Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Boeing 737-800 De-icing



imprezaWRC
26-01-2012, 15:10
Geçen hafta Pegasus'la Milas'a gittim. Sabiha Gökçen'de take off öncesinde böyle bir işlem yaptılar. Makinanın pili erkenden bitmesin diye video biraz kısa oldu ancak hadiseyi anlatabilmek için bu kadarıda yeterlidir sanırım.

hfk0tYvZSyM

fatiii
26-01-2012, 15:14
uçak donmasın diye sıkıyolar maddenin adınıda biliyodumda unuttum..hatta hava alanında çalışan bi arkadaşım çok çılgın para döndüğünü söylemişti bu işte

erayakar
26-01-2012, 15:19
Butür kimyasalları donmalara karşı kullanıyolar ..rusyada moskovada görmüştüm ..yolları yıkıyolardı donma olmasındiye..

hakotech
26-01-2012, 15:21
su ile karışık alkol sıkıyolar dıye biliyorum,donmasın dıye..yanlışmı biliyorum aceba? :=)

imprezaWRC
26-01-2012, 15:21
uçak donmasın diye sıkıyolar maddenin adınıda biliyodumda unuttum..hatta hava alanında çalışan bi arkadaşım çok çılgın para döndüğünü söylemişti bu işte

Sanırım glycol ama ethyl glycol'mu başka çeşit bir glycol'mu bilmiyorum.

sportinger
26-01-2012, 15:23
su ile karışık alkol sıkıyolar dıye biliyorum,donmasın dıye..yanlışmı biliyorum aceba? :=)


Alkol degildir benim rakıyı dipfirizde unutmuştum dondu namussuz:D

imprezaWRC
26-01-2012, 15:24
Alkol degildir benim rakıyı dipfirizde unutmuştum dondu namussuz:D

:D:D:D:D iyidi :D:D:D

hakotech
26-01-2012, 15:25
Alkol degildir benim rakıyı dipfirizde unutmuştum dondu namussuz:D

krıstallenmıstır donmaz o :D !! mındar etmıssın rakıyı !!

sportinger
26-01-2012, 15:25
ya soguk içiniz yazıyodu napayım:D

initial-D
26-01-2012, 15:36
%50 glycol-%50 su en basit olanı

etilen glikol
propilen glikol
sıvı eklentiler(su vs)
korozyon önleyiciler

hava şartlarına uçuş menziline göre çeşitli 4 tipten biri kullanılıyor.maliyetli bir işlem bir de

Osman Bahadır
26-01-2012, 15:37
ADF (Aircraft Deicing Fluid) diye geçer. Genelde içeriğinde propilen glikol vardır. Bazen etilen glikol de kullanılır. Bunların dışında bazı katkı maddeleri de içerebilir.

redbaron
27-01-2012, 02:04
soğuk havalarda her uçağa yapılan olağan bir sistem.alkolle karışık kimyasallar var içinde.flapların donmasını engeller,yüksek irtifada uçağın donmasını engelleyerek uçağın gövdesinin uçmasını sağlar.aksi taktirde uçak kanat yapısı itibariyle alt basınçla üst basıncı dengeleyemeyerek düşebilir.

Kadyr
27-01-2012, 04:55
Kanat yuzeyi kalkista buzlu olmasin diye bunu yapinca belli suresi vardi 10dk icinde kalkmasi lazim atiyorum.kalkmassa bidaha yapiyorlar.kalktiktan sonra zaten isitici var gerek kalmiyor tekrardan

efe_
27-01-2012, 09:30
o diilde pilotların cool konuşmaları napıcaz :)))

Shadow_Dancer
27-01-2012, 09:35
Flapların, slatların, motor reverse çalıştıgında hava tahliye kapagının ve spoilerlerin donmaması adına yapılan bir işlemdir de-icing..propilen glikol ve su ile seyretilmiş alkol içerigi genel olarak kullanılır.. Seyyar araçlar ve sabit sistemler tarafından uçagın hareketli parçalarına tazyik ile uygulanır. De icing uygulanmaması sebebi ile düşen uçaklar olmuştur şimdiye kadar.

Harici radar sistemlerine zarar vermemesi adına hassaslık gerektiren bir uygulamadır.

Kadyr
27-01-2012, 16:41
Belgesellerde izledim malesef de icing yuzunden ucak dusmus hatta bitanesi etki suresi geciktiginden dusmus malesef simdi boyle seyler duymuyoruz havacilikta kurallar kanla yazilmistir

mert_leon
27-01-2012, 16:50
ben thy de çalışırken bu işlemi yaparken sepette bi adam var ona yandan geçen uçağın kanadı çarpıp adam ölmüştü.

kelalper
27-01-2012, 16:55
arkadaşlar bu işlemin amacı flap aeleron elevator ve rudder ların arasındaki karları buzları dökmek için yapılır. Donma ile falan alakası yok. -30 derece kuru havada yapılmaz ya da yağmur yağdığında yapılmaz. Şiddetli kar yağışı varsa yapılır. Uçak kalkarken ve inerken dengesi çok hassastır yukarıda belirttiğim unsurlar tam olarak atımlarını yapamazlarsa uçak denge kaybeder ve düşer. Büyük yolcu ucaklarında düşük hızda 15 derecelik yatma bile ciddi tehlikedir. Donmasını önlemek ile alakası yok. Amaç sıkışan karları buzları atmak. Yağmurdan sonrada uçak yukarıda -20 dereceleri görüyor bir anda.

Kadyr
27-01-2012, 16:58
-20 mi 50 olmasin abi:) bende demistim tabi doncak bisi yok zaten isitmasi var yoksa kalktiktan sonra napcak:)

Shadow_Dancer
27-01-2012, 17:03
arkadaşlar bu işlemin amacı flap aeleron elevator ve rudder ların arasındaki karları buzları dökmek için yapılır. Donma ile falan alakası yok. -30 derece kuru havada yapılmaz ya da yağmur yağdığında yapılmaz. Şiddetli kar yağışı varsa yapılır. Uçak kalkarken ve inerken dengesi çok hassastır yukarıda belirttiğim unsurlar tam olarak atımlarını yapamazlarsa uçak denge kaybeder ve düşer. Büyük yolcu ucaklarında düşük hızda 15 derecelik yatma bile ciddi tehlikedir. Donmasını önlemek ile alakası yok. Amaç sıkışan karları buzları atmak. Yağmurdan sonrada uçak yukarıda -20 dereceleri görüyor bir anda.

Donma ile alakası vardır hocam, defaeten şahit oldugum bir olaydır. geçen sene arlanda meydanında yatı sonrası gece yagan yagmur kanadın üzerini buzla kaplamıştı, first officer harici kontrolü tamamladıktan sonra de icing istemişti. sadece temizleme degil aynı zamanda donmuş hareketli parçanın yeniden faal olmasını da saglar.

kelalper
27-01-2012, 17:44
-20 ye çok çabuk çıkıyor irtifa olarak. yani daha kurumadan -20 leri buluyor. 20000 feette evet -50.

raptor
27-01-2012, 17:49
Kabaca ,Anti-ice donma olmadan önce , donma olmasın diye uygulanır.De-icing ise donma olayı olmuş yüzeylerde donu çözmek için uygulanır

Baran^
27-01-2012, 18:10
Bildiğin uçağa detailing yapıyolar lo oda apc ahahahahah

JDM_5
27-01-2012, 18:50
yer hizmetleri firmaları bu işten çok güzel para kazanıyolar

Onur1984
27-01-2012, 19:02
Kabaca ,Anti-ice donma olmadan önce , donma olmasın diye uygulanır.De-icing ise donma olayı olmuş yüzeylerde donu çözmek için uygulanır

+1 :icon_tup:

Bu işlemin asıl adı arkadaşımızın da belirttiği gibi Anti-icing olarak geçer. De-icing işlemi karla, buzla kaplanan uçak yüzeyinin temizlenmesi, kardan - buzdan arındırılmasıdır.