Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : K4M'e RS Emme Manifoldu



brktsr
12-02-2012, 23:21
Arkadaşlar k4m motor kodlu cliı 1.6 16v olarakta geçer RS emme manifoldunu uygulanabilirmi yada buna uygun bir emme nasıl yapılabilir YARDIM!

ArMy
12-02-2012, 23:24
Onun yerine custom çalışma yapmak daha akılcı olur.

Cliosportve
12-02-2012, 23:26
K4M motor için şu görüntü size birşeyler çağrıştırabilir
En azından bir düşünce oluşması açısından

http://img833.imageshack.us/img833/9248/1510t.jpg (http://img833.imageshack.us/i/1510t.jpg/)

efe_
12-02-2012, 23:47
RS Gaz kelebeği'nin 1-2 dokunuşla ciddi etki ettiğini biliyorum.ama manifold olarak SS takanlar var.fark ediyor

mehmetRS
13-02-2012, 07:34
RS emme manifoldunu k4m ye oturtmak için bobin sisteminin felan biraz değişme4si gerekiyor. Runnerları k4m de olan pipo bobinlerden dolayı oturmuyor çünkü.. Zamanında denemiştik. astarı yüzünden pahalıya gelecek bir işlem, bir rs emme manifoldu bulup bunla ugraşana kadar arkadaşların fotografını eklediği şekilde kısacık kolları olan custom birşey yaptırabilirsiniz, ki rs manifoldundan alacağınızdan cok daha fazla verimi olacaktır diye düşünüyorum

brktsr
13-02-2012, 07:54
Evet dbilasin emme sine baktim daha once arastirirken ama rakkam olarak ucuk geldi bende dokum ama orjinal birsey arayisina girdim nede olsa.twingo rs de de ayni motor var ve emmeden heardersa kadar modifiyeli 133hp veriyor yani uyum sagliyan varsa onceligim o cunku cikma bulmak yenisini almaktan hem uygun hemde kolay

brktsr
13-02-2012, 09:01
RS emme manifoldunu k4m ye oturtmak için bobin sisteminin felan biraz değişme4si gerekiyor. Runnerları k4m de olan pipo bobinlerden dolayı oturmuyor çünkü.. Zamanında denemiştik. astarı yüzünden pahalıya gelecek bir işlem, bir rs emme manifoldu bulup bunla ugraşana kadar arkadaşların fotografını eklediği şekilde kısacık kolları olan custom birşey yaptırabilirsiniz, ki rs manifoldundan alacağınızdan cok daha fazla verimi olacaktır diye düşünüyorum

Peki siz vazmigectiniz bu uygulama esnasinda yada nasil bir islemde bulundunuz

mehmetRS
13-02-2012, 11:46
Peki siz vazmigectiniz bu uygulama esnasinda yada nasil bir islemde bulundunuz

Evet, 1.6 clio sportu verip yerine bir tane clio rs almıştım:) aradaki rakam farkı yapacağım masraftan cok daha azdı zaten.. sonra elimde kalan rs manifoltlarınıda sattım, bütün enjektörler v.s. hepsini sattım. güzel oldu:)

LIGHT RS
13-02-2012, 12:56
zor işlem.yapılamazmı yapılır ama astarı yüzünü geçer.beygirler yetmiyosa model değiştirmek daha mantıklı.ama serüven arıyosan o ayrı tabi.

clio sport (1.6 16 valf) için yapılacak en iyi çalışma

1) CAİ (AEM,HKS,SİMOTA)(gaz kelebeği önü kazan iptal)
2) KOMPLE DÜZ BORU (MAX 51 ODA ORTADA TÜP SUSUTURUCU VARSA, İDEALİ 48 LİK)
3) GÜZEL Bİ SON (OTTO SPEC)
4) EN SON GÜZEL Bİ YAZILIMLA DESTEKLENEBİLİR.

En temiz yapılacak işlemler bunlar, gerisi boşa para sacmak olur kanısındayım....

brktsr
13-02-2012, 15:50
Evet, 1.6 clio sportu verip yerine bir tane clio rs almıştım:) aradaki rakam farkı yapacağım masraftan cok daha azdı zaten.. sonra elimde kalan rs manifoltlarınıda sattım, bütün enjektörler v.s. hepsini sattım. güzel oldu:)

aslında haklısın ve senin gibi herkes aynı şeyi söylüyor ama ben biraz farklı olsun olmayanı yapalım gibi bir düşüncenin içindeyim zaten tadını alınca aklımdaki ilk araç ya c rs yada m rs olucak:icon_tup:

brktsr
13-02-2012, 15:52
zor işlem.yapılamazmı yapılır ama astarı yüzünü geçer.beygirler yetmiyosa model değiştirmek daha mantıklı.ama serüven arıyosan o ayrı tabi.

clio sport (1.6 16 valf) için yapılacak en iyi çalışma

1) CAİ (AEM,HKS,SİMOTA)(gaz kelebeği önü kazan iptal)
2) KOMPLE DÜZ BORU (MAX 51 ODA ORTADA TÜP SUSUTURUCU VARSA, İDEALİ 48 LİK)
3) GÜZEL Bİ SON (OTTO SPEC)
4) EN SON GÜZEL Bİ YAZILIMLA DESTEKLENEBİLİR.

En temiz yapılacak işlemler bunlar, gerisi boşa para sacmak olur kanısındayım....

anladığım kadarıyla sende de k4m var kat iptali yaptın mı ve farkını gördünmü orta susturucuyu iptal etmeden ve ettiysen içinimi boşalttın susturucumu taktın:beuj:Bu arada bu araçta ısrar ve deneme sebebim az öncede dedim biraz farklılık ve üstündeki kısa şanzımanı değerlendirmek:)
simota cai mevcut:)

ArMy
13-02-2012, 16:31
zor işlem.yapılamazmı yapılır ama astarı yüzünü geçer.beygirler yetmiyosa model değiştirmek daha mantıklı.ama serüven arıyosan o ayrı tabi.

clio sport (1.6 16 valf) için yapılacak en iyi çalışma

1) CAİ (AEM,HKS,SİMOTA)(gaz kelebeği önü kazan iptal)
2) KOMPLE DÜZ BORU (MAX 51 ODA ORTADA TÜP SUSUTURUCU VARSA, İDEALİ 48 LİK)
3) GÜZEL Bİ SON (OTTO SPEC)
4) EN SON GÜZEL Bİ YAZILIMLA DESTEKLENEBİLİR.

En temiz yapılacak işlemler bunlar, gerisi boşa para sacmak olur kanısındayım....

İdeal borunun 48lik olduğunu nerden biliyorsunuz.Hem 51 hemde 48 olarak dynoya mı çıkardınız?

brktsr
13-02-2012, 17:05
evet benimde aklıma takıldı ama aynı söylediğini gözümle gördüğüm için kat dahil susturucuya kadar 51 çekilmiş bir k4m in bence sıkıştırma sevdiğini düşünürsek performans yerine kayıp olduğunu gördüm.kat iptali varmı ve headerstan başlayarak kat varmı yokmu kaçlık boru orta ve arka susturucu olayını anlatır ve performansta kazanç varmı yokmu söylerseniz soru işaretleride kalkar:icon_tup:

ArMy
13-02-2012, 17:07
evet benimde aklıma takıldı ama aynı söylediğini gözümle gördüğüm için kat dahil susturucuya kadar 51 çekilmiş bir k4m in bence sıkıştırma sevdiğini düşünürsek performans yerine kayıp olduğunu gördüm.kat iptali varmı ve headerstan başlayarak kat varmı yokmu kaçlık boru orta ve arka susturucu olayını anlatır ve performansta kazanç varmı yokmu söylerseniz soru işaretleride kalkar:icon_tup:

Bende hem 4-1 headrs hemde 51lik boru var.Eski haline göre sadece alt devir biraz öldü.Üstler güzel.Sıkıştırmayı alt devir sever.

slcksrn
13-02-2012, 22:56
evet benimde aklıma takıldı ama aynı söylediğini gözümle gördüğüm için kat dahil susturucuya kadar 51 çekilmiş bir k4m in bence sıkıştırma sevdiğini düşünürsek performans yerine kayıp olduğunu gördüm.kat iptali varmı ve headerstan başlayarak kat varmı yokmu kaçlık boru orta ve arka susturucu olayını anlatır ve performansta kazanç varmı yokmu söylerseniz soru işaretleride kalkar:icon_tup:

Clio 1.6 16v aracıma uyguladıklarım gayetde faydasını gordum hemde cok...

-- RS Headers
-- Emme manifoldları ve kelebek port polish
-- 51' komple duz boru
-- Chip tuning
-- K&N Cai
-- Shortshifter

http://www.techturkey.com/forum/fotograflariniz/105279-db-clio.html

Cliosportve
13-02-2012, 23:00
Şu ana kadar Selçuk emminin aracı en yüklüler arasında bence

LIGHT RS
14-02-2012, 00:03
anladığım kadarıyla sende de k4m var kat iptali yaptın mı ve farkını gördünmü orta susturucuyu iptal etmeden ve ettiysen içinimi boşalttın susturucumu taktın:beuj:Bu arada bu araçta ısrar ve deneme sebebim az öncede dedim biraz farklılık ve üstündeki kısa şanzımanı değerlendirmek:)
simota cai mevcut:)


evet kardeşim aynı araçtan bende kullanıyorum.ve araçla ilgili o kadar çok araştırma yaptım ve yorum aldımki.daha önce k4m üzerinde çalışmış arkadaşlardan aldığım bilgiler doğrultusunda yazdım sana o cümlelerimi.ben aracıma bu yaz yapmayı düşünüyorum bahsettiğin komple egzos manifoltunda bulunan üçgen flanştan başlayarak, kat iptal olacak, orta susturucu iptal olacak,yerine spor tip tüp orta susturucu koymayı planlıyorum, sonada otto spec.tabi bu şekildeki bir çalışmada 51 lik boru kullanılması uygun.ama spor orta koydurmak istemiyorsan.boru çapını 48 yapmanda fayda var çünkü hem ortasız hem 51 lik yaparsan alt devirlerindeki intaharı çok acı yaşayabilirsin.

sana araştırmalarımda açmış olduğum konunun linkini vereyim.

http://www.techturkey.com/forum/genel/66326-clio-sport-motor-modifikasyonu.html

senin simota cai nasıl bilmiyorum ama;aşağıda ilk yaptığım filtre çalışması ve en alttaki linkte iynn-rs arkadaşımızın yapmış olduğu kutuya benzer bi kutulama yaptım son halinde.

http://www.techturkey.com/forum/atmosferik-besleme/76585-k4m-filtre-uygulamasi.html


http://www.techturkey.com/forum/do-it-yourself-diy/100588-carbon-fiber-hks-filitre-kutusu.html



İdeal borunun 48lik olduğunu nerden biliyorsunuz.Hem 51 hemde 48 olarak dynoya mı çıkardınız?


army ideal boru derken, seninde bildigin gibi araç sıkıştırmayı seven bi motora sahip. benim orda demek istediğim. eğer 51 lik komple manifolttan sona dümdüz boru çekerse, alt devirlerine intahar ettireceği idi.ama 51 lik çekerken ortaya spor tip, tüp orta susturucu koyarsa araç alt devirlerde sıkıştırmayı kaybetmemiş olur.


yazdıklarım bi çok clio sport ve clio rs kullanıcısı tarafından edindiğim bilgiler ışığındadır.

ArMy
14-02-2012, 11:56
army ideal boru derken, seninde bildigin gibi araç sıkıştırmayı seven bi motora sahip. benim orda demek istediğim. eğer 51 lik komple manifolttan sona dümdüz boru çekerse, alt devirlerine intahar ettireceği idi.ama 51 lik çekerken ortaya spor tip, tüp orta susturucu koyarsa araç alt devirlerde sıkıştırmayı kaybetmemiş olur.


yazdıklarım bi çok clio sport ve clio rs kullanıcısı tarafından edindiğim bilgiler ışığındadır.

İntihar falan etmez 2 boru arasında 3 mm var çok bişe farketmez ki bende var yekpare 51lik orjinaline göre alt illaki düştü ama gebermiş durumda değil.

Ayrıca üst mesajlarında şöyle demişsin;

1) CAİ (AEM,HKS,SİMOTA)(gaz kelebeği önü kazan iptal)
2) KOMPLE DÜZ BORU (MAX 51 ODA ORTADA TÜP SUSUTURUCU VARSA, İDEALİ 48 LİK)
3) GÜZEL Bİ SON (OTTO SPEC)
4) EN SON GÜZEL Bİ YAZILIMLA DESTEKLENEBİLİR.

En temiz yapılacak işlemler bunlar, gerisi boşa para sacmak olur kanısındayım....

Ama ben bunların üstüne emme-kebelek portpolish ve clio172 headers da ekledim.Gayet faydasını gördüm boşa para saçmamış oldum.slcksrn'de yapmış o da memnun.Yanlış kanıdasın.

LIGHT RS
14-02-2012, 12:00
İntihar falan etmez 2 boru arasında 3 mm var çok bişe farketmez ki bende var yekpare 51lik orjinaline göre alt illaki düştü ama gebermiş durumda değil.

Ayrıca üst mesajlarında şöyle demişsin;


Ama ben bunların üstüne emme-kebelek portpolish ve clio172 headers da ekledim.Gayet faydasını gördüm boşa para saçmamış oldum.slcksrn'de yapmış o da memnun.Yanlış kanıdasın.



benim düşüncemi yazdım sadece.aracın bu işlemleri yaptıktan sonra ne kadar HP aldın?ve ne kadar para harcadın tüm bu işlemler için peki????????

ArMy
14-02-2012, 12:02
benim düşüncemi yazdım sadece.aracın bu işlemleri yaptıktan sonra ne kadar HP aldın?ve ne kadar para harcadın tüm bu işlemler için peki????????

Dynoya çıkarmadık ama ilerlediği denemelerden belliydi.Verilen para ,alınan malzeme fiyatı ve işçilikle değişir ama tahmini fiyatını biliyorsun zaten bi ara sende headers işi için koşturuyordun :)

PPR engineering
14-02-2012, 12:06
Clio 1.6 16v aracıma uyguladıklarım gayetde faydasını gordum hemde cok...

-- RS Headers
-- Emme manifoldları ve kelebek port polish
-- 51' komple duz boru
-- Chip tuning
-- K&N Cai
-- Shortshifter

http://www.techturkey.com/forum/fotograflariniz/105279-db-clio.html

Aracına yapabileceğin en ideal işlemler selçuk yazmış zaten yukarıda bunlardır onun dışında daha da bir şeyler istersen emme manifolduda üretiyoruz custom ondada yardımcı olurum flow bench le ölçümler sonucu en iyi en ideal emmeyi aracına sıkıntısız uygularız o sorun değil.ama benim sana önerdiğim üstteki liste k4m bazıları tarafından iş yapmaz olarak görülsede bence iş yapmıyacak motor yoktur insanların beceriksizlik bahaneleri :) selçukla iletişime geç arabasını gidişini gör derim ona göre kafanda oluşturursun yapıcakları belki o araba sana yeterli gelecektir..

not:Ankaradaysan army nin aracına bak derim

LIGHT RS
14-02-2012, 12:12
Dynoya çıkarmadık ama ilerlediği denemelerden belliydi.Verilen para ,alınan malzeme fiyatı ve işçilikle değişir ama tahmini fiyatını biliyorsun zaten bi ara sende headers işi için koşturuyordun :)

doğrudur.headers için araştırmalarım oldu.

ama şuan için çok meşakkatli bir işlem olduğundan erteledim.

LIGHT RS
14-02-2012, 12:16
Aracına yapabileceğin en ideal işlemler selçuk yazmış zaten yukarıda bunlardır onun dışında daha da bir şeyler istersen emme manifolduda üretiyoruz custom ondada yardımcı olurum flow bench le ölçümler sonucu en iyi en ideal emmeyi aracına sıkıntısız uygularız o sorun değil.ama benim sana önerdiğim üstteki liste k4m bazıları tarafından iş yapmaz olarak görülsede bence iş yapmıyacak motor yoktur insanların beceriksizlik bahaneleri :) selçukla iletişime geç arabasını gidişini gör derim ona göre kafanda oluşturursun yapıcakları belki o araba sana yeterli gelecektir..
not:Ankaradaysan army nin aracına bak derim

son cümleye dikkat.işte ben bunu demek istiyorum.

Cliosportve
14-02-2012, 12:19
Selçuk DB Clio ile burda havalar ısındığında Filtre - eksoztlu clio sportlarlan rolling yaparız
Farkı görürsünüz artık
Boşa mı değil mi :)

LIGHT RS
14-02-2012, 12:51
selçuk merakla bekliyorum denemelerinizi.ama sadece sportlarla denemeyin.aynı klasmanda filtre eksoztlu farklı model araçlarlada denemelisiniz.

palio sporting mesela

mehmetRS
14-02-2012, 14:06
k4m de ne yaparsanız yapın ama sakın katalizörü iptal etmeyin derim

PPR engineering
14-02-2012, 14:09
k4m de ne yaparsanız yapın ama sakın katalizörü iptal etmeyin derim

neden mehmet atık gazmı :D hahah

mehmetRS
14-02-2012, 14:14
neden mehmet atık gazmı :D hahah

Kaan abi direk tecrübe ettiğim sıkıntı bir olaydan dolayı böyle birşey yazdım acıkcası :) Katalizörlü ve katalizörsüz güc ölcümlerimde ( zamanında bende de 1.6 sport vardı ) ortalama 5 hp gibi bir kayıp yaşamıştım 51 lik boruda.. kat varken 109 veren arac katsız iken 104 vermişti.. alt malt hiçbirşey kalmadıgı gibi gerçekten üst devirlerde de bir poka yaramıyor.. he kapak v.s. birşey yapılır o zaman durumlar tam tersine değişir ona birşey diyemem yanlış anlaşılmasın ;)

PPR engineering
14-02-2012, 14:19
Kaan abi direk tecrübe ettiğim sıkıntı bir olaydan dolayı böyle birşey yazdım acıkcası :) Katalizörlü ve katalizörsüz güc ölcümlerimde ( zamanında bende de 1.6 sport vardı ) ortalama 5 hp gibi bir kayıp yaşamıştım 51 lik boruda.. kat varken 109 veren arac katsız iken 104 vermişti.. alt malt hiçbirşey kalmadıgı gibi gerçekten üst devirlerde de bir poka yaramıyor.. he kapak v.s. birşey yapılır o zaman durumlar tam tersine değişir ona birşey diyemem yanlış anlaşılmasın ;)

yok mehmetcim yanlış anladın sen tabiki tecrube etmişindir ben sadece sordum dediğin gibi devir dönmiyen bir araç haklısın aşırıda tork kaybına neden olur hatta dediğin olay.ben egsoz konusunda tecrübe etmedim açıkcası saygım sonsuz.

ArMy
14-02-2012, 14:22
Kaan abi direk tecrübe ettiğim sıkıntı bir olaydan dolayı böyle birşey yazdım acıkcası :) Katalizörlü ve katalizörsüz güc ölcümlerimde ( zamanında bende de 1.6 sport vardı ) ortalama 5 hp gibi bir kayıp yaşamıştım 51 lik boruda.. kat varken 109 veren arac katsız iken 104 vermişti.. alt malt hiçbirşey kalmadıgı gibi gerçekten üst devirlerde de bir poka yaramıyor.. he kapak v.s. birşey yapılır o zaman durumlar tam tersine değişir ona birşey diyemem yanlış anlaşılmasın ;)

Dyno tüm devir bandını ölçüyor.Altlar çok düşmüşse o nednele kayıp görülmüştür.Ama sadece üst devirlere göz gezdirilse katalizörsüz hertürlü daha iyi olması gerekir.

mehmetRS
14-02-2012, 14:22
yok mehmetcim yanlış anladın sen tabiki tecrube etmişindir ben sadece sordum dediğin gibi devir dönmiyen bir araç haklısın aşırıda tork kaybına neden olur hatta dediğin olay.ben egsoz konusunda tecrübe etmedim açıkcası saygım sonsuz.

yok abicim yanlış anlaşılma yok:) yani ben seni yanlış anlamam zaten:) sende beni anlama sakın:) tecrübe derken, lafın gelişi yazdım, öyle hani yaptık biliyoruz tarzında birşey için değil aman ha aman:) ama yine ilk sayfada dediğim gibi, kesinlikle cok güzel bir araç olmasına karşın, 3-4 bin lira masrafla güç almak yerine, gidilip biraz daha kasılıp bir rs alınması daha mantıklı.. yani eldeki clioyu dogrultmuş sayılıyoruz yine rs alarak neticede aynı kasa, santim farkları yokki :)

mehmetRS
14-02-2012, 14:24
Dyno tüm devir bandını ölçüyor.Altlar çok düşmüşse o nednele kayıp görülmüştür.Ama sadece üst devirlere göz gezdirilse katalizörsüz hertürlü daha iyi olması gerekir.

Valla, her söylenene karşı çıkıyor bu adam diyeceksiniz belki ama, gerçekten üst devirlerde bomboktu :(

Edit: belki benim arabamda bir sıkıntı vardı bilemiyorum ;)

brktsr
14-02-2012, 14:24
Clio 1.6 16v aracıma uyguladıklarım gayetde faydasını gordum hemde cok...

-- RS Headers
-- Emme manifoldları ve kelebek port polish
-- 51' komple duz boru
-- Chip tuning
-- K&N Cai
-- Shortshifter

http://www.techturkey.com/forum/fotograflariniz/105279-db-clio.html
Emme de ne gibi bir işlem yaptınız tam olarak ve kelebek teki oynama havalar biraz düzelince benimde yapacağım işlemler içinde:icon_tup:

PPR engineering
14-02-2012, 14:25
yok abicim yanlış anlaşılma yok:) yani ben seni yanlış anlamam zaten:) sende beni anlama sakın:) tecrübe derken, lafın gelişi yazdım, öyle hani yaptık biliyoruz tarzında birşey için değil aman ha aman:) ama yine ilk sayfada dediğim gibi, kesinlikle cok güzel bir araç olmasına karşın, 3-4 bin lira masrafla güç almak yerine, gidilip biraz daha kasılıp bir rs alınması daha mantıklı.. yani eldeki clioyu dogrultmuş sayılıyoruz yine rs alarak neticede aynı kasa, santim farkları yokki :)

bende seni yanlış anlamam mehmetcim.ama aslında rs almak yerine bu arabayla rs geçmek için bence 3 4 bin harcamak daha keyifli olurki aslında 2500 3000 bin lira yeterli benim gözümde yapılır ve bencede yürür..

brktsr
14-02-2012, 14:27
k4m de ne yaparsanız yapın ama sakın katalizörü iptal etmeyin derim

iyi bir egzostçu abimizde aynısı söledi ve bunu daha önce e39 5.25i dede demişti inanmadık söktük orj haline göre araba bariz yığıldı kaldı k4m içinde aynısı söledi o yüzden şüpheliyim iptal konusunda ancak ya dyno yada emsaliyle yürürken söküldükten sonra tekrar denemek lazımki fark çıksın ortaya diyorum bence:icon_tup:

brktsr
14-02-2012, 14:35
Valla, her söylenene karşı çıkıyor bu adam diyeceksiniz belki ama, gerçekten üst devirlerde bomboktu :(

Edit: belki benim arabamda bir sıkıntı vardı bilemiyorum ;)

ya sanırım daha önce demiştim ama benim aracın üstünde kısa şanzıman var ve alt devirde yedek baskım vs olduğunu bilsem sıfırdan 3. viteste kalkarki kasmadan bazen kaldırdığım olmuşturki 2. vites birden farksız yokuş yukarı bile kalkar yani demek istediğim alt devirde benim k4m de fazla düşme olacağını düşünmüyorum ama sonuç olarak kat iptali +1 verecekse bile sökülür ama 0 yada eksiye çekecekse hiç değmez tabiki bu durum işte selçuk kardeşin arabayı bende merak ediyorm ben anadoludayım oda bu taraflardaysa bir tabiki görmek isterim:)

mehmetRS
14-02-2012, 14:59
ya sanırım daha önce demiştim ama benim aracın üstünde kısa şanzıman var ve alt devirde yedek baskım vs olduğunu bilsem sıfırdan 3. viteste kalkarki kasmadan bazen kaldırdığım olmuşturki 2. vites birden farksız yokuş yukarı bile kalkar yani demek istediğim alt devirde benim k4m de fazla düşme olacağını düşünmüyorum ama sonuç olarak kat iptali +1 verecekse bile sökülür ama 0 yada eksiye çekecekse hiç değmez tabiki bu durum işte selçuk kardeşin arabayı bende merak ediyorm ben anadoludayım oda bu taraflardaysa bir tabiki görmek isterim:)

bir görüşün bakalım, denersiniz v.s. bende merak ediyorum :)

brktsr
14-02-2012, 15:24
bir görüşün bakalım, denersiniz v.s. bende merak ediyorum :)

bir arkadaşla denedik kat iptali orta iptali ve filtre vardı araçta alt devirle kötü ve benim arkamda kaldı aracımda sadece cai var:icon_tup:

mehmetRS
14-02-2012, 17:35
bir arkadaşla denedik kat iptali orta iptali ve filtre vardı araçta alt devirle kötü ve benim arkamda kaldı aracımda sadece cai var:icon_tup:

kat iptali olan direk arkada kalır zaten sport-sport denemesinde :D

slcksrn
14-02-2012, 18:01
Selçuk DB Clio ile burda havalar ısındığında Filtre - eksoztlu clio sportlarlan rolling yaparız
Farkı görürsünüz artık
Boşa mı değil mi :)

Havalar duzelsın kesınlıkle =)) :icon_tup:


selçuk merakla bekliyorum denemelerinizi.ama sadece sportlarla denemeyin.aynı klasmanda filtre eksoztlu farklı model araçlarlada denemelisiniz.

palio sporting mesela

Aklımda bı kac arac var denemk ıstedıgım ama her aracla denerım maksat araca bakmak gecmek gecılmek hıc umrum dııl dedıgın gıbı aynı klasmandakı araclarla denıcemmm...


Emme de ne gibi bir işlem yaptınız tam olarak ve kelebek teki oynama havalar biraz düzelince benimde yapacağım işlemler içinde:icon_tup:

Japantuner Kaan a sorarsan o daha ıyı cevaplar bunu kendısı yaptı ıslemlerımı cok sagolsun..


ya sanırım daha önce demiştim ama benim aracın üstünde kısa şanzıman var ve alt devirde yedek baskım vs olduğunu bilsem sıfırdan 3. viteste kalkarki kasmadan bazen kaldırdığım olmuşturki 2. vites birden farksız yokuş yukarı bile kalkar yani demek istediğim alt devirde benim k4m de fazla düşme olacağını düşünmüyorum ama sonuç olarak kat iptali +1 verecekse bile sökülür ama 0 yada eksiye çekecekse hiç değmez tabiki bu durum işte selçuk kardeşin arabayı bende merak ediyorm ben anadoludayım oda bu taraflardaysa bir tabiki görmek isterim:)

Anadoludaym bende uygun oldugunda deneyelım havalar duzelsınde

slcksrn
14-02-2012, 18:03
kat iptali olan direk arkada kalır zaten sport-sport denemesinde :D

benım basıma geldı arabayı ılk aldıgım ay sadece katı ıptal ettım araba yıgıldı =))

http://www.techturkey.com/forum/videolar/90518-clio-16-sport-ve-clio-16-sport-denememiz.html

slcksrn
14-02-2012, 18:07
benim düşüncemi yazdım sadece.aracın bu işlemleri yaptıktan sonra ne kadar HP aldın?ve ne kadar para harcadın tüm bu işlemler için peki????????

Army bılmem ama benım aracım 89 bg verıodu tekere aldıgım ay su an 110.8 verıo o da kayıp bg hesabı vs den sonra 130 a denk gelıyor yanılmıyorsam... 2.500 u gecemedı yaptıklarım buyuk para satıp brzda ustune koyup RS alınmazmı alınır ama bunda emegım var Ozanın Kaanın daha bı suru ınsanın yardımları tadı cok daha baska oluyor...

brktsr
14-02-2012, 18:40
Army bılmem ama benım aracım 89 bg verıodu tekere aldıgım ay su an 110.8 verıo o da kayıp bg hesabı vs den sonra 130 a denk gelıyor yanılmıyorsam... 2.500 u gecemedı yaptıklarım buyuk para satıp brzda ustune koyup RS alınmazmı alınır ama bunda emegım var Ozanın Kaanın daha bı suru ınsanın yardımları tadı cok daha baska oluyor...
Aynen ben sabihanin ordayim ister burada deneriz yollar biliyosun feci rahat bize burda ister yada surada olur dersin hafta sonu guzel bigun bulusuruz biyerde hem fikir sahibi hemde gozle farki cikartiriz

slcksrn
14-02-2012, 19:42
Aynen ben sabihanin ordayim ister burada deneriz yollar biliyosun feci rahat bize burda ister yada surada olur dersin hafta sonu guzel bigun bulusuruz biyerde hem fikir sahibi hemde gozle farki cikartiriz

havalar duzelsın uygundur..:icon_tup:

LIGHT RS
14-02-2012, 20:34
Army bılmem ama benım aracım 89 bg verıodu tekere aldıgım ay su an 110.8 verıo o da kayıp bg hesabı vs den sonra 130 a denk gelıyor yanılmıyorsam... 2.500 u gecemedı yaptıklarım buyuk para satıp brzda ustune koyup RS alınmazmı alınır ama bunda emegım var Ozanın Kaanın daha bı suru ınsanın yardımları tadı cok daha baska oluyor...

emeğe saygımız sonsuzdur.

brktsr
15-02-2012, 00:28
emeğe saygımız sonsuzdur.

aynen bu da ne olursa olsun araçlarımızı küçümsememek gerekirki kim ne yaptıysa çekiştirmek yerine başarısını tebrik etmek gerekir havaların düzelmesini tüm camia olarak bizimde temennimiz:icon_tup::icon_tup:

Cliosportve
15-02-2012, 00:36
benım basıma geldı arabayı ılk aldıgım ay sadece katı ıptal ettım araba yıgıldı =))

http://www.techturkey.com/forum/videolar/90518-clio-16-sport-ve-clio-16-sport-denememiz.html

Diğer arkadaş sadece 51mm boru ve 61mm son susturucuylan bütün tezleri çürütüyor ama
Herkez 51 çok derken adam birde 61mm son susturucu koymuş VTECR
Bende denemeye korkuyor millet
ben olsam 61 mm komple dümdüz boru denerdim clio sportlarda :)

brktsr
15-02-2012, 01:04
Diğer arkadaş sadece 51mm boru ve 61mm son susturucuylan bütün tezleri çürütüyor ama
Herkez 51 çok derken adam birde 61mm son susturucu koymuş VTECR
Bende denemeye korkuyor millet
ben olsam 61 mm komple dümdüz boru denerdim clio sportlarda :)
tabi deneme yanılma durumu ve şu kırmızı clio 1 i daha önce gördünmü bilmiyorum ama senin söylediğin gibi bir durum var
CLİO I K4M 133HP >>>Hello from Germany (http://www.twingooc.com/showthread.php?1307-Hello-from-Germany)

murat_ileri
15-02-2012, 01:52
Diğer arkadaş sadece 51mm boru ve 61mm son susturucuylan bütün tezleri çürütüyor ama
Herkez 51 çok derken adam birde 61mm son susturucu koymuş VTECR
Bende denemeye korkuyor millet
ben olsam 61 mm komple dümdüz boru denerdim clio sportlarda :)

selçuk geçen yaz motor yaptığımda çok farklı kombinasyonlarla deneme fırsatım oldu. benim araçta 0.5 piston ve stage1 egzantrik, cai ve magnex 5" slush cut egzos vardı. işciliğini beğenmediğim için geri söktüğüm 4-2-1 ve 4-1 headers boru çapları olarak 48,51,55,61 denedim. en iyi sonucu 4-2-1 ve 51'lik boru ile aldım. benim kullandığım parça kombinasyonu saçma sapan olduğu için kimseye bunu tavsiye edemem sonuçta araçta yazılım yoktu ve 70 girişli bir egzosla kullandım. sadece şu yorumu yapabilirim aracın orjinal manifoldunu takarken katalizör boşaltılıp 51lik boru ve orjinal susturucu ile kullanıyorum katalizör olmadığı için alt devirler bariz ölü kalıyor.

murat_ileri
15-02-2012, 01:53
tabi deneme yanılma durumu ve şu kırmızı clio 1 i daha önce gördünmü bilmiyorum ama senin söylediğin gibi bir durum var
CLİO I K4M 133HP >>>Hello from Germany (http://www.twingooc.com/showthread.php?1307-Hello-from-Germany)

bu araç daha önce forumda verilmişti hata videosuda vardı. gidişi çok iyi bir araç.

brktsr
15-02-2012, 09:01
selçuk geçen yaz motor yaptığımda çok farklı kombinasyonlarla deneme fırsatım oldu. benim araçta 0.5 piston ve stage1 egzantrik, cai ve magnex 5" slush cut egzos vardı. işciliğini beğenmediğim için geri söktüğüm 4-2-1 ve 4-1 headers boru çapları olarak 48,51,55,61 denedim. en iyi sonucu 4-2-1 ve 51'lik boru ile aldım. benim kullandığım parça kombinasyonu saçma sapan olduğu için kimseye bunu tavsiye edemem sonuçta araçta yazılım yoktu ve 70 girişli bir egzosla kullandım. sadece şu yorumu yapabilirim aracın orjinal manifoldunu takarken katalizör boşaltılıp 51lik boru ve orjinal susturucu ile kullanıyorum katalizör olmadığı için alt devirler bariz ölü kalıyor.
Üst devirler nasıldı peki denedinizmi yoksa kendi hissettiğiniz güç farkına göremi yorum yapıyosunuz:soru:

murat_ileri
15-02-2012, 13:54
aracı yapan usta aynı zamanda yakın arkadaşım onun 1.6 ibizası ile her işlemden sonra denedik net olarak şunu söyleyebilirim orantıyı iyi ayarlayamazsan her zaman geçiliyorsun. alt çok iyi olduğu zaman üstte geçiliyorsun tam tersi üst çok iyi dediğinde adam alıyor başını gidiyor yakalayacam diye kasıyorsun. bende chip olmadığı için doğru sonuç alamadım. en akıllıca olanı bu araçlar hakkında bilgisi olan kişilerin yaptığı parçaları kullanman. eğerki komple egzos sistemi yaptıracam dersen adresin belli iskender usta diyebilirim. aldığı parayı sonuna kadar hak ediyor.

brktsr
15-02-2012, 14:29
aracı yapan usta aynı zamanda yakın arkadaşım onun 1.6 ibizası ile her işlemden sonra denedik net olarak şunu söyleyebilirim orantıyı iyi ayarlayamazsan her zaman geçiliyorsun. alt çok iyi olduğu zaman üstte geçiliyorsun tam tersi üst çok iyi dediğinde adam alıyor başını gidiyor yakalayacam diye kasıyorsun. bende chip olmadığı için doğru sonuç alamadım. en akıllıca olanı bu araçlar hakkında bilgisi olan kişilerin yaptığı parçaları kullanman. eğerki komple egzos sistemi yaptıracam dersen adresin belli iskender usta diyebilirim. aldığı parayı sonuna kadar hak ediyor.

evet orası öyle tabiki havalar biraz düzelsin de toplaşalım biraz fikir biraz farklılık görelim buna görede önümüzü projemizi çizeriz ki her zaman derler bilmemek ayıp değil bimeyipte sormamaktır ustalardan bilgi ediniriz:icon_tup:

slcksrn
15-02-2012, 23:00
Diğer arkadaş sadece 51mm boru ve 61mm son susturucuylan bütün tezleri çürütüyor ama
Herkez 51 çok derken adam birde 61mm son susturucu koymuş VTECR
Bende denemeye korkuyor millet
ben olsam 61 mm komple dümdüz boru denerdim clio sportlarda :)

Benım merak ettıgım aslında orj egzoz sıstemıyle benım suankı arasında ne kdr fark olur?

murat_ileri
16-02-2012, 00:23
Benım merak ettıgım aslında orj egzoz sıstemıyle benım suankı arasında ne kdr fark olur?

orjinal egzos çok sıkıyor, aracı yürütmüyor. ben hem kat iptali hemde 51lik boru nedeniyle orjinali kullanıyorum yoksa tork diye bişey kalmıyor. birde adanadaki trafik polisleri ne zaman egzos takacam diye bekliyorlar:)

kimler ne deneme yaptığını paylaşırsa daha güzel sonuçlar elde etme şansımız artar.

ArMy
16-02-2012, 06:30
10-12 yaşına geldi şu arablar.Ne clio Rslerin ne sportların ar-gesi bitmedi yahu :D :D

brktsr
16-02-2012, 10:43
Benım merak ettıgım aslında orj egzoz sıstemıyle benım suankı arasında ne kdr fark olur?
Evet hemen hemen benim dedigime cikiyor yine gercektek orj ve yapilan islemlerden sonra ne gibi farklar ortaya cikiyor avantajmi yoksa dezavantajmi sagliyoruz yani ses cikartipta gittiginimi yada gercekten dynoda yada denediginiz aracla tekrar denediginizdemi farki goruyorsunuz soru bu

murat_ileri
16-02-2012, 14:20
10-12 yaşına geldi şu arablar.Ne clio Rslerin ne sportların ar-gesi bitmedi yahu :D :D

armağan clioların 106lar kadar ragbet görmemesi nedeniyle pek parça üretimede olmadı, herkes kendi çabalarıyla bişeyler başarmaya çalışıyor ki bu durumu sende yaşıyorsun :D ben 2 sene önce arabamı aldığımda adanada siyah clio tek bende vardı toplamda zaten ya 3 yada 5 taneydi buğün sadece denk geldiğim 5 tane siyah clio var toplamı sen düşün. amaç sadece yürüsün koşsun hoplasın zıplasın meselesi değil bindiğim araçtan zevk alabilmek, yoksa ne yaparsan ya 106yı geçemeyeceğini bende biliyorum. fiyat/performans bakımın değerlenmedir farklı şekilde algılanmasın.

slcksrn
16-02-2012, 15:59
orjinal egzos çok sıkıyor, aracı yürütmüyor. ben hem kat iptali hemde 51lik boru nedeniyle orjinali kullanıyorum yoksa tork diye bişey kalmıyor. birde adanadaki trafik polisleri ne zaman egzos takacam diye bekliyorlar:)

kimler ne deneme yaptığını paylaşırsa daha güzel sonuçlar elde etme şansımız artar.

Bendekıde ole kat ıptalı 51 lık boru gayet memnunum bende! Ama standart bı clıo fabrıka cıkısı standart olanla denemek ıstıyorum... :icon_tup:

mehmetRS
16-02-2012, 16:12
Bendekıde ole kat ıptalı 51 lık boru gayet memnunum bende! Ama standart bı clıo fabrıka cıkısı standart olanla denemek ıstıyorum... :icon_tup:

fabrika çıkışı sizi rollingte 160-170 km/h kadar üzebilir.. kat v.s üzerindeyken alt devirleri acayip güzel cünkü cliosportun, hele hele birde bakımlı bir arabaysa balından yenmez. bakımsızsada allah yardımcısı olsun derim :D

edit : benim eski clio sport ile katalizörü iptal edilmiş egzostlu bir clio sportla denemiştik.. bendeki arac fabrika cıkısıydı, orjinal jantlar orjinal lastik ölcüleri, orjinal susturucular ortası kat'ı v.s. hepsi üzerindeydi, hatta 117 kgdım o zamanlar ki arkada tesisatım v.s. doluydu bagajım, nerdeyse full depo benzinle, jokey misali olan arkadaşımla denerken aramızda 2 boy kadar rahat oluyordu.. sonlarını göremedik gerçi yolda kamyonlar arabalar felan fırsat olmamıstı ama, 160 km lere kadar durum böyleydi.. bu yaşadığımdan dolayı yukarıdaki fikrim böyledir ;)

slcksrn
16-02-2012, 17:27
fabrika çıkışı sizi rollingte 160-170 km/h kadar üzebilir.. kat v.s üzerindeyken alt devirleri acayip güzel cünkü cliosportun, hele hele birde bakımlı bir arabaysa balından yenmez. bakımsızsada allah yardımcısı olsun derim :D

edit : benim eski clio sport ile katalizörü iptal edilmiş egzostlu bir clio sportla denemiştik.. bendeki arac fabrika cıkısıydı, orjinal jantlar orjinal lastik ölcüleri, orjinal susturucular ortası kat'ı v.s. hepsi üzerindeydi, hatta 117 kgdım o zamanlar ki arkada tesisatım v.s. doluydu bagajım, nerdeyse full depo benzinle, jokey misali olan arkadaşımla denerken aramızda 2 boy kadar rahat oluyordu.. sonlarını göremedik gerçi yolda kamyonlar arabalar felan fırsat olmamıstı ama, 160 km lere kadar durum böyleydi.. bu yaşadığımdan dolayı yukarıdaki fikrim böyledir ;)

Son susturucu orj kullanıyorum zaten obur turlu cok zor oluyor... Hem polıs hem kafam agrıyor ;) sımdı ınce conta ve kapagı acılmısken ıslem gorsun ıstıyorum ama bakalım...

mehmetRS
16-02-2012, 18:07
Son susturucu orj kullanıyorum zaten obur turlu cok zor oluyor... Hem polıs hem kafam agrıyor ;) sımdı ınce conta ve kapagı acılmısken ıslem gorsun ıstıyorum ama bakalım...

vallahi kapık açıkken yapabileceğiniz herşeyi yapın bencede, sonrasında olmuyor cünkü, kim uğraşacak tekrar v.s. bir sürü bahane yaratıyor insan kendine

slcksrn
16-02-2012, 19:59
vallahi kapık açıkken yapabileceğiniz herşeyi yapın bencede, sonrasında olmuyor cünkü, kim uğraşacak tekrar v.s. bir sürü bahane yaratıyor insan kendine

ondan agırdan alıyorum para bırıktırıyorum =))

LIGHT RS
16-02-2012, 21:18
Bu durumun çözümlenmesi için selçuğun filtre+eksozlu (katalizörlü) bi clio sportla denemesi gerek. o zman mehmet mi haklı selçuk mu son noktayı koymuş olurlar.

slcksrn
16-02-2012, 21:22
Bu durumun çözümlenmesi için selçuğun filtre+eksozlu (katalizörlü) bi clio sportla denemesi gerek. o zman mehmet mi haklı selçuk mu son noktayı koymuş olurlar.

Yok ortak fıkır zaten standart egzozla arac boguluyor =) haftaya fabrıka cıkıslı bı clıo ıle denıcem fıltre bıle yok orj herseyeı...

brktsr
17-02-2012, 11:54
Yok ortak fıkır zaten standart egzozla arac boguluyor =) haftaya fabrıka cıkıslı bı clıo ıle denıcem fıltre bıle yok orj herseyeı...

Aracimda sadece filtre var geri kalan hersey standart havalar duzelir duzelmez zaten denemek icin irtibata gecicem sizinle nasil bir fark cikicak ortaya cok merak ediyorum benim vitesler cabuk bitiyor cunku havada yagis olmadigi surece haftasonları görüşebiliriz

brktsr
17-02-2012, 12:06
Peki kat iptalini yaptiktan sonra hangi devirlerde dusme ve canlanmayi hissetti yapan arkadaslar

LIGHT RS
17-02-2012, 12:25
Yok ortak fıkır zaten standart egzozla arac boguluyor =) haftaya fabrıka cıkıslı bı clıo ıle denıcem fıltre bıle yok orj herseyeı...

tamam o zamn denemeyi bekliyorum.egzos işlemimi denemenden sonra gerçekleştireceğim.

Cliosportve
17-02-2012, 12:34
Eksoztu komple susturucusuz yapsan daha çok verim alırsın
DB Clio Selçuk bu rolling yapılırken bende bulunmak istiyorum abi

brktsr
17-02-2012, 12:54
tamam o zamn denemeyi bekliyorum.egzos işlemimi denemenden sonra gerçekleştireceğim.

Aynen kardeşim bende gördüğüm farka göre çizicem projemi ve sadece biz değil olursa diğer arkadaşlarıda bekleriz tabiki maksat eğlenmek nede olsa ortada bir ticari ilişki yok :) :icon_tup:

mehmetRS
17-02-2012, 12:59
Peki kat iptalini yaptiktan sonra hangi devirlerde dusme ve canlanmayi hissetti yapan arkadaslar

kalkış olayı, yada vites kücültüp ani ataklarda ki o eylemsizlik olayı yok oluyor diyeyim, devir olarak şu devirde bu oldu bu devirde şu oldu diye incelememiştim acıkcası;)

brktsr
17-02-2012, 13:16
kalkış olayı, yada vites kücültüp ani ataklarda ki o eylemsizlik olayı yok oluyor diyeyim, devir olarak şu devirde bu oldu bu devirde şu oldu diye incelememiştim acıkcası;)

etki tepki meselesi diyorsun kısacası tepkime süresinde kısalmamı oluyor yani:beuj:

mehmetRS
17-02-2012, 13:25
etki tepki meselesi diyorsun kısacası tepkime süresinde kısalmamı oluyor yani:beuj:

uzama oluyor :D tepkisi olmuyor eskisi gibi yani

brktsr
17-02-2012, 13:46
uzama oluyor :D tepkisi olmuyor eskisi gibi yani

bu söylediğin alt devirlerde olsa gerek o zaman üst devirdede aynısı ise komple boğazdan itibaren iyi bir ustanın elinden geçmesi lazım kat iptali sadece işi çözmez gibime geliyor zaten DB ile farkı görücez inş o zaman karar vermem kolaylaşır

slcksrn
17-02-2012, 18:16
Aracimda sadece filtre var geri kalan hersey standart havalar duzelir duzelmez zaten denemek icin irtibata gecicem sizinle nasil bir fark cikicak ortaya cok merak ediyorum benim vitesler cabuk bitiyor cunku havada yagis olmadigi surece haftasonları görüşebiliriz

Mesajını aldım ılk fırsatta arıcam.. :icon_tup:


Eksoztu komple susturucusuz yapsan daha çok verim alırsın
DB Clio Selçuk bu rolling yapılırken bende bulunmak istiyorum abi

Kesın gelıyorsun sen onceden haber verıcem... ;)

brktsr
17-02-2012, 18:53
Mesajını aldım ılk fırsatta arıcam.. :icon_tup:



Kesın gelıyorsun sen onceden haber verıcem... ;)

mesaj iletilmiştir:icon_tup:
diğer arkadaşların dikkatine sizleride aramızda görmek isteriz:cool:

Cliosportve
17-02-2012, 19:39
Mesajını aldım ılk fırsatta arıcam.. :icon_tup:



Kesın gelıyorsun sen onceden haber verıcem... ;)

Eyvallah Abi

Meraklan bekliyorum

güneşbalkan
18-02-2012, 17:51
konusu varken ayrı bi konu açmıyım.peki 1.4 rxt modeli için en uygun filtre ve egzos sistemi hakkında bilgi tecrübesi olan var mı acaba ?

UGuRaikkonen
19-02-2012, 23:20
alıcan simota :)