıslerdır.

Bu arada aracındakı tampon ve kaput orjınalse sakın ama sakın kabul etme yan sanayı yada muadıl orjınal dıye tuttur aynı problemı yasadım zamanında...

Senın ılk olay ıle alakalı bır tanıdıgım ızmır autokıng de sınırle tamponun tamıratını begenmeyıp tekme vuruyor ama nasıl vurduysa sıs farıyla beraber yuvası falan kopuyor tampon tuz buz. Eksperlede kavga etmıs, sıfır tampon geldı ama sis farını kendı karsıladı :) :) :)

darkmoon
24-01-2012, 20:46
kaputun değişmeli sıfırı ile.. neticede kaskodan sıfır kaput parası alıpda sana oynanmış gene ikinci el kaput veremezler kaskoya şikayet edersin kasko dolandırıcılıkdan dava bile açar çünkü dolandırıcılığağ girer bu sende açarsın ayrıca..

ikincisi ben götürdüğün yerin servisin resmi servis olduğunu sanmıyorum resmi servis kesinlikle bu tip şeylere tenezzül etmez eğer bunu yapan resmi servisse ana merkeze şikayet edersin ellerinden servislik yetkilerine kadar alırlar o yüzden hiç bir resmi servis böyle basit işlere tenezzül etmez..

autokinge gelince ufak tefek çekme lokal boya olayları dışında bu tip tamirat işlerinde autokingden memnun daha bir allahın kulunu duymadım adamlar bu konuda çok kötüler.. tamponunu ya adam gibi bir yerde yapsınlarki bana kalırsa tamponunda büyük bir şey yok yapılır ama doğru yerde yapılmalı becerememişler yada değişsinler olsun bitsin..

bunları kasko şirketinle tatlı bir dille konuşursan sinir yapmadan anlaşırsın kasko şirketleri müşterilerini fazla mağdur durumda bırakmayı sevmezler heleki hatırlı eski müşterileri ise..

2000HC
24-01-2012, 20:48
Alüminyum kaput kaynatılmıyor diye biliyorum

sinan-s
24-01-2012, 20:51
Geçmiş olsun yapılan büyük terbiyesızlık olmazkı yanı ya.Kaskoya boşuna mı para ödeniyor

darkmoon
24-01-2012, 20:54
bu işin kaskoyla alakası yok tam aksine kaskoyuda dolandırıyorlar.. adam kaput değişimi diyor misal sıfır kaput faturası kesiyor bin tl sallıyorum elindeki yada ikinci el 200 tl ye aldığı kaputu sıfır diye takıyor.. arada geçdiği karı siz hesap edin..

eğer arkadaş ikinci el kaput takıldığını ispat ederse kaskoya başvurur kasko servise davada açar arkadaşda açar o ekpertinde başı yanar arada.. bunlar şakaya gelmiycek şeyler bunun adı hukukda dolandırıcılıkdır cezasıda ağırdır..

CmrHun
24-01-2012, 20:57
Evet vectra c. Tüm parçaları orijinaldi zaten daha öncesinde değişeni yoktu otomobilimin geçmişi belli.
Servis de yabancı değil aslında beni tanırlar. Öncesine dayanan hukukumuz da biraz yüklü alışverişlerimiz de var. Hatta sigortacım da bu servisin içinde.

Kaput konusunda muhtemelen bir çakallık yapmaya kalktılar ki 1040TL fiyatı var bu parçanın. Ellerindekiyle benim kaputu tutturup macunla düzeltmişlerdir. Utanacaklar ama sorun çıkaracaklarını hiç sanmıyorum.
Asıl beni düşündüren tampon çünkü işin içinde eksper var. Bilmiyorum ben mi çok detaycıyım ama gün gibi belli olmamış değil mi? Sanıyorum tekrar eksper gelecek ve yeniden onarım yahut değişim verecek doğru muyum?

edit: Yetkili değil özel servis. Zaten yetkili servis bunu yapmış olsaydı aracın başında olamayacağım için belki de teslim aldıktan sonra fark edecektim.

EM-RE
24-01-2012, 20:57
Kesinlikle peşini bırakma benim eski meganeımın ön tamponunda bu kadar bile hasar yoktu yenisini taktırdım gerçi sonra pişman oldum tramerde eşşek gibi hasar çıktı ama olsun sonuçta 7.000 km deydi daha..Gerekirse sesini yükselt hiç çekinme...

Durango
24-01-2012, 20:59
Öncelikle geçmiş olsun...

Tampon konusunda birşey diyemem ama güzel bir yazı ve resimlerle birlikte Bölge müdürlüğü ve genel müdürlüğü bilgilendirip görüşürsen servise hiçte iyi şekilde geri dönüş yapmayacaklarından emin olabilirsin.

eser
24-01-2012, 21:00
arabayı almamakla iyi etmişsin,biraz üstlerine gidersen isteklerini alırsın sakın vazgeçme üsteliyecekler çünkü

darkmoon
24-01-2012, 21:02
sesini yükseltmesine gerek yok ekspert yok derse ki diyemez ama derse ekspertide aş onun üstündeki kaskodaki adamla konuş olayı anlat halolur..

tamponunda en son 650 tl civarıydı sıfır astarı boyası dahil.. bendede vectra vardı c2 kasalardan..

cagri-35
24-01-2012, 21:02
Değişim vereceğini sanmıyorum ama yeniden onarım konusunda mutabık kalmanız gerek işte o kısım zor. Çünkü eksperler bu tarz durumlarda en az masrafı çıkarmaya çalışır. Şimdi tekrar onarım için kasko para ödeyecek ki muhtemelen servisede onu ödemeyecek bunun şurasını düzgün yapmamışsınız düzeltin diyecekki tekrar boya isteme durumu olursa orası sakat hadi işçilik adam biraz ugrastı ama malzeme giderse bakalım ne olacak. Biraz para kaçıralım derken daha beter zarar edicekler :)

Birde eksper bir parçaya 150 lira veriyor yada 200 ama onu 250 den aşağı boyamayan boyacılarda var sanayide. Adam gidipte diretiyor 150 150 diye en son boyayan adamda madem öyle diyor boyayı verniği malzemeyi ucuza kaçıyor zımparasını vs. düzgün yapmıyor yani ne kadar ekmek o kadar köfte hesabı :)

muhtemelen senin tampondaki onarım muhabbetide oradan kaynaklı, autokıng direkman bu işte tekel oldugundan birsürü servisten direk buraya gidiyor tamponlar ve öyle böyle yogun değiller. Bizler kılız prob çıkarıyoruzda şunu bizzat tecrübe ettim büyük bir kesimde memnun autokingden. Adama yılda 4-8 arası mini onarım veriyor diye iyi yada kötü büyük bir kesim güzel olmasada halinden memnun :) Ama sorsan sigortadan aldıkları paranın karşılıgını veriyorlarmı diye bence vermiyorlar.

CmrHun
24-01-2012, 21:07
Yorumlarınız için teşekkür ederim daha önce böyle bir tecrübem olmadığı için büyük yardımı dokunacak :icon_tup:

Tampon konusunda ben de yeniden onarım vereceklerini düşünüyorum ama tekrar üstüne boya ile nasıl düzelecek bilmem. Yine düzgün yapacaklarını düşünmüyorum.

Eksper geldiğinde bu kez aracın başında olmayı istiyorum. Peki ben değil de sigortacım ekspere-sigortaya baskı yapsa daha etkili olmaz mı? Yarın onun üzerine gideceğim çünkü

cagri-35
24-01-2012, 21:11
Sigortacının konumuna ve işbitiriciliğine bağlı tanıyorsa belki. Ama bölgeye baskı yapsın o en güzeli eksper yerine çünkü dediğimgibi eksperlerin amacı zaten kaskoya daha az ücret ödetmek oldugundan bu fotoğrafları buyuk hali ile mail ile göndersin olmadı. Senin eksper oradayken bulunmanda çözebilir işi. Ben memnun kalmadım diyerek alıp konuşabilirsin. Gösterirsin içine sinmeyen yerleri. Ama tabi sonuç ne olur bilemem tekrar autokıng e gıdecekse orada nasıl olcak nasıl yapılacak bilemem. Eksperde o kadar detayına inmez.Tekrar onarım verirse anca sen gitcen ilgili autokınge anlatcaksın derdini böyle böyle oldu ıkıncı kere gelıyor diye hatta imkanın varsa girceksin içeriye öyle danısmayla falan ugrasma. Genelde iş ile baya alakasız kişiler oluyor sen direk dal içeri dayılara anlat durumu :)

BosphorusBoys
25-01-2012, 08:00
Öncelikle geçmiş olsun
Küçük Gibi Görünen hasarlarda exper mecburen outo king gönderiyor.
onlardan olumlu yada olumsuz cvp sonrası işlemler devam ediyor.
Kaput içinse yetkili servis ise istediğini yapabilirsin oraya
Hemen Genel Müdürlüğü ara şikayette bulun.
Anlaşmasınıda fesh ederler.

BosphorusBoys
25-01-2012, 08:01
Yorumlarınız için teşekkür ederim daha önce böyle bir tecrübem olmadığı için büyük yardımı dokunacak :icon_tup:

Tampon konusunda ben de yeniden onarım vereceklerini düşünüyorum ama tekrar üstüne boya ile nasıl düzelecek bilmem. Yine düzgün yapacaklarını düşünmüyorum.

Eksper geldiğinde bu kez aracın başında olmayı istiyorum. Peki ben değil de sigortacım ekspere-sigortaya baskı yapsa daha etkili olmaz mı? Yarın onun üzerine gideceğim çünkü

Bir kere düzeltilmiş bir tamponu baskıda yapsan memnunda kalmasan yine auto king gönderecek exper arkadas. Mecburen onlarda adam gibi yapıp geri yollayacaklar.

BosphorusBoys
25-01-2012, 08:03
Evet vectra c. Tüm parçaları orijinaldi zaten daha öncesinde değişeni yoktu otomobilimin geçmişi belli.
Servis de yabancı değil aslında beni tanırlar. Öncesine dayanan hukukumuz da biraz yüklü alışverişlerimiz de var. Hatta sigortacım da bu servisin içinde.

Kaput konusunda muhtemelen bir çakallık yapmaya kalktılar ki 1040TL fiyatı var bu parçanın. Ellerindekiyle benim kaputu tutturup macunla düzeltmişlerdir. Utanacaklar ama sorun çıkaracaklarını hiç sanmıyorum.
Asıl beni düşündüren tampon çünkü işin içinde eksper var. Bilmiyorum ben mi çok detaycıyım ama gün gibi belli olmamış değil mi? Sanıyorum tekrar eksper gelecek ve yeniden onarım yahut değişim verecek doğru muyum?

edit: Yetkili değil özel servis. Zaten yetkili servis bunu yapmış olsaydı aracın başında olamayacağım için belki de teslim aldıktan sonra fark edecektim.

Kaza yaptığınızda mutlaka yetkili servise götürmeye gayret gösterin
en dandik sigorta şirketi bile yetkili servisle anlaşması var ise yan sanayi parça dahi takamazlar.
sanıyorum snn kaskonun yetkili ile anlaşması yoktu.

saintarsonist
25-01-2012, 08:59
merhaba,

muhtemelen yarın servisle ve kaskoyla sorun yaşayacağım bu sebeple konu hakkında fikirlerinizi almak istedim. Düşünce ve tecrübelerinizi paylaşırsanız mutlu olurum. Ufak bir kaza sonucu aracım önden darbe aldı. ön tampon ve kaputta hasar mevcut. Kaput aluminyum olduğu için direk değişim verdi eksper. Tampona ise autokingde onarım.

Tampon bence onarılabilir değildi ve değiştirilmesi gerekiyordu ancak autoking toparlamış. Işçilikten memnun kalmadım. Fotoğraflardan görüleceği üzere özellikle farların altındaki lastikler kaydırılmış ve boya siyah lastiğe taşmış. Bu haliyle farların tam altına gelmiyor hafif kayık. çıkarmaya çalışılırsa altındaki boyayı da kaldıracak gibi duruyor. Bu sebeple tamponun sıfırıyla değişimini talep edeceğim (?).
[ımg]http://i.imgur.com/ot8bdl.jpg[/ımg][ımg]http://i.imgur.com/nteltl.jpg[/ımg][ımg]http://i.imgur.com/eg2r6l.jpg[/ımg]
bu da onarılmış hali
büyük fotoğraf için link: foto1 (http://i.imgur.com/b0fwc.jpg)foto2 (http://i.imgur.com/pmih4.jpg)
[ımg]http://i.imgur.com/b0fwcl.jpg[/ımg][ımg]http://i.imgur.com/pmih4l.jpg[/ımg]


kaputa gelirsek bu konuda servisin savunulacak tarafı yok. Eksper değişim verdi ancak kaportadakiler benim araçtan çıkanla başka kaputu kaynatıp güzelce takmışlar. Oldukça özenli çalışmışlar ama yemezler şekerim :ofk: Bu şekilde teslim etmeye kalktılar almadım. Yarın gidip çözüme ulaşmak için konuşacağım.

Benim hasar alan kaput: tıkla (http://i.imgur.com/lla4pl.jpg)
değişimden gelen sıfır parça diye ittirmek istedikleri :tıkla (http://i.imgur.com/xk0uh.jpg)

zaten kaput konusunda söyleyebileceğim pek bir şey yok. Sıfır boyasız parçayı görüp yanımda boyatmadan almam artık. Tamponda ise gönlüm sıfırından yana. Yapamamışlar. Görüşlerinizi paylaşırsanız benim için epey faydalı olacaktır.
Teşekkürler.



abi direk kasko firmanın bölge temsilciliğine git ve o fotoları ver bence.. Görünce anlarlar zaten.. Biraz da sert çıkış müdürlerine mahkemeye vericem gazetelere manşet edicem sizin firmayı de bak ne oluyor ;)

CmrHun
25-01-2012, 23:00
Bugün sabah, ünvanı sigorta uzmanı olan biriyle görüştüm ve 1 saat sonra kendisiyle serviste buluştuk.

Öğrendim ki kasko kaput için öncelikle muadil parça önermiş, benim sigortacım da kabul etmeyeceğimi bildiği için elimizde parça var tamir edelim demiş ve anlaşmışlar. Kaskonun bilgisi dahilindeymiş. Yani burada bana yanlışı yapan yine servis çıktı arkadaşlar. Kaskodan gelen sigorta uzmanı da aynı görüşteydi. Biz bunu kabul ettik ama servisinizin size söylemesi gerekirdi bilginiz olduğunu düşünüyorduk dedi.

Tampondaki hataları da göstererek durumu güzelce anlattım. Bu sırada öğrendim ki tampon autoking e gitmemiş. Servis yapabileceğini düşünüp sıvamış. İyiki de yapamamışlar diyorum ama şimdi. Sesimi dahi yükseltmeye gerek görmedim. İlginçtir ki biz yetkiliyle aracı incelerken ne servisteki usta ortalardaydı ne servis müdürü. Tampon nerede yapıldı diyoruz, bekle ki bilen biri bulunsun da cevap versin...

Sigorta uzmanına bu şekilde kabul etmeyeceğimi net olarak belirttim. Önce Sıfır muadil kaput (aluminyum değil sac) takılır, tampon için de başka servise götürürüz, tamir edilemez derlerse muadil yenisi ile değişir dedi. Kaputsuz gezerim o parçayı taktırmam tabii ki kabul etmedim :) Bunun üzerine orijinal GM kaput takılacağı konusunda mutabık kalarak aracı aldım beraber maslak sanayideki Tüm Servis Hamdi ustaya gittik. Bakın arabada o kadar işlem yapıldı ben araca binip servisten çıktım kimse yanıma gelmedi. Belki de gelemedi.

Maslaktaki ustanın yaklaşımını beğendim açıkcası. İlk gördüğünde ben bunu tamir ederim sıfır gibi yaparım ama senin içine kurt düşmüş bir kere dedi. Dedi ama birlikte boyayı kazımaya başlayınca bana hak verdi ve kaskodan gelen yetkili bunu da görünce sıfır tampona giden kapı açılmış oldu.

Yahu hala şaşkınlık içindeyim adamlar yarılmış tamponu ısıtıp birleştirmemiş bile. Direk macun basıp boyamışlar. Sanki çatlamayacaktı o haliyle :)

Sonuç olarak bu yanlışı yapan servisin neler kaybettiğinden daha haberi yok. Şu an sorunlu parçalar aracımda. Orijinal sıfır parçalar gelinceye kadar aracı böyle kullanacağım. Sonra da kaput servise geri 'ittirilecek'.

Okumak isteyenler için gelişmeleri paylaşmaya devam edebilirim.

cagri-35
25-01-2012, 23:14
Devam et kardeşim bekleriz.

Bu arada kesinlikle ama kesinlikle aracından çıkan parça orjinalse MUADİLİ kabul etme. Her türlü muadil ittirmeye çalışır kaskocu maliyeti düşürmek için ama senden de her yıl primini tıkır tıkır alır. O kadar parayı ihtiyaç oldugu zaman aracın üzerindeki parça neyse o takılsın en iyi şekilde tamir edilsin bişey olursa magduriyetimiz giderilsin diye veriyoruz onlar daha beter mağdur ediyorlar.Eğer aracından çıkan parça orjinalse , orjinal takıcak. Bu kadar!

Kolay gelsin.

aniL43
25-01-2012, 23:16
Olayin lehinize donmesine sevindim insallah hayirlisyla eksiksiz tamamlanir araciniz icinize sinmesi cok onemli boyle durumlarda
Neler donuyor bu islerde
Evrakta orjinal yedek parcayla degisim yaziyor ustaya ulastirilan parca yansanayi.
Tabi bu durumda orjinal parca ile yansanayi arasindaki fiyat farki birilerinin cebinde
Usta napsin bunu gonderdiler bende taktim diyo
Burasi Turkiye denecek cok fazla bisey yok aracin basindan bi an olsun ayrilmamak lazim

cagri-35
25-01-2012, 23:39
Ben serviste 4-5 gündür parça bekleyen araca genelde tampon yada kaputgibi parçaların muadilini gönderdiklerini, ardından da araç sahibinin itirazı sonucunda bunların iadesini,ardından orjınalının gönderilmesi işleminnide 1 hafta onarımında 1hafta civarı sürceğinden yan sanayi olsun diyen müşteriler biliyorum.

aniL43
26-01-2012, 11:03
Ben serviste 4-5 gündür parça bekleyen araca genelde tampon yada kaputgibi parçaların muadilini gönderdiklerini, ardından da araç sahibinin itirazı sonucunda bunların iadesini,ardından orjınalının gönderilmesi işleminnide 1 hafta onarımında 1hafta civarı sürceğinden yan sanayi olsun diyen müşteriler biliyorum.

şu postu okuyunca dedim adamlar az bile yapıyo
böyle adamlara ne yapsan müstehak hakediyolar çünkü