PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Seat ibiza 1.9 Tdi hakkinda...



gsi_club
31-01-2012, 22:32
benim 2001 model Seat ibiza 1.9 Tdi 110 hp Evo 2 modeli olan aracimda son zamanlarda bayagi bir sorun yasamaya basladim.aracim 150.000 kmyi geçtikten sonra basladi bunlarin hepsi.

ilk sorunu sabahlari eksinin altina düstügü zaman aracin motoru yaklasik olarak 8 sa fazla çalismadigi zaman motor kulagi kopacak sarsintida ve gürültülü çalisiyor saniyelik olarak yanliz ve bu esnada 1 veya 2 sn mavi duman ve bu dumani attiktan sonra aracim direk düzeliyor.aracim sarsintili bir sekilde çalisir çalismaz kapatip açtiktan sonra normal bir sekilde çalisiyor.benim sorunum sadece çok soguklarda ilk çalistirmada sorun yasiyorum.
bu sorunu ilk yasayinca isitma bujisinden yaptigini düsündüm tamirci arkadasima bir kontrol etmesini söyledim.kontrol ettigi esnada 2 sinin artik çalismadigini ve degistirmisken hepsini degiselim dedi bende tamam degistik bir faydasi olmadi.
bu sorunu yasayan veya basina gelen oldumu ve sizce bu sorun ne olabilir?

2.sorunum ise aracim bazen gereksiz bir sekilde araci kesiyor ve gaz yemiyor o anda sanki turbosu devreye girmiyormus gibi düz dizel gibi gidiyor kontagi kapatip açtigim anda geri düzeliyor.bir defa ariza kaydinda turbo basinç kaybi ile ilgili birsey yaziyordu.bu sorunu sizce neden yapar?

yasindamar
31-01-2012, 23:45
problemi dizel konusunda vag 1.9 tdi bölümüne yazarsan daha fazla arkadaş yardımcı olur diye düşünüyorum

emre_
31-01-2012, 23:51
http://www.techturkey.com/forum/dizel/100466-vag-19-tdi-60.html

kurtbil
01-02-2012, 02:18
Tam nerden buldun mk3 tdi sportu dicektim ama şehir kısmında belçika yazıyomuş :)

douu
01-02-2012, 04:00
Hocam katalizör var mı aracın üzerinde ?

gsi_club
01-02-2012, 20:00
Hocam katalizör var mı aracın üzerinde ?

evet üzerinde katalizör.o tikanmis olabilirmi?

oğuzk
01-02-2012, 22:34
Eksi derecelere düştüğünde çok sarsıntılı çalışması normal şimdi inip çalıştırsam apartmandakileri uyandırırım :)

Mavi duman hakkında bilgim yok ama iyi birşey olmadığını duymuştum.

Bazen gaz yememeside mazottan veya deponun dibindeki pisliklerden olabilir bende yaşıyorum.

erh
01-02-2012, 22:51
tamamen yakıt sisteminle alakalı.. coook sogukta boyle sarsıntılı olması normal ama asırıysa ya yakıtı geri kacırıyordur ya enjektorlerin arızalıdır yada mazot pompan..

gsi_club
02-02-2012, 21:26
tamamen yakıt sisteminle alakalı.. coook sogukta boyle sarsıntılı olması normal ama asırıysa ya yakıtı geri kacırıyordur ya enjektorlerin arızalıdır yada mazot pompan..

peki bunu tam olarak nasil anlayabiliriz erhan?enjektör arizalandigini veya bir sorun oldugu zaman bilgisayardan degerlerinden anlasilabilirmi?
benim aracimdaki sorun sadece motor çok soguk oldugunda yapiyor 2 snde düzeliyor.
motor kendini öyle salliyorki neredeyse motor kulagini koparacak o 2 snde buda sanirsam normal degildir.

kurtbil
02-02-2012, 22:41
peki bunu tam olarak nasil anlayabiliriz erhan?enjektör arizalandigini veya bir sorun oldugu zaman bilgisayardan degerlerinden anlasilabilirmi?
benim aracimdaki sorun sadece motor çok soguk oldugunda yapiyor 2 snde düzeliyor.
motor kendini öyle salliyorki neredeyse motor kulagini koparacak o 2 snde buda sanirsam normal degildir.

Enjektorlerın saglıklı olup olmadıgını enjektor testı ıle anlayabılırsın.Enjektorlerın temızlenmesıne de ıhtıyac olup olmadıgı anlasılıyor zaten

Omak
02-02-2012, 23:28
benim 2001 model Seat ibiza 1.9 Tdi 110 hp Evo 2 modeli olan aracimda son zamanlarda bayagi bir sorun yasamaya basladim.aracim 150.000 kmyi geçtikten sonra basladi bunlarin hepsi.

ilk sorunu sabahlari eksinin altina düstügü zaman aracin motoru yaklasik olarak 8 sa fazla çalismadigi zaman motor kulagi kopacak sarsintida ve gürültülü çalisiyor saniyelik olarak yanliz ve bu esnada 1 veya 2 sn mavi duman ve bu dumani attiktan sonra aracim direk düzeliyor.aracim sarsintili bir sekilde çalisir çalismaz kapatip açtiktan sonra normal bir sekilde çalisiyor.benim sorunum sadece çok soguklarda ilk çalistirmada sorun yasiyorum.
bu sorunu ilk yasayinca isitma bujisinden yaptigini düsündüm tamirci arkadasima bir kontrol etmesini söyledim.kontrol ettigi esnada 2 sinin artik çalismadigini ve degistirmisken hepsini degiselim dedi bende tamam degistik bir faydasi olmadi.
bu sorunu yasayan veya basina gelen oldumu ve sizce bu sorun ne olabilir?

2.sorunum ise aracim bazen gereksiz bir sekilde araci kesiyor ve gaz yemiyor o anda sanki turbosu devreye girmiyormus gibi düz dizel gibi gidiyor kontagi kapatip açtigim anda geri düzeliyor.bir defa ariza kaydinda turbo basinç kaybi ile ilgili birsey yaziyordu.bu sorunu sizce neden yapar?

2. sorunun turbonun fazla basmasından kaynaklanıyor araç kendini limp moda alıyor turboyu devredışı bırakıyor. aynısı başıma geldi ozellikle yüklenerek gittiginde cok sıkıstırdıgında yapar. ve eşşek gibi gider ondan sonra turbo devre dısı kaldıgı için atmosferik yurumeye baslar 80 90 ı geçmez max :D başıma geldı mk4 golf tdi da :icon_tup:
çozumu ise turboyu cok hafif kısmak. ustalar kurumdan dolayı basıncın, daralan hacımden dolayı (turbodan sılındıre kadar havanın gectıgı yerler) arttıgını söylemişlerdi.

birde katalizoru değiştir veya boşalt derim bulundugun yere gore hangisi mantıklıysa