Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : (FN2) 70 mm İskender egzosa, 76 mm Varex Oem Son takılır mı?



Anti
26-01-2012, 13:32
Merhabalar, Fn2 Type R'da İskender usta yapımı custom headers ve soldan tek çıkışlı komple egzos sistemi kullanıyorum (4-2-1).

Egzos sistemi 70 mm çapında ama FN2'ye uyumlu olan Varex OEM son susturucunun 70 mm olanı yok. Ya 63 mm ya 76 mm bulunuyor.

Atmosferik araçta 70'lik borunun ucuna 76 mm varex uygulanması (gerek performans açısından gerek takılabilirlik açısından) sıkıntı doğurur mu?

Bilgilendirirseniz çok sevinirim.

Ahmet.S
26-01-2012, 14:03
olurmu olmazmı bilmiyorum ama son susturucu değil ortaya takılacak sanırsam bu egsozdan olucak 1*76mm varex

http://i763.photobucket.com/albums/xx273/focusn70/artikelbildphp.jpg

Anti
26-01-2012, 14:56
FN2'lere bu uyuyor zaten, sadece 70 mm ara -> 76 mm son olayını merak ediyorum.
Performans kaybı veya montaj problemi oluyor mu tam bir bilgi bulamadım internette.

GökhanO
26-01-2012, 15:05
fn2 de varex kullanan vardı sitde, görürse yazar herhalde.

ates
27-01-2012, 03:41
deeperblack cumhur abiye ulaşın

deeperblack
27-01-2012, 11:48
Selamlar

Fn2 ve varex kullanıcısı olarak :)

70 düz boru sonuna 76 Varex gayet güzel olur fakat güzel bir orta susturucu gereklidir.
Varex i spor son susturuculardan ayıran özellik onlar kadar back pressure yaratmamasıdır.
Turbo araçlarda bu tarz bir sıkıntı yok ama atmosferikte biraz sorun oluyor.

Benim araçta 63mm düz boru ve sondada 63 lük varex mevcut.
İlk montajda arada herhangi bir susturucu yoktu ve performansta ciddi kayıp yaşadık.
Birkaç farklı türde orta susturucu denedik ve sonunda tutturduk.

Son Susturucu ortada olduğu için varexide oraya yerleştirmek gerekecektir.Montajda sorun olacağını sanmıyorum.

Anti
27-01-2012, 12:57
Selamlar

Fn2 ve varex kullanıcısı olarak :)

70 düz boru sonuna 76 Varex gayet güzel olur fakat güzel bir orta susturucu gereklidir.
Varex i spor son susturuculardan ayıran özellik onlar kadar back pressure yaratmamasıdır.
Turbo araçlarda bu tarz bir sıkıntı yok ama atmosferikte biraz sorun oluyor.

Benim araçta 63mm düz boru ve sondada 63 lük varex mevcut.
İlk montajda arada herhangi bir susturucu yoktu ve performansta ciddi kayıp yaşadık.
Birkaç farklı türde orta susturucu denedik ve sonunda tutturduk.

Son Susturucu ortada olduğu için varexide oraya yerleştirmek gerekecektir.Montajda sorun olacağını sanmıyorum.

Cevap için çok teşekkürler kardeşim.

Sistemde (headers'ı katmıyorum) İskender usta toplam iki adet susturucu yapmış zaten, bir orta bir son. O yüzden Varex'ten önce düz boru yok, zaten orta susturucu mevcut o yüzden back pressure sıkıntı yaratmaz diye düşündüm, yine de yanlışsam düzelt.

Hatta şöyle şematize edeyim ;) :

€€€==========[ ]===========[ ]======= --> çıkış :)
(headers) (orta susturucu) (son susturucu)

Burada son susturucu yerine Varex oem 76 kullanmam back press. kaynaklı performans sorunu yaşatır mı?

Bir de 70mm ucuna 76mm montajı nasıl mümkün oluyor, merakımdan soruyorum.

deeperblack
27-01-2012, 13:08
Şema süper :) Sanırım bu şekilde iyi sonuç alırsınız yanlız ortadaki susturucu önemli.
Geçirgenlik oranını deneyerek bulabilirsin. Benim ilk taktığım rezenatör gibi birşeydi sadece cızırtıyı aldı ama devirlenmede sorun çıkarttı. 2. taktığımda falza kastı. 3. denemede yıldız tip taktık sanırım dizellerde kullanılıyormuş. Onunla hallettik.

Buarada benim sistem 63 lük bende kısmet olursa 70 liğe geçmek istiyorum.
Birde 70 likten 76lığa montajı sanırım redüksiyon mu diyolar tam emin değilim o tarz birşeyle çözüyorlar.

victor
27-01-2012, 13:08
bende fn2 varken
cai + custom headers 70 lik düz boru ve orjinal sondan önce uzakdan kumandali catout ile 225 dyno almıstım.
hp ve tork egrim cok iyiydi.
Böyle bişeyde düşünebilirsin.

victor
27-01-2012, 13:15
söylemeyi unuttum, orta susturucuyu kaliteli 63 lük kullandım.

Anti
27-01-2012, 13:29
Benim araç şu an motor mod. olarak :

Injen cold air + İskender custom headers + 70mm sistem (çift susturucu, tek çıkış)

Flashpro ve manifold yok (Skunk2, RBC veya RRC tavsiyelerinizi bekliyorum ayrıca, özellikle Cumhur'dan :) ) ama kullanmayı planlıyorum yakın zamanda.

Şu an egzos sesi üst devirlerde muhteşem (cızırtı cozurtu yok) ve araba 3. vitesin ortasına kadar sarıyor, resmen gücü arttı. Varex korkum bu yüzden.. güçten düşer mi, ses bozulur mu vs.

deeperblack
28-01-2012, 00:44
Varexte ses biraz değişecektir. Manifold olarak y.dışında herkes RRC kullanıyor. Tr de yok bildiğim kadarı ile 1200-1400 tl arası gelişi var. Bende RRC ye niyetlendim ama önce frenler dedim hayırlısıyla kar bi kalksın ilk iş fren sistemi olacak. Daha sonra belki SC olabilir :) Kısmet...
Buarada BS Type R serhat kardeşimde Fn2 konusunda çok bilgilidir. Onunda tavsiyelerini alalım...

Anti
28-01-2012, 12:23
Varexte ses biraz değişecektir. Manifold olarak y.dışında herkes RRC kullanıyor. Tr de yok bildiğim kadarı ile 1200-1400 tl arası gelişi var. Bende RRC ye niyetlendim ama önce frenler dedim hayırlısıyla kar bi kalksın ilk iş fren sistemi olacak. Daha sonra belki SC olabilir :) Kısmet...
Buarada BS Type R serhat kardeşimde Fn2 konusunda çok bilgilidir. Onunda tavsiyelerini alalım...

Biraz arastirdim, anladigim kadariyla Skunk2 ile RRC benzer hp/tork verimliligine sahip. Ama skunk2 icin, RRC ve RBC'den farkli olarak paneli kesmek gerekmeden bolt-on uygulama yapilabiliyormus. RBC ust devirlerde daha etkin diyorlar, bir arkadas aldi onda test etmeyi bekliyorum.

Varex ile seste incelme mi olur, sizde durum nasil?

Anti
28-01-2012, 12:25
Bu arada fren icin nasil bir cozum uygulamayi dusunuyorsun, celik fren hortumlari vb. komple degisecek mi?

cnzdmr
28-01-2012, 12:55
Benim araç şu an motor mod. olarak :

Injen cold air + İskender custom headers + 70mm sistem (çift susturucu, tek çıkış)

Flashpro ve manifold yok (Skunk2, RBC veya RRC tavsiyelerinizi bekliyorum ayrıca, özellikle Cumhur'dan :) ) ama kullanmayı planlıyorum yakın zamanda.

Şu an egzos sesi üst devirlerde muhteşem (cızırtı cozurtu yok) ve araba 3. vitesin ortasına kadar sarıyor, resmen gücü arttı. Varex korkum bu yüzden.. güçten düşer mi, ses bozulur mu vs.

bence sizdeki mevcut sistem çok başarılı

hem ses hem performans konusunda ideal gibi geldi bana.

zaten 2 adet susturucunuz varsa ses açısından da sıkıntı olmaması lazım gibi ama göreceli bir kavram bu.

Benim aracım 1.8 bend kat iptali + 60lık düz boru+ orta susturucu+60lık cut out var sondada orjinal susturucu var.

type-r gibi bir araca cut out yapmayın bence varex daha mantıklı olucaktır ama onda da backpressure sıkıntısı olabilir.

Benim şahsi fikrim aracınızın specleri güzel bozmayın varex e vereceğiniz para yerine hondata flashpro alın çok daha iyi olur...

deeperblack
28-01-2012, 13:23
Bu arada fren icin nasil bir cozum uygulamayi dusunuyorsun, celik fren hortumlari vb. komple degisecek mi?

Komple disk - balata - 4 pod kaliper - fren hortumları :) Başka türlü durmuyor. Şuanda orj. disk ve EBC yellow stuff kullanıyorum. Fren soğukken kimse yok yüksek sürattede 3 hakkın var :)

GKS TypeR
28-01-2012, 13:51
bende RRC var.
RRC de herhangi kesme biçme hiç bişey yok gayette memnunum 7800 den sonra gelen ses fena.
flash pro dan önce 1-2 hafta RRC li gezdim güç farkedilir ölçüde artıyor.
RRC tavsiye ederim.

ilkercom
28-01-2012, 16:56
Frenler için lastikleri de göz önüne alın. Şu anda EBC oluklu disk ve greenstuff kullanıyorum. Gayet iyi. Yanlız lastiklerim P7 iken sürekli abs devredeydi. Şimdi Nokian ile dünya varmış diyorum.

Bence Hondata yapmadan eksoza başlamayın.

MeRtCaN
28-01-2012, 17:17
bence sizdeki mevcut sistem çok başarılı

hem ses hem performans konusunda ideal gibi geldi bana.

zaten 2 adet susturucunuz varsa ses açısından da sıkıntı olmaması lazım gibi ama göreceli bir kavram bu.

Benim aracım 1.8 bend kat iptali + 60lık düz boru+ orta susturucu+60lık cut out var sondada orjinal susturucu var.

type-r gibi bir araca cut out yapmayın bence varex daha mantıklı olucaktır ama onda da backpressure sıkıntısı olabilir.

Benim şahsi fikrim aracınızın specleri güzel bozmayın varex e vereceğiniz para yerine hondata flashpro alın çok daha iyi olur...


aynen bende katılıyorum
aracın eksozunun montajını ben yaptım
ses gercekten cok guzel ve fazla degıl:icon_tup:

Anti
28-01-2012, 19:27
bence sizdeki mevcut sistem çok başarılı
hem ses hem performans konusunda ideal gibi geldi bana.
zaten 2 adet susturucunuz varsa ses açısından da sıkıntı olmaması lazım gibi ama göreceli bir kavram bu.

performans olarak araba kendine geldi, ses olarak da öyle. ses yalnızca 3000-4000 devir aralığında (hatta tam olarak 3500 rpm) çok titreşimli ve uğultulu ki arabanın normal kullanım devri bu, arabayı hergüne kullandığım için de bu sıkıntı oluyor. uzun yola gitmekten hiç bahsetmiyorum zaten :) type r'a binek araç muamelesi yapıp ara sıra istanbula gidiyorum ki o zaman hiç kafa kalmaz.


Fren soğukken kimse yok yüksek sürattede 3 hakkın var :)

frenler bu arabanın en zayıf noktası zaten, orjinal arka disklerin 1.4 hatchback ile aynı olması honda'nın şaka anlayışına iyi bir örnek :)



bende RRC var.
RRC de herhangi kesme biçme hiç bişey yok gayette memnunum 7800 den sonra gelen ses fena.
flash pro dan önce 1-2 hafta RRC li gezdim güç farkedilir ölçüde artıyor.
RRC tavsiye ederim.

RRC satan yok sanırım şu an ortalıkta, 750'ye EP3'ten çıkma bir Skunk2 dolanıyor ama. Ona talip olabilirim performans olarak bir fark yoksa.

ilkercom
28-01-2012, 19:36
1.8 ile type R aynıydı ama 1.4 ü bilmiyordum bak :D

Birde şöyle düşünün polo GTi ın disklerinden büyük. Bence sorun kaliperlerde olabilir.

shumi
17-03-2012, 10:50
yeni konu açmadan buradan devam edeyim,flashpro,kullanamyacağım,headers fitre egzoz kombinasyonu olacak benim aracımda...bu şartlarda;

egzoz sitemi yaptıracağım düz boruyu 63 lük düşünüyorum,
önceki sayfadaki şema süper :) sistem olarak bu şema üzerinden hareket edeceğim ammaaaaa...

ortaya koyacağımız yıldız tipi denilen orta susturucu ile performans açısından sorun yaşamayacağımı anladım yalnız,varex on durumda iken çıkan ses tatmin edicimi ve off durumda gerçekten orj yakın bir ses varmı ? örnek video olan varmıdır elinizde ?

fn2 de kullanacağımız varex egzoz modeli bumudur ?

http://i763.photobucket.com/albums/xx273/focusn70/artikelbildphp.jpg

tecrübeli arkadaşlar yardım lütfen :)

shumi
17-03-2012, 11:12
fn2 de kullanılacak model yukarıdakiymiş önceki sayfada varmış,sonradan gördüm pardon arkadaşlar :)

Anti
17-03-2012, 11:26
on durumdayken ses canavar gibi çıkar ama benim korkum şu andaki tok sesimi bozmak, biraz vızırtı cızırtıya kaçabilir doldur - boşalt yaptığım zaman :)
off durumdayken stock'tan bile sessiz olduğunu söylüyorlar henüz deneme şansım olmadı. varexin gelmesini bekliyorum.

typermelih
17-03-2012, 12:17
aslında egsoz azını orda direk dışarı vereceği için ben hiçbirinin sıkıntı olacağını sanmıyorum sadece kapalıyken gazladığında ne olacak 70 lig geçip orada 76 lık hemen sonra 70 liğe geçecek,orda bir dengesizlik olacak veyahut orayı 63 yaparsan yine varex kapalıyken ordan daralma genişleme araçta neler sağlayacak.burada tek sıkıntı olacaksa oda varex kapalıyken gazlamada ne yasatacağı

shumi
17-03-2012, 13:22
varex kapalıyken gazlanması pek iyi olmaz bence,şehiriçi veya şehir dışı sakin kullanımda içerideki sesi kesmek amaçlı düşündüm ben ztn varex i,sadece gazlama anında açık olması kafi şahsi fikrim :)

Mechanix
17-03-2012, 15:51
Varex kapalı iken standart egzoz sistemli araç ile gazlıyorken ne oluyorsa ona yakın bir performans alırsınız.Turbo arabada bile EGT 100 derece değişmiyor ki bu çok iyi bir değer.

Ayrıca neden kapalı şekilde gazlamayı düşünüyorsunuz ? İş 1 tuşa basmaya bakıyor zaten.

typermelih
17-03-2012, 18:24
Varex kapalı iken standart egzoz sistemli araç ile gazlıyorken ne oluyorsa ona yakın bir performans alırsınız.Turbo arabada bile EGT 100 derece değişmiyor ki bu çok iyi bir değer.

Ayrıca neden kapalı şekilde gazlamayı düşünüyorsunuz ? İş 1 tuşa basmaya bakıyor zaten.

burada arkadaş diyorki 63 lükmü 76 likmi takmalıyız normalde varex açıksa bu ne olursa olsun fazla etkı etmıcektır ama hasbelkadar kapalı basarsa unutup şehir içinde gazlamak ister ansızın ozaman sıkıntı olurmu çunku orjınal headerstan sona kadar 70 lik yuruyor

cheers
18-03-2012, 13:38
Ben ep3 de komple 70 lık boru sonda da varex vardı 76lık.Orta susturucu bıle yoktu.Gayet de guzeldi.

Siz neden orta susturucu koyuyorsunuz?

bence direk 70 lık boru sonada 76 varex takarsanız daha ıyı olur gıbı.tabı bunların yanında flashpro da olması lazım.Varex kapalı iken zaten çok sessız gazlarkende çok güzel bir sesi var.En büyük özelliğide çevirmelerde sıkıntı yaşamıyorsun hiçbir şekılde.

ozzytik
19-03-2012, 17:05
Valla çevirme için de çok güvenmeyin, benim fn2'mde Toda catback var sadece ve geçen çevirmede polisle bağrış çağrış kavga ede ede yırttım. Sonuç olarak burası Türkiye : )

Ahmet.S
05-05-2012, 08:53
76mm varex inlet tip olan fn2 ye uymuyor Hikmet aldı uymadığından dolayı kullanamadı.


63mm olarak kullanacağımız model bumudur acaba


http://i763.photobucket.com/albums/xx273/focusn70/20101029_8_001.jpg

Inlet 2.5"

Inlet length 3"

Outlet Tip ID 2.5"

Outlet length 5.5"

Barrel 5" OD , 8" Long

Body Length 15"

11Kg

VMK10-250

shumi
05-05-2012, 09:15
aynen,tam olarak arayacağın model vmk 10-250 ( 63 oval tek çıkış ) kardeşim :)

ben ellemiyeceğim arabayı vazgeçtim,isteyene elimde sıfır tegiwa headers var verebilirim

Ahmet.S
05-05-2012, 09:19
aynen,tam olarak arayacağın model vmk 10-250 ( 63 oval tek çıkış ) kardeşim :)

ben ellemiyeceğim arabayı vazgeçtim,isteyene elimde sıfır tegiwa headers var verebilirim

makul bir fiyatı varsa ben burdayım :)

bu arada aracın hala yaylı resmini göremedik abi

shumi
05-05-2012, 10:14
hiç kullanmadım kardeşim aynen kutusunda hala 1800 tl ye veririm direk aldığım fiyat

şu an bunlar var elimde,1-2 resim ekleyeyim senin için :)



https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/s720x720/540641_10151016436290101_539670100_269616099_15123 65675_n.jpg

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/s720x720/546174_10151016436710101_539670100_269616100_11039 11781_n.jpg

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/s720x720/562440_10151016435790101_539670100_269616098_16344 12406_n.jpg

Ahmet.S
05-05-2012, 10:19
Maşallahı var abi arkaya bi spacer :)

Yüksek hızlarda şikayet edenler vardı zıplama açısından yumuak olduğu için sekiyo araç filan diyolardı senin izlenimlerin ne yönde.

shumi
05-05-2012, 10:22
düz yolda herhangi bir problem yok kesinlikle araç biraz daha yumuşadı,bombelerde hafif sektiği doğrudur ki bu gayet normal orj halide sert olduğu için yayı kısatılnca rahatsız etmeyecek derecede sekme yapabiliyor doğrudur

MKT
05-05-2012, 10:44
Varex yaptiripta flash pro kullananlar vare i kapatip araca vtec actirin ve kactane avans vuruyor nekadar retard yapiyor gorun ve bakin birdaha kapali basarmisiniz:) fn2 ye tek gereken headers-70mm duz boru -kaliteli orta susturucu( olaboldigince son susturucuya yakin olacak) sondada 70mm guzel back pressesur yapacak susturucu lazim.zaten ep3kadar istahli bir araba olmadigi icin egzoz sistemi cok onemli

Ahmet.S
05-05-2012, 11:00
Varex yaptiripta flash pro kullananlar vare i kapatip araca vtec actirin ve kactane avans vuruyor nekadar retard yapiyor gorun ve bakin birdaha kapali basarmisiniz:) fn2 ye tek gereken headers-70mm duz boru -kaliteli orta susturucu( olaboldigince son susturucuya yakin olacak) sondada 70mm guzel back pressesur yapacak susturucu lazim.zaten ep3kadar istahli bir araba olmadigi icin egzoz sistemi cok onemli

varex fn2 için gerekli değil diyosun yani orta susturucuyu nasıl tip kullanıcaz.

varexi sırf sesizde olabildiği için alınıyo yoksa kimse almaz herhalde

vibrant son susturucuda düşünüyorum ama ses olayı ürkütüyo çok ses çıkarsa işime gelmez.

shumi
05-05-2012, 11:03
kesinlikle çok ses çıkacak şahsen ben baktım 2 türlüde olmuyor birinde ses yok ama sorun var ( sorun derken bana göre sorun :) yanlış anlaşılmasın ) diğerinde çok ses var... vazgeçtim,yapmıyacağım bişey yay taktım injen cai mi taktım dün oldu bitti,benden bu kadar :)

Mechanix
05-05-2012, 11:15
Varex yaptiripta flash pro kullananlar vare i kapatip araca vtec actirin ve kactane avans vuruyor nekadar retard yapiyor gorun ve bakin birdaha kapali basarmisiniz:) fn2 ye tek gereken headers-70mm duz boru -kaliteli orta susturucu( olaboldigince son susturucuya yakin olacak) sondada 70mm guzel back pressesur yapacak susturucu lazim.zaten ep3kadar istahli bir araba olmadigi icin egzoz sistemi cok onemli


Arabasına ecu remap yapıp avans açan , daha sonra da standart egzoz sistemi takıp gazlayan ve avans vuruyor diye şikayet edenlere ne denir ? Kapalı Varex ile gazlamakta bunun aynısı. Yani konunun Varex ile alakası yok . :)

Su geçirmez ayakkabı satın alıp bunu kafanıza takıp sonra bu su geçiriyor lan demek gibi bir şey.Herşeyin bir amacı var :) Söylediklerin çok komik yani.

Ahmet.S
05-05-2012, 11:31
inlet out az ses çıkarcak egsoz tavsiyesinde bulanaabilecek tecrube etmiş arkadaş varsa yardımcı olabilirse sevinirim.

Bu iş görürmü acaba sesizlik açısından

Vibrant Performance 1141 Ultra Quiet Resonator 2.5



http://i763.photobucket.com/albums/xx273/focusn70/KGrHqUOKisE0s2IJLGyBNZWlINQUw_12.jpg


Vibrant 1106 StreetPower Oval SS Muffler 2.5

http://www.ebay.com/itm/Vibrant-1106-StreetPower-Oval-SS-Muffler-2-5-In-Out-/300702470269?_trksid=p4340.m503&_trkparms=algo%3DRIC.CFNP%26its%3DI%26itu%3DUA%26o tn%3D5%26pmod%3D120787909064%26ps%3D63%26clkid%3D8 197538985671296602#ht_1748wt_982

Ahmet.S
14-07-2012, 20:04
Guncel fn2 de vibrant kullansak nasil olur

Orta susturucu ve son susturucu ne kullanmaliyim nerden temin edebilirim.

Ahmet.S
16-07-2012, 15:02
fn2 ye egsoz tavsiyesinde buluncak yokmu nasıl bir son susuturucu ve orta susturucu kullanmalıyım.

rebel
18-07-2012, 23:39
arkadaşlar bu warex konusunda merak ettiğim bişey var dümdüz 70 lik boru + son susturucuya en yakın yere 70 giriş-çıkışlı kaliteli orta susturucu ve sona 63 lük warex takılsa durumlar performans ve ses olarak ne halde olur ? bunu deneyen varmı ? bi ara ep3 70 lük dümdüz sonada 63 lük warex koymuştu sanırım onda performans ne alemde olmuştu bilen varmı ?

genelde 70 lik boruya son sus. 76 lık warex takıyorlar.

edit: sorum genel olarak ep3 yada fn2 değil yüksek hacimli 2.8 motorda ne şekilde olur

emoro
14-01-2014, 15:53
Bütün konuları hortlatcakmısınız ?