Orijinalini görmek için tıklayınız : 2.0 TFSİ modu hakkında.
Arkadaşlar geçtiğimiz hafta GC8 i sattım, allahın izniyle 2.0 TFSİ teknolojisine geçiş yapayım istiyorum. Bu araçlardan; Golf GTI, Cupra, Octavia RS (Kaldıki iş içinde kullanabileceğim için Accorduda satabilirim bunu alınca), Audi A4 vb gibilerinden hangini seçmek akıllıca? Audide k03 var sanırım bu modlama aşamasında bana extra maliyet yükleyecek.
Amacım bu teknolojiye sahip bir araç alıp k04 ün el verdiği ölçüde motorda mümkün olan en az parçayı değiştirerek max gücü almak. Yani örenğin; Turbo-enjektör-cooler değişmedi maks. kaç alırım? Hadi dielim pompa-cooler vs değişti kaç alırım? Bunun bana minumum maliyeti ne olur gibisinden.
golf gti,octavia rs bunlarda da k03 var,en ucuz 04 lu cupra
BMK TypeR
31-01-2012, 12:03
FORGE twıncooler,arp cooler,ths cooler en kotu s3 cooler(650tl) sıfır 2000-2200tl ıkıncı el 800-1200tl
apr fuel pump, autotech fuel pump, sıfır 900-2200tl ıkıncı el 1200 1300tl
komple egsoz 76mm
ıntake kıt 76mm
forge dump valve 600tl ıkıncı el 250 350tl arası
forge wasgete 450tl ıkıncı el 300tl
methanol kıt,1000tl ıkıncı el 500tl
evc,
benım aracım k04 halı yaklaşık 390-400hp arası bıseydı,
not: bu arada k04 kıt var bende hazır herşeyıyle enjektorler fılan:)
Tarkan abi cupra ve golf r dısında bahsettigin bütün araçlarda k03s var zaten :)
Bakın birşey daha öğrenmiş oldum :D
Maksat 350 hp lere yakın, yolda ve otoyolda kullanılabilecek düşük maliyetli araç yapmak. Yani işimede gidip geleyim, haftasonu rollde yapabileyim.
Bakın birşey daha öğrenmiş oldum :D
Maksat 350 hp lere yakın, yolda ve otoyolda kullanılabilecek düşük maliyetli araç yapmak. Yani işimede gidip geleyim, haftasonu rollde yapabileyim.
= octavia rs diyorum
hatta bende bu aralar oyle düşünüyorum yine aynı yolun yolcusuyuz :D
Zaten mecburen sedan bişey bakmak lazım. Cupra yada golf bizlere uymaz.
valla ne alırsanız alın ama bence 300hp den sonra önden çekiş araba zevk vermiyor.
Bunun için audinin quattrolarına bakın.
Tarkan abi cupra ve golf r dısında bahsettigin bütün araçlarda k03s var zaten :)
Golf gti'ların bazı modelleri dışında kardeşim...
Valla niyet ettiğim bir teknoloji. Yani izlerken az paraya çok iş çıkarıyor gibi. Ama maliyete vurmaya başlayınca öyle değil gibi.
Ben GC8 e sadece EVC bağlayarak 218hp lerden 270 hp lere çıkabilmiştim. Çok eski teknoloji olmasına karşın. Birde sti turbosu takınca bu 300+ oluyordu.
ahmetbaha-drs
31-01-2012, 13:53
Zaten mecburen sedan bişey bakmak lazım. Cupra yada golf bizlere uymaz.
Passat 2.0TFSI'larda var Sedan olarak,hemde baya dolu araçlar.
Volkswagen Passat 2.0 TFSI Highline 2009 Model 59.750 TL Galeriden satılık ikinci el Beyaz renk - 72474119 (http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-volkswagen-2009-volkswagen-passat-2-0-tfsi-highline-200-hp-f1-72474119/detay)
Volkswagen Passat 2.0 TFSI Highline 2009 Model 50.500 TL Galeriden satılık ikinci el Gümüş Gri renk - 71382066 (http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-volkswagen-bacar-otomotiv-2009-passat-2-0-t-fsi-highline-200-hp-hatasiz-71382066/detay)
evet bu iyi oldu, passat bilmiordum bu motorda
2.0 tfsi iyi guzel ama en iyi sonucu leonda veriyor S3 ve gokften daha hafif...
Zaten resit ab yszmis herseyi ama sadece yazilim ve dv bile bu araclari deli guclere cikariyor
tfsi 200 lerin k04 lü setupta sınırını adanadan Can ın Fr ında görebilirsin.Map sensörü 1,55 üstüne izin vermediği için hiç bir zaman bir cupra kadar sınırları zorlanamıyor k04 ile.Bu arada k03s yok tfsi 200 lerde ,eski k03 den farklı olarak modeli farklı yeni tip k03 var.Cupralardaki k04 ler de 1.8 t deki tıfıl k04 le aynı sanılmasın :)
tsfi ile fr lar arasında ne fark var blok kapak aynı mı ?
tsfi ile fr lar arasında ne fark var blok kapak aynı mı ?
Fr leonun bir modeli zaten.Onda da Tfsi var ,golf gti,octavia rs,s3,cupra ve golf R da da tfsi var.Yalnız 200 lük olan tfsi ların kolları daha güçsüz 240,265 lik versiyonlara göre.Ayrıca map sensorleri de farklı
Olay sadece map sensöründeyse, değişim yapılamıyormu?
şanzıman aynımı yani 200 lük olanlarda 350-400 hp leri kaldırıyor mu modlandığı zaman.
Custom map ile mutlaka değişmeli.Map scalasının yeniden yazıldığını yurt dışı forumlarında yazmışlar.Ama Tr de yapan yok heralde.Revo yapmıyor onu biliyorum
k03 turboya sahip araçlar peki; cai-eksoz ve yazılımla maksimum kaç hp lere denk geliyor?
şanzıman aynımı yani 200 lük olanlarda 350-400 hp leri kaldırıyor mu modlandığı zaman.
Kaldırıyor.Gt30 lu golf gti var bir abimizde.Vag da şanzımana kolay kolay bir şey olmaz zaten.Vortexte dediğimi doğrulayacak çok fazla örnek var
k03 turboya sahip araçlar peki; cai-eksoz ve yazılımla maksimum kaç hp lere denk geliyor?
Arkadaşımın golf gti ı bu setupla 270 leri görmüştü.Sonradan Cooler da değişti.
270hp çok az yahu. Gerisi içinde kamyonla para harcanması gerekiyor. Hayallerimdeki yerini dolduramadı TFSI
270hp çok az yahu. Gerisi içinde kamyonla para harcanması gerekiyor. Hayallerimdeki yerini dolduramadı TFSI
stock k03 le en az 70hp alıp az demek insafsızca değil mi ya :D Golf gti parasına cupra alırsan stock turbo ile 400hp oluyor sınırlarını zorlayınca tfsi in mantıklı arabası o :)
Dostum şuna dayanarak o yorumu yapıyorum. Bildiğin GC8, Biskrem kadar turbosunla ve hiç olmayan sıkıştırmasınla. Yazılım bile yapılacak bir beyni yokken 270 hp leri alabiliyor zaten. Ben TFSI motoru çağın teknolojisi öncüsü olarak görüyorum. Az parça ile çok güç almak niyetindeyim. Ama 15.000TL leri harcıcak olduktan sonra, zaten turbosuz araba dahi devasa güç alıyor, onu demek istiyorum.
FORGE twıncooler,arp cooler,ths cooler en kotu s3 cooler(650tl) sıfır 2000-2200tl ıkıncı el 800-1200tl
apr fuel pump, autotech fuel pump, sıfır 900-2200tl ıkıncı el 1200 1300tl
komple egsoz 76mm
ıntake kıt 76mm
forge dump valve 600tl ıkıncı el 250 350tl arası
forge wasgete 450tl ıkıncı el 300tl
methanol kıt,1000tl ıkıncı el 500tl
evc,
benım aracım k04 halı yaklaşık 390-400hp arası bıseydı,
not: bu arada k04 kıt var bende hazır herşeyıyle enjektorler fılan:)
k03 lere s3 coolerı yeterli mi ?
Bende stage 2 plus yapmayı düşünüyorum aracı.
s3 cooleri baya uygun fiyatlı, tt ye uyarmı acaba k03lü aracım.
270hp çok az yahu. Gerisi içinde kamyonla para harcanması gerekiyor. Hayallerimdeki yerini dolduramadı TFSI
Yalniz arac yazilim filtre egsozla 270 hp oldu Ama sunuda belirtelim 70 hpyi hangi araclar verebilir?? Ve 270 hp lik arac sakin kullanimda sehjr ici 9 lt sehir disi 7 ortalama ile geziyordu asil bu basari bence:)
Dönüp dolaşıp 2005-2006 ej207 STI alacağız galiba. Bas 2 bar devam et, bişi değiştirme bir turbo büyüt yeter :D
63owen63
31-01-2012, 14:53
+ 300 hp ler düşünülüyorsa kesinlikle a4 quattro olmalı . 300e kadar fwd olabilir.
BMK TypeR
31-01-2012, 15:43
k03 lere s3 coolerı yeterli mi ?
Bende stage 2 plus yapmayı düşünüyorum aracı.
s3 cooleri baya uygun fiyatlı, tt ye uyarmı acaba k03lü aracım.
tt oem cooler 8.7lt s3 10.2lt, oem sokup takılır, ama sızın cooler boruları gecıslerı 70mm s3 daha dar araya bı aparat yada yenı sılıkon hortumlar işınız cozulur,
270hp çok az yahu. Gerisi içinde kamyonla para harcanması gerekiyor. Hayallerimdeki yerini dolduramadı TFSI
yalnız bi hataya düşüyoruz 270hp lik fwd araba 300 hp lik awd arabayı rollingte gecebılır doğru mudur??
Dostum şuna dayanarak o yorumu yapıyorum. Bildiğin GC8, Biskrem kadar turbosunla ve hiç olmayan sıkıştırmasınla. Yazılım bile yapılacak bir beyni yokken 270 hp leri alabiliyor zaten. Ben TFSI motoru çağın teknolojisi öncüsü olarak görüyorum. Az parça ile çok güç almak niyetindeyim. Ama 15.000TL leri harcıcak olduktan sonra, zaten turbosuz araba dahi devasa güç alıyor, onu demek istiyorum.
Gc8 de 2 litre motora sahip golf gti da.İkisinin de stock turboları ile aynı güçlere çıkabiliyor olması hayal kırıklığı yaratabilecek bir durum değil bence.Sonuçta k03 denilen turbonun bastığı basınç tutabildiği basınç belli.Vag grubundaki para çokomel eğrisi hayak kırıklığı yaratabilir.Arabayı stage2 den stage+ a çıkarabilmek için bir benzin pompası almanın maliyeti amarika fiyatına bakıldığında 1100 dolar.Parça fiyatlarının bu denli pahalı olması zaten hayak kırıklığına neden oluyor.
Olaya cupra ya da s3 den başlamak olarak bakarsak da 240hp lik araba stock turbo ile 400hp ye dayanabiliyor.
turbo&quattro
31-01-2012, 16:53
A4 quattro kesinlikle ama egerki onemliyse b7 kasada manuel vites yok (TR ye gelmedi diye biliyorum ) sadece 2.0T de var.
paranız yetiyor ise bi cupra alıp 400 hp lere dayabilirsiniz ;) ve kendi klasmanında birçok 4 çekere karşı galip gelebilirsin...şöylede bişey var bi fr alıp cupra fiyatına denk getirip bizim can gibi 370 hp lerde kullanabilirsin..bu arada kimi parçaları pahalı olsada azımsanmayacak güçler sunuyor kullanıcına :) o yüzden TFSİ lar geçerli makineler vazgececeksenizde iyice arastırıp vazgecin derim ;) bol şans dilerim...
Guzel konu olmus ve TFSI lar ıle ugrasan arkadaslar,onemlı tecrubeler paylasılıyor...
Sunu unutmamak gerek,400HP lık Suby ıle 400HP lık Cupra nın Roll da ne yapıcagı.
Sanırım 400HP lık cupra yada tek dıferansıyellı VAG grubu arac 100-200km 9 sec cıvarı cevırır ancak Suby hem aktarım kaybı hemde ruzgar dırencı yuzunden 11 sec cıvarında kalıcaktır heralde?
Yanı 350-400HP lık TFSI rekabetcı olucaktır. K04 ıle 400HP sınırı cok saglıksız ancak 370HP tam olması gerektıgı gıbı(motor ıcıne gırmeden)
Arkadaslar ben Tfsi guc alamiyor demiyorumki. Zaten bu teknolojiye gecme niyetinle oneri istedim. Ancak k03 den 270 hp cikiyor. K04 dende 400 hp 10.000 tl ile cikiyorsa buda sikinti. Birde ben sedan bakiyorum, cupra bana hitap etmez.
Leon 2.0 tfsi 185liklerdeki turbo nedir ?
Bi kaç forumda araştırdım 280hp den sonra şanzıman kaçırmaya başlıyormuş baskı balata bronz şart diyor nedir acaba bu durum ?
Birde sahibinden de k04 turbolar 500 lira acaba sadece bunu takıp cooler ve yazılımla motor içine girmeden sağlıklı yürümek mümkün mü ?
Arkadaslar ben Tfsi guc alamiyor demiyorumki. Zaten bu teknolojiye gecme niyetinle oneri istedim. Ancak k03 den 270 hp cikiyor. K04 dende 400 hp 10.000 tl ile cikiyorsa buda sikinti. Birde ben sedan bakiyorum, cupra bana hitap etmez.
octavia rs iyi olur abi en azından gc8 den bariz az yakarsın orasını da düşünürsen tatmin edici olur.baya da eğlenceli olur octavia milleti şaşırtır biraz :)
sertaç o turbo td04 olabilirmi?500 e 04 zor
Valla ilan bu başka gördüklerimde var hepsi k04 yazıyor...
Audi Turbo 450 TL - İlan ve alışverişte ilk adres sahibinden.com' da - 52889236 (http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-yedek-parca-otomobil-arazi-araci-audiler-icin-k04-turbo-52889236/detay)
octavia rs iyi olur abi en azından gc8 den bariz az yakarsın orasını da düşünürsen tatmin edici olur.baya da eğlenceli olur octavia milleti şaşırtır biraz :)
sertaç o turbo td04 olabilirmi?500 e 04 zor
siz hiç tfsi yada gc8 kullandınız mı ?
Bızıklanmış bi 300hp lik leon cupra yani 2.0 tfsi, egsozlu turbolu basınçlı yine 300 hp bi gc8 den daha az yakmıyor hayal kurmayın yanlış yonlendırmeyın.
BMK TypeR
01-02-2012, 14:35
siz hiç tfsi yada gc8 kullandınız mı ?
Bızıklanmış bi 300hp lik leon cupra yani 2.0 tfsi, egsozlu turbolu basınçlı yine 300 hp bi gc8 den daha az yakmıyor hayal kurmayın yanlış yonlendırmeyın.
Kardeşim uzun yol 938km 55lt benzınle, 90km sabıt hız ankara ıcı 30 40km gazladım sadece:D şehır ıcı de 8-11lt arası full gazlama roll de 13-14lt ortalama
Serhat Y.
01-02-2012, 14:59
peki bişey sorucam konuyla alakalıdır sanırım, audi a4 makyajlı son kasa quattro 2.0tfsi. turbosu nedir? k03? k04?
siz hiç tfsi yada gc8 kullandınız mı ?
Bızıklanmış bi 300hp lik leon cupra yani 2.0 tfsi, egsozlu turbolu basınçlı yine 300 hp bi gc8 den daha az yakmıyor hayal kurmayın yanlış yonlendırmeyın.
kullanmadım da kimse de cıkıp subaru 2.0 tfsi la aynı yakıyor veya az yakıyor demedi herkes 2.0 tfsi daha az yakıyor dedi,ben de arastırdım 2.0lt turbo olarak en mantıklı 2.0 tfsı ları buldum alırsam tfsi alırım.evo-s2k-sti hepsinden az yakmıyormu 2.0 tfsi?yanlıs bılıyorsam dogruları ogrenmek ısterım saygılar.
Valla ilan bu başka gördüklerimde var hepsi k04 yazıyor...
Audi Turbo 450 TL - İlan ve alışverişte ilk adres sahibinden.com' da - 52889236 (http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-yedek-parca-otomobil-arazi-araci-audiler-icin-k04-turbo-52889236/detay)
benim kötü mitsubishi td025 in tamir takımına 500-600cekıyolar fıyat ıyıymıs baya :)
peki bişey sorucam konuyla alakalıdır sanırım, audi a4 makyajlı son kasa quattro 2.0tfsi. turbosu nedir? k03? k04?
k03 serhat.Cupra,golf R,s3,tts bunlarda k04 var
benim kötü mitsubishi td025 in tamir takımına 500-600cekıyolar fıyat ıyıymıs baya :)
s3 ü,cuprası olana bu iyi fıyat belki ama sıfırdan alım k03 le degıstırırım dersen b de manıfoldunu almak zorunda kalır bunu alan
TYPERHAKAN
01-02-2012, 19:09
siz hiç tfsi yada gc8 kullandınız mı ?
Bızıklanmış bi 300hp lik leon cupra yani 2.0 tfsi, egsozlu turbolu basınçlı yine 300 hp bi gc8 den daha az yakmıyor hayal kurmayın yanlış yonlendırmeyın.
bilmediğinden ,yada kullanmadığından sen hayal kurmuşsun bence.gt30 lu bir cupra yani benim aracım şuan sakin kullanım 7.8 - rol geceleri hem gazlama hemde roll e gidiş dönüş sakin kullanım 11 bazen de 12 litre yakıyor.herzaman da teste açığım inanmayan olursa alırım yanıma çıkarız canlı şahit olur.yalnız bir şartım var dediklerim çıkarsa depomu doldurttururum yalnız,250 tl dokunmaz diyorsan hava açınca testini yapalım,sıcak kahve lerde benden.
bilmediğinden ,yada kullanmadığından sen hayal kurmuşsun bence.gt30 lu bir cupra yani benim aracım şuan sakin kullanım 7.8 - rol geceleri hem gazlama hemde roll e gidiş dönüş sakin kullanım 11 bazen de 12 litre yakıyor.herzaman da teste açığım inanmayan olursa alırım yanıma çıkarız canlı şahit olur.yalnız bir şartım var dediklerim çıkarsa depomu doldurttururum yalnız,250 tl dokunmaz diyorsan hava açınca testini yapalım,sıcak kahve lerde benden.
:D
ben aksini mi söylemedim sadece az yakıyor çok yakıyor muhabbetine tepki gösterdim bende zaten 100 tl ye bi gazlama gecesinde min 200 km yapabiliyorum yani bu da aynı yakıyor demek olmuyor mu ben biliyorum bana ispatlıcağınız bişey yok bilmeyen arkadaş öğrenmiş olsun.
Çay kahveyi her zaman içeriz abi görüşmek üzere.
bilmediğinden ,yada kullanmadığından sen hayal kurmuşsun bence.gt30 lu bir cupra yani benim aracım şuan sakin kullanım 7.8 - rol geceleri hem gazlama hemde roll e gidiş dönüş sakin kullanım 11 bazen de 12 litre yakıyor.herzaman da teste açığım inanmayan olursa alırım yanıma çıkarız canlı şahit olur.yalnız bir şartım var dediklerim çıkarsa depomu doldurttururum yalnız,250 tl dokunmaz diyorsan hava açınca testini yapalım,sıcak kahve lerde benden.
kralsın :D
yeni moda vag mı az yakar japonlar mı olsun ,rolldan daha guvenli olur iddalasması :)
yahu tfsi larin ne kadar basarili olduklarini artik konusmaya bile gerek yok kanitladilar, hem performans hem yakit muazzam:) eski 1.8t lerden filanda cok daha az yakiyor..
cip egsoz vs ilede +80hpler bnce cok iyi..
1.8t 2.0 tfsi duzgun hamkekerde performans tuketim oranini cok iyi veriyor ki bol bol ornekleride var:)
osman 1.8t
02-02-2012, 15:48
arkadaşlar şuan cupra r ım var öncesinde 400 hp gc8 im vardı yakıt olarak emin olun arada çok yok subaruyla fethiyeye gittim araç 40 kuruş yakmıştı arabada 4 kişiydik cupraylada gitseydim aynı yakacaktı gc8 subarular içinde en az yakan araçlardır oynandığında dahada az yakıyor şaşırtıcı ama gerçek
ecz_murat
02-02-2012, 15:55
Guzel konu olmus ve TFSI lar ıle ugrasan arkadaslar,onemlı tecrubeler paylasılıyor...
Sunu unutmamak gerek,400HP lık Suby ıle 400HP lık Cupra nın Roll da ne yapıcagı.
Sanırım 400HP lık cupra yada tek dıferansıyellı VAG grubu arac 100-200km 9 sec cıvarı cevırır ancak Suby hem aktarım kaybı hemde ruzgar dırencı yuzunden 11 sec cıvarında kalıcaktır heralde?
Yanı 350-400HP lık TFSI rekabetcı olucaktır. K04 ıle 400HP sınırı cok saglıksız ancak 370HP tam olması gerektıgı gıbı(motor ıcıne gırmeden)
çok yerinde güzel tespit, ayrıca eklemek isterimki..yakıt tüketim ve kullanırken masraf çıkarma konusundada oldukça avantajlı tfsi.
ecz_murat
02-02-2012, 15:57
arkadaşlar şuan cupra r ım var öncesinde 400 hp gc8 im vardı yakıt olarak emin olun arada çok yok subaruyla fethiyeye gittim araç 40 kuruş yakmıştı arabada 4 kişiydik cupraylada gitseydim aynı yakacaktı gc8 subarular içinde en az yakan araçlardır oynandığında dahada az yakıyor şaşırtıcı ama gerçek
160-180 civarı bir hızla yol katederek dene birde:D:D
ayrıca subarunun çok fazla yakmadığı konusunda katılıyorum sana ama tfsi bariz az yakıyor,bence..
Arkadaşlar 2.0 tfsi için hangi yağ tavsiye ediyorsunuz ?
Arkadaşlar 2.0 tfsi için hangi yağ tavsiye ediyorsunuz ?
hocam motul 300v kullanıyordum ama motul 15/50 ester oil'e geçiş yaptım. aracımı gündelik kullanıyorum ve motul 300v biraz gereksiz geldi. içinde şampuan oranı hiç yok ve yağ çok kirleniyor 5k km'de değişmeme rağmen. tavsiye üzerine motul sport ester oil'e geçtim, şuan daha az kirleniyor yağ. kullananlar genelde memnun. 1200km civarı yaptım. bir sorun görmedim. ben şuan için memnunum, uzun süreli kullanmadığım için direkt alın diyemiyorum ama aklınızda bulunsun.
Arkadaşlar 2.0 tfsi için hangi yağ tavsiye ediyorsunuz ?
5 senedir tozlanan konuyu iyi yaglamışsınız biraz canlandıralım :D
hocam motul 300v kullanıyordum ama motul 15/50 ester oil'e geçiş yaptım. aracımı gündelik kullanıyorum ve motul 300v biraz gereksiz geldi. içinde şampuan oranı hiç yok ve yağ çok kirleniyor 5k km'de değişmeme rağmen. tavsiye üzerine motul sport ester oil'e geçtim, şuan daha az kirleniyor yağ. kullananlar genelde memnun. 1200km civarı yaptım. bir sorun görmedim. ben şuan için memnunum, uzun süreli kullanmadığım için direkt alın diyemiyorum ama aklınızda bulunsun.
siz yetkili bi abiye benziyosunuz :D bi ara bu cupralarla ilgili bana da bi el atarmısın :D
cupraya fısıldayan adam
Shell helix ultra 0-30 yağ koydu Bosch servis.
5 senedir tozlanan konuyu iyi yaglamışsınız biraz canlandıralım :D
siz yetkili bi abiye benziyosunuz :D bi ara bu cupralarla ilgili bana da bi el atarmısın :D
cupraya fısıldayan adam
ahahahahahhaa :) yok abi o ben değilim malesef, çok daha iyi fısıldayanlar var :) ama yardımcı olurum her zaman
Shell helix ultra 0-30 yağ koydu Bosch servis.
sizin aracınız ne hocam tam olarak? Bence 0-30 ince biraz. Motul 300v kullanırken 5-40 koyuyordum. 0-30 genelde TSİ'lara konuluyor. Bir zararı olmaz ama bence biraz fazla eksiltir. Bu arada yetkili servisler Castrol Egde koyuyor bildiğim kadarıyla.
Shell helix ultra 0-30 yağ koydu Bosch servis.
bizim araçlara 0-30-5-30 5-40 bu 3 yagda kullanabilir.yazın 5 40 kıs aylarındada 5 30 en güzeli olur diye düşünüyorum.anladığım kadarıyla siz izmirde yaşıyorsunuz 5 40 12 ay kullanabilirsiniz.yağ olarakta mobil esp,castrol titanyum edge yada sadece edge,motulun yine sanırım 8100 serisiydi.bunları kullanabilirsiniz.motul 300v yağı yarış amaçlı bir yağ ve içinde temizlk katkıları çok az bu nedenle sık değişmek gerek ve gereksiz pahalı.bende ocak sonu subat ortası golf r ım değişeceğim yağını.yukarıda yazdıklarımdan birini tercih edeceğim.
Bilgiler için teşekkürler. Bu arada fren hidroliğini de arada pist günlerine çıktığım için motul 5.1 kullanmıştım. Fren sert ve konforsuz idi. Bu bakımda normal dot 4 konuldu ve fren pamuk gibi oldu. Yani dot 4 ile dot 5 in sürüş konforuna da doğrudan etkisini gördüm. Bu tecrübemi de paylaşmış olayım. Bir de İstanbul park 3 hot lap attım. İzmir e döndüğümde hidrolik kalitesini ölçen cihaz ile bakıldı. Yağ ölmüş. Kısaca motul 5.1 yağ kullanıyorsanız her pist gününden sonra değişmesi gerekiyor.
Frenlere halen ekonomik çözüm bulamadım pist için.
Bir iki şey daha yazayım belki faydası dokunur.
Aracın orijinal coolerini wagner ile değiştirdim. S3 çöplerinden 1,2 litre daha büyük toplamda 9,2 litre. Aracın hp gücüne pek bir faydası olacağını sanmıyordum ama 6-7 hp ek getirir denmişti. Nitekim 100-200 performansında 0,5 saniye kadar bir faydasını gördüm. Diğer yandan peş peşe denemelerde de stabil sonuçlar elde ettim.
Ayrıca 70 ilk dp sonrası standart egzozu kullanıyordum ( son susturucu). Bir arkadaşımızdan orijinal tts 4 çıkış son susturucu aldım , orta sısturucusu üzerinde.
Öncesinde özellikle yarım üstü gazla ivmelenmede 4 binli devirlerde vites atarken patlama sesi ile birlikte vitesler sarsarak geçiyordu özellikle 3 ve 4 geçişinde. Tam gazda bu olmuyordu. Şimdi ise her viteste patlama yine var ama sarsma sıfır. Araç daha rahatlamış. 100-200 ölçüm aldığım programda ivme çizgisi dümdüz çıkıyor. Çok mutlu etti gerçekten.
Bir sonraki aşamada apr carbon veya türevi kutu içi ve doğrudan ön ızgaraya bağlanan bir cold air intake düşünüyorum. Ekstra hp ve daha iyi bir soğutma alacağımı düşünüyorum.
Daha önce Audi sahibi olmamıştım , 2.0 tfsi- tsi motorlar ve dsg şanzıman gerçekten zevkli ve asıl önemlisi quattro çok ayrı bir olay. Özellikle benim gibi İzmir de yaşayan ve cam gibi asfaltta gezenler için bir nimet.
bizim araçlara 0-30-5-30 5-40 bu 3 yagda kullanabilir.yazın 5 40 kıs aylarındada 5 30 en güzeli olur diye düşünüyorum.anladığım kadarıyla siz izmirde yaşıyorsunuz 5 40 12 ay kullanabilirsiniz.yağ olarakta mobil esp,castrol titanyum edge yada sadece edge,motulun yine sanırım 8100 serisiydi.bunları kullanabilirsiniz.motul 300v yağı yarış amaçlı bir yağ ve içinde temizlk katkıları çok az bu nedenle sık değişmek gerek ve gereksiz pahalı.bende ocak sonu subat ortası golf r ım değişeceğim yağını.yukarıda yazdıklarımdan birini tercih edeceğim.
Çok yardımın dokundu bana gerçekten. Sendeki golf r setup nedir bilmiyorum ama Eminim çok keyiflidir.
Çok yardımın dokundu bana gerçekten. Sendeki golf r setup nedir bilmiyorum ama Eminim çok keyiflidir.
Tekrardan merhabalar ve iyi geceler.
Wagner coolar almaniz kesinlikle mukemmel olmus onceki mjlarimda aftermarket cooler daki avantajlarin daha iyi sogutma ile birlikte baska faydalarinindan da bahsetmistim ve suan sende tecrube ediyorsun/ettin.yardim konusu ne demek paylasmak en guzeli.benim mk6r stock ve daha 17 bin kusur kmde :))bende senin setup a yakin birseyler yapacagim belki az daha iyi olur.r daki k04 turbo sendeki tt q idi tts degildi k03 var senin canavarda.ilerde k04 yapmani isterim senin inanilmaz olur.filitre kitine kesinlikle katiliyorum guzel bir sistem iyi olur.sizin yazilim revo idi bence dsg yede revo st1 yazilim yaptirin cok daha guzel oluyor.
trezorka
19-10-2017, 18:44
2.0 tfsi alirken ea113 mu ea888 e mi bide ea888 in valvlift ve nonvalvelift secenekleri de mevcut. Bide mk6 golf r da guclendirilmis ea113 varken mk6 golf gti da ea888 nonvalvelift versiyonu mevcut. Hangi makina daha saglikli acaba fikir sahibi olan arkadaslar bilgilendirebilirler mi acaba
Konuyu açalı 5 sene olmuş. Her aracı aldım hatta 1.4 tsi dahi aldım bu araçlardan alamadım :))
2.0 tfsi alirken ea113 mu ea888 e mi bide ea888 in valvlift ve nonvalvelift secenekleri de mevcut. Bide mk6 golf r da guclendirilmis ea113 varken mk6 golf gti da ea888 nonvalvelift versiyonu mevcut. Hangi makina daha saglikli acaba fikir sahibi olan arkadaslar bilgilendirebilirler mi acaba
2.0 da gerçekten çok fazla motor kodu var. Bazısı daha iyi yükleniyor , bazısı yağ eksiltme var diyorlar. En çok hava filtresi bakarken zorlandım. Bazı siteler doğrudan 2.0 Tfsi için yazıyor halbuki her filtre her motor koduna uygun olmuyor.
Bilenler aydınlatır gerçi ama mesela Revo internet sitesinde yazılımların vaad ettiği değerlere göre yaklaşık bir fikir edinebilirsiniz. Bende ccza kodlu ihi turbolu motor var. Herhangi bir yağ eksiltme görmedim. Kısa dönem scirocco 2.0 da , golf 5 gti ve tt lerde kullanılmış bir motor.
Konuyu açalı 5 sene olmuş. Her aracı aldım hatta 1.4 tsi dahi aldım bu araçlardan alamadım :))
Ben tavsiye ederim Tarkan. Gerçekten modladıkça daha büyük zevk alıyorum.
Bu arada ön düzen , rot vs ayarları ile ilgili de bir tecrübe yazayım. Bir kaç ay önce servisi yaptırırken yan dükkana balans için gittim , iş bilmez usta ön düzenini bozdu.
2 gün önce başka bir dükkana gittim. Çalışan arkadaş yaklaşık 1,5 saat uğraştı. Ama ne uğraşmak, direksiyonda hafif bir eğim vardı , onu düzeltti , sağa hafif çekme vardı ( ***** piste girince de tüm ayarlar kaçıyor ) , onu düzeltti , lastikleri ön arka yaptı vs derken , her ayardan sonra otoyol bağlantı yoncasına girip viraj performansına falan bakıyoruz o derece. İle başlamadan önce 80 km ile mücadele ederek döndüğüm virajı tüm ayarlar bittiğinde 88-90 km ile huzursuz olmadan dönmeye başlamıştım. Ön düzen ayarı arabada her şeymiş onu anladım.
Evet arkadaşlar goodridge den aldığım Çelik fren hortum seti dün elime ulaştı ve bugün montajı yaptık. izlenimim şu ki fren tepkisi yükseldi , bariz hissedilir şekilde süngerimsi hissiyat kalmadı. Bastığım anda kalipere gittiğini hissediyorum. Otoban asfaltında ise peş peşe yüksek hız denemesinde eskiye oranla oldukça iyileşme hissettim. Hem tepki yüksek hem de bir stabilite var. Daha önce 2 kez hard fren sonrası pedal aşağı doğru esniyordu. Sebebi muhtemelen ısınan Balata ve hortumlar. Şu an o hissiyat Yok. Üst üste sert basışta pedal aynı. Buraya kadar güzel.
Fakat şöyle bir durum var. İyi olmayan asfaltta abs çok çabuk devreye giriyor. Girdiğinde de araba akmaya devam ediyor. Yani eskiden de mi bu şekildeydi diyeceğim ama sanki bu derece değildi. Bir ihtimal lastiklerin kötü durumda olmasından dolayı , yeni hortumlar ile az pedal gücü ile daha fazla basınç kazanmamızdan ötürü kaygan asfaltta abs çok çabuk devreye giriyor olabilir. İlk iş lastik seti alacağım , sonrasında ise düzgün bir Balata seti olabilir.
Bu durumla ilgili tecrübesi olan varsa da paylaşırsa sevinirim tabi.
Bmw 645 mi 630 mu tekrar miniye mi dönsek derken Audi a5'ten yana tercih kullandık. Yeterli seviyede donanımı ve kasasını zaten çok beğeniyordum. Tabi araç almaklada bitmiyor rahat duramıyor insan biraz kurcalayası geliyor. Araç 2.0 tfsi quattro değil malesef 211 bg. Turbo büyütelim dedik k04e geçelim istedik maslakta bir kaç firmayla görüştük 30-40 bin aralığında bir fiyat listesi çıkardılar tabi doğal olarak bu sevdadan vazgeçtik ama şu şekilde bir ortak noktada buluştuk.
Downpipe+Egzoz+Dumpvalve+Filtre kiti+Methanol+İntercooler+Buji+Bobin+Wastegate ile yeterli güçler alınır konusunda oldu kafamdaki sorulara geçiyorum.
1-Stock intercooler yeterli mi ?
2-Hem methanol hem intercoolera gerek var mı ?
3-Wastegate gerek var mı ?
4-Hava filtresi öneriniz var mı ?
Araç roll yapmicak sadece bastığımda giden güçlü bir araç istiyorum.
Yok mu hiç yardımcı olabilecek birileri ?
Arkadaşlar selam. Bugün kn panel hava filtresi taktım. Araç 5000 devirlerde tam gazla silkelemeye başladı. Çok enteresan. Sadece filtre değiştim. Araç revo stg2 yazılım , dp dv vagner.
Her zaman denediğim lokasyonda 16 saniyeye yakınken , kesmediği denemede 14 lü rakamlara indi. Gidiş Harika ama gaz kesme olayı sorun maalesef.
Tecrübe sahibi bir arkadaşımızın tavsiyesi ile yarın buji pfr8 ve bobinleri r8 ile değiştirip deneyeceğim bakalım.
Bmw 645 mi 630 mu tekrar miniye mi dönsek derken Audi a5'ten yana tercih kullandık. Yeterli seviyede donanımı ve kasasını zaten çok beğeniyordum. Tabi araç almaklada bitmiyor rahat duramıyor insan biraz kurcalayası geliyor. Araç 2.0 tfsi quattro değil malesef 211 bg. Turbo büyütelim dedik k04e geçelim istedik maslakta bir kaç firmayla görüştük 30-40 bin aralığında bir fiyat listesi çıkardılar tabi doğal olarak bu sevdadan vazgeçtik ama şu şekilde bir ortak noktada buluştuk.
Downpipe+Egzoz+Dumpvalve+Filtre kiti+Methanol+İntercooler+Buji+Bobin+Wastegate ile yeterli güçler alınır konusunda oldu kafamdaki sorulara geçiyorum.
1-Stock intercooler yeterli mi ?
2-Hem methanol hem intercoolera gerek var mı ?
3-Wastegate gerek var mı ?
4-Hava filtresi öneriniz var mı ?
Araç roll yapmicak sadece bastığımda giden güçlü bir araç istiyorum.
Hic oyle 40 binleri bulmaz rakam. Hatta dusunursen elimde k04 ve intercooler mevcut a5 e gore
Hic oyle 40 binleri bulmaz rakam. Hatta dusunursen elimde k04 ve intercooler mevcut a5 e gore
Valla verdikleri fiyat hep o düzeyde özeldende mesaj atıcam size
Araç sabah kendi kendine düzeldi arkadaşlar. Maf kalibrasyon falan olmuştur belki bilemiyorum.
MQB platform 2.0 TSI kullanıcısı yok mu hiç :) konusu yok bari buraya sızalım devam edelim. MK7 GTI ve R konusunda kimseler bilgi paylaşımı yapmıyor.
Araç sabah kendi kendine düzeldi arkadaşlar. Maf kalibrasyon falan olmuştur belki bilemiyorum.
Arkadaşlar güncelleme çekeyim. Kesinti olayı kendi kendine düzelmemiş. Beru R8 bobin + bkr8 buji. Bu değişim sonrası 0,6 eğimde ( yol düz gibi ama harrys dyno’da eğim olduğunu gösteriyor) 13,4 süre geldi. Epey mutlu oldum açıkçası.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.