PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Yeni Bmw 3.20d Türkiyede



ClioRs182
02-02-2012, 20:13
Araç gelmiş sonunda tr ye :) tasarımı hosuma gitti benim özellikle ön farlar :D

BMW 3 Serisi 3.20d 2012 Model 58.000 EUR Galeriden satılık sıfır Füme renk - 73216529 (http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-bmw-kibarlar-2012-3-20d-yeni-kasa-kisa-zamanda-kibarlar-da-73216529/detay?source=promotion_topl)

messi
02-02-2012, 20:21
e90'dan on kata daha güzel.
e92 coupeler başka tabi. ;)

BirkanYazici
02-02-2012, 20:22
cok hos ama 3. aydan itibaren gelecek yazıyor

EM-RE
02-02-2012, 20:22
ancaki biriktirip e92 aldık bu seferde yeni kasası geldi..
hay ben böyle adeletin :D

BRETE
02-02-2012, 20:24
36 ve 46 dan başkası yalan benim için 2 side efsane kasa diğerleri hep aynı sağdan soldan çalma

SONE-R
02-02-2012, 20:25
güzel araba.. param olsa düşünmeden alırdım..

devil_berk22
02-02-2012, 20:25
maşallahı var çok güzel olmuş

Eworen
02-02-2012, 20:27
Fiyatları açıklandı zaten Borusan tarafından bu ay itibarı ile gelmesi bekleniyor
sipariş alım işlemlerine başlandı fiyat teklifi alabiliyorsunuz
Güzel donanımlı bi 320d 65 bin € ya yakın fiyatta..
ama henüz daha gelmedi TR ye yani..

efe_
02-02-2012, 20:28
1 serisinden sonra ilaç ilaç

Ferhat_V
02-02-2012, 20:31
namuzsuz çok güzel :D füme içi siyah alıp camlara film birde bbs tarzında koyu füme güzel bir jantt oh mis :D

darkmoon
02-02-2012, 20:47
aracın arkasını görmesem önden birebir z4 olmuş

deniz
02-02-2012, 20:50
cok beyendım harıka olmus buyumus 5 olmus : )

ChtArdARSL
02-02-2012, 20:52
Sonunda joystık vıtes olmuss ıcı gzl olmuss

oğuz
02-02-2012, 20:54
tipini sevmedim kaput fln özellikle son çıkan kasalardaki gibi bi balık havası veriliyor anlamadım gitti

Dodoo
02-02-2012, 20:59
Yine yeni yeniden harika bir tasarım, ben arka tarafı 5 serisinin biraz daha kibar/sportif hali gibi buldum

hasan çağri
02-02-2012, 20:59
58bin € nedir arkadas tamam Bmw ama yani sonucta d segmenti arac yani. Araba fiyatlari uctuuuuu gitti :-)

Ama tipi guzel yani :-)

ahmetuygur
02-02-2012, 21:00
zoom yaptım arkadakı araç yabancı plaka verin şuku mu :D

63owen63
02-02-2012, 21:11
begenmemiştim ama şuan ciddi sevdim 1 faciasından sonra..

1lker
02-02-2012, 21:37
çizgiler sert gibi görünüyor bence hoş olmuş hele 1 serisinden sonra :D

SONE-R
02-02-2012, 21:40
begenmemiştim ama şuan ciddi sevdim 1 faciasından sonra..

1 faciası dediğin araba altındaki boradan 100 kat daha güzel bir araba.. ;)

bilalMW
02-02-2012, 21:46
Bunun boşuda bana dolu gelir bence. :)

arabasızadam
02-02-2012, 21:48
Aruba blue rengi çok güzel duruyo m5 gibi görünüyo.

dragon
02-02-2012, 21:55
Gerçekten başarılı olmuş..

cagri-35
02-02-2012, 22:45
Çok başarılı

Almanya fotosu .

Ome_RS
02-02-2012, 22:55
1 serisinden sonra güzel ama olması gerektiği kadar güzel değil malesef

CaNeR44
02-02-2012, 22:55
iyi güzelde o aracın içini hala niye deri koltuk yapmazsın

Jem
02-02-2012, 22:57
Düşünmeden alırım bunu o derece güzel.

vodkan
02-02-2012, 23:59
şık olmuş özellikle ici e90. sonra oldukca güzel

qwertynord
03-02-2012, 00:08
bmw bombayı patlatıcak bu kasaya 1.6 dizel makine koyarak güzelde bi fiyat yaparlar ve deli gibide satarlar 316 dizeli sanırım bu 320 dizel bence 31d 320 d ,den daha çok tutucak bu kasada

cabrioleter
03-02-2012, 00:12
e90'dan on kata daha güzel.
e92 coupeler başka tabi. ;)

aynen katılıyorum.

çok iyi olmuş bu kasa ya. turbolu 2.0 motorlar tutar bence özellikle 3.28.

ERTAN
03-02-2012, 00:13
Gayet hoş görünüyor gideri var :icon_tup:

Tuning055
03-02-2012, 03:23
İnş. 316 dahil hepsinde navigasyon standart olmuştur..

Erdem K.
03-02-2012, 07:15
içi dışı çok güzel olmuş...

onurgoyunc
03-02-2012, 08:28
tasarımını beğenmesemde 115bin tl lik başlangıç fiyatıyla çok satar, eğer rakipleri indirime gitmez ise

Bülent76
03-02-2012, 08:36
36 ve 46 dan başkası yalan benim için 2 side efsane kasa diğerleri hep aynı sağdan soldan çalma

Aynı düşüncedeyiz sanırım:)

STeaM
03-02-2012, 08:40
MArt sonunda teslimm ediyorum.
50-64.000eur arasında.
alınıp keyifle kullanılacak olan otomobil 58-59.000eur

talipleri beklerim...

STeaM
03-02-2012, 08:41
bmw bombayı patlatıcak bu kasaya 1.6 dizel makine koyarak güzelde bi fiyat yaparlar ve deli gibide satarlar 316 dizeli sanırım bu 320 dizel bence 31d 320 d ,den daha çok tutucak bu kasada

116d manuel vites mayıs sonunda türkiye'de. umarım aynı motoru 3 serisinde de kullanırlar da satışı yine zirveye taşırız.

STeaM
03-02-2012, 08:42
İnş. 316 dahil hepsinde navigasyon standart olmuştur..

5000eur maliyeti olduğu için hiçbirinde std. değil. (KDV ve ÖTV'den ötürü)

darkmoon
03-02-2012, 09:03
bmw bombayı patlatıcak bu kasaya 1.6 dizel makine koyarak güzelde bi fiyat yaparlar ve deli gibide satarlar 316 dizeli sanırım bu 320 dizel bence 31d 320 d ,den daha çok tutucak bu kasada

3.16 d avrupada satışa çıkdı ama bir sıkıntı vaki 3.16d 1997cc yani 2.0 ile hacmi aynı yani bir vergi avantajı yok bmw niye böyle saçma sapan iş yapmış hiç analadım..

ben minilerde kullandıkları psa motorunu kullanıcaklar sanmışdım ama adamlar kendi motorlarını kullanmışlar hadi kullansınlarda 1997cc lik aracı ne diye 1.6d diye lansman yaparsın..

cagri-35
03-02-2012, 11:02
Ben yenı kasayı bekleyen bır arkadasımdan 1.6 motor olmucak en dusugu 2.0 sınıfında ve halıyle otv den baya etkılenıyor dıye bırsey duydum. Sanıyorum motorun hacımı 1997 cc o zman.

Berkayy
03-02-2012, 11:06
Ben iç tasarımı hariç yeni kasayı hiç beğenmedim :) E90 daha hoş geliyordu gözüme belki göz alışkanlıgındandır :)

Burak K.
03-02-2012, 11:08
Yaz gelsinde A4'ü satalım. :D

besyoali
03-02-2012, 11:09
Bencede Çok başarılı özellikle iç donanımı harika :).....

EMD
03-02-2012, 11:53
Küçük 5 olmuş, güzel :)

16EC813
03-02-2012, 13:05
test sürüşüne gidem birazdan :D

qwertynord
03-02-2012, 13:12
Ben 1,600 diye sanıyodum isminden ötürü ama hacim olarak 2.0 sa ne anlamı kaldıki bu işin

fangio
03-02-2012, 13:15
3.16 d avrupada satışa çıkdı ama bir sıkıntı vaki 3.16d 1997cc yani 2.0 ile hacmi aynı yani bir vergi avantajı yok bmw niye böyle saçma sapan iş yapmış hiç analadım..

ben minilerde kullandıkları psa motorunu kullanıcaklar sanmışdım ama adamlar kendi motorlarını kullanmışlar hadi kullansınlarda 1997cc lik aracı ne diye 1.6d diye lansman yaparsın..

aynı durum E90 kasada da aynıydı zaten. 318d 2.0lt.ydi ama gücü düşüktü. Avrupa emisyona göre vergi ödediğinden maalesef bizim gibi düşünmüyorlar. O yüzden motor 2.0lt. :(

cagri-35
03-02-2012, 13:19
Bizdede vergi sisteminin değişmesi gerekicek ve bence gerçekleşicek.

Çünkü şu anki sistem çağ dışı. Ee haliyle firmalarda sadece Türkiye şartlarına göre arac ve motor üretmediğinden olan bize oluyor. Firmalarında satışları baltalanıyor. Zaten bu konular bir süredir lobilerde konuşulmaya başlandı. Büyük ihtimal düzenleme gelecektir. Çünkü otomotivciler bundan rahatsızlıklarnı dile getirmeye başladılar bir bir. Yakında ortak bir tepki yada baskı bazı aracılar ile gerçekleşedebilir.

Ahmet Saraçoğlu
03-02-2012, 13:23
bu ara ; piyasaya ilk çıktığında ilk başta iğrenç dediğim ne kadar araç varsa gözüme hoş gelmeye başlıyor , kendime bile itiraf edemiyorum ama moralim çok bozuk:D

sinan-s
03-02-2012, 13:26
Araç çok iyi yaaa

!KO
03-02-2012, 13:28
sevmıyorum bole onden tekme yemıs gibi :D e92 baska :D

Baran^
03-02-2012, 13:30
Mercedes C ezdi geçti şimdi sıra 3 serisinde! İnanılmaz guzel ufak 5 gibi olmuş yenı C gelene kadar rakipsiz.

darkmoon
03-02-2012, 15:35
Bizdede vergi sisteminin değişmesi gerekicek ve bence gerçekleşicek.

Çünkü şu anki sistem çağ dışı. Ee haliyle firmalarda sadece Türkiye şartlarına göre arac ve motor üretmediğinden olan bize oluyor. Firmalarında satışları baltalanıyor. Zaten bu konular bir süredir lobilerde konuşulmaya başlandı. Büyük ihtimal düzenleme gelecektir. Çünkü otomotivciler bundan rahatsızlıklarnı dile getirmeye başladılar bir bir. Yakında ortak bir tepki yada baskı bazı aracılar ile gerçekleşedebilir.

Dünyanın her yerindeki sistem bizimkinden farklı değil..

emisyon yada cc hacmi sadece yıllık mtv yada roadtax denilen yıllık vergilendirmede etki ediyor onun dışında araçların sıfırdan vergilendirmesi kaskosu trafiği motu diğer her şeyi gene cc üstünden yapılıyor..

dikkat ederseniz avrupada küçük hacimli motorlar çok satar.. vw bmw bu mercedes bu kadar hacimlerini düşürmelerinin nedenide emisyon değil zira yüksek hacimlerdende bu firmalar çok düşük emisyon değeri alırlar alıyorlarda zaten..

iş emisyona gelirse bizimkiler fiyatları avrupalılar kadar düşük yapmıycaklardır bu bir gerçek ingilterede minumum emisyon üstünden vergi 65 sterlinle maksimum 165 sterlindi en son.. 2001 öncesi üretilen araçlar ise gene hacim üstünden di ama sonradan onlarda emisyon pulu değeri üstünden vergilendirmeye geçilicekdi diye biliyorum belkide geçilmişdir..

Türkiyede emisyon üstünden vergilendirmeye geçilirse çok kişinin özellikle esnaf ticaret erbabı çiftçi bu kesmin ocağına incir ağacı dikilir.. yani bildiğiniz çiftçi traktörünü bırakır öküzüyle tırpanıyla 1930 lulara geri döner.. servisci transport işi yapanlar kontağı kapatır..

ingiltere emisyon sistemine geçmeden 10 yıl önce ülkesini hazırladı halkını hazırladı öyle geçdi türkiye apar topar böyle bir sisteme geçerse çok canlar yanar çünkü vergi ücretleri çok yüksek bizde şu anki vergilere bakılırsa emisyon üstünden vergilerde hiç ucuz olmıycakdır..

madem emisyona geçilicek bu hükümet türkiyede üretim yapan ve ithalat yapan bütün otomobil üreticileri ile oturup kardeşim ben 5 yıl sonra 10 yıl sonra emisyon üstünden vergilendirmeye geçicem artık satışlarınızı getirticeğiniz araçları buna göre getirtin diyiecekdi.. bir yandan insanlarada kardeşim 5 yıl sonra 10 yıl sonra ben emisyon üstünden vergilendirmeye geçicem ona göre kendinizi şimdiden ayarlayın diyicekdi insanlarını firmalarını ona göre piyasaları önceden hazırlıycakdı ve ona göre geçiş yapıcakdı.. şimdi böyle apar topar kimseyi umursamadan iplemeden geçerse yanlış olur..

benim için sorun yok benim bmw in emisyonuda ucuzdur sonataımda ucuzdur ama ben ülkemi düşünüyorum..

oguzhan999
03-02-2012, 16:16
yolun sonu olmuss

cagri-35
03-02-2012, 19:14
Dünyanın her yerindeki sistem bizimkinden farklı değil..

emisyon yada cc hacmi sadece yıllık mtv yada roadtax denilen yıllık vergilendirmede etki ediyor onun dışında araçların sıfırdan vergilendirmesi kaskosu trafiği motu diğer her şeyi gene cc üstünden yapılıyor..

dikkat ederseniz avrupada küçük hacimli motorlar çok satar.. vw bmw bu mercedes bu kadar hacimlerini düşürmelerinin nedenide emisyon değil zira yüksek hacimlerdende bu firmalar çok düşük emisyon değeri alırlar alıyorlarda zaten..

iş emisyona gelirse bizimkiler fiyatları avrupalılar kadar düşük yapmıycaklardır bu bir gerçek ingilterede minumum emisyon üstünden vergi 65 sterlinle maksimum 165 sterlindi en son.. 2001 öncesi üretilen araçlar ise gene hacim üstünden di ama sonradan onlarda emisyon pulu değeri üstünden vergilendirmeye geçilicekdi diye biliyorum belkide geçilmişdir..

Türkiyede emisyon üstünden vergilendirmeye geçilirse çok kişinin özellikle esnaf ticaret erbabı çiftçi bu kesmin ocağına incir ağacı dikilir.. yani bildiğiniz çiftçi traktörünü bırakır öküzüyle tırpanıyla 1930 lulara geri döner.. servisci transport işi yapanlar kontağı kapatır..

ingiltere emisyon sistemine geçmeden 10 yıl önce ülkesini hazırladı halkını hazırladı öyle geçdi türkiye apar topar böyle bir sisteme geçerse çok canlar yanar çünkü vergi ücretleri çok yüksek bizde şu anki vergilere bakılırsa emisyon üstünden vergilerde hiç ucuz olmıycakdır..

madem emisyona geçilicek bu hükümet türkiyede üretim yapan ve ithalat yapan bütün otomobil üreticileri ile oturup kardeşim ben 5 yıl sonra 10 yıl sonra emisyon üstünden vergilendirmeye geçicem artık satışlarınızı getirticeğiniz araçları buna göre getirtin diyiecekdi.. bir yandan insanlarada kardeşim 5 yıl sonra 10 yıl sonra ben emisyon üstünden vergilendirmeye geçicem ona göre kendinizi şimdiden ayarlayın diyicekdi insanlarını firmalarını ona göre piyasaları önceden hazırlıycakdı ve ona göre geçiş yapıcakdı.. şimdi böyle apar topar kimseyi umursamadan iplemeden geçerse yanlış olur..

benim için sorun yok benim bmw in emisyonuda ucuzdur sonataımda ucuzdur ama ben ülkemi düşünüyorum..

Tarım mı bıraktılar ülkede hangi tarımdan bahsediyorsun, yurtdışı örneğine girmeyelim istersen o bahsettiklerini bilecek kadar yurtdışında farklı ülkelerde bulundum. Neresi bizim sistemimizle aynı. Bizim sistemimiz tamamen çağ dışı. Çünkü vergilendirme yaşa ve hacme göre yapılıyor. Ama esasında emisyon olayı daha mantıklı. Senin bahsettiklerinin zaten tax leri commercial olmalı yani public değil. Burada sıfır arabanın üzerine sen bindiriyorsun ötvyi , kdv yi. Hatta vergiden vergi alıyorsun. Bu nerede görülmüş. Tabiiki çoğu ülkede vergi var, ülkeler vergi ile kalkınır ancak kim ne derse desin otomotivde vergi çok yüksek. Sadece motor 1.7,1.8 oldugundan Türkiye'ye giremeyen modeller var satmaz kaygısına.Ama emisyonu baksan belki bir sürü piyasadaki pancar motor golften az.Ama onun 3 katı vergiyi ödemek zorunda Türkiye'ye gelirken. Hem haksız rekabeti doğuruyor bu hemde mahrumiyeti. Ayrıca Türkiye'de son yıllarda vergilerde ciddi yükselişler (pardon güncelleme) ler söz konusu. Burada ben bugun 4 yaşındaki 1.4 arabaya 6 aylık neredeyse 300 tl vergi ödüyorum sen düşün artık.

2000HC
03-02-2012, 19:19
15 sene sonra alacağım inşallah :D

m. ali öz
03-02-2012, 20:19
süper olmuş ya gözümüz alışmıştı fiyatı da gayet güzel. 3.18d fiyatı nedir acaba.

darkmoon
03-02-2012, 20:42
Tarım mı bıraktılar ülkede hangi tarımdan bahsediyorsun, yurtdışı örneğine girmeyelim istersen o bahsettiklerini bilecek kadar yurtdışında farklı ülkelerde bulundum. Neresi bizim sistemimizle aynı. Bizim sistemimiz tamamen çağ dışı. Çünkü vergilendirme yaşa ve hacme göre yapılıyor. Ama esasında emisyon olayı daha mantıklı. Senin bahsettiklerinin zaten tax leri commercial olmalı yani public değil. Burada sıfır arabanın üzerine sen bindiriyorsun ötvyi , kdv yi. Hatta vergiden vergi alıyorsun. Bu nerede görülmüş. Tabiiki çoğu ülkede vergi var, ülkeler vergi ile kalkınır ancak kim ne derse desin otomotivde vergi çok yüksek. Sadece motor 1.7,1.8 oldugundan Türkiye'ye giremeyen modeller var satmaz kaygısına.Ama emisyonu baksan belki bir sürü piyasadaki pancar motor golften az.Ama onun 3 katı vergiyi ödemek zorunda Türkiye'ye gelirken. Hem haksız rekabeti doğuruyor bu hemde mahrumiyeti. Ayrıca Türkiye'de son yıllarda vergilerde ciddi yükselişler (pardon güncelleme) ler söz konusu. Burada ben bugun 4 yaşındaki 1.4 arabaya 6 aylık neredeyse 300 tl vergi ödüyorum sen düşün artık.


Gitmişsen görmüşsündür neyin havasını atıyorsunki :) sanki farklı bir şey varmış gibi yazmışsın o ülkelerde araçları bedavamı veriyorlar uzaydanmı geliyor araçlar gazete kuponuylamı dağıtıyorlar ciklettenmi çıkıyor araçlar..

Dünyanın her yerinde aynı sistem uygulamalar var ama mevlalar çok düşük misal bizimkiler 10 bin tl koyuyorsa avrupalı bintl koyuyor olay bundan ibaret..
almanyada yerli araçları dışında dışardan gelen italyan yada amerikan mallarına uygulanan vergiden araştır bakalım yada amerikada yurtdışından gelen avrupa araçlara uygulanan vergileri araştır bakalım..

dünyada ve türkiyede yerli malını koruma yasası denen bir şey vardır haksız rekabeti önlemek için her zaman yerli malları korunur yurtdışından gelen ürünlere ek vergiler uygulanır..

türkiyedeki sistemin mevlayı geçiyorum parasal miktarları geçiyorum sistemin kendinden bahsediyorum yurtdışından gram farkı yokdur o yüzden ilkelse avrupada ilkeldir amerikada ilkeldir..

zaten bizimkilerde kafasından uydurucak bir vergilendirme sistemi yapabilicek çap yok her şeyimiz zaten başka ülkelerden araklama alıntı vergi sistemimizde öyle..o yüzden bizim sistem ilkelse avrupanında ilkeldir amerikanında ilkeldir...büyük ihtimal vergi sisteminide avrupadan araklamışızdır :)

emisyon değeri dediğin sadece mtv tek ona kalsa sorun yok ama iş tek onda değil

dünyanın her yerinde esas vergilendirme sigorta ve diğer vergilerler hacim üstünden yapılıyor

sen gözünde emisyon olayını çok büyütmüşsün tek emisyon üstünden yapılan şey mtv bunuda adamlar duyarlı çevre mevzularına

türkiyedeki vergilendirme emisyon üstünden olsa ne olucak ne değişicek şimdi ödüyorsan bin tl o zamanda ödiyceksin bin tl

sen 3.0 araç alırım emisyonu düşük diye ucuza alırım ucuza binerim diye hayalmı kuruyorsun emisyon sisteminede geçilse şu anda 100 bin euroya satılan 3.0 araç gene 100 bine satılır.. vergidede emisyondan az verirsin illa ekstradan bir kulp bulup sigortadan yada başka bir şeyden ek farkını alırlar zaten o 3.0 kullanmanın bedelini.. gene bu günün 3.0 vergisine denk gelir zaten uzun zamandır bunun üstünde çalışılmasının sebebide odur eminim şu anki rantı bozmadan nasıl geçiş yaparız diyedir

hiç bir şey değişmez mtv nin şekli değişir ama ödemeler gene aynı olur mtv emisyona geçdi diye ötv nin diğer vergilerinde kalkıcağını sanma türkiyeye giren araçlar gene hacim üstünden vergilendirmeye tabi olucakdır..

yani hiç bir şey değişmiycekdir.. olsa olsa eski aracı olan garibana köylüye çiftçiye işçiye olur yukardada yazdım sanada o zevki yaşatmazlar o konudada emin ol yani yüksek hacimli düşük emisyonlu araca ucuza bedavaya biniyim keyfini zevkini yaşatmazlar.. burası türkiye...

SLH
03-02-2012, 21:53
sert tasarım olmuş buda agresif havasıyla güzel olmuş

cagri-35
03-02-2012, 22:50
Gitmişsen görmüşsündür neyin havasını atıyorsunki :) sanki farklı bir şey varmış gibi yazmışsın o ülkelerde araçları bedavamı veriyorlar uzaydanmı geliyor araçlar gazete kuponuylamı dağıtıyorlar ciklettenmi çıkıyor araçlar..

Dünyanın her yerinde aynı sistem uygulamalar var ama mevlalar çok düşük misal bizimkiler 10 bin tl koyuyorsa avrupalı bintl koyuyor olay bundan ibaret..
almanyada yerli araçları dışında dışardan gelen italyan yada amerikan mallarına uygulanan vergiden araştır bakalım yada amerikada yurtdışından gelen avrupa araçlara uygulanan vergileri araştır bakalım..

dünyada ve türkiyede yerli malını koruma yasası denen bir şey vardır haksız rekabeti önlemek için her zaman yerli malları korunur yurtdışından gelen ürünlere ek vergiler uygulanır..

türkiyedeki sistemin mevlayı geçiyorum parasal miktarları geçiyorum sistemin kendinden bahsediyorum yurtdışından gram farkı yokdur o yüzden ilkelse avrupada ilkeldir amerikada ilkeldir..

zaten bizimkilerde kafasından uydurucak bir vergilendirme sistemi yapabilicek çap yok her şeyimiz zaten başka ülkelerden araklama alıntı vergi sistemimizde öyle..o yüzden bizim sistem ilkelse avrupanında ilkeldir amerikanında ilkeldir...büyük ihtimal vergi sisteminide avrupadan araklamışızdır :)

emisyon değeri dediğin sadece mtv tek ona kalsa sorun yok ama iş tek onda değil

dünyanın her yerinde esas vergilendirme sigorta ve diğer vergilerler hacim üstünden yapılıyor

sen gözünde emisyon olayını çok büyütmüşsün tek emisyon üstünden yapılan şey mtv bunuda adamlar duyarlı çevre mevzularına

türkiyedeki vergilendirme emisyon üstünden olsa ne olucak ne değişicek şimdi ödüyorsan bin tl o zamanda ödiyceksin bin tl

sen 3.0 araç alırım emisyonu düşük diye ucuza alırım ucuza binerim diye hayalmı kuruyorsun emisyon sisteminede geçilse şu anda 100 bin euroya satılan 3.0 araç gene 100 bine satılır.. vergidede emisyondan az verirsin illa ekstradan bir kulp bulup sigortadan yada başka bir şeyden ek farkını alırlar zaten o 3.0 kullanmanın bedelini.. gene bu günün 3.0 vergisine denk gelir zaten uzun zamandır bunun üstünde çalışılmasının sebebide odur eminim şu anki rantı bozmadan nasıl geçiş yaparız diyedir

hiç bir şey değişmez mtv nin şekli değişir ama ödemeler gene aynı olur mtv emisyona geçdi diye ötv nin diğer vergilerinde kalkıcağını sanma türkiyeye giren araçlar gene hacim üstünden vergilendirmeye tabi olucakdır..

yani hiç bir şey değişmiycekdir.. olsa olsa eski aracı olan garibana köylüye çiftçiye işçiye olur yukardada yazdım sanada o zevki yaşatmazlar o konudada emin ol yani yüksek hacimli düşük emisyonlu araca ucuza bedavaya biniyim keyfini zevkini yaşatmazlar.. burası türkiye...

Ya konuyuda hiç etmek istemiyorum ama sırayla gdeyim istersen , birşeyin havasını atmadım sadece bilginin eksikliğini söylemeye çalışıyorum sana :)

Bahsedilen yerli malını koruma yasaları genelde ithal ikameci sanayileşme amacında olan gelişme evresinde ekonomilerde kullanılır. Türkiye'dede 5 yıllık sanayi planları çerçevesinde kullanılmıştır. Şu anda otomotivde böyle ekstra bir vergilendirme yok. Zaten yerli otomuz yok! Yedek parça yada muadil yedek parça üretimi diyelim bunu kastediyorsan belki olabilir. Emin değilim bilgim yok.Avrupa'daki çoğu ülkede mevzuat farklılık gösteriyor ancak EU bölgesindeki ticaret anlaşması olan hiç bir ülkede ekstra bir vergilendirme yok bunu biliyorum.

Esasında vergilendirme konusunda benzer şeylerden bahsediyoruz ancak emisyon değerleri Avrupa'da önemli, Amerika'da değil o yüzden bunları aynı kefeye koyma. Avrupa'da sırf emisyon düşürdüğü için çevreci yakıt olmasından dolayı lpg yi teşvik eden ülkeler var. Vergi ve sıfır alımlarda ekstra indirimler sağlıyor bu. Ayrıca çoğu ülkedede mazotlu araçlar sıfırda daha ucuz ve vergilendirmesi çok yüksek, çünkü emisyon yüksek çevre kirliliği daha fazla. Bu sebeple iş makinesi ve yüksek tork gerektiren bölgelerde kullanılır. Araç seçimi ise ülkeden ülkeye değişen birşeydir. Amerika'da emisyon dalgası yok, copenhag ve maastrichte geldiğinde ABD 2025 e kadar ancak %4 emisyonunu kısabileceğini söyledi ki buradan çıkan sonuçta elektrikli otomobil teşviği ortaya çıktı ve birbir elektrikli modeller ortaya çıktı, Prius'un başarısıda bundandır. Ama ona başka bir örnek İtalya'da şehirlerde genelde ufak araçlar görürsün. Daha önce bir arkadaşımın müşterisi geldiğinde adamı inandıramadılar. Burada herkes herhalde dağ evinde yaşıyor dedi :) herkesin altında 4x4 görünce vs.vs.

Vergi noktasındada emisyona geçilirse ben MTV açısından daha iyi olabileceğini düşünüyorum. Çünkü mantıklı olan yeni aracın vergisinin düşük olmasıdır. Çünkü yeni teknolojiye sahip motorlar daha sıkı normlar denetiminde daha az karbon gazı veriyor eski teknoloji motoruna göre. Eee ben neden sırf daha yeni diye esasında motorum eskisinin yarısı kadar bile olsa daha fazla vergi veriyorum? Bu konuları ciddiye almak gerektiğine inanıyorum, dünya pek iyi yerlere gitmiyor. Merak eden cidden araştırsın (Chloroflorocarbon gas) değerler korkutucu...

Neyse hiç etmeyelim konuyu...

darkmoon
03-02-2012, 22:58
aynen uzatmaya gerek yok 3.20d den devam edelim okuyanlar okur kararını verir konuyu açan arkadaşdanda özür dilerim şahsım adına konudan sapdı çok bende yazdıkdan sonra keşke hiç yazmasaydım şimdi konu uzadıkça uzıycak dedim en sevmediğim şeyde bu tip karşılıklı polemikler neyse kusura bakmasın tekrardan arkadaş..

cagri-35
03-02-2012, 23:03
Polemik değilde bilgi alışverişi diyelim :)

Forumlar bu yuzden var ama tabı keske içerik konu baslıgı ile alakalı olsaydı. Esasında vergiden dolayı kurtarıyor bir nebze

Neyse Bmw den devam etmek gerekirse.

Ben çizgisini çok begendim içi dışı herşeyi çok hoş. Bunun coupeside çok güzel olur bence.

darkmoon
03-02-2012, 23:06
vergiden kurtarmıyor 3.16d 1997cc yani 2.0 motor :)

kel alaka konuda olunca polemik oluyor konu vergilerle ilgili bir konu olsa o zaman doğru bilgi alış verişi olurdu şimdi konuyu açan arkadaşda ettiler güzelim konumun içine diyordur :D