Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Avensis 2.0 A/T Vs. Accent 1.6 Karşılaştırma



Emre Akçay
10-02-2012, 20:12
Arkadaşlar karşılaştırma rolling ve drag olacak. Sonuçları bu roll de şu alır dragta şu alır diye yazarsak daha açıklayıcı olur. Avensis 2.0 benzinli otomatik. Accent 1.6 benzinli manuel. Ortada büyük bir iddia var. :)Teknik veriler şu şekilde.

Avensis 2.0 A/T: 147 hp, 196 nm tork, 1385 kg , 0-100 11.1 sn, 4 ileri diye biliyorum.

Accent 1.6: 105 hp, 146 nm tork, 1115 kg, 0-100 10.3 sn, 5 ileri manuel.

Extralar: Aem Cai, Aem Dryflow, 51mm podsuz düz boru, kat. iptali, 4-1 headers, Hks Ti Egsoz, Bosch buji, 17' Enkei jant, bass - anfi - stepne herşey üzerinde. :)

Edit: Avensis 2006 model 140.000 küsür km'De , Accent 2005 model 81.000 km'De.

atits61
10-02-2012, 21:12
accent alır bence.

mert_leon
10-02-2012, 21:15
dragda accent acar gider de rollde yüksek hızlarda avensis geçer gibi :S

Emre Akçay
10-02-2012, 22:04
Roll de 170 gibi Avensis'in yakalayacağını düşünüyorum bende.

levent
10-02-2012, 22:22
9.5 saniye avensis'in 0-100 ü hacım.

dragta alırsında 120 itibari ile (otm.in 3. vitese atması ile) avensis ışınlanabilir 170 lere kalmaz benden demesi :)

Emre Akçay
10-02-2012, 22:29
9.5 saniye avensis'in 0-100 ü hacım.

dragta alırsında 120 itibari ile (otm.in 3. vitese atması ile) avensis ışınlanabilir 170 lere kalmaz benden demesi :)

Levent manuelinin 9.5 sanırım. İnternette bayağı araştırdım teknik verilerini. Dediğin gibi de olabilir ama araba yorgun biraz. Ona istaneden söylüyorum.

MehmetCanA.
11-02-2012, 00:32
Hacim farkı ile Avensis alır diye mantık yürütüyorum ? :)

Emre Akçay
11-02-2012, 16:35
Başka görüşler yok mu :)

levent
11-02-2012, 16:41
Levent manuelinin 9.5 sanırım. İnternette bayağı araştırdım teknik verilerini. Dediğin gibi de olabilir ama araba yorgun biraz. Ona istaneden söylüyorum.

Manueli 9.1 otomatiği 9.5 hacım :) Yorgun derken km pek etkilemez Toyotada gidişi , ama bakımsızsa dediğin olabilir.

63owen63
11-02-2012, 17:14
3 e atana kadar tutunabilirsin, hafiflik ve pilotajla. 3 e atınca o koşmaya başlayacaktır. max 140a kadar tutunacagını düşünüyorum.

MURAT-CRX-06
11-02-2012, 17:24
Kısa mesefede accent alır ama mesafe uzun ise toyota ipi göğusler benim kanımca :D

Emre Akçay
11-02-2012, 19:19
0-100 hızlanmada de ve 0-400 metrede alırım diye düşünüyorum bende.

besyoali
11-02-2012, 19:20
Drag mesafe önemli....Kalkış hariç bence en kötü 3. vitese attıktan sonra Avensis arayı kapatıp farkı açar bence boy boy olmasada :)

Emre Akçay
11-02-2012, 19:45
Drag mesafe önemli....Kalkış hariç bence en kötü 3. vitese attıktan sonra Avensis arayı kapatıp farkı açar bence boy boy olmasada :)

Drag mesafe 400 metre olacak. Kalkışta otomatik 1300 küsür kilo arabanın kafa kaldıracağını zannetmiyorum. Dediğiniz gibi 3 e attıktan sonra gelir açar gider:D

coder
11-02-2012, 19:46
Drag mesafe 400 metre olacak. Kalkışta otomatik 1300 küsür kilo arabanın kafa kaldıracağını zannetmiyorum. Dediğiniz gibi 3 e attıktan sonra gelir açar gider:D

Kafa kaldırmasada rahat tutunacaktır.

Emre Akçay
11-02-2012, 19:50
Kafa kaldırmasada rahat tutunacaktır.

Tabiki tutunur. Bindim, denedim güzel gidiyor ama extralarımla alacağımı düşünüyorum. Manuel olsaydı işler değişirdi tabiki.

kelalper
11-02-2012, 21:10
ekstraların var ama 17 de jantların var.Hiç heveslenme bence. Avensis kötü yürüyen bir araba değil.

Emre Akçay
11-02-2012, 21:14
ekstraların var ama 17 de jantların var.Hiç heveslenme bence. Avensis kötü yürüyen bir araba değil.

7.2 kg. Orjinaller 9 kg idi. Bilemiyorum fark eder mi.

besyoali
11-02-2012, 21:37
7.2 kg. Orjinaller 9 kg idi. Bilemiyorum fark eder mi.

Ebattan ötürü arabana dezavantaj sağlıyacak orj. yanılmıyorsam 14" diye biliyorum büyük ebat yol tutuşunu artıra bilir ama hızın çok düşücektir 3" fark az değil....

Emre Akçay
11-02-2012, 22:05
Ebattan ötürü arabana dezavantaj sağlıyacak orj. yanılmıyorsam 14" diye biliyorum büyük ebat yol tutuşunu artıra bilir ama hızın çok düşücektir 3" fark az değil....

Evet orjinaller 14'. Ebattan ötürü fark olabilir ama kendim anlayamıyorum bunu. Fark yok gibi geliyor. Deneyip göreceğiz artık.

kelalper
12-02-2012, 07:18
Ebat aynı olsaydı ağırlık önemli olacaktı ancak ebatı büyüttüğün zaman moment nedeniyle çevirmesi zorlaşacaktır.

Emre Akçay
12-02-2012, 16:31
Ebat aynı olsaydı ağırlık önemli olacaktı ancak ebatı büyüttüğün zaman moment nedeniyle çevirmesi zorlaşacaktır.

Anladım abicim. Senin görüşün ne yönde?

RafetAraç
12-02-2012, 17:23
Ebattan ötürü arabana dezavantaj sağlıyacak orj. yanılmıyorsam 14" diye biliyorum büyük ebat yol tutuşunu artıra bilir ama hızın çok düşücektir 3" fark az değil....

evet besyoali hocam bu konuda haklı. fakat roll için 170 ve üzeri denemeyin derim. sonuçta accent aerodinamik açısından sakat 170 e çıkması sorun olmaz ama durması ve 170 ten sonrası sıkıntı olabilir. daha önce kullandığım için hiç güvenmediğim arabalardan biri arasına aldım kendisini...

Dodoo
12-02-2012, 17:30
evet besyoali hocam bu konuda haklı. fakat roll için 170 ve üzeri denemeyin derim. sonuçta accent aerodinamik açısından sakat 170 e çıkması sorun olmaz ama durması ve 170 ten sonrası sıkıntı olabilir. daha önce kullandığım için hiç güvenmediğim arabalardan biri arasına aldım kendisini...

Aynen, bende şuan şirket aracı 11" era kullanıyorum, yol tutuş gerçekten vasat.. Frenleme de pek iyi değil, yüksek hızlarda aracı çok rahat savuruyor :)

Siz en iyisi mi mümkün olduğunca ağırdan kalkmaya çalışın, drag en mantıklısı senin için.. Yüksek hızlarda işin zorlaşacaktır..

Emre Akçay
12-02-2012, 17:45
Aynen, bende şuan şirket aracı 11" era kullanıyorum, yol tutuş gerçekten vasat.. Frenleme de pek iyi değil, yüksek hızlarda aracı çok rahat savuruyor :)

Siz en iyisi mi mümkün olduğunca ağırdan kalkmaya çalışın, drag en mantıklısı senin için.. Yüksek hızlarda işin zorlaşacaktır..

Şöyle söyleyelim o zaman. Era ile Admire çok farklı. Era larda dediğin gibi özellikle arkalarda horon tepme olayı var. Admire bu konuda çok daha iyi. Yine vardı ama şuan üzerinde Vogtland yay olduğu için sorun yok. Frenleme derseniz o konuda kesinlikle bende katılıyorum. Frenler 130'dan sonra güvensiz. Durmaz yani. Bizim roll de de basacağımız en yüksek sürat 150 dir. Top speed yapmayacağız. Yapsak ta sonuç belli zaten Avensis açar gider. Önemli olan 0-100 hızlanma ve 0-400 metre mesafede sonucun ne olacağıdır. Yorumlarınız için tek tek teşekkürler.:)

Dodoo
12-02-2012, 18:02
Valla 05' leri hiç bilmiyorum , ama era ciddi anlamda arkayı hoplatıyor zıplatıyor kasisten geçerken nerdeyse durmak zorunda kalıyorum, albea vardı paldur küldür geçiyodum, valla daha rahattım onda :D

Kalkışta kovalar seni ama 100-120 lere kadar sen önde olursun gibi, sonrasını bilemiyorum

atits61
12-02-2012, 18:27
bencede dragda rahat alırsın ama rollde 170 lere kadar avensis işi götürür.

Emre Akçay
12-02-2012, 18:30
Valla 05' leri hiç bilmiyorum , ama era ciddi anlamda arkayı hoplatıyor zıplatıyor kasisten geçerken nerdeyse durmak zorunda kalıyorum, albea vardı paldur küldür geçiyodum, valla daha rahattım onda :D

Kalkışta kovalar seni ama 100-120 lere kadar sen önde olursun gibi, sonrasını bilemiyorum

Era öyle ya. Ne alırım ne binerim :D

Erdem K.
13-02-2012, 12:19
accent kalkışta hafifliğinin avantajını kullanabilir ama uzunda kesinlikle avensis alır...

yukcell88
29-02-2012, 12:49
2005 Toyota Avensis 1.6 Comfort vardı (38EZ887). Kasım ayında sattım, 1. viteste 2007 Leon 1.6 102 ile başa baş... Hatta ASR yardımı ile ESP' nin de önünde (sebebi Leon biraz kabak lastik kullanıyordu) ama 2 dedin mi Leon yürüyordu... Manuelde 1375 kg araba nasıl 1. viteste kaldırır kafa bana da garip geliyordu ama kaldırıyor... Ki 2.0' dan bahsediyoruz otomatik olsa da... Toyota'nın şanzımanı iyidir, otomatik avensisi denemedim ama ben avensisin 400 m' nin sonlarında farkı çok çok aşağı çekeceğine inanıyorum. Şoförlük, lastik gibi ektenler çok mühim yalnız...

Bu arada, aynı Leon Era 1.5 CRDi' nin 3 ışıkta tozunu yuttu :)

Emre Akçay
29-02-2012, 20:00
Denenmiştir arkadaşlar. Videolar gece vakti çekildiğinden net olarakta bişey görünmüyor ya. Ama durum 0-400 Avensis Accent'in ön kapısında. 60 ile basılan rollde de 135 gibi hızdan sonra Avensis kopuyor. 1.5 boy kadar da önden gidiyor. Yorumlar için teşekkürler.

halilcan9455
01-03-2012, 05:41
kısa da çok az farkla accent alabilir. uzunda avensis alacaktır.

yukcell88
01-03-2012, 08:00
Denenmiştir arkadaşlar. Videolar gece vakti çekildiğinden net olarakta bişey görünmüyor ya. Ama durum 0-400 Avensis Accent'in ön kapısında. 60 ile basılan rollde de 135 gibi hızdan sonra Avensis kopuyor. 1.5 boy kadar da önden gidiyor. Yorumlar için teşekkürler.

Güzel olmuş, beklediğimden iyi :) Yalnız Accent' te basit de olsa bi mod söz konusuydu bunu unutmamak lazım ;)

LanseloT
01-03-2012, 10:24
Kıyaslanacağını bile düşünmüyorum sınıflar farklı zaten, Avensis..

DR059
01-03-2012, 11:04
Kıyaslanacağını bile düşünmüyorum sınıflar farklı zaten, Avensis..

Yani?
Sınıflar farklı olunca iki araç da yan yana gelip deneme yapamıyor mu?
Adam gelmiş bir soru sormuş, deneme olana kadar da herkesin görüşlerini almış tek tek cevap vermiş. Kimseye atar yapmamış, sonucu da gelmiş yine konusunda buraya yazmış.
Herşey güzel güzel giderken, niye böyle tahrik edici bir mesaj ne gerek var?

İlla sınıf farkı diyorsan eğer; D sınıfı E34 520i'yi, C sınıfı bir Civic VTi ya da B sınıfı bir Polo gti/Ibiza Cupra geçemeyecek mi?

LanseloT
01-03-2012, 12:00
Yani?
Sınıflar farklı olunca iki araç da yan yana gelip deneme yapamıyor mu?
Adam gelmiş bir soru sormuş, deneme olana kadar da herkesin görüşlerini almış tek tek cevap vermiş. Kimseye atar yapmamış, sonucu da gelmiş yine konusunda buraya yazmış.
Herşey güzel güzel giderken, niye böyle tahrik edici bir mesaj ne gerek var?

İlla sınıf farkı diyorsan eğer; D sınıfı E34 520i'yi, C sınıfı bir Civic VTi ya da B sınıfı bir Polo gti/Ibiza Cupra geçemeyecek mi?


Tahrik edici bir mesaj mı ?
Ben şahsi fikrimi açık bir şekilde söyledim belirttim, siz belirtirsiniz, başkaları belirtir buna saygı duymak gerekir bu sitede bakın bu da şahsi fikrim.

Sınıf farkına bu kadar takıyosan eğer ; örneğin sizin A3'ü saxo vts veya civic vtec ek kasa rahatlıkla geçer.. ;)

Emre Akçay
01-03-2012, 20:46
Ben herkesin görüşüne tek tek teşekkür ediyorum. Konunun gerilmesine gerek yok arkadaşlar, abiler. Herkes sağolsun.

dorukky
23-03-2012, 15:25
bende 2 motor otomatık avensıs var ve arkadasımın crx ı ıle kafa kafaya gıdıyor rollde tahmınım stock bı vtı ılede aralarında cok bı fark olmaz.bence avensıs passat mondeo gıbı aracları bı hyundaı ıle kıyaslamayın toyota hız ıcın degıl guvenlık ve konfor ıcın arac uretıyor yoksa avensısı vvtı motoru turbolasan 500hp guc cıkartır aynı seyı hyundaıye yapsan bın km sonra motoru dusurur.0 100 denememde avensıs duz yolda aracta 2 kısı vardık depoda ceyrekteydı 0 100 u 8 sn de aldık tork kontolu antı patınajı kapatınca kafadan 0-100 arası 2 sn ye kısalıyor.

CeM öZeR
23-03-2012, 16:21
7.2 kg. Orjinaller 9 kg idi. Bilemiyorum fark eder mi.

Döndürme çapını da hesaba katmak gerekiyor. Yani kalkışta artılarla eksiler birbirini götürebilir. Avensis'in 200 civarı hızlarda anca yakalayacağını söyleyebilirim.

mcanx
23-03-2012, 16:26
tabiki avensis

VtecDream
23-03-2012, 17:10
avensis drag veya roll fena üzer

Ae86
23-03-2012, 17:35
Avensis 2.0 otomatik bizde de var.Eğer manuel vites değişimleri düzgün yapılırsa accentin şansı yok.

timucintt
23-03-2012, 18:12
Avensiz acımaz.... hacim var tork var... tork konvektörüde var :D :D

YunusCan
12-04-2012, 00:12
avensis alır accentin işi cok zor

tapari75
24-04-2012, 00:58
bütün yorumları okudum... dragda accentin önde götüreceği bariz birşey zaten lakin olması gerektiği gibi avensis uzunda alıyor yani... 2,0 tdci mondeo vardı triptonic 106 gti ile dragta 1 ve 2. viteslerde önündeydim 1 boy arkamdayken 3. vitese geçtiğimde gti aniden uzamaya başlıyordu ve geçip gidiyordu...