Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : benim de 2. vitesim sarıyooorrr :D



mechanic
11-02-2012, 12:40
sabah E5 te hususi çektim , trafik vardı ancak bu kadar oldu işte...
4500 de bastım..

teWXXnI89VI

bi de kompresyonları ölçtürdüm hepsi 190 çıktı. 4. 185 gibi çıktı ..
iyi midir bence yeterlidir...

http://img209.imageshack.us/img209/757/grnt3110220121318.png

SEÇKİN172
11-02-2012, 16:20
190 komprasyon degeri orta çok iyi deil çokta kötü deil .. acaba aracınızda portpolish varmıdır.

rebel
11-02-2012, 16:44
güzel video hocam fena devirlenmiş :)
rs oem değerler kaç cıkıyor ?

JDM VTİ
11-02-2012, 16:46
210 cıkmıştı VE rs'in.

port polish var mı emmelerde ve gaz kelebeğinde specleriniz nedr

SEÇKİN172
11-02-2012, 17:00
210 cıkmıştı VE rs'in.

port polish var mı emmelerde ve gaz kelebeğinde specleriniz nedr


:icon_tup:alican bakıyorumda RS ler hakkında iyi bilgiler edinmişsin yafru :) gerçetekn selçugun araba gibi 210 koprasyon degeri veren çok nadirdir rslerde selçugun araba şuanda fabrikasyon degeri vermektedir. benimki bile 205 veriyoru selçugunki 5 FAZLA HEHE :)

mechanic
11-02-2012, 17:12
190 komprasyon degeri orta çok iyi deil çokta kötü deil .. acaba aracınızda portpolish varmıdır.
polish veya benzeri bişe yok. oem conta, oem kapak

güzel video hocam fena devirlenmiş :)
rs oem değerler kaç cıkıyor ?
eyvllh.
komp için renault'a yazı yazdım cevap bekliyorum.
genelde 100 altında olmasın diyorlar :D ustalar..


:icon_tup:alican bakıyorumda RS ler hakkında iyi bilgiler edinmişsin yafru :) gerçetekn selçugun araba gibi 210 koprasyon degeri veren çok nadirdir rslerde selçugun araba şuanda fabrikasyon degeri vermektedir. benimki bile 205 veriyoru selçugunki 5 FAZLA HEHE :)

aslında hesaplamasını araştırdım teorik olarak bişeler var ama teorik...

SEÇKİN172
11-02-2012, 17:26
polish veya benzeri bişe yok. oem conta, oem kapak

eyvllh.
komp için renault'a yazı yazdım cevap bekliyorum.
genelde 100 altında olmasın diyorlar :D ustalar..



aslında hesaplamasını araştırdım teorik olarak bişeler var ama teorik...


CLİO RS in orjinal fabrikasyon komrasyon degeri 210 dur hocam :icon_tup:
sizin aracınız degeride kötü deildir zamanla olan bişey bu demek istedigim bütün rs ler 210 deger vermez

pirasa
11-02-2012, 18:43
servis ışığı yanıyo :D

Osman Bahadır
11-02-2012, 18:51
190 psi gayet yeterli bir komprasyon. Gerçekten fabrika standart değeri 210 psi olsa bile, 210-190 arası fark ölçüm hatası, alet hatası veya kalibrasyon hatası bile kabul edilebilecek kadar küçük bir değerdir. Önemli olan tüm silindirlerde birbirine olabildiğince yakın değerler görmektir. Silindir değerleri birbirine yakın olduğu müddetçe ancak 100 civarından itibaren sorun var denebilir.

iynn-RS
11-02-2012, 20:15
2. de sarınca iyi , sarmayınca tırt rs mi oluyomuş:D

sen milletin lafına bakma iyi bi lastik al bence:)

şimdi benim rs ne oluyo:D 10 dakika arayla iki video:D biri sarıyor biiri sarmıyor:D

TIC Rs - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=fAHM9xLsHy0)

TIC Rs - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=mxTuDGG0nzw)

kompresyonda gayet iyi.12 yaşında 120-130 bin km ye gelmiş arabadan kımse 210 flan beklemesin 210 cıkanda kendını kandırmasın :)

MeRtCaN
11-02-2012, 20:23
şimdi videodaki Rs 2.viteste sardımı ?

benım bıldıgım 2.vıteste araba boyle sarar :)

DBS Type-r 2 - 3 vites - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=GUCaBNKJp7w&feature=related)


yanlısta anlasılmasın honda kavgasına donusmesın
debrıyajda sıkıntı var gıbı geldı vıdeodakı aracta.

iynn-RS
11-02-2012, 20:27
şimdi videodaki Rs 2.viteste sardımı ?

benım bıldıgım 2.vıteste araba boyle sarar :)

DBS Type-r 2 - 3 vites - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=GUCaBNKJp7w&feature=related)


yanlısta anlasılmasın honda kavgasına donusmesın
debrıyajda sıkıntı var gıbı geldı vıdeodakı aracta.


banamı diyon hacı:cool::D:D

CLIORS
11-02-2012, 20:29
Mertcan dün akşam bu DBS nin içindeydim, 9500 dönüyor fenalar fenası :) maşallah nazar değmesin.





şimdi videodaki Rs 2.viteste sardımı ?

benım bıldıgım 2.vıteste araba boyle sarar :)

DBS Type-r 2 - 3 vites - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=GUCaBNKJp7w&feature=related)


yanlısta anlasılmasın honda kavgasına donusmesın
debrıyajda sıkıntı var gıbı geldı vıdeodakı aracta.

MeRtCaN
11-02-2012, 20:30
yok ibo ılk mesajdakı rs den bahsettım :)

CLIORS
11-02-2012, 20:32
ibo ne zaman chipleniyor bu RS :)


2. de sarınca iyi , sarmayınca tırt rs mi oluyomuş:D

sen milletin lafına bakma iyi bi lastik al bence:)

şimdi benim rs ne oluyo:D 10 dakika arayla iki video:D biri sarıyor biiri sarmıyor:D

TIC Rs - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=fAHM9xLsHy0)

TIC Rs - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=mxTuDGG0nzw)

kompresyonda gayet iyi.12 yaşında 120-130 bin km ye gelmiş arabadan kımse 210 flan beklemesin 210 cıkanda kendını kandırmasın :)

ClioRs182
11-02-2012, 20:32
typer kadar olmasada gene iyi sarmış keşke kesiciye girene kadar sarsaymış sarmasıyla vites atması bir olmus zaten :D

iynn-RS
11-02-2012, 20:35
ibo ne zaman chipleniyor bu RS :)

Bu arabanın kaderinde chıp olayı yok gıbı gelıyor bana artık:D

1 yıldan fazla oldu RsTuner aldık hala chıpleyemedık:)

osman 1.8t
11-02-2012, 20:42
bendeki araçda üçün sonuna kadar sarıyo sorunmu var acaba :) :) :) aracına maşallah diyelim ama sarma olayı alt devirden basınca sarıyosa makina sıkı sayılır bu biraz normal olmuş :)

F4R
11-02-2012, 22:01
2 de sarmış bari belli. bence de komp. değerleri gayet iyi, kaldı ki araçta ne emmede nede kapakta polish var. hava filtresi felanda öle aman aman düzgün değil sanırsam. bence gayet yeterli.


dip not: bu arabayı o fiyata satmak yazık günah hocam. gayet güzel araban var. verme o paralara....

Cliosportve
11-02-2012, 22:26
Değerler 190 psi güzele yakın orta karar olarak algılanır
-Bu konuda yaklaşık 6 Clio RS kompresyon testi yaptım
-3 Megane RS kompresyon testi yaptım
-Clio RS lerin fabrikasyon vermesi gereken değerler 220-230 psi arasıdır teorik olarak
-Clio Rs lerde alt sınır kabul edilebilcek değerler 170 psi dır
-Clio Rs te sente ayarı tam değilse kompresyon değerlerine direk etkisi vardır
-VE Clio Rs te 210 psi çıkmıştır (fabrikasyon değerlere yakındır)
-205 verende var orjinal 130 bin Km de olupta

Kimse kimseyi kandırmasın bu konuda tecrübeli birisi olarak
Adanadaki RS için güzel değerler diyorum
2. viteste sarması yola bağlı etkenlerdir
Ben yeri geliyor 3. viteste sarıyorum ama kendimi kandırıyorum :D

Patisever
11-02-2012, 22:30
güzel bir rs ama sanırım açıklamalardakı kazalı kaput değişme olayı gözden düşürdü piyasada arabayı ama çok begendiğim bir araç kendi şahsım adına

GokhanRS
11-02-2012, 22:36
maaşallah.

bende 6ncı viteste sarıyor (kar yağınca) :)

mechanic
11-02-2012, 22:48
şimdi videodaki Rs 2.viteste sardımı ?

benım bıldıgım 2.vıteste araba boyle sarar :)

DBS Type-r 2 - 3 vites - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=GUCaBNKJp7w&feature=related)


yanlısta anlasılmasın honda kavgasına donusmesın
debrıyajda sıkıntı var gıbı geldı vıdeodakı aracta.
baskı balata yeni değişti 3 ay oldu..

2. de sarınca iyi , sarmayınca tırt rs mi oluyomuş:D
.......
kompresyonda gayet iyi.12 yaşında 120-130 bin km ye gelmiş arabadan kımse 210 flan beklemesin 210 cıkanda kendını kandırmasın :)

ben de zaten onun için koydum sankş vşdeo koymayanlarınkş sarmıyormuş gibi bir hava esti ;)

2 de sarmış bari belli. bence de komp. değerleri gayet iyi, kaldı ki araçta ne emmede nede kapakta polish var. hava filtresi felanda öle aman aman düzgün değil sanırsam. bence gayet yeterli.


dip not: bu arabayı o fiyata satmak yazık günah hocam. gayet güzel araban var. verme o paralara....
:icon_tup:

Değerler 190 psi güzele yakın orta karar olarak algılanır
-Bu konuda yaklaşık 6 Clio RS kompresyon testi yaptım
-3 Megane RS kompresyon testi yaptım
-Clio RS lerin fabrikasyon vermesi gereken değerler 220-230 psi arasıdır teorik olarak
-Clio Rs lerde alt sınır kabul edilebilcek değerler 170 psi dır
-Clio Rs te sente ayarı tam değilse kompresyon değerlerine direk etkisi vardır
-VE Clio Rs te 210 psi çıkmıştır (fabrikasyon değerlere yakındır)
-205 verende var orjinal 130 bin Km de olupta

Kimse kimseyi kandırmasın bu konuda tecrübeli birisi olarak
Adanadaki RS için güzel değerler diyorum
2. viteste sarması yola bağlı etkenlerdir
Ben yeri geliyor 3. viteste sarıyorum ama kendimi kandırıyorum :D

komp değerleri için renault tan cevap alacam. merak beni kemirir.. :D

mechanic
11-02-2012, 22:54
güzel bir rs ama sanırım açıklamalardakı kazalı kaput değişme olayı gözden düşürdü piyasada arabayı ama çok begendiğim bir araç kendi şahsım adına
eyvllh:icon_tup:
o kadar yıl istda gezmiş bırakın da tıklasın adamcağız :D
benim gözümde kaput tenekedir, değişir boyanır vs vs...
bazı arabalr var adam ilanında yazmış şöyle güzel böyle güzel ama sağ ön teker biraz ilerde :beuj::D bizimkisi basit bişey.
kaput muhabbeti yapmak ta saçma bence, istesen de şu an alm. kaput alamazsın yok..

Cliosportve
11-02-2012, 22:54
komp değerleri için renault tan cevap alacam. merak beni kemirir.. :D

Bu konuda çok tecrübe yaşadım İsmet
Onların dedikleri neye göre doğru nereden bileyim
Daha 6-7 ay öncesine kadar insanlar servislerde sağda solda kompresyon testi yaptırıyorlardı iyi iyi denilip gönderiliyordu ? Neye göre iyi deniliyordu kimse bilmiyordu
Sorunca bu konuda çok bilgi açığı olduğu için çaktırmamak için iyi iyi süper deniliyor:D
Bir arkadaşta öyle kompresyon testine gidiyor iyi iyi çok iyi deniliyor neye göre iyi diyince işte 7 verdi diyor 7 iyi demek diyor
Ulan sanki o arabanın sıkıştırma değerlerini biliyorda iyi diyor :D
O hesaba göre sağlıklı bir megane rs 165-170 psi değerler veriyor
Birisi vardı Megane Rs çi 120 psi veren
O gidiyor bizden sonra ölçtürmeye iyi iyi deniliyor
Hepsi aynı çıkıyor yani bu bir boşluk ve kandırmacadan başka birşey değil :D

Cliosportve
11-02-2012, 22:57
eyvllh:icon_tup:
o kadar yıl istda gezmiş bırakın da tıklasın adamcağız :D
benim gözümde kaput tenekedir, değişir boyanır vs vs...
bazı arabalr var adam ilanında yazmış şöyle güzel böyle güzel ama sağ ön teker biraz ilerde :beuj::D bizimkisi basit bişey.
kaput muhabbeti yapmak ta saçma bence, istesen de şu an alm. kaput alamazsın yok..

Aliminyum kaput sıfır olarak satılıyor
Kimse bilmiyor onun referans numarasını
İstersen getirtiyorlar
Servisler orjinali ağır(köpek)kaput zannedip kaza yapmışsa hem ucuz hemde odur diyerekten direk ağır olanı takıyorlar
Aliminyum kaputun referans numarasını Renult Dialogy programından bulmakla uğraşmıyorlar
Sıfır Hafif(KUŞ) kaput 630 TL gibi bir fiyatı var

iynn-RS
11-02-2012, 23:07
Değerler 190 psi güzele yakın orta karar olarak algılanır
-Bu konuda yaklaşık 6 Clio RS kompresyon testi yaptım
-3 Megane RS kompresyon testi yaptım
-Clio RS lerin fabrikasyon vermesi gereken değerler 220-230 psi arasıdır teorik olarak
-Clio Rs lerde alt sınır kabul edilebilcek değerler 170 psi dır
-Clio Rs te sente ayarı tam değilse kompresyon değerlerine direk etkisi vardır
-VE Clio Rs te 210 psi çıkmıştır (fabrikasyon değerlere yakındır)
-205 verende var orjinal 130 bin Km de olupta

Kimse kimseyi kandırmasın bu konuda tecrübeli birisi olarak
Adanadaki RS için güzel değerler diyorum
2. viteste sarması yola bağlı etkenlerdir
Ben yeri geliyor 3. viteste sarıyorum ama kendimi kandırıyorum :D

hacı yem attım hemen dustun :D:D

sen ne dıyosan odur:D

mechanic
11-02-2012, 23:08
Aliminyum kaput sıfır olarak satılıyor
Kimse bilmiyor onun referans numarasını
İstersen getirtiyorlar
Servisler orjinali ağır(köpek)kaput zannedip kaza yapmışsa hem ucuz hemde odur diyerekten direk ağır olanı takıyorlar
Aliminyum kaputun referans numarasını Renult Dialogy programından bulmakla uğraşmıyorlar
Sıfır Hafif(KUŞ) kaput 630 TL gibi bir fiyatı var

ben renonun kendi programından baktım benim şasi için kaputa "sac" diyor.
fiyat 545 verdi bana...

Cliosportve
11-02-2012, 23:12
hacı yem attım hemen dustun :D:D

sen ne dıyosan odur:D

Hahahah
İbo 7 aydır malzemeler yatıyor
Arabanı biliyorduk tamamda aldıgın malzemeleride KM yapmasın diye kendine benzettin
İşine yaramıyorsa hayrına veya Üjj bejjj paraya yolla ben sebeplenem :D


ben renonun kendi programından baktım benim şasi için kaputa "sac" diyor.
fiyat 545 verdi bana...

Şasi numarasından giriş yaparsan bulamıyorsun
Aliminyum kaputu bulmak için başka yollardan giriş yapıyorsun Programda

mechanic
11-02-2012, 23:19
..........
Aliminyum kaputu bulmak için başka yollardan giriş yapıyorsun Programda

nasıl başka yollar?

şimdi ben o kaputu alıp, millete orjinal al. kaput var desem herşey güllük gülistanlık mı olacak merak eder dururum:D
bak işte al. kaput var öffff 5 kg daha hafif :D

bu arada benim kesici yok, yüksek deviri mekanik itici olmadan çevirmek cahillikten ibarettir.. en fazla 7500-7800... vitesi attığında karşıladığın devire bakar aslında avantajı biraz vardır kim ne derse desin..

murat_ileri
11-02-2012, 23:24
geçen sene benimde kaput değişirken başka bir müşteri aliminyum kaputa bu sağlam değil istemem deyince balıklama atlayıp adamla sac kaputu değiştirmiştik. ilk defa şans yüzüme güldü demiştim :)

Cliosportve
11-02-2012, 23:24
nasıl başka yollar?

şimdi ben o kaputu alıp, millete orjinal al. kaput var desem herşey güllük gülistanlık mı olacak merak eder dururum:D
bak işte al. kaput var öffff 5 kg daha hafif :D

bu arada benim kesici yok, yüksek deviri mekanik itici olmadan çevirmek cahillikten ibarettir.. en fazla 7500-7800... vitesi attığında karşıladığın devire bakar aslında avantajı biraz vardır kim ne derse desin..

Arabanın Şasi numarasıylan giriş yapıp yedek parça olarak bakarsan Renault Dialogy programı orjinal olarak (Köpek)Ağır Kaput fiyatı çıkartıyor
Programda köpek kaput çıktığı için direk onu dayıyorlar onlarda bilmiyor :D
Burda çok renault servisleriylen iddalaştık öyle bu kaput orjinal diyorlar
Bizde hayır orjinali Ahaaa böyle kuş gibi olcak diyoruz :D 2 saat dil döktüğümüz tartıştığımız servisler oldu bu konuda
Hatta bi Serviste Hafif olanı gösterinc hafifler için bunlar yan sanayi denmişti ne gülmüştük :D:D:D
Onlarda haklı çünkü program ne diyorsa onu koyuyorlar öyle biliyorlar :D

iynn-RS
11-02-2012, 23:24
Hahahah
İbo 7 aydır malzemeler yatıyor
Arabanı biliyorduk tamamda aldıgın malzemeleride KM yapmasın diye kendine benzettin
İşine yaramıyorsa hayrına veya Üjj bejjj paraya yolla ben sebeplenem :D



Şasi numarasından giriş yaparsan bulamıyorsun
Aliminyum kaputu bulmak için başka yollardan giriş yapıyorsun Programda

hacı hıc sorma araba fena alıstı yatmaya:D

fazla yatmasın ışe arabayla gıdelım dedık, kar bastırdı donemedım arabayla kaldı oyle 2 gundur avm nın otoparkında yatıyo :D


satılık kuş kaput :D:D

Cliosportve
11-02-2012, 23:32
geçen sene benimde kaput değişirken başka bir müşteri aliminyum kaputa bu sağlam değil istemem deyince balıklama atlayıp adamla sac kaputu değiştirmiştik. ilk defa şans yüzüme güldü demiştim :)

Sendekide baya büyük şans
İstanbulda 2. el kuş kaput el altından adeta 1970 lerde satılan Samsun sigarası gibi oldu :D
Karaborsa tavan şu sıra kuş kaputlarda :D


hacı hıc sorma araba fena alıstı yatmaya:D

fazla yatmasın ışe arabayla gıdelım dedık, kar bastırdı donemedım arabayla kaldı oyle 2 gundur avm nın otoparkında yatıyo :D


satılık kuş kaput :D:D

Panpa takas yapalım kuşları
Logo iptalli gider sana :D

murat_ileri
11-02-2012, 23:41
valla hiç sorma selçuk silifkede moktan bir kaza yapmıştım anayolda sol şeritte giderken sağımdaki motorsiklet birden refujden karşıya geçmek için sola dönmesiyle adama çarmam bir olmuştu. birde üstüne kaza raporunda arkadan çarptın diye ehliyetsiz adamı haklı bulmuşlardıki o günlerde benim kulaklardan ateş atıyordum. adanaya arabayı getirdim parçaları sipariş ettim, 2 gün sonra almaya gittiğimde bir amca parçacıyı ayağa kaldırmış ulan okadar para verdim en iyi diye bana kağıt gibi kaputu veriyorsunuz v.s. parçacıdan çalışan arkadaşım senin kaputu bu adama versen kızarmısın diye sorduğu anı hatırlıyorda sadece pitonnnnnnn diye bağırasım gelmişti, okadar iyilik yaptın al ver diyip kabul ettim amca mutlu mesut aldı benim sac kaputu çıktı gitti. ben kaputu bıraktım dükkanda aldım parçaları arabaya koydum tam gidecem bizim arkadaş arkamdan bas bas bağırıyor, senin kaputu almayı unuttun diye. tabi benim arabay yapıldıktan sonra 3 millera herşey ortaya çıktı :D

Osman Bahadır
12-02-2012, 07:39
Neyse...

Herkesin kendi tecrübesi...

Dookan
12-02-2012, 11:36
neymiş bu rs ler yaa..14 sıkıştırma fabrika verisi yemin ederim şaka gibi..106 gti 14 fabrika verisi sıkıştırma verse 200 hp ckardı fabrıkadan..peki bu rs lerde fabrıka verısı olarak cıkan pıston kac cr ? yuksek sıkıştırmalı olarak satılan pıstonları 250 260 falan mı verıyo ben anlam veremedım dogrusu bu kadar yuksek sıkıştırmalar hıc gormemıstım

mechanic
12-02-2012, 11:50
neymiş bu rs ler yaa..14 sıkıştırma fabrika verisi yemin ederim şaka gibi..106 gti 14 fabrika verisi sıkıştırma verse 200 hp ckardı fabrıkadan..peki bu rs lerde fabrıka verısı olarak cıkan pıston kac cr ? yuksek sıkıştırmalı olarak satılan pıstonları 250 260 falan mı verıyo ben anlam veremedım dogrusu bu kadar yuksek sıkıştırmalar hıc gormemıstım

orjinalden 15 olan da var neden görmediniz hiç?

Dookan
12-02-2012, 12:19
orjinalden 15 olan da var neden görmediniz hiç?

15 sıkıştırma cok yuksek bı deger...bugun bı cok araç için satılan yuksek sıkıştırmalı tepelı pıstonlar vs lerin hepsı en baba 13 sıkıştırmalıdır..chiefkadir in aracı nda bu dedıgım pıstonlardan bır takım var acaba onunkı kac deger verıyo ona da bı sormak lazım

GokhanRS
12-02-2012, 12:34
dedikodulara bak :D

11 sıkıştırmalı cliolar ne zaman 14 15e çıktı :D

iynn-RS
12-02-2012, 12:35
neymiş bu rs ler yaa..14 sıkıştırma fabrika verisi yemin ederim şaka gibi..106 gti 14 fabrika verisi sıkıştırma verse 200 hp ckardı fabrıkadan..peki bu rs lerde fabrıka verısı olarak cıkan pıston kac cr ? yuksek sıkıştırmalı olarak satılan pıstonları 250 260 falan mı verıyo ben anlam veremedım dogrusu bu kadar yuksek sıkıştırmalar hıc gormemıstım



14 sıkıştırma nerden çıktı?

106 ne alaka?

Sıkıştırmayla ,kompresyonun bağlantısını nasıl kurdun.formulunu bılıyorsan bızımlede paylaşabılırmısın?

Dookan
12-02-2012, 13:22
Sanzumanlami bulacaktim ibo.bnde soru soruom orda zaten nasil veriyo diye.ayni seyler olup olmamasi onenli deil 106 nin notorunu ornek verdim sana.stok 10.5 cr li pistonlu gti kompresyon 10.8 verirken 11cr pistonlu clio rs nasil 15 veriyo demisim orda.o ne alaka bu ne alaka soracana soruya cvp vrirsen sevinirim.

iynn-RS
12-02-2012, 15:32
Sanzumanlami bulacaktim ibo.bnde soru soruom orda zaten nasil veriyo diye.ayni seyler olup olmamasi onenli deil 106 nin notorunu ornek verdim sana.stok 10.5 cr li pistonlu gti kompresyon 10.8 verirken 11cr pistonlu clio rs nasil 15 veriyo demisim orda.o ne alaka bu ne alaka soracana soruya cvp vrirsen sevinirim.


hacı 106 alakasız olmuş 200 hp flan onu geçelim :)


şimdi sen 240 psi kompresyon 15 cr yemi tekabul edıyo demek ıstıyosun ben onu anlamadım.

ve diyorumki kompresyon basıncından sıkıştırmayı bulduğun formul nedır.bu iş nasıl hesaplanır onu ogrenmek ıstıyorum dogukanım:)


bu motor işlerinden fazla anlamam onun ıcın bılgı edınmek amacıyla soruyorum sadece.


ve kendi kendime düşünüyorum kompresyon degeri ve sıkıstırma arasındakı baglantıyı kuramıyorum.

sıkıştırma benım bıldıgım sabittir. fabrıkasyon 11:1 sıkıştırma varsa o arabanın sekmanı kırılsa kompresyon 0 da olsa sıkıstırma gene 11:1 dir.


yada işin özü kompresyon ne demektir onu acıklamak gerekır.

kompresyon nedir varmı bilgisi olan?

Osman Bahadır
12-02-2012, 15:56
Sıkıştırma oranı motorun döngüsü sırasında yanma odasının maksimum(en geniş) hacmi ile minimum(en dar) hacminin birbirine oranıdır. Bir başka deyişle piston strokun en tepesindeykenki hacimle, piston strokun en altındaykenki hacimin oranıdır. Sıkıştırma oranı sabittir. Matematiksel bir hacim oranıdır, o kadar.

Silindir komprasyonu ise gerçekte motorun gördüğü komprasyondur. Silindir komprasyonu gaz pedalının konumuna, subap boyutuna, motor devrine, emişe, kapağa, manifolda ve eksantriğe, segmanların, contanın ve subapların durumuna, hava sıcaklığına, sıkıştırılan havanın sıcaklığına ve aşırı beslemeye göre sürekli değişir.

Sıkıştırma oranı sabitken diğer etkenleri değiştirerek komprasyonu değiştirmek mümkündür. Yani 9:1 oranlı bir motor 10:1 oranlı bir motora denk bir komprasyon üretebilir. Veya yüksek sıkıştırmalı, örneğin 15:1 oranlı bir motor da emişe konulabilecek kısıtlayıcılarla 10:1 bir motor gibi bir komprasyonla çalışabilir. Yani sıkıştırma oranı bir etkendir ve hatta temel etkendir. Ama tek etken değildir.

Ama konuda bahsi geçen komprasyon, komprasyon testi sırasında görülen silindir komprasyonudur. Genelde marş devrinde, yani 250d/d'da, tam gazda ölçülür. Fabrika verisi standart değer zamanla düşer. Ama esas olan tüm silindirlerin en fazla %5-10 hata ile birbirine yakın değerler vermesidir.

Dookan
12-02-2012, 16:25
Sıkıştırma oranı motorun döngüsü sırasında yanma odasının maksimum(en geniş) hacmi ile minimum(en dar) hacminin birbirine oranıdır. Bir başka deyişle piston strokun en tepesindeykenki hacimle, piston strokun en altındaykenki hacimin oranıdır. Sıkıştırma oranı sabittir. Matematiksel bir hacim oranıdır, o kadar.

Silindir komprasyonu ise gerçekte motorun gördüğü komprasyondur. Silindir komprasyonu gaz pedalının konumuna, subap boyutuna, motor devrine, emişe, kapağa, manifolda ve eksantriğe, segmanların, contanın ve subapların durumuna, hava sıcaklığına, sıkıştırılan havanın sıcaklığına ve aşırı beslemeye göre sürekli değişir.

Sıkıştırma oranı sabitken diğer etkenleri değiştirerek komprasyonu değiştirmek mümkündür. Yani 9:1 oranlı bir motor 10:1 oranlı bir motora denk bir komprasyon üretebilir. Veya yüksek sıkıştırmalı, örneğin 15:1 oranlı bir motor da emişe konulabilecek kısıtlayıcılarla 10:1 bir motor gibi bir komprasyonla çalışabilir. Yani sıkıştırma oranı bir etkendir ve hatta temel etkendir. Ama tek etken değildir.

Ama konuda bahsi geçen komprasyon, komprasyon testi sırasında görülen silindir komprasyonudur. Genelde marş devrinde, yani 250d/d'da, tam gazda ölçülür. Fabrika verisi standart değer zamanla düşer. Ama esas olan tüm silindirlerin en fazla %5-10 hata ile birbirine yakın değerler vermesidir.



heh...harıka bı acıklama..smdı ibocuguma bı anlatıver..11cr sıkıştırmalı orjinal bi pıston kompresyon saatınde nası verıyo 220 yani 15 e tekabul eden bi kompresyon oranı...orjinal subap orjınal tımıng le.??..soyle ornek verıyım dedım bnde..106 gtı ım vardı ve bız hala bi 106 yı yurutmek ıstersek en basıt yapabılecegımız bişeydir bu kompresyonu artırmak..ben ınce conta takarım ya da kapak taşlarım sıkıştırmayı artırır dolayısıyla dogru tımıngle kompresyonuda artırırım ve guc elde ederım..ve standart 106 da 10.8cr sıkıştırmalı pıston var...ben ne zmn kompresyonu olctuysem cevremdekı arkadaşlarımın arabalarını veya kendı aracımı hep kompresyon saatınde 11 11.5 vermıstır..böyle 10.8 cr pıstonla 15 lerde bı kompresyon sonucu almamışımdır..bu sadece 106 ıcın gecerlı deıl dier araçlar daha dogrusu atmosferık tum motorlar ıcın de gecerlıdır.yanı 15 cıkan bı araçda kesınlıkle orjınal pıston deıl yuksek sıkıştırmalı pıston ınce conta kapak taşlama gibi ya da tımıng gıbı bişeyler mevcuttur..dier rs leri bilmem ama bana sorarsanız komprsoyn cıhazıyla olculen bu araç bnce 10 numara cigerli ve hiç bi hatası olmayan hatta ince contası falan olan ya da tımıng ı sekmanda mekmanda hiç kacaa olmayan bı araç derim...mesela ibocum senın aracı istersen hafta sonu olcelım bnce verecegı maxımum deger,eğer orjınalse pıstonun falan tımıng falan yoksa verecegı maxımum deger bana kalırsa 180 falan olur..denemesi bedava..

iynn-RS
12-02-2012, 18:32
heh...harıka bı acıklama..smdı ibocuguma bı anlatıver..11cr sıkıştırmalı orjinal bi pıston kompresyon saatınde nası verıyo 220 yani 15 e tekabul eden bi kompresyon oranı...orjinal subap orjınal tımıng le.??..soyle ornek verıyım dedım bnde..106 gtı ım vardı ve bız hala bi 106 yı yurutmek ıstersek en basıt yapabılecegımız bişeydir bu kompresyonu artırmak..ben ınce conta takarım ya da kapak taşlarım sıkıştırmayı artırır dolayısıyla dogru tımıngle kompresyonuda artırırım ve guc elde ederım..ve standart 106 da 10.8cr sıkıştırmalı pıston var...ben ne zmn kompresyonu olctuysem cevremdekı arkadaşlarımın arabalarını veya kendı aracımı hep kompresyon saatınde 11 11.5 vermıstır..böyle 10.8 cr pıstonla 15 lerde bı kompresyon sonucu almamışımdır..bu sadece 106 ıcın gecerlı deıl dier araçlar daha dogrusu atmosferık tum motorlar ıcın de gecerlıdır.yanı 15 cıkan bı araçda kesınlıkle orjınal pıston deıl yuksek sıkıştırmalı pıston ınce conta kapak taşlama gibi ya da tımıng gıbı bişeyler mevcuttur..dier rs leri bilmem ama bana sorarsanız komprsoyn cıhazıyla olculen bu araç bnce 10 numara cigerli ve hiç bi hatası olmayan hatta ince contası falan olan ya da tımıng ı sekmanda mekmanda hiç kacaa olmayan bı araç derim...mesela ibocum senın aracı istersen hafta sonu olcelım bnce verecegı maxımum deger,eğer orjınalse pıstonun falan tımıng falan yoksa verecegı maxımum deger bana kalırsa 180 falan olur..denemesi bedava..


hacı sen bi telden çalıyosun ben bi telden:D

şu an aramızda sadece ıletısım problemı var.farklı seylerden bahsedıyoruz:D

o.b.k nickli arkadasta benım yazdıklarımı desteklıyor zaten.


ben hala senın 15 sıkıstırmayı nerden cıkardıgını anlamadım.ben sankı rs lerın 15 sıkıstırmasını ıddıa edıyomusum gıbı davranıyosun:)

benım attıgım postları bı oku tekrar ondan sonra yaz:) bende 180-190 psi cok ıyı deger dedım zaten:)

senın 106 da kompresyon olcurup 11 - 11.5 aldıgın değerler sıkıştırma değerimi yoksa kompresyon olcme saatının uzerınde yazan kg/cm2 değerimi.
sanırım karışıklık orda.

Dookan
12-02-2012, 22:47
ya ben orda kompresyonda cıkanı soylemısım işte sıkıştırma deil..ama dogru orantlı 2side..anlatmak ıstedıgım 10.8 cr sıkıştırmalı pıstonlu bloktan cıkan kompresyon 11 11.5 lardayken 11cr sıkıştırmalı pıstondan dan yanı rs ın blogundan cıkan nası 15 oluyo?yazmış ya dier arkadaşlar 15 lere kadar cıkanları var dıye ben onlara nazaran yazdım..bnde dedım acaba bu fazladan 4 kompresyonu nası alıyo rs ler..eger 106 larda böyle bişey olaydı 200 hp fabrıkadan cıkardı o sekılde dedım..sonra sen tabi vay 106 lar ne alaka dedin :)

mechanic
12-02-2012, 23:02
önemli olan arkdaşın dediği gib değerler arasında %5 gibi bi farkdan fazla olmaması.
bende 190-190-190-185 gibi değerler çıktı, sekman kaçağı yokmuş, sübap kaçağı yokmuş dedi ustam. bi de biz ölçerken üst manifoldu söküyoruz gaza tam basma gibi bi dert yok açık oluyor zaten emme kısmı.
11 sıkıştırma değerini fab veriyor da her motor ne yazık ki aynı çıkmıyor o da var,
sentede diş atlatıp emmeye daha çok zaman tanıyabilende daha çok sıkıştırma değeri okunabilir mesela.. benim anladığım o..
ölçülen saat bile tartışılabilir, benim motor sekmanlar yeni contalar oem.
bir nokta daha var bu sıkıştırma sırasında benzin de püskürtülüyor acaba o düşürüyor mudur..
neyse dediğim gibi 4 pistondan yaklaşık değer almak önemli gerisi boş bence..

GokhanRS
12-02-2012, 23:11
benim canlı şahit oldum 2-3 tane rs(clio) in PSI ölçen saat ile 200 210 psi kompresyon verdikleriydi.

düşük çıkanlarda sente ayarı yapıldıktan sonra onlarda PSI saati ile 200 210 civarı kompresyon değeri verdiler.

ve sıkıştırmalarıda orjinal araçlarda motor olarak orjinaldi.

Cliosportve
12-02-2012, 23:15
Tebrübe ettik paylaşıyoruz burda
Bilgim sizden üstün muhabbetine dönmüş neredeyse
En iyisini kimse bilemez
Ben gördüklerimi okuduğum makaleler ile ilgili tüm herşeyi bu araba hakkında paylaşıyorum
İsteyen kabullenir
İsteyen kral benim der ben en iyisini biliyorum der ilerler
Maksat bir bilgi paylaşmak
En çok tecbrübeli birisi olarak konu alakasız yerlere gelmiş açıkcası

iynn-RS
12-02-2012, 23:23
ya ben orda kompresyonda cıkanı soylemısım işte sıkıştırma deil..ama dogru orantlı 2side..anlatmak ıstedıgım 10.8 cr sıkıştırmalı pıstonlu bloktan cıkan kompresyon 11 11.5 lardayken 11cr sıkıştırmalı pıstondan dan yanı rs ın blogundan cıkan nası 15 oluyo?yazmış ya dier arkadaşlar 15 lere kadar cıkanları var dıye ben onlara nazaran yazdım..bnde dedım acaba bu fazladan 4 kompresyonu nası alıyo rs ler..eger 106 larda böyle bişey olaydı 200 hp fabrıkadan cıkardı o sekılde dedım..sonra sen tabi vay 106 lar ne alaka dedin :)


hacı gene yanlıs dusunuyosun.kompresyon olcumu tam ne demek bılmıyorum ama fıkır yuruturek dusundugumde tum subaplar kapalıyken ve pıston ust olu noktadayken yaptıgı basınc olarak yorumluyorum.

Eger kompresyon buysa sıkıstırma oranları aynı olan saglıklı farklı ıkı motoun kompresyon degerlerı farklı cıkabılır.

Rs ı ve 106 yı ornek alırsak rs te 11:1 sıkıstırma pıston var standardında 106 yada 11:1 pıston taksan ıkısınde kompresyonları aynı cıkmayabılır.cunkı egzantrık acıları ,kapagın yada emme manıfoltlarının flowları kompresyonda degısıklık yaratabılır. Rs emiş sırasında misal 10 cm3 , 106 11 cm3 hava cekıyorsa 106 nın kompresyon degerı daha fazla olabılır.


Belkıde dusuncem yanlıstır bılemıyorum.

iynn-RS
12-02-2012, 23:29
ya ben orda kompresyonda cıkanı soylemısım işte sıkıştırma deil..ama dogru orantlı 2side..anlatmak ıstedıgım 10.8 cr sıkıştırmalı pıstonlu bloktan cıkan kompresyon 11 11.5 lardayken 11cr sıkıştırmalı pıstondan dan yanı rs ın blogundan cıkan nası 15 oluyo?yazmış ya dier arkadaşlar 15 lere kadar cıkanları var dıye ben onlara nazaran yazdım..bnde dedım acaba bu fazladan 4 kompresyonu nası alıyo rs ler..eger 106 larda böyle bişey olaydı 200 hp fabrıkadan cıkardı o sekılde dedım..sonra sen tabi vay 106 lar ne alaka dedin :)


hacı gene yanlıs dusunuyosun.kompresyon olcumu tam ne demek bılmıyorum ama fıkır yuruturek dusundugumde tum subaplar kapalıyken ve pıston ust olu noktadayken yaptıgı basınc olarak yorumluyorum.

Eger kompresyon buysa sıkıstırma oranları aynı olan saglıklı farklı ıkı motoun kompresyon degerlerı farklı cıkabılır.

Rs ı ve 106 yı ornek alırsak rs te 11:1 sıkıstırma pıston var standardında 106 yada 11:1 pıston taksan ıkısınde kompresyonları aynı cıkmayabılır.cunkı egzantrık acıları ,kapagın yada emme manıfoltlarının flowları kompresyonda degısıklık yaratabılır. Rs emiş sırasında misal 10 cm3 , 106 11 cm3 hava cekıyorsa 106 nın kompresyon degerı daha fazla olabılır.


Belkıde dusuncem yanlıstır bılemıyorum.

iynn-RS
12-02-2012, 23:33
arıca sımdı aklıma geldı 1.6 hacımlı 106 nın 2.0 hacımlı rs ten daha dusuk kompresyona sahıp olması bence gayet normal.


@mechanic; kompresyon testı sırasında enjektorlere benzın verılmez.

iynn-RS
12-02-2012, 23:37
ya ben orda kompresyonda cıkanı soylemısım işte sıkıştırma deil..ama dogru orantlı 2side..anlatmak ıstedıgım 10.8 cr sıkıştırmalı pıstonlu bloktan cıkan kompresyon 11 11.5 lardayken 11cr sıkıştırmalı pıstondan dan yanı rs ın blogundan cıkan nası 15 oluyo?yazmış ya dier arkadaşlar 15 lere kadar cıkanları var dıye ben onlara nazaran yazdım..bnde dedım acaba bu fazladan 4 kompresyonu nası alıyo rs ler..eger 106 larda böyle bişey olaydı 200 hp fabrıkadan cıkardı o sekılde dedım..sonra sen tabi vay 106 lar ne alaka dedin :)


hacı gene yanlıs dusunuyosun.kompresyon olcumu tam ne demek bılmıyorum ama fıkır yuruturek dusundugumde tum subaplar kapalıyken ve pıston ust olu noktadayken yaptıgı basınc olarak yorumluyorum.

Eger kompresyon buysa sıkıstırma oranları aynı olan saglıklı farklı ıkı motoun kompresyon degerlerı farklı cıkabılır.

Rs ı ve 106 yı ornek alırsak rs te 11:1 sıkıstırma pıston var standardında 106 yada 11:1 pıston taksan ıkısınde kompresyonları aynı cıkmayabılır.cunkı egzantrık acıları ,kapagın yada emme manıfoltlarının flowları kompresyonda degısıklık yaratabılır. Rs emiş sırasında misal 10 cm3 , 106 11 cm3 hava cekıyorsa 106 nın kompresyon degerı daha fazla olabılır.


Belkıde dusuncem yanlıstır bılemıyorum.

ArMy
12-02-2012, 23:42
Dookan ve iynn-RS'in anlaşamamasının tek sebebi birim vermeden rakam yazmak gibi geldi. 11cr sıkıştırmalı bi Rs 14kg/cm2 veya 200psi değer verdi gibisinden konuşulursa bence anlaşılıcak :)

Bu arada 185 diğer rslere göre düşük kalmış sanki. 4-5 gün önce benim 1.6yı da ölçtük. 10:1 sıkıştırma var araçta. 4 piston da 185 çıktı.


Ayrıca ölçüm yaparken benzin verdiyseniz silindirde o da bi hacim kaplayıp ölçüme Psi artışı yönünde etki eder gibi geldi bana..

Schumi
13-02-2012, 00:10
15 jant ile Clio RS bırakında sarsın ikinci viteste. =)

slcksrn
13-02-2012, 00:19
Aliminyum kaput sıfır olarak satılıyor
Kimse bilmiyor onun referans numarasını
İstersen getirtiyorlar
Servisler orjinali ağır(köpek)kaput zannedip kaza yapmışsa hem ucuz hemde odur diyerekten direk ağır olanı takıyorlar
Aliminyum kaputun referans numarasını Renult Dialogy programından bulmakla uğraşmıyorlar
Sıfır Hafif(KUŞ) kaput 630 TL gibi bir fiyatı var

bende var kus kaput satımmı =)

MKT
13-02-2012, 00:31
RS lerde nasıl oluyor bilmem de benim stock 1,6 ies kompresyonları 210-210-200-210 çıkmıştı 1,6 9,5 sıkıştırmalı bir araç olmasına rağmen.o kompresyon saatinin bile hassasiyeti bozulmuş olabilir.sente ile ilgisi varmı bilmiyorum ama sente kaçık olsa bu rs öyle gitme:D yolda giderini biliyorum son hali ile ciddi güzel yürüyor

Schumi
13-02-2012, 00:41
RS lerde nasıl oluyor bilmem de benim stock 1,6 ies kompresyonları 210-210-200-210 çıkmıştı 1,6 9,5 sıkıştırmalı bir araç olmasına rağmen.o kompresyon saatinin bile hassasiyeti bozulmuş olabilir.sente ile ilgisi varmı bilmiyorum ama sente kaçık olsa bu rs öyle gitme:D yolda giderini biliyorum son hali ile ciddi güzel yürüyor

Araçların sıkıştırma oranlarının kompressiyön testi sonuçlarına etkisi büyük ama tek etken değil. Kapak yapısı ve egzantrik değerleri ve timing de fark eder. Clio RS'in orjinali 210 demişler zaten. Senin aracın daha düşük sıkıştırma ve düşük hacim ile aynı değeri alması onun motorunu sağlıksız yada seninkini hatalı yapmaz. Farklı 2 motor çünkü.