Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : E46 M3 Yüksek Sıkıştırma



e46m3SC
24-01-2012, 22:29
Öncelikle merhaba arkadaşlar.Bildiğiniz üzere kendi aracım üzerinde kendi çapımda

proje yapmaya karar verdim parçalarımda geldi ama sizinde bilgilerinizden

yararlanmak istiyorum;

Öncelikle;

1-11.5 Olan Sıkıştırmamı 12.5 olan forged pistonları değiştirme kararı aldım

Bununla birliklte cometic 0.80 contayla destekledim.

2-Dereceli egzantrik 280/272 bunuda kattım .

3-Hava akışını CSL airbox la destekledim.

4-Headers,Baskı,hafif volan egzos sistemi , titanyum subab yay sapka takımlarıda hazır.

Benim sormak istedigim şunlar Enjektor almam gerekcekmi?

Basınçlı benzin pompasına ihtiyac duyarmıyım ?

Bu sıkıştırma oranında yapmam gereken seyler nedir ? + , - leri neler olur

sizinde dusuncelerinizi almak istiyorum? Şimdiden teşekkür ederim herkese.

XSi
24-01-2012, 22:50
enjektör veya pompa atmosferik uygulamada yeterli kalacaktır, ama aracın benzin ve ateşleme haritalarının yenilenmesi gerekiyor.

En basitinden hazır yazılımlar ile veya piggy back bir cihaz bağlanarak, benzin ve ateşleme haritalarının motorun son haline uygun şekilde yenilenmesi gerekir.

Harcanan paradan maksimum güç çıkartmak için muhakkak yapılması gereken bir işlem.

e46m3SC
24-01-2012, 22:54
enjektör veya pompa atmosferik uygulamada yeterli kalacaktır, ama aracın benzin ve ateşleme haritalarının yenilenmesi gerekiyor.

En basitinden hazır yazılımlar ile veya piggy back bir cihaz bağlanarak, benzin ve ateşleme haritalarının motorun son haline uygun şekilde yenilenmesi gerekir.

Harcanan paradan maksimum güç çıkartmak için muhakkak yapılması gereken bir işlem.

Anladım zaten beyin var elimizde takıp ayarını yapıcaz.Benim kafama takılan bu sıkıstırma oranlarında ekstra neler gerekli olucağı?

Eray Yümsel
24-01-2012, 22:55
en kötü bi 110 oktan şart :D

Schumi
24-01-2012, 22:56
Enjektör gerekip gerekmeyeceğini beyinde ayar yaparken görüceksiniz zaten.

e46m3SC
24-01-2012, 22:56
en kötü bi 110 oktan şart :D

Kanka ciddi soruyorum ya :D açmışken aaa bunuda alsaydım aa buda lazımdı demiyim

butun parcalarım hazır ama illaki benim eksik kaldığım bişi vardır bunu merak ediyorum ben .

Eray Yümsel
24-01-2012, 23:01
olm kuru gürültü yapma işte söledik bi eksiğin yok :D stock enjektörle 400 450 arası alan var yurt dışında tabi sen tr de ilk olcagın için illa bi antin kuntin iş çıkacak boşuna çabalama yanı marşını bas rodajın bittikten sonra yavaş yavaş hallolcak şeyler bunlar sen yatak yorganı napcan onları düşün :D 9200 dönmen lazım o egzantrikle :D

Eyup Duygun
24-01-2012, 23:01
Konuyu merakla takipteyim , farklı proje ne olur ne biter resimler-video vsvs.. paylasırsanız cok daha iyi olur..Kolay gelsin simdiden

XSi
24-01-2012, 23:03
Anladım zaten beyin var elimizde takıp ayarını yapıcaz.Benim kafama takılan bu sıkıstırma oranlarında ekstra neler gerekli olucağı?

listede titanyum sübap,yay ve şapka yazmışsınız, üst kapak hazır açılmışken, emme manifoldu ile port match yapılabilir,

Kapak içinde de, porting & polishing işlemleri uygulanabilir.

e46m3SC
24-01-2012, 23:10
olm kuru gürültü yapma işte söledik bi eksiğin yok :D stock enjektörle 400 450 arası alan var yurt dışında tabi sen tr de ilk olcagın için illa bi antin kuntin iş çıkacak boşuna çabalama yanı marşını bas rodajın bittikten sonra yavaş yavaş hallolcak şeyler bunlar sen yatak yorganı napcan onları düşün :D 9200 dönmen lazım o egzantrikle :D

Tama işte bizde onu sormak icin actık konuyu :) tamam sana soruyorum 9200 donmem lazım al burdan yak acıkla anlat bildigin varsa paylas D:

M3CSL
24-01-2012, 23:14
methanol arti yakit diyorum bende:D

e46m3SC
24-01-2012, 23:18
methanol arti yakit diyorum bende:D

:) Uzun ömürlü sağlıklı olsun istiyorum mesela ben ana kol yatakları oem kullanıorum 9000 bin donen bi m3 var yurt dısında onun piston ve yatakları teflon kaplı eksik bişi yok ama mekanik bilgim pek fazla degil usta yapıcak sıfır toplucak makineyi ben + ları olsun diye ugrasıyorum.

MiaMi
24-01-2012, 23:38
Söylediğim gibi eğer oluyorsa kelebek boğazı , emme manifoldu , kapak portları en güzelindne bir polish yapılmalı ciğeri fazlalaşır, kapak taşlama falan demiyorum sakın zaten cr yükseliyor ona hiç gerek yok heleki oversize subap vs. aman aman uzak dur,

e46m3SC
24-01-2012, 23:41
Söylediğim gibi eğer oluyorsa kelebek boğazı , emme manifoldu , kapak portları en güzelindne bir polish yapılmalı ciğeri fazlalaşır, kapak taşlama falan demiyorum sakın zaten cr yükseliyor ona hiç gerek yok heleki oversize subap vs. aman aman uzak dur,

Subablara dokunmıyım o zaman ben su an aslında gerekli olcak bisi de yok gibi.oem ana yatak kol yatagı aldım.kendi subabları da dayanıklıymış ole duydum bu sekilde devam ediyim daha getirmem gereken parca yok o zaman ustada bitiyo iş.Birde egsoz sistemini custom iskenderde yapsam verim alırmıyım o egzosdan ?

MiaMi
24-01-2012, 23:44
Subablara dokunmıyım o zaman ben su an aslında gerekli olcak bisi de yok gibi.oem ana yatak kol yatagı aldım.kendi subabları da dayanıklıymış ole duydum bu sekilde devam ediyim daha getirmem gereken parca yok o zaman ustada bitiyo iş.Birde egsoz sistemini custom iskenderde yapsam verim alırmıyım o egzosdan ?

Egsoz sistemi için harcanan deli paralara yazık derim sadece fiyat hariç katılıyorum egsoz konusuna.

e46m3SC
24-01-2012, 23:47
Egsoz sistemi için harcanan deli paralara yazık derim sadece fiyat hariç katılıyorum egsoz konusuna.

Cunku 46 m3 lere uygun supersprint ve benzeri gibi markalar ucuk paralar o yuzden aklıma gelen iskender oldu egzosla ilgili .

CGR328
24-01-2012, 23:48
///M makinalar fabrikasyon cnc polishlidir yani portpolish limittedir daha da alınmaz almanın anlamı yok , ***** fazla devir çevirceksiniz karteli büyütme ve yağ pompasını güçlendirme gibi planlarınızda warmı ? bence olması lazım

MiaMi
24-01-2012, 23:53
///M makinalar fabrikasyon cnc polishlidir yani portpolish limittedir daha da alınmaz almanın anlamı yok , ***** fazla devir çevirceksiniz karteli büyütme ve yağ pompasını güçlendirme gibi planlarınızda warmı ? bence olması lazım

Bak mesela olmuyormuş polish işlemi ben şanzuman limitlerinde diye biliyorum kapakta limitlerdeymiş o halde gerek yok kapağa işleme, aftermartek daha büyük gaz kelebeği ve emme manifolduna yönelebilirsin.

birde oil cash tank gerekli olacaktır yüksek devir çeviriyorsun

bladerk
24-01-2012, 23:56
....................................

e46m3SC
24-01-2012, 23:57
Bak mesela olmuyormuş polish işlemi ben şanzuman limitlerinde diye biliyorum kapakta limitlerdeymiş o halde gerek yok kapağa işleme, aftermartek daha büyük gaz kelebeği ve emme manifolduna yönelebilirsin.

birde oil cash tank gerekli olacaktır yüksek devir çeviriyorsun

Oil cash tank alıcam zaten csl airboxta geri donus mevcud degil .Yag pompasını upgradeli yapıcam ole dusunuyorum.emme manifoldu airbox olcak buyuk akısmetreyle desteklicez onuda iste birde elimde e46 m3 ten cıkarılmıs bı tanıdıgımdan aldıgım TSİ beyin var bu beyınle alakalı bir bilginiz varmı ?

MiaMi
25-01-2012, 00:06
Oil cash tank alıcam zaten csl airboxta geri donus mevcud degil .Yag pompasını upgradeli yapıcam ole dusunuyorum.emme manifoldu airbox olcak buyuk akısmetreyle desteklicez onuda iste birde elimde e46 m3 ten cıkarılmıs bı tanıdıgımdan aldıgım TSİ beyin var bu beyınle alakalı bir bilginiz varmı ?

TSİ beyin benim bildiğim direk reflash yapılıyor beyin belki piggyback varsa takılır ama komple beyin takan hiç duymadım görmedim, VİPEC falan var ama tr de kim kullanmıştır bu işi yapan arkadaşlar daha iyi bilirler hiç anlamam ecu olayından :)

CGR328
25-01-2012, 00:11
walla s54 biraz karışık kaput kapanmasın araba yürümez , sunroof motoru fişi bağlı olmasın araba çalışmaz bunun gibi bütün elektriksel sistem hepsi bi bağ biri koptu yada yanlış sinyalda işler ters gider, siz işin ehli insanlara yaptırın tsi beyin e36 m3 lerde gördüm , e46 da hiç görmedim daha önce biri takıp gazlamışsa sıkıntı olmaz

standalone ecu yapcaksanız vanos kontrolü olan ecu almanız gerekicek dta , motec , haltech ... vs markalara bakmanız lazım o konuda tuneriniz doğrultusudna işlemlere ve gerekli malzemeleri almanız iyi olur Allah kolaylık versin şimdiden kolay gelsin

bladerk
25-01-2012, 00:12
.....................................

e46m3SC
25-01-2012, 08:10
walla s54 biraz karışık kaput kapanmasın araba yürümez , sunroof motoru fişi bağlı olmasın araba çalışmaz bunun gibi bütün elektriksel sistem hepsi bi bağ biri koptu yada yanlış sinyalda işler ters gider, siz işin ehli insanlara yaptırın tsi beyin e36 m3 lerde gördüm , e46 da hiç görmedim daha önce biri takıp gazlamışsa sıkıntı olmaz

standalone ecu yapcaksanız vanos kontrolü olan ecu almanız gerekicek dta , motec , haltech ... vs markalara bakmanız lazım o konuda tuneriniz doğrultusudna işlemlere ve gerekli malzemeleri almanız iyi olur Allah kolaylık versin şimdiden kolay gelsin

Haklısın hem zaten elimdeki beyin le baglantısı yok bisi yi yok garip yani :D cogu m3 te Alpha n kullanıyor bunu nerden tedarik edebilirim ??

VteC_MaNiaC
25-01-2012, 09:12
TSi, Powermodla aynı base i kullanıyor diye biliyorum istersen bi JDMWorks e sor e46 kasada supercharger yapılan bi uygulama olacaktı senin aracına uyumlumu değil mi bilgi edinmiş olursun

Redbull
25-01-2012, 09:31
Çok güzel proje n/a e46m3 sonucu merakla bekliyorum ne güç çıkacak diye.

Maşallah.

e46m3SC
25-01-2012, 09:34
Çok güzel proje n/a e46m3 sonucu merakla bekliyorum ne güç çıkacak diye.

Maşallah.

İnanın bende bunu çok merak ediyorum.Daha önce yapılan olmadığından bilgi
yetersizligi var ama bunu çözücez:D.Zaten limitlerde olan bi makine s54 m3 insallak sonucu tatminkar olur diye bekliyorum .